Ухвала
від 13.07.2022 по справі 640/16284/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

14 липня 2022 року м. Київ № 640/16284/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Каракашьяна С.К., розглянувши заяву Управління державної казначейської служби України у Дніпровському районі м. Києва про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ренджи Татарбунари»доДепартамента Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській областіпро визнання протиправними та скасування приписів і постанов,

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 листопада 2019 року у справі №640/16284/19 в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Ренджи Татарбунари» відмовлено.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.04.2020 рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 листопада 2019 року скасовано.

Суд апеляційної інстанції постановив: позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Ренджи Татарбунари» задовольнити: визнати протиправними та скасувати приписи Департамента Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 26 липня 2019 року про зупинення підготовчих та будівельних робіт; визнати протиправними та скасувати постанови Департамента Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області від 09 серпня 2019 року №32/1015-05/1-6758 та №33/1015-05/1-6757 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності; стягнути з Державної архітектурно-будівельної інспекції України (адреса: 01133, м. Київ, бул. Л. Українки, 26, код ЄДРПОУ 37471912) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ренджи Татарбунари» (адреса: 03680, м. Київ, вул. Червоноармійська, 72-А, група нежитлових приміщень №177; код ЄДРПОУ 37197689) судові витрати зі сплати судового збору в загальній сумі 19210 (дев`ятнадцять тисяч двісті десять) грн. 50 коп.

На виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.04.2020, Окружним адміністративним судом м. Києва 01 лютого 2022 року виданий виконавчий лист у справі №640/16284/19.

Через канцелярію Окружного адміністративного суду м. Києва від представника Управління державної казначейської служби України у Дніпровському районі м. Києва надійшла заява про заміну боржника у виконавчому листі, в якій заявник просить суд: замінити боржника у виконавчому листі по справі № 640/16284/19 від 01.02.2022 року щодо стягнення на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ранджи Татарбунари» (код ЄДРПОУ 37197689) судових витрат зі сплати судового збору на загальну суму 19210,50 грн. з Державної архітектурно-будівельної інспекції України (код ЄДРПОУ 37471912) на його правонаступника - Державну інспекцію архітектури та містобудування України (код ЄДРПОУ 44245840).

Розглянувши подану заяву суд дійшов наступних висновків.

У відповідності до ч. 1, 4 ст. 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

При вирішенні заяви суд враховує, що відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державна архітектурно-будівельна інспекція України з 20.03.2020 року перебуває в стані припинення (запис №10701100016047267).

Згідно з пунктами 1 та 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 218 «Про ліквідацію Державної архітектурно-будівельної інспекції та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» вирішено ліквідувати Державну архітектурно-будівельну інспекцію та утворити Державну сервісну службу містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 року №219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» утворено Державну інспекцію містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Установлено, що забезпечення діяльності Державної інспекції містобудування у 2020 році здійснюється в межах видатків, передбачених Державній архітектурно-будівельній інспекції. Постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 року №1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду» утворено Державну інспекцію архітектури та містобудування України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. При цьому, ліквідовано Державну інспекцію містобудування та Державну сервісну службу містобудування. Установлено, що забезпечення діяльності Державної інспекції архітектури та містобудування та заходи, пов`язані з ліквідацією Державної архітектурно-будівельної інспекції, у 2021 році здійснюються в межах видатків, передбачених Державній інспекції містобудування та Державній сервісній службі містобудування.

20.05.2021 року проведено державну реєстрацію створення Державної інспекції архітектури та містобудування України (код ЄДРПОУ 44245840), про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис за №1000701020000092252.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 року №960, Уряд погодився з пропозицією Міністерства розвитку громад та територій про можливість здійснення Державною інспекцією архітектури та містобудування повноважень і виконання функцій з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

За інформацією із офіційного веб-ресурсу Міністерства розвитку громад та територій України з 16.09.2021 року розпочала роботу Державна інспекція архітектури та містобудування.

Відтак, Державна архітектурно-будівельна інспекція України, як юридична особа, не ліквідована, проте її функціональні обов`язки передані до Державної інспекції архітектури та містобудування України.

Суд зазначає, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва. Під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Таким чином, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

За таких обставин, суд вважає за необхідне замінити боржника у виконавчому листі, виданому на виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 01.04.2020 у справі №640/16284/19.

Керуючись статтями 166-167, 241, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

УХВАЛИВ:

1. Замінити боржника у виконавчому листі, виданому 01 лютого 2022 року у справі №640/16284/19 з Державної архітектурно-будівельної інспекції України (адреса: 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, ідентифікаційний код 37471912) на правонаступника - Державну інспекцію архітектури та містобудування України (адреса: 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, ідентифікаційний код 44245840).

2. Ухвалу направити учасникам справи та Управлінню державної казначейської служби України у Дніпровському районі м. Києва

Згідно з частиною другою статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Відповідно до частини другої статті 293, статті 294 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Суддя Каракашьян С.К.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.07.2022
Оприлюднено30.08.2022
Номер документу105924745
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —640/16284/19

Ухвала від 05.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 04.11.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 01.09.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мельничук Володимир Петрович

Ухвала від 13.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Каракашьян С.К.

Ухвала від 28.12.2021

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Зуб Г. А.

Постанова від 28.07.2020

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Зуб Г. А.

Постанова від 01.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні