У Х В А Л А
25 серпня 2022 року справа № 701/1255/17-а
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаврилюка В.О.,
секретар судового засідання Гришанова А.І.,
за участю:
позивача ОСОБА_1 ,
представників відповідача та третьої особи не з`явилися,
розглядаючи за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Буцька сільська рада про визнання протиправними дій щодо відмови у наданні будівельного паспорту та зобов`язання надати будівельний паспорт,
встановив:
ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) подав позов до відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації (далі відділ містобудування, відповідач), в якому просить визнати протиправними дії щодо відмови у наданні будівельного паспорта на забудову та повернення пакета документів, доданих до заяви від 04.12.2017 про надання будівельного паспорта на забудову земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий №7123155300:01:002:0140 та зобов`язати видати будівельний паспорт на забудову зазначеної земельної ділянки розміром 0,1200 га.
22.08.2022 позивач подав клопотання про заміну первинного відповідача відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації на Уманську районну державну адміністрацію.
Вказане клопотання мотивоване тим, що після набрання законної сили рішенням апеляційного суду у даній справі позивач 29.04.2020 звернувся до відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації із клопотанням про видачу йому будівельного паспорта. Однак, останній листом від 14.05.2020 № 46/18-06 повідомив, що у Буцькій селищній раді створений уповноважений орган, а саме: відділ земельних відносин, агропромислового розвитку, екології та архітектури Буцької селищної ради. Проте, у зв`язку з відсутністю фахівця була укладена угода з Маньківською РДА щодо послуг з питань містобудування та архітектури, термін дії якої закінчився 31.12.2019. Разом з тим, на звернення позивача до Буцької селищної ради щодо видачі будівельного паспорта, остання листом від 08.10.2020 № 489 повідомила, що 01.09.2020 із сектором містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації укладено Угоду про співпрацю у сфері містобудування та архітектури. Також, на звернення позивача до Буцької селищної ради щодо видачі будівельного паспорта, остання листом від 24.06.2022 повідомила, що тимчасово не видає будівельні паспорти та рекомендувала звернутись до відділу архітектури Уманської РДА.
У підготовчому засіданні суд поставив на обговорення питання щодо заміни відповідача на належного, а саме: з відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації на виконавчий комітет Буцької селищної ради.
У підготовчому засіданні позивач зазначив, що не заперечує проти заміни відповідача у справі.
Під час розгляду питання щодо заміни відповідача, суд зазначає таке.
Згідно частини 3 статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи.
Частиною 1 ст. 27 Закону України від 17.02.2011 № 3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності встановлено, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки. Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2011 року № 103 затверджено Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі Порядок № 103).
Приписами п. 2.1 Порядку № 103 встановлено, що видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів.
Відповідно до підп. 9 п. а ч. 1 ст. 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок.
Оскільки спірні правовідносини виникли щодо надання позивачеві будівельного паспорта на забудову земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , суд дійшов висновку, що такими повноваженнями наділений саме виконавчий комітет Буцької селищної ради.
Крім того, на виконання ухвали Черкаського оружного адміністративного суду від 14.07.2022 щодо наявності (відсутності) повноважень з видачі будівельного паспорта на забудову земельної ділянки, що знаходиться на території Буцької селищної ради, Уманська районна державна адміністрація листом від 25.07.2022 № 01-01-33/1540 повідомила суд, що оскільки у Буцькій селищній раді діє виконавчий орган з питань архітектури, то Уманська райдержадміністрація не видає будівельні паспорти на забудову земельних ділянок на території Буцької селищної ради.
Тому, суд дійшов висновку замінити первісного відповідача у справі на належного виконавчий комітет Буцької селищної ради.
При цьому, клопотання позивача в частині заміни первісного позивача на Уманську районну державну адміністрацію, суд вважає помилковим, оскільки, як установлено вище, вказаний державний орган не наділений повноваженнями видачі будівельного паспорта у спірних правовідносинах.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 48, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ухвалив:
Замінити первісного відповідача у справі відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації на належного відповідача виконавчий комітет Буцької селищної ради (20114, Черкаська обл. Уманський р-н, смт Буки, вул. Центральна, 28, код ЄДРПОУ 04410999).
Встановити відповідачеві десятиденний строк з дня вручення даної ухвали, протягом якого може бути поданий відзив на позовну заяву, що відповідає вимогам статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України. До відзиву на позовну заяву мають бути додані докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем; документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
Попередити відповідача, що у разі ненадання відзиву у встановлений судом строк без поважних причин спір буде вирішено за наявними матеріалами справи.
Встановити позивачеві трьохденний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву, протягом якого може бути подана відповідь на відзив, що відповідає вимогам частин 2-4 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України.
Встановити відповідачеві трьохденний строк з дня отримання відповіді на відзив, протягом якого можуть бути подані заперечення на відповідь на відзив, що відповідають вимогам частин 2-4 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала набирає законної сили після її проголошення та не може бути оскаржена.
Суддя Василь ГАВРИЛЮК
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.08.2022 |
Оприлюднено | 29.08.2022 |
Номер документу | 105917580 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Василь ГАВРИЛЮК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні