Рішення
від 06.02.2022 по справі 761/36256/21
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/36256/21

Провадження № 2-о/761/76/2022

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2022 року Шевченківський районний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Рибака М.А.

за участю секретаря Горбань К.О.,

представника заявника Пивовара В.В. ,

представника заінтересованої особи Осадовського Р.Е.,

розглянувши у закритому судовому засіданні цивільну справу за заявою Головного управління ДПС у Волинській області, заінтересовані особи: товариство з обмеженою відповідальністю «А-Стат», акціонерне товариство «Комерційний індустріальний банк» про розкриття банком інформації, яка міститься банківську таємницю, -

ВСТАНОВИВ:

У жовтні 2021 року заявник звернувся до Шевченківського районного суду міста Києва з даною заявою.

Свою заяву обґрунтував тим, що працівниками управління податкового аудиту ГУ ДПС у Волинській області, відповідно до п. 77.1 та п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу України та наказу ГУ ДПС у Волинській області від 23.07.2021 №2187 було здійснено виїзд 25.08.2021 та 26.08.2021 на ТОВ «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531) за юридичною адресою: м. Луцьк, вул. Дубнівська, 22-Б, з метою ознайомлення з направленнями посадових осіб ГУ ДПС у Волинській області від 17.08.2021 № 2434, № 2435, № 2436, № 2437 та проведення планової документальної перевірки на ТОВ «А-Стат» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 06.02.2019 по 30.06.2021. За вищезазначеною адресою знаходяться офісні приміщення. Вивіска ТОВ «А-Стат» відсутня. На 3 поверсі на дверях кабінету № 346, який було зачинено наклеєно лист формат А4 з написом «Ми переїхали. Наша нова адреса м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 3». При виїзді 26.08.2021 року за адресою м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 3 встановлено відсутність посадових осіб ТОВ «А-Стат» - керівника/головного бухгалтера ОСОБА_1 Повідомлено, що останній знаходиться у відрядженні за кордоном та, що підприємством втрачено документи, про що повідомлено Луцький відділ поліції та ГУ ДПС у Волинській області, а тому проведення перевірки неможливе.

У зв`язку з викладеним, неможливо вручити копію наказу від 23.07.2021 № 2187 платнику або його законному представнику та неможливо розпочати і провести документальну планову виїзну перевірку платника податків. Поряд з цим, згідно інформаційних даних АІС «Податковий блок» ТОВ «А-Стат» для проведення розрахунків використовувала банківські рахунки, відкриті у АТ «КІБ» (МФО 322540) № НОМЕР_1 (долар США, євро, українська гривня). З огляду на не ненадання первинних документів, то у даному випадку визначитись у правильності ведення податкового обліку можливо лише при дослідженні руху грошових коштів на рахунках платника податків, відритих у банківській установі.

Посилаючись на викладене, заявник просить зобов`язати АТ «Комерційний індустріальний банк» надати Головному управлінню ДПС у Волинській області інформацію, що містить банківську таємницю відносно товариства з обмеженою відповідальністю «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531), а саме: в паперовому і електронному вигляді інформації про обсяг та обіг коштів на рахунках, які належали товариству в розрізі контрагентів із зазначенням дат проведення операцій, сум платежів, призначень платежів, найменування, кодів ЄДРПОУ за період з 06.02.2019 року по 30.06.2021 року із врахуванням вимог п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України.

Ухвалою суду від 15.12.2021 року відкрито провадження у цивільній справі та призначено розгляд справи в порядку окремого провадження.

10.01.2022 року на електронну пошту суду від ТОВ «А-Стат» надійшли заперечення, в яких зазначили, що ГУ ДПС у Волинській області неправомірно видав наказ про проведення документальної планової виїзної перевірки від 23.07.2021 року № 2187, оскільки було повідомлено про втрату первинних документів товариства. Так, проведення перевірки має бути відкладено до дати відновлення втрачених документів. Крім того заявник не вказує мету падання такої заяви та необхідності розкриття банківської таємниці, тому просять відмовити у задоволенні вказаної заяви.

25.01.2022 року від ГУ ДПС у Волинській області на адресу суду надійшли додаткові пояснення, в яких зазначено, що товариство не відновило документи ні на 01.09.2021 року ні на час звернення до суду з заявою про розкриття банківської таємниці. Крім того наказ від 23.07.2021 №2187 платником податків не оскаржувався та на даний час не оскаржується.

Представник заявника у судовому засіданні заяву підтримав та просив її задовольнити.

Представник заінтересованої особи ТОВ «А-Стат» у судовому засіданні проти заяви заперечив, та просив у її задоволенні відмовити.

Представник заінтересованої особи - АТ «Комерційний індустріальний банк» в судове засідання не з`явився, про час і місце судового засідання повідомлений належним чином.

Неявка сторін в судове засідання, відповідно до ч. 2 ст. 349 ЦПК України, не є перешкодою для розгляду справи.

Суд, вислухавши пояснення представника заявника та представника заінтересованої особи, повно та всебічно дослідивши матеріали справи, вважає, що заява підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п. 11 ч. 2 ст. 293 ЦПК України, суд розглядає в порядку окремого провадження справи про: розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб.

Згідно з ч. 1 ст. 60 Закону України «Про банки та банківську діяльність», інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третім особам при наданні послуг банку, є банківською таємницею.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», до завдань органів державної податкової служби відноситься здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов`язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи, наказом ГУ ДПС у Волинській області від 23.07.2021 року № 2187 вирішено провести документальну планову перевірку ТОВ «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531) з 25.08.2021 року, тривалістю робочих днів.

Працівниками управління податкового аудиту ГУ ДПС у Волинській області, відповідно до п. 77.1 та п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу України та наказу ГУ ДПС у Волинській області від 23.07.2021 №2187 було здійснено виїзд 25.08.2021 та 26.08.2021 на ТОВ «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531) за юридичною адресою: м. Луцьк, вул. Дубнівська, 22-Б, з метою ознайомлення з направленнями посадових осіб ГУ ДПС у Волинській області від 17.08.2021 № 2434, № 2435, № 2436, № 2437 та проведення планової документальної перевірки на ТОВ «А-Стат» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 06.02.2019 по 30.06.2021.

ТОВ «А-Стат» відсутнє за юридичною адресою: м. Луцьк, вул. Дубнівська, 22-Б. ГУ ДПС у Волинській області встановлено нову адресу місцязнаходження товариства, а саме м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 3, що підтверджується актами перевірки від 25.08.2021 № 915/07-01/42800531 та від 26.08.2021 № 931/07-01/42800531.

Разом з тим, за адресою м. Луцьк, вул. Підгаєцька, 3 встановлено відсутність посадових осіб ТОВ «А-Стат» - керівника/головного бухгалтера ОСОБА_1, у зв`язку з чим неможливо вручити копію наказу від 23.07.2021 № 2187 платнику або його законному представнику та неможливо розпочати і провести документальну планову виїзну перевірку платника податків.

Відповідно до ст.60 Закону України «Про банки і банківську діяльність», інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третім особам при наданні послуг банку, є банківською таємницею. Банківською таємницею, зокрема, є: відомості про стан рахунків клієнтів, у тому числі стан кореспондентських рахунків банків у Національному банку України; операції, які були проведені на користь чи за дорученням клієнта, здійснені ним угоди.

Згідно п.2 ч.1 ст.62 Закону України «Про банки та банківську діяльність», інформація щодо юридичних та фізичних осіб, яка містить банківську таємницю, розкривається банками за рішенням суду.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює ПК, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

За приписами п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п.п. 75.1.2 п.75.1 ст. 75 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Відповідно до п. 77.4. ст. 77 ПК України, про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано (вручено) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Згідно з п. 81.1. ст. 81 ПК України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред`явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п`ятому цього пункту, не дозволяється.

При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

Відповідно до п. 81.2. ст. 81 ПК України, у разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) у допуску посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення перевірки посадовими (службовими) особами контролюючого органу за місцем проведення перевірки, невідкладно складається та реєструється в контролюючому органі не пізніше наступного робочого дня у двох примірниках акт, що засвідчує факт відмови, із зазначенням заявлених причин відмови, один примірник якого вручається під підпис, відразу після його складання, платнику податків та/або уповноваженій особі платника податків.

Як вбачається з поданих документів, представник ТОВ «А-Стат» 03.06.2021 року повідомив ГУ ДПС у Волинській області про втрату первинних документів товариства.

Відповідно до п. 44.5 ст. 44 ПК України, у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов`язаний у п`ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації, надано авторизацію відповідно до Митного кодексу України або дозвіл на застосування спеціальних (у тому числі транзитних) спрощень.

Платник податків зобов`язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

У разі надання платником податків у порядку та строки, визначені абзацом першим цього підпункту, повідомлення та неможливості проведення перевірки платника податків у зв`язку з втратою, пошкодженням або достроковим знищенням платником податків документів строки проведення таких перевірок (крім перевірок, визначених статтею 200 цього Кодексу) переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах визначених цим підпунктом строків, але на строк не більше ніж 120 днів.

Разом тим, для перенесення перевірки не достатньо лише самого факту повідомлення про втрату документів.

Так, для перенесення перевірки необхідно: повідомлення про втрату документів, неможливість проведення перевірки та причинно-наслідковий зв`язку між втратою документів та неможливістю контрольного заходу.

Крім того, наказ ГУ ДПС у Волинській області від 23.07.2021 №2187 про проведення документальної планової виїзної перевірки, платником податків не оскаржувався та на даний час не оскаржується.

Відповідно до п. 102.1 ст. 102 ПК України, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня - у разі проведення перевірки операції відповідно до статей 39 і 39-2 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації або уточнюючої декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов`язань, в межах поданих уточнень, за такою податковою декларацією протягом 1095 днів (2555 дня - у разі проведення перевірки відповідно до статей 39 і 39-2 цього Кодексу) з дня подання уточнюючого розрахунку (декларації).

У разі виявлення за результатами перевірки порушень інших вимог податкового законодавства, безпосередньо не пов`язаних з декларуванням податкових зобов`язань платником податків, а також порушень вимог іншого, крім податкового, законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) платника податків не пізніше 1095 дня з дня вчинення відповідного правопорушення.

З місцевих податків та/або зборів, за якими передбачено подання річної податкової декларації, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право за результатами перевірки самостійно визначити суму грошових зобов`язань, у разі виявлення ним за результатами перевірки заниження суми визначеного платником податків податкового зобов`язання з цих податків, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати цих податків, визначених відповідними розділами цього Кодексу.

Судом встановлено, що згідно із даними АІС «Податковий блок» ТОВ «А-Стат» для проведення розрахунків використовувала банківські рахунки, відкриті у АТ «Комерційний індустріальний банк» (МФО 322540) № НОМЕР_1 (долар США, євро, українська гривня).

Оскільки, витребувати інформацію про обсяг та обіг коштів на рахунках, які належали товариству в розрізі контрагентів із зазначенням дат проведення операцій, сум платежів, призначень платежів, найменування, кодів ЄДРПОУ на рахунках відкритих ТОВ «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531) за період з 06.02.2019 року по 30.06.2021 року, можливо лише шляхом розкриття банківської таємниці, суд вважає за необхідне вимоги заявника про розкриття банківської таємниці - задовольнити.

Керуючись ст. ст. ст.ст. 76, 81, 229, 259, 259, 263, 264, 273, 293, 294, 347-353 ЦПК України; ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»; ст.ст. 20, 44, 75. 77, 81 ПК України; ст.ст. 60, 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність», суд, -

ВИРІШИВ:

Заяву Головного управління ДПС у Волинській області, заінтересовані особи: товариство з обмеженою відповідальністю «А-Стат», акціонерне товариство «Комерційний індустріальний банк» про розкриття банком інформації, яка міститься банківську таємницю - задовольнити.

Зобов`язати акціонерне товариство «Комерційний індустріальний банк» надати Головному управлінню ДПС у Волинській області інформацію, що містить банківську таємницю відносно товариства з обмеженою відповідальністю «А-Стат» (код ЄДРПОУ 42800531), а саме: в паперовому і електронному вигляді інформації про обсяг та обіг коштів на рахунках, які належали товариству в розрізі контрагентів із зазначенням дат проведення операцій, сум платежів, призначень платежів, найменування, кодів ЄДРПОУ за період з 06.02.2019 року по 30.06.2021 року із врахуванням вимог п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України.

Рішення підлягає негайному виконанню, Особа, щодо якої банк розкриває банківську таємницю, або заявник мають право у п`ятиденний строк оскаржити ухвалене судом рішення до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги. Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Реквізити сторін:

Головне управління ДПС у Волинській області: 43010, м. Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 44106679.

товариство з обмеженою відповідальністю «А-Стат»: 43010, м. Луцьк, вул. Дубнівська, 22Б, код ЄДРПОУ 42800531.

акціонерне товариство «Комерційний індустріальний банк» (04053, м. Київ, вул. Бульварно-Кудрявська, 6, код ЄДРПОУ 21580639.

СУДДЯ М.А. РИБАК

Повний текст рішення складено 17.02.2022 року.

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.02.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу104809162
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб

Судовий реєстр по справі —761/36256/21

Ухвала від 27.04.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Пророк Віктор Васильович

Ухвала від 20.03.2023

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Пророк Віктор Васильович

Постанова від 10.01.2023

Цивільне

Київський апеляційний суд

Сліпченко Олександр Іванович

Ухвала від 08.12.2022

Цивільне

Київський апеляційний суд

Сліпченко Олександр Іванович

Ухвала від 29.11.2022

Цивільне

Київський апеляційний суд

Сліпченко Олександр Іванович

Ухвала від 30.08.2022

Цивільне

Київський апеляційний суд

Сліпченко Олександр Іванович

Рішення від 06.02.2022

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Рибак М. А.

Рішення від 07.02.2022

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Рибак М. А.

Ухвала від 12.01.2022

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Рибак М. А.

Ухвала від 15.12.2021

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Рибак М. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні