Рішення
від 08.07.2010 по справі 6/178
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 6/178 08.07.10

За позовом Київської міської ради

До

Третя особа Дніпровської районної у м істі Києві ради

на стороні відповідача бе з самостійних вимог на предм ет спору, Громадська орга нізація Агентство регіональ ного розвитку «Європейське п артнерство»

Про визнання недійсним та с касування пункту додатку ріш ення

Суддя Ковтун С.А.

Представники учасникі в процесу:

Від позивача Фр ідман О.О. (за дов.)

Від відповідача не з`яв ились

Від третьої особи Мун ько О.М. (за дов.)

Обставини справи:

До господарського су ду міста Києва звернулася з п озовом Київська міська рада до Дніпровської районної у м істі Києві ради про визнання недійсним та скасування пун кту 18 додатку до рішення Дніпр овської районної в місті Киє ві ради від 20.03.2003 р. № 68 «Про закрі плення об' єктів комунально го майна територіальної гром ади Дніпровського району міс та Києва»в частині включення нежилого будинку площею 1534,60 к в. м. по вул. Малишка, 39, до перелі ку об' єктів комунальної вла сності територіальної грома ди Дніпровського району міст а Києва.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач пунктом 18 д одатку до спірного рішення б езпідставно включив до майна комунальної власності терит оріальної громади Дніпровсь кого району м. Києва нежилий б удинок площею 1534,60 по вул. Малиш ка, 39.

Ухвалою суду від 19.03.2010 р. поруш ено провадження у справі № 6/178, розгляд останньої призначен о на 26.04.2010 р..

Представником відповідача подано клопотання про зупин ення справи № 6/178 до вирішення справи № 40/435 за позовом комуна льного підприємства «Київжи тлоспецексплуатація»до Дні провської районної у місті К иєві ради про спонукання до в чинення дій.

Вказане клопотання судом в ідхилено, оскільки відповіда ч не навів обставин, що підтве рджують пов' язаність справ и 6/178 зі справою 40/435 та в чому поля гає неможливість розгляду сп рави № 6/178 до вирішення останнь ої.

Представник відповідача п одав клопотання про витребув ання від позивача належним ч ином засвідченої копії рішен ня Київської міської ради № 58 від 18.04.1995 р..

Суд задовольнив клопотанн я відповідача та витребувати від Київської міської ради в казане рішення.

Через канцелярію суду від г ромадської організації Аген тства регіонального розвитк у «Європейське партнерство» надійшло клопотання про зал учення вказаної особи до у уч асті у справі третьою особою на стороні відповідача без с амостійних вимог на предмет спору, оскільки між нею та від повідачем 19.06.2009 р. було укладено го договір купівлі-продажу ч астини нежилого приміщення з агальною площею 1444,40 кв. м., що ск ладає 77/100 частин від нежилих пр иміщень площею 1866,50 кв. м., які ро зташовані за адресою: м. Київ, вул. Малишка, 39.

Дослідивши наявні матеріа ли справи, заслухавши поясне ння учасників процесу, суд ді йшов висновку про необхідніс ть залучення до участі у спра ві як третьої особи на сторон і відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору, громадської організ ації Агентства регіональног о розвитку «Європейське парт нерство», оскільки рішення у справі може вплинути на прав а та обов' язки останньої що до однієї зі сторін.

Крім того, суд витребував ві д позивача дані технічної ін вентаризації будівлі № 39 по ву л. Малишка у місті Києві, на пі дставі яких приймались рішен ня Київської міської ради ві д 31.03.2005 р. № 213/2788 та від 31.10.2006 р. № 137/194, а в ід відповідача - документи, н а підставі яких приймалось о скаржуване рішення.

У зв' язку з залученням тре тьої особи та витребуванням доказів, потрібних для виріш ення спору по суті, судом було відкладено розгляд справи н а 20.05.2010 р.

У зв' язку з неявкою 20.05.2010 р. у судове засідання представни ків відповідача та третьої о соби, судом було відкладено р озгляд справи на 17.06.2010 р.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про причини неявки суд не п овідомив.

У зв' язку з неявкою у судов е засідання відповідача, роз гляд справи було відкладено на 08.07.2010 р..

Через канцелярію суду відп овідач надав письмові поясне ння, в яких зазначив, що його п раво власності на спірний бу динок підтверджується судов ими рішеннями, які набрали за конної сили.

Представник відповідача у судове засідання не з' яви вся повторно, причини неявки суду не повідомив, про час та місце розгляду справи повідо млені належним чином.

За таких обставин, суд вваж ає за можливе розглянути спр аву за наявними матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК Україн и.

Розглянувши надані уча сниками судового процесу док ументи і матеріали, заслухав ши пояснення представників у часників процесу, всебічно т а повно з' ясувавши обставин и, на яких ґрунтуються позовн і вимоги і заперечення, об' є ктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення дл я розгляду справи і вирішенн я спору по суті, суд встановив :

Згідно з рішенням Київс ької міської ради від 30.01.2001 р. № 16 2/1139 «Про адміністративно-тери торіальний устрій міста Києв а»у 2001 році в місті Києві була п роведена адміністративно-те риторіальна реформа.

Рішенням Київської місько ї ради від 06.09. 2001 р. № 3/1437 «Про район ні у місті Києві ради»та розп орядженням Київської місько ї державної адміністрації ві д 01.08.2001 р. № 1625 «Про утворення райо нних у місті Києві державних адміністрацій»були, зокрема , реорганізована Дніпровська районна у місті Києві рада, лі квідована Дніпровська район на у місті Києві державна адм іністрація, створена Дніпро вська районна у місті Києві р ада та Дніпровська районна у місті Києві державна адміні страція.

Внаслідок введення нового адміністративно-територіал ьного устрою відбулось припи нення існуючих районних у мі сті Києві рад шляхом ліквіда ції, тобто без правонаступни цтва.

Власником комунального ма йна міста Києва з моменту лік відації районних рад стала К иївська міська рада, що перед бачено ч. 4 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відповідно до ч. 2 ст. 60 Закону України «Про місцеве самовр ядування в Україні»підставо ю для набуття права комуналь ної власності є передача май на територіальним громадам б езоплатно державою, іншими с уб' єктами права власності, а також майнових прав, створе ння, придбання майна органам и місцевого самоврядування в порядку, встановленому зако ном.

Згідно з п. 8 рішення Київськ ої міської ради від 06.09.2001 р. № 3/1437 « Про районні у місті Києві рад и»районні у місті Києві ради , утворені згідно з цим рішенн ям, є правонаступниками прав і обов' язків в частині майн а, переданого новоутвореним територіальним громадам від повідно до нового адміністра тивно-територіального устро ю, після виконання підпункту 7.1 пункту 7 цього рішення.

Відповідно до ст. 128 Цивільно го кодексу Української РСР, ч инної у 2001 році, право власност і (право оперативного управл іння) у набувача майна за дого вором виникає з моменту пере дачі речі, якщо інше не передб ачено законом або договором. Передачею визнається вручен ня речей набувачеві, а так сам о здача транспортній організ ації для відправки набувачев і і здача на пошту для пересил ки набувачеві речей, відчуже них без зобов'язання доставк и. До передачі речей прирівню ється передача коносаменту а бо іншого розпорядчого докум ента на речі.

27.12.2001 р. Київська міська рада р ішенням № 208/1642 «Про формування комунальної власності терит оріальних громад районів міс та Києва»затвердила перелік об'єктів комунальної власно сті територіальної громади м . Києва та переліки об'єктів ко мунальної власності територ іальних громад районів міста Києва. Додатком 5 до зазначено го рішення був затверджений перелік об'єктів комунальної власності територіальної гр омади Дніпровського району м . Києва.

Нежитлове приміщення за ад ресою: вул. Малишка, 39 не було вк лючено до переліку об'єктів к омунальної власності терито ріальної громади Дніпровськ ого району м. Києва, затвердже ного додатком № 5 до рішення Ки ївської міської ради рішення м № 208/1642 від 27.12.2001 р. «Про формуван ня комунальної власності тер иторіальних громад районів м іста Києва».

20.03.2003 р. Дніпровська районна в м. Києві рада пунктом 18 додатк у рішення № 68 «Про закріплення об'єктів комунального майна територіальної громади Дніп ровського району міста Києва »включила нежитловий будино к площею 1534,60 по вул. Малишка, 39 до об'єктів комунальної власно сті територіальної громади Д ніпровського району к м. Києв а.

Київською міською радою не одноразово приймались рішен ня про внесення змін до рішен ня Київради з питань формува ння комунальної власності мі ста від 27.12.2001 р. № 208/1642.

Станом на день розгляду спр ави, відповідно до додатку 5 до рішенням № 208/1642 від 27.12.2001 р. «Про фо рмування комунальної власно сті територіальних громад ра йонів міста Києва», до перелі ку об'єктів комунальної влас ності територіальної громад и Дніпровського району м. Киє ва передано нежилий будинок площею 261,4 кв. м. по вул. Малишка , 39.

На час прийняття Дніпровсь кою районною радою рішення № 68 від 20.03.2003 р. «Про закріплення о б'єктів комунального майна т ериторіальної громади Дніпр овського району міста Києва» нежилий будинок за адресою: в ул. Малишка, 39, або його частину не було включено до переліку об'єктів комунальної власно сті територіальної громади Д ніпровського району м. Києва .

Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про місцеве самовр ядування в Україні»правовий статус місцевого самоврядув ання в місті Києві визначаєт ься Конституцією України та цим Законом з особливостями, передбаченими законом про м істо Київ.

Відповідно до ч. 5 ст. 140 Консти туції України питання органі зації управління районами в містах належить до компетенц ії міських рад.

Також, в силу п. 41 ч. 1 ст. 26 Закон у України «Про місцеве самов рядування в Україні»до компе тенції міських рад належить прийняття рішень з питань ад міністративно-територіальн ого устрою в межах і порядку, в изначених цим та іншими зако нами.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про місцеве самовряду вання в Україні»право комуна льної власності, це право тер иторіальної громади володіт и, доцільно, економно, ефектив но користуватися і розпорядж атися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належит ь їй, як безпосередньо, так і ч ерез органи місцевого самовр ядування.

Згідно зі статті 60 Закону Ук раїни «Про місцеве самовряду вання в Україні»територіаль ним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах, зокрема, нал ежить право комунальної влас ності на рухоме і нерухоме ма йно, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культур и, освіти, спорту, охорони здор ов'я, науки, соціального обслу говування та інше майно і май нові права, рухомі та нерухом і об'єкти, визначені відповід но до закону як об'єкти права к омунальної власності, а тако ж кошти, отримані від їх відчу ження.

Органи місцевого самовряд ування від імені та в інтерес ах територіальних громад від повідно до закону здійснюють правомочності щодо володінн я, користування та розпорядж ення об'єктами права комунал ьної власності, в тому числі в иконують усі майнові операці ї, можуть передавати об'єкти п рава комунальної власності у постійне або тимчасове кори стування юридичним та фізичн им особам, здавати їх в оренду , продавати і купувати, викори стовувати як заставу, вирішу вати питання їхнього відчуже ння, визначати в угодах та дог оворах умови використання та фінансування об'єктів, що при ватизуються та передаються у користування і оренду. Право комунальної власності терит оріальної громади захищаєть ся законом на рівних умовах з правами ості інших суб'єктів . Об'єкти права комунальної вл асності не можуть бути вилуч ені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам пр ава власності без ї безпосер едньо територіальної громад и або відповідного рішення р ади чи уповноваженого нею ор гану, за винятком випадків, пе редбачених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 З акону України «Про місцеве самоврядування в Україні»ра да в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші а кти у формі рішень.

Згідно з ч. 1 ст. 73 Закону Украї ни «Про місцеве самоврядуван ня в Україні»акти міської ра ди, прийняті в межах наданих ї й повноважень, є обов'язковим и для виконання всіма розташ ованими на відповідній терит орії органами виконавчої вла ди, об'єднаннями громадян, під приємствами, установами та організаціями, посадовими ос обами, а також громадянами, як і постійно або тимчасово про живають на відповідній терит орії.

Згідно з п. 31 ч. 1 ст. 26 Закону Укр аїни «Про місцеве самоврядув ання в Україні»виключно на пленарних засіданнях сіль ської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, питанн я прийняття рішень про пере дачу іншим органам окремих п овноважень щодо управління м айном, яке належить до кому нальної власності відпові дної територіальної громад и, визначення меж цих повнова жень та умов їх здійснення.

Стаття 41 Закону України «Пр о місцеве самоврядування в У країні» зазначає, що питання організації управління рай онами в містах належать до ко мпетенції міських рад. Район ні у містах ради (у разі їх ств орення) та їх виконавчі орган и відповідно до Конституції та законів України здійснюют ь управління рухомим і нерух омим майном та іншими об'єкта ми, що належать до комунально ї власності територіальних г ромад районів у містах, а тако ж здійснюють інші повноважен ня, передбачені цим Законом, в обсягах і межах, що визначают ься міськими радами.

Обсяг і межі повноважень ра йонних у містах рад та їх вико навчих органів визначаються відповідними міськими рада ми за узгодженням з районним и у містах радами з урахуванн ям загальноміських інтересі в та колективних потреб тери торіальних громад районів у містах.

Згідно зі ст. 11 Закону Україн и «Про столицю України - місто -герой Київ», питання організ ації управління районами в м істі Києві належать до компе тенції Київської міської рад и і вирішуються відповідно д о Конституції, цього та інших законів України, рішень місь кої ради про управління райо нами міста. Київська міська р ада може передавати районним у місті радам у власність або в управління об' єкти комун альної власності міста Києва в порядку, передбаченому зак онами України.

Судом встановлено, що позив ачем не надавались відповіда чу повноваження щодо прийнят тя рішень щодо нежилого буди нку по вул. Малишка, 39, в тому чи слі щодо включення його до пе реліку об'єктів комунальної власності територіальної гр омади Дніпровського району м . Києва.

Позивачем спірне майно у вл асність відповідачу не перед авалось, а тому в нього не вин икло на нього право власност і та розпорядження ним.

Згідно з п. 1 ст. 321 Цивільного к одексу України право власнос ті є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлени й цього права чи обмежений у й ого здійсненні.

Відповідно до ч. 1 ст. 392 Цивіль ного кодексу України власник майна може пред'явити позов п ро визнання його права власн ості, якщо це право оспорюєть ся або не визнається іншою ос обою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує йо го право власності.

Статтею 393 Цивільного кодек су України передбачено, що пр авовий акт органу державної влади, органу влади Автономн ої Республіки Крим або орган у місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за п озовом власника майна визнає ться судом незаконним та ска совується.

Оскільки прийняття Дніпро вською районною в м. Києві рад ою пункту 18 додатку до рішення Дніпровської районної в м. Ки єві ради від 20.03.2003 р. № 68 «Про закр іплення об'єктів комунальног о майна територіальної грома ди Дніпровського району міст а Києва»в частині включення нежилого будинку площею 1534,60 по вул. Малишка, 39 до переліку об'є ктів комунальної власності т ериторіальної громади Дніпр овського району м. Києва пору шує право власності територі альної громади м. Києва та обм ежує право його здійснення, с уд вважає позовні вимоги обґ рунтованими та такими, що під лягають задоволенню.

Згідно зі ст. 1 ГПК України пі дприємства, установи, органі зації, інші юридичні особи (у т ому числі іноземні), громадян и, які здійснюють підприємни цьку діяльність без створенн я юридичної особи і в установ леному порядку набули статус у суб'єкта підприємницької д іяльності (далі - підприємств а та організації), мають право звертатися до господарськог о суду згідно з встановленою підвідомчістю господарськи х справ за захистом своїх пор ушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтер есів, а також для вжиття перед бачених цим Кодексом заходів , спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно до ст. 32 Господар ського процесуального кодек су України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на п ідставі яких господарський с уд у визначеному законом пор ядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яки х ґрунтуються вимоги чи запе речення сторін, а також інші о бставини, які мають значення для правильного вирішення г осподарського спору.

Згідно зі ст. 33 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які в она посилається як на підста ву своїх вимог і заперечень.

Приймаючи рішення, суд зобо в' язаний керуватись надани ми сторонами доказами.

Київською міською радою до ведено порушення вимог закон одавства та її права власнос ті, внаслідок прийняття Дніп ровською районною радою ріше ння про включення нежилого б удинку площею 1534,60 по вул. Малиш ка, 39 до переліку об'єктів кому нальної власності територіа льної громади Дніпровського району м. Києва, а тому позовн і вимоги про визнання недійс ним та скасування пункт 18 дода тку до рішення Дніпровської районної в м. Києві ради від 20.03 .2003 р. № 68 «Про закріплення об'єкт ів комунального майна терито ріальної громади Дніпровськ ого району міста Києва», в час тині включення нежилого буди нку площею 1534,60 по вул. Малишка, 3 9 до переліку об'єктів комунал ьної власності територіальн ої громади Дніпровського рай ону м. Києва підлягають задов оленню

Відповідно до ст. 49 ГПК Украї ни судові витрати покладають ся на відповідача.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 33, 49, 80, 82-85 ГПК Україн и, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити пов ністю.

Визнати недійсним пункт 18 д одатку до рішення Дніпровськ ої районної в місті Києві рад и від 20.03.2003 р. № 68 «Про закріпленн я об'єктів комунального майн а територіальної громади Дні провського району міста Києв а»в частині включення нежило го будинку площею 1534,60 по вул. Ма лишка, 39 до переліку об'єктів к омунальної власності терито ріальної громади Дніпровськ ого району міста Києва

Стягнути з Дніпровської ра йонної в місті Києві ради (02094, м . Київ, бульв. Праці, 1/1, код 26077572) на користь Київської міської р ади (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, к од 22883141) 85 грн. державного мита та 236 грн. витрат на інформаційно -технічне забезпечення судов ого процесу.

Суддя С.А. Ковтун

Рішення підписано 27.07.2010 р .

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.07.2010
Оприлюднено05.08.2010
Номер документу10610087
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/178

Ухвала від 12.10.2016

Господарське

Господарський суд Луганської області

Василенко Т.А.

Ухвала від 02.12.2015

Господарське

Господарський суд Луганської області

Василенко Т.А.

Ухвала від 10.02.2015

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Журавчак Л.С.

Ухвала від 23.01.2015

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Журавчак Л.С.

Ухвала від 31.12.2014

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Журавчак Л.С.

Ухвала від 24.11.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 14.10.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 09.09.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 25.06.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Василенко Т.А.

Ухвала від 11.06.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Василенко Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні