ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
Вн. № < Внутрішній Номер сп рави >
У Х В А Л А
про закриття провадження у справі
09 липня 2010 року м. Київ № 12/123-09
Суддя Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва Мазур А.С., при секретарі Бистрик О.С., за участю предст авника позивача - Кравця Р .Ю, представника відповідач а - Садковського С.П., роз глянувши у попередньому судо вому засіданні справу
за позовом Держа вної служби з охорони прав на сорти рослин
до Українського ін ституту експертизи сортів ро слин,
Білоцерківської державно ї сортодослідної станції
про визнання наказу недійсним та приймально-пер едаточних актів нечинними,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом до Українсько го інституту експертизи сорт ів рослин та Білоцерківської державної сортодослідної ст анції про визнання протиправ ним та скасування з моменту п рийняття наказу Українськог о інституту експертизи сорті в рослин від 07.10.2005 р. №140/1-ОД «Про о рганізаційні зміни в структу рі Центру сортознавства та с ортовивчення Українського і нституту експертизи сортів р ослин», визнання нечинним з м оменту складання приймально -передавального акта земельн их ділянок, основних засобів , будівель та інших товарно-ма теріальних цінностей, затвер дженого директором Українсь кого інституту експертизи со ртів рослин 31.01.2006 р. та визнання нечинним з моменту складанн я приймально-передавального акта земельних ділянок, осно вних засобів, будівель та інш их товарно-матеріальних цінн остей, затвердженого директо ром Українського інституту е кспертизи сортів рослин 29.12.2006 р .
Вивчивши матеріали справ и, заслухавши пояснення стор ін, суд прийшов до висновку, що дану справу не належить розг лядати в порядку адміністрат ивного судочинства з огляду на наступне.
Відповідно до частини 1 ст. 2 К одексу адміністративного су дочинства України завданням адміністративного судочинс тва є захист прав, свобод та ін тересів фізичних осіб, прав т а інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових від носин від порушень з боку орг анів державної влади, органі в місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здій сненні ними владних управлін ських функцій на основі зако нодавства, в тому числі на вик онання делегованих повноваж ень.
Відповідно до ст. 3 Кодексу адміністративного судочинс тва України:
справа адміністративної ю рисдикції - переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень;
суб'єкт владних повноважен ь - орган державної влади, орг ан місцевого самоврядування , їхня посадова чи службова ос оба, інший суб'єкт при здійсне нні ними владних управлінськ их функцій на основі законод авства, в тому числі на викона ння делегованих повноважень ;
позивач - особа, на захист пр ав, свобод та інтересів якої п одано адміністративний позо в до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повн оважень, на виконання повнов ажень якого подана позовна з аява до адміністративного су ду;
відповідач - суб'єкт владни х повноважень, а у випадках, пе редбачених законом, й інші ос оби, до яких звернена вимога п озивача.
Як вбачається з матеріалів справи та пояснень представ ників сторін спірні правовід носини виникли у зв' язку з п рийняттям відповідачем оска ржуваних документів з поруше нням відповідних повноважен ь. При цьому, виходячи зі зміст у матеріалів справи та поясн ень сторін, відповідачі у дан ій справі діють як самостійн і суб' єкти господарювання і не наділені ознаками суб' є кта владних повноважень.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 Коде ксу адміністративного судоч инства України компетенція а дміністративних судів пошир юється на спори за звернення м суб'єкта владних повноваже нь у випадках, встановлених з аконом.
Частиною 4 статті 50 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що гр омадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об 'єднання, юридичні особи, які н е є суб'єктами владних повнов ажень, можуть бути відповіда чами лише за адміністративни м позовом суб'єкта владних по вноважень:
1) про тимчасову заборону (зу пинення) окремих видів або вс ієї діяльності об'єднання гр омадян;
2) про примусовий розпуск (лі квідацію) об'єднання громадя н;
3) про примусове видворення іноземця чи особи без громад янства з України;
4) про обмеження щодо реаліз ації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демон страції тощо);
5) в інших випадках, встановл ених законом.
Аналіз вищенаведених норм , з урахуванням змісту заявле них позивачем у справі позов них вимог, дає можливість зро бити висновок про те, що спірн і правовідносини, які виникл и між сторонами у даній справ і після прийняття відповідач ем оскаржуваного наказу про організаційні зміни в структ урі Центру сортознавства та сортовивчення Українського інституту експертизи сортів рослин та підписання прийма льно-передавальних актів зем ельних ділянок, основних зас обів, будівель та інших товар но-матеріальних цінностей не містять ознак публічності.
Спори, що виникають з прав овідносин щодо створення суб 'єктів господарювання іншими суб'єктами господарювання, м іж суб'єктами господарювання і суб' єктом владних повнов ажень, не належить розглядат и в порядку адміністративног о судочинства, оскільки чинн им законодавством прямо не в становлено право Державної с лужби з охорони прав на сорти рослин на звернення з таким а дміністративним позовом.
Утворення суб' єкта госп одарювання є складовою госпо дарської компетенції учасни ків відноси у сфері господар ювання.
Господарські відносини, щ о виникають у процесі органі зації та здійснення господар ської діяльності між суб' єк тами господарювання та іншим и учасниками відносин у сфер і господарювання є предметом регулювання Господарського кодексу України відповідно до ст. 1 цього Кодексу.
Отже, в даному випадку справ а за участю господарюючого с уб'єкту та суб'єкта владних по вноважень не має ознак справ и адміністративної юрисдикц ії, що виключає її розгляд у по рядку адміністративного суд очинства.
Таким чином, компетенція а дміністративних судів, устан овлена статтею 17 КАС України з азначеного Кодексу, на цей сп ір не поширюється.
Зазначений спір має розгля датися судом господарської ю рисдикції за правилами госпо дарського судочинства.
Пунктом 1 частини 1 статті 157 К АС України встановлено, що су д закриває провадження у спр аві якщо справу не належить р озглядати в порядку адмініст ративного судочинства.
Ураховуючи викладене, суд в важає, що провадження у справ і підлягає закриттю.
Керуючись статтями 2, 3, 17, 157, 160, 165 Кодексу адміністративного с удочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
У Х В А Л И В:
Провадження у сп раві № 12/123-09 за позовом Державно ї служби з охорони прав на сор ти рослин до Українського ін ституту експертизи сортів ро слин та Білоцерківської держ авної сортодослідної станці ї про визнання наказу недійс ним та приймально-передаточн их актів нечинними закрити.
Ухвала може бути оскарж ена до Київського апеляційно го адміністративного суду в порядку і в строки, передбаче ні ст. 186 КАС України. Заява про апеляційне оскарження ухвал и суду може бути подана протя гом п'яти днів з дня її отриман ня, а апеляційна скарга - протя гом десяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Суддя А.С. Мазур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2010 |
Оприлюднено | 02.08.2010 |
Номер документу | 10543153 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Мазур А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні