Справа № 307/3046/20
У Х В А Л А
25 липня 2022 року м. Ужгород
Закарпатський апеляційний суд у складі:
судді-доповідачки Готри Т. Ю.,
суддів Кондора Р.Ю., Мацунича М. В.,
з участю секретарки судового засідання Бочко Л. І.,
розглянувши увідкритому судовомузасіданні питанняпро залученняправонаступника третьоїособи,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмета спору,Управління Державноїархітектурно-будівельноїінспекції уЗакарпатській області,у справіза позовом ОСОБА_1 ,в інтересахякої дієпредставник адвокат РішкоПавло Михайлович, доНижньоапшанської сільськоїради Тячівськогорайону Закарпатськоїобласті,третьої особи,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмета спору, УправлінняДержавної архітектурно-будівельноїінспекції уЗакарпатській області, про визнання права власності на нерухоме майно, за апеляційною скаргою Закарпатської обласної прокуратури, яка діє в інтересах держави в особі Сектору містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації на рішення Тячівського районного суду Закарпатської області від 23 грудня 2020 року, ухвалене суддею Чопиком В.В.,
в с т а н о в и в:
У провадженні Закарпатського апеляційного суду знаходиться справа за апеляційною скаргою Закарпатської обласної прокуратури, яка діє в інтересах держави в особі Сектору містобудування та архітектури Тячівської районної державної адміністрації, на рішення Тячівського районного суду Закарпатської області від 23 грудня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 ,в інтересахякої дієпредставник адвокат РішкоП.М., доНижньоапшанської сільськоїради Тячівськогорайону Закарпатськоїобласті,третьої особи,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмета спору, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області, про визнання права власності на нерухоме майно.
20 липня 2022 року на адресу Закарпатського апеляційного суду надійшло клопотання заступниці керівника обласної прокуратури Ломакіної-Невідомої О. в якому вона зазначає, що на час апеляційного розгляду цієї справи в законодавстві відбулися зміни, що регулюють питання у сфері містобудівної діяльності, а саме щодо повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю, які раніше належали Державній архітектурно-будівельній інспекції України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 218 «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету міністрів України», Урядом прийнято рішення ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду», Урядом утворено Державну інспекцію містобудування України як центральний орган виконавчої влади та зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 533 до початку виконання функцій і повноважень Державної інспекції.
У подальшомупостановами Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 № 1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду», від 15.09.2021 № 960 «Питання Державної інспекції архітектури та містобудування», Урядом утворено Державну інспекцію архітектури та містобудування України (далі - ДІАМ), як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, та затверджено Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України (ДІАМ), ліквідовано Державну інспекцію містобудування (пункти 1, 2, З постанови № 1340); визначено Державну інспекцію архітектури та містобудування України суб`єктом управління індивідуально визначеного майна Державної інспекції містобудування та Державної сервісної служби містобудування, Державної архітектурно-будівельної інспекції, які ліквідовуються.
З посиланням на вказані обставини заступниця керівника обласної прокуратури Ломакіна-Невідома О. просила залучити до участі у справі Державну інспекцію архітектури та містобудування України в особі Управління Державної інспекції архітектури та містобудування у Закарпатській області як правонаступників Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області.
У судовому засіданні прокурор Закарпатської обласної прокуратури Роман М. зазначене клопотання підтримав та просив його задовольнити.
Інші учасники справи у судове засідання не з`явилися, хоча про дату, час і місце розгляду справи були належним чином повідомлені, а тому їх неявка, відповідно до ч.2 ст.372 ЦПК України, не перешкоджає розгляду цього питання (клопотання).
Заслухавши суддю-доповідачку, пояснення прокурора, перевіривши доводи клопотання та матеріали справи, колегія суддів уважає, що воно підлягає до задоволення з таких підстав.
Відповідно до статті 55 ЦПК України, у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва. Під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому, обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Відтак, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.
20 травня 2021 року проведено державну реєстрацію створення Державної інспекції архітектури та містобудування України (код ЄДРПОУ 44245840).
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 № 960, Уряд погодився з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення Державною інспекцією архітектури та містобудування повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
За інформацією з офіційного веб-ресурсу Міністерства розвитку громад та територій України з 16.09.2021 розпочала роботу Державна інспекція архітектури та містобудування.
Отож, оскільки функціональні обов`язки Державної архітектурно-будівельної інспекції України передані до Державної інспекції архітектури та містобудування України, а тому наявні підстави для залучення останньої до участі у справі, як правонаступника Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
Керуючись статтями 55, 381ЦПК України, апеляційний суд
у х в а л и в:
Залучити доучасті вцій справіяк правонаступника третьої особи,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмета спору, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області Державну інспекцію архітектури та містобудування України (01133,м.Київ,вул.Лесі Українки,26,код ЄДРПОУ44245840) в особіУправління Державноїінспекції архітектурита містобудуванняу Закарпатськійобласті (88000,м.Ужгород,вул.Гойди,8) .
Копію цієї ухвали для відому надіслати Державній інспекції архітектурита містобудуванняУкраїни та Управлінню Державноїінспекції архітектурита містобудуванняу Закарпатськійобласті .
Наступне судове засідання призначити на 05 грудня 2022 року о 13 годині 30 хвилин.
Ухвала набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду на протязі тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 1 серпня 2022 року.
Суддя-доповідачка
Судді
Суд | Закарпатський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.07.2022 |
Оприлюднено | 05.08.2022 |
Номер документу | 105556928 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: спори про самочинне будівництво |
Цивільне
Закарпатський апеляційний суд
Готра Т. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні