Рішення
від 19.07.2022 по справі 916/2868/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"19" липня 2022 р.м. Одеса Справа № 916/2868/21

Господарський суд Одеської області у складі судді Шаратова Ю.А.

при секретарі судового засідання Кастровій М.С.

розглянувши справу за позовом Одеської міської ради (65026, м. Одеса, пл. Думська, 1, код ЄДРПОУ 26597691) до Споживчого кооперативу автостоянка Кольцо (65121, м. Одеса, просп. Небесної сотні, 10-А/2, код ЄДРПОУ 25052682)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради (65011, м. Одеса, вул. Успенська, буд. 83/85, код ЄДРПОУ 44162529)

про стягнення заборгованості за Договором оренди земельної ділянки від 14.01.2004 в розмірі 524 231,51 грн., з якої 450 378,53 грн. сума основного боргу, 46 378,53 грн. - інфляційні втрати, 19 801,45 грн. 3 % річних, 7 618,64 грн. - пеня

Представники:

Від позивача Садардінова І.В. (в порядку самопредставництва юридичної особи);

Від відповідача Музика Л.А. (керівник); Назаренко І.М. (ордер від 08.11.2021 серія ВН № 1077425);

Від третьої особи не зв`явився.

Суть спору:

Одеська міська рада (далі - Позивач) звернулась до Господарського суду Одеської області із позовом до Споживчого кооперативу автостоянка Кольцо (далі - Відповідач) про стягнення заборгованості за Договором оренди земельної ділянки від 14.01.2004 в розмірі 524 231,51 грн., з якої 450 378,53 грн. сума основного боргу, 46 378,53 грн. - інфляційні втрати, 19 801,45 грн. 3 % річних, 7 618,64 грн. - пеня.

Ухвалою суду від 27.09.2021 позовну заяву Одеської міської ради залишено без руху, постановлено усунути встановлені при поданні позовної заяви недоліки, а саме надати документи, які підтверджують відправлення відповідачу Споживчому кооперативу автостоянці Кольцо копії позовної заяви і доданих до неї документів, на адресу: 65121, м. Одеса, просп. Небесної сотні, 10-А/2, з урахуванням вимог частини першої статті 172 Господарського процесуального кодексу України в десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Роз`яснено Одеській міській раді, що при невиконанні вимог даної ухвали, позовна заява вважається неподаною та повертається заявнику.

На адресу суду 07.10.2021 надійшла заява позивача про усунення недоліків позовної заяви (вх. № 26580/21) разом із документами, які підтверджують відправлення відповідачу копії позовної заяви і доданих до неї документів.

Ухвалою суду від 12.10.2021 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, постановлено розглядати її за правилами спрощеного позовного провадження, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не залучає самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 08.11.2021.

Протокольною ухвалою від 08.11.2021 оголошено перерву в судовому засіданні до 24.11.2021.

Протокольною ухвалою від 24.11.2021 постановлено розглядати справу за правилами загального позовного провадження зі стадії відкриття та призначено підготовче засідання на 10.12.2021.

Протокольною ухвалою від 10.12.2021 відкладено підготовче засідання на 29.12.2021.

Протокольною ухвалою від 29.12.2021 відкладено підготовче засідання на 04.02.2022.

Протокольною ухвалою від 04.02.2022 відкладено підготовче засідання на 18.02.2022.

Протокольною ухвалою від 18.02.2022 відкладено підготовче засідання на 28.02.2022.

Підготовче засідання призначене на 28.02.2022 не відбулося у зв`язку із зняттям справи з розгляду, про що складено відповідну довідку.

Ухвалою суду від 25.03.2022 призначено підготовче засідання на 04.05.2022.

Протокольною ухвалою від 04.05.2022 задоволено клопотання відповідача та відкладено підготовче засідання на 20.05.2022.

Протокольною ухвалою від 20.05.2022 задоволено клопотання відповідача та відкладено підготовче засідання на 08.06.2022.

Протокольною ухвалою від 08.06.2022 відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи, закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 22.06.2022.

Протокольною ухвалою від 22.06.2022 оголошено перерву в судовому засіданні до 01.07.2022.

Протокольною ухвалою від 01.07.2022 оголошено перерву в судовому засіданні до 19.07.2022.

В судовому засіданні представник Позивача підтримала позовні вимоги у повному обсязі та просила суд задовольнити позов.

Позовні вимоги, із посиланням на статті 525, 526, 549, 610, 611, 615, 626, 628, 629 Цивільного кодексу України, 216, 218, 230, 232 Господарського кодексу України, статті 93, 96, 206 Земельного кодексу України, статті 13, 24 Закону України Про оренду землі, статті 1, 2, 11, 41, 54 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, обґрунтовані неналежним виконанням Відповідачем умов Договору оренди земельної ділянки від 14.01.2004 щодо оплати у період з 01.04.2018 по 04.03.2021.

Представники відповідача в судовому засіданні заперечували проти задоволення позову та просив суд відмовити у його задоволенні в повному обсязі.

22.11.2021 на адресу суду надійшов Відзив на позовну заяву (вх. № 31295/21) в якому Відповідач просив суд відмовити Одеській міській раді у задоволенні позовних вимог до Споживчого кооперативу автостоянка «Кольцо» про стягнення заборгованості за Договором оренди земельної ділянки від 14.01.2004 в повному обсязі.

Відповідач зазначає, що Позивачем не доведено факт сповіщення СК автостоянка «Кольцо» про зміну нормативної грошової оцінки земельної ділянки та підвищення розміру орендної плати протягом дії договору.

Також Відповідачем у Відзиві на позовну заяву (вх. № 31295/21) викладено заяву про застосування позовної давності відповідно до частини третьої статті 267 Цивільного кодексу України.

21.12.2021 на адресу суду надійшла Відповідь на відзив (вх. № 34577/21).

24.12.2021 на адресу суду надійшли Заперечення на відповідь на відзив (вх. № 35053/21).

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради не забезпечив явку свого повноважного представника до судового засідання, про причини неявки суд не повідомив.

05.11.2021 на адресу суду надійшли письмові пояснення третьої особи від 28.10.2021 № 01-19/775 (вх. № 29515/21) в яких Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради просив суд задовольнити позовні вимоги Одеської міської ради до Споживчого кооперативу автостоянки «Кольцо», за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Департамент земельних ресурсів Одеської міської ради, про стягнення заборгованості за Договором оренди земельної ділянки від 14.01.2004 в розмірі 524 231,51 грн. у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши представників Позивача, Відповідача, суд

в с т а н о в и в:

14.01.2004 між Позивачем та Відповідачем укладено Договір оренди земельної ділянки (далі Договір від 14.01.2004).

Відповідно до пунктів 1.1, 2.2 Договору від 14.01.2004 орендодавець (Позивач) на підставі Земельного кодексу України «Про оренду землі» та рішення Одеської міської ради № 1464-ХХІУ від 11.07.2003 надає, а орендар (Відповідач) приймає у строкове платне володіння і користування земельну ділянку, площею 4047 кв.м., що знаходиться у місті Одесі, Київському районі, пр-кт Маршала Жукова, 10-а, згідно плану земельної ділянки (Додаток № 1), який є невід`ємною частиною договору. Орендна плата вноситься орендарем за базовий податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця на протязі 30 календарних днів, слідуючих за останнім календарним днем звітного місяця, у розмірі: за земельну ділянку площею 4047 кв.м. 335,90 грн. на рік (0,083 Х 4047 = 335,90 грн. на рік). Орендна плата, враховуючи невиплачену, підлягає індексації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.05.2000 № 783 «Про проведення індексації грошової оцінки земель».

04.03.2016 між Позивачем та Відповідачем укладено Додатковий договір про поновлення Договору оренди земельної ділянки, укладеного 14.01.2004, зареєстрованого у книзі записів державної реєстрації договорів оренди землі за № 040450500043 від 18.02.2004 відповідно до якого сторони дійшли до згоди поновити договір оренди земельної ділянки, укладений між Одеською міською радою та Споживчим кооперативом автостоянкою «Кольцо» та викласти його у новій редакції, зокрема:

«пункт 1.1 Орендодавець на підставі Закону України «Про оренду землі» № 161-XIV від 06.10.1998 та рішень Одеської міської ради № 5720-VI від 29.10.2014 та № 104-VІІ від 16.12.2015 передав, а Орендар прийняв у строкове, платне володіння, користування земельну ділянку, площею 0,4047 га, що знаходиться за адресою: місто Одеса, проспект Жукова маршала, земельна ділянка 10-а (десять-а) кадастровий номер 5110136900:15:003:0012. Вид використання: для експлуатації тимчасової відкритої автостоянки на 154 машино-місць; цільове призначення: землі громадської забудови (землі, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об`єктів загального користування).

пункт 2.3 Нормативно грошова оцінка земельної ділянки, що є предметом цього договору, становить 3 363 323,00 грн. (три мільйона триста шістдесят три тисячі триста двадцять три гривні 00 коп.) (з урахуванням індексації за 2014 рік 1,249 та за 2015 рік 1,433), згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси № 254/К від 01.04.2013, складеного управлінням Держземагентства у м. Одесі Одеської області Головного управління Держземагентства в Одеській області Держземагентства України.

пункт 3.1 Договір укладено терміном на 5 (п`ять років, до початку реалізації планувальних рішень району, для експлуатації тимчасової відкритої автостоянки на 154 машино-місць.)

пункт 4.1 Орендна плата за земельну ділянку, площею 0,4047 га, розрахована у розмірі 3 % від нормативної грошової оцінки цієї земельної ділянки та складає: 100 899,69 грн. на рік (з урахуванням індексації за 2014 рік 1,249 та 2015 рік 1,433). Оплата вноситься Орендарем у грошовій безготівковій формі.

пункт 4.2 Розмір орендної плати встановлюється за домовленістю сторін згідно рішень Одеської міської ради у відповідності до розрахунку розміру орендної плати та може збільшуватися Одеською міською радою в межах передбачених законодавством.

пункт 4.3 Орендна плата вноситься Орендарем рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця на протязі 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем, податкового (звітного) місяця на Банк ГУДКСУ в Одеській області МФО 828011, код ЄДРПОУ 38016923 на рахунок Одержувача УДКСУ у м. Одесі Одеської області, місцевий бюджет Київського району № 33213812700005, код бюджетної класифікації 18010600. Орендна плата, враховуючи невиплачену, підлягає індексації відповідно до чинного законодавства.

пункт 4.5 Розмір орендної плати переглядається у разі: зміни розміру земельного податку, відповідно до чинного законодавства України; введення в дію нової нормативної «Грошової оцінки земель м. Одеси», яка затверджується рішеннями Одеської міської ради; зміни функціонального призначення будівлі або її частини; в інших випадках, передбачених чинним законодавством. У цих випадках розмір орендної плати змінюється за ініціативою Орендодавця.

підпункт 9.4.2 пункту 9.4 Орендар зобов`язаний самостійно, щороку обчислювати суму орендної плати станом на 01 січня, з урахуванням індексації нормативної грошової оцінки і до 20 лютого поточного року подавати до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку визначеному Податковим Кодексом України».

Частинами першою та другою статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки, зокрема, з договорів та інших правочинів.

Згідно з частиною першою статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

За приписами статті 193 Господарського кодексу України та статей 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання повинні виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цих Кодексів, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до статті 13 Закону України Про оренду землі від 06.10.1998 № 161-ХІV договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (стаття 629 Цивільного кодексу України).

Частиною першою статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, що, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно із статтею 24 Закону України Про оренду землі від 06.10.1998 № 161-ХІV орендодавець має право вимагати від орендаря, зокрема, своєчасного внесення орендної плати.

Судом встановлено, що рішенням Одеської міської ради від 29.06.2016 № 756-VII Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розроблену Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Дніпроміст ім. Ю.М. Білоконя, станом на 01.01.2016, та встановлено, що нормативна грошова оцінка, зазначена в пункті 1 цього рішення, застосовується з 01.01.2017.

Згідно із Витягом із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки м. Одеси від 02.11.2020 № 1713, виданим відділом Головного управління Держгеокадастру в Одеській області у м. Одесі, щодо земельної ділянки площею 4047 кв.м. з кадастровим номером 5110136900:15:003:0012 за адресою: м. Одеса, вул. Маршала Жукова, 10-а, нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки складає 8 512 730,82 грн.

Суд не приймає довід Відповідача про те, що Позивачем не доведено факт сповіщення СК автостоянка «Кольцо» про зміну нормативної грошової оцінки земельної ділянки та підвищення розміру орендної плати протягом дії договору, огляду на наступне.

За змістом статті 1 Закону України "Про оцінку земель" (далі - Закон № 1378-IV) нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Згідно з підпунктом 14.1.125 статті 14 ПК України нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XII, глави 1 розділу XIV цього Кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

За правилами частини п`ятої статті 5 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до частини третьої статті 18 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Частинами першою, другою статті 20 цього Закону визначено, що за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація; дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Порядок затвердження технічної документації з оцінки земель визначений статтею 23 Закону № 1378-IV. Згідно із частиною першою цієї статті технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою; протягом місяця з дня надходження технічної документації відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації. Відповідно до частини третьої цієї статті витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Частиною четвертою вказаної статті врегульовано, що рішення рад, зазначених у цій статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 ПК України.

З огляду на те, що за змістом пункту 288.5 статті 288 ПК України та статті 21 Закону № 161-XIV орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, то з урахуванням умов договору оренди, укладеного сторонами спору, підставою для перегляду розміру (ставки) орендної плати має бути саме законодавча зміна граничного (мінімального чи максимального) розміру такої плати або зміна розміру земельного податку, а не рішення органів місцевого самоврядування.

Суд відповідно до частини четвертої статті 236 Господарського процесуального кодексу України враховує висновки викладені у постанові Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021 у справі № 635/4233/19, згідно із якими рішення органу місцевого самоврядування, у даному випадку селищної ради, не може вважатися законодавчою підставою для внесення змін до договору оренди землі в частині зміни розміру (ставки) орендної плати, оскільки орган місцевого самоврядування не наділений повноваженнями встановлювати граничні (мінімальний та максимальний) розмір орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, бо такі ставки встановлюються, з урахуванням правової природи орендної плати як загальнодержавного податку, у ПК України.

Такі рішення селищної ради можуть бути підставою для внесення змін до договору оренди землі, якщо сторони договору оренди безпосередньо в самому договорі передбачили таку підставу для зміни розміру орендної плати, що узгоджується з принципом свободи договору.

З аналізу нормативно-правових норм ПК України, Закону № 1378-IV, Закону № 161-XIV Велика Палата Верховного Суду вважає, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

При цьому зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати незалежно від домовленості сторін у договорі оренди землі про можливість такої зміни.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частини перша - третя статті 23 Закону № 1378-IV).

Дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Тобто витяг з технічної документації є документом, який оформлюється за результатом проведення нормативної грошової оцінки та відображає дані стосовно окремої земельної ділянки. Він складається на основі розрахованих у встановленому порядку показників (коефіцієнтів), які визначені у технічній документації, що затверджується рішенням відповідної сільської, селищної або міської ради.

При цьому, суд не приймає довід Відповідача про неправильність нарахування орендної плати у збільшеному розмірі за період, що передував Витягу від 02.11.2020 № 1713, оскільки витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі не є рішенням суб`єкта владних повноважень адже не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а носить індивідуальний характер.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постановах від 12 листопада 2018 року у справі № 814/789/12, від 10 вересня 2020 року у справі № 817/1793/17, від 30 вересня 2020 року у справі № 817/1779/17.

Як вже зазначалось вище пунктом 4.4 Договору від 05.02.2008 передбачено, що орендар не звільняється від орендної плати і сплачує її незалежно від результатів його господарської діяльності. Умови цього договору щодо розміру орендної плати можуть бути змінені за згодою обох сторін, шляхом укладання відповідних угод, які мають бути нотаріально посвідчені та будуть невід`ємними частинами цього договору, крім випадків: зміни розміру земельного податку, відповідно до чинного законодавства України; коригування Грошової оцінки земель м. Одеси, яка затверджується рішеннями Одеської міської ради; зміни функціонального призначення будівлі або її частини. У цих випадках розмір орендної плати змінюється орендарем. А відтак, відсутня потреба у складанні додаткової угоди.

Позивачем за період з 01.04.2018 по 04.03.2021 нараховано Відповідачу орендну плату в розмірі 450 378,53 грн.

Докази оплати відповідачем заборгованості за Договором від 14.01.2004 в матеріалах справи відсутні.

В силу частини другої статті 20 Господарського кодексу України, захист прав і законних інтересів суб`єктів господарювання здійснюється, зокрема, шляхом застосування до особи, яка порушила право, штрафних санкцій, а також іншими способами, передбаченими законом.

Статтею 549 Цивільного кодексу України встановлено, що неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Відповідно до пункту 4.7 Додаткового договору про поновлення договору оренди земельної ділянки від 04.03.2016 у разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, справляється пеня, розмір якої визначається Податковим кодексом України.

Згідно із пунктом 129.4 статті 129 Податкового кодексу України на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, якщо її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Судом встановлено, що пеня за невиконання Відповідачем умов Додаткового договору про поновлення договору оренди земельної ділянки від 04.03.2016 за періоди з 31.05.2020 по 30.04.2021 складає суму в розмірі 7 618,64 грн. Судом перевірено правильність розрахунку наданого Позивачем.

Відповідно до частини другої статті 625 Цивільного кодексу України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Судом встановлено, що 3 % річних за прострочення оплати Відповідачем за Додаткового договору про поновлення договору оренди земельної ділянки від 04.03.2016 за періоди з 31.05.2018 по 30.04.2021 складають суму в розмірі 19 801,45 грн. Судом перевірено правильність розрахунку наданого Позивачем.

Розмір боргу з урахуванням індексу інфляції визначається виходячи з суми боргу, що існувала на останній день місяця, в якому платіж мав бути здійснений, помноженої на індекс інфляції, визначений названою Державною службою, за період прострочення починаючи з місяця, наступного за місяцем, у якому мав бути здійснений платіж, і за будь-який місяць (місяці), у якому (яких) мала місце інфляція. При цьому в розрахунок мають включатися й періоди часу, в які індекс інфляції становив менше одиниці (тобто мала місце дефляція).

Судом встановлено, що інфляційні втрати за прострочення оплати Відповідачем за Додаткового договору про поновлення договору оренди земельної ділянки від 04.03.2016 за періоди з 31.05.2018 по 30.04.2021 складають суму в розмірі 46 432,89 грн. Судом перевірено правильність розрахунку наданого Позивачем.

Не підлягає задоволенню заява про застосування позовної давності щодо вимог про стягнення штрафу та пені, викладена у Відзиві на позовну заяву, з огляду на наступне.

Відповідно до статей 256, 257 Цивільного кодексу України позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.

Відповідно до пункту 12 Прикінцевих та перехідних положень Цивільного кодексу України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 257, 258, 362, 559, 681, 728, 786, 1293 цього Кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» № 211 від 11.03.2020 на усій території України протягом періоду з 12.03.2020 по 03.04.2020 було встановлено карантин, в результаті чого запровадженні деякі обмеження у всіх сферах життєдіяльності суспільства.

В подальшому дія карантину, згідно постанов Кабінету Міністрів України, була продовжена із запровадженням нових обмежень з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19. Слід зазначити, що запровадження на території України карантину є загальновідомою обставиною та не потребує доказування.

А відтак, на строк дії карантину продовжено позовну давність, яка на момент подачі позову не сплила.

На підставі викладеного, суд вважає такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі позовні вимоги про стягнення з Відповідача заборгованості за Договором оренди земельної ділянки від 14.01.2004 в розмірі 524 231,51 грн., з якої 450 378,53 грн. сума основного боргу, 46 378,53 грн. - інфляційні втрати, 19 801,45 грн. 3 % річних, 7 618,64 грн. - пеня.

Згідно із пунктом 2 частини першої статті 129 Господарського процесуального кодексу України у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись частиною першою статті 11, частиною першою статті 509, статтями 525, 526, частиною першою статті 530, частиною першою статті 546, частиною першою статті 547, частиною першою статті 549, частиною другою статті 625, статтею 629 Цивільного кодексу України, статтею 193, Господарського кодексу України, статтями 13, 24 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1988 № 161-XIV, статтями 73, 74, 76-80, 86, 123, 124, 129, 231, 236, 237, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Споживчого кооперативу автостоянка Кольцо (65121, м. Одеса, просп. Небесної сотні, 10-А/2, код ЄДРПОУ 25052682) на користь Одеської міської ради (65026, м. Одеса, пл. Думська, 1, код ЄДРПОУ 26597691, на рахунок отримувача: отримувач ГУК в Одеській області/м. Одеса, код отримувача: 37607526, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), Одеська міська ТГ, номер рахунку UA468999980334129812000015744, КБК 18010600 орендна плата з юридичних осіб) 450 378,53 грн. (чотириста п`ятдесят тисяч триста сімдесят вісім гривень 53 коп.) суму основного боргу, 19 801,45 грн. (дев`ятнадцять тисяч вісімсот одна гривня 45 коп.) 3 % річних, 46 378,53 грн. (сорок шість тисяч триста сімдесят вісім гривень 53 коп.) інфляційних втрат, 7 618,64 грн. (сім тисяч шістсот вісімнадцять гривень 64 коп.) - пені.

3. Стягнути з Споживчого кооперативу автостоянка Кольцо (65121, м. Одеса, просп. Небесної сотні, 10-А/2, код ЄДРПОУ 25052682) на користь Одеської міської ради (65026, м. Одеса, пл. Думська, 1, код ЄДРПОУ 26597691, на рахунок Юридичного департаменту Одеської міської ради, код 26302537, р/р UA808201720344250211000034995, ДКСУ м. Київ, МФО 820172) витрати на сплату судового збору в розмірі 7 863,47 грн. (сім тисяч вісімсот шістдесят три гривні 47 коп.).

4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення господарського суду може бути оскаржене в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги в строк встановлений частиною першою статті 256 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 29 липня 2022 р.

Суддя Ю.А. Шаратов

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення19.07.2022
Оприлюднено02.08.2022
Номер документу105503548
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —916/2868/21

Постанова від 14.03.2023

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 24.01.2023

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 12.01.2023

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 21.11.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Ухвала від 14.11.2022

Господарське

Господарський суд Одеської області

Шаратов Ю.А.

Постанова від 24.10.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Ухвала від 11.10.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Ухвала від 14.09.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Ухвала від 04.09.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Ухвала від 28.08.2022

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні