Справа № 446/2305/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20.07.2022 м.Кам`янка-Бузька
Слідчий суддя Кам`янка-Бузького районного суду Львівської області ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого СВ ОСОБА_3 , розглянувши клопотання слідчого СВ відділення поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління Національної поліції у Львівській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , про проведення обшуку, подане в рамках кримінального провадження №42020141280000046 від 02.11.2020, за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч.1 ст.366 КК України,
ВСТАНОВИВ :
20.07.2022 слідчий СВ відділення поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління Національної поліції у Львівській області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 за погодженням з прокурором Кам`янка-Бузького відділу Жовківської окружної прокуратури ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді Кам`янка-Бузького районного суду Львівської області з клопотанням, в якому просить надати дозвіл на проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - АДРЕСА_1 , з метою відшукання та вилучення наступних документів та речей: документації щодо реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна, що розташований за адресою: АДРЕСА_2 ; договірної документації щодо відчуження нерухомого майна, що розташоване за адресою: АДРЕСА_2 ; чорнових записів, особистих блокнотів та записників ОСОБА_5 , в яких міститься інформації щодо реєстрації права власності або іншої взаємодії із ОСОБА_6 або пов`язаними із ним товариствами, як: ТОВ БК «Трембіта» (код ЄДРПОУ 39627099), ВКФ Фірма «Титан» (код ЄДРПОУ 20772058), ТОВ «Євробудзахід» (код ЄДРПОУ 40890162) з приводу вчинення будь-яких дій стосовно об`єкту нерухомого майна, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 .
Клопотання обґрунтовано тим, що слідчим відділенням відділення поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління Національної поліції у Львівській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020141280000046, яке 02.11.2020 зареєстроване в ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, щодо можливого службового підроблення, вчиненого, зокрема при реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_3 та АДРЕСА_2 . З інформації, зареєстрованої в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вбачається наступне: 04.05.2020 реєстратором Жирівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_5 зареєстровано право власності за ОСОБА_6 , із долученням договору про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови, серія та номер: б/н, виданий 26.03.2020, видавник: ОСОБА_7 / ОСОБА_8 ; технічного паспорту, серія та номер: НОМЕР_1 , виданий 30.04.2020, видавник: ФОП ОСОБА_9 ; рішення органу місцевого самоврядування, серія та номер: 7, видане 24.02.2020, видавник: Ременівська сільська рада, зареєстровано право власності на об`єкт нерухомого майна за адресою АДРЕСА_4 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 2075973946221). Номер рішення про реєстрацію прав та їх обтяжень (із відкриттям розділу) і.н. 52127755. За наведеним вище рішенням виконавчого комітету Ременівської сільської ради №7 від 24.02.2020, будинку за адресою АДРЕСА_5 присвоєно поштову адресу та зазначено, що право власності належить зареєструвати «після отримання в законодавчо встановленому порядку необхідних документів». Таким чином, зі змісту вказаного рішення не випливає підстави реєстрації права власності без необхідних дозвільних документів ДАБІ. Відповідно до п.3.2.21 ДБН А.2.2-3:2014 (з урахуванням зміни), реконструкція - перебудова прийнятого в експлуатацію існуючого об`єкта, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність, тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об`єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності). В Переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. № 406 не передбачено реконструкцію будівель і споруд частковим їх знесенням, зміною функціонального призначення та геометричних розмірів, не кажучи вже про нове будівництво об`єктів. А отже для виконання таких робіт необхідно отримувати дозволи органів державного архітектурно-будівельного контролю, а після завершення робіт приймати в експлуатацію закінчений будівництвом об`єкт. Ці документи відображаються в Єдиному реєстрі дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів. За відомостями Департаменту ДАБІ у Львівській області, жодних дозвільних документів за адресою Львівська область, Кам`янка-Бузький район, с. Ременів, вулиця Сковороди, 1) не видавалося, відповідно - відсутні як дозвільна документація про початок будівельних робіт, так і декларація про введення об`єкту нерухомого майна в експлуатацію (багатоквартирного житлового будинку). У єдиному державному реєстрі будівельної діяльності відсутні будь-які відомості про вказаний об`єкт нерухомості. Відповідно до п.3.2.21 ДБН А.2.2-3:2014 (з урахуванням зміни), реконструкція - перебудова прийнятого в експлуатацію існуючого об`єкта, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, внаслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність, тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. Реконструкція передбачає повне або часткове збереження елементів несучих конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об`єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності). В Переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. № 406 не передбачено реконструкцію будівель і споруд частковим їх знесенням, зміною функціонального призначення та геометричних розмірів, не кажучи вже про нове будівництво об`єктів. А отже для виконання таких робіт необхідно отримувати дозволи органів державного архітектурно-будівельного контролю, а після завершення робіт приймати в експлуатацію закінчений будівництвом об`єкт. Ці документи відображаються в Єдиному реєстрі дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів. Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України «Про архітектурну діяльність», архітектурна діяльність - діяльність по створенню об`єктів архітектури, яка включає творчий процес пошуку архітектурного рішення та його втілення, координацію дій учасників розроблення всіх складових частин проектів з планування, забудови і благоустрою територій, будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) будівель і споруд, здійснення архітектурно-будівельного контролю і авторського нагляду за їх будівництвом, а також здійснення науково-дослідної та викладацької роботи у цій сфері. Як зазначено в ч.5 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2)розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування. Тобто, архітектурна діяльність включає в себе певну кількість етапів, починаючи із виникнення наміру на здійснення містобудівних перетворень і закінчуючи реєстрацією права власності назавершений об`єкт. Відповідно до ч.1 ст.41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», державний архітектурно-будівельний контроль - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт. Таким чином, з моменту державної реєстрації права власності об`єкт нерухомості більше не вважається об`єктом будівництва, що виключає можливість здійснення щодо нього жодних заходів державного архітектурно-будівельного контролю навіть за умови, що суб`єкт містобудування не дотримувався процедур, передбачених ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», оскільки право власності не може бути припинено (а об`єкт нерухомості знесено) з ініціативи органу державного архітектурно-будівельного контролю. Однак, внаслідок реєстрації права приватної власності на об`єкт самочинного будівництва правопорушення у сфері містобудівної діяльності не припиняється, натомість вчиняється нове правопорушення у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру прав. Згідно ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 № 1952-IV, реєстраційна справа формується у паперовій та електронній формі після відкриття розділу на об`єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав та внесення до нього відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав та зберігається протягом всього часу існування об`єкта. Згідно п. 7 ч. 1 ст. 2 Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" технічний адміністратор Державного реєстру прав (далі - технічний адміністратор) - державне унітарне підприємство, визначене Міністерством юстиції України та віднесене до сфери його управління, що здійснює заходи із створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення Державного реєстру прав, відповідає за його технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист даних цього реєстру, здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до Державного реєстру прав, організовує та проводить навчання для роботи з цим реєстром. Пунктом 1 наказу Міністерства юстиції України від 25.06.2015 № 1059/5 "Деякі питання щодо визначення адміністратора Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України" визначено державне підприємство "Національні інформаційні системи" адміністратором Єдиних та Державних реєстрів, створення та забезпечення функціонування яких належить до компетенції Міністерства юстиції України. У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України №1127 від 25.12.2015 "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", у реєстрі, який ведеться в електронному вигляді зберігається інформація про усі реєстраційні дії щодо нерухомого майна, вчинені реєстраторами, про усі запити щодо нерухомого майна та його обтяжень, скеровані до реєстру його користувачами, про усі витяги із реєстру, отримані користувачами, про усі арешти, іпотеки та інші обтяження речових прав на нерухоме майно. Крім того, згідно акту, складеного за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державного реєстратора Жирівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_5 вбачається, що за заявою про державну реєстрацію права власності від 04.05.2020 №39446686, поданою ОСОБА_6 , державним реєстратором ОСОБА_5 04.05.2020 прийнято рішення №5212755, на підставі якого відкрито розділ на багатоквартирний житловий будинок загальною площею 2722,2 кв. м., житловою площею 1113,9 кв. м. за адресою: АДРЕСА_4 та внесено запис про право власності №36396829 за ОСОБА_6 . Для проведення державної реєстрації права власності було подано такі документи: рішення Ременівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області від 24.02.2020 №7 щодо присвоєння поштового номеру багатоквартирному будинку житловому будинку, а також поштові номери секціям даного багатоквартирному житловому будинку; договір про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію) від 26.03.2020 між ОСОБА_7 та ОСОБА_6 ; технічний паспорт на багатоквартирний житловий будинок, виготовлений 30.04.2020 фізичною особою - підприємцем ОСОБА_9 , інвентаризаційна справа №1812. Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру прав. Державний реєстр прав - єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єкти таких прав. Однією із засад державної реєстрації є внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених Законом. Відповідно до пункту 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 №1127, державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, передбачених ст. 27 Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та цим порядком. Пунктом 41 Порядку визначено, що для державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна подаються: документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта; технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси; письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність); договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності). Документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, не вимагається у разі, коли реєстрація такого документа здійснювалась в Єдиному реєстрі документів. У такому разі державний реєстратор відповідно до наданих заявником у відповідній заяві відомостей про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, обов`язково перевіряє наявність реєстрації такого документа в Єдиному реєстрі документів, відсутність суперечностей між заявленими правами та відомостями, що містяться в цьому реєстрі. Відповідно до частини третьої статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та пункту 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 №1127 державний реєстратор зобов`язаний: встановити відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; перевірити документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідне рішення. Так, у вказаному акті за результатами проведення камеральної перевірки зазначено, що ОСОБА_6 для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 не подано, а державним реєстратором Жирівської сільської ради Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_5 не витребувано документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, хоча згідно з пунктом 1 частини першої статті 23 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством, є підставою для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав. Отже, державний реєстратор зобов`язаний був зупинити розгляд заяви відповідно до згаданої норми для витребування документів у повному обсязі. Водночас, в експлікації технічного паспорта, поданого ОСОБА_6 , зазначено рік побудови об`єкта нерухомого майна - 1991. Проте, до реєстрації прав власності на багатоквартирний житловий будинок не застосовується спрощена процедура державної реєстрації, передбачена положеннями пункту 42 Порядку для державної реєстрації об`єктів нерухомого майна закінчених будівництвом до 05.08.1992, а саме: індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, оскільки об`єкт нерухомого майна, зазначений у заяві, не належить до категорії таких об`єктів. При цьому в договорі про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію) від 26 березня 2020 року вказано, що «… на земельній ділянці не розміщено житлових, садових будинків, будь-яких інших будівель та/або споруд…». Отже, за результатами камеральної перевірки встановлено, що державним реєстратором ОСОБА_5 проведено реєстраційні дії з порушенням вимог пунктів 12, 41 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 №1127 та частини третьої статті 10, пункту 1 частини першої статті 23 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Згідно викладеного вбачається, що факт істотного порушення законодавства у сфері державної реєстрації, яке було допущено державним реєстратором ОСОБА_5 може призвести до настання небезпечних наслідків, пов`язаних із функціонуванням об`єкта нерухомого майна, який не введено в експлуатацію. Таким чином, відповідно до вище викладеного вбачається порушення в частині дотримання процедури та об`єктивної відсутності матеріальних підстав для реєстрації права власності щодо багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_2 , який на протиріччя зазначеному був зареєстрований шляхом внесення недостовірних відомостей до відповідних документів. Також в ході досудового розслідування в порядку ст.40 КПК України було надано доручення третьому оперативному відділу управління ПЕП ГУ ДФС у Львівській області з метою здійснення аналізу фінансово-господарської діяльності ФОП ОСОБА_6 та товариств, з якими останній пов`язаний, зокрема: ВКФ Фірма «Титан», ТОВ «Євробудзахід», ТОВ БК «Трембіта». У ході виконання даного доручення працівниками третього оперативного відділу управління ПЕП ГУ ДФС у Львівській області встановлено, що ФОП ОСОБА_6 здійснює діяльність з будівництва житлових та нежитлових будівель на території Львівської області. Останній перебуває на податковому обліку в Шевченківському районі міста Львова ГУ ДПС у Львівській області. Згідно реєстраційних даних юридична адреса платника: АДРЕСА_6 . Проведеним аналізом діяльності фізичної особи підприємця встановлено, ОСОБА_6 в період з 01.01.2017 року по 30.09.2020 року оформив право власності на себе та здійснив відчуження наступної нерухомості - двох багатоквартирних житлових будинків за адресами: АДРЕСА_3 та АДРЕСА_2 , а також 28 житлових будинків та квартир загальною площею 2819,28м2. В результаті опрацювання інформації встановлено, що ОСОБА_6 оформив право власності на багатоквартирний будинок за адресою АДРЕСА_2 , згодом на підставі договору дарування нерухомість відчужено доньці ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_2 ), яка в свою чергу для надання легального статусу багатоквартирному житловому будинку внесла будинок до статутного фонду ТОВ ВКФ Фірма «Титан» (ЄДРПОУ 20772058), де ОСОБА_10 являється засновником, директором та головним бухгалтером. На дату передачі до статутного фонду ТОВ ВКФ Фірма «Титан» багатоквартирного житлового будинку, земельна ділянка згідно договору перебувала в користуванні ОСОБА_6 . Багатоквартирний житловий будинок за адресою АДРЕСА_3 ОСОБА_6 на підставі договору дарування передав дружині ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_3 ), яка для надання легального статусу багатоквартирному житловому будинку внесла будинок до статутного фонду ТзОВ «Євробудзахід» (ЄДРПОУ 40890162), де ОСОБА_7 являється засновником, директором та головним бухгалтером. В ході аналізу інформації встановлено пов`язаних осіб: - ТОВ БК «Трембіта» (код ЄДРПОУ 39627099). Перебуває на обліку ГУ ДПС у Львівській області (Шевченківський р-н., м. Львова); Юридична адреса: м. Львів, вул. Липинського 54В; Засновник - ОСОБА_11 (РНОКПП НОМЕР_4 ); Директор, головний бухгалтер - ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_5 ). - ВКФ Фірма «Титан» (код ЄДРПОУ 20772058). Перебуває на обліку ГУ ДПС у Львівській області (Шевченківський р-н., м. Львова); Юридична адреса: м. Львів, вул. Липинського 54; Засновники - ОСОБА_12 (РНОКПП НОМЕР_6 ), ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_2 ); Директор, головний бухгалтер - ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_2 ). - ТОВ «Євробудзахід» (код ЄДРПОУ 40890162); Перебуває на обліку ГУ ДПС у Львівській області (Шевченківський р-н., м. Львова); Юридична адреса: м. Львів, вул. Липинського 54; Засновник - ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_3 ); Директор, головний бухгалтер - ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_3 ). Викладене також підтверджується протоколом допиту в статусі свідка старшого оперуповноваженого УБФЗ ГУ ДФС у Львівській області ОСОБА_13 , який у ході допиту крім вищезазначеного вказав про те, що згідно проведеного аналізу ЄРПН встановлено, що ТОВ «Євробудзахід» протягом 2020 року здійснило реалізацію житлових квартир та нежитлових приміщень, розташованих за адресою: АДРЕСА_2 . Таким чином, ОСОБА_5 , у разі вчинення органом досудового розслідування іншого способу доступу до речей, документів або інших відомостей, що у них міститься, які планується вилучити, може їх приховати, знищити, спотворити чи пошкодити. Тому за встановлених обставин, проведення обшуку є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, зокрема: документації щодо реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна, що розташований за адресою: АДРЕСА_2 ; договірної документації щодо відчуження нерухомого майна, що розташоване за адресою: АДРЕСА_2 ; чорнових записів, особистих блокнотів та записників ОСОБА_5 , в яких міститься інформації щодо реєстрації права власності або іншої взаємодії із ОСОБА_6 або пов`язаними із ним товариствами, як: ТОВ БК «Трембіта» (код ЄДРПОУ 39627099), ВКФ Фірма «Титан» (код ЄДРПОУ 20772058), ТОВ «Євробудзахід» (код ЄДРПОУ 40890162) з приводу вчинення будь-яких дій стосовно об`єкту нерухомого майна, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 . З огляду на викладене, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання документів, предметів та інформації, необхідно отримати дозвіл на проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , - за місцем проживання ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується рапортом старшого інспектора УПК у Львівській області ДКП НП України ОСОБА_14 , а також витягу з інформаційної системи Державної міграційної служби України. Згідно довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право власності на квартиру з адресою: АДРЕСА_1 зареєстровано за ОСОБА_15 . З огляду на викладене, відшукання і вилучення документів, інших предметів і речей, необхідних для виконання завдань кримінального провадження, зокрема з метою встановлення кола осіб, які можуть бути причетні до вчинення злочину (які первинно подавали для проведення державної реєстрації підроблені документи), неможливе у інший спосіб, окрім як шляхом проведення обшуку. Обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи. Відшукання та вилучення описаних вище речей та документів можливо здійснити лише в ході проведення обшуку, оскільки існує реальна загроза знищення або переховування речей та документів. Лише елемент раптовості проведення обшуку може забезпечити відшукання та вилучення вищезгаданих речей та документів. Саме під час обшуку можливо встановити відомості, які самостійно, а також у сукупності з іншими доказами будуть мати суттєве значення для встановлення обставин злочину та осіб, які його скоїли. Результати обшуку можуть бути використані як доказ у кримінальному проваджені. Без проведення вищевказаних дій відомості про вчинене кримінальне правопорушення неможливо отримати в інший спосіб. Відтак, лише шляхом проведення обшуку є можливість у органу досудового розслідування отримати речі та документи, які необхідні для проведення повного, швидкого та неупередженого досудового розслідування з метою захисту інтересів держави від кримінальних правопорушень. Слід зазначити, що проведення тимчасового доступу до речей і документів із можливістю проведення виїмки вищевказаних речей не забезпечить відшукання та вилучення відомостей про обставини вчинення вказаного кримінального правопорушення у зв`язку з обгрунтованими ризиками попереднього знищення та приховування зазначених документів та речей.
Розгляд клопотання про обшук здійснюється слідчим суддею в день його надходження за участю слідчого та відповідно до частини 4 статті 107 КПК України здійснюється фіксування за допомогою звуко- та відеозаписувальних технічних засобів.
Слідчий ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав з наведених у ньому доводів та підстав. Також зазначив, що доступ до речей, які планується відшукати неможливо отримати ні шляхом їх витребування у добровільному порядку ні за допомогою інших слідчих дій, а тому ефективним способом відшукання таких речей є саме обшук. Просив клопотання задовольнити.
Заслухавши слідчого, перевіривши додані до клопотання матеріали, якими він обґрунтовує його доводи, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого подано клопотання, слідчий суддя встановив наступне.
Клопотання слідчого про надання дозволу на обшук подане в рамках кримінального провадження №42020141280000046 від 02.11.2020, за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч.1 ст.366 КК України, підсудне слідчому судді Кам`янка-Бузького районного суду Львівської області, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, та відповідає вимогам ст. 234 КПК.
Проведення обшуку необхідне для відшукання майна, яке здобуто в результаті вчинення кримінального правопорушення.
Відповідно до акту за результатами проведення камеральної перевірки відносно ОСОБА_5 від 17.05.2021 вбачається, що що за заявою про державну реєстрацію права власності від 04.05.2020 №39446686, поданою ОСОБА_6 , державним реєстратором ОСОБА_5 04.05.2020 прийнято рішення №5212755, на підставі якого відкрито розділ на багатоквартирний житловий будинок загальною площею 2722,2 кв. м., житловою площею 1113,9 кв. м. за адресою: АДРЕСА_4 та внесено запис про право власності №36396829 за ОСОБА_6 . Для проведення державної реєстрації права власності було подано такі документи: рішення Ременівської сільської ради Кам`янка-Бузького району Львівської області від 24.02.2020 №7 щодо присвоєння поштового номеру багатоквартирному будинку житловому будинку, а також поштові номери секціям даного багатоквартирному житловому будинку; договір про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію) від 26.03.2020 між ОСОБА_7 та ОСОБА_6 ; технічний паспорт на багатоквартирний житловий будинок, виготовлений 30.04.2020 фізичною особою - підприємцем ОСОБА_9 , інвентаризаційна справа №1812.
Як видно з наказу Міністерства юстиції України від 17.05.2021 про результати проведення камеральної перевірки відносно ОСОБА_5 , комісією Департаменту нотаріату та державної реєстрації встановлено, що державним реєстратором ОСОБА_5 проведено реєстраційні дії з порушенням вимог пунктів 12, 41 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 №1127 та частини третьої статті 10, пункту 1 частини першої статті 23 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
Згідно довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право власності на квартиру з адресою: АДРЕСА_1 зареєстровано за ОСОБА_15 .
Разом з тим, згідно з рапортом старшого інспектора УПК у Львівській області ДКП НП України ОСОБА_14 , а також витягу з інформаційної системи Державної міграційної служби України, ОСОБА_5 проживає за адресою: АДРЕСА_1 .
Оцінюючи обґрунтованість та підставність наведених слідчим доводів, слідчий суддя виходить з наступного.
У статті 30 Конституції України кожному гарантується недоторканність житла. Не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
Вказана норма Основного Закону знайшла своє відображення, зокрема в частині 1 статті 233 КПК України відповідно до якої ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.
Так, відповідно до положень частини 1 статті 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб
Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді, що визначено частиною 2 ст. 234 КПК України.
У свою чергу, частиною 5 статті 234 КПК України передбачено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
З урахуванням викладених вище норм та положень Конституції України, Кримінального процесуального кодексу України, слідчий суддя дійшов висновку, що в ході розгляду клопотання про дозвіл на обшук слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що:
1) було вчинено кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 366 КК України, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020141280000046 від 02.11.2020. При цьому суд враховує той факт, що деякі суттєві докази, ще мають бути здобуті;
2) відшукувані речі мають значення для досудового розслідування, так як вони є майном, яке здобуто в результаті вчинення кримінального правопорушення;
3) відшукувані речі можуть бути доказами під час судового розгляду;
4) відшукувані речі знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі, за адресою: АДРЕСА_1 , де проживає ОСОБА_5 ;
5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання вказаних у клопотанні речей, які мають значення для досудового розслідування, оскільки доступ до таких неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей відповідно до частини другої статті 93 КПК України або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом.
При цьому, за встановлених та оцінених слідчим суддею всіх обставин, обшук є заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи, ґрунтується на достатніх правових підставах і є пропорційним переслідуваній меті, з якою необхідно його провести.
Відтак клопотання слідчого про надання дозволу на обшук є підставним, обґрунтованим і підлягає до задоволення.
На підставі викладеного та керуючись ст. 234, 235 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СВ відділення поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління Національної поліції у Львівській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , про проведення обшуку, подане в рамках кримінального провадження №42020141280000046 від 02.11.2020, за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч.1 ст.366 КК України задовольнити.
Надати слідчим слідчого відділення відділення поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління Національної поліції у Львівській області ОСОБА_3 , ОСОБА_16 та ОСОБА_17 дозвіл на проведення обшуку за місцем проживання ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - АДРЕСА_1 , з метою відшукання та вилучення наступних документів та речей:
-документації щодо реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна, що розташований за адресою: АДРЕСА_2 ;
-договірної документації щодо відчуження нерухомого майна, що розташоване за адресою: АДРЕСА_2 ;
-чорнових записів, особистих блокнотів та записників ОСОБА_5 , в яких міститься інформації щодо реєстрації права власності або іншої взаємодії із ОСОБА_6 або пов`язаними із ним товариствами, як: ТОВ БК «Трембіта» (код ЄДРПОУ 39627099), ВКФ Фірма «Титан» (код ЄДРПОУ 20772058), ТОВ «Євробудзахід» (код ЄДРПОУ 40890162) з приводу вчинення будь-яких дій стосовно об`єкту нерухомого майна, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 .
Строк дії ухвали до 20.08.2022 включно.
Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення.
Ухвала дозволяє проникнути до житла / іншого володіння один раз.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2022 |
Оприлюднено | 21.07.2023 |
Номер документу | 105333551 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області
Котормус Т. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні