ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/24253/21 Суддя (судді) першої інстанції: Бояринцева М.А.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 липня 2022 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Коротких А.Ю.,
суддів Сорочка Є.О.,
Чаку Є.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу громадської спілки "Всеукраїнська національна федерація спортивного покеру та кіберспорту" на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 січня 2022 року у справі за адміністративним позовом громадської спілки "Всеукраїнська національна федерація спортивного покеру та кіберспорту" до Міністерства молоді та спорту України, третя особа - громадська організація "Всеукраїнська федерація спортивного покеру" про скасування нормативно-правового акту в частині,-
В С Т А Н О В И В :
Громадська спілка "Всеукраїнська національна федерація спортивного покеру та кіберспорту" звернулась до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Міністерства молоді та спорту України, третя особа - громадська організація "Всеукраїнська федерація спортивного покеру" про скасування нормативно-правового акту в частині.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 січня 2022 року в задоволенні позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись із прийнятою ухвалою суду першої інстанції, громадська спілка "Всеукраїнська національна федерація спортивного покеру та кіберспорту" звернулась з апеляційною скаргою, в якій суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити повністю. Свої вимоги апелянт мотивує тим, що судом першої інстанції при постановленні оскаржуваного рішення неповно досліджено обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовано норми матеріального права.
29 червня 2022 року на адресу Шостого апеляційного адміністративного суду надійшов відзив від Міністерства молоді та спорту України, в якому останній просить апеляційну скаргу громадської спілки "Всеукраїнська національна федерація спортивного покеру та кіберспорту" залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 26 січня 2022 року - без змін.
Сторони були належним чином повідомлені про дату апеляційного розгляду справи - 04 липня 2022 року, проте у судове засідання не з`явилися. За таких обставин колегія суддів, керуючись п. 2 ч. 1 ст. 311 КАС України, вирішила перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи, вбачається, що позивач звернувся з позовом до Міністерства молоді та спорту України за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Громадської організації «Всеукраїнська федерація спортивного покеру» та просив суд першої інстанції визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства молоді та спорту України від 22.09.2020 року №4/5.2/20, яким затверджено «Правила спортивних змагань зі спортивного покеру» в частині пунктів 4, 10, 11, 12 розділу I та пунктів 1.2, 1.3 розділу IV.
Мотивуючи позовні вимоги, позивач вказує, що спірні пункти Правил спортивних змагань зі спортивного покеру суперечать вимогам Закону України «Про фізичну культуру і спорт» та надають монопольне право третій особі на проведення відповідних спортивних змагань з покеру.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
Правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні встановлює Закон України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» від 14.07.2020 № 768-IX (далі - Закон № 768-IX).
У відповідності до пунктів 57, 60 частини 1 статті 1 Закону № 768-IX спортивний покер - спортивна гра, що проводиться у формі турнірів (крім турнірів з онлайн-покеру) та для участі у якій всі гравці вносять фіксовані ставки (стартові внески), що становлять призовий фонд, з якого здійснюються виплати виграшів (призів) переможцю (переможцям) залежно від місця у грі, на якому гравець закінчив гру; турнір з покеру - форма організації гри у спортивний покер;
Відповідно до пункту 5 частини 5 статті 2 Закону № 768-IX до азартних ігор не належать організація та проведення спортивного покеру.
Загальні правові, організаційні, соціальні та економічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту визначає Закон України «Про фізичну культуру і спорт» від 24.12.1993 № 3808-XII (далі - Закон № 3808-XII).
Законодавство України про фізичну культуру і спорт базується на Конституції України і складається з цього Закону, відповідних міжнародних договорів України та інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини у цій сфері (ч. 1 ст. 2 Закону № 3808-XII).
Державне управління фізичною культурою і спортом здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, за сприяння відповідно інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування (ч. 1 ст. 5 Закону № 3808-XII).
Відповідно до статті 40 Закону № 3808-XII правила спортивних змагань з видів спорту, визнаних в Україні (далі - правила спортивних змагань), включають вимоги до учасників змагань, відповідних спортивних споруд, спеціального обладнання та інвентарю, умови та порядок визначення результатів та переможців змагань. Вони розробляються всеукраїнською спортивною федерацією з виду спорту з урахуванням правил спортивних змагань відповідної міжнародної спортивної федерації.
Правила спортивних змагань затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, з урахуванням пропозицій відповідних всеукраїнських спортивних федерацій.
Офіційні спортивні змагання з видів спорту проводяться за правилами спортивних змагань, затвердженими відповідно до вимог цієї статті.
Тобто, до азартних ігор не належать організація та проведення спортивного покеру. В свою чергу, спортивний покер - спортивна гра, що проводиться у формі турнірів (крім турнірів з онлайн-покеру) та для участі у якій всі гравці вносять фіксовані ставки (стартові внески), що становлять призовий фонд, з якого здійснюються виплати виграшів (призів) переможцю (переможцям) залежно від місця у грі, на якому гравець закінчив гру.
У той же час, правила спортивних змагань з видів спорту, визнаних в Україні, яким, в свою чергу є спортивний покер, розробляються всеукраїнською спортивною федерацією з виду спорту з урахуванням правил спортивних змагань відповідної міжнародної спортивної федерації та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, з урахуванням пропозицій відповідних всеукраїнських спортивних федерацій.
Постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 №220 затверджено Положення про Міністерство молоді та спорту України (далі - Положення), у відповідності до якого Міністерство молоді та спорту України (Мінмолодьспорт) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мінмолодьспорт є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у молодіжній сфері, сферах фізичної культури і спорту, національно-патріотичного виховання.
Судом першої інстанції встановлено, що наказом Міністерства молоді та спорту України від 23.10.2018 №4897 надано статус національної спортивної федерації громадській організації «Всеукраїнська федерація спортивного покеру» - вид спорту «спортивний покер» (далі - ВУФСП).
Відповідно до пункту 1.2 розділу І Договору про співпрацю № 25/15/18 від 13.12.2018 року Міністерство молоді та спорту України уповноважило спортивну федерацію щодо забезпечення розвитку виду спорту спортивний покер і надало виключне право представляти вид спорту на міжнародних спортивних змаганнях, а також право на організацію та проведення офіційних міжнародних спортивних змагань з виду спорту на території України та всеукраїнських спортивних заходів (далі - договір).
Підпунктами 2.2.1.1, 2.2.1.1, 2.2.1.2, 2.2.1.4 розділу II договору передбачено, що спортивна федерація розробляє і подає Мінмолодьспорту в установленому законодавством порядку правила спортивних змагань зі спортивного покеру з урахуванням правил спортивних змагань відповідної міжнародної спортивної федерації зі спортивного покеру. Розробляє та подає на затвердження Положення (регламент) про проведення відповідних всеукраїнських спортивних змагань зі спортивного покеру. Організовує проведення офіційних всеукраїнських та міжнародних змагань зі спортивного покеру на території України на високому організаційному рівні, із забезпеченням кваліфікованого та об`єктивного суддівства.
Відповідно до пункту 1.2 розділу І, підпункту 2.2.1.1 розділу II, підпункту 4.2,4.3 розділу IV Додаткової угоди №1 від 10.08.2021 до Договору про співпрацю від 13.12.2018 № 25/5/18 Міністерство молоді та спорту України уповноважило спортивну федерацію - Громадську організацію «Всеукраїнська федерація спортивного покеру» щодо забезпечення розвитку виду спорту - спортивний покер і надало виключне право представляти вид спорту на міжнародних спортивних змаганнях, а також право на організацію та проведення офіційних міжнародних спортивних змагань з виду спорту - спортивний покер на території України та всеукраїнських спортивних заходів.
Спортивна федерація розробляє і подає Мінмолодьспорту в установленому законодавством порядку правила спортивних змагань з виду спорту - спортивний покер з урахуванням правил спортивних змагань відповідної міжнародної спортивної федерації з виду спорту - спортивний покер.
Спортивна федерація зобов`язується розробити і подати в установленому законодавством порядку проект правил спортивних змагань з виду спорту - спортивний покер у відповідності до Міжнародних правил впродовж 30 днів з дня підписання договору про співпрацю.
Спортивна федерація зобов`язується розробити і подати в установленому законодавством порядку проект змін до правил спортивних змагань з виду спорту - спортивний покер у відповідності до Міжнародних правил впродовж 30 днів з дня затвердження змін до Міжнародних правил.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що ВУФСП в розумінні статті 20 Закону № 3808-XII здійснює у визначеному порядку організацію та проведення офіційних міжнародних спортивних змагань на території України та всеукраїнських спортивних змагань з спортивного покеру та й відповідно уповноважене розробляти правила спортивних змагань із спортивного покеру у відповідності до положень статті 40 Закону № 3808-XII.
У той же час, наказом Міністерства України у справах сім`ї, молоді та спорту від 06.08.2010 року №2659, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.09.2010 року за №766/18061, затверджено Вимоги до змісту положення (регламенту) про офіційні фізкультурно-оздоровчі заходи або спортивні змагання (далі - Вимоги), які стосуються складання положення (регламенту) про офіційні фізкультурно-оздоровчі заходи або спортивні змагання (далі - положення про захід), що включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів України, календарних планів фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, календарних планів фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів районів, міст, селищ та сіл.
Відповідно до пунктів 2, 3 Вимог положення про захід - документ, що визначає умови його проведення і включає такі розділи: цілі і завдання заходу; строки і місце проведення заходу; організація та керівництво проведенням заходу; учасники заходу; характер заходу (змагання особисті, командні, особисто-командні); програма проведення змагань; безпека та підготовка місць проведення заходу; умови визначення першості та нагородження переможців і призерів; умови фінансування заходу та матеріального забезпечення учасників; строки та порядок подання заявок на участь у заході; інші умови, які забезпечують якісне проведення конкретного заходу.
Положення про захід розробляється на підставі правил спортивних змагань з видів спорту, затверджених в установленому порядку.
Відповідно до частини десятої статті 20 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" положення про проведення відповідних всеукраїнських спортивних змагань центральний орган виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту затверджує з урахуванням пропозицій національних спортивних федерацій (п. 6 Вимог).
У разі проведення фізкультурно-оздоровчого заходу або спортивного змагання громадською організацією фізкультурно-спортивної спрямованості положення про захід затверджується організатором за погодженням із структурним підрозділом з фізичної культури і спорту відповідної місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування (п. 7 Вимог).
Положеннями Закону № 3808-XII чітко регламентовано, що спортивні федерації із статусом національної спортивної федерації відповідно до договору з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту здійснюють у визначеному порядку організацію та проведення офіційних міжнародних спортивних змагань на території України та всеукраїнських спортивних змагань.
Отже, організація та проведення офіційних міжнародних спортивних змагань на території України та всеукраїнських спортивних змагань здійснюється виключно спортивною федерацією із статусом національної федерації у відповідності до статі 20 Закону № 3808-XII, а тому твердження позивача, що спірні пункти Правил суперечать положенням Закону № 3808-XII в цій частині є необґрунтованими.
Судом першої інстанції вірно наголошено, що оскаржувані вищезазначені пункти Правил не обмежують інших суб`єктів (організаторів) на організацію фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів. Крім цього, пунктом 4 розділу I Правил встановлено, що регламент затверджується із ВУФСП організатором змагань в установленому законодавством порядку.
Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду першої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу громадської спілки "Всеукраїнська національна федерація спортивного покеру та кіберспорту" без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 січня 2022 року - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.
Головуючий суддя: Коротких А.Ю.
Судді: Сорочко Є.О.
Чаку Є.В.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.07.2022 |
Оприлюднено | 13.07.2022 |
Номер документу | 105176291 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Коротких Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні