10/70-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
18.10.07р.
Справа № 10/70-07
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-технічного об'єднання "Дніпро-ліфт", м. Дніпропетровськ
до Комунального житлово-експлуатаційного підприємства №3,м. Дніпропетровськ
про розгляд заяви про надання розстрочки виконання рішення
Суддя Кощеєв І.М.
Представники:
Від позивача: не з"явився
Від відповідача: Гордієнко Т.О. (дов. від20.03.2007 р.)-представник
СУТЬ СПОРУ:
Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.07р. задоволені позовні вимоги ТОВ ВТО «Дніпро-ліфт»про стягнення з КЖЕП №3 основного боргу в сумі 85 608,11 грн., пені в сумі 7 280,46 грн. та індексу інфляції в сумі 8 629,10 грн. з віднесенням на відповідача судових витрат. Загальна сума стягнутих коштів складає 102 650,85 грн. , про що видано наказ.
Від Комунального житлово-експлуатаційного підприємства №3 надійшла заява в порядку ст. 121 ГПК України про розстрочку виконання рішення.
Представник Позивача двічі на виклик суду в судове засідання не з"явився , витребуваних судом документів не надав.
Господарський суд розглядає заяву за наявними в справі документами .
Дослідивши додані до заяви матеріали, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.07р. по справі № 10/70-07 були задоволені позовні вимоги ТОВ ВТО «Дніпро-ліфт»про стягнення з КЖЕП №3 основного боргу в сумі 85 608,11 грн., пені в сумі 7 280,46 грн. та індексу інфляції в сумі 8 629,10 грн. з віднесенням на відповідача судових витрат. Загальна сума стягнутих коштів складає 102 650,85 грн., про що видано відповідний наказ.
КЖЕП №3 є комунальним підприємством, заснованим на власності територіальної громади м. Дніпропетровська в особі Дніпропетровської міської ради. Основним видом діяльності відповідача є надання житлово-комунальних послуг з ремонту і обслуговування житлових будинків та прибудинкових територій (в т.ч. експлуатація житлового фонду, виконання робіт по ремонту та обслуговуванню будинків та прибудинкових територій, обслуговування мереж електрообладнання, систем вентиляції та ін.) в межах коштів, отриманих від населення та з інших джерел відповідно до законодавства
Згідно п.2 ч.1 ст.7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»встановлення цін (тарифів) на житлово-комунальні послуги є компетенцією органів місцевого самоврядування.
Рішенням виконкому Дніпропетровської міськради від 13.12.05р. №6295 встановлені тарифи на комунальні послуги з обслуговування житлових будинків та прибудинкових територій, які включають : прибирання прибудинкових територій, забезпечення освітлення місць загального користування, поновлення номерних знаків будинків, підготовка житлових будівель до експлуатації в осінньо-зимовий період, поточний ремонт конструктивних елементів будинку та елементів зовнішнього благоустрою, обслуговування димовентиляційних каналів, технічне обслуговування внутрішньо будинкових мереж, технічне обслуговування ліфтів та інші послуги. Калькуляція цін на послуги розроблена на основі вартісних показників 2005р. Зокрема для КЖЕП №3 було прийнято за основу витрати на електроенергію на освітлення сходових кліток, підвалів, технічних поверхів, сміттєкамер в сумі 185 733,57 грн. (1 190 599,82 кВт/год) на рік, фонд заробітної плати в сумі 612 066,72 грн. на рік, витрати на спецодяг та засобі особистої гігієни в сумі 9 805,38 грн. на рік та ін.
В обгрунтування своєї заяви Відповідач посилається на те , що внаслідок поступового підвищення рівня заробітної плати на виконання Законів України «Про Державний бюджет на 2006р.»та «Про Державний бюджет на 2007р.», тарифів на електроенергію, цін на інші матеріально-технічні ресурси, фактичні витрати КЖЕП №3 на надання комунальних послуг значно перевищують показники, закладені при розрахунку тарифів згідно рішення від 13.12.05р. №6295. Так, у 2007р. витрати на електроенергію на освітлення сходових кліток, підвалів, технічних поверхів, сміттєкамер складають 273 471,01 грн. (1 122 623,21 кВт/год), фонд заробітної плати в сумі 1 220 786,40 грн. на рік, витрати на спецодяг та засобі особистої гігієни в сумі 13 711,55 грн. на рік.
П.8.2 рішення від 13.12.05р. №6295 затверджена середня вартість обслуговування одного ліфта на місяць –150,00 грн. (в т.ч. ПДВ) і саме ця сума включена до тарифу на комунальні послуги, який підлягає сплаті населенням. В той же час, за період з квітня 2006р. по грудень 2006р. (заборгованість саме за цей час стягнута згідно рішення від 06.03.07р. по справі №10/70-07) загальна фактична вартість цих робіт в ТОВ ВТО «Дніпро-ліфт»перевищує затверджений показник на 17 482,76 грн., що також суттєво ускладнює повне та своєчасне проведення платежів на користь позивача.
Незважаючи на зростання фактичної собівартості житлово-комунальних послуг, тарифи на них залишаються незмінними і КЖЕП №3 не має можливості самостійного їх коригування.
Внаслідок цього фактична собівартість послуг з обслуговування житлових будинків та прибудинкових територій значно перевищує тариф, встановлений рішенням від 13.12.05р. №6295. Загальна вартість втрат КЖЕП №3 за 2007р. внаслідок невідповідності фактичної собівартості комунальних послуг встановленому тарифу складає 332 тис.грн. Сума збитків за результатами роботи в другом кварталі 2007р. склала 142,2 тис. грн.
Дані втрати частково компенсуються цільовими асигнуваннями з бюджету. Зокрема, згідно плану використання бюджетних коштів на 2007р. передбачено виділення КЖЕП №3 коштів в сумі 40 600,00 грн. на погашення заборгованості минулих років за послуги з технічного обслуговування ліфтів. Інших надходжень з бюджету на дані витрати на 2007р. не передбачено, в повній мірі втрати, що виникли внаслідок невідповідності фактичної собівартості послуг затвердженому тарифу не компенсовані, що не дає змоги своєчасно та в повному обсязі проводити розрахунки за електроенергію, обслуговування ліфтів, вивезення твердих побутових відходів та ін.
Поряд з викладеним КЖЕП №3 має зобов'язання з повної та своєчасної виплати зарплати найманим працівниками, податків до бюджету та внесків до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування.
Вказані чинники , за твердженням Відповідача роблять неможливим повне одноразове погашення заборгованості перед ТОВ ВТО «Дніпро-ліфт»і накладення в процесі виконавчого провадження арешту на рахунки підприємства призведе до додаткових некомпенсованих втрат –страйків працівників, застосування штрафних санкцій, припинення енергопостачання, зупинення вивезення твердих побутових відходів і т.д. Неможливою стане підготовка житлового фонду до роботи в осінньо-зимовий період, яка має здійснюватися саме протягом вересня-листопада 2007р.
Окрім основного боргу в сумі 85 608,11 грн. судом стягнуто пеню в сумі 7 280,46 грн. та індекс інфляції в сумі 8 629,10 грн., що разом складає 15 909,56 грн.
Поряд з перевищенням собівартості послуг над встановленим тарифом, основною причиною непогашення КЖЕП №3 заборгованості за роботи з технічного обслуговування та ремонту ліфтів є несвоєчасні платежі населення за послуги з утримання будинків та споруд прибудинкових територій (до складу яких входить і технічне обслуговування ліфтів). Станом на 01.09.07р. загальна заборгованість населення складає 562,1 тис. грн. і дана сума поступово зменшується в результаті здійснюваних заходів, направлених на забезпечення повних та своєчасних розрахунків.
В той же час, відповідно до Закону України «Про тимчасову заборону стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги»у зв'язку з невиконанням державою зобов'язань по виплаті заробітної плати, пенсій, стипендій, інших грошових виплат заборонено нарахування та стягнення з населення по розрахунках з 01.10.96р. пені за несвоєчасне внесення квартирної плати та плати за житлово-комунальні послуги (водопостачання, газ, електричну енергію, теплову енергію, водовідведення, утримання і експлуатацію житла та прибудинкових територій, сміттєзбирання, ліфтове господарство).
Заявник зазначає , що внаслідок цього склалася ситуація, коли з підприємств-виробників комунальних послуг можуть бути стягнуті суми пені та інфляційних втрат, а до населення такі санкції не можуть бути застосовані і несвоєчасні платежі за комунальні послуги не призводять до застосування будь-яких санкцій. За таких умов забезпечення повної та своєчасної оплати населенням спожитих комунальних послуг фактично є неможливим, а відтак витрати на сплату пені в сумі 7 280,46 грн. та індексу інфляції в сумі 8 629,10 грн. є некомпенсованими.
Незважаючи на вказані обставини КЖЕП №3 , за твердженням Відповідача вживаються усі можливі заходи з виконання рішення суду від 06.03.07р. по справі №10/70-07, а саме за період з березня по липень 2007р. в добровільному порядку сплачено 14 940,91 грн., перераховано усі кошти, отримані в порядку бюджетного фінансування в сумі 40 600,00 грн., крім того сплачено 7 000,00 грн.
За даними КЖЕП №3 , загальна сума заборгованості згідно рішення господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.07р. по справі №10/70-07 складає 40 109,94 грн. Єдиним способом її погашення з дотриманням належного рівня житлово-комунальних послуг, які надаються КЖЕП , є здійснення рівномірних платежів по 5 000,00 грн. на місяць.
Таким чином , викладені вище обставини є винятковими випадками, оскільки вони не залежать від волі КЖЕП №3 і не можуть бути попереджені відповідачем. Крім того, розрахунки з одним з кредиторів (яким є ТОВ ВТО «Дніпро-ліфт») не можуть ставити під загрозу підготовку житлового фонду до роботи в зимових умовах, дотримання вимог із санітарно-екологічної безпеки населення, виплату заробітної плати та сплату загальнообов'язкових податків та зборів.
Згідно п.1 ст.121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, за поданням прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступники і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.
Враховуючи наведене, господарський суд знаходить достатньо підстав для задоволення заяви відповідача, надавши йому відстрочку виконання судового рішення від 06.03.2007р. шляхом здійснення часткових рівномірних платежів згідно графіку.
Згідно вищевикладеного, керуючись ст.ст. 22, 86, 121 ГПК України, господарський суд, -
УХВАЛИВ:
Задовольнити заяву Комунального житлово-експлуатаційного підприємства №3.
Відстрочити виконання рішення господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.07р. по справі №10/70-07 шляхом здійснення часткових рівномірних платежів згідно наступного графіку :
- жовтень 2007р. –5 000,00 грн.;
- листопад 2007р. –5 000,00 грн.;
- грудень 2007р. –5 000,00 грн.;
- січень 2008р. –5 000,00 грн.;
- лютий 2008р. –5 000,00 грн.;
- березень 2008р. –5 000,00 грн.;
- квітень 2008р. –5 000,00 грн.;
- травень 2008р. –5 109,94 грн.
Суддя
І.М. Кощеєв
Згiдно з оригіналом
Помічник судді Т.М. Зеленська
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2007 |
Оприлюднено | 26.10.2007 |
Номер документу | 1048949 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Кощеєв І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні