Рішення
від 12.07.2022 по справі 910/1807/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

13.07.2022справа №910/1807/22

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В. розглянув в порядку спрощеного позовного провадження

справу № 910/1807/22

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Амтел-Україна» (вул. Академіка Кримського, буд. 27-А, м. Київ, 03142; ідентифікаційний код 33943388)

до державного підприємства «Завод 410 ЦА» (03151, м. Київ, просп. Повітрофлотський, буд. 94; ідентифікаційний код 01128297)

про стягнення 579 437,15 грн,

без виклику представників сторін.

ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий виклад позовних вимог

Товариство з обмеженою відповідальністю «Амтел-Україна» (далі - Товариство) звернулося до господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з державного підприємства «Завод 410 ЦА» (далі - Підприємство): 497 100 грн заборгованості у зв`язку з неналежним виконанням відповідачем умов укладеного сторонами договору купівлі-продажу від 18.02.2021 №УМТЗ-21-72/1 (далі - Договір); 40 258,29 грн пені; 31 619,33 грн втрат від інфляції та 10 459,53 грн 3 % річних, а всього 579 437,15 грн.

Позовні вимоги мотивовано тим, що:

- Підприємством (покупець) та Товариством (продавець) укладено Договір, за умовами якого продавець зобов`язується поставити покупцю товар, зазначений в специфікаціях або в заявці у разі поставки товару до укладання Договору; найменування товару: «Частини повітряних літальних апаратів. Код ДК: 021-2015- 34731000-0»;

- на виконання умов Договору позивачем поставлено відповідачу товар, що підтверджується видатковими накладними від 25.02.2021 №4 і від 12.03.2021 №8, підписаними сторонами;

- відповідно до умов Договору оплата за товар мала бути перерахована відповідачем до 13.05.2021; проте станом на 08.02.2022 (дата подання позову до суду) заборгованість за поставлений товар за Договором складає 497 100 грн; за невиконання відповідачем зобов`язань позивачем нараховано 40 258,29 грн пені, 31 619,33 грн втрат від інфляції та 10 459,53 грн 3 % річних.

2. Стислий виклад заперечень відповідача

Відповідач 27.06.2022 подав суду відзив на позовну заяву, в якому вказав таке:

- Підприємство перебуває на простої відповідно до наказу відповідача від 24.02.2022 №45 та не може здійснювати господарську діяльність;

- запровадження постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COV1D-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» на всій території України дію карантину та введення Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 на території України воєнного стану є форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили), що унеможливлюють виконання зобов`язань за даних умов здійснення господарської діяльності;

- беручи до уваги воєнний стан в Україні, кризові явища у вітчизняній економіці, зважаючи на специфіку діяльності відповідача, а також те, що відповідач є державним підприємством та з метою виконання судового рішення Підприємство вважає, що наведене є винятковим випадком та підставою для відмови у задоволенні позовних вимог в частині стягнення з відповідача сум пені, втрат від інфляції та 3% річних, або зменшення розміру таких сум.

3. Процесуальні дії у справі

Ухвалою господарського суду міста Києва від 10.02.2022 позовну заяву Товариства залишено без руху та встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви.

18.02.2022 позивачем подано суду документи на виконання ухвали суду від 10.02.2022.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 23.02.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.

У поданому 27.06.2022 відзиві на позов відповідач просить суд поновити строк на його подання.

Статтею 118 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) передбачено, що право на вчинення процесуальних дій втрачається із закінченням встановленого законом або призначеного судом строку. Заяви, скарги і документи, подані після закінчення процесуальних строків, залишаються без розгляду, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Згідно з частинами першою - третьою та шостою статті 119 ГПК України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

Встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.

Якщо інше не встановлено законом, заява про поновлення процесуального строку, встановленого законом, розглядається судом, у якому належить вчинити процесуальну дію, стосовно якої пропущено строк, а заява про продовження процесуального строку, встановленого судом, - судом, який встановив строк, без повідомлення учасників справи.

Про поновлення або продовження процесуального строку суд постановляє ухвалу.

З огляду на викладене, враховуючи, що Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 на території України введено воєнний стан, а Указами Президента України від 14.03.2022 №133/2022, від 18.04.2022 №259/2022 і від 17.05.2022 №341/2022 строк його дії продовжено, господарський суд міста Києва вважає за необхідне поновити відповідачу пропущений процесуальний строк на подання відзиву на позов, та долучає його до матеріалів справи.

ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ

18.02.2021 Товариством (продавець) і Підприємством (покупець) укладено Договір, за умовами якого:

- продавець зобов`язується поставити покупцю товари, зазначені у специфікаціях, які є невід`ємною частиною Договору, або в заявці у разі поставки товару до укладення Договору; найменування товару - «частини повітряних літальних апаратів. Код ДК : 021:2015-34731000-0» (пункт 1.1 Договору);

- поставка товарів здійснюється окремими партіями згідно з заявкою покупця, переданою продавцю факсимільним зв`язком або електронною поштою; номенклатурний перелік, асортимент, ціна, кількість товарів, що поставляються за Договором, передбачені у специфікаціях, або в заявці у разі поставки товару до укладення Договору (пункт 1.2 Договору);

- продавець повинен поставити покупцю товари, якість яких відповідає технічним умовам (ТУ) заводу-виробника, відповідним ГОСТам, характеристикам та вимогам державних стандартів, встановлених для даної групи товарів (пункт 2.1 Договору);

- продавець зобов`язаний на товари, які постачаються за Договором, видати документ паспорт, сертифікат якості, інші документи, що підтверджують якість з посиланням на відповідні ГОСТи, ТУ, або ін., податкову накладну, видаткову накладну, акт приймання-передачі у разі поставки товару до укладення Договору; у разі надання копій документів, що підтверджують якість та відповідність товару, продавець повинен завірити такі документи відповідним чином: своєю печаткою та підписом керівника з зазначенням П.І.Б., посади, дати встановлення підпису та написом «з оригіналом згідно» (пункт 2.2 Договору);

- товари пакуються у тару, яка відповідає вимогам стандартів або технічних умов і забезпечує збереження та цілісність товару при перевезенні та зберіганні (пункт 2.3 Договору);

- в зв`язку з військовим призначенням товару покупець здійснює перевірку якості та кількості товару - проведення ВТК із залученням, в разі необхідності, 615 військового представництва Міністерства оборони України (далі - 615 МОУ), в тому числі у разі поставки товару до укладення Договору (пункт 2.6 Договору);

- порядок та строки перевірки кількості та якості товару визначаються покупцем; при проведенні ВТК датою поставки (передачі) та переходу права власності на товар є дата, вказана у документах ВТК та 615 МОУ про приймання товару (пункт 2.7 Договору);

- загальна ціна Договору на момент його укладення складає 497 100 грн, в тому числі ПДВ - 82 850 грн (пункт 3.1 Договору);

- ціна одиниці товару фіксується на момент укладення Договору та передбачена у специфікації до Договору або в заявці у разі поставки товару до укладення Договору з урахуванням умов поставки; протягом строку дії Договору зміні в односторонньому порядку не підлягає (пункт 3.2 Договору);

- розрахунки проводяться таким чином: продавець передає покупцю рахунок для оплати замовленої продукції; покупець згідно з рахунком в рамках специфікації (додатку) проводить платіж, умови оплати зазначаються в кожній специфікації або в заявці у разі поставки товару до укладення Договору окремо; оплата за Договором проводиться після проходження перевірки товаром ВТК та 615 МОУ, в разі його залучення, якщо інше не передбачено умовами Договору (пункт 4.1 Договору);

- право власності на товар, а також ризики випадкової втрати або пошкодження товару переходять від продавця до покупця після проходження вхідного контролю на складі покупця за участі, в разі залучення, 615 МОУ, якщо не передбачено інше (пункт 5.6 Договору);

- покупець зобов`язаний: своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлені товари; приймати поставлені товари згідно з умовами Договору (пункт 6.1 Договору);

- у разі невиконання або несвоєчасного виконання зобов`язань за Договором щодо оплати товару покупець сплачує продавцю пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми невиконаного (простроченого) зобов`язання, вираженого в гривнях, за кожен день прострочення, у встановленому законом порядку (пункт 7.2 Договору);

- сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за Договором у разі виникнення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), які не існували під час укладення Договору та виникли поза волею сторін (аварія, катастрофа, пожежа, повінь, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, війна, карантин тощо) (пункт 8.1 Договору);

- сторона, що не може виконувати зобов`язання за Договором унаслідок дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), повинна не пізніше ніж протягом десяти календарних днів з моменту їх виникнення повідомити про це іншу сторону у письмовій формі (пункт 8.2 Договору);

- доказом виникнення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) та строку їх дії є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою України або іншим компетентним органом (пункт 8.3 Договору);

- у разі коли строк дії форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) продовжується більш ніж 30 днів, кожна із сторін у встановленому порядку має право розірвати Договір; у разі попередньої оплати продавець повертає покупцю кошти протягом трьох днів з дня розірвання Договору (пункт 8.4 Договору);

- у разі недосягнення сторонами згоди спори (розбіжності) вирішуються у судовому порядку за встановлено підвідомчістю та підсудністю такого спору, відповідно до чинного законодавства України; до спірних відносин не застосовуються положення Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання за кількістю, затвердженої постановою Державної арбітражу при Раді Міністрів СРСР від 15.06.1965 №П-6, та Інструкції про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення та товарів народного споживання за якістю, затвердженої постановою Держарбітражу при Раді Міністрів СРСР від 25.04.1966 №П-7, а застосовуються умови Договорів та положення Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), які регулюють умови поставки та купівлі-продажу (пункт 9.2 Договору);

- Договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами та діє терміном на один рік, а в частині виконання зобов`язань (з оплати та поставки) - до повного виконання їх сторонами (пункт 10.1 Договору).

Так, специфікацією №1 до Договору сторони погодили таке:

- найменування товару «Корпус 32.02.0763.301.005СБ»; кількість - 3 шт.; ціна одиницю товару без ПДВ - 39 450 грн; сума без ПДВ - 118 350 грн;

- найменування товару «Корпус 32.02.0763.301.006СБ»; кількість - 3 шт.; ціна одиницю товару без ПДВ - 39 450 грн; сума без ПДВ - 118 350 грн;

- найменування товару «Обойма зубчаста 26-0461-556»; кількість 3 шт.; ціна одиницю товару без ПДВ - 19 733,33 грн; сума без ПДВ - 59 200 грн;

- найменування товару «Корпус каретки 26-0461-497СБ»; кількість - 3шт.; ціна одиницю товару без ПДВ - 39 450 грн; сума без ПДВ - 118 350 грн;

сума без ПДВ - 414 250 грн, ПДВ - 82 850 грн, всього з ПДВ - 497 100 грн.

- умови оплати: оплата здійснюється протягом 30 банківських днів після поставки ТМЦ, проходження вхідного контролю на підприємстві покупця, та підписання Договору, у розмірі 100% вартості ТМЦ;

- строк поставки: поставка здійснюється протягом 15 календарних днів з моменту отримання заявки від покупця після укладення Договору; дострокова доставка в пріоритеті.

Так, 15.02.2021 за актом приймання-передачі №4 на виконання робіт з проведення вхідного контролю позивач передав, а відповідач прийняв таке авіаційне майно: «Обойма зубчата 26-0461-556» у кількості 3 шт.; «Корпус каретки 26-0461-497СБ» у кількості 3 шт.

25.02.2021 сторонами було підписано видаткову накладну №4 на суму 213 060 грн, що підтверджує поставку наведеного товару.

За висновками, викладеними у акті від 16.02.2021 про проведення вхідного контролю «Обойма зубчата 26-0461-556» у кількості 3 шт. і «Корпус каретки 26-0461-497СБ» у кількості 3 шт., товар придатний до встановлення.

Згідно з видатковою накладною від 12.03.2021 №8 на суму 94 680 грн позивачем поставлено відповідачу товар «Корпус 32.02.0763.301.005СБ» у кількості 1 шт. і «Корпус 32.02.0763.301.006СБ» у кількості 1 шт.

За висновками, викладеними у акті від 15.03.2021 про проведення вхідного контролю «Корпус 32.02.0763.301.005СБ» у кількості 1 шт. і «Корпус 32.02.0763.301.006СБ» у кількості 1 шт., товар придатний до встановлення.

Відповідно до видаткової накладної від 30.03.2021 №9 на суму 189 360 грн позивачем поставлено відповідачу товар «Корпус 32.02.0763.301.005СБ» у кількості 2 шт. і «Корпус 32.02.0763.301.006СБ» у кількості 2 шт.

За висновками, викладеними у акті від 07.05.2021 про проведення вхідного контролю «Корпус 32.02.0763.301.005СБ» у кількості 2 шт. і «Корпус 32.02.0763.301.006СБ» у кількості 2 шт., товар придатний до встановлення.

При цьому, позивачем долучено до позовної заяви копії довіреностей на отримання матеріально-технічних цінностей, якими відповідачем було уповноважено своїх працівників на отримання товару, поставленого позивачем.

На вказані поставки позивачем зареєстровано відповідні податкові накладні.

Слід зазначити, що сторонами підписано та скріплено печатками юридичних осіб акт звірки взаємних розрахунків за 2021 рік, згідно з яким станом на 31.12.2021 у відповідача наявна перед позивачем заборгованість у загальній сумі 1 406 259,24 грн, з яких за Договором заборгованість становить 497 100 грн.

Листом від 19.05.2021 №19/05/21-7/410 позивач просив оплатити наявну за Договором заборгованість.

Претензією від 06.07.2021 №02/07/21-4/410ЦА позивач вимагав протягом 10 календарних днів з моменту отримання даної претензії перерахувати 497 100 грн заборгованості, 11 032,64 грн пені, 9 942 грн втрат від інфляції та 2 206,31 грн 3% річних.

Листом від 12.07.2021 №16.4-2445 відповідач повідомив позивача про те, що планує погасити наявну заборгованість у ІІІ кварталі 2021 року.

Листом від 13.07.2021 №13/07/21-5/410ЦА позивач вимагав сплатити не менше 50% заборгованості за всіма укладеними сторонами договорами.

Претензією від 09.12.2021 №09/12/2 позивач вимагав протягом 10 календарних днів з моменту отримання даної претензії перерахувати 497 100 грн заборгованості.

Відповідач відповіді не надіслав, заборгованість не сплатив.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

Частинами першою і другою статті 712 ЦК України передбачено, що за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Відповідно до статті 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов?язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов?язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно зі статтею 689 ЦК України покупець зобовязаний прийняти товар, крім випадків, коли він має право вимагати заміни товару або має право відмовитися від договору купівлі-продажу.

Покупець зобовязаний вчинити дії, які відповідно до вимог, що звичайно ставляться, необхідні з його боку для забезпечення передання та одержання товару, якщо інше не встановлено договором або актами цивільного законодавства.

Частиною першою статті 692 ЦК України передбачено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Відповідно до частини першої статті 526 ЦК України зобов?язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно зі статтею 525 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно з частиною першою статті 546 ЦК України виконання зобов`язання може забезпечуватися, зокрема, неустойкою.

Неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання; штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання; пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання (стаття 549 ЦК України).

За приписами статті 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Передбачене законом право кредитора вимагати сплати боргу з урахуванням індексу інфляції та 3% річних в порядку статті 625 ЦК України є способами захисту його майнового права та інтересу, суть яких полягає у відшкодуванні матеріальних втрат від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.

ВИСНОВКИ

Отже, оскільки позивачем було належним чином виконано умови Договору щодо поставки товару, такий товар пройшов вхідний контроль Підприємства, то з моменту підписання актів від 16.02.2021, від 15.03.2021 і 07.05.2021 про проходження вхідного контролю у відповідача виник обов`язок з оплати отриманого від Товариства товару у загальній сумі 497 100 грн, а тому позовні вимоги в частині стягнення з Підприємства наведеної суми заборгованості є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Крім суми основної заборгованості позивач просить стягнути з відповідача 31 619,33 грн втрат від інфляції та 10 459,53 грн 3% річних за період з 14.05.2021 по 24.01.2022.

Судом перевірено розрахунок сум втрат від інфляції та 3% річних і періоди їх нарахування, та встановлено, що вони неправильні.

Так, позивачем не враховано, що за умовами специфікації №1 до Договору оплата здійснюється протягом 30 банківських днів після поставки ТМЦ, проходження вхідного контролю на підприємстві покупця, та підписання Договору, у розмірі 100% вартості ТМЦ.

Таким чином, за перерахунком суду початком періоду нарахування сум втрат від інфляції та 3% річних є:

- за актом від 16.02.2021 про вхідний контроль (видаткова накладна від 25.02.2021 №4 на суму 213 060 грн) з 19.03.2021 (оскільки 18.03.2021 є останнім днем оплати поставленого товару);

- за актом від 15.03.2021 про вхідний контроль (видаткова накладна від 12.03.2021 №8 на суму 94 680 грн) з 15.04.2021 (оскільки 14.04.2021 2021 є останнім днем оплати поставленого товару);

- за актом від 07.05.2021 про вхідний контроль (видаткова накладна від 30.03.2021 №9 на суму 189 360 грн) з 08.06.2021.

Проте, оскільки суд не може нараховувати суми втрат від інфляції та 3% річних за актами від 16.02.2021 і від 15.03.2021 датою ранішою, ніж визначена позивачем, то суд погоджується з датою початку періоду, визначеною позивачем.

Отже, за перерахунком суду суми втрат від інфляції та 3% річних та періоди їх нарахування становлять:

- з 14.05.2021 (дата, визначена позивачем у розрахунку; нарахованих на 213 060 грн заборгованості за видатковою накладною від 25.02.2021 №4) по 24.01.2022 сума втрат від інфляції - 13 552,23 грн, а 3% річних - 4 483,02 грн;

- з 14.05.2021 (дата, визначена позивачем у розрахунку; нарахованих на 94 680 грн заборгованості за видатковою накладною від 12.03.2021 №8) по 24.01.2022 сума втрат від інфляції - 6 022,37 грн, а 3% річних - 1 992,17 грн;

- з 08.06.2021 (нарахованих на 189 360 грн заборгованості за видатковою накладною від 30.03.2021 №9) по 24.01.2022 сума втрат від інфляції - 9 460,07 грн, а 3% річних - 3 595,25 грн;

Також позивач просить стягнути з відповідача 40 258,29 грн пені за період з 14.05.2021 по 14.11.2021.

Переривши здійснений позивачем розрахунок суд встановив, що період нарахування сум пені, а відтак і сума пені, визначені позивачем неправильно.

Так, періоди нарахування суми пені становлять:

- за актом від 16.02.2021 про вхідний контроль (видаткова накладна від 25.02.2021 №4 на суму 213 060 грн): з 19.03.2021 (оскільки 18.03.2021 є останнім днем оплати поставленого товару) по 19.09.2021 (останній день шестимісячного строку для нарахування пені);

- за актом від 15.03.2021 про вхідний контроль (видаткова накладна від 12.03.2021 №8 на суму 94 680 грн): з 15.04.2021 (оскільки 14.04.2021 2021 є останнім днем оплати поставленого товару) по 15.10.2021 (останній день шестимісячного строку для нарахування пені);

- за актом від 07.05.2021 про вхідний контроль (видаткова накладна від 30.03.2021 №9 на суму 189 360 грн): з 08.06.2021 (оскільки 05.06.2021 і 06.06.2021 є вихідними днями, то останнім днем оплати поставленого товару є 07.06.2021) по 14.11.2021 (дата, визначена позивачем у розрахунку).

Разом з тим, суд не може нараховувати суму пені за актами від 16.02.2021 і від 15.03.2021 датою ранішою, ніж визначена позивачем, а тому суд погоджується з датою початку періоду, визначеною позивачем.

Отже, за перерахунком суду суми втрат від інфляції та 3% річних та періоди їх нарахування становлять:

- за актом від 16.02.2021 про вхідний контроль (видаткова накладна від 25.02.2021 №4 на суму 213 060 грн): з 14.05.2021 (дата, визначена позивачем у розрахунку) по 19.09.2021 (останній день шестимісячного строку для нарахування пені) - 11 697,87 грн;

- за актом від 15.03.2021 про вхідний контроль (видаткова накладна від 12.03.2021 №8 на суму 94 680 грн): з 14.05.2021 (дата, визначена позивачем у розрахунку) по 15.10.2021 (останній день шестимісячного строку для нарахування пені) - 6 344,86 грн;

- за актом від 07.05.2021 про вхідний контроль (видаткова накладна від 30.03.2021 №9 на суму 189 360 грн): з 08.06.2021 (оскільки 05.06.2021 і 06.06.2021 є вихідними днями, то останнім днем оплати поставленого товару є 07.06.2021) по 14.11.2021 (дата, визначена позивачем у розрахунку) - 13 390,09 грн.

З огляду на викладене, стягненню з відповідача підлягає 29 034,67 грн втрат від інфляції, 10 070,44 грн 3% річних і 31 432,82 грн пені; у стягненні решти сум втрат від інфляції (2 584,66 грн), 3% річних (389,09 грн) і пені (8 825,47 грн) слід відмовити.

Що ж до доводів відповідача стосовно того, що він звільняється від відповідальності у зв`язку з форс-мажорними обставинами, якими у 2021 році була гостра респіраторна хвороба COV1D-19, а у 2022 році - воєнний стан, то, по-перша, за умовами пункту 8.1 Договору сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за Договором у разі виникнення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), які не існували під час укладення Договору, про Договір був укладений 18.02.2021, тобто на момент його укладення на території України діяли карантинні обмеження.

Стосовно ж воєнного стану, то зобов`язання за Договором з оплати товару виникли у відповідача у березні, квітні та червні 2022 року, а воєнний стан на території України був введений Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022.

З огляду на викладене, відповідач безпідставно посилається на вказані обставину як на підставу звільнення його від відповідальності за невиконання умов Договору.

За приписами статті 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору слід покласти на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 13, 73, 74, 76 - 79, 86, 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 247-252 ГПК України, господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Амтел-Україна» (вул. Академіка Кримського, буд. 27-А, м. Київ, 03142; ідентифікаційний код 33943388) до державного підприємства «Завод 410 ЦА» (03151, м. Київ, просп. Повітрофлотський, буд. 94; ідентифікаційний код 01128297) про стягнення 579 437,15 грн задовольнити частково.

2. Стягнути з державного підприємства «Завод 410 ЦА» (03151, м. Київ, просп. Повітрофлотський, буд. 94; ідентифікаційний код 01128297) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Амтел-Україна» (вул. Академіка Кримського, буд. 27-А, м. Київ, 03142; ідентифікаційний код 33943388): 497 100 (чотириста дев`яносто сім тисяч сто) грн основної заборгованості; 29 034 (двадцять дев`ять тисяч тридцять чотири) грн 67 коп. втрат від інфляції; 10 070 (десять тисяч сімдесят) грн 44 коп. 3% річних; 31 432 (тридцять одну тисячу чотириста тридцять дві) грн 82 коп. пені та 8 514 (вісім тисяч п`ятсот чотирнадцять) грн 57 коп. судового збору.

3. Після набрання рішенням законної сили видати відповідний наказ.

4. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. У разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 13.07.2022.

Суддя Оксана Марченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.07.2022
Оприлюднено14.07.2022
Номер документу105208205
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —910/1807/22

Ухвала від 27.07.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Селівон А.М.

Ухвала від 29.06.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Селівон А.М.

Рішення від 12.07.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 22.02.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 10.02.2022

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні