Ухвала
від 19.07.2022 по справі 904/2604/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

про заміну кредитора у справі

19.07.2022м. ДніпроСправа № 904/2604/14

за заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (м. Дніпро)

до боржника Приватного підприємства "Тоджима" (49006, м. Дніпро, вул. Надії Алексєєнко, 74; ідентифікаційний код 19434132)

про визнання банкрутом

Суддя Примак С.А.

при секретарі судового засідання Балійчук М.В.

За участі представників сторін:

від кредитора: не з`явився

від боржника: не з`явився

від ліквідатора: не з`явився

ВСТАНОВИВ:

Провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Тоджима" перебуває на стадії ліквідації.

До господарського суду 01.07.2022 від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшла заява про заміну сторони (вх. суду № 70485/22 від 01.07.2022), відповідно до якої заявник просить суд замінити кредитора в провадженні по справі №904/2604/14 з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 39394856) на ГУ ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 43145015), а також замінити кредитора в провадженні по справі №904/2604/14 з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 43145015) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код ВП 44118658).

Ухвалою господарського суду від 01.07.2022 призначено розгляду заяви Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони у судовому засіданні на 19.07.2022.

До господарського суду 18.07.2022 від Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Мустанг Фінанс" надійшло, клопотання відповідно до якого кредитор просить суд затвердити мирову угоду у справі №904/2604/14 про банкрутство Приватного підприємства "Тоджима", а також судове засідання призначене на 19.07.2022 провести без участі представника.

До господарського суду 18.07.2022 від Товариства з обмеженою відповідальністю "Рояр Люві Фінанс" надійшло клопотання, відповідно до якого кредитор просить суд затвердити мирову угоду у справі №904/2604/14 про банкрутство Приватного підприємства "Тоджима", а також судове засідання призначене на 19.07.2022 провести без участі представника.

До господарського суду 18.07.2022 від Товариства з обмеженою відповідальністю "Ростфудс" надійшло клопотання, відповідно до якого кредитор просить суд затвердити мирову угоду у справі №904/2604/14 про банкрутство Приватного підприємства "Тоджима", а також судове засідання призначене на 19.07.2022 провести без участі представника.

До господарського суду 18.07.2022 від ОСОБА_1 надійшло клопотання, відповідно до якого вона просить суд затвердити мирову угоду у справі №904/2604/14 про банкрутство Приватного підприємства "Тоджима", а також судове засідання призначене на 19.07.2022 провести без участі представника.

У судове засідання 19.07.2022 повноважні представники сторін не з`явилися. Про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином.

Розглянувши у судовому засіданні клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони, господарський суд встановив.

Постановою Кабінету Міністрів України №1200 від 18.12.2018 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу України шляхом поділу.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 утворено як юридичну особу публічного права Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 43145015).

Наказом Державної Податкової служби України №14 від 12.07.2019 затверджено положення про Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.

Згідно з пунктом 6 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2011 року №1074, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу.

Відповідно до Наказу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №17 від 003.09.2019 розпочато виконання Головним Управлінням ДПС у Дніпропетровській області покладених на нього Положенням про Головне управління ДПС функцій і повноважень Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, що припиняються.

Відповідно до частини першої статті 41 Господарського процесуального кодексу України учасниками справи є сторони, треті особи. У справах про банкрутство склад учасників справи визначається Кодексом України з процедур банкрутства (частина п`ята статті 41 Господарського процесуального кодексу України).

Сторонами в судовому процесі є позивач та відповідач (частина перша статті 45 Господарського процесуального кодексу України).

Положеннями статті 45 Господарського процесуального кодексу України визначено, що позивачами у справах є особи, які подали позов або в інтересах яких подано позов про захист порушеного, невизнаного чи охоронюваного законом інтересу. Відповідачами є особи, яким пред`явлено позовну вимогу.

З урахуванням статті 4 Господарського процесуального кодексу України позивачами і відповідачами можуть бути юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування.

Статтею 44 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що усі фізичні і юридичні особи здатні мати процесуальні права та обов`язки сторони, третьої особи, заявника, боржника (процесуальна правоздатність).

Згідно з частиною шостою статті 44 Господарського процесуального кодексу України юридична особа може прав та обов`язків і здійснювати їх через своїх учасників у випадках, коли відповідно до закону або установчого документа така юридична особа набуває та здійснює права, а також несе обов`язки через своїх учасників.

Одними із елементів системи центральних органів виконавчої влади є відповідні територіальні органи.

Так, згідно із положеннями частин другої-третьої статті 21-1 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України. Положення про такий територіальний орган затверджуються керівником відповідного центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність відповідного центрального органу виконавчої влади.

За приписами частин першої та другої статті 52 Господарського процесуального кодексу України України у разі припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив.

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи") - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

У свою чергу повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональній та обов`язків контролюючих органів визначається законодавством України (пункт 41.5 статті 41 ІІодаткового кодексу України).

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.

Поряд із цим установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій (пункт 2 Постанови КМУ від 30.09.2020 № 893).

Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 3 Постанови КМУ від 30.09.2020 № 893).

Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 було утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком. Можливість з 01.01.2021 забезпечення здійснення новоствореними територіальними органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються, була передбачена відповідним наказом від 24.12.2020 № 755.

Крім цього регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується (наказ від 12.11.2020 № 643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС").

Отже, станом на теперішній час відбулося фактичне (компетенційне) процесуальне правонаступництво, за яким здійснено передання компетенції від ліквідованого територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права до територіального органу ДПС як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

У свою чергу, територіальний орган ДПС як юридична особа публічного права втратив процесуальну правоздатність органу, який згідно із законом виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики.

Таким чином, для встановлення факту публічного правонаступництва суб`єкта владних повноважень визначальним є встановлення або припинення первісного суб`єкта або перехід повністю чи частково його функцій.

Відповідно до статті 512 Цивільного кодексу України кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок: передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги); правонаступництва; виконання обов`язку боржника поручителем або заставодавцем (майновим поручителем); виконання обов`язку боржника третьою особою. Кредитор у зобов`язанні може бути замінений також в інших випадках, встановлених законом. Кредитор у зобов`язанні не може бути замінений, якщо це встановлено договором або законом.

Згідно із статтею 514 Цивільного кодексу України заміна кредитора не допускається у зобов`язаннях, нерозривно пов`язаних з особою кредитора, зокрема у зобов`язаннях про відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю.

Статтею 516 Цивільного кодексу України передбачено, що заміна кредитора у зобов`язанні здійснюється без згоди боржника, якщо інше не встановлено договором або законом. Якщо боржник не був письмово повідомлений про заміну кредитора у зобов`язанні, новий кредитор несе ризик настання несприятливих для нього наслідків. У цьому разі виконання боржником свого обов`язку первісному кредиторові є належним виконанням.

Відповідно до статті 43 Кодексу України з процедур банкрутства у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Враховуючи вищевикладене, господарський суд вважає за необхідне задовольнити заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони (вх. суду № 70485/22 від 01.07.2022), замінити Головне управління ДФС у Дніпропетровській області на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області та замінити Головне управління ДПС у Дніпропетровській області на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області.

Керуючись статтями 42, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, статтею 43 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд

УХВАЛИВ:

Заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони (вх. суду №70485/22 від 01.07.2022) - задовольнити.

Замінити кредитора в провадженні по справі №904/2604/14 з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 39394856) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 43145015).

Замінити кредитора в провадженні по справі №904/2604/14 з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код 43145015) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ідентифікаційний код ВП 44118658).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена в порядку та строк, встановлені ст. ст. 254-256 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя С.А. Примак

Дата ухвалення рішення19.07.2022
Оприлюднено22.07.2022
Номер документу105346360
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання банкрутом

Судовий реєстр по справі —904/2604/14

Ухвала від 19.07.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 19.07.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 03.07.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 30.06.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 20.06.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 01.06.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 23.05.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 17.04.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Примак Сергій Анатолійович

Ухвала від 08.02.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 18.01.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні