Рішення
від 15.05.2022 по справі 500/8138/21
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/8138/21

16 травня 2022 рокум.ТернопільТернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Дерех Н.В.

за участю:

секретаря судового засідання Галінська А.В.

позивача ОСОБА_1

представника позивача Бакалець І.Г.

представника Чортківської міської ради Онищук М.Б.

представника Білівського опорного закладу

загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Чортківської міської ради Тернопільської області Гнатусько В.М.

представників Управління освіти, молоді

та спорту Чортківської міської ради Онищук М.Б., Поліщук Л.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Чортківської міської ради Тернопільської області, Товстенської селищної ради Чортківського району Тернопільської області треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Білівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області, Управління освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі, позивач) звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Чортківської міської ради Тернопільської області (надалі, відповідач - 1), Товстенської селищної ради Чортківського району Тернопільської області (надалі, відповідач - 2), треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Білівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області, Управління освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради, в якому просив визнати протиправним та скасувати рішення Чортківської міської ради Тернопільської області №664 від 17 вересня 2021 року «Про створення опорного закладу загальної середньої освіти», скасувати запис в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.09.2021 року, яким Товстенською селищною радою Заліщицького (на даний момент Чортківського) району Тернопільської області до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №1006341070009000142, відповідно до якого за юридичною адресою: 48514 с.Біла Чортківського району Тернопільської області проведена державна реєстрація юридичної особи - Білівського опорного закладу загальної середньої освіти I- III ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області, ідентифікаційний код якої 24618851.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що рішення відповідача-1 «Про створення опорного закладу загальної середньої освіти» від 17.09.2021 року за №664 є протиправним та підлягає скасуванню, так як прийнято без дотримання належної процедури, з порушенням вимог чинного законодавства. Вказав, що всупереч вимогам пунктів 5 та 6 Положення про опорний заклад освіти, затвердженого Постановою №532 від 19.06.2019, відповідач-1, будучи засновником опорного закладу освіти та його філій, не організував проведення інформаційно-роз`яснювальної роботи серед громадськості щодо утворення опорних закладів освіти та їх філій в селах Біла, Бичків, Скородинці Чортківського району Тернопільської області, а також не затвердив умови та не провів конкурс за результатами якого присвоїв Білівському закладу загальної середньої освіти статус опорного. Просить врахувати, що конкурс проводиться згідно зі статтею 13 Закону України «Про освіту», статтею 8 Закону України «Про повну загальну середню освіту», відповідно до Положення про опорний заклад освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №532 «Про затвердження положення про опорний заклад освіти» та Умов проведення конкурсу з визначення опорного закладу загальної середньої освіти, які мали б бути затверджені рішенням сесії Чортківської міської ради. Зазначив, що в порушення вимог Методичних рекомендацій, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.09.2012 № 675-р, відповідачем-1 не проведено повного та системного аналізу доцільності визначення відповідних навчальних закладів опорними школами та не враховано інтересів та пропозицій територіальної громади з цього приводу. На думку позивача, Чортківська міська рада, приймаючи рішення про визначення опорних шкіл, не оприлюднила проект відповідного рішення та не провела відповідних консультацій із громадськістю, а прийняла оскаржуване рішення без врахування інтересів громади, чим порушила положення статей 8 та 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а також Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996.

Ухвалою суду від 23.11.2021 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в даній справі за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання у справі призначено на 22.12.2021 о 10:00 год. Даною ухвалою відповідачу встановлено 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.

Представник Чортківської міської ради Тернопільської області подав до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечив проти позовних вимог та просив відмовити у задоволенні даного позову повністю. Просить врахувати, що рішення від 17.09.2021 №664 «Про створення опорного закладу загальної середньої освіти», метою якого є покращення якості освіти на території об`єднаної громади та оптимізацію організації навчальних закладів, прийняте в межах повноважень Чортківської міської ради. Вважає, що оскаржуване в даній справі рішення не порушує прав, законних інтересів позивача, адже прийняття такого рішення спрямоване на вжиття заходів щодо забезпечення дітей мешканців с. Біла, с. Бичківці, та с. Скородинці можливістю реалізації гарантованого Конституцією України права на освіту, на доступ до освіти, на належні умови отримання освіти, тоді як незгода позивача з рішенням Чортківської міської ради від 17.09.2021 №664 «Про створення опорного закладу загальної середньої освіти» не може бути підставою для його перегляду чи скасування, оскільки захисту підлягає лише дійсно порушене, невизнане або оспорене право або охоронюваний інтерес особи. На думку представника Чортківської міської ради, відповідачем - 1, здійснено всі необхідні заходи на виконання пунктів 5 та 6 Положення про опорний заклад освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №532 при прийнятті оскаржуваного в даній справі рішення. Звернув увагу суду на тому, що громадське обговорення реорганізації, зміни типу, ліквідації закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості у формі публічного громадського обговорення відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю, має рекомендаційний характер для відповідача-1. Додатково зазначив, що Чортківською міською радою оприлюднено проект рішення про створення опорного закладу освіти більш як за один рік до прийняття відповідного рішення та проведено громадські обговорення щодо проекту рішення про створення Білівського опорного закладу середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області та його філій. Відтак, вважає, що відповідач - 1 при прийнятті оскаржуваного в даній справі рішення, діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

У встановлений судом строк відзиву на позовну заяву від Товстенської селищної ради Чортківського району Тернопільської області до суду не надходило.

22.12.2021 у відкритому судовому засіданні у підготовчому провадженні постановлено ухвалу без виходу до нарадчої кімнати про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Білівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області. Також, оголошено перерву у підготовчому засіданні до 14.01.2022 о 10:00 год.

Представник Білівського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області подав до суду письмові пояснення, в яких зазначив наступне. Вважає, що доводи позивача є безпідставними та необґрунтованими, оскільки приймаючи оскаржуване рішення відповідач - 1 діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України та в інтересах громад сіл Біла, Бичківці та Скородинці. Вважає, що зазначене рішення спрямоване на покращення якості освіти в наведених селах та оптимізацію організації навчальних закладів, ніяким чином не порушує права дітей на доступ до освіти, оскільки вони будуть навчатися у своїх школах, та встановлює основні принципи оптимізації діяльності навчальних закладів. Просить врахувати, що позивачем у позовній заяві не вказано, в чому саме полягає порушення його прав чи охоронюваних законом інтересів внаслідок прийняття оскаржуваного у даній справі рішення. Звернув увагу суду на тому, що при розробленні проекту створення опорного закладу освіти членам територіальної громади було надано дозвіл вносити свої пропозиції, таким чином реалізувавши право на участь у процесі прийняття рішень. Відтак, вважає, що скасування рішення Чортківської міської ради від 17.09.2021 №664 "Про створення опорного закладу середньої освіти" матиме значну кількість несприятливих наслідків для жителів сіл територіальної громади (здобувачів освіти у Білівському опорному закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів).

14.01.2022 у відкритому судовому засіданні у підготовчому провадженні постановлено ухвалу без виходу до нарадчої кімнати про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Управління освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради. Також, оголошено перерву у підготовчому засіданні до 31.01.2022 о 15:30 год.

Представник Управління освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради подав до суду письмові пояснення, в якому зазначив, що створити опорний заклад на базі іншого навчального закладу освіти Чортківська міська рада можливості не мала в силу наступних обставин: у м. Чортків функціонує 6 закладів загальної середньої освіти, найменша кількість учнів, у яких 303. Тому, вказав, що робити філію закладу освіти з такою кількістю учнів недоцільно. Росохацька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів бути опорним закладом не може, оскільки неможливо створити відповідні філії; зробити ж даний заклад освіти філією Чортківської ЗОШІ - III ступенів №5, зі статусом опорного закладу, теж неможливо, оскільки відсутні автомобільні дороги з твердим покриттям, що унеможливить забезпечити підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання. Зазначив, що аналогічна ситуація і з Горішньовигнанським НВК І-ІІІ ступенів. Просить врахувати, що жодних заперечень, скарг чи інших запитів до міської ради від керівників закладів освіти, громадян, депутатів міської ради щодо можливості створення опорного закладу освіти на базі Білівської ЗОШ І-ІІІ ступенів не надходило. Відтак, вважає, що доводи позовної заяви є безпідставними та необґрунтованими, такими, що не підлягають до задоволення.

31.01.2022 у відкритому судовому засіданні у підготовчому провадженні постановлено ухвалу без виходу до нарадчої кімнати про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 01.03.2022 о 11:30 год.

Ухвалою суду від 01.03.2022 розгляд справи відкладено та зазначено, що про дату, час та місце наступного судового засідання у справі сторони буде повідомлено додатково.

Ухвалою суду від 30.03.2022 призначено судове засідання в даній справі на 14.04.2022 о 11:00 год.

14.04.2022 у відкритому судовому засіданні розгляд справи відкладено до 06.05.2022 о 10:00 год.

06.05.2022 у відкритому судовому засіданні розгляд справи відкладено до 16.05.2022 о 14:30 год.

16.05.2022 у відкритому судовому засіданні позивач та представник позивача позовні вимоги підтримали, просили позов задовольнити повністю з мотивів, наведених у позовній заяві.

Представник Чортківської міської ради у відкритому судовому засіданні проти позову заперечив, просив відмовити у задоволенні позову повністю з мотивів, наведених у відзиві на позовну заяву.

Представник Товстенської селищної ради Чортківського району Тернопільської області у відкрите судове засідання не прибув, подав письмову заяву, в якій просив дану справу розглядати без участі представника Товстенської селищної ради, при розгляді даної справи покладається на думку суду.

Представник Білівського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області у відкритому судовому засіданні проти позовних вимог заперечив, просив відмовити у задоволенні позову, з мотивів, наведених у письмових поясненнях.

Представники Управління освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради у відкритому судовому засіданні проти позовних вимог заперечили, просили відмовити у задоволенні позову, з мотивів, наведених у письмових поясненнях.

Судом встановлено, що 24.12.2019 утворилася Чортківська міська територіальна громада. До міста Чорткова приєдналися населені пункти: с. Біла, с. Бичківці, с. Скородинці та с. Росохач.

20.02.2020 приєдналися населені пункти с. Горішня Вигнанка та с. Пастуше.

Чортківською міською радою (двадцять шоста позачергова сесія восьмого скликання) прийнято Рішення №664 від 17.09.2021 "Про створення опорного закладу загальної середньої освіти", у відповідності до якого затверджено Положення про опорний заклад Чортківської міської ради Тернопільської області та Положення про філію опорного закладу Чортківської міської ради Тернопільської області згідно з додатком 1; створено опорний заклад загальної середньої освіти на базі Білівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області; змінено найменування Білівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області (код ЄДРПОУ 24618851, юридична адреса - 48514, Тернопільська область, Чортківський район, село Біла, на: повне найменування - Білівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради, скорочене найменування - Білівський ОЗЗСО І-ІІІ ступенів.

З вказаного Рішення вбачається, що реорганізовані, шляхом приєднання до юридичної особи Білівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області, наступні юридичні особи: Бичківська загальносвітня школа І-ІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області, Скородинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області, Бичківський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Чортківської міської ради Тернопільської області, Скородинський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Чортківської міської ради Тернопільської області.

Також, у відповідності до вказаного Рішення затверджено Статут Білівського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області згідно з додатком 2.

Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, 30.09.2021 Товстенською селищною радою Заліщицького району Тернопільської області до Єдиного Державного реєстру внесено запис №1006341070009000142, відповідно до якого за юридичною адресою: 48514 с.Біла Чортківського району Тернопільської області проведена державна реєстрація юридичної особи - Білівського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області, ідентифікаційний код якої 24618851.

Не погоджуючись із вказаним рішенням відповідача - 1, та вважаючи таким, що підлягає скасуванню запис у Єдиному Державному реєстрі за №1006341070009000142, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Частиною другою статті 6 та частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до абзацу другого пункту 30 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР, реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

Також, відповідно до абзацу 4 п. 6-1 розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту.

Частиною третьою статті 4 Закону України «Про освіту» передбачено, що держава гарантує усім громадянам України та іншим особам, які перебувають в Україні на законних підставах, а також кожній дитині незалежно від підстав її перебування в Україні право на безоплатне здобуття повної загальної середньої освіти відповідно до стандартів освіти.

Складники та рівні освіти визначені ст. 10 Закону України "Про освіту".

Згідно з положеннями абзацу першого частини другої статті 25 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII засновник закладу освіти або уповноважений ним орган (особа) приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію, зміну типу закладу освіти, затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом.

Відповідно до частини другої статті 66 Закону України «Про освіту» районні, міські ради, зокрема, відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечення доступності дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти; планують та забезпечують розвиток мережі закладів дошкільної, початкової та базової середньої освіти, позашкільної освіти; засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів; забезпечують доступність дошкільної та середньої освіти для всіх громадян, які проживають на відповідній території, та вживають заходів для забезпечення потреби у дошкільній та позашкільній освіті.

Відповідно до п. 6 частини ст. 1 Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020 № 463-IX, засновником закладу загальної середньої освіти є орган державної влади від імені держави, відповідна рада від імені територіальної громади (громад), фізична та/або юридична особа, рішенням та за рахунок майна яких засновано заклад загальної середньої освіти або які в інший спосіб відповідно до законодавства набули прав і обов`язків засновника.

У відповідності до частини першої ст.8 Закону України "Про повну загальну середню освіту", територіальну доступність повної загальної середньої освіти забезпечують у межах повноважень органи державної влади та органи місцевого самоврядування шляхом: формування та утримання мережі закладів освіти, у тому числі опорних, їхніх структурних підрозділів (філій); функціонування міжшкільних ресурсних центрів; закріплення території обслуговування за комунальними закладами освіти (їхніми структурними підрозділами), що забезпечують здобуття початкової та/або базової середньої освіти; підвезення учнів та педагогічних працівників до закладу освіти і у зворотному напрямку; створення та утримання пансіонів; сприяння запровадженню з урахуванням вибору батьків дітей або осіб, які досягли повноліття, різних форм здобуття повної загальної середньої освіти, їх забезпечення та підтримки тощо.

Зі змісту ст. 31 Закону України "Про повну загальну середню освіту" вбачається, що опорний заклад освіти - це заклад загальної середньої освіти, що має у своєму складі філії та/або здійснює підвезення здобувачів освіти, педагогічних працівників (за потреби) до цього закладу і у зворотному напрямку, а також забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу, безпечне освітнє середовище та спроможний відповідно до вимог цього Закону забезпечувати здобуття на належному рівні початкової, базової та/або профільної середньої освіти на рівні державних стандартів.

Частиною першою статті 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» визначено, що рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).

Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.

Розвиток мережі комунальних початкових шкіл, гімназій забезпечують районні, міські, сільські, селищні ради.

Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають районні, міські, сільські, селищні ради.

Частиною другою статті 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» передбачено, що у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов`язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника.

У відповідності до положень ст. 35 Закону України "Про повну загальну середню освіту", здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні забезпечують: початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти; гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти; ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.

Початкова школа функціонує як окрема юридична особа або як структурний підрозділ гімназії. Гімназія та ліцей функціонують як окремі юридичні особи. Як виняток, за рішенням засновника ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої освіти.

Заклад загальної середньої освіти, що здійснює освітню діяльність на декількох рівнях загальної середньої освіти, має тип закладу вищого рівня, на якому провадиться освітня діяльність. Приватні та корпоративні заклади освіти, а також заклади загальної середньої освіти, особливості освітньої діяльності яких визначені міжнародними договорами України, можуть здійснювати освітню діяльність одночасно на всіх рівнях повної загальної середньої освіти.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що рішення про створення, ліквідацію та реорганізацію освітнього округу та навчального закладу комунальної форми власності приймає місцева (сільська, селищна, міська) рада, у віданні якої перебуває відповідний навчальний заклад (їх об`єднання).

Крім цього, відповідно до п. 5 Положення про опорний заклад освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №532 (надалі, Положення №532) засновник для прийняття рішення про утворення опорного закладу освіти та його філій: проводить аналіз рівня матеріально-технічного забезпечення та кадрового потенціалу закладів освіти, культури, фізичної культури і спорту, що належать до сфери його управління, з урахуванням методичних рекомендацій МОН та Мінрегіону; вивчають стан впровадження профільної середньої освіти у закладах освіти та якість надання освітніх послуг; прогнозують витрати на зміцнення матеріально-технічної бази опорних закладів освіти та їх філій, створення в них нового освітнього простору, придбання шкільних автобусів з метою організації підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та до місця проживання, введення у разі потреби додаткових посад педагогічних працівників, створення безперешкодного (безбар`єрного) середовища для осіб з особливими освітніми потребами; організовують проведення інформаційно-роз`яснювальної роботи серед громадськості щодо утворення опорних закладів освіти та їх філій.

Згідно з пунктом 6 Положення №532, засновник присвоює закладу загальної середньої освіти статус опорного за результатами конкурсу, проведеного відповідно до затверджених ним умов.

Під час проведення конкурсу обов`язково враховуються: рівень забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами; наявність сучасної матеріально-технічної бази (належним чином обладнаних спортивних об`єктів, кабінетів природничо-математичного та іншого спрямування, лабораторій, навчальних майстерень, комп`ютерного і мультимедійного обладнання, швидкісного доступу до Інтернету тощо); укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою; наявність та зручність автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання.

Так, рішенням Чортківської районної ради від 11.05.2018 №371 оголошено про проведення конкурсу на визначення опорного закладу району та затверджено Умови проведення конкурсу з визначення опорного навчального закладу.

Як слідує з викопіювання із веб-сайту Чортківської районної державної адміністрації, що містять інформацію про робочі поїздки 02.08.2018 та 15.01.2019, проведено візити до закладів загальної середньої освіти (зокрема, Білівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Бичківської ЗОШ І-ІІ ступенів та Скородинської ЗОШ І-ІІ ступенів), під час яких проведено зустрічі із представниками освітньої галузі та жителями сіл.

Також, Рішенням Чортківської міської ради від 12.03.2020 №1828 «Про надання згоди на прийняття в комунальну власність територіальної громади міста Чорткова установ з штатною чисельністю зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міста Чортківського району» надано згоду на прийняття у комунальну власність територіальної громади міста Чорткова Білівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чортківської районної ради, Бичківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Чортківської районної ради, Скородинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Чортківської районної ради.

Після цього, Рішенням Чортківської міської ради від 17.03.2020 №1836 «Про зміну найменування закладів освіти приєднаних сільських територіальних громад та затвердження їх Статутів у повній редакції» визначено Чортківську міську раду засновником вищезазначених закладів освіти та змінено їх найменування, зокрема на: Білівську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області; Бичківську загальноосвітню школу І-ІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області; Скородинську загальноосвітню школу І-ІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області.

Відтак, суд вважає, що Чортківська міська рада набула прав засновника щодо вищезазначених закладів освіти шляхом правонаступництва.

В подальшому, Рішенням Чортківської міської ради від 23.07.2021 №346 «Про створення робочої групи з вивчення оптимізації мережі закладів освіти міської ради» утворено робочу групу з вивчення питання оптимізації мережі закладів освіти, що належать до комунальної власності Чортківської міської ради.

В ході розгляду даної справи судом встановлено, що утвореною робочою групою з вивчення оптимізації мережі закладів освіти міської ради проаналізовано матеріали щодо прогнозованої наповнюваності класів у розрізі закладів Чортківської міської ради на 2021-2024 роки, штатні розписи у розрізі за 2020-2021 навчальний рік та проекти штатних розписів на 2021-2022 навчальний рік, нормативну базу, що використовується при складанні штатних розписів та проведенні тарифікації працівників закладів освіти, інформацію щодо витрат на утримання в розрізі закладів освіти на 2020 рік та кошториси за 2021 рік, маршрути руху шкільних автобусів.

Засідання робочої групи щодо оптимізації мережі закладів освіти на 2021- 2022 навчальний рік Чортківської міської ради Тернопільської області підтверджується Протоколом №4 від 03.09.2021.

У відкритому судовому засіданні 16.05.2022 допитано свідка ОСОБА_2 , яка працювала вчителем математики Білівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області, та пояснила, що створення опорного закладу не було обговорено в трудовому колективі, школа не підготовлена належним чином, актовий зал відсутній, столова потребує ремонту, немає мультимедійного обладнання, однак суд критично ставиться до таких пояснень з огляду на таке.

Суд зазначає, що для вивчення можливості створення опорного закладу освіти серед ЗЗСО Чортківської міської ради наказом Чортківської міської ради від 21.09.2020 №129-од затверджено склад комісії для вивчення можливості створення опорного закладу, що за результатами роботи надала висновок про можливість створення опорного навчального закладу на базі Білівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

Суд звертає увагу на тому, що комісією було проаналізовано Білівську ЗОШ І-ІІІ ступенів, Бичківську ЗОШ І-ІІ ступенів та Скородинську ЗОШ І-ІІ ступенів на предмет проектної потужності навчального закладу, мережі класів, середньої наповнюваності, рівня забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами, стану матеріально-технічної, навчально-методичної бази, у тому числі укомплектування бібліотечного фонду, наявності та зручності автомобільних доріг з твердим покриттям для забезпечення безпечного підвезення здобувачів освіти і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та місця проживання.

Також, представником Білівського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області надано пояснення стосовно того, що для прийняття оскаржуваного рішення відповідачем - 1 було враховано ряд показників трьох шкіл (Білівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Бичківської ЗОШ І-ІІ ступенів, Скородинської ЗОШ І-ІІ ступенів), зокрема, проектну потужність, кількість учнів, що навчаються в навчальному закладі, кількість учнів, які будуть підвозитись до опорної школи, маршрути підвезення учнів та педагогічних працівників, педагогічний склад, якісні показники попередньої роботи навчальних закладів.

З огляду на наведені вище мотиви, вирішуючи спір по суті, суд не приймає до уваги не лише показання свідка ОСОБА_2 , а й доводи позивача стосовно того, що засновником опорного закладу (Чортківською міською радою та Управлінням освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради Тернопільської області) не створено безпечного освітнього середовища, концентрації освітніх ресурсів для їх спрямування на задоволення освітніх потреб для їх спрямування освітніх потреб здобувачів освіти, на підтвердження чого надано Висновок про якість освітньої діяльності закладу освіти, внутрішню систему забезпечення якості освіти за результатами проведення управління Державної служби якості освіти у Тернопільській області позапланового інституційного аудиту.

Зокрема, вказаний Висновок складений стосовно Білівської загальноосвітньої шкоди І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області за результатами проведення позапланового інституційного аудиту в період з 21 по 27.09.2021 відповідною експертною групою, в той час як оскаржуване в даній справі рішення прийняте відповідачем - 17.09.2021, тобто після прийняття оскаржуваного рішення.

Крім цього, вирішуючи спір по суті, суд враховує те, що Чортківською міською радою проведено виїзні засідання у с Бичківці, у с. Скородинці та враховано пропозиції жителів цих сіл, зокрема батьків чиї діти навчалися у Бичківській ЗОШ І-ІІ ступенів та Скородинській ЗОШ І-ІІ ступенів.

Наведені вище обставини, на думку суду, дозволили членам територіальної громади надати свої пропозиції щодо проекту створення опорного закладу освіти та реалізувати право на участь у процесі прийняття рішень.

Відтак, за наведених вище обставин, на думку суду, відповідач -1 здійснив всі необхідні заходи на виконання пунктів 5 та 6 Положення №532.

Поряд з цим, статтями 8 та 13 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» регулюються питання проведення загальних зборів громадян, що, на думку суду, є формою їх безпосередньої участі громадян у вирішенні питань місцевого значення та скликаються для обговорення найважливіших питань місцевого життя) та громадських слухань (під час яких члени територіальної громади можуть заслуховувати їх, порушувати питання та вносити пропозиції щодо питань місцевого значення, що належать до відання місцевого самоврядування).

Як вже зазначалось вище, згідно з абзацом 2 частини другої ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 №996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» затверджено Порядок проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики (надалі, Порядок №996).

Так, пунктом 5 Постанови Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 №996 «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики» встановлено рекомендації для органів місцевого самоврядування під час проведення консультацій з громадськістю та утворення громадських рад при органах місцевого самоврядування керуватися затвердженими цією постановою Порядком і Типовим положенням.

Згідно п.11 Порядку проведення консультацій з громадськістю консультації з громадськістю проводяться у формі публічного громадського обговорення, електронних консультацій з громадськістю (безпосередні форми) та вивчення громадської думки (опосередкована форма).

Разом з тим, за змістом п.12 Порядку проведення консультацій з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян; стосуються життєвих інтересів громадян, у тому числі впливають на стан навколишнього природного середовища; передбачають провадження регуляторної діяльності у певній сфері; визначають стратегічні цілі, пріоритети і завдання у відповідній сфері державного управління (у тому числі проекти державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішення стосовно їх виконання); стосуються інтересів територіальних громад, здійснення повноважень місцевого самоврядування, делегованих органам виконавчої влади відповідними радами; визначають порядок надання адміністративних послуг; стосуються правового статусу громадських об`єднань, їх фінансування та діяльності; передбачають надання пільг чи встановлення обмежень для суб`єктів господарювання та інститутів громадянського суспільства; стосуються присвоєння юридичним особам та об`єктам права власності, які за ними закріплені, об`єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій; стосуються витрачання бюджетних коштів (звіти головних розпорядників бюджетних коштів за минулий рік), здійснюються у формі публічного громадського обговорення та/або електронних консультацій з громадськістю.

Аналізуючи наведені положення, суд звертає увагу, що під час проведення консультації з громадськістю щодо проектів нормативно-правових актів, які стосуються конституційних прав, свобод та обов`язків громадян, зокрема права на освіту, органам місцевого самоврядування надається можливість вибору форми такої консультації, а саме: публічне громадське обговорення; електронні консультації; публічне громадське обговорення разом із електронними консультаціями.

Відповідно до пункту 13 Порядку №996 публічне громадське обговорення передбачає організацію і проведення публічних заходів: конференцій, форумів, громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічей (нарад) з громадськістю; Інтернет-конференцій, відеоконференцій. Додатково у рамках публічного громадського обговорення можуть проводитися засідання громадських рад, інших допоміжних органів, утворених при органах виконавчої влади.

Згідно з пунктом 16 Порядку № 996 електронні консультації з громадськістю проводяться у підрубриці «Електронні консультації з громадськістю» рубрики «Консультації з громадськістю» офіційного веб-сайту органу виконавчої влади.

Під час проведення електронних консультацій з громадськістю орган виконавчої влади оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті та на урядовому веб-сайті «Громадянське суспільство і влада» інформаційне повідомлення про проведення електронних консультацій, текст проекту акта, винесеного на обговорення. В інформаційному повідомленні про проведення електронних консультацій з громадськістю зазначаються: найменування органу виконавчої влади, який проводить електронні консультації з громадськістю; назва проекту акта або стислий зміст пропозиції щодо реалізації державної політики у відповідній сфері державного і суспільного життя, винесеної на обговорення; соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія рішення, яке планується прийняти за результатами електронних консультацій з громадськістю; можливі наслідки проведення в життя рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін; електронна адреса, строк і форма подання пропозицій та зауважень; номер телефону, за яким надаються консультації з питання, що винесено на обговорення; прізвище, ім`я відповідальної особи органу виконавчої влади; строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення (пункт 17 Порядку № 996).

На переконання суду, вирішуючи питання реорганізації чи ліквідації навчального закладу, уповноважений на те орган безумовно повинен в першу чергу враховувати інтереси територіальної громади, питання щодо доцільності функціонування навчального закладу є питанням, що становить суспільний інтерес, а тому проведення відповідних громадських слухань за участі громади, педагогічних працівників освітнього закладу в будь-який із передбачених Порядком № 996 способів є прийнятним.

Зокрема, з матеріалів справи вбачається, що результати громадських обговорень щодо створення Білівського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області та його філій, зафіксовані у Протоколі від 05.03.2021.

Суд враховує також те, що Чортківською міською радою проведено ряд зустрічей із жителями с. Біла, с. Бичківці, та с. Скородинці, на яких здійснено обговорення створення Білівського опорного закладу середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області та його філій.

При цьому, вирішуючи даний спір по суті, суд приймає до уваги, що проект рішення про створення опорного закладу освіти у Чортківській міській територіальній громаді та реорганізації закладів освіти було оприлюднено на офіційному веб-сайті Чортківської міської ради до 05.08.2020, тобто більш як за рік до прийняття оскаржуваного в даній справі рішення, що кореспондує до вимог норми ст. 32 Закону України "Про повну загальну середню освіту".

Стосовно доводів представника відповідача - 1 та представника Білівського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області, Управління освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради про відсутність порушеного права позивача, то суд зазначає наступне.

Право на захист - це суб`єктивне право певної особи, тобто вид і міра її можливої (дозволеної) поведінки із захисту своїх прав. Воно випливає з конституційного положення: "Права і свободи людини і громадянина захищаються судом" (ст. 55 Конституції України).

Отже, кожна особа має право на захист свого права у разі його порушення, невизнання чи оспорювання у сфері цивільних, господарських, публічно-правових відносин та за наявності неврегульованих питань.

Порушення права означає необґрунтовану заборону на його реалізацію або встановлення перешкод у його реалізації, або значне обмеження можливостей його реалізації тощо.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Із системного аналізу вказаних норм випливає, що суд захищає лише порушені, невизнані або оспорювані права, свободи та інтереси учасників адміністративних правовідносин, а не можливість їх порушення в майбутньому.

Таким чином, гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб факт порушення був обґрунтованим. Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті, і є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові.

Визначення обсягу вимог, що підлягають судовому захисту є диспозитивним правом позивача. При цьому, підстави, з якими позивач пов`язує виникнення у нього права на звернення до суду і для задоволення його вимог, визначаються позивачем самостійно. Суд під час прийняття рішення вирішує, зокрема, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються і яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин (стаття 244 Кодексу адміністративного судочинства України).

При цьому, суд вважає, що відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові.

Разом з тим, суд вважає, що особа може звернутися до адміністративного суду з позовом щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень лише в тому випадку, якщо останні безпосередньо впливають на її права, свободи та інтереси у сфері публічно-правових відносин.

Натомість, доводи позивача загалом зводяться до порушення його трудових прав, однак суд вважає, що такі правовідносини не є публічно-правовими.

При цьому, суд звертає увагу на тому, що ОСОБА_1 не є членом громад с. Біла, с. Бичківці, чи с. Скородинці, також його діти не навчаються у жодному із наведених закладів освіти.

У той же час, незгода особи з певним рішенням суб`єкта владних повноважень загалом, якщо останнє прямо не торкається її прав, обов`язків або інтересів, не може бути підставою для його перегляду чи скасування, оскільки захисту підлягає лише дійсно порушене, невизнане або оспорене право або охоронюваний інтерес особи. Задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті вимоги, які відновлюють порушені права, свободи чи інтереси особи в сфері публічно-правових відносин ( правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 13.11.2019 року у справі № 3687/1539/16-а, постанові від 31.01.2020 року у справі № 648/1899/17) У зазначених справах Суд дійшов висновку про те, що саме по собі можливе порушення процедури прийняття акта не повинне породжувати правових наслідків для його не дійсності, крім випадків, прямо передбачених законом.

Також, суд звертає увагу на тому, що за змістом частин першої та другої ст.99 КАС України, електронними доказами є інформація в електронній (цифровій) формі, що містить дані про обставини, що мають значення для справи, зокрема, електронні документи (текстові документи, графічні зображення, плани, фотографії, відео- та звукозаписи тощо), веб-сайти (сторінки), текстові, мультимедійні та голосові повідомлення, метадані, бази даних та інші дані в електронній формі. Такі дані можуть зберігатися, зокрема на портативних пристроях (картах пам`яті, мобільних телефонах тощо), серверах, системах резервного копіювання, інших місцях збереження даних в електронній формі (в тому числі в мережі Інтернет).

Електронні докази подаються в оригіналі або в електронній копії, засвідченій електронним цифровим підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис". Законом може бути визначено інший порядок засвідчення електронної копії електронного доказу.

Разом з цим, за змістом ст.74 КАС України, суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом, відтак, судом не беруться до уваги надані представником CD-R диски з відеоматеріалами, оскільки вони отримані з недотриманням умов, що встановлені ст.99 КАС України.

У статті 3 Конвенції "Про права дитини", схваленої резолюцією 44 сесії Генеральної Асамблеї ООН від 20.11.1989 № 44/25, ратифікованої постановою Верховної Ради України від 27.02.1991 № 789-XII, йдеться про те, що в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Це означає, що у випадку будь-якої правової колізії, неповноти, нечіткості або суперечливості законодавства, що регулює спірні правовідносини, що стосуються інтересів дітей, з урахуванням положень статті 3 Конвенції "Про права дитини", пріоритет повинен надаватися якнайкращому забезпеченню інтересів дітей.

В цьому випадку, на переконання суду, реорганізація закладу освіти не порушує принципу якнайкращого забезпечення інтересів дітей, що проживають на території відповідної громади.

При цьому суд враховує вимоги пункту 3 ст.12 Закону України " Про дошкільну освіту", згідно якого, для задоволення освітніх потреб громадян заклад дошкільної освіти може входити до складу об`єднання з іншими закладами освіти та вимоги частини 4 ст. 31 Закону України " Про повну загальну середню освіту", згідно якої, у складі закладів загальної середньої освіти можуть функціонувати такі внутрішні структурні підрозділи як дошкільний підрозділ (у складі початкової школи або гімназії), оскільки дані норми спростовують доводи позивача про те, що дошкільний навчальний заклад повинен бути окремою юридичною особою і не може бути внутрішнім структурним підрозділом іншого навчального закладу.

Суд вважає, що відповідач при прийнятті оскаржуваного рішення діяв в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законом, добросовісно, розсудливо і з дотриманням принципу рівності перед законом, відтак у задоволенні позовної вимоги про визнання протиправним та скасувати рішення Чортківської міської ради Тернопільської області №664 від 17 вересня 2021 року «Про створення опорного закладу загальної середньої освіти» не підлягає до задоволення.

Оскільки суд дійшов висновку про правомірність рішення Чортківської міської ради Тернопільської області №664 від 17 вересня 2021 року «Про створення опорного закладу загальної середньої освіти», не підлягає і до задоволення позовна вимога про скасування запису в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.09.2021 року, яким Товстенською селищною радою Заліщицького (на даний момент Чортківський) району Тернопільської області до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №1006341070009000142, оскільки є похідною.

Стосовно інших доводів наведених позивачем у позовній заяві та у відповіді на відзив, то суд критично оцінює такі з огляду на їх надуманість, та зазначає, що згідно з пунктом 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27.09.2001, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Крім того, судом враховується, що відповідно до пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Натомість ті доводи, які покладені в основу дійсних позовних вимог, ніяк не свідчать про те, що відповідач порушив конкретні суб`єктивні права чи інтереси позивача, або прийняте ним рішення обумовлює для позивача відповідні дійсні правові наслідки.

У відповідності до частин першої та другої ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Отже, враховуючи наведені норми закону та встановлені обставини, суд вважає, що відповідач не порушив прав позивачів, позовні вимоги є необґрунтованими, у позові слід відмовити повністю.

Щодо заяви Чортківської міської ради про відшкодування понесених судових витрат даним суб`єктом владних повноважень, суд зазначає наступне.

Враховуючи, що суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовної заяви, судові витрати не підлягають відшкодуванню у відповідності до ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Копію рішення надіслати Товстенській селищній раді Чортківського району Тернопільської області

Повне судове рішення складено 26 травня 2022 року.

Реквізити учасників справи:

позивач:

- ОСОБА_1 (місцезнаходження/місце проживання: АДРЕСА_1 код ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 );

відповідач:

- Чортківська міська рада Тернопільської області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Шевченка, 21,м.Чортків,Тернопільська область,48500 код ЄДРПОУ/РНОКПП 24636045);

- Товстенська селищна рада Чортківського району Тернопільської області (місцезнаходження/місце проживання: вул. Українська,84,смт. Товсте, Чортківський р-н, Тернопільська обл.,48630 код ЄДРПОУ/РНОКПП 02045722);

третя особа:

- Білівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Чортківської міської ради Тернопільської області (місцезнаходження/місце проживання: с. Біла, Чортківський район, Тернопільська область,48514 код ЄДРПОУ/РНОКПП 24618851)

- Управління освіти, молоді та спорту Чортківської міської ради (місцезнаходження/місце проживання: вул. Шевченка, 21,м. Чортків,Тернопільська область,48501 код ЄДРПОУ/РНОКПП 40326784) .

Головуюча суддяДерех Н.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104484970
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —500/8138/21

Постанова від 22.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 09.12.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 15.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 21.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 14.08.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 27.07.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 30.06.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Рішення від 15.05.2022

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні