Рішення
від 15.06.2010 по справі 2-8063/2010
ХАРЦИЗЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2- 8063 /2010р.

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 червня 2010року

Харцизький міський суд Дон ецької області в складі:

головуючого судді - Труха нової Л.М.

при секретарі - Чикаленко вій Я.А.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Ха рцизьку цивільну справу за п озовом ОСОБА_1 до Управлін ня Пенсійного фонду України в м.Харцизьку Донецької обла сті про визнання бездіяльно сті неправомірною та зобов' язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до с уду із вказаним позовом до ві дповідача, який мотивує тим, щ о він народився ІНФОРМАЦІ Я_1, тому віднесений до катег орії «Дітей війни», і має піль ги, встановлені Законом Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», зокрема, відпові дно до ст. 6 вказаного Закону з урахуванням рішень Конститу ційного Суду України від 9.07.2007р . та від 22.05.2008р. має право на отри мання підвищення до пенсії щ омісячно в розмірі 30% від розм іру мінімальної пенсії за ві ком в період з 9.07.2007р. по 31.12.2007р., з 22.05. 2008р. по 31.12.2009р. При цьому, відповід но до ст. 28 Закону України "Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування" розмі р мінімальної пенсії за віко м встановлюється на рівні ро зміру прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працезд атність. Не зважаючи на вищев икладені вимоги діючого зако нодавства, відповідач в 2007р. в загалі не здійснював доплату вищевказаного підвищення, а в 2008, 2009р здійснював виплату д оплати до пенсії в меншому ро змірі. У зв' язку з цим просит ь визнати бездіяльність відп овідача, яка виразилася в нен арахуванні та невиплаті в 2007 -2009р. щомісячного підвищення д о пенсії в розмірі 30% мінімаль ної пенсії за віком, виходячи з розміру прожиткового міні муму для осіб, що втратили пра цездатність, як дитині війни , неправомірною та зобов' яз ати його провести нарахуван ня та виплату вказаного підв ищення за період з 9.07.2007р. по 31.12.2007р ., з 22.05.2008р. по 31.12.2009р. з урахуванням ф актично здійснених виплат.

Позивач в судове засід ання не з'явився, просить розг лянути справу у його відсутн ість, позовні вимоги підтри мує повністю, просить їх задо вольнити.

Представник відповідача - УПФУ в м. Харцизьку в судове з асідання не з'явився, надав су ду заяву про розгляд справи в його відсутність та надав пи сьмові заперечення на вказан ий позов, зазначаючи, що позов не визнає і просить в його зад оволенні відмовити, оскільки Законом України "Про Державн ий бюджет України на 2007 рік" дія ст.. 6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни" бул а зупинена і ним визначались інші розміри доплати дітям в ійни, а Законом України «Про Д ержавний бюджет України на 20 08р.» у вказану статтю були вне сені зміни. Не зважаючи на при йняття Конституційним Судом України рішень від 9.07.2007р. та 22.05.20 08р., відповідно до яких відпов ідні положення Закону Україн и "Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік", Закону України "Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік" були визнані неконсти туційними, дія старої редакц ії ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» , автоматично не відновилась . Стара редакція закону може п оширювати свою дію на відпов ідні правовідносини тільки з а спеціальною вказівкою ново го нормативно-правового акту . Однак, ні рішеннями Конститу ційного Суду України від 09.07.2007р . та від 22.05.2008р., ні іншим норматив но-правовим актом не передба чено відновлення дії ст. 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни», в редакц ії, на яку посилається позива ч.

Крім того, зазначає, що відп овідно до вказаного Закону п ідвищення до пенсії дітям ві йни виплачується за рахунок коштів Державного бюджету Ук раїни, а не за рахунок коштів П енсійного фонду України, і де ржавні видатки не можуть вик ористовуватися з іншою метою , ніж за їх цільовим призначен ням. При цьому, Законами Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни» на 2007-2009р. не передбачува лись видатки на виплату підв ищення до пенсії дітям війни . Тому, в 2008-2009р. позивачу виплачу валась підвищення до пенсії як дитині війни відповідно д о постанови КМУ №530 від 28.05.2008р. "Пр о деякі питання соціального захисту окремих категорій г ромадян", в твердій грошовій с умі, в т.ч. 01.01.2008р. - 47,00грн., з 1.04.2008р. -48 ,10 грн., з 01.07.2008р. -48,20 грн., з 01.10.2008р. по те перішній час -49,80 грн. щомісячно . Вважає, що виплата позивачу п ідвищення до пенсії як дитин і війни здійснювалось відпов ідно до вимог діючого законо давства, у зв' язку з чим вваж ає позовні вимоги незаконним и.

Суд, вважає можливим роз глянути справу у відсутності сторін за наявними у справі д оказами.

Вивчивши матеріали спра ви, суд знаходить позов обґру нтованим і таким, що підлягає задоволенню за наступними п ідставами.

Суд встановив, що позивач народився ІНФОРМАЦІЯ_1, т ому відповідно до ст. 1 Закону України "Про соціальний захи ст дітей війни" має статус "Ди тина війни" і користується пі льгами, встановленими вказан им законом.

Позивач знаходиться на об ліку в УПФУ в м. Харцизьку Доне цької області та отримує пен сію за віком.

Згідно з інформацією відпо відача позивачу в 2007р. підвище ння до пенсії як дитині війни не виплачувалось, в 2008р. та 2009р. в иплачувалось в розмірі, вста новленому постановою КМУ № 530 від 28.05.2008р."Про деякі питання со ціального захисту окремих ка тегорій громадян", в т.ч. з 01.01.2008р. - 47,00грн., з 1.04.2008р. -48,10 грн., з 01.07.2008р. -48,20 грн., з 01.10.2008р. по теперішній час - 49,80 грн. щомісячно.

Оцінюючи обставини справи , аналізуючи норми матеріаль ного права, суд приходить до в исновку, що відповідач, в 2007р вз агалі не здійснюючи позивачу , як дитині війни, відповідно д о ст. 6 Закону України "Про соці альний захист дітей війни" пі двищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенсії за віко м, виходячи із розміру прожит кового мінімуму для осіб, що в тратили працездатність, а в 200 8р., 2009р. здійснюючи таку виплат у не відповідно до ст. 6 вищевк азаного Закону, а відповідно до вищевказаної постанови К МУ, допустив бездіяльність, я ку суд вважає неправомірною і не приймає до уваги відпові дні доводи відповідача за на ступними підставами.

Так, відповідно до ст .. 19 Конституції України орган и державної влади та місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Згідно ст. 3 Конституці ї України права і свободи люд ини та їх гарантії визначают ь зміст і спрямованість діял ьності держави, держава відп овідає перед людиною за свою діяльність, утвердження і за безпечення прав і свобод люд ини є головним обов' язком д ержави.

Згідно ст.. 22 Конституц ії України права і свободи лю дини і громадянина, закріпле ні цією Конституцією, не є вич ерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не м ожуть бути скасовані. При при йнятті нових законів або вне сення змін до чинних законів не допускається звуження зм істу та обсягу існуючих прав і свобод.

Закон України Про соц іальний захист дітей війни" в изначає основні положення по реалізації конституційних п рав громадян, віднесених до к атегорії «Дітей війни».

Відповідно до ст. 6 вказано го Закону в редакції, яка діял а до 01.01.2007 року, дітям війни пенс ії або щомісячне довічне гро шове утримання чи державна с оціальна допомога, що виплач ується замість пенсії, підви щується на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком.

Відповідно до ст. 71 п. 1 2 Закону України "Про Державн ий бюджет України на 2007 рік" з м етою приведення окремих норм законів у відповідність із ц им законом , на 2007 рік зупинено, зокрема, дію ст. 6 Закону Украї ни "Про соціальний захист діт ей війни" у вищевикладеній ре дакції.

Однак, відповідно до р ішення Конституційного Суд у України від 9.07.2007р. визнані так ими, що не відповідають Конст итуції України (є неконститу ційними), положення, зокрема, п . 12 ст. 71 Закону України "Про Держ авний бюджет України на 2007 рік " .

При цьому, Конституційний Суд України відзначив, що пол оженнями Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" не можуть скасовуватис я чи змінюватися обсяги прав і обов'язків, пільг, компенса цій і гарантій громадян, пере дбачених іншими законами Ук раїни, не можуть вноситися зм іни, зупинятися дія чинних за конів України, а також встано влюватися інше (додаткове) пр авове регулювання відносин, що є предметом інших законів України.

Законом України "Про Держав ний бюджет України на 2008 рік" /п . 41 розділу 2 внесення змін до де яких законодавчих актів/ тек ст ст. 6 Закону України "Про соц іальний захист дітей війни" в икладено в такій редакції: «Д ітям війни (крім тих, на яких п оширюється дія Закону Україн и "Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального зах исту") до пенсії або щомісячн ого довічного грошового утри мання чи державної соціально ї допомоги, що виплачується з амість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавк и, встановленої для учасникі в війни. Ветеранам війни, як і мають право на отримання пі двищення до пенсії або щоміс ячного грошового утримання ч и державної соціальної допом оги, що виплачується заміст ь пенсії, відповідно до цього Закону та Закону України "Про статус ветеранів війни, гара нтії їх соціального захисту" дане підвищення провадитьс я за їх вибором згідно з одни м із законів».

Однак, рішенням Конституц ійного Суду України від 22.05.2008 ро ку визнано такими, що не відпо відають Конституції України (є неконституційними), зокрем а, вищевказані положення п. 41 З акону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік", внас лідок чого відновлена попере дня редакція закону.

Відповідно до ст. 152 Конститу ції України, закони, інші прав ові акти або їх окремі положе ння, що визнані неконституці йними, втрачають чинність з д ня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність. Отже, пр и втраті чинності законів, ін ших нормативно-правових акті в або їх окремих положень на п ідставі рішення Конституцій ного Суду України для регулю вання відповідних правовідн осин автоматично вступають в дію норми, що діяли до прийнят тя в них змін, які в подальшому були визнані неконституційн ими, прийняття будь-яких спец іальних актів про відновленн я дії таких норм законодавст вом не передбачено.

Таким чином, у зв' язку з пр ийняттям вищевказаних рішен ь Конституційного Суду Украї ни з 9.07.2007р. по 31.12.2007р. та з 22.05.2008р. від новлена дія ст. 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» в редакції, яка діял а до 01.01.2007р., крім того, суд врахов ує, що ніяких змін до вказано ї статті після прийняття ріш ення Конституційного Суду Ук раїни від 22.05.2008р. внесено не бу ло, тому вона діяла і в 2009р.

У зв' язку з вищевикл аденим суд вважає, що позивач як дитина війни мав право на о тримання щомісячно підвищен ня до пенсії в розмірі 30% мінім альної пенсії за віком в пері од з 9.07.2007р. по 31.12.2007р. та з 22.05.2008р. по 31.12.2 009р.

Відповідно до ст.. 28 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування» розмір мінімаль ної пенсії за віком встановл ений в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втрати ли працездатність. Розмір пр ожиткового мінімуму на кожни й рік встановлюється Законом України «Про державний бюдж ет України» на відповідний р ік.

Крім того, згідно з ст.. 17 Зак ону України «Про державні со ціальні стандарти та державн і соціальні гарантії» до осн овних соціальних гарантій вк лючається мінімальний розмі р пенсії за віком. Основні дер жавні соціальні гарантії, як і є основним джерелом існува ння, не можуть бути нижчими ві д прожиткового мінімуму, вст ановленого законом. Ст.. 19 вказ аного закону зазначає, що вик лючно законами України визна чається мінімальний розмір п енсії за віком.

Суд не приймає до уваги поси лання відповідача на те, що п озивачу в 2008р., 2009р. правомірно в иплачувалась доплата до пенс ії як дитині війни відповідн о до постанови КМУ № 530 від 28.05.2008р ."Про деякі питання соціально го захисту окремих категорій громадян", оскільки воно є без підставним, спростовується п риписами вищевикладених нор мативно-правових актів.

Також суд не приймає до уваг и доводи відповідача відносн о відсутності бюджетного фін ансування для здійснення соц іальних виплат в обсязі, пере дбаченому ст. 6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни», з огляду на те, що суд ові рішення ухвалюються в ме жах норм діючого законодавст ва в незалежності від причин ненадходження коштів з Держ авного бюджету України.

Таким чином, постановляючи судове рішення у даній справ і, суд виходить з того, що конс титуційні принципи, на яких б азується здійснення прав та свобод людини і громадянина в України, включаючи і право н а пенсійне забезпечення, пер едбачене Конституцією Украї ни, іншими Законами України, не може бути скасоване, звуже не. Правовою гарантією забез печення державою даного прав а є виконання прийнятих на се бе зобов'язань.

Виходячи з принципу верхов енства права, закріпленого с т. 8 Конституції України, принц ипу пріоритетності законів н ад урядовими нормативними ак тами, у зв' язку з чим Закони У країни мають вищу юридичну с илу, суд вважає, що при вирішен ні даного спору підлягає зас тосуванню саме ст. 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» в редакції, яка д іє після прийняття рішень Ко нституційного Суду України, у урахуванням вимог ст. 28 Зако ну України «Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування», яка визначає мі німальну пенсію за віком на р івні прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працезд атність, а не вищевказана пос танова КМУ, на підставі якої п озивачу і здійснювалась випл ата підвищення до пенсії як д итині війни.

На підставі викладе ного суд вважає необхідним в изнати неправомірною бездія льність відповідача, яка вир азилася в ненарахуванні та н евиплаті позивачу щомісячно в період з 9.07.2007р. по 31.12.2007р., з 22.05.2008р. п о 31.12.2009р. підвищення до пенсії я к дитині війни відповідно до ст. 6 Закону України "Про соціа льний захист дітей війни" в р озмірі 30% мінімальної пенсії з а віком, виходячи із розміру п рожиткового мінімуму для осі б, що втратили працездатніст ь, і зобов' язати відповідач а провести нарахування та ви плату вищевказаного підвище ння з урахуванням вже фактич но отриманих сум, задовольни вши позовні вимоги в цій част ині повністю.

Оскільки позивачем не за явлено вимогу про повернення йому здійснених судових вит рат, суд при задоволенні вимо г позивача відповідно до ст. 88 ЦПК України вважає можливим не присуджувати здійснені ним судові витрати з Державн ого бюджету.

Керуючись ст.. 8,19,22,46,152 Конст итуції України, ст.. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни», ст.. 28 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання», ст.. 17 Закону України «Пр о державні соціальні стандар ти та державні соціальні гар антії», рішеннями Конституці йного Суду України від 9.07.2007р., в ід 22.05.2008р. ст..ст. 1,10,11,15,30,60, 88,212- 215 ЦПК Укр аїни, суд -

В И Р І Ш И В :

Позовну заяву ОСОБА_1 до Управлін ня Пенсійного фонду України в м. Харцизьку Донецької обла сті про визнання бездіяльнос ті неправомірною та зобов' я зання здійснити певні дії - за довольнити.

Визнати неправомірною б ездіяльність Управління Пен сійного фонду України в м. Хар цизьку Донецької області, як а виразилася в ненарахуванні та невиплаті ОСОБА_1, як ди тині війни, щомісячного підв ищення до пенсії у розмірі 30 % м інімальної пенсії за віком, в иходячи із встановленого зак онодавством прожиткового мі німуму для осіб, які втратили працездатність, за період з 09 .07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 рок у по 31.12.2009 року.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м . Харцизьку Донецької област і здійснити ОСОБА_1, як дит ині війни, нарахування та вип лату щомісячного підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімал ьної пенсії за віком, виходяч и із встановленого законодав ством прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працез датність, за період 09.07.2007 року п о 31.12.2007 року та з 22.05.2008 року по 31.12.2009 з урахуванням фактично здійс нених виплат.

Рішення може бути оскарже не до Апеляційного суду Доне цької області через Харцизьк ий міський суд.

Заява про оскарження рішен ня може бути подана протягом 10 днів з дня проголошення ріш ення, а апеляційна скарга - пр отягом 20 днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я або протягом 10 днів з дня про голошення рішення без попере днього подання заяви про апе ляційне оскарження.

Суддя: підпис:

Копія вірна суддя:

СудХарцизький міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення15.06.2010
Оприлюднено06.08.2010
Номер документу10551653
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-8063/2010

Ухвала від 17.11.2010

Цивільне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Мазниця А.А.

Рішення від 14.12.2010

Цивільне

Комунарський районний суд м.Запоріжжя

Якубіна Вікторія Борисівна

Рішення від 20.12.2010

Цивільне

Шевченківський районний суд м. Запоріжжя

Гончар Марина Сергіївна

Рішення від 15.10.2010

Цивільне

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

Заруцька Галина Миколаївна

Ухвала від 08.11.2010

Цивільне

Сніжнянський міський суд Донецької області

Корекян НаталІя Равіліївна

Рішення від 14.09.2010

Цивільне

Краматорський міський суд Донецької області

Гапонов Андрій Вячеславович

Рішення від 20.08.2010

Цивільне

Іллічівський районний суд м.Маріуполя

Іванченко Алла Миколаївна

Рішення від 15.06.2010

Цивільне

Харцизький міський суд Донецької області

Труханова Людмила Миколаївна

Рішення від 15.06.2010

Цивільне

Харцизький міський суд Донецької області

Труханова Людмила Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні