Ухвала
від 10.07.2022 по справі 320/5729/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

11 липня 2022 року м. Київ № 320/5729/22

Суддя Київського окружного адміністративного суду Панова Г.В., розглянувши позовну заяву

Товариства з обмеженою відповідальністю «Фурси Енерджи Групп»

до Фурсівської сільської ради

про визнання протиправним та нечинним рішення,

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Фурси Енерджи Групп» з позовом до Фурсівської сільської ради, в якому просить суд:

- визнати протиправним та нечинним рішення Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємства, установ і організації в адміністративних межах Фурсівської сільської ради» від 24.07.2020 року №778/45-VІІ.

Пунктом 3, 6 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Крім того, відповідно до частини першої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

У частині другій цієї статті зазначено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено іншого, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Отже, чинним законодавством України встановлено 6-місячний строк звернення до суду термін, який обраховується з моменту коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів дати надходження рішення про нарахування пені та застосування штрафів, для оскарження його в судовому порядку.

Відповідно до частини 6 статті 161 Кодексу адміністративно судочинства України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Як було зазначено позивачем у позові, 24 липня 2020 року Фурсівською сільською радою Білоцерківського району Київської області (далі - Відповідач) прийнято рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємства, установ і організації в адміністративних межах Фурсівської сільської ради» №778/45-VІІ.

Відповідно до пункту 1 Рішення від 24.07.2020 відповідач вирішив:

Затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 25,2284 га, кадастровий помер 3220488300:05:011:0450, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, яка розташована в адміністративних межах Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області, у розмірі 34 121 817,44 гривень (тридцять чотири мільйони сто двадцять одна тисяча вісімсот сімнадцять гривень 44 копійки), тобто один кв. м. 0, 6637 грн.;

- земельної ділянки площею 32,4049 га, кадастровий номер 3220488300:05:009:0300, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, яка розташована в адміністративних межах Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області, у розмірі 42 921 023, 45 гривень (сорок два мільйони дев`ятсот двадцять одна тисяча двадцять три гривні 45 копійки), тобто один кв. м. 0,6637 грн.;

- земельної ділянки площею 32,4049 га, кадастровий номер 3220488300:05:003:0300, для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій, яка розташована в адміністративних межах Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області, у розмірі 41 572 774, 16 гривень (сорок один мільйон п`ятсот сімдесят дві тисячі сімсот сімдесят чотири гривні 16 копійок), тобто один кв. м. 0, 6637 грн..

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 21.06.2020, всі три вищезазначені земельні ділянки належать на праві власності Товариству з обмеженою відповідальністю «Фурси енерджи Групп».

На думку позивача затверджена нормативна грошова оцінка визначає базові розрахункові показники, які є обов`язковими для застосування у окремих відносинах між органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарської діяльності, вона може застосовуватися неодноразово і стосуватися невизначеного кола суб`єктів, тому рішення про затвердження нормативної грошової оцінки земель є регуляторним актом, а відтак має бути прийняте з додержанням вимог Закону № 1160-ІV.

Позивач наголосив, що згідно із частиною третьої статті 264 КАС України нормативно-правові акти можуть бути оскаржені до адміністративного суду протягом всього строку їх чинності. Відтак, оскільки оспорюване Рішення від 24.07.2020 є нормативно-правовим актом, позивачем не пропущено строк звернення до суду із даним адміністративним позовом.

Вказане узгоджується із правовою позицією, викладеною у постанові Верховного Суду від 06 березня 2019 року по справі №803/417/18, в якій зазначено, що рішення про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель є нормативно-правовим актом, у зв`язку з чим може бути оскаржено протягом всього строку його дії.

Суд відхиляє твердження позивача стосовно того, що спірне рішення Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємства, установ і організації в адміністративних межах Фурсівської сільської ради» від 24.07.2020 року №778/45-VІІ є нормативно-правовим актом, відтак позивачем не порушено строк звернення до суду.

Згідно правових висновків, викладених у постанові Верховного суду від 06.03.2019 у справі № 803/417/18, «…Статтею 1 Закону №1160-IV визначено, що регуляторний акт - це прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання.

Таким чином, затверджена нормативна грошова оцінка визначає базові розрахункові показники, які є обов`язковими для застосування у окремих відносинах між органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарської діяльності, вона може застосовуватися неодноразово і стосуватися невизначеного кола суб`єктів, тому рішення про затвердження нормативної грошової оцінки земель є регуляторним актом, а відтак має бути прийняте з додержанням вимог Закону № 1160-IV».

Предметом оскарження у справі № 803/417/18 було рішення № 29/3 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель смт. Іваничі», яким затвердила технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель смт. Іваничі Іваничівського району Волинської області.

Тобто, вказане рішення затверджувало технічну документацію із землеустрою грошової оцінки населеного пункту селища міського типу Іваничі. У даному ж випадку рішенням Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об`єктів енергогенеруючих підприємства, установ і організації в адміністративних межах Фурсівської сільської ради» від 24.07.2020 року №778/45-VІІ затверджено технічну документацію із нормативної грошової оцінки трьох земельних ділянок, які належать позивачу, відтак спірне рішення не поширюється на необмежене коло осіб, як то застосування нормативно-правового акта.

З огляду на викладене, суд констатує, що спірне рішення прийнято 24.07.2020, а до суду з даним позовом до суду позивач звернувся 05.07.2022, тобто поза межами щестимісячного строку передбаченого Кодексом адміністративного судочинства України звернення до суду.

Суд зазначає, що початок перебігу шестимісячного строку у процесуальному законі визначено альтернативно - це день, коли особа або дізналася, або повинна була дізнатися про порушення свого права.

Порівняльний аналіз термінів «дізнався» та «повинен був дізнатись», що містяться у частині 2 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України, дає підстави для висновку про презумпцію можливості та обов`язку особи знати про стан своїх прав, а тому сама по собі необізнаність позивача з фактом порушення його прав не є підставою для автоматичного і безумовного поновлення строку звернення до суду.

При визначенні початку перебігу строку звернення до суду суд з`ясовує момент, коли особа фактично дізналася або мала реальну можливість дізнатися про наявність відповідного порушення (рішення, дії, бездіяльності), а не коли вона з`ясувала для себе, що певні рішення, дії чи бездіяльність стосовно неї є порушенням.

У статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому, протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

У зв`язку з цим, позивачу у порядку усунення недоліків позовної заяви необхідно надати суду - заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду та надати докази поважності причин його пропуску.

Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Частиною 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Вказані недоліки повинні бути усунені позивачем шляхом подання до суду:

- заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду та надати докази поважності причин його пропуску.

Керуючись статтями 122, 123, 160, 161, 169, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ФУРСИ ЕНЕРДЖИ ГРУПП" до Фурсівської сільської ради Білоцерківського району Київської області про визнання протиправним та нечинним рішення, - залишити без руху.

Встановити позивачеві десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.

Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копію ухвали надіслати позивачеві.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Панова Г. В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2022
Оприлюднено18.07.2022
Номер документу105241529
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —320/5729/22

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Рішення від 16.01.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Рішення від 16.01.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 31.08.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 25.07.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 17.07.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні