Ухвала
від 21.02.2022 по справі 755/12874/21
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/12874/21

Провадження №: 1-кс/755/43/22

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"21" лютого 2022 р. слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши в приміщенні суду в м. Києві у відкритому судовому засіданні скаргу адвоката ОСОБА_3 , який представляє інтереси ТОВ «КОЛЛ ЦЕНТР КАРПАТИ» на бездіяльність слідчого у порядку ст. 303 КПК України,-

в с т а н о в и в :

адвокат ОСОБА_3 , який представляє інтереси ТОВ «КОЛЛ ЦЕНТР КАРПАТИ» звернувся в порядку ст. 303 КПК України зі скаргою на бездіяльність слідчого четвертого відділу УРКП Головного слідчого управління ФР Державної фіскальної служби України.

Вимоги обґрунтовує тим, що 21 квітня 2021 року слідчими четвертого відділу УРКП Головного слідчого управління ФР Державної фіскальної служби України під час проведення обшуку в офісних приміщеннях ТОВ «КОЛЛ ЦЕНТР КАРПАТИ», що знаходяться за адресою: м. Ужгород, площа Шандора Петефі, 47, поверх 6, вилучено комп`ютерну техніку, документи, мобільні телефони, дане майно є тимчасовим вилученим. Станом на 11.11.2021 року на вилучені речі, документи та інше майно, не накладався арешт у порядку п. 1 ч. 2ст. 170 КПК України.

В судове засідання адвокат ОСОБА_3 не з`явився, направив заяву в якій просив розглядати скаргу у його відсутність, просив дану скаргу задовольнити та зобов`язати ГСУ ФР ДФС України повернути вилучене під час обшуку майно.

В судове засідання прокурор та слідчий ДФС України не з`явилися, повідомлені належним чином про причини неявки суд не повідомили, однак слідчий суддя беручи до уваги положення ст. ст. 22, 26 даного Кодексу в частині того, що сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачених цим Кодексом та норми його ч. 3 ст. 306, яка регламентує, що неявка суб`єкта оскарження не перешкоджає розгляду провадження, з урахуванням строків розгляду скарг даного типу, вважає за можливе, у даному конкретному випадку, завершити розгляду скарги по суті у їх відсутність.

Слідча суддя, вивчивши скаргу, дослідивши матеріали провадження за скаргою, приходить до наступного.

Порушене у скарзі питання стосується необхідності зобов`язання учинити дію Державну фіскальну службу України, як орган досудового розслідування у розумінні ст. 38 КПК.

Та і узагалі, відповідно до ст. 303 КПК, скаргу можливо подати тільки на дій посадових осіб органу досудового розслідування.

Згідно ст. 38 КПК органами досудового розслідування є органи, що здійснюють досудове слідство і дізнання.

Досудове слідствоздійснюють: 1)слідчі підрозділи: а)органів Національноїполіції; б)органів безпеки; г)органів Державногобюро розслідувань; 2)підрозділ детективів,підрозділ внутрішньогоконтролю Національногоантикорупційного бюроУкраїни; 3) підрозділи детективів органів Бюро економічної безпеки України.

Дізнання здійснюютьпідрозділидізнання абоуповноважені особиінших підрозділів: а)органів Національноїполіції; б)органівбезпеки; в)органівБюроекономічної безпекиУкраїни; г)органівДержавногобюро розслідувань; ґ) Національного антикорупційного бюро України.

Разом з тим, 24.11.2021 в Голосі України (випуск № 222 від 24.11.2021) опубліковано Закон України від 17.11.2021 № 1888-ІХ «Про внесення змін до адміністративного та кримінального законодавства щодо запровадження діяльності Бюро економічної безпеки України» (далі - Закон № 1888-ІХ), положення якого набрали чинності з дня, наступного за днем його опублікування, але не раніше дня оголошення Кабінетом Міністрів України про початок діяльності Бюро економічної безпеки (далі БЕБ, Бюро).

Зокрема, 24.11.2021 року, Кабінет Міністрів України на «Урядовому порталі» оприлюднив розпорядження № 1493-р від 24.11.2021 року «Про початок діяльності Бюро економічної безпеки», за яким Уряд погодився з пропозицією БЕБ про початок його діяльності та можливість виконання зазначеним Бюро функцій та завдань щодо протидії правопорушенням, що посягають на функціонування економіки держави.

Таким чином, БЕБ розпочало свою діяльність із реалізації правоохоронної функції у сфері протидії правопорушенням, що посягають на функціонування економіки держави.

Враховуючи викладене, на підставі положень підпункту 2 пункту 10 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 28 січня 2021 року № 1150-ІХ «Про Бюро економічної безпеки України» (далі - Закон № 1150-ІХ), зі змінами, внесеними Законом України від 22 вересня 2021 року № 1774-ІХ «Про внесення змін до статті 11 Закону України «Про валюту і валютні операції» щодо виконання банками функцій агентів валютного нагляду», з 25 листопада 2021 року Державна фіскальна служба України, завершила свою діяльність в частині виконання підрозділами податкової міліції, які діяли у її складі, функцій із реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, повністю припинивши виконання повноважень за напрямами оперативно-розшукової, кримінальної процесуальної та охоронної функцій.

Таким чином, на даний час вимоги пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» (далі - Постанова № 1200) (зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 846 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України») виконано у повному обсязі.

Наразі у ДФС продовжує свою роботу Комісія з реорганізації Державної фіскальної служби у межах реорганізації та припинення органу виконавчої влади.

Крім того, у відповідності до положень абзацу 4 пункту 2 Постанови № 1200, Державна податкова служба України та Державна митна служба України є правонаступниками завдань та функцій, майна, прав та обов`язків реорганізованої ДФС у відповідних сферах діяльності.

Водночас відповідно до Закону України від 28 січня 2021 року № 1150-ІХ «Про Бюро економічної безпеки України» (зі змінами) виконання правоохоронної функції у сфері протидії правопорушенням, що посягають на функціонування економіки держави надалі покладається на Бюро економічної безпеки України.

Тим самим є дійсним факт, що незалежно від результатів розгляду скарги та висновків суду з порушеного питання є дійсним факт того, що слідчий суддя позбавлений змоги зобов`язати ДФС учиняти певні дії в силу того, що на підставі положень підпункту 2 пункту 10 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1150-ІХ зі змінами, внесеними Законом України від 22 вересня 2021 року № 1774-ІХ «Про внесення змін до статті 11 Закону України «Про валюту і валютні операції» щодо виконання банками функцій агентів валютного нагляду», з 25листопада 2021року Державна фіскальна служба України, завершила свою діяльність в частині виконання підрозділами податкової міліції, які діяли у її складі, функцій із реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, повністю припинивши виконання повноважень за напрямами оперативно-розшукової, кримінальної процесуальної та охоронної функцій, тобто з цього асу не відповідає критеріям ст. 38 КПК.

Що власне тягне за собою закриття провадження за скаргою, адже відповідно до ч. 6 ст. 9 КПК у випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначенічастиною першою статті 7цього Кодексу.

В цій ситуації в силу указаних змін в законодавстві суб`єкт оскарження на дії, якого подано цю скаргу з 25.11.21 не здійснює діяльність в частині виконання підрозділами податкової міліції, які діяли у її складі, функцій із реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, повністю припинивши виконання повноважень за напрямами оперативно-розшукової, кримінальної процесуальної та охоронної функцій.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 303-307,309,310,369-372,376,395 КПК України, Суд

постановив:

Закрити провадження за скаргою адвоката ОСОБА_3 , який представляє інтереси ТОВ «КОЛЛ ЦЕНТР КАРПАТИ» на бездіяльність слідчого у порядку ст. 303 КПК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

Дата ухвалення рішення21.02.2022
Оприлюднено17.01.2023
Номер документу104104716
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —755/12874/21

Ухвала від 07.06.2022

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Паленик Ігор Григорович

Ухвала від 21.02.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Козачук О. М.

Ухвала від 25.01.2022

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Глиняний Віктор Петрович

Ухвала від 25.01.2022

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Глиняний Віктор Петрович

Ухвала від 13.12.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 12.11.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Козачук О. М.

Ухвала від 19.11.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

Ухвала від 19.11.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Курило А. В.

Ухвала від 10.11.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 10.11.2021

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні