КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 701/1255/17-а Суддя (судді) першої інстанції: А.В. Руденко
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 червня 2018 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Файдюка В.В.
суддів: Коротких А.Ю.
Чаку Є.В.
При секретарі: Марчук О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 22 березня 2018 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Буцька сільська рада про визнання протиправними дій щодо відмови у наданні будівельного паспорта та зобов`язання надати будівельний паспорт, -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_3 звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації, в якому просить визнати протиправними дії щодо відмови у наданні будівельного паспорта на забудову та повернення пакета документів, доданих до заяви від 04 грудня 2017 року про надання будівельного паспорта на забудову земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1, кадастровий НОМЕР_1 та зобов'язати видати будівельний паспорт на забудову зазначеної земельної ділянки розміром 0,1200 га.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 22 березня 2018 року даний адміністративний позов - задоволено.
Визнано протиправними дії відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації щодо відмови ОСОБА_3 у видачі будівельного паспорта та повернення пакета документів, доданих до заяви позивача від 04 грудня 2017 року про надання будівельного паспорта на забудову земельної ділянки розміром 0,1200 га, кадастровий номер НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1.
Зобов'язано відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації видати ОСОБА_3 будівельний паспорт на забудову земельної ділянки розміром 0,1200 га кадастровий номер НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1,
Рішення суду мотивовано тим, що позивачем було надано відповідачу повний пакет документів для видачі будівельного паспорта, згідно пояснень третьої особи при внесенні змін до генерального плану АДРЕСА_1 не буде передбачено внаслідок неможливості через існуючу забудову інших земельних ділянок. Крім того, встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
В апеляційній скарзі представник відповідача зазначив, що обґрунтовано відмовив у видачі будівельного паспорта на забудову земельної ділянки з підстав невідповідності намірів забудови містобудівній документації.
Оскільки сторони до суду не з'явилися, справу розглянуто у відкритому судовому засіданні в м. Києві, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 4 статті 229 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга відповідача не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції, ОСОБА_3 згідно договору купівлі-продажу земельної ділянки від 01 вересня 2016 року, укладеного з ОСОБА_5, є власником земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1, площею 0,1200 га (в т.ч. 0,1136 га - прибудинкова територія, 0,0064 га - капітальна), наданої для будівництва і обслуговування житлового будинку , господарських будівель та споруд, що підтверджується інформаційними довідками з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №67452565 та №67452836 станом на 06 вересня 2016 року.
04 грудня 2017 року позивач звернувся до відповідача відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації із заявою на видачу будівельного паспорта на вказану земельну ділянку. До заяви додав завірені копії договору купівлі-продажу земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 та ескізні наміри забудови на 5 аркушах.
Згідно з викопіюванням із генерального плану смт. Буки Маньківського району Черкаської області Профіль АДРЕСА_1 частина земельної ділянки по АДРЕСА_1 знаходиться в межах червоних ліній і передбачена для розширення АДРЕСА_1.
У зв'язку з чим листом №133/18-06 від 14 грудня 2017 року відповідач відмовив позивачу у видачі будівельного паспорту з підстав невідповідності містобудівній документації - генеральному плану смт. Буки, розробленому проектним інститутом ДНІПРОМІСТО , м. Київ, у 1974 році, та повернув пакет документів, оскільки генеральним планом передбачено розширення вулиці.
Також вказаним листом відповідач повідомив позивача, що він зможе звернутися щодо отримання будівельного паспорту у разі коригування містобудівної документації шляхом уточнення положення генерального плану смт. Буки в даній частині селища та/або розроблення детального плану відповідної території і передбачення земельної ділянки під індивідуальну житлову забудову.
Листом №132 від 14 грудня 2017 року відповідач повідомив селищного голову смт. Буки ОСОБА_6 про те, що ним було відмовлено у видачі будівельного паспорта позивачу на забудову земельної ділянки та повернено пакет документів позивачу. Також просив врегулювати дане питання та принципово вирішити планувальну організацію забудови даної частини селища, порядок організації транспортного та пішохідного руху, червоної лінії вулиці.
Не погоджуючись з такою відмовою відповідача у видачі будівельного паспорту та вважаючи права позивачів порушеними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку вказаним обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно статті 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт).
Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів.
Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для об'єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника.
Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №103 від 05 липня 2011 року затверджено Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, згідно пункту 2.1 якого видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову.
Пунктом 2.4 Порядку визначено, що пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав: неподання повного пакета документів, визначених пунктом 2.1 або 2.2 цього розділу; невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Згідно ч. 5 статті 25 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.
Згідно ч. 2 статті 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності зміна функціонального призначення територій не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, які були передані (надані) у власність чи користування до встановлення нового функціонального призначення територій. Забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.
З аналізу наведених норм вбачається, що встановлення режиму забудови територій, визначених для містобудівних потреб, не тягне за собою припинення права власності або права користування земельними ділянками, зміни адміністративно-територіальних меж до моменту вилучення (викупу) земельних ділянок.
Як зазначалося вище, земельна ділянка кадастровий номер НОМЕР_1 належить позивачу на праві приватної власності. При цьому, згідно документу, що підтверджує виникнення права власності вказана ділянка надана для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд. Наведене підтверджується Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
Також зазначаємо, що Рішенням Буцької селищної ради Маньківського району Черкаської області від 23 квітня 2013 року №24-4/VI лише задекларовано можливість подальшого використання існуючої містобудівної документації - генерального плану селища Буки, що жодним чином не може обмежувати використання чи розпорядження позивачем своїм майном, право власності на яке оформлене у встановленому законом порядку.
Отже, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та не свідчать про порушення судом норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи.
На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, рішення суду є законним і обґрунтованим, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для його зміни або скасування.
За правилами статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 243, 246, 308, 315, 316, 321, 325, 329, 331 КАС України суд,
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Маньківської районної державної адміністрації - залишити без задоволення.
Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 22 березня 2018 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.
Головуючий суддя: Файдюк В.В.
Судді: Коротких А.Ю.
Чаку Є.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2018 |
Оприлюднено | 28.06.2018 |
Номер документу | 75007055 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Файдюк В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні