Постанова
від 18.08.2006 по справі 33/173
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

33/173

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                                             ПОСТАНОВА

                                                        ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

18.08.06 р.                                                                             Справа № 33/173

Господарський суд Донецької області, у складі головуючого судді Новикової Р.Г., при секретарі судового засідання Казеці О.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали:

за позовною заявою Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Донецьк

до Колективного підприємства „Госпрозрахункова група №1” м. Донецьк

про: стягнення 1851грн.83коп.

в адміністративній справі №33/173.

за участю представників:

від позивача: Вдовін М.М. – за дов. від 25.04.2006р.

від відповідача: Ільчук О.І. - директор

у судовому засіданні на підставі статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України оголошено перерву з 15.08.2006р. по 18.08.2006р.

Суть спору: Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Донецьк звернулось до Колективного підприємства „Госпрозрахункова група №1” м. Донецьк із адміністративним позовом про стягнення штрафних санкцій у розмірі 1820грн. та нарахованої пені 31грн.83коп.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на недотримання відповідачем вимог Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” №875-XII від 21.03.1991р., екземпляр звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005р. за формою №10-ПІ; розрахунок суми позову та пені.

Як зазначає позивач, відповідно до показників Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005р. (форма №10-ПІ) середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу на підприємстві відповідача становила 10осіб. З урахуванням цих даних та на підставі статті 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” №875-XII від 21.03.1991р. норматив робочих місць становить 1 робоче місце. Фактично на підприємстві інваліди не працювали.

Відповідно до статті 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” сума штрафних санкцій за 1 нестворене робоче місце для інваліда дорівнює 1820грн. На підставі статі 20 вищенаведеного закону позивачем була нарахована пеня за період з 15.04.2006р. по 09.06.2006р., яка дорівнює 31грн.83коп.

Ухвалою від 20.06.2006р. було порушено провадження у справі в адміністративній справі №33/173 та призначено попереднє засідання на 27.06.2006р.

У попередньому судовому засіданні суддею були роз'яснені процесуальні права та обов'язки відповідачеві, передбачені статтями 49, 51, 54, 65-68 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідач не визнав адміністративний позов.

У зв'язку із нез'явленням позивача, суд вдруге викликав представників сторін у засідання на 03.08.2006р.

У засіданні від 03.08.2006р. позивач не відмовився від заявлених вимог, наполягаючи на задоволенні заявлених вимог.

Відповідач надав письмові заперечення, згідно яких чисельність працівників підприємства у 2005році становила 10осіб. З них - 2 прибиральниці, 2 чергові служби „050” (заробітна плата яким виплачується Управлінням Пенсійного Фонду України в Петровському районі м. Донецька), 2 особи працюють на підставі договору, укладеного із центром зайнятості, праця ще 1 особи оплачується за рахунок управління юстиції.

Таким чином, підприємство оплачуює працю лише трьох осіб. До того ж протягом 2005р. підприємство знаходилось у складному фінансовому стані.

За наслідками підготовчого провадження було винесено ухвалу від 03.08.2006р. про призначення справи до судового розгляду на 15.08.2006р.

В судовому засіданні 15.08.2006р. головуючим були роз'яснені процесуальні права та обов'язки сторонам, передбачені статтями 49, 51, 54, 65-68 Кодексу адміністративного судочинства України. Також представникам сторін було повідомлено про можливість примирення згідно зі статтею 113 Кодексу адміністративного судочинства України.

В присутності представників позивача та відповідача на підставі статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України було оголошено перерву до 18.08.2006р.

Під час судового розгляду були досліджені: звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005рік, лист Донецького міського центру зайнятості в особі Петровської районної філії №04-22/707 від 22.05.2006р.; Положення про діяльність Госпрозрахункової проектно-технічної групи, Рішення Виконавчого комітету Петровської районної ради №439/3 від 11.12.2002р., протокол загальних зборів №2 від 12.12.2002р., Статут Колективного підприємства “Госпрозрахункова група №1”; пояснення від 03.08.2006р.; клопотання №151 від 03.08.2006р.; договір №17 від 01.01.2005р., договір №16 від 01.01.2005р., договір №46 від 30.09.2005р., договір №49 від 26.10.2005р.; договір №2 від 01.01.2005р. про надання послуг з прибирання службових приміщень, договір №1 від 01.01.2005р. та договір б/н від 19.01.2005р. про надання послуг з охорони службових приміщень; звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) та потребу в працівниках на 28.09.2005р.; розрахунково-платіжні відомості за січень-грудень 2005р.; штатний розпис на 01.01.2004р. та додаток до штатного розпису на 01.05.2004р.

Заслухавши доводи сторін, дослідивши наявні докази у справі, ознайомившись з правовою позицією сторін, що викладена письмово, наявна у матеріалах справи, господарський суд встановив:

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №338 від 29.12.2004р. (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.12.2004р. за №1671/10270) відповідно до пункту 2 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1767 від 28.12.2001р., була затверджена форма №10-ПІ поштова - річна „Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів”.

Вказана форма поширюється на всі юридичні особи та їх відокремлені підрозділи незалежно від форми власності і організаційно-правових форм господарювання, на яких працює від 8 і більше осіб. Звіт складається підприємствами щорічно і до 1 лютого, наступного після звітного періоду, подається за місцем державної реєстрації територіальному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів.

Відповідно до показників статистичної звітності форми №10-ПІ за 2005 рік, загальна кількість працюючих на підприємстві відповідача у 2005 році становила 10 особи, чисельність штатних працівників з числа інвалідів становила 0 осіб.

Відповідно до статті 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” №875-XII від 21.03.1991р. для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Кількість інвалідів – штатних працівників, які мають працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог вищенаведеної статті становить 1 особа.

Доводи відповідача про утримання працівників іншими установами і, як наслідок, висновок про меншу кількість працівників на підприємстві не підтверджуються матеріалами справи.

По-перше, як вбачається з договорів №2 від 01.01.2005р. про надання послуг з прибирання службових приміщень, №1 від 01.01.2005р. та б/н від 19.01.2005р. про надання послуг з охорони службових приміщень, вказані договори укладались Петровською районною радою в особі директора Колективного підприємства „Госпрозрахункова група №1” м. Донецьк із Управлінням Пенсійного Фонду України в Петровському районі та Другою Донецькою державною нотаріальною конторою.

По-друге, згідно зі змісту договорів вищенаведені установи (Управління Пенсійного Фонду України в Петровському районі та Друга Донецька державна нотаріальна контора) здійснюють оплату саме послуг з прибирання чи з охорони, які надає Колективне підприємство „Госпрозрахункова група №1” м. Донецьк.

По-третє, в обліковий склад працівників підприємства включаються всі працівники, які прийняті на постійну, сезонну, а також на тимчасову роботу строком один день і більше, з дня зарахування їх на роботу.

У обліковому складі працівників за кожний календарний день враховуються як фактично працюючі, так і відсутні на роботі з будь-яких причин, тобто усі працівники, які перебувають у трудових відносинах, незалежно від форми договору.

Не включаються до облікового складу працівники, які не перебувають у штаті даного підприємства.

Ухвалою суду від 03.08.2006р. суд витребував від відповідача штатний розпис, який діяв на 2005р.

У судове засідання від 15.08.2006р. відповідачем були надані - штатний розпис на 01.01.2004р. та додаток до штатного розпису на 01.05.2004р. За поясненнями відповідача, вказаний документ був чинний і на 2005рік. Згідно із штатним розписом Колективного підприємства „Госпрозрахункова група №1” м. Донецьк на 01.01.2004р. разом із додатком на 01.05.2004р. та розрахунково-платіжними відомостями за січень-грудень 2005р., штатна кількість працівників на підприємстві становить 10осіб.

Наявність осіб, працевлаштованих на підставі договорів із центром зайнятості (договір №17 від 01.01.2005р., договір №16 від 01.01.2005р., договір №46 від 30.09.2005р., договір №49 від 26.10.2005р.) також не може вважатись підставою для зменшення штатної кількості працівників підприємства. Адже такі особи отримують заробітну плату від відповідача, входять до його штату.

Відповідно до частини першої статті 20 цього Закону підприємства (об'єднання), установи і організації, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання, на яких працює від 8 до 15 осіб, визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації.

Згідно пункту 3.6. Інструкції щодо заповнення форми №10-ПІ поштова – річна "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Мінпраці України №338 від 29.12.2004р. (зареєстровано в Міністерстві юстиції України  30 грудня 2004 р. за №1671/10270) дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01) та фонду оплати праці штатних працівників (рядок 04) повинні збігатися з відповідними показниками державного статистичного спостереження форми №1-ПВ термінова-місячна за січень-грудень звітного року.

У рядку 05 відображається середньорічна заробітна плата штатного працівника, яка розраховується за формулою: рядок 05 = рядок 04 * 1000/рядок 01.

З урахуванням цієї формули, розмір середньої заробітної плати на підприємстві за 2005рік становить 3640грн. Таким чином, сума штрафних санкцій за 1 робоче місце, не зайняте інвалідом дорівнює 1820грн.

Відповідно до пункту 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1767 від 28.12.2001р. суми штрафних санкцій сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.

Згідно із частиною 2 статті 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” №875-XII від 21.03.1991р. порушення термінів сплати штрафних санкцій тягне за собою нарахування пені на суму заборгованості по сплаті штрафних санкцій в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України за кожний календарний день її прострочення, включаючи день сплати.

На підставі наведених положень позивачем була нарахована пеня у розмірі 31грн.83коп. за період з 15.04.2006р. по 09.06.2006р.

Відповідно до статті 218 Господарського кодексу України підприємства зобов'язані вживати всіх залежних від них заходів для недопущення господарського правопорушення, яким, зокрема, є невиконання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

До числа таких заходів відносяться обов'язки підприємства, визначені у пунктах 3, 5 та 14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №314 від 03.05.1995р. Зокрема, у пункті 14 названого Положення  передбачено, що підприємства інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Відповідно до наявних матеріалів справи (лист Донецького міського центру зайнятості в особі Петровської районної філії №04-22/707 від 22.05.2006р.) відповідач не повідомляв державну службу зайнятості чи органи соціального захисту населення про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів та потребу підприємства у 2005році в таких особах в цілому.

Крім того, норми Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” №875-ХІІ від 21.03.1991р., встановлюючи обов'язковість забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, не роблять виключень з цього правила залежно від результатів фінансово-господарської діяльності підприємства.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Донецьк до Колективного підприємства „Госпрозрахункова група №1” м. Донецьк про стягнення штрафних санкцій у розмірі 1820грн. та нарахованої пені 31грн.83коп.

На підставі норм матеріального права, передбачених ст.ст. 18, 19, 20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” №875-ХІІ від 21.03.1991р., Положенням про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №314 від 03.05.1995року, Інструкцією щодо заповнення форми №10-ПІ поштова – річна "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Мінпраці України №338 від 29.12.2004р. (зареєстровано в Міністерстві юстиції України  30 грудня 2004 р. за №1671/10270), ст. 218 Господарського кодексу України, а також керуючись 1, 2, 4, 5, 6, 10, 11, 12, 14, 15, 23, 48, 50, 69-71, 79, 81, 82, 86, 87, 89, 92, 94, 98, 107, 110, 112, 121, 122-170, 254, 263 Прикінцевими та Перехідними положеннями Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

                                                      ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Донецьк до Колективного підприємства „Госпрозрахункова група №1” м. Донецьк про стягнення штрафних санкцій у розмірі 1820грн. та нарахованої пені 31грн.83коп. – задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Колективного підприємства „Госпрозрахункова група №1” м. Донецьк (83010, м. Донецьк, пл. Петровського, буд. 5, ЄДРПОУ 23353066, МФО 334011) до Державного бюджету України (УДК у Донецькій області, ВДК м. Донецька, МФО 834016, ЗКПО 32186934) суму штрафних санкцій у розмірі 1820грн. та нарахованої пені 31грн.83коп.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

          

Суддя                                                                                              Новікова Р.Г.           

Надруковано 3 примірника:

1 – позивачу;

1 – відповідачу;

1 – досправи

                                                                                             

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення18.08.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу105645
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —33/173

Ухвала від 09.06.2023

Господарське

Господарський суд Одеської області

Погребна К.Ф.

Ухвала від 05.05.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудовська Інна Анатоліївна

Ухвала від 27.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 26.04.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сич Ю.В.

Рішення від 23.12.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сич Ю.В.

Ухвала від 15.12.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сич Ю.В.

Ухвала від 16.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сич Ю.В.

Ухвала від 16.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сич Ю.В.

Ухвала від 05.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Сич Ю.В.

Рішення від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні