ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 серпня 2022 року м. ПолтаваСправа № 440/6245/21
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бойка С.С.,
за участю:
секретаря судового засідання Маслак О.Ю.
представника позивача Беркут В.Л.,
представника третьої особи Омельченко М.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Фермерського господарства "Добра Ферма" до Державної інспекції архітектури та містобудування України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Решетилівська міська рада Полтавської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Служба автомобільних доріг у Полтавській області, Товариство з обмеженою відповідальністю "Шляхове будівництво" Альтком" про визнання протиправним та скасування дозволу, -
В С Т А Н О В И В:
Фермерське господарство "Добра Ферма" звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Державної інспекції архітектури та містобудування України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Решетилівська міська рада Полтавської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Служба автомобільних доріг у Полтавській області, Товариство з обмеженою відповідальністю "Шляхове будівництво "Альтком" про визнання протиправним та скасування дозволу від 05.02.2020 № ІУ113200360808.
В обґрунтування позову зазначено, що дозвіл на виконання будівельних робіт № ІУ113200360808 від 05 лютого 2020 року на об`єкт будівництва "Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 150+000 - км 155+000, Полтавська область" видано без надання документів, який посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, в результаті чого відбулося самовільне захоплення частини земельної ділянки підрядною організацією ТОВ "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ", що стало підставою позову Решетилівської міської ради Полтавської області про нецільове використання земельної ділянки орендарем Фермерським господарством "Добра ферма" та позовною вимогою про дострокове розірвання договору оренди землі, а тому Фермерське господарство "Добра ферма" фактично позбавлено права оренди частини земельної ділянки в цілому за яку сплачується орендна плата в повному обсязі, а відповідно наданий дозвіл на виконання будівельних робіт є протиправним і підлягає скасуванню.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 25 червня 2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено розглядати справу за правилами загального позовного провадження.
16.07.2021 до Полтавського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позов, в якому вказано, що підстави для відмови у видачі дозволу були відсутні, рішення про надання дозволу № ІУ 113200360808 на будівельні роботи на об`єкт: "Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 150+000 - км 155+000, Полтавська область" відповідачем приймалось у відповідності до вимог п.29 Порядку №466.
22.07.2021 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшли пояснення від представника третьої особи - Решетилівської міської ради Полтавської області, в яких зазначено, що Решетилівська міська рада в повному обсязі підтримує відзив на позов Державної архітектурно-будівельної інспекції України, не визнає позовні вимоги Фермерського господарства "Добра Ферма" та заперечує проти позову в повному обсязі. Крім того, зазначено, що оскаржуваний дозвіл видавався на реконструкцію автомобільної дороги у межах земель її розміщення на замовлення органу державної влади.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 09.11.2021 замінено відповідача - Державну архітектурно-будівельну інспекцію України на правонаступника - Державну інспекцію архітектури та містобудування України.
07.12.2021 від представника відповідача - Державної інспекції архітектури та містобудування України, надійшов відзив, в якому зазначено, що заявлені позивачем вимоги стосуються повноважень ще ДАБІ щодо надання останньою дозволу на виконання будівельних робіт № ІУ113200360808 від 05.02.2020 "Шляхове будівництво "Альтком" на об`єкт будівництва "Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 150+000 - км 155+000, Полтавська область". Оскільки наведені в позові обставини щодо порушення, на думку позивача ДАБІ вимог Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та уряду підзаконних нормативно-правових актів стосуються дій та управлінських рішень ДАБІ, що прийняті відповідними посадовими особами на основі аналізу електронного пакету документів та суб`єктивного прийняття оскаржуваного рішення про видачу дозволу на основі внутрішнього переконання посадових осіб ДАБІ, то ДІАМ не в змозі надати жодних пояснень відносно дій та управлінських рішень, що нею не приймались.
Протокольною ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 02.08.2022 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Представник позивача в судове засідання з`явився, позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача - Державної інспекції архітектури та містобудування України, в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Представник третьої особи - Служби автомобільних доріг у Полтавській області в судове засідання з`явився, просив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що 18.04.2017 між Пащенківською сільською радою Решетилівського району Полтавської області (орендодавець) та Фермерським господарством "Зелена Ферма" (орендар) укладено договір оренди землі №3.
Відповідно до пункту 1 зазначеного договору Пащенківська сільська рада Решетилівського району Полтавської області надає, а Фермерське господарство "Зелена Ферма" приймає в строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва з кадастровим номером 5324283100:00:006:0003, яка розташована за межами населених пунктів на території Пащенківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області.
Згідно з пунктами 2, 8 та 15 цього договору в оренду передається земельна ділянка площею 5,8871 га, у тому числі 5,8871 га ріллі. Договір укладено на 21 рік. Земельна ділянка передається в оренду для виробництва сільськогосподарської продукції.
Пунктами 33-35 указаного договору передбачено, що дія договору припиняється у разі: закінчення строку, на який його було укладено; придбання орендарем земельної ділянки у власність; викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; в інших випадках, передбачених законом. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за: взаємною згодою сторін; за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін внаслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених цим договором; з інших підстав, визначених законом. Розірвання договору оренди в односторонньому порядку не допускається.
Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 25.04.2017 №85829098 на земельну ділянку з кадастровим номером 5324283100:00:006:0003 площею 5,8871 га цільового призначення: для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована на території Пащенківської сільської ради Решетилівського району Полтавської області, зареєстровано за ФГ "Зелена Ферма", речове право оренди земельної ділянки згідно з договором оренди землі від 18.04.2017, укладеного між ФГ "Зелена Ферма" та Пащенківською сільською радою, строком на 21 рік.
09.09.2017 між Пащенківською сільською радою Решетилівського району Полтавської області та Фермерським господарством "Добра Ферма" укладено додаткову угоду до договору від 18.04.2017 з огляду на перейменуванням орендаря з ФГ "Зелена Ферма" у ФГ "Добра Ферма", який є правонаступником у повному обсязі всіх прав та обов`язків.
31 березня 2021 року на пленарному засіданні п`ятої сесії восьмого скликання Решетилівської міської ради Полтавської області розглянуто клопотання Служби автомобільних доріг у Полтавській області "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування Служби автомобільних доріг у Полтавській області", а саме надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування Служби автомобільних доріг у Полтавській області площею 0,8351 га із земель комунальної власності зі зміною цільового призначення для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства на території Решетилівської міської ради Полтавського району Полтавської області (для реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 150+000 - км 155+000, Полтавська область). За результатами голосування рішення прийнято не було.
02.04.2021 у зв`язку з необхідністю здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель комунальної форми власності та виконання умов договорів оренди землі комісією проведено обстеження земель ділянок комунальної власності площею 5,2420 га з кадастровим номером 5324283100:00:004:0016, 6,3800 га з кадастровим номером 5324283100:00:005:0010 та площею 5,8871 га з кадастровим номером 5324283100:00:006:0003, які знаходяться на території Решетилівської міської територіальної громади Полтавського району Полтавської області.
За результатами проведеного обстеження складено акт обстеження земельної ділянки від 02.04.2021 року, в якому встановлено, що при обстеженні земельної ділянки площею 5,8871 га з кадастровим номером 5324283100:00:006:003, з цільовим призначенням - 01.01. для ведення товарного сільськогосподарського, виявлено, що на частині зазначеної земельної ділянки орієнтованою площею 0,8000 га проводиться будівництво автомобільної дороги з прокладанням на земельній ділянці цементно-бетонної суміші.
16.04.2021 року на пленарному засіданні шостої сесії восьмого скликання Решетилівської міської ради Полтавської області розглянуто клопотання Служби автомобільних доріг у Полтавській області "Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування Служби автомобільних доріг у Полтавській області", а саме надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у постійне користування Служби автомобільних доріг у Полтавській області площею 0,8351 га із земель комунальної власності зі зміною цільового призначення для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства на території Решетилівської міської ради Полтавського району Полтавської області (для реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 150+000 - км 155+000, Полтавська область). За результатами голосування рішення прийнято не було.
Тобто, Решетилівська міська рада Полтавської області відмовила Службі автомобільних доріг у Полтавській області у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою площею 0,8351 га із земель комунальної власності зі зміною цільового призначення для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства на території Решетилівської міської ради Полтавського району Полтавської області (для реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 150+000 - км 155+000, Полтавська область).
З плану місця розташування земельних ділянок "Матеріалів погодження місця розташування "Реконструкція автомобільної дороги державного значення км 150+000 - км 155+000, Полтавська область", який було розроблено ФОП ОСОБА_1 для Служби автомобільних доріг у Полтавській області вбачається що зокрема, частина земельної ділянки з кадастровим номером 5324283100:00:006:0003 планується до відведення Службі автомобільних доріг у Полтавській області, а землі під існуючою автодорогою не вистачає для реконструкції автомобільної дороги державного значення км 150+00 - км 155+000, Полтавська область.
05.02.2020 року Державна архітектурно-будівельна інспекція України видала дозвіл на виконання будівельних робіт замовнику Службі автомобільних робіт у Полтавській області та підряднику Товариству з обмеженою відповідальністю "Шляхове будівництво "Альтком". Найменування згідно проекту будівництва "Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 150+000 - км 155+000, Полтавська область". Вид будівництва - реконструкція. Клас наслідків - СС3. Документ, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою - вид документу - реконструкція та ін. без зміни розмірів - не зазначається.
З зазначеним дозволом Фермерське господарство не погоджується та вважає, що його було надано замовнику Службі автомобільних робіт у Полтавській області, всупереч законодавству, в результаті чого відбулося самовільне захоплення частини земельної ділянки підрядною організацією ТОВ "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ", що стало підставою позову Решетилівської міської ради Полтавської області про нецільове використання земельної ділянки орендарем фермерським господарством "Добра ферма" та позовною вимогою про дострокове розірвання договору оренди землі, а тому фермерське господарство "Добра ферма" фактично позбавлено права оренди земельної ділянки в цілому за яку сплачується орендна плата в повному обсязі, у зв`язку з чим наданий дозвіл є протиправним та підлягає скасуванню.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Частиною другої статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Механізм набуття права на виконання підготовчих та будівельних робіт визначено ст.37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 132.04.2011 №466 "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт".
Згідно пункту 7 частини 1, статті 7 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів.
В абзаці 2 частини 2 статті 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" зазначено, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення.
Відповідно до частини 5 статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:
1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;
3) затвердження проектної документації;
4) виконання підготовчих та будівельних робіт;
5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;
6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.
Абзацом 2, 3 Статтею 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються:
1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;
2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);
3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;
4) витяг із Державного земельного кадастру.
Згідно зі статтею 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" Замовник має право виконувати будівельні роботи після видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".
Реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об`єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані, реконструкція або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередачі, зв`язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення, а також комплексна реконструкція кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду і нове будівництво об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури відповідно до містобудівної документації на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Відповідно до частини 1 статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви. За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається (частина 2 статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").
При цьому, дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Згідно з частиною 2 статті 26 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", з 01 грудня 2020 року подання документів для отримання адміністративних послуг у сфері будівництва та отримання результатів їх розгляду здійснюється виключно в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є суб`єкти звернення та суб`єкт надання відповідної послуги.
Відповідно до частини 4 статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та пункту 7 Порядку № 466 реконструкція, реставрація або капітальний ремонт об`єктів будівництва без зміни зовнішніх геометричних розмірів їхніх фундаментів у плані, реконструкція або капітальний ремонт автомобільних доріг, залізничних колій, ліній електропередачі, зв`язку, трубопроводів, інших лінійних комунікацій у межах земель їх розміщення, а також комплексна реконструкція кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду і нове будівництво об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури відповідно до містобудівної документації на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності можуть здійснюватися за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Статтею 7 Закону України "Про автомобільні дороги" автомобільні дороги загального користування є складовою Єдиної транспортної системи України і задовольняють потреби суспільства в автомобільних пасажирських і вантажних перевезеннях. Автомобільні дороги загального користування перебувають у державній власності і не підлягають приватизації.
Відповідно до п.1 Положення про Державне агентство автомобільних доріг України, затвердженого Постановою КМУ від 10 вересня 2014 року №439, Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури ті який реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення.
Служба автомобільних доріг у Полтавській області - державна організація, що належить до сфери управління Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор), підвідомча їй та здійснює функції з управління автомобільними дорогами загального користування і є одержувачем бюджетних коштів, шо спрямовуються на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування.
Таким чином, дозвіл від 05.02.2020 № ІУ113200360808 видавався на реконструкцію автомобільної дороги у межах земель її розміщення, на замовлення органу державної влади.
Щодо тверджень позивача, стосовно того, що вказаним дозволом порушено його право на користування орендованою земельною ділянкою, суд зазначає наступне.
Як вже було встановлено судом раніше, 14.07.2020 між ТОВ "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ" укладено з ФГ "Добра ферма" договір, згідно якого ФГ "Добра ферма" надало ТОВ "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ" - виконавцю робіт з реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 150+000 - км 155+000, Полтавська область доступ до частини земельної ділянки площею 1,65 га (загальна площа - 5,8871 га, кадастровий номер 5324283100:00:006:0003) з правом їх тимчасового зайняття.
Згідно п.1.2. вказаного договору, відшкодування збитків ФГ "Добра ферма" з боку ТОВ "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ", понесених фермерським господарством внаслідок тимчасового зайняття частини земельної ділянки площею 1,645 га (загальна площа - 5,8871 га, кадастровий номер 5324283100:00:006:0003) для проведення обов`язкових планових робіт з реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 150+000 - км 155+000, за рахунок власних обігових коштів Товариства.
Відповідно до п.3.1 Договору ФГ "Добра ферма" зобов`язалось надати ТОВ "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ" частину земельної ділянки площею 1,65 га (загальна площа - 5,8871 га, кадастровий номер 5324283100:00:006:0003), необхідну для проведення обов`язкових планових будівельних робіт з реконструкції автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 150+000 - км 155+000.
Додатковою угодою від 14.07.2020 року та додатком №1 до неї до вказаного договору передбачено сплату ТОВ "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ" на користь ФГ "Добра ферма" грошових коштів в сумі 150000,00 грн. за самовільне зайняття частини земельної ділянки площею 1,65 га (загальна площа - 5,8871 га, кадастровий номер 5324283100:00:006:0003).
Платіжним дорученням №9847 від 23.10.2020 ТОВ "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ" сплачено на користь ФГ "Добра ферма" грошові кошти в сумі 150000,00 грн.
Таким чином, ФГ "Добра ферма" самостійно та добровільно на оплатній основі надало доступ до земельної ділянки, яка перебуває в його користуванні.
В свою чергу, у відповідності до ч. 2, 3 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю. Для отримання дозволу замовником подається заява з переліком документів, серед яких зазначена проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку (п.3 ч.3).
У відповідності до частини 4 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» однією з підстав для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є невідповідність поданих документів вимогам законодавства.
Таким чином, питання відповідності проектної документації на будівництво вимогам законодавства є предметом контролю органів державного архітектурно-будівельного контролю на стадії видачі дозволу на виконання будівельних робіт.
З огляду на встановлені судом обставини, суд зазначає, що дозвіл № ІУ113200360808 від 05 лютого 2020 року виданий Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, яким надано замовнику Службі автомобільних доріг у Полтавській області та генеральному підряднику Товариству з обмеженою відповідальністю "Шляхове будівництво "АЛЬТКОМ" на об`єкт будівництва "Реконструкція автомобільної дороги державного значення Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решетилівка на ділянці км 150+000 - км 155+000, Полтавська область", відповідає визначеним у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а відтак не підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позову Фермерського господарства "Добра Ферма" (вул. Горького, буд. 28-А, кв. 3, смт. Решетилівка, Решетилівський район, Полтавська область, 38400, код ЄДРПОУ 40901760) до Державної інспекції архітектури та містобудування України (бул. Лесі Українки, б.26, Київ, 01133, код ЄДРПОУ 44245840), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Решетилівська міська рада Полтавської області (вул.Покровська, буд.14, м.Решетилівка, Полтавська область, 38400, код ЄДРПОУ 21044065), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Служба автомобільних доріг у Полтавській області (вул. В.Чорновола, буд.22-А, м.Полтава, 36039, код ЄДРПОУ 25898491), Товариство з обмеженою відповідальністю "Шляхове будівництво" Альтком" (вул.Бахчиванджи, буд.2, м.Маріуполь, Донецька область, 87525, код ЄДРПОУ 32794511) про визнання протиправним та скасування дозволу - відмовити
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених підпунктом 15.5 підпункту 15 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 26.08.2022.
Суддя С.С. Бойко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2022 |
Оприлюднено | 08.09.2022 |
Номер документу | 106085872 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні