Рішення
від 28.07.2022 по справі 560/1221/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/1221/21

РІШЕННЯ

іменем України

28 липня 2022 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерство юстиції (м. Хмельницький) Гудзь Ольги Миколаївни , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача політична партія "Сила і честь" про визнання нечинними та скасування рішень,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до державного реєстратора Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) Гудзь Ольги Миколаївни, в якому просить визнати нечинними та скасувати рішення відповідача про державну реєстрацію припинення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" від 02.09.2020 та про державну реєстрацію Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" зі статусом юридичної особи від 04.09.2020.

Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що є керівником Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" без статусу юридичної особи. Спірні рішення порушують його право на участь у виборах до місцевих органів влади як учасника виборчого процесу. Позивач повідомив, що відповідно до Статуту партії керівним органом обласної організації партії є конференція обласної організації партії. Хмельницька обласна організація політичної партії "Сила і Честь" без статусу юридичної особи не проводила конференцію та не приймала рішення про припинення обласної організації партії. В свою чергу, невідомо ким і коли прийняте таке рішення. Крім того, троє осіб, які не є членами партії створили нову юридичну особу, яку назвали Хмельницька обласна організація політичної партії "Сила і Честь".

Позивач також зазначив, що йому невідомо чи Політична рада партії приймала рішення про скликання установчої конференції обласної організації партії, чи встановлювала норми представництва для районних та міських осередків, чи затвердила протокол установчої конференції та нового керівника. Ну думку позивача, вказані обставини суперечать Статуту політичної партії "Сила і Честь", у зв`язку з чим спірні рішення прийняті державним реєстратором з порушення законодавства.

Відповідач подав до суду відзив на позов, в якому зазначив, що при розгляді документів щодо проведення реєстраційних дій стосовно утворень політичних партій, в першу чергу слід враховувати положення статуту політичної партії, зокрема, на правомочність керівного органу політичної партії приймати рішення щодо відповідного структурного утворення політичної партії. Хмельницька організація політичної партії "Сила і честь" для проведення державної реєстрації припинення діяльності структурного утворення подала всі необхідні документи, передбачені Законом України від 15.05.2003 №755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (у редакції чинній на момент прийняття спірних рішень). Крім того, для проведення державної реєстрації створення юридичної особи Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" був поданий пакет документів, який також відповідає вимогам Закону України від 05.04.2001 №2365-III "Про політичні партії в Україні", Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та Статуту політичної партії "Сила і Честь". У зв`язку з цим, відповідач вважає спірні рішення правомірними.

У відповіді на відзив позивач не погодився з доводами відповідача, викладеними у відзиві на позов, з підстав їх необґрунтованості. Зазначив, що під час здійснення реєстраційних дій державний реєстратор мав переконатись не лише в комплектності документів, а і їх легітимності. Вважає, що для розпуску організації політичної партії мають вагомі причини. Жодні причини ні в рішенні Політичної ради політичної партії "Сила і Честь", ні в рішеннях державного реєстратора не зазначені.

Політична партія "Сила і Честь" подала до суду пояснення, в яких зазначила, що відповідно до пункту 5.10 Статуту політичної партії припинена Хмельницька обласна організація політичної партії "Сила і честь" без статусу юридичної особи. Таке рішення було обумовлене як внутрішньопартійною необхідністю та і необхідністю проведення організаційних заходів для виконання завдань партії щодо подальшої участі у виборчому процесі. Третя особа вказала, що перевірка законності дій та рішень керівних органів партії та Хмельницької обласної організації партії, а також дій та рішень державного реєстратора здійснювалась Міністерством юстиції України, яке в свою чергу не встановило будь-яких порушень.

Ухвалою від 30.05.2022 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження, залучив до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача політичну партію "Сила і честь".

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини справи.

Рішенням від 27.12.2016 державний реєстратор Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області Іванова Наталія Костянтинівна зареєстрував Хмельницьку обласну організацію політичної партії "Сила і честь" без статусу юридичної особи.

Рішенням від 02.09.2020 державний реєстратор Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) Гудзь Ольга Миколаївна здійснив державну реєстрацію припинення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" без статусу юридичної особи в результаті її ліквідації.

Рішенням від 04.09.2020 державний реєстратор Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) Гудзь Ольга Миколаївна провів державну реєстрацію створення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" з статусом юридичної особи.

Позивач оскаржив рішення відповідача до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Відповідно до положень статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державна реєстрація базується за заявницьким принципом.

Згідно з частиною 1 статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" 3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Частиною 6 статті 21 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачено, що для державної реєстрації припинення структурного утворення політичної партії, що не має статусу юридичної особи, подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління, передбаченого статутом політичної партії, про саморозпуск або рішення відповідного державного органу про припинення структурного утворення політичної партії.

За змістом статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" для державної реєстрації структурного утворення політичної партії зі статусом юридичної особи подаються, зокрема, такі документи: заява про державну реєстрацію створення юридичної особи; документ, що підтверджує створення громадського формування, відповідність статуту юридичної особи, на підставі якого діє громадське формування, - у разі державної реєстрації громадського формування, що є самостійним структурним підрозділом у складі іншої юридичної особи; відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку), відомості про особу (осіб), яка має право представляти громадське формування для здійснення реєстраційних дій (ім`я, дата народження, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку); реєстр осіб (громадян), які брали участь в установчому з`їзді (конференції, зборах), - у разі державної реєстрації створення громадських об`єднань, політичної партії.

Положеннями статті 3 Закону України "Про політичні партії в Україні" визначено, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.

Політичні партії повинні мати статут. Статут політичної партії має містити такі, зокрема, відомості: найменування політичної партії; перелік статутних органів політичної партії, порядок їх утворення, їхні повноваження і термін цих повноважень; порядок створення, загальну структуру та повноваження обласних, міських, районних організацій політичної партії та її первинних осередків; порядок скликання та проведення партійних з`їздів, конференцій, зборів та інших представницьких органів політичної партії (стаття 8 Закону України "Про політичні партії в Україні").

Відповідно до пункту 5.1.2 Статуту політичної партії "Сила і Честь" керівним органом партії є Політрада.

Згідно з пунктом 5.9 Статуту засідання Політради є правомочним, якщо на них присутні більше половини членів Політради партії.

За змістом пункту 5.10 Статут Політрада партії, зокрема: може приймати рішення про необхідність створення обласних, місцевих організацій та первинних осередків партії, затверджує рішення про створення обласних, місцевих організацій та первинних осередків партії та може розпускати (приймати рішення про припинення діяльності) обласних, місцевих організацій та первинних осередків партії, координує їхню роботу, здійснює оперативне керівництво ними; рекомендує кандидатури для обрання Голів Правління обласних організацій партій, затверджує рішення Конференцій про їх обрання; вносить керівним органам обласних, місцевих організацій партії пропозиції щодо звільнення голів обласних, місцевих організацій партій.

Досліджуючи правомірність рішення від 02.09.2020 про державну реєстрацію припинення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" без статусу юридичної особи, суд враховує, що на засіданні 28.08.2020 Політрада політичної партії "Сила і Честь" провела засідання, на якому з 14 членів були присутні 8.

На засіданні 28.08.2020 Політрада партії прийняла рішення, оформлене протоколом №28-08/20ОС, про припинення діяльності Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" без статусу юридичної особи. Політрада уповноважила ОСОБА_2 подати відповідні документи та рішення для проведення державної реєстрації.

31.08.2020 державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" без статусу юридичної особи подані такі документи: протокол засідання Політради партії від 28.08.2020 №28-08/20ОС; реєстр присутніх осіб на засіданні Політради партії від 28.08.2020; доручення від 27.08.2020 №1; довіреність від 28.08.2020 від політичної партії "Сила і Честь".

Таким чином, державному реєстратору були подані всі документи, передбачені частиною 6 статті 21 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". Тому у державного реєстратора були відсутні правові підстави для відмови у здійсненні державної реєстрації припинення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" без статусу юридичної особи.

За таких обставин, суд вважає, що державний реєстратор правомірно прийняв рішення від 02.09.2020 про державну реєстрацію припинення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" без статусу юридичної особи.

Суд відхиляє посилання позивача на те, що Хмельницька обласна організація політичної партії "Сила і Честь" без статусу юридичної особи не проводила конференцію та не приймала рішення про припинення обласної організації партії, оскільки відповідно до пункту 5.10 Статут партії такі повноваження надані Політраді партії.

В свою чергу на засіданні 28.08.2020 Політрада партії відповідно до положень Статут партії прийняла рішення, оформлене протоколом №28-08/20ОС, про припинення діяльності Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і Честь" без статусу юридичної особи.

Разом з тим, досліджуючи правомірність рішення від 04.09.2020 про державну реєстрацію створення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" з статусом юридичної особи, суд враховує таке.

02.09.2020 Політрада політичної партії "Сила і Честь" провела засідання, на якому з 14 членів були присутні 8.

На вказаному засіданні Політрада партії прийняла ряд рішень, зокрема: скликати установчу конференцію про створення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" з статусом юридичної особи; прийняти в члени партії осіб згідно з додатком №1; рекомендувати на посаду Голови Правління Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" ОСОБА_2 . Вказані рішення оформлені протоколом від 02.09.2020 №28-08/20-С2.

Відповідно до протоколу від 02.09.2020 №1 установча конференція Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" прийняла рішення: про створення на території Хмельницької області структурного утворення політичної партії "Сила і Честь" зі статусом юридичної особи; про призначення кількісного складу Правління Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" 3 особи.

Згідно з протоколом засідання Правління Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" від 02.09.2020 №1 Головою Правління Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" обраний ОСОБА_2 .

Рішенням, оформленим протоколом від 02.09.2020 №28-08/20-С3, Політрада політичної партії "Сила і Честь" затвердила рішення установчої конференції від 02.09.2020 про створення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" та затвердила кандидатуру ОСОБА_2 , який обраний на посаду Голови Правління Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь".

03.09.2020 державному реєстратору для проведення державної реєстрації створення юридичної особи "Хмельницька обласна організація політичної партії "Сила і честь" подані такі документи: заява про державну реєстрацію створення юридичної особи; протокол засідання Політради партії від 02.09.2020 №28-08/20-С2, реєстр присутніх осіб на засідання Політради від 02.09.2020, протокол засідання Політради партії від 02.09.2020 №28-08/20-С3, реєстр присутніх осіб на засідання Політради від 02.09.2020, протокол засідання Політради партії від 02.09.2020 №28-08/20-С4, реєстр присутніх осіб на засідання Політради від 02.09.2020, протокол установчої конференції Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" від 02.09.2020 №1, реєстр присутніх осіб на засідання установчої конференції від 02.09.2020, відомості про керівні органи Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь", доручення від 02.09.2020 №, додаток №1 до протоколу від 02.09.2020 №28-08/20-С2, доручення від 02.09.2020 №3, доручення від 02.09.2020 №4, протокол засідання Правління Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" від 02.09.2020 №2, реєстр присутніх осіб, які брали участь в засіданні Правління Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" від 02.09.2020.

Тобто, державному реєстратору були подані всі документи, передбачені вимогами статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". Тому у державного реєстратора були відсутні правові підстави для відмови у здійсненні державної реєстрації створення юридичної особи "Хмельницька обласна організація політичної партії "Сила і честь".

За таких обставин, суд вважає, що державний реєстратор правомірно прийняв рішення від 04.09.2020 про державну реєстрацію створення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" з статусом юридичної особи.

Суд враховує, що мотивуючи позовні вимоги, позивач, зокрема, не погоджується з рішенням керівного органу політичної партії "Сила і честь" про припинення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" без статусу юридичної особи.

У спірних правовідносинах державний реєстратор зобов`язаний перевірити виключно повноту та відповідність необхідних для прийняття рішення документів вимогам Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та Статуту партії. При цьому у державного реєстратора відсутні повноваження досліджувати зміст та мотиви прийняття певного рішення керівного органу політичної партії.

Позивач у разі незгоди з рішенням Політради партії про припинення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" без статусу юридичної особи має право оскаржити таке рішення в судовому порядку.

В свою чергу, рішення Політради політичної партії "Сила і честь" про припинення Хмельницької обласної організації політичної партії "Сила і честь" без статусу юридичної особи не є предметом спору у цій справі.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що державний реєстратор під час прийняття спірних рішень діяв відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань". У зв`язку з цим підстави для задоволення позову відсутні.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до державного реєстратора Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерство юстиції (м. Хмельницький) Гудзь Ольги Миколаївни про визнання нечинними та скасування рішень відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Державний реєстратор Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерство юстиції (м. Хмельницький) Гудзь Ольга Миколаївна (вул. Володимирська, 91,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 43316784)

Головуючий суддя О.Л. Польовий

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.07.2022
Оприлюднено01.08.2022
Номер документу105462734
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —560/1221/21

Рішення від 28.07.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 29.05.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Постанова від 03.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 02.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні