Ухвала
від 12.07.2022 по справі 914/318/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

13.07.2022 Справа № 914/318/21

Господарський суд Львівської області у складі судді Кидисюка Р.А., за участю секретаря судового засідання Зусько І.С., розглянув заяву Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації, м. Львів

про відстрочення виконання судового рішення

у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Натан-Транс, м. Львів

до відповідача 1 Сколівської міської ради, м. Сколе Львівської області

до відповідача 2 Акціонерного товариства Українська залізниця, м. Київ

в особі Регіональної філії Львівська залізниця Акціонерного товариства Українська залізниця, м. Львів

до відповідача 3 Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації, м. Львів

до відповідача 4 Дочірнього підприємства Львівський облавтодор Відкритого акціонерного товариства Державна акціонерна компанія Автомобільні дороги України, м. Львів

та до відповідача 5 Управління транспорту та зв`язку Львівської обласної державної адміністрації, м. Львів

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача ОСОБА_1 , м. Львів

про стягнення збитків у розмірі 182 622,77 грн

за участю представників сторін: не з`явились

Рішенням Господарського суду Львівської області від 14.09.2021, залишеним без змін Постановою Західного апеляційного Господарського суду від 17.01.2022, у даній справі позов задоволено частково; зокрема, ухвалено стягнути з Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Натан-Транс 182 622,77 грн (сто вісімдесят дві тисячі шістсот двадцять дві гривні 77 копійок) збитків та 547,87 грн (п`ятсот сорок сім гривень 87 копійок) судового збору.

10.03.2022 на виконання рішення Господарського суду Львівської області від 14.09.2021 у справі №914/318/21, яке набрало законної сили 17.01.2022 видано відповідний наказ.

29.06.2022 через систему «Електронний суд» надійшла заява (вх.№1985/22) Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації про відстрочення виконання судового рішення, відповідно до якої заявник просить суд відстрочити виконання рішення Господарського суду Львівської області від 14.09.2021 у справі № 914/318/21 до скасування воєнного стану або до одного року з дня ухвалення даного рішення за першочерговістю настання одно з вказаних юридичних фактів.

Ухвалою суду від 30.06.2022 розгляд заяви призначено на 13.07.2022.

Сторони явки повноважних представників в судове засідання 13.07.2022 не забезпечили.

Заява (вх.№1985/22 від 29.06.2022) Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації про відстрочення виконання судового рішення обґрунтовується складною фінансовою ситуацією, яка склалася у зв`язку введенням воєнного стану в Україні. Так, Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/22 «Про введення воєнного стану в Україні» на території України запроваджено воєнний стан. Відповідно до указу Президента України від 24.02.2022 № 68/22 «Про утворення військових адміністрацій» для здійснення керівництвом у сфері забезпечення оборони громадської безпеки і порядку утворено, зокрема Львівську обласну військову адміністрацію. Департамент дорожнього господарства є структурним підрозділом Львівської обласної військової адміністрації/обласної державної адміністрації. В період воєнного стану обласною військовою адміністрацією з метою забезпечення нагальних потреб можуть здійснюватися заходи з експлуатаційного утримання автомобільних доріг, організації та безпеки дорожнього руху відповідно до розпорядження. Зокрема, Заявник відповідно до Закону України «Про автомобільні дороги» є балансоутримувачем автомобільних доріг загального користування місцевого значення Львівської області. Таким чином, виникає необхідність у здійсненні розрахункових операцій пов`язаних з проведенням аварійних, відновних робіт та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення. Також, постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2022 № 245 «Про спрямування коштів до резервного фонду державного бюджету» скорочено фонд видатків державного бюджету на здійснення виконавчої влади Львівською обласною державною адміністрацією. Враховуючи вищенаведене, заявник вважає, що наявні підстави для відстрочення виконання Рішення до скасування воєнного стану або до одного року з дня ухвалення даного рішення за першочерговістю настання одно з вказаних юридичних фактів.

Позивач проти відстрочення виконання рішення Господарського суду Львівської області від 14.09.2021 не заперечив.

Розглянувши заяву (вх.№1985/22 від 29.06.2022) Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації про відстрочення виконання судового рішення, суд дійшов висновку про наявність підстав для її задоволення з огляду на наступне.

Відповідно до положень частин 1, 3, 4 статті 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) стосовно фізичної особи - тяжке захворювання її самої або членів її сім`ї, її матеріальний стан;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Таким чином, підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім`ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Частиною 5 статті 331 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що розстрочення та відстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення такого рішення, ухвали, постанови.

Згідно з частиною 4 статті 11 Господарського процесуального кодексу України суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Відповідно до правової позиції Європейського суду з прав людини несвоєчасне виконання рішення суду може бути мотивоване наявністю певних обставин, відстрочка та розстрочка виконання рішення суду не повинна шкодити сутності права, гарантованого частиною першою статті 6 Конвенції, згідно з якою "кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи у продовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру", а у системному розумінні цієї норми та національного закону суд не повинен перешкоджати ефективному поновленню у правах шляхом виконання судового рішення, тобто довготривале виконання рішення суду може набути форми порушення права на справедливий судовий розгляд, що не може бути виправдано за конкретних обставин справи та є наслідком зменшення вимог щодо розумності строку.

Безпідставне надання відстрочки та розстрочки без обґрунтованих на те мотивів, надане на тривалий період без дотримання балансу інтересів стягувача та боржника, порушує основи судового рішення, яке ухвалене іменем України, позбавляє кредитора можливості захистити свої права, знижує авторитет судового рішення, а тому таке судове рішення не може вважатися законним та справедливим.

З огляду на викладене, враховуючи введений на території України воєнний стан згідно Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/22 «Про введення воєнного стану в Україні», ту обставину, що дія воєнного стану поширюється як на позивача, так і на відповідача, а також положення ч. 5 ст. 331 ГПК України, суд дійшов висновку про наявність підстав для відстрочення виконання рішення Господарського суду Львівської області від 14.09.2021 у справі №914/318/21 до 14.09.2022.

Вирішуючи питання про відстрочку виконання рішення, на підставі ст. 331 ГПК України, господарським судом враховано матеріальні інтереси обох сторін, оскільки невиконання протягом тривалого часу рішення суду порушує також матеріальні інтереси позивача та може призвести до негативних наслідків для нього.

Керуючись статтями 234, 235, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ

1.Заяву (вх.№1985/22 від 29.06.2022) Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації про відстрочення виконання судового рішення задовольнити.

2.Відстрочити виконання рішення Господарського суду Львівської області від 14.09.2021 у справі № 914/318/21 до 14.09.2022.

Ухвала набирає законної сили в порядку ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена в Західному апеляційному господарському суді в строки, передбачені розділом IV Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складений та підписаний 14.07.2022.

Суддя Кидисюк Р.А.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення12.07.2022
Оприлюднено15.07.2022
Номер документу105233452
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/318/21

Ухвала від 12.07.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А.

Ухвала від 29.06.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А.

Ухвала від 10.04.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Васьковський О.В.

Постанова від 17.02.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Постанова від 17.01.2022

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Ухвала від 16.11.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Ухвала від 27.10.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Малех Ірина Богданівна

Рішення від 01.10.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А

Рішення від 14.09.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А

Ухвала від 23.09.2021

Господарське

Господарський суд Львівської області

Кидисюк Р.А

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні