Постанова
від 19.05.2022 по справі 734/2106/21
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

іменем України

20 травня 2022 року м. Чернігів

Унікальний номер справи № 734/2106/21

Головуючий у першій інстанції Іванюк Т. І.

Апеляційне провадження № 22-ц/4823/412/22

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД у складі:

головуючого-судді: Онищенко О.І.

суддів: Висоцької Н.В., Шитченко Н.В.

Позивач: ОСОБА_1

Відповідач: Чернігівська районна державна адміністрація в Чернігівській області

Особа, яка подала апеляційну скаргу: Чернігівська районна державна адміністрація Чернігівської області

Розглянув у порядку спрощеного позовного провадження апеляційну скаргу на рішення Козелецького районного суду Чернігівської області від 08 грудня 2021 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області про поновлення на роботі (суддя Іванюк Т.І.), ухвалене у смт Козелець, повний текст рішення складено 08 грудня 2021 року,

В С Т А Н О В И В:

У липні 2021 року ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом, в якому просила поновити строк на оскарження та скасувати наказ Козелецької районної державної адміністрації Чернігівської області від 25.01.2021 №04-К «Про звільнення ОСОБА_1 »; стягнути з Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області середній заробіток за час вимушеного прогулу з 01.03.2021 до дня поновлення на роботі. Позов мотивовано тим, що позивачка працювала на посаді бухгалтера централізованої бухгалтерії Відділу ОКТСМС відповідно до наказу №06-К від 14.05.2018. Наказом від 25.01.2021 №04-К вона була звільнена з займаної посади у зв`язку з реорганізацією відділу та зі скороченням штату за п.1 ст.40 КЗпП України з 01.03.2021. Своє звільнення ОСОБА_1 вважає незаконним, оскільки в порушення вимог ч.3 ст.184 КЗпП України жодних пропозицій про подальше працевлаштування до неї не надходило.

Ухвалою Козелецького районного суду Чернігівської області від 08 грудня 2021 року прийнято відмову позивачки від частини позовних вимог, а саме вимог про стягнення середньомісячної заробітної плати за час вимушеного прогулу і закрито провадження в частині вказаних вимог.

Рішенням Козелецького районного суду Чернігівської області від 08 грудня 2021 року позов задоволено; поновлено позивачці строки звернення до суду за вирішенням трудового спору; скасовано наказ Козелецької районної державної адміністрації Чернігівської області від 25 січня 2021 року № 04-К «Про звільнення ОСОБА_1 »; поновлено ОСОБА_1 на посаді, яку займала до звільнення бухгалтера центральної бухгалтерії відділу освіти, культури і туризму, сім`ї, молоді та спорту Козелецької районної державної адміністрації Чернігівської області з 01 березня 2021 року; стягнуто з Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області на користь держави судовий збір у розмірі 908 грн; рішення суду в частині поновлення позивачки на роботі звернуто до негайного виконання. Рішення суду мотивовано тим, що позивачку було звільнено із займаної посади без дотримання вимог ст.49-2 та ч.3 ст.184 КЗпП України. Також судом встановлено, що ОСОБА_1 пропустила строк звернення до суду з позовом з поважних причин, оскільки вона постійно доглядає за своїм сином, який має інвалідність.

В апеляційній скарзі Чернігівська районна державна адміністрація Чернігівської області просить скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити у відповідній частині нове рішення або змінити рішення. Апеляційна скарга мотивована тим, що зобов`язання з поновлення ОСОБА_1 на посаді, яку вона займала до звільнення, з 01 березня 2021 року та виплати на користь держави судового збору у розмірі 908 грн виникли саме у відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації як правонаступника відділу освіти, культури і туризму, сім`ї, молоді та спорту Козелецької районної державної адміністрації, а не у Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області, яка у свою чергу є правонаступником Козелецької районної державної адміністрації Чернігівської області.

Відзив на апеляційну скаргу не надійшов.

Згідно з ч. 3 ст. 3 ЦПК України провадження у цивільних справах здійснюється відповідно до законів, чинних на час вчинення окремих процесуальних дій, розгляду і вирішення справ.

Відповідно до вимог ч.1 ст.367 ЦПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Частиною 1 ст.368 ЦПК України встановлено, що справа розглядається судом апеляційної інстанції за правилами, встановленими для розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, з особливостями, встановленими цією главою.

За нормами ст. 268 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Зазначеним вимогам закону судове рішення суду першої інстанції не відповідає.

По справі встановлено, що ОСОБА_1 з 14 травня 2018 року працювала на посаді бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти, культури і туризму, сім`ї, молоді та спорту Козелецької районної державної адміністрації (а.с.2-4).

Наказом відділу освіти, культури і туризму, сім`ї, молоді та спорту Козелецької районної державної адміністрації №04-К від 25.01.2021 року звільнено ОСОБА_1 01.03.2021 року з посади бухгалтера централізованої бухгалтерії відділу освіти, культури і туризму, сім`ї, молоді та спорту Козелецької районної державної адміністрації у зв`язку з реорганізацією відділу та зі скороченням штату (а.с.8).

ОСОБА_1 має сина ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.9).

Згідно з медичним висновком №248 від 17 лютого 2021 року ОСОБА_2 є дитиною з інвалідністю (а.с.1, 51-53).

Чернігівська районна державна адміністрація Чернігівської області в своїй апеляційній скарзі, фактично не оспорюючи висновку суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог про скасування наказу, поновлення ОСОБА_1 на посаді та стягнення судового збору, не погоджується з покладенням зобов`язань саме на Чернігівську районну державну адміністрацію Чернігівської області.

Статтею 80 ЦК України встановлено, що юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Юридична особа наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді.

Юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення ч.1 ст.89 ЦК України.

Згідно із ч.1 ст.96 ЦК України юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов`язаннями.

Відповідно до інформації, отриманої Чернігівським апеляційним судом з відкритих джерел, а саме з офіційного веб-сайту Козелецької районної державної адміністрації Чернігівської області, встановлено, що розпорядженням Козелецької районної державної адміністрації №09 від 11 січня 2021 року зобов`язано припинити в порядку реорганізації юридичну особу відділ освіти, культури і туризму, сім`ї, молоді та спорту Козелецької районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 42133365) шляхом приєднання до відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області (ЄДРПОУ 02147569).

14 січня 2021 року Чернігівською обласною державною адміністрацією було видано розпорядження №II «Про реорганізацію Козелецької районної державної адміністрації» (а.с.80-81).

Відповідно до Положення про відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови районної державної адміністрації 15 березня 2021 року №95, Відділ є структурним підрозділом Чернігівської районної державної адміністрації, який створюється головою і підпорядковується голові райдержадміністрації та/або заступнику голови райдержадміністрації згідно з розподілом обов`язків, а також підзвітний та підконтрольний Управлінню освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації, Департаменту сім`ї, молоді та спорту Чернігівської обласної державної адміністрації та Департаменту культури і туризму, національностей та релігій Чернігівської обласної державної адміністрації. Відділ є правонастуником усіх прав і обов`язків, зокрема відділу освіти, культури і туризму, сім`ї, молоді та спорту Козелецької районної державної адміністрації. Відділ є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланк зі своїм найменуванням, ідентифікаційний код, самостійний баланс та рахунки в органах Державного казначейства. Відділ набуває статусу юридичної особи з дня його державної реєстрації (а.с.82-90).

Розпорядженням Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області №96 від 15 березня 2021 року затверджено передавальний акт, згідно з яким всі зобов`язання відділу освіти, культури і туризму, сім`ї, молоді та спорту Козелецької районної державної адміністрації перед кредиторами, усі права та обов`язки, а також всі активи і пасиви відділу освіти, культури і туризму, сім`ї, молоді та спорту Козелецької районної державної адміністрації переходять до відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації (а.с.94-96).

Згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відділ освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районного державної адміністрації зареєстрований 05 липня 2021 року (а.с.93).

Колегія суддів Чернігівського апеляційного суду вважає обґрунтованими доводи апеляційної скарги про те, що суд першої інстанції не дослідив обставин щодо правонаступництва відділу освіти, культури і туризму, сім`ї, молоді та спорту Козелецької районної державної адміністрації, який було реорганізовано шляхом приєднання до відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації.

За приписами ч. 2 ст. 51 ЦПК України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до закінчення підготовчого провадження, а у разі розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження до початку першого судового засідання за клопотанням позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі.

Отже, за приписами закону, позивач самостійно визначається з колом осіб, які є відповідачами у справі.

Приймаючи до уваги вимоги заявленого позову, апеляційний суд приходить до висновку, що вирішення даного спору судом першої інстанції без залучення до участі у справі в якості співвідповідача відділу освіти, сім`ї, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації, є передчасним. Залучення до участі у справі співвідповідача на стадії апеляційного перегляду рішення суду першої інстанції приписами глави 1 розділу V «Перегляд судових рішень» ЦПК України не передбачено.

Враховуючи викладене, у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області належить відмовити.

Відповідно до ч.7 ст.141 ЦПК України якщо інше не передбачено законом, у разі залишення позову без задоволення, закриття провадження у справі або залишення без розгляду позову позивача, звільненого від сплати судових витрат, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У зв`язку із задоволенням апеляційної скарги сплачений за її подання судовий збір у розмірі 2724 грн належить компенсувати відповідачеві за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Керуючись ст.ст. 258, 263, 374, 376 ч.1 п.4, 382, 384, 389, 390, 391 ЦПК України, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Чернігівської районної державної адміністрації Чернігівської області задовольнити.

Рішення Козелецького районного суду Чернігівської області від 08 грудня 2021 року скасувати.

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Чернігівської районної державної адміністрації в Чернігівській області про поновлення на роботі відмовити.

Компенсувати Чернігівській районній державній адміністрації Чернігівської області за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, сплачений за подання апеляційної скарги судовий збір у розмірі 2724 грн.

Постанова суду набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів, який обчислюється з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий: Судді:

СудЧернігівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення19.05.2022
Оприлюднено21.06.2022
Номер документу104390240
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про поновлення на роботі, з них

Судовий реєстр по справі —734/2106/21

Постанова від 23.06.2022

Цивільне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Іванюк Т. І.

Постанова від 19.05.2022

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Онищенко О. І.

Ухвала від 10.02.2022

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Онищенко О. І.

Ухвала від 27.01.2022

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Онищенко О. І.

Ухвала від 14.01.2022

Цивільне

Чернігівський апеляційний суд

Онищенко О. І.

Рішення від 08.12.2021

Цивільне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Іванюк Т. І.

Ухвала від 08.12.2021

Цивільне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Іванюк Т. І.

Ухвала від 06.08.2021

Цивільне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Іванюк Т. І.

Ухвала від 06.07.2021

Цивільне

Козелецький районний суд Чернігівської області

Іванюк Т. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні