справа № 2-а-1590/09
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 липня 2009 року Калінінськи й районний суд міста Горлівк а Донецької області у складі :
головуючого - судді Васильє вої І.А.
при секретарі Косинській Ю .О.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Горлівка адміністратив ну справу за позовом ОСОБА_ 1 до Управління Пенсійного фонду України в Калінінськом у районі м. Горлівки, третя осо ба, яка не заявляє самостійни х вимог на предмет спору на ст ороні відповідача Головне Управління Державного каз начейства України в Донецькі й області про визнання проти правною бездіяльність Управ ління Пенсійного Фонду Украї ни в Калінінському районі м. Г орлівки, зобов' язання здійс нити нарахування та виплату підвищення до пенсії, як «дит ині війни»,
ВСТАНОВИВ:
Позивач 29 квітня 2009 року зве рнувся до суду із вказаним по зовом до відповідача, посила ючись на те, що він народився ІНФОРМАЦІЯ_1 та має соціал ьний статус «Дитина війни» в ідповідно до Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Вважає, що відповідач неправомірно не виплачує йом у в 2006-2008 роках щомісячну соціал ьну допомогу у розмірі 30% міні мальної пенсії за віком пере дбачену Законом України "Про соціальний захист дітей вій ни". Просив суд, визнати протип равними дії УПФУ у Калінінсь кому районі м. Горлівки, зобов ' язати відповідача нарахув ати та сплатити йому недопла чену соціальну допомогу за 2006 -2008 роки у сумі 4471,20 гривень,
Судом до участі у справі в я кості третьої особи, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спору на стороні відп овідача залучено Головне управління Державного казн ачейства України в Донецькій області.
Позивач надав суду заяву у я кій підтримав позовні вимоги , просив суд розглянути справ у без його участі.
Відповідач надав суду заяв у у якій просив розглянути сп раву без участі представника УПФУ. У письмових запереченн ях проти позову УПФУ просило відмовити у задоволенні поз овних вимог посилаючись на т е, що у 2006 році урядом не впрова джувався порядок надання піл ьг передбачених ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни». У 2007 році надбавк а до пенсії передбачена вказ аним законом виплачувалася т ільки інвалідам. Законом Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2007 рік» не передбаче но бюджетного фінансування п ідвищення пенсій дітям війни . У 2008 році рішенням Конституці йного Суду України № 10-рп від 22. 05.08 року визнані неконституці йними положення п. 41 розділу II З акону України "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України". Прот е, законодавством України не передбачено автоматичного в ідновлення дії норми, яка втр атила чинність на підставі н ормативно-правового акту, як ий було визнано в подальшому неконституційним. Крім того , відповідач наполягав на від мові в задоволенні позову че рез пропуск позивачем строку звернення до суду з адмініст ративним позовом, передбачен ого ст. 99 КАС України.
Третя особа надала суду зая ву у якій просила розглянути справу без участі представн ика Управління Державного ка значейства.
Позивач, відповідач та трет я особа повідомлялися про ча с та місце розгляду справи на лежним чином.
Суд вирішив можливим розгл янути справу у відсутність с торін та третьої особи, відпо відно до ч. 3 ст. 122 КАС України в п орядку письмового проваджен ня.
З матеріалів справи та наяв них в ній доказів, судом встан овлено наступне.
Позивач має статус "Дитина в ійни", що підтверджується від омостями його паспорту та пе нсійного посвідчення ( а.с. 5-6).
Статтею 58 Закону України «П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» на Пенсійний Фонд покладено керівництво та управління с олідарною системою, збір, аку муляція та облік страхових в несків, призначення пенсії т а підготовка документів для її виплати, забезпечення сво єчасного і в повному обсязі ф інансування та виплати пенсі й, допомоги на поховання, здій снення контролю за цільовим використанням коштів Пенсій ного Фонду, вирішення питань пов' язаних з веденням облі ку пенсійних активів застрах ованих осіб на накопичувальн их пенсійних рахунках, здійс нення адміністративного упр авління Накопичувальним фон дом та інші функції, передбач ені Законом і статутом Пенсі йного Фонду.
Правовий статус дітей війн и, основи їх соціального захи сту та гарантії їх соціально ї захищеності шляхом надання пільг і державної соціально ї підтримки встановлює Закон України «Про соціальний зах ист дітей війни».
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року (наб рав чинності 01.01.2006 року) дітям в ійни пенсії або щомісячне до вічне грошове утримання чи д ержавна соціальна допомога, що виплачується замість пенс ії підвищуються на 30 відсоткі в мінімальної пенсії за віко м.
Дію статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» зупинено на 2006 рік згід но із Законом України «Про Де ржавний бюджет України на 2006 р ік» від 20.12.2005 року ст. 77 п. 17.
Законом України «Про внесе ння змін до Закону України «П ро Державний бюджет на 2006 рік» від 19.01.2006 року, який набрав чинн ості 15.03.2006 року до статті 110 Закон у України «Про Державний бюд жет на 2006 рік» було внесено змі ни, якими встановлено що піль ги дітям війни, передбачені с т. 6 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни» у 2006 р оці запроваджуються поетапн о за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку визначеному Кабінет ом Міністрів України за пого дженням з Комітетом Верховно ї Ради України з питань бюдже ту.
Проте у 2006 році в порядку виз наченому Законом України «Пр о державний бюджет України н а 2006 рік», Кабінетом міністрів України не впроваджувався п орядок надання пільг, передб ачених статтею 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни», тому підвищення п енсії не здійснювалося.
Закони України «Про Держав ний бюджет на 2006 рік» від 20.12.2005 ро ку та «Про внесення змін до За кону України «Про Державний бюджет на 2006 рік» від 19.01.2006 року н еконституційними не визнані та діяли протягом 2006 року.
Таким чином відповідно до в ищезазначених Законів у відп овідача в 2006 році не було право вих підстав нараховувати та сплачувати позивачеві допла ту до пенсії, передбачену ст. 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» оскі льки до 15.03.2006 року дію зазначено ї норми було зупинено, а потім передбачені нею виплати не з апроваджені. Зупинення дії н ормативно-правового акту не дає підстав для його застосу вання.
Відповідно до п. 12 ст. 71 Закону України «Про державний бюдж ет України на 2007 рік», дію ст. 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни» було зуп инено.
Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп \2007 положення статті 71 Закону У країни «Про державний бюджет України на 2007 рік», якими була зупинена дія статті 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни» визнані таким и, що не відповідають Констит уції України (є неконституці йними).
Відповідно до ч.2 ст. 152 Консти туції України закони, інші пр авові акти або їх окремі поло ження, що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність.
Таким чином, за період з 01.01.2007 р оку по 31.12.2007 року положення стат ті 6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» в т ій частині, що дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії підви щуються на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком були чи нними з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року.
Разом з тим, згідно ч.2 ст. 99 КАС України для звернення до адм іністративного суду за захис том прав, свобод та інтересів особи встановлено річний ст рок, який, якщо не встановлено інше обчислюється з дня коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушенн я своїх прав, свобод та інтере сів.
Відповідно до ч. 1 ст. 100 КАС Укр аїни пропущений строку зверн ення до адміністративного су ду є підставою для відмови у з адоволенні адміністративно го позову за умови, якщо на цьо му наполягає одна із сторін.
Відповідач наполягав на ві дмові у задоволенні позову у зв' язку з пропуском позива чем строку звернення до адмі ністративного суду.
Як вказувалось раніше, з поз овом до суду позивач звернув ся 29 квітня 2009 року. Будь-яких пі дстав для поновлення строку звернення до суду позивачем не наведено та не доведено. От же позивачем пропущено річни й строк звернення до адмініс тративного суду з цим позово м і поважних причин пропуску такого строку суд не вбачає.
У зв' язку з тим, що позивач ем пропущено строк звернення до суду з вимогами про підвищ ення до пенсії як дитині війн и за 2007 рік (дата подання позову 29 квітня 2009 року) та підстави дл я його поновлення відсутні с уд вважає за необхідне з підс тав пропуску строку зверненн я до адміністративного суду відмовити позивачу у задовол енні позовних вимог за періо д з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року.
Відповідно до п. п.41 розділу 2 Закону України "Про державни й бюджет на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України" від 28.12.2007 року внесено зміни до ст. 6 Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», якою передбач алось, що дітям війни (крім тих , на яких поширюється дія Зако ну України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту») до пенсії аб о щомісячного довічного грош ового утримання чи державної соціальної допомоги, що випл ачується замість пенсії, вип лачується підвищення у розмі рі надбавки, встановленої дл я учасників війни.
Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року за № 10-рп\2008 року визнано таким, що н е відповідають Конституції У країни (є неконституційним) п оложення пункту 41 розділу 2 За кону України «Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесенн я змін до деяких законодавчи х актів України» щодо внесен ня змін до Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни».
Таким чином вимоги позивач а щодо зобов' язання УПФУ зд ійснити перерахунок пенсії у 2008 році підлягають задоволен ню з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року.
Враховуючи, що позивачу, поч инаючи з 01.01.2008 року сплачується підвищення до пенсії у сумі 47 гривень, з 01.04.2008 року - 48,10 гривень , з 01.07.2008 року - 48,20 гривень, з 01.10.2008 рок у - 49,80 гривень (а.с. 8), то за період з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року відповід ач повинен зробити перерахун ок виходячи з вимог Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» за рахунок кошт ів Державного бюджету Україн и.
Визначення прожиткового м інімуму, закладення правової основи для його встановленн я, затвердження та врахуванн я при реалізації державою ко нституційної гарантії грома дян на достатній життєвий рі вень, дає Закон України «Про п рожитковий мінімум», Закон У країни «Про державні соціаль ні стандарти та державні соц іальні гарантії», згідно ста тті 1 якого, прожитковий мінім ум використовується для визн ачення, у тому числі, мінімаль ного розміру пенсії за віком . Пунктом 1 статті 28 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання» встановлено, що мініма льний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі пр ожиткового мінімуму для осіб , які втратили працездатніст ь.
З 01.01.2008 року до 22.05.2008 року, тобто д о ухвалення рішення Конститу ційним Судом України, відпов ідач здійснюючи позивачу доп лати, передбачені ст. 6 Закону України «Про соціальний захи ст дітей війни» в редакції ві д 01.01.2008 року, з урахуванням п. п.41 р озділу 2 Закону України «Про Д ержавний бюджет на 2008 рік та пр о внесення змін до деяких зак онодавчих актів України», ді яв на підставі та у відповідн ості з діючими нормами зазна чених законів, а тому позовні вимоги щодо перерахунку пен сії з 01.01.2008 року до 22.05.2008 року задов оленню не підлягають.
Суд вважає необгрунтовани ми доводи відповідача, щодо н еврегульованості питання ві дносно органу, на який поклад ено обов' язок здійснення ви плат підвищення до пенсії ос обам, які мають статус «дитин а війни».
Пенсійний Фонд України діє на підставі Положення про Пе нсійний Фонду України, затве рдженого Указом Президента У країни від 01.03.202 року № 121/2001 та зді йснює свої повноваження чере з створені у встановленому п орядку територіальні управл іння. Відповідно до Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування» рішення про призначе ння та перерахунок пенсій пр иймаються районними управлі ннями Пенсійного Фонду Украї ни за місцем проживання пенс іонера.
Таким чином обов' язок по н арахуванню та виплаті позива чу доплати до пенсії, передба ченої ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» покладено на Управління Пенсійного Фонду України в К алінінському районі міста Го рлівки Донецької області.
Посилання відповідача на в ідсутність коштів, як на обґр унтування правомірності нев иконання своїх обов' язків п еред позивачем суд вважає бе зпідставними.
Відповідачем в порушення ч . 2 ст. 71 КАС України не доведено та не надано суду доказів щод о вчинення будь-яких дій для з абезпечення виконання покла деного на нього обов' язку н арахування та виплати позива чу доплати до пенсії у розмір і 30 % від мінімальної пенсії за віком.
Судові витрати по справі пі длягають розподілу у відпові дності до ст. 94 КАС України.
На підставі ст. 3,6, 7 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни», керуючись ст. 8-12,9 9-100,71,94,159-163,186 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати протиправною безд іяльність Управління Пенсій ного Фонду України в Калінін ському районі міста Горлівки Донецької області щодо не на рахування та невиплати ОСО БА_1 щомісячної доплати до п енсії у розмірі 30 % мінімально ї пенсії за віком відповідно до ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» за період з 22 травня 2008 року по 3 1 грудня 2008 року.
Зобов' язати Управління П енсійного Фонду України в Ка лінінському районі міста Гор лівки Донецької області здій снити перерахунок пенсії О СОБА_1 з підвищенням її на 30 % м інімальної пенсії за віком в ідповідно до Закону України «Про соціальний захист дітей війни» з розміру встановлен ого частиною 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» та провести відпов ідні виплати за 2008 рік за періо д з 22 травня 2008 року по 31 грудня 200 8 року за рахунок коштів Держа вного бюджету України.
У задоволенні інших позовн их вимог ОСОБА_1 відмовити .
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь ОСОБ А_1 витрати зі сплати судово го збору у сумі 1 (одна) гривня 70 копійок.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному о бсязі.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом двадцяти д нів після подання заяви про а пеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суд | Калінінський районний суд м.Горлівки |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2009 |
Оприлюднено | 18.10.2010 |
Номер документу | 10498110 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Калінінський районний суд м.Горлівки
Васильєва І.А.
Адміністративне
Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Слюсарчук В.М.
Адміністративне
Великописарівський районний суд Сумської області
Семенова Оксана Сергіївна
Адміністративне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Рогожина Алла Володимирівна
Адміністративне
Ленінський районний суд міста Севастополя
Кукурекін Костянтин Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні