Справа № 446/2305/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.08.2022 м.Кам`янка-Бузька
Слідчий суддя Кам`янка-Бузького районного суду Львівської області ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 розглянувши клопотання слідчого СВ відділення поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління Національної поліції у Львівській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей і документів та їх вилучення, подане в рамках кримінального провадження № 42020141280000046 відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.11.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.366 КК України,
встановив:
12.08.2022 слідчий СВ відділення поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління Національної поліції у Львівській області старший лейтенант поліції ОСОБА_3 за погодженням з прокурором Кам`янка-Бузького відділу Жовківської окружної прокуратури ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді Кам`янка-Бузького районного суду Львівської області із клопотанням, в якому просить надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) з можливістю вилучення оригіналів технічної документації земельних ділянок із наступними кадастровими номерами: 4622185200:06:000:0411, 4622185200:06:000:0387, 4622185200:06:000:0404, 4622185200:06:000:0413, 4622185200:06:000:0392, 4622185200:06:000:0407, 4622185200:06:000:0412, 4622185200:06:000:0402, 4622185200:06:000:0415, 4622185200:06:000:0405, 4622185200:06:000:0409, 4622185200:06:000:0408, 4622185200:06:000:0493, 4622185200:06:000:0414, 4622185200:06:000:0398, 4622185200:01:001:0041, 4622185200:01:001:0040, 4622185200:01:001:0027, 4622185200:01:001:0022, 4622185200:01:001:0038.
Клопотання обґрунтовано тим, що слідчим відділенням відділення поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління Національної поліції у Львівській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020141280000046, яке 02.11.2020 зареєстроване в ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, щодо можливого службового підроблення, вчиненого, зокрема при реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_2 та АДРЕСА_3 .
Згідно акту, складеного за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державного реєстратора ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 вбачається, що за заявою про державну реєстрацію права власності від 04.05.2020 №39446686, поданою ОСОБА_6 , державним реєстратором ОСОБА_5 04.05.2020 прийнято рішення №5212755, на підставі якого відкрито розділ на багатоквартирний житловий будинок загальною площею 2722,2 кв. м., житловою площею 1113,9 кв. м. за адресою: АДРЕСА_4 та внесено запис про право власності №36396829 за ОСОБА_6 .
Для проведення державної реєстрації права власності було подано такі документи: рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 від 24.02.2020 №7 щодо присвоєння поштового номеру багатоквартирному будинку житловому будинку, а також поштові номери секціям даного багатоквартирному житловому будинку; договір про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію) від 26.03.2020 між ОСОБА_7 та ОСОБА_6 ; технічний паспорт на багатоквартирний житловий будинок, виготовлений 30.04.2020 фізичною особою підприємцем ОСОБА_8 , інвентаризаційна справа №1812.
Відповідно до пункту 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 №1127, державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, передбачених ст. 27 Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та цим порядком.
Пунктом 41 Порядку визначено, що для державної реєстрації права власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна подаються: 1) документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта; 2) технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; 3) документ, що підтверджує присвоєння об`єкту нерухомого майна адреси; 4) письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новозбудований об`єкт нерухомого майна (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, що набувається у спільну часткову власність); 5) договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалось у результаті спільної діяльності).
У такому разі державний реєстратор відповідно до наданих заявником у відповідній заяві відомостей про реєстраційний номер документа, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, обов`язково перевіряє наявність реєстрації такого документа в Єдиному реєстрі документів, відсутність суперечностей між заявленими правами та відомостями, що містяться в цьому реєстрі.
Відповідно до частини третьої статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та пункту 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 №1127 державний реєстратор зобов`язаний: встановити відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; перевірити документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідне рішення.
Так, у вказаному акті за результатами проведення камеральної перевірки зазначено, що ОСОБА_6 для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_3 не подано, а державним реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 не витребувано документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта, хоча згідно з пунктом 1 частини першої статті 23 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством, є підставою для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав. Отже, державний реєстратор зобов`язаний був зупинити розгляд заяви відповідно до згаданої норми для витребування документів у повному обсязі.
Водночас, в експлікації технічного паспорта, поданого ОСОБА_6 , зазначено рік побудови об`єкта нерухомого майна 1991. Проте, до реєстрації прав власності на багатоквартирний житловий будинок не застосовується спрощена процедура державної реєстрації, передбачена положеннями пункту 42 Порядку для державної реєстрації об`єктів нерухомого майна закінчених будівництвом до 05.08.1992, а саме: індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, оскільки об`єкт нерухомого майна, зазначений у заяві, не належить до категорії таких об`єктів.
При цьому в договорі про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію) від 26.03.2020 вказано, що «… на земельній ділянці не розміщено житлових, садових будинків, будь-яких інших будівель та/або споруд…».
Отже, за результатами камеральної перевірки встановлено, що державним реєстратором ОСОБА_5 проведено реєстраційні дії з порушенням вимог пунктів 12, 41 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 №1127 та частини третьої статті 10, пункту 1 частини першої статті 23 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
Згідно викладеного вбачається, що факт істотного порушення законодавства у сфері державної реєстрації, яке було допущено державним реєстратором ОСОБА_5 може призвести до настання небезпечних наслідків, пов`язаних із функціонуванням об`єкта нерухомого майна, який не введено в експлуатацію.
Крім цього, згідно акту, складеного за результатами проведення камеральної перевірки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державного реєстратора ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_9 вбачається, що за заявою про державну реєстрацію права власності від 28.12.2019 №37830536, поданою ОСОБА_6 , державним реєстратором ОСОБА_9 28.12.2019 прийнято рішення №50535299, на підставі якого відкрито розділ на багатоквартирний житловий будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_2 та внесено запис про право власності №34931213 за ОСОБА_6 ..
Для проведення державної реєстрації права власності було подано такі документи: свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 12.07.2006 НОМЕР_1 , видане ІНФОРМАЦІЯ_4 , довідку про результати проведеного обстеження земельної ділянки від 28.12.2019, видану обласним комунальним підприємством « ІНФОРМАЦІЯ_5 ».
За результатами камеральної перевірки відносно ОСОБА_9 комісією ІНФОРМАЦІЯ_6 встановлено, що державний реєстратор ОСОБА_9 провів державну реєстрацію за наявності підстав для відмови у державній реєстрації прав, передбачених пунктами 4 та 5 частини першої статті 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», оскільки подані документи не підтверджують набуття речових прав на заявлений об`єкт нерухомого майна, а відомості про багатоквартирний житловий будинок, які зазначені у заяві, суперечать відомостям, які містяться у поданих документах для державної реєстрації та відомостям Державного реєстру прав.
Також всупереч вимогам пункту 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою КМУ від 25.12.2015 №1127, державний реєстратор ОСОБА_9 не встановив черговості розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на заявлений об`єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав, та не здійснив пошуків відомостей за об`єктом та за суб`єктом речового права.
Таким чином, відповідно до вище викладеного вбачається порушення в частині дотримання процедури та об`єктивної відсутності матеріальних підстав для реєстрації права власності щодо багатоквартирних будинків за адресами: АДРЕСА_2 та АДРЕСА_5 , які на протиріччя цьому були зареєстровані шляхом внесення недостовірних відомостей до відповідних документів, що, у свою чергу, призвело до оформлення права власності та введення в експлуатацію вказаних багатоквартирних житлових будинків.
Згідно листа начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 в ході досудового розслідування матеріалів кримінального провадження вбачається, що на території АДРЕСА_2 знаходиться земельна ділянка з кадастровим номером 4622185200:06:000:0617 загальною площею 0,2790 з цільовим призначенням: для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Державна реєстрація даної земельної ділянки здійснена шляхом об`єднання раніше сформованих земельних ділянок 4622185200:06:000:0410 (гр. ОСОБА_10 0,0180 га) та 4622185200:06:000:0614 (БК «Трембіта 0,2610 га). У свою чергу, державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 4622185200:06:000:0614 здійснена шляхом об`єднання раніше сформованих земельних ділянок: 4622185200:06:000:0411, 4622185200:06:000:0387, 4622185200:06:000:0404, 4622185200:06:000:0413, 4622185200:06:000:0392, 4622185200:06:000:0407, 4622185200:06:000:0412, 4622185200:06:000:0402, 4622185200:06:000:0415, 4622185200:06:000:0405, 4622185200:06:000:0409, 4622185200:06:000:0408, 4622185200:06:000:0493, 4622185200:06:000:0414, 4622185200:06:000:0398.
Крім того, згідно даних Національної кадастрової системи земельна ділянка з кадастровим номером 4622185200:01:001:0308, загальною площею 0,9126 га знаходиться на території АДРЕСА_3 , цільове призначення якої для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку. Державна реєстрація даної земельної ділянки здійснена шляхом об`єднання раніше сформованих земельних ділянок: 4622185200:01:001:0041, 4622185200:01:001:0040, 4622185200:01:001:0027, 4622185200:01:001:0022, 4622185200:01:001:0038.
Таким чином, з метою дослідження правової процедури отримання у власність земельних ділянок, на території яких у подальшому було проведено з порушеннями реєстрацію права власності на багатоквартирні житлові будинки, виникає необхідність у витребуванні технічної документації на вищевказані земельні ділянки, тобто документів, на підставі яких відбувалась первинна реєстрація права власності та які, згідно листа начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 від 15.04.2021 перебувають у володінні останнього. Згідно наявної в інтернет мережі інформації вбачається, що ІНФОРМАЦІЯ_7 на даний час йменується як ІНФОРМАЦІЯ_1 та знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Особа, яка є володільцем затребуваної документації - заступник начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_11 .
Для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування кримінального провадження й встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, зокрема для встановлення кола осіб, які можуть бути причетні до вчинення кримінального правопорушення, отримання відомостей з документів, які можуть бути використані, як доказ у вказаному провадженні, виникла необхідність у дослідженні документів, які стали підставою отримання права власності на земельні ділянки, які у подальшому були об`єднані між собою та на території яких у результаті з відповідними порушеннями були побудовані багатоквартирні житлові будинки.
Враховуючи наявність достатніх підстав вважати, що вищезазначені документи знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) та мають істотне значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, з урахуванням можливості використання як доказу відомостей, що містяться у таких документах та відсутність можливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою документів, тому в органу досудового розслідування виникла необхідність у отриманні дозволу на тимчасовий доступ до вказаної документації з можливістю її вилучення.
Слідчий СВ відділення поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління Національної поліції у Львівській області ОСОБА_3 клопотання підтримав, посилаючись на викладені в ньому доводи та на долучені до матеріалів клопотання документи, просив клопотання задовольнити.
Заслухавши слідчого, перевіривши додані до клопотання матеріали, якими слідчий обґрунтовує його доводи, слідчий суддя встановив наступне.
Клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей і документів подане в рамках кримінального провадження № 42020141280000046, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.11.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, підсудне слідчому судді Кам`янка-Бузького районного суду Львівської області, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, та відповідає вимогамст. 160 КПК.
Відповідно до положень ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Відповідно до ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Як на правову підставу для звернення до суду з клопотанням про надання доступу до речей і документів, слідчий покликається на ст. ст. 159-164 КПК України, та зазначає, що отримавши доступ ( з правом вилучення) до вищевказаних документів, має суттєве значення для кримінального провадження, оскільки дасть змогу встановити істотні обставини кримінального провадження, можливість отримати важливий доказ та постійний доступ до нього з метою його використання, та унеможливить його зміну чи знищення.
Як вбачається зі змісту норми ч. 7 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Дослідивши матеріали клопотання та докази, додані до такого, враховуючи обставини, викладені слідчим у клопотанні та доведеність ним неможливості отримання інформації в інший спосіб, а також, те, що документи, до яких слідчий просить надати доступ, можуть містити інформацію, яка має суттєве значення для встановлення важливих обставин у справі, надасть змогу повно, всебічно та неупереджено дослідити всі обставини кримінального правопорушення, може сприяти розкриттю кримінального правопорушення, надасть змогу правильно його кваліфікувати і буде використана як речовий доказ слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підставне та підлягає до задоволення.
Керуючись ст.131,132,159,162,163,164,166 КПК України, слідчий суддя
ухвалив:
Клопотання слідчого СВ відділення поліції №1 Львівського районного управління поліції №1 Головного управління Національної поліції у Львівській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей і документів та їх вилучення, подане в рамках кримінального провадження № 42020141280000046 відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.11.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.366 КК України задовольнити.
Надати слідчому СВ відділення поліції №1 Львівського РУП №1 ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 дозвіл на дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 ) з можливістю вилучення оригіналів технічної документації земельних ділянок із наступними кадастровими номерами:
4622185200:06:000:0411, 4622185200:06:000:0387, 4622185200:06:000:0404, 4622185200:06:000:0413, 4622185200:06:000:0392, 4622185200:06:000:0407, 4622185200:06:000:0412, 4622185200:06:000:0402, 4622185200:06:000:0415, 4622185200:06:000:0405, 4622185200:06:000:0409, 4622185200:06:000:0408, 4622185200:06:000:0493, 4622185200:06:000:0414, 4622185200:06:000:0398, 4622185200:01:001:0041, 4622185200:01:001:0040, 4622185200:01:001:0027, 4622185200:01:001:0022, 4622185200:01:001:0038.
Визнати відповідальним за надання документації заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_11 або іншу уповноважену особу за його дорученням.
Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексуз метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2022 |
Оприлюднено | 15.05.2024 |
Номер документу | 105739945 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Кам'янка-Бузький районний суд Львівської області
Костюк У. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні