Справа № 420/2514/22
У Х В А Л А
12 травня 2022 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скупінської О.В., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовом приватного підприємства «ТЕХНОСИСТЕМИ ПЛЮС» (65009, м. Одеса, вул. Зоопаркова, 25, код ЄДРПОУ 38718792) до Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП 44069166) про визнання незаконним рішення та зобов`язання вчинити певні дії
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду 04 лютого 2022 року надійшла позовна заява приватного підприємства «ТЕХНОСИСТЕМИ ПЛЮС» до Головного управління ДПС в Одеській області, у якій позивач просить суд:
1.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №8132 від 20.01.2022 року про відповідність приватного підприємства «ТЕХНОСИСТЕМИ ПЛЮС» критеріям ризиковості платника податку.
2.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №14939 від 01.02.2022 року про відповідність приватного підприємства «ТЕХНОСИСТЕМИ ПЛЮС» критеріям ризиковості платника податку.
3.Зобов`язати головне управління ДПС в Одеській області виключити приватне підприємство «ТЕХНОСИСТЕМИ ПЛЮС» (65009, Олеська обл., м.Одеса, вул.Зоопаркова, 25, код ЄДРПОУ: 38718792) з переліку ризикових платників податків.
Позовні вимоги приватне підприємство «ТЕХНОСИСТЕМИ ПЛЮС» обґрунтовує тим, що спірні рішення прийняті відповідачем у зв`язку з наявно. Податковою інформацією, а саме проведенням операцій з придбання робіт у суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості. Зазначає, що вказаної підстави не доведено, а невиконання відповідачем вимог щодо змісту, форми обґрунтованості та вмотивованості спірних рішень призводить до їх протиправності.
Вважаючи спірні рішення протиправними, а свої права порушеними, позивач звернувся до суду з позовною заявою.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа розподілена на суддю Токмілову Л.М.
Ухвалою судді від 09.02.2022 ухвалено відкрити провадження у справі за позовом Приватного підприємства «ТЕХНОСИСТЕМИ ПЛЮС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання незаконним рішення та зобов`язання вчинити певні дії. Зазначено, що суд розгляне справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
06.05.2022, у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді Токмілової Л.М., справу №420/2756/22 було призначено до повторного автоматичного розподілу, за результатами якого головуючою суддею визначено Скупінську О.В.
Ухвалою суду від 12.05.2022 ухвалено прийняти до провадження справу №420/2514/22 за позовом приватного підприємства «ТЕХНОСИСТЕМИ ПЛЮС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання незаконним рішення та зобов`язання вчинити певні дії. Розпочати розгляд справи №420/2514/22 спочатку.
При цьому, 04 квітня 2022 року до суду (вх.№ЕП/9175/22) від Головного управління ДПС в Одеській області надійшла заява про продовження процесуального строку у якій представник відповідача просить суд продовжити процесуальний строк для надання відзиву на позовну заяву у справі №420/2514/22 до завершення заходів, що перешкоджають його наданню, а саме до закінчення воєнного стану, а також постановити ухвалу про зупинення провадження по справі №420/2514/22 до завершення воєнного стану.
В обґрунтування клопотання представник відповідача зазначив, що Указом Президента України №64/2022 «Про ведення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, в Україні введений воєнний стан із 5 год. 30 хв. 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Указом Президента України №133/2022 від 14.03.2022 частково змінено статтю 1 Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, та продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Представник також посилається на те, що згідно з листом торгово-промислової палати України від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1 Торгово- промислова палата України (далі ТПП України) засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022. Таким чином, ТПП України підтверджує, що зазначені обставини з 24.02.2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними.
Представник Головного управління ДПС в Одеській області вважає, що продовження процесуального строку для надання відзиву матиме істотне значення для правильного вирішення справи по суті спору.
Розглянувши клопотання позивача суд дійшов висновку про його часткове задоволення. При цьому суд виходить з такого.
Кодекс адміністративного судочинства України визначає юрисдикцію та повноваження адміністративних судів, встановлює порядок здійснення судочинства в адміністративних судах (ст.1 КАС України).
Відповідно до п.7 ч.1 ст.4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Згідно з п.1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
ДПС у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Пунктом 7 Положення визначено, що ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (податковими органами, органами стягнення).
Таким чином, відповідач по справі є органом державної влади, суб`єктом владних повноважень.
Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 з 5:30 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації
Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 14.03.2022 №133/2022, затвердженого Законом України №7168 від 16.03.2022 року воєнний стан продовжений до 25.04.2022 року.
Указом Президента України від 18.04.2022 № 259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України №2212-IX від 21.04.2022, воєнний стан продовжений до 25.05.2022 року.
Статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Статтею 9 Закону встановлено, що в умовах воєнного стану Президент України та Верховна Рада України діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією та законами України. Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Згідно зі ст.12-2 Закону в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України. Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.
Крім того, питання здійснення правосуддя в умовах воєнного стану регламентовано ст.26 Закону «Про правовий режим воєнного стану», відповідно до якої правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України (ч.1 ст.26).
Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється (ч.2 ст.26).
У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається (ч.3,4 ст.26).
Аналіз вищевказаних норм законодавства свідчить про те, що суди в умовах воєнного стану здійснюють правосуддя, скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.
Крім того, умовах воєнного стану органи державної влади також здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання відповідача про зупинення провадження по справі №420/2514/22 до закінчення воєнного стану.
У той же час, враховуючи, що Наказом ДПС України від 24.02.2022 року №243-о «Про встановлення простою у роботі Державної податкової служби України та її територіальних органах» було встановлено простій у роботі ДПС України та її територіальних органів (серед яких ГУ ДПС в Одеській області (ВП 44069166)), визнано встановлений пункт наказу простій ДПС України та її територіальних органів таким, що виник не з вини працівників та зумовлений загрозою їх життю та здоров`ю, а також те, що лише наказом ДПС України від 10.03.2022 року №168 «Про припинення простою у роботі» з 11.03.2022 року припинено простій деяких територіальних органів ДПС України, суд вважає необхідним з метою дотримання прав відповідача як учасника справи продовжити Головному управлінню ДПС в Одеській області строк на подання відзиву на позов до 25.05.2022 року.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 160, 161,169, 248 КАС України, суд
У Х В А Л И В:
Клопотання представника Головного управління ДПС в Одеській області про зупинення провадження по справі № 420/2514/22 до закінчення воєнного стану, продовження строку для надання відзиву по даній справі протягом п`ятнадцяти днів з дня закінчення воєнного стану - задовольнити частково.
Продовжити Головному управлінню ДПС в Одеській області строк на надання відзиву на позовну заяву по справі № 420/2514/22 до 30.05.2022 року.
У задоволенні іншої частини клопотання - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Олена СКУПІНСЬКА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104279806 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Скупінська О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні