Ухвала
від 24.07.2022 по справі 307/3046/20
ЗАКАРПАТСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 307/3046/20

У Х В А Л А

25 липня 2022 року м. Ужгород

Закарпатський апеляційний суд у складі:

судді-доповідачки Готри Т. Ю.,

суддів Кондора Р.Ю., Мацунича М. В.,

з участю секретарки судового засідання Бочко Л. І.,

розглянувши увідкритому судовомузасіданні питанняпро залученняправонаступника третьоїособи,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмета спору,Управління Державноїархітектурно-будівельноїінспекції уЗакарпатській області,у справіза позовом ОСОБА_1 ,в інтересахякої дієпредставник адвокат РішкоПавло Михайлович, доНижньоапшанської сільськоїради Тячівськогорайону Закарпатськоїобласті,третьої особи,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмета спору, УправлінняДержавної архітектурно-будівельноїінспекції уЗакарпатській області, про визнання права власності на нерухоме майно, за апеляційною скаргою Закарпатської обласної прокуратури, яка діє в інтересах держави в особі Сектору містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації на рішення Тячівського районного суду Закарпатської області від 23 грудня 2020 року, ухвалене суддею Чопиком В.В.,

в с т а н о в и в:

У провадженні Закарпатського апеляційного суду знаходиться справа за апеляційною скаргою Закарпатської обласної прокуратури, яка діє в інтересах держави в особі Сектору містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації, на рішення Тячівського районного суду Закарпатської області від 23 грудня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 ,в інтересахякої дієпредставник адвокат РішкоП.М., доНижньоапшанської сільськоїради Тячівськогорайону Закарпатськоїобласті,третьої особи,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмета спору, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області, про визнання права власності на нерухоме майно.

20 липня 2022 року на адресу Закарпатського апеляційного суду надійшло клопотання заступниці керівника обласної прокуратури Ломакіної-Невідомої О. в якому вона зазначає, що на час апеляційного розгляду цієї справи в законодавстві відбулися зміни, що регулюють питання у сфері містобудівної діяльності, а саме щодо повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю, які раніше належали Державній архітектурно-будівельній інспекції України.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 218 «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету міністрів України», Урядом прийнято рішення ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду», Урядом утворено Державну інспекцію містобудування України як центральний орган виконавчої влади та зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 533 до початку виконання функцій і повноважень Державної інспекції.

У подальшомупостановами Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 № 1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду», від 15.09.2021 № 960 «Питання Державної інспекції архітектури та містобудування», Урядом утворено Державну інспекцію архітектури та містобудування України (далі - ДІАМ), як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, та затверджено Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України (ДІАМ), ліквідовано Державну інспекцію містобудування (пункти 1, 2, З постанови № 1340); визначено Державну інспекцію архітектури та містобудування України суб`єктом управління індивідуально визначеного майна Державної інспекції містобудування та Державної сервісної служби містобудування, Державної архітектурно-будівельної інспекції, які ліквідовуються.

З посиланням на вказані обставини заступниця керівника обласної прокуратури Ломакіна-Невідома О. просила залучити до участі у справі Державну інспекцію архітектури та містобудування України в особі Управління Державної інспекції архітектури та містобудування у Закарпатській області як правонаступників Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області.

У судовому засіданні прокурор Закарпатської обласної прокуратури Роман М. зазначене клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Інші учасники справи у судове засідання не з`явилися, хоча про дату, час і місце розгляду справи були належним чином повідомлені, а тому їх неявка, відповідно до ч.2 ст.372 ЦПК України, не перешкоджає розгляду цього питання (клопотання).

Заслухавши суддю-доповідачку, пояснення прокурора, перевіривши доводи клопотання та матеріали справи, колегія суддів уважає, що воно підлягає до задоволення з таких підстав.

Відповідно до статті 55 ЦПК України, у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва. Під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому, обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Відтак, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

20 травня 2021 року проведено державну реєстрацію створення Державної інспекції архітектури та містобудування України (код ЄДРПОУ 44245840).

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 № 960, Уряд погодився з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення Державною інспекцією архітектури та містобудування повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

За інформацією з офіційного веб-ресурсу Міністерства розвитку громад та територій України з 16.09.2021 розпочала роботу Державна інспекція архітектури та містобудування.

Отож, оскільки функціональні обов`язки Державної архітектурно-будівельної інспекції України передані до Державної інспекції архітектури та містобудування України, а тому наявні підстави для залучення останньої до участі у справі, як правонаступника Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Керуючись статтями 55, 381ЦПК України, апеляційний суд

у х в а л и в:

Залучити доучасті вцій справіяк правонаступника третьої особи,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмета спору, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області Державну інспекцію архітектури та містобудування України (01133,м.Київ,вул.Лесі Українки,26,код ЄДРПОУ44245840) в особіУправління Державноїінспекції архітектурита містобудуванняу Закарпатськійобласті (88000,м.Ужгород,вул.Гойди,8) .

Копію цієї ухвали для відому надіслати Державній інспекції архітектурита містобудуванняУкраїни та Управлінню Державноїінспекції архітектурита містобудуванняу Закарпатськійобласті .

Наступне судове засідання призначити на 05 грудня 2022 року о 13 годині 30 хвилин.

Ухвала набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду на протязі тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 1 серпня 2022 року.

Суддя-доповідачка

Судді

СудЗакарпатський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення24.07.2022
Оприлюднено05.08.2022
Номер документу105556928
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: спори про самочинне будівництво

Судовий реєстр по справі —307/3046/20

Ухвала від 26.12.2023

Цивільне

Закарпатський апеляційний суд

Куштан Б. П.

Ухвала від 28.06.2023

Цивільне

Закарпатський апеляційний суд

Готра Т. Ю.

Ухвала від 28.06.2023

Цивільне

Закарпатський апеляційний суд

Готра Т. Ю.

Ухвала від 24.07.2022

Цивільне

Закарпатський апеляційний суд

Готра Т. Ю.

Ухвала від 04.10.2021

Цивільне

Закарпатський апеляційний суд

Готра Т. Ю.

Ухвала від 29.09.2021

Цивільне

Закарпатський апеляційний суд

Готра Т. Ю.

Рішення від 23.12.2020

Цивільне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Чопик В. В.

Ухвала від 02.11.2020

Цивільне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Чопик В. В.

Ухвала від 19.10.2020

Цивільне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Чопик В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні