Справа 757/38807/20-кГоловуючий у І інстанції ОСОБА_1 Провадження № 11-кп/824/2178/2022 Доповідач у 2 інстанції ОСОБА_2
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
6 вересня2022 року м. Київ
Колегія суддів судової палати з розгляду кримінальних справ Київського апеляційного суду в складі:
головуючого судді - ОСОБА_2 ,
суддів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ,
секретаря ОСОБА_5 ,
за участю
прокурора ОСОБА_6 ,
обвинуваченої ОСОБА_7 ,
захисника адвоката ОСОБА_8 ,
представника потерпілого ОСОБА_9 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві кримінальне провадження за апеляційними скаргами першого заступника керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_10 та захисника обвинуваченої ОСОБА_7 адвоката ОСОБА_8 на вирок Шевченківського районного суду м. Києва від 8 грудня 2021 року, яким
ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку с. Комсомольський, Зміївського району, Харківської області, громадянку України, з вищою освітою, заміжню, на момент вчинення інкримінованого діяння, працюючу на посаді головного бухгалтера ДП МВС України «Інформ-Ресурси», на момент постановлення вироку тимчасово не працюючу, зареєстровану за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючу за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судиму,-
визнано винуватою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України, та призначено покарання у виді позбавлення волі на строк 5 (п`ять) років.
На підставі ст. 75 КК України, звільнено ОСОБА_7 від відбування покарання з випробуванням строком на 3 (три) роки.
Відповідно до ч. 1 ст. 76 КК України покладено на ОСОБА_7 наступні обов`язки: періодично з`являтися для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації; повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи або навчання.
Процесуальні витрати за проведення комісійної судово-економічної експертизи (висновок експерта від 30.01.2020 р. за №3193/3194/20-71) у сумі 11 304,00 грн., - стягнуто з ОСОБА_7 в дохід держави з відповідним призначенням платежів.
В С Т А Н О В И Л А:
За вироком суду, ОСОБА_7 визнано винною та засудженою за вчинення кримінального правопорушення за наступних обставин.
Так, влітку 2018 року, точна дата досудовим розслідуванням та судом не встановлена, ОСОБА_7 , перебуваючи на посаді головного бухгалтера Державного підприємства Міністерства внутрішніх справ України «Інформ-Ресурси» (ідентифікаційний Код 32248749), знаходячись за адресою: м. Київ, проїзд Військовий, будинок 8, вступила в попередню злочинну змову з директором ДП МВС України «Інформ Ресурси» (щодо якого здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні №12019000000000035 від 14.01.2019 в якому він має статус підозрюваного за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України та оголошений в розшук) та невстановленими органом досудового розслідування особами з корисливих мотивів направлених на особисте збагачення, а саме на заволодіння грошовими коштами ДПІ МВС України «Інформ-Ресурси» в спосіб обману посадових осіб МВС України.
Так, влітку 2018 року, однак не пізніше першої декади липня 2018 року, в невстановленому досудовим розслідуванням місці, директор Державного підприємства Міністерства внутрішніх справ України «Інформ-Ресурси» (ідентифікаційний код 32248749), матеріали щодо якого виділено в окреме провадження, діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою заволодіння шляхом обману майном (коштами) ДП МВС України «Інформ Ресурси» в особливо великих розмірах, розробив план злочинних дій у відповідності до якого передбачалось за участі ОСОБА_7 , яка на підставі наказу №03-oc від 11.01.2018 в період часу з 11.01.2018 по 04.02.2019 займала посаду головного бухгалтера ДП МВС України «Інформ-Ресурси», функціональні обов`язки якої передбачені посадовою інструкцією головного бухгалтера Код ЗКППТР 1231 від 24.11.2015 року та інших невстановлених на даний час осіб, шляхом обману посадових осіб МВС України, заволодіти грошовими коштами отриманими в результаті продажу об`єкту нерухомості, який перебував на балансі ДП МВС «Інформ-Ресурси», в спосіб їх перерахунку на суб`єкти господарської діяльності за нібито надані послуги.
Відповідно до статуту ДПІ МВС України «Інформ-Ресурси» за 2018 рік, посадової інструкції головного бухгалтера Код ЗКППТР 1231, ОСОБА_7 , перебуваючи на посаді головного бухгалтера Державного підприємства Міністерства внутрішніх справ України «Інформ-Ресурси» в період часу з 11.01.2018 по 04.02.2019, виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а саме: забезпечення правильного ведення бухгалтерського обліку з дотриманням єдиного методологічного принципу, встановленого Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», керування відділом бухгалтерії та несення персональної відповідальності за своєчасне та якісне виконання, як відділу в цілому, так і особистих функціональних обов`язків, організація роботи з ведення регістрів бухгалтерського обліку, виконання кошторисних витрат, обліку майна, зобов`язань основних засобів, запасів, грошових коштів, фінансових результатів діяльності компанії та інше, достеменно була обізнана щодо негативного фінансового стану державного підприємства, а також можливих шляхів виходу з такого стану.
Відповідно до розробленого директором ДП МВС України «Інформ-Ресурси», матеріали, щодо якого виділено в окреме провадження, плану злочинних дій, ОСОБА_7 , повинна була забезпечити перерахування отриманих ДП МВС «Інформ-Ресурси» грошових коштів від реалізації об`єкту нерухомості, на банківські рахунки іншим співучасникам злочину суб`єктів господарської діяльності, керівниками та засновниками в яких номінально були призначені особи без наміру здійснювати статутну господарську діяльність, а також при поданні фінансової звітності до МВС України та у разі спілкування із посадовими особами МВС України підтверджувати факт використання коштів на погашення існуючого боргу ДП МВС «Інформ-Ресурси» перед ГУ ДФС в м. Києві та перед іншими кредиторами.
Влітку 2018 року, однак не пізніше першої декади липня 2018 року, точна дата судом не встановлена, директор ДП МВС «Інформ-Ресурси» матеріали, щодо якого виділено в окреме провадження, діючи із прямим умислом, маючи на меті усунути будь-які перешкоди для продажу об`єктів нерухомості, які перебували на балансі ДП МВС «Інформ-Ресурси», достовірно знаючи той факт, що майно, яке передбачалось продати перебуває в податковій заставі, тобто без зняття такої податкової застави його реалізація неможлива, подав державному реєстратору ОСОБА_11 ухвалу Ленінського районного суду міста Дніпропетровська у справі № 205/9453/18 до якої були внесені завідомо неправдиві дані про скасування записів про податкову заставу на вище вказані об`єкти нерухомості.
28 серпня 2018 року між Державою Україна в особі Міністерства внутрішніх справ України, код ЄДРПОУ 00032684, до сфери управління якого входить ДП МВС «Інформ-Ресурси» в особі Директора, як продавцем з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Персевбуд», податковий номер: 42174679, в особі Директора, як покупцем з другої сторони, відповідно до результатів проведеного повторного аукціону з продажу державного майна, що обліковується на балансі ДП МВС «Інформ Ресурси», оформлених протоколом №1 та протоколом №2 від 27.07.2018, укладено договір купівлі-продажу вищезазначеного нерухомого майна, який посвідчено приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_12 за реєстровим № 2081.
На підставі платіжного доручення від 28.08.2018 № 14 ТОВ «Персевбуд» перерахував на рахунок ДП МВС «Інформ-Ресурси» №26000300193115/(UAH), відкритий в ГУ по м. Києву та Київській області АТ «Ощадбанк», кошти у загальній сумі 18 999 840 грн., як оплату за вказані нежитлові будівлі.
Таким чином, станом на 28 серпня 2018 року головному бухгалтеру ДП МВС «Інформ-Ресурси» ОСОБА_7 було достовірно відомо, що на рахунку ДП МВС «Інформ-Ресурси» № НОМЕР_1 /(UAH), відкритому в АТ «Ощадбанк» були в наявності грошові кошти, які необхідно було використати на погашення податкової заборгованості ДП МВС «Інформ-Ресурси» перед ГУ ДФС в м. Києві, виплати заборгованості по заробітній платі та покращення фінансового стану ДП МВС «Інформ-Ресурси».
В подальшому, директор ДП МВС «Інформ-Ресурси» матеріали стосовно якого виділено в окреме провадження, на початку вересня 2018 року, перебуваючи на території МВС України за адресою: м. Київ, вул. Богомольця, 10, повідомив директору департаменту державного майна та ресурсів МВС України ОСОБА_13 неправдиву інформацію про те, що грошові кошти отримані ДП МВС «Інформ-Ресурси» від реалізації об`єктів нерухомості почали перераховувати на рахунки ГУ ДФС в м. Києві та на рахунки інших кредиторів ДПІ МВС «Інформ-Ресурси».
На початку вересня 2018 року, однак не пізніше 04.09.2018, директор ДП МВС України «Інформ-Ресурси», матеріали стосовно якого виділено в окреме провадження, повідомив ОСОБА_7 та іншим невстановленим на даний час особам те, що він обманув директора департаменту державного майна та ресурсів МВС України про факт початку перерахунку коштів з рахунку ДП МВС «Інформ-Ресурси» на рахунок ГУ ДФС в м. Києві, а тому можна приступати до виконання основної частини злочинного плану - перерахування грошових коштів з рахунку ДП МВС «Інформ-Ресурси» № НОМЕР_2 ), відкритому в АТ «Ощадбанк» на банківські рахунки суб`єктів господарської діяльності ТОВ «Коссад Решерш» (ЄДРПОУ 37192895), ТОВ «Лакінс» (ЄДРПОУ 42197550) та ТОВ «Дюнкерс» (ЄДРПОУ 42197696).
Крім цього, директор ДП МВС України «Інформ-Ресурси», матеріали стосовно якого виділено в окреме провадження, в період часу з вересня 2018 року по 26 грудня 2018 року, перебуваючи на території МВС України за адресою: м. Київ, вул. Богомольця, 10, надавав директору департаменту державного майна та ресурсів МВС України ОСОБА_13 неправдиву інформацію про те, що грошові кошти отримані ДП МВС «Інформ-Ресурси» від реалізації об`єктів нерухомості перераховані на рахунки ГУ ДФС в м. Києві та на рахунки інших кредиторів ДП МВС «Інформ-Ресурси».
В період часу з 04.09.2018 по 03.01.2019 ОСОБА_7 , перебуваючи в невстановленому досудовим розслідуванням місці, переслідуючи загальний корисливий мотив групи, знаючи той факт, що директор ДП МВС України «Інформ-Ресурси», матеріали стосовно якого виділено в окреме провадження, на виконання спільного попередньо розробленого плану злочинних дій, обманув директора департаменту державного майна та ресурсів МВС України ОСОБА_13 щодо перерахування коштів на рахунок ГУ ДФС в м. Києві та на рахунки інших кредиторів ДП МВС «Інформ-Ресурси», а також достовірно значи, що ТОВ «Коссад Решерш» не надавало для ДП МВС України «Інформ-Ресурси» жодних послуг, забезпечила перерахунок з банківського рахунку належного ДП МВС «Інформ-Ресурси» №26000300193115/(UAH) на рахунок НОМЕР_3 відкритий в АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» (МФО 300614) належний ТОВ «Коссад Решерш» (ЄДРПОУ 37192895), яке було підконтрольне іншим особам пов`язаним єдиним планом та умислом із ОСОБА_7 , грошові кошти на загальну суму 12 937 520,00 грн.
Продовжуючи свою протиправну діяльність ОСОБА_7 , діючи в період часу з 11.10.2018 по 19.10.2018, перебуваючи в невстановленому досудовим розслідуванням місці, переслідуючи загальний корисливий мотив групи, знаючи той факт, що директор ДП МВС України «Інформ-Ресурси», матеріали стосовно якого виділено в окреме провадження, на виконання спільного попередньо розробленого плану злочинних дій, обманув директора департаменту державного майна та ресурсів МВС України ОСОБА_13 , щодо перерахування коштів на рахунок ГУ ДФС в м. Києві та на рахунки інших кредиторів ДП МВС «Інформ-Ресурси», достовірно знаючи, що ТОВ «Лакінс» не надавало для ДП МВС «Інформ-Ресурси» жодних послуг, забезпечила перерахунок з банківського рахунку належного ДП МВС «Інформ-Ресурси» №26000300193115/(UAH) на рахунок НОМЕР_4 відкритий в АТ «ПУМБ» (МФО 334851) належний ТОВ «Лакінс» (ЄДРПОУ 42197550) грошові кошти на загальну суму 2 702 500,00 грн.
В подальшому ОСОБА_7 , діючи в період часу з 08.11.2018 по 20.11.2018, перебуваючи в невстановленому досудовим розслідуванням місці, переслідуючи загальний корисливий мотив групи, знаючи той факт, що директор ДП МВС України «Інформ-Ресурси», матеріали стосовно якого виділено в окреме провадження, на виконання спільного попередньо розробленого плану злочинних дій, обманув директора департаменту державного майна та ресурсів МВС України ОСОБА_13 , щодо перерахування коштів на рахунок ГУ ДФС в м. Києві та на рахунки інших кредиторів ДП МВС «Інформ-Ресурси», достовірно знаючи, що ТОВ «Дюнкерс» не надавало для ДП МВС «Інформ-Ресурси» жодних послуг, забезпечила перерахунок з банківського рахунку, належного ДП МВС «Інформ Ресурси» №26000300193115/(UAH) на рахунок НОМЕР_5 відкритий в АТ «ПУМБ» (МФО 334851) належний ТОВ «Дюнкерс» (ЄДРПОУ 42197696) грошових коштів на загальну суму 1 050 000,00 грн.
В подальшому, невстановлені досудовим розслідування особи, які здійснювали фактичний контроль банківських рахунків, належних ТОВ «Коссад Решерш», ТОВ «Лакінс» та ТОВ «Дюнкерс», діючи згідно попередньо розробленого плану, конвертували безготівкові кошти, отримані від ДП МВС «Інформ-Ресурси» за нібито надані послуги в готівкові, для розподілення їх між всіма задіяними в кримінальному правопорушенні учасниками.
В результаті шахрайських дій колишніх співробітників ДП МВС «Інформ-Ресурси» ОСОБА_7 , особи, що займала посаду директора ДП МВС України «Інформ-Ресурси», матеріали стосовно якого виділено в окреме провадження, та інших невстановлених на даний час осіб, які переслідуючи загальний корисливий мотив групи, діючи на виконання спільного попередньо розробленого плану злочинних дій, за попередньою змовою групою осіб, завдано майнової шкоди (збитків) державним інтересам в особі Міністерства внутрішніх справ України, до сфери управління якого входить Державне підприємство Міністерства внутрішніх справ України «Інформ-Ресурси», в загальній сумі 16 690 020,00 (шістнадцять мільйонів шістсот дев`яносто тисяч двадцять) гривень, що є особливо великим розміром, оскільки в шістсот і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян на момент вчинення кримінального правопорушення. Відповідно до висновку експертизи №3193/3194/20-71 від 30.01.2020 за результатами проведеного дослідження в межах наданих документів, розмір матеріальної шкоди (збитків) ДП МВС України «Інформ-Ресурси» в частині перерахування (сплати) коштів на користь ТОВ «Коссад Решерш», ТОВ «Лакінс» та ТОВ «Дюнкерс», визначений в Аудиторському звіті за результатами позапланового аудиту відповідності аудиту ДП МВС України «Інформ-Ресурси» за період часу з 01.01.2017 по 31.12.2019 № 17/2 від 22.01.2020, підтверджується в загальній сумі 16 690 020,00 грн.
Не погоджуючись з вироком суду, перший заступник керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_10 подав апеляційну скаргу, в якій, не оспорюючи доведеність вини та правильність кваліфікації дій ОСОБА_7 просить вирок суду скасувати в частині призначеного покарання та ухвалити новий вирок, яким призначити ОСОБА_7 покарання за ч. 4 ст. 190 КК України у виді 10 років позбавлення волі з конфіскацією майна. У решті вирок суду залишити без змін.
В обґрунтування своїх вимог послався на те, що вирок суду є незаконним у зв`язку з неправильним застосуванням закону України про кримінальну відповідальність та невідповідністю призначеного покарання тяжкості кримінального правопорушення та особі обвинуваченої, внаслідок м`якості.
Не погоджуючись з вироком суду, захисник обвинуваченої ОСОБА_7 адвокат ОСОБА_8 подав апеляційну скаргу з доповненнями, в якій, просить вирок суду скасувати,а кримінальне провадження закрити.
В обґрунтування своїх вимог послався на те, що вирок суду є незаконним, необґрунтованим та невмотивованим. Вважає, що вина ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України не підтверджується жодними зібраними у справі доказами. Також вважає, що неправильна правова кваліфікація дій обвинуваченої та, як наслідок, порушення правил підслідності, свідчать про недопустимість усіх доказів, отриманих під час здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні №12020100060000587 від 10.02.2020 року, у зв`язку з чим, на думку апелянта, обвинувачена підлягає виправданню через недоведеність її участі в учиненні кримінального правопорушення, а провадження підлягає закриттю у зв`язку з невстановленням достатніх доказів для доведення винуватості особи в суді і вичерпанням можливостей їх отримати на підставі п. 3 ч. 1 ст. 284 КПК України. Крім того, зазначає, що в рамках кримінального провадження №42019000000000780 від 05.04.2019 року ОСОБА_7 допитувалась детективами НАБ України в якості свідка.Також зазначає, що органом досудового розслідування та прокурором в кримінальному провадженні № 1201900000000035 від 14.01.2019 всі процесуальні дії проводились та процесуальні рішення приймались поза межами встановленого строку досудового розслідування.
Заслухавши доповідь судді, думки обвинуваченої та її захисника, які підтримали подану захисником апеляційну скаргу та заперечували проти задоволення апеляційної скарги прокурора, думку прокурора, який підтримав подану апеляційну скаргу прокурора та заперечував проти поданої захисником апеляційної скарги, думку представника потерпілого, яка заперечувала проти задоволення апеляційних скарг прокурора та захисника, перевіривши матеріали кримінального провадження та обговоривши доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.
Згідно вимог ч.1 ст.404 КПК України, вирок суду першої інстанції перевіряється апеляційним судом в межах апеляційної скарги.
Відповідно до вимог ст. 370 КПК України вирок суду повинен бути законним, обґрунтованим та вмотивованим, тобто вирок має ґрунтуватися на зібраних доказах, повністю та всебічно досліджених та правильно оцінених судом, а висновки про подію кримінального правопорушення, про винуватість або невинуватість обвинуваченого у вчиненні злочину та інші істотні питання, які виникли у кримінальному провадженні, мають з достовірністю випливати з матеріалів провадження.
Згідно ст. 84 КПК України доказами у кримінальній справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких у визначеному законом порядку суд встановлює наявність або відсутність суспільно-небезпечного діяння, винність особи, яка вчинила це діяння, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до положень ст. 94 КПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом. Жоден доказ не має наперед встановленої сили.
Оцінивши досліджені в судовому засіданні докази, суд першої інстанції визнав ОСОБА_7 винною у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України.
З таким висновком суду погоджується колегія суддів, оскільки вони відповідають фактичним обставинам кримінального провадження, підтверджуються зібраними, перевіреними та належно оціненими судом першої інстанції доказами, а саме:
- копією ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 06.03.2020 у справі №757/10725/20-к, якою співробітникам СВ Печерського УП ГУНП у м. Києві, що здійснюють досудове розслідування у кримінальному провадженні №12020100060000578 надано тимчасовий доступ до документів, з можливістю вилучення їх оригіналів, що знаходяться в матеріалах кримінального провадження № 12019000000000035 від 14.01.2019, яке перебуває у володінні Головного слідчого управління Національної поліції України за адресою: м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10, а саме: - висновок експертів за результатами проведення комісійної судово-економічної експертизи № 3193/3194/20-71 від 30.01.2020; - юридична банківська справа ДП МВС України «Інформ-Ресурси» (ЄДРПОУ 32248749) та виписка по рахунку № НОМЕР_1 за період з 01.01.2017 по 15.01.2019, що були вилучені в АТ «ОЩАДБАНК» в ході виконання ухвали суду про надання тимчасового доступу до речей і документів; - юридична банківська справа ТОВ «Коссад Решерш» (ЄДРПОУ 37192895) та виписка по рахунку № НОМЕР_6 за період з 08.10.2014 по 23.10.2019, що були вилучені в АТ «Креді Агріколь Банк» в ході виконання ухвали суду про надання тимчасового доступу до речей і документів; - юридична банківська справа ТОВ «Лакінс» (ЄДРПОУ 42197550) та виписка по рахунку № НОМЕР_4 за період з 17.09.2018 по 21.03.2019, що були вилучені в ПАТ «ПУМБ» в ході виконання ухвали суду про надання тимчасового доступу до речей і документів; - юридична банківська справа ТОВ «Дюнкерс» (ЄДРПОУ 42197696) та виписка по рахунку № НОМЕР_5 за період з 24.09.2018 по 04.12.2018, що були вилучені в ПАТ «ПУМБ» в ході виконання ухвали суду про надання тимчасового доступу до речей і документів; - форму 1-ДФ щодо ТОВ «Коссад Решерш» (ЄДРПОУ 37192895), ТОВ «Лакінс» (ЄДРПОУ 42197550) та ТОВ «Дюнкерс» (ЄДРПОУ 42197696), отримані від ДФС України у відповідь на спрямовані запити в порядку ст. 93 КПК України.; - документів, які підтверджують або спростовують перебування ТОВ «Коссад Решерш» (ЄДРПОУ 37192895), ТОВ «Лакінс» (ЄДРПОУ 42197550) та ТОВ «Дюнкерс» (ЄДРПОУ 42197696) за зареєстрованими адресами; - документи, що були надані ДП МВС України «Інформ-Ресурси» та МВС України до Фонду державного майна України для отримання погодження на відчуження вказаних об`єктів нерухомості, що були вилучені у Фонді державного майна України в ході виконання ухвали суду про надання тимчасового доступу до речей і документів.
- копією протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 10.03.2020 складеного на виконання ували слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 06.03.2020 у справі №757/10725/20-к.
- копією ухвали Печерського районного суду м. Києва від 11.11.2019 у справі №757/55585/19-к, якою надано дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю та знаходяться у володінні ТБ «Універсальна товарно-сировинна біржа» код ЄДРПОУ 32069037, з можливістю ознайомитись та вилучення копій документів щодо проведення аукціонів з продажу нерухомого майна, розташованого за адресою: м. Київ, проїзд Військовий, 8 що належало Державі в особі МВС України та знаходилось на балансі ДП МВС України «Інформ-Ресурси», а саме: - документів, які були надані ДП МВС України «Інформ-Ресурси» для організації проведення аукціонів з продажу даних об`єктів нерухомості; - документи щодо організації проведення аукціонів з продажу даних об`єктів нерухомості (оголошення, інформація про проведення аукціонів, оголошення, інформація про майно, що підлягає продажу на аукціоні, протоколи засідання конкурсної комісії, документи щодо учасників, допущених до проведення аукціону, листування з учасниками аукціону та власниками і користувачами майна тощо); - протоколи щодо проведення першого та повторного аукціонів з продажу даних об`єктів нерухомості.
- копією протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 26.11.2019 якою у ТБ «Універсальна товарно-сировинна біржа» вилучено копії документів, відповідно до ухвали Печерського районного суду м. Києва від 11.11.2019 у справі №757/55585/19-к.
- документами, що стосуються продажу майна, розташованого за адресою: м. Київ, проїзд Військовий, 8 що належало Державі в особі МВС України та знаходилось на балансі ДП МВС України «Інформ-Ресурси».
- копією клопотання старшого слідчого в ОВС ГСУ НП України ОСОБА_14 від 27.09.2019 яким орган досудового розслідування витребовував у ТОВ «Персевбуд» документи, які стосувались продажу нерухомого майна, розташованого за адресою: м. Київ, проїзд Військовий, 8.
- копією протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 22.11.2019, яким у ТОВ «Персевбуд» вилучено документи, що стосувались купівлі-продажу нерухомого майна, розташованого за адресою: м. Київ, проїзд Військовий, 8.
- копією договору купівлі-продажу нерухомого майна серії ННІ 872174 від 28.08.2018, яким ТОВ «Персевбуд» придбало у ДП МВС України «Інформ-Ресурси» нежитлову будівлю, загальною площею 3 760,4 кв.м., що знаходяться за адресою: м. Київ, проїзд Військовий, буд 8, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1628810280000 за ціною у 18 999 840,00 грн. у т.ч. ПДВ 3 166 640,00 грн.
- копією платіжного доручення №14 яким ТОВ «Персевбуд» перерахувало на рахунок ДП МВС України «Інформ-Ресурси» № НОМЕР_1 грошові кошти у сумі 18 999 840,00 грн.
- копією ухвали Печерського районного суду м. Києва від 23.10.2019 у справі №757/56229/19-к, якою уповноваженим слідчим ГСУ НП України надано дозвіл на проведення тимчасового доступу до наступних рахунків: № НОМЕР_7 відкритий в АТ «УкрСиббанк» (МФО 351005), який належить ТОВ «ДЮНКЕРС» (код ЄДРПОУ 42197696); № НОМЕР_8 , № НОМЕР_9 відкриті в АТ «УкрСиббанк» (МФО 351005), які належать ТОВ «ЛАКІНС» (код ЄДРПОУ 42197550); № НОМЕР_10 , № НОМЕР_11 відкриті в АТ «ПУМБ» (МФО 334851), які належать ТОВ «ДЮНКЕРС» (код ЄДРПОУ 42197696); № НОМЕР_12 , № НОМЕР_13 відкриті в АТ «ПУМБ» (МФО 334851), які належать ТОВ «ЛАКІНС» (код ЄДРПОУ 42197550); № НОМЕР_14 , № НОМЕР_15 які відкриті в ПАТ «БАНК ФОРУМ» (МФО 322948), які належать ТОВ «КОССАД РЕШЕРШ» (код ЄДРПОУ 37192895); № НОМЕР_3 , № НОМЕР_16 які відкриті в АТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» (МФО 300614), які належать ТОВ «КОССАД РЕШЕРШ» (код ЄДРПОУ 37192895).
- копією протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 13.11.2019, яким у АТ «Укрсиббанк», розташованого за адресою: м. Київ, вул. Андріївська, 7 вилучено документи, що стосувались рахунків, відкритих ТОВ «ДЮНКЕРС» (код ЄДРПОУ 42197696) та ТОВ «ЛАКІНС» (код ЄДРПОУ 42197550).
- виписками про рух коштів по рахунках ТОВ «ДЮНКЕРС» (код ЄДРПОУ 42197696) та ТОВ «ЛАКІНС» (код ЄДРПОУ 42197550).
- копією протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 14.11.2019, яким у АТ «Креді Агріколь Банк», розташованого за адресою: м. Київ, вул. Басейна, 23 вилучено документи, що стосувались рахунків, відкритих ТОВ «КОССАД РЕШЕРШ» (код ЄДРПОУ 37192895).
- виписками про рух коштів по рахунках ТОВ «КОССАД РЕШЕРШ» (код ЄДРПОУ 37192895).
- копією протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 20.11.2019, яким у АТ «ПУМБ», розташованого за адресою: м. Київ, вул. Р.Окіпної, 8-Б вилучено документи, що стосувались рахунків, відкритих ТОВ «ДЮНКЕРС» (код ЄДРПОУ 42197696).
- виписками про рух коштів по рахунках ТОВ «ДЮНКЕРС» (код ЄДРПОУ 42197696).
- копією ухвали Печерського районного суду м. Києва від 19.12.2019 у справі №757/65934/19-к, якою уповноваженим слідчим ГСУ НП України надано дозвіл на проведення тимчасового доступу до документів які містяться у АТ «Ощадбанк» Філії - Головне управління по м. Києву та Київській області АТ «Ощадбанк» МФО 322669 (м. Київ, вул. Володимирська,27), з можливістю ознайомитись та вилучення належним чином завірених копій документів, а саме: - договорів угод, доповнень та додаткових угод до них, актів прийому передачі з контрагентами, які свідчать про надходження та використання коштів по банківських рахунках юридичних осіб, в т.ч. документів щодо проведення фінансового моніторингу працівниками банківської установи операцій по рахунку № НОМЕР_1 належному ДП МВС України «Інформ-Ресурси» (код ЄДРПОУ 32248749); - банківських карток із зразками підписів особи (осіб), копій паспортів, копій ідентифікаційних номерів, доручень, заяв, договорів, довіреностей, інших документів, які надавались до банку при відкритті та обслуговуванні розрахункового рахунку № НОМЕР_1 належного ДП МВС України «Інформ-Ресурси» (код ЄДРПОУ 32248749); - договорів щодо автоматизованого обслуговування (клієнт-банк) рахунку № НОМЕР_1 належному ДП МВС України «Інформ-Ресурси» (код ЄДРПОУ 32248749) з обов`язковим зазначенням ІР-адрес з яких були зроблені сеанси зв`язку, дати, часу за період часу з 01.08.2018 по дату ухвали слідчого судді;- відомостей щодо юридичних осіб, які використовували такі ж самі ІР адреси підключення до системи клієнт-банк, як і ДП МВС України «Інформ-Ресурси» (код ЄДРПОУ 32248749) під час сеансів по рахунку № НОМЕР_1 , з наступними документами: відомостей щодо ІР адрес, підключення до системи клієнт банк, банківських виписок (роздруківок руху коштів) по розрахункових рахунках (в друкованому та електронному вигляді, з зазначенням призначенням платежу; повних даних платника та отримувача з зазначенням коду, номеру рахунку та МФО банківської установи; конкретного часу та дати платежу; номеру платіжного документу).
- копією протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 29.01.2020, яким у АТ «Ощадбанк», розташованого за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 27 вилучено документи, що стосувались рахунків, відкритих ДП МВС України «Інформ-ресурс» ЄДРПОУ 32248749.
- документами, що стосувались рахунків, відкритих ДП МВС України «Інформ-ресурс» ЄДРПОУ 32248749 в АТ «Ощадбанк», з яких вбачається, що право розпорядження рахунками № НОМЕР_1 , № НОМЕР_17 мали директор ДП МВС України «Інформ-ресурс» ОСОБА_15 та головний бухгалтер ОСОБА_16
- копією протоколу огляду речей від 13 грудня 2019 року, яким оглянуто інформацію, що міститься на диску CD-R (700 MB 80 min), наданого для долучення до матеріалів кримінального провадження в ході проведення тимчасового доступу у АТ «Ощадбанк», розташованого за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 27, та встановлено, що на вказаному диску знаходиться виписка по рахунку № НОМЕР_1 , який належить ДП МВС України «Інформ-Ресурси» за період з 01.01. 2017 по 15.01.2019. Згідно вказаного протоколу, зазначена вище виписка містить інформацію з приводу надходження 28.08.2018 на рахунок № НОМЕР_1 грошових коштів у сумі 18 999 840,00 грн. від ТОВ «ПЕРСЕВБУД» згідно дог. купівлі-продажу нерух. майна №2081 від 28.08.2018 Втч ПДВ 3 166 640,00 грн. Крім того, вказаний протокол також свідчить про те, що виписка по рахунку містить інформацію щодо перерахування з рахунку № НОМЕР_1 на рахунки, що належать ТОВ «Дюнкерс», ТОВ «Коссад решерш», ТОВ «Лакінс» грошових коштів на загальну суму 16 690 020,00 грн.
- копією витягу з виписки за період 01.11.2018-01.12.2018 з рахунку № НОМЕР_1 , що належить ДП МВС України «Інформ-Ресурси», з якої вбачається, що з вказаного рахунку на рахунок ТОВ «Коссад решерш» за листопад 2018 року було перераховано 5 200 700 грн.
- копією витягу з виписки за період 01.12.2018-01.02.2019 з рахунку № НОМЕР_1 , що належить ДП МВС України «Інформ-Ресурси», з якої вбачається, що з вказаного рахунку на рахунок ТОВ «Коссад решерш» за грудень 2018 року було перераховано 2 160 000 грн.
- копією картки рахунку 3711 за НОМЕР_18 з якої вбачається, що ДП МВС України «Інформ-Ресурси» перерахувало на рахунки ТОВ «Дюнкерс» грошові кошти у сумі 1 050 000,00.
- копією картки рахунку 631 за січень 2018 р. - березень 2019 з якої вбачається, що ДП МВС України «Інформ-Ресурси» перерахувало на рахунки ТОВ «Лакінс» грошові кошти у сумі 2 702 500,00.
- копією наказу №03-ос від 11.01.2018, відповідно до якої ОСОБА_7 призначено виконуючою обов`язки головного бухгалтера ДП МВС України «Інформ-Ресурси» з 12.01.2018 року у порядку переведення з ДП МВС України «Служба замовника МВС України», до призначення головного бухгалтера підприємства в установленому законом порядку.
- копією особової картки ОСОБА_7
- копією посадової інструкції головного бухгалтера (Код ЗКППТР 1231) ДП МВС України «Інформ-Ресурси», яка містить особистий підпис ОСОБА_7 відповідно до якої головний бухгалер контролює правильність оформлення первинної документації і відображення на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій, керує формуванням інформаційної системи бухгалтерського, податкового, статистичного та управлінського обліку, забезпечує, надання інформації внутрішнім (керівному складу підприємства) та зовнішнім (за погодженням з керівником) користувачам, забезепечує своєчасне перерахування податків та зборів до держбюджету, вживає заходів з попередження нестач, незаконної витрати коштів і товарно-матеріальних цінностей, порушень фінансового і господарського законодавства. Також у вказаній інструкції зазначено, що головний бухгалтер несе відповідальність за правильне, достовірне і своєчасне складання та подання балансів, звітів інших відомостей бухгалтерської звітності і фінансово-господарської діяльності підприємства.
- копією статуту ДП МВС України «Інформ-Ресурси», у п.5.6 якого зазначено, що директор Підприємства та головний бухгалтер несуть відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність бухгалтерського обліку, статистичної та фінансової звітності.
- копією податкового повідомлення-рішення від 06.03.2018 №0149791213, яким ДП МВС України «Інформ-Ресурси» повідомлено, що на підставі ст. 126 ПК України за затримку сплати грошового збов`язання в сумі 6 891 669,7 грн. воно зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20 % у сумі 1 396 334,94 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)
- копією акту про результати камеральної перевірки дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ДП МВС України «Інформ-Ресурси» від 22.02.2018 №2127/26-15-12-13-20, яким встановлено, що дані камеральної перевірки свідчать про порушення ДП МВС України «Інформ-Ресурси» граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість передбачених п. 57.1 ст. 57, ст. 203 ПК України від 02.12.2010 №2755-VІ.
- копією повідомлення про вручення поштового відправлення, з якої вбачається, що ДП МВС України «Інформ-Ресурси» 26.02.2018 отримало акт камеральної перевірки від 22.02.2018 №2127/26-15-12-13-20;
- копією податкового повідомлення-рішення від 04.06.2018 №0321671213, яким ДП МВС України «Інформ-Ресурси» повідомлено, що на підставі ст. 126 ПК України за затримку сплати грошового збов`язання в сумі 1 384 023,0 грн. воно зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20 % у сумі 276 804 грн. за платежем податок на додану вартість;
- копією акту про результати камеральної перевірки дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ДП МВС України «Інформ-Ресурси» від 10.05.2018 №5155/26-15-12-13-20, яким встановлено, що дані камеральної перевірки свідчать про порушення ДП МВС України «Інформ-Ресурси» граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість передбачених п. 57.1 ст. 57 ПК України від 02.12.2010 №2755-VІ.
- копією повідомлення про вручення поштового відправлення, з якої вбачається, що ДП МВС України «Інформ-Ресурси» 11.06.2018 отримало акт камеральної перевірки від 10.05.2018 №5155/26-15-12-13-20;
- копією податкового повідомлення-рішення від 07.08.2018 №0499011213, яким ДП МВС України «Інформ-Ресурси» повідомлено, що на підставі ст. 126 ПК України за затримку сплати грошового збов`язання в сумі 8 947 319,0 грн. воно зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20 % у сумі 1 789 463,86 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг);
- копією акту про результати камеральної перевірки дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності сплати податку на додану вартість до бюджету ДП МВС України «Інформ-Ресурси» від 19.07.2018 №11754/26-15-12-13-20, яким встановлено, що дані камеральної перевірки свідчать про порушення ДП МВС України «Інформ-Ресурси» граничних строків сплати узгодженої суми грошового зобов`язання по податку на додану вартість передбачених п. 57.1 ст. 57, ст. 203 ПК України від 02.12.2010 №2755-VІ.
- копією повідомлення про вручення поштового відправлення, з якої вбачається, що ДП МВС України «Інформ-Ресурси» 13.08.2018 отримало акт камеральної перевірки від 19.07.2018 №11754/26-15-12-13-20;
- копією податкового повідомлення-рішення від 07.08.2018 №0499011213, яким ДП МВС України «Інформ-Ресурси» повідомлено, що на підставі ст. 126 ПК України за затримку сплати грошового збов`язання в сумі 8 947 319,0 грн. воно зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20 % у сумі 1 789 463,86 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг);
- копією ухвали Печерського районного суду м. Києва від 23.10.2019 у справі №757/56322/19-к, якою співробітникам ГСУ НП України надано тимчасовий доступ до документів з можливістю вилучення (проведення виїмки) їх належним чином завірених копій усіх документів реєстраційної справи ТОВ «Коссад решерш» (код ЄДРПОУ 37192895), яка знаходиться в відділі з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Печерської районної в м. Києві державної адміністрації, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. М.Омеляновича-Павленка, 15.
- копією протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 05.11.2019 року, яким вилучено копію реєстраційної справи ТОВ «Коссад решерш».
- копією реєстраційної справи ТОВ «Коссад решерш» з документів у якій вбачається, що останнє здійснює економічну діяльність з оптової торгівлі зерном необробленим тютюном насінням і кормами для тварин (код КВЕД 46.21) (основний вид діяльності), неспеціалізованої оптової торгівлі (код КВЕД 46.90), діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (код КВЕД 46.19), консультування з питань комерційної діяльності й керування (код КВЕД 70.22), іншу професійну наукову та технічну діяльність, дослідження кон`юктури ринку та виявлення громадської думки (код КВЕД 73.20). Також з копій документів реєстраційної справи вбачається, що ТОВ «Коссад решерш» відсутнє за місцезнаходженням.
- копією ухвали Печерського районного суду м. Києва від 23.10.2019 у справі №757/56250/19-к, якою співробітникам ГСУ НП України надано тимчасовий доступ до документів з можливістю вилучення (проведення виїмки) їх належним чином завірених копій усіх документів реєстраційної справи ТОВ «Дюнкерс» (код ЄДРПОУ 42197696) та ТОВ «Лакінс» (код ЄДРПОУ 42197550), які знаходяться в Миколаївській міській раді за адресою: м. Миколаїв, вул. Адміральська, 20.
- копією протоколу тимчасового доступу до речей і документів від 13.11.2019 року, яким вилучено копію реєстраційної справи ТОВ «Дюнкерс» та копію реєстраційної справи ТОВ «Лакінс».
- копією реєстраційної справи ТОВ «Лакінс» з документів у якій вбачається, що основним видом діяльності останнього є неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90).
- копією реєстраційної справи ТОВ «Дюнкерс» з документів у якій вбачається, що основним видом діяльності останнього є неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90).
- копією Аудиторського звіту за результатами позапланового аудиту відповідності аудиту ДП МВС України «Інформ-ресурси» за період часу з 01.07.2017 по 31.12.2019 №17/2 від 22.01.2020 р., у якому вказано, що ДП МВС України «Інформ-ресурси» зазнало збитків в загальній сумі 16 690 020,00 грн.
- копією постанови про призначення судово-економічної експертизи від 23.01.2020, якою в рамках кримінального провадження №12019000000000035 від 14.01.2019 призначено судово-економічну експертизу
- копією висновку комісійної судово-економічної експертизи від 30.01.2020 р. за №3193/3194/20-71, відповідно до якого за результатами дослідження в межах наданих документів, розмір матеріальної шкоди (збитків) ДП МВС України «Інформ-ресурси» в частині перерахування (сплати) коштів на користь ТОВ «Коссад решерш», ТОВ «Лакінс» та ТОВ «Дюнкерс», визначений в Аудиторському звіті за результатами позапланового аудиту відповідності аудиту ДП МВС України «Інформ-ресурси» за період часу з 01.07.2017 по 31.12.2019 №17/2 від 22.01.2020 р., підтверджується в загальній сумі 16 690 020,00 грн.
Окрім того, винуватість ОСОБА_7 у вчиненні вказаного кримінального правпорушення повністю доведена показами представника потерпілого та свідків, а саме:
- показами представника потерпілого ОСОБА_9 , яка пояснила, що МВС України є засновником ДП МВС України «Інформ-Ресурси». На балансі ДП МВС Інформ-Ресурси знаходився об`єкт нерухомого майна на Військовому проїзді, 8 в м. Києві. МВС України видавало наказ про відчуження нерухомого майна на Військовому проїзді, 8 в м. Києві у зв`язку із збитковістю ДП МВС Інформ-Ресурси та необхідністю сплати податкового боргу підприємством. 28.08.2018 ДП МВС Інформ-Ресурси в особі директора ОСОБА_15 уклало договір купівлі-продажу нерухомого майна на Військовому проїзді, 8 в м. Києві з ТОВ Персевбуд. ТОВ «Персевбуд» перерахував на рахунок ДП МВС «Інформ-Ресурси» № НОМЕР_1 /(UAH), відкритий в ГУ по м. Києву та Київській області АТ «Ощадбанк», кошти у загальній сумі 18 999 840 грн., як оплату за вказані нежитлові будівлі. В подальшому, у зв`язку із грубими порушеннями, допущеними директором ОСОБА_15 та головним бухгалтером ОСОБА_7 при складанні фінансової звітності, грошові кошти, які надійшли від продажу нерухомого майна на Військовому проїзді, 8 в м. Києві були шахрайським шляхом виведені з підприємства шляхом перерахування коштів на фіктивні суб`єкти господарювання. Всі кошти ДП МВС Інформ-Ресурси витрачаються лише з погодженням фінансового відділу, тобто відділу бухгалтерії. Договори про надання послуг підписуються/візуються відділом бухгалтерії. Грошові кошти перераховуються з рахунку ДП МВС Інформ-Ресурси лише за наявності у відділу бухгалтерії актів приймання передачі робіт/послуг, які у випадку перерахування грошових коштів ТОВ Коссад Решерш, ТОВ Лакінс, ТОВ Дюнкерс були відсутні. Головний бухгалтер ДП МВС Інформ-Ресурси ОСОБА_7 , відповідно до вимог чинного законодавства, посадової інструкції тощо, зобов`язана була здійснювати контроль за всіма фінансовими операціями підприємства. На її думку, внаслідок неправомірних дій директора ОСОБА_15 , головного бухгалтера ОСОБА_7 та інших невстановлених на даний час осіб розмір матеріальної шкоди (збитків) ДП МВС України «Інформ Ресурси» в частині перерахування (сплати) коштів на користь ТОВ «Коссад Решерш», ТОВ «Лакінс» та ТОВ «Дюнкерс» заподіяний в загальній сумі 16 690 020,00 грн.
- показами свідка ОСОБА_17 , яка повідомила суду, що починаючи з 2017 року вона працює у АТ «Ощадбанк» з юридичними особами, які є клієнтами банку. В її функціональні обов`язки входить супроводження останніх. Так, на ім`я ДП МВС України «Інформ ресурси» був відкритий поточний рахунок. Разом з тим, вказаний рахунок був відкритий іншим співробітником банку. Особисто свідок з директором ОСОБА_15 та головним бухгалтером ОСОБА_7 не знайома, а лише спілкувалась з юристом ДП МВС України «Інформ ресурси», з приводу закриття рахунків відкритих на ім`я вказаного підприємства. Свідок показала, що для відкриття рахунку в банку юридичною особою, останній необхідно надати ряд визначених документів та укласти відповідний договір. Разом з тим, їй не відомо хто з уповноважених осіб ДП МВС України «Інформ ресурси» подавав необхідні документи для відкриття рахунку в банку. Доступ до відкритого на ім`я ДП МВС України «Інформ ресурси» рахунку мав директор та головний бухгалтер вказаного підприємства. Свідок відмітила, що наскільки їй відомо, ДП МВС України «Інформ ресурси» не повідомляло банк про зміну головного бухгалтера. Крім того, ОСОБА_17 пояснила, що всі операції з перерахування коштів здійснювались дистанційно, через сервіс клієнт-банк. Для перерахування коштів, платнику необхідно створити відповідний платіж в особистому кабінеті та обов`язково підтвердити останній електронно-цифровим ключем, за відсутності якого провести платіж є не можливим. Доступ до електронного цифрового підпису мали виключно директор та головний бухгалтер ДП МВС України «Інформ ресурси», а тому перерахувати кошти мали повноваження лише вони. Свідок відмітила, що після створення та підписання ЕЦП онлайн-платежу дані про нього надходять до банку, та банк має повноваження підтвердити чи відхилити такий платіж. Окрім того, свідок повідомила, що електронний цифровий підпис був наданий директору ДП МВС України «Інформ ресурси» ОСОБА_15 , а також головному бухгалтеру прізвище якого свідок не пам`ятає. Електронно-цифровий підпис був наданий на термін один або три роки, разом з тим, точний період дії ЕЦП свідок не пам`ятає. Свідок повідомила, що їй не відомо чи можливо встановити за чиїм саме підписом було здійснено переказ коштів. Зазначила, що підпис головного бухгалтера при оформленні документів не є обов`язковим, оскільки банк працює на підставі документів наданих клієнтом при створенні особистого кабінету. Під час створення електронного цифрового кабінету на сайті банку клієнт повідомляє свій контактний номер телефону, але свідку не відомо чи приходить сповіщення на контактний телефон клієнта банку при вході в особистий кабінет з комп`ютера. ОСОБА_17 відмітила, що здійснювати перекази грошових коштів через клієнт-банк можливо перебуваючи за кордоном, в той час свідку не відомо чи зберігається відповідна айпі-адреса. Окрім того свідок зазначила, що заходити в особистий кабінет можливо як за електронним цифровим підписом так і вказавши логін та пароль, разом з тим, створити платіж можливо виключно за наявності ЕЦП. В разі закінчення строку дії ЕЦП клієнт банку може самостійно продовжити його строк дії. Свідок зауважила, що для здійснення та відправлення до банку платежу у даному випадку необхідний був підпис директора ДП МВС України «Інформ ресурси». На запитання головуючого судді свідок зазначила, що станом на день надання показів всі рахунки відкриті на ім`я ДП МВС України «Інформ ресурси» були закриті в зв`язку з ліквідацією підприємства. Станом на день закриття рахунків відкритих на ім`я ДП МВС України «Інформ ресурси», на рахунках підприємства зберігались грошові кошти, в розмірі декілька мільйонів гривень, разом з тим, точну суму свідок не пам`ятала.
- показами свідка ОСОБА_16 , яка повідомила, що починаючи з 27 жовтня 2015 року вона працювала в ДП МВС України «Інформ ресурси». Починаючи з грудня 2015 року її було призначено на посаду головного бухгалтера зазначеного підприємства. До її функціональних обов`язків входив контроль за податковою та фінансовою звітністю, контроль проведення бухгалтерських операцій підприємства, подання фінансової звітності до МВС України та податкових органів. Свідок ОСОБА_16 повідомила суду, що з обвинуваченою ОСОБА_7 вона познайомилась через два тижні після того, як звільнилась з ДП МВС України «Інформ ресурси» та загалом зустрічалась з нею три рази, а саме: перша зустріч відбулась після того, як співробітник ДП МВС України «Інформ ресурси» ОСОБА_18 попросила її приїхати до державного підприємства, другий раз вони зустрілись на святкуванні ювілею в грудні 2018 року, та третій раз зустрілись у період, коли вона вже була членом ліквідаційної комісії ДП МВС України «Інформ ресурси», а обвинувачена попросила її надати довідку про доходи за 2018 рік. Свідок зазначила, що в той час коли вона працювала на посаді бухгалтера Державного підприємства їй було відомо про існування у ДП МВС України «Інформ ресурси» податкового боргу, а в подальшому в податковій їй повідомили і про існування податкової застави на майновий комплекс, розташований за адресою: м. Київ, проїзд Військовий, 8. ОСОБА_16 вказала, що між ДП МВС України «Інформ ресурси» та банками були укладені договори, якими займався юридичний відділ підприємства. Для здійснення безготівкових переказів з рахунку, відритому в АТ «Ощадбанк» на ім`я ДП МВС України «Інформ ресурси» необхідно було використовувати електронний цифровий підпис. Також доступ до вказаного рахунку можна було здійснити через особистий кабінет, логін та пароль до особистого кабінету в АТ «Ощадбанк», окрім неї, ОСОБА_16 , мала співробітник ДП МВС України «Інформ ресурси» ОСОБА_18 . Свідок зауважила, що здійснити перерахування грошових коштів з рахунку відкритого на ім`я ДП МВС України «Інформ ресурси» в АТ «Ощадбанк» можливо виключно за наявності електронного цифрового підпису. ОСОБА_16 вказала, що після її звільнення новий електронний-цифровий-підпис для головного бухгалтера не видавався. Також свідок вказала, що в останній робочий день на ДП МВС України «Інформ ресурси», вона зателефонувала до АТ «Ощадбанк» та повідомила про своє звільнення. Електронний цифровий ключ та кардрідер вона передала ОСОБА_18 . Приблизно через тиждень, ОСОБА_18 зателефонувала їй та повідомила, що електронний цифровий ключ було ліквідовано. Свідок ОСОБА_16 вказала, що їй, як головному бухгалтеру, було відомо про розмір коштів, які перебували на рахунках відкритих на ім`я ДП МВС України «Інформ ресурси». Зазначила, що при здійсненні переказу коштів, кожен платіж здійснювався за погодженням директора ДП МВС України «Інформ ресурси». Вказала, що для формування платіжних доручень необхідно щоб був наданий акт наданих послуг та рахунок для сплати. Рахунки для сплати направлялись головному бухгалтеру поштою, передавались канцелярією, направлялись на електронну пошту, акти надавались наручно особами які здійснювали контроль за штрафмайданчиками. На кожному рахунку директор ставив візу «до сплати». Кожна філія ДП МВС України «Інформ ресурси» мала право самостійно проводити розрахунки, а тому в межах посадових обов`язків ОСОБА_16 , як головний бухгалтер державного підприємства, сплачувала рахунки виключно за головне відділення.
- показами свідка ОСОБА_18 , яка вказала, що починаючи з жовтня 2015 року вона працювала в ДП МВС України «Інформ ресурси» спочатку, посаді бухгалтера, а потім на посаді заступника головного бухгалтера. На момент її працевлаштування у ДП МВС України «Інформ ресурси», головним бухгалтером була ОСОБА_16 . До посадових обов`язків головного бухгалтера входило нарахування заробітної плати та складання фінансової звітності по заробітній платі, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності. Свідок зазначила, що вона працювала в одному кабінеті з головним бухгалтером ОСОБА_16 , а також, вказала, що мала доступ до сервісу клієнт банк, та в разі необхідності за відсутності головного бухгалтера могла створювати платіжні доручення, в разі виникнення термінової необхідності провести платіжні операції, за наявності розпорядження від головного бухгалтера, або директора підприємства. Паролі для доступу до системи клієнт-банк мали директор підприємства ОСОБА_15 та головний бухгалтер - ОСОБА_16 , а потім ОСОБА_7 . Свідок пояснила, що їй паролі доступу до рахунків також були відомі. У період з вересня 2018 року по січень 2019 року, головним бухгалтером підприємства була ОСОБА_7 , в той період часу свідок працювала на посаді заступника головного бухгалтера. Свідок пояснила, що перед тим як на посаду головного бухгалтера було призначено ОСОБА_7 , на вказаній посаді працювала ОСОБА_16 . Під час звільнення ОСОБА_16 з посади головного бухгалтера відповідно до наказу, остання передала всю фінансову звітність їй, а вона в подальшому передала її ОСОБА_7 . ОСОБА_18 зазначила, що в період з травня по листопад 2018 року вона перебувала на лікарняному, та в цей час на її посаду нікого призначено не було, а тому платіжні операції могли проводити лише директор підприємства ОСОБА_15 та головний бухгалтер ОСОБА_7 . Також ОСОБА_18 повідомила, що директор мав доступ до електронного цифрового ключа головного бухгалтера. Так, до звільнення з посади головного бухгалтера ОСОБА_16 електронні цифрові ключі зберігались в ящику робочого стола останньої, який закривався на ключ, а після її звільнення всі ключі зберігались у директора. Зазначила, що для входу в електронний сервіс клієнт-банк електронний цифровий ключ не потрібен, але для відправки платежу він необхідний.
- показами свідка ОСОБА_13 , яка пояснила, що з 05.12.2016 року вона працює на посаді начальника департаменту держмайна МВС України, яке є засновником ДП МВС України «Інформ-Ресурси». Основною діяльністю ДП МВС України «Інформ-Ресурси» було виготовлення довідок про відсутність судимостей та контроль штрафмайданчіків. ОСОБА_7 та ОСОБА_15 вона знала особисто. Свідок вказала, що МВС України у діяльність ДП МВС України «Інформ-Ресурси» не втручалось. Оскільки ДП МВС України «Інформ-Ресурси» було збитковим, МВС України, видало наказ про відчуження нерухомого майна, розташованого за адресою: м. Київ, проїзд Військовий 8 для погашення податкового боргу підприємства. Вказаний наказ був прийнятий на підставі рішення керівництва. Разом з тим, департамент не контролював виконання вищевказаного наказу. Відчудження майна, що належало ДП МВС України «Інформ-Ресурси» здійснював Фонд державного майна. Майно ДП МВС України «Інформ-Ресурси» було продано у 2018 році, на скільки вона пам`ятає у другому півріччі, але після продажу майна відповідний звіт надано не було. У звіті поданому ДП МВС України «Інформ-Ресурси» дані щодо продажу вказаного майна були відсутні. Про той факт, що ДП МВС України «Інформ-Ресурси» не було погашено податковий борг, їй стало відомо після зміни голови ліквідаційної комісії та призначення на цю посаду ОСОБА_19 . Куди саме були перераховані грошові кошти від продажу майна свідку на той час було не відомо. В подальшому виявилось, що вказані грошові кошти були перераховані директором та головним бухгалтером на рахунки фіктивних підприємств, хоча ОСОБА_15 на відповідних нарадах доповідав про те, що фінансові показники покращиться, а борг він погасить.
- показами свідка ОСОБА_19 , який пояснив, що починаючи з січня 2019 року, він займав посаду Голови ліквідаційної комісії ДП МВС України «Інформ-Ресурси». 09 січня 2019 року колишній голова ліквідаційної комісії ОСОБА_15 прибув до ДП МВС України «Інформ-Ресурси» з метою передачі всієї документації підприємства, однак усю документацію не передав зазначивши, що її частина була вилучена СБ України, серед непереданої документації, зокрема були документи, що стосувались перерахування грошових коштів на рахунки ТОВ «Коссад Решерш», ТОВ «Лакінс» та ТОВ «Дюнкерс». 10 січня 2019 року, свідок звернувся з відповідною заявою до МВС в якій повідомив, про те, що у останнього відсутні печатки та електронні носії ДП МВС України «Інформ-Ресурси». В ході виконання своїх функціональних обов`язків він, ОСОБА_19 , намагався дізнатись у ОСОБА_7 чи збереглася фінансова звітність, на що остання повідомила, про те, що не була присутня під час вилучення документації, а тому дана інформація їй не відома. ОСОБА_7 займала посаду головного бухгалтера ДП МВС України «Інформ-Ресурси» в період з вересня 2018 року по березень 2019 року. Про стан фінансової звітності Державне підприємство звітувало щоквартально та щомісячно, вся фінансова звітність була підготовлена головним бухгалтером підприємства. Окрім підготовки фінансової звітності, до посадових обов`язків останньої входило нарахування заробітної плати, виконання обов`язків направлених на здійснення ліквідації підприємства, перерахунок грошових коштів. Свідок пояснив, що з метою належного проведення ліквідації державного підприємства, він прийняв рішення про необхідність відновлення всієї фінансової звітності, та повідомив про це ОСОБА_7 . Після чого ОСОБА_7 працювала приблизно чотири тижні, а потім повідомила про своє бажання звільнитись. На скільки він пам`ятає, ОСОБА_7 звільнилась за станом здоров`я, оскільки до цього довгий час була на лікарняному. Після звільнення ОСОБА_7 на посаду головного бухгалтера ДП МВС України «Інформ-Ресурси» було призначено ОСОБА_16 . В ході проведення ліквідації було відновлено приблизно 80 % фінансової документації ДП МВС України «Інформ-Ресурси» та лише 20 % кадрової документації. В процесі проведення ліквідації підприємства ОСОБА_20 стало відомо, про те, що грошові кошти, отримані в 2018 році від продажу нерухомого майна належного на праві власності ДП МВС України «Інформ-Ресурси» були перераховані на рахунки трьох різних фірм.
- показами свідка ОСОБА_21 , який повідомив, що в ДП МВС України «Інформ-Ресурси» він працював на посаді заступника директора. ОСОБА_7 , яка була головним бухгалтером, звільнилась через місяць після його звільнення. З ОСОБА_15 обвинувачена перебувала в ділових відносинах. Щодо решти запитань, свідок скористався своїм правом передбаченим ст. 18 КПК України, та відмовився від дачі показань.
- показами свідка ОСОБА_22 , яка повідомила, що в період з 2018 по 2019 роки вона працювала в ДП МВС України «Інформ-Ресурси» на посаді начальник відділу документообігу. До її функціональних обов`язків входила реєстрація вхідної кореспонденції та відправка вихідної кореспонденції. Вся вхідна кореспонденція надавалась директору підприємства, після чого він ставив резолюцію, та пошта віддавалась адресату для виконання. В приводу продажу майна свідку нічого не відомо, оскільки це не входить до її функціональних обов`язків. Свідок повідомила, що вона суміщала роботу начальника відділу документообігу з роботою диспетчера, а тому приходила на роботу раніше ніж починався робочий день. Її кабінет знаходився на першому поверсі і всі ключі від кабінетів зберігались у них. Також ОСОБА_22 вказала, що ніякої фінансової звітності вона не направляла.
- показами свідка ОСОБА_23 ,який повідомив, що з березня 2016 року по березень 2019 року він працював на різних посадах в юридичному відділі ДП МВС Інформ-Ресурси. Фінансовий стан підприємства ДП МВС Інформ-Ресурси був поганий підприємство мало заборгованість із сплати податків. У серпні 2018 році на підставі договору купівлі продажу об`єкт нерухомості на Військовому проїзді, 8 в м. Києві, який належав ДП МВС Інформ Ресурси було продано ТОВ Персевбуд". Щодо подальшого перерахування грошових коштів на ТОВ Коссад Решерш, ТОВ Лакінс, ТОВ Дюнкерс ОСОБА_23 нічого не відомо, договори з вказаними підприємствами ним не готувались. Договори на ДП МВС Інформ-Ресурси, у тому числі на підставі яких перераховувались грошові кошти, готувались юридичним відділом, візувались директором підприємства ОСОБА_15 та передавались на виконання до відділу бухгалтерії. Звіти про фінансовий стан підприємства, про використанні грошові кошти тощо готувались відділом бухгалтерії, після чого головний бухгалтер ОСОБА_7 надавала їх йому для передачі директору ОСОБА_15 . Щодо вилучення документів про фінансово-господарську діяльність підприємства, ОСОБА_23 пояснив, що вказівку на підготовку документів йому надав ОСОБА_15 , після чого головний бухгалтер ОСОБА_7 надала йому вищезазначені документи. Крім того свідок ОСОБА_23 пояснив, що ним особисто завозилась заява ДП МВС Інформ-Ресурси до АТ Ощадбанк про закриття рахунку № НОМЕР_1 . Співробітник банку повідомила, що на рахунку знаходяться 53 гривні, які необхідно перерахувати для закриття рахунку. Після цього, ОСОБА_7 особисто роздрукувала платіжне доручення на перерахування 53 гривень, яке він відвіз до банку.
- показами свідка ОСОБА_24 , який повідомив, що починаючи з 2018 року він займав посаду завідувача сектора з питань запобігання корупції ДП МВС України «Інформ-Ресурси» та до його функціональних обов`язків входило навчання працівників. Після того як в травні 2019 року його було включено до складу ліквідаційної комісії ДП МВС України «Інформ-Ресурси», він займався подачею необхідних документів з метою закриття поточних рахунків відкритих на ім`я державного підприємства. Саме в ході виконання своїх функціональних обов`язків йому стало відомо про факт відчуження майна належного на праві власності ДП МВС України «Інформ-Ресурси». Разом з тим, документи пов`язані з відчуженням майна останній не перевіряв, та доступу до електронно-цифрових підписів не мав.
- показами свідка ОСОБА_25 , який повідомив, що він працював начальником управління Департаменту державного майна та ресурсів МВС України. ДП МВС Інформ-Ресурси звернулось до МВС України з ініціативою про відчуження майна об`єкту нерухомості на АДРЕСА_3 . в червні 2018 року, у зв`язку із необхідністю погашення наявної податкової заборгованістю підприємства. МВС України погодило продаж майна. Головний бухгалтер ДП МВС Інформ-Ресурси ОСОБА_7 повинна була складати фінансову звітність підприємства та подавати її до МВС України, і тому вона, ОСОБА_7 , не могла не знати, що грошові кошти, отримані за відчуження нерухомого майна перераховуються на ТОВ Коссад Решерш, ТОВ Лакінс, ТОВ Дюнкерс, а не на погашення податкового боргу.
Доводи апеляційної скарги захисника з приводу не встановлення достатніх доказів для доведення винуватості ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України є необґрунтованими, оскільки вони не знайшли свого підтвердження під час апеляційного розгляду справи. Суд першої інстанції всебічно, повно й неупереджено дослідив всі обставини кримінального провадження та докази в їх сукупності, визнав їх достатніми та допустимими та дійшов обґрунтованого висновку про винуватість ОСОБА_7 у вчиненнівказанаго кримінального правопорушення, належним чином мотивувавши своє рішення.
При перевірці матеріалів кримінального провадження порушень кримінального процесуального закону, які б могли стати підставою для скасуванню вироку суду не встановлено, а сукупність зібраних у справі та належним чином досліджених у судовому засіданні доказів, які доповнюють один одного та у своїй сукупності підтверджують винуватість ОСОБА_7 у вчиненні інкримінованого правопорушення, на переконання колегії суддів повністю спростовують доводи апеляційної скарги захисника щодо необхідності закриття кримінального провадження, у зв`язку з не встановленням достатніх та належних доказів для доведення вини ОСОБА_7 .
На підставі вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що судом обґрунтовано визнано ОСОБА_7 винною у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України.
Доводи апеляційної скарги захисника про те, що органом досудового розслідування та прокурором в рамках кримінального провадження № 1201900000000035 від 14.01.2019 всі процесуальні дії проводились та процесуальні рішення приймались поза межами встановленого строку досудового розслідування на думку колегії суддів є неспроможними, оскільки спростовуються сукупністю наявних в матеріалах справи доказів.
Перевіряючи доводи апеляційної скарги прокурора щодо невідповідності призначеного ОСОБА_7 покарання ступеню тяжкості вчиненого кримінального правопорушення та особі обвинуваченої, апеляційний суд виходить з наступного.
Відповідно до постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику призначення судами кримінального покарання» від 24.10.2003 року №7, призначаючи покарання, у кожному конкретному випадку суди мають дотримуватися вимог кримінального закону й зобов`язані враховувати ступінь тяжкості вчиненого злочину, дані про особу винного та обставини, що пом`якшують і обтяжують покарання. Таке покарання має бути необхідним і достатнім для виправлення засудженого та попередження нових злочинів.
Відповідно до вимог ст. 65 КК України, особі, яка вчинила злочин має бути призначене покарання необхідне та достатнє для її виправлення та попередження нових злочинів, з урахуванням ступеню тяжкості вчиненого злочину, особи винного та обставин, що пом`якшують і обтяжують покарання.
Згідно вимог ст. 50 КК України, покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових злочинів як засудженими, так і іншими особами.
З вироку суду вбачається, що призначаючи покарання ОСОБА_7 суд дотримався вказаних вимог закону.
Так,призначаючи ОСОБА_7 покарання,суд врахував характер та ступінь суспільної небезпеки вчиненого нею кримінального правопорушення, конкретні обставини кримінального провадження, її фактичну роль у вчиненні кримінального правопорушення, дані про особу ОСОБА_7 , а саме те, що остання не перебуває під наглядом лікарів психіатра та нарколога та раніше до кримінальної відповідальності не притягувалась, також судом враховано що обставини, які б згідно зі ст.ст. 66, 67 КК України пом`якшували або обтяжували покарання відсутні, і дійшов до обґрунтованого висновку про необхідність звільнення її від відбування призначеного судом покарання на підставі ч. 1 ст. 75 КК України, вважаючи можливим її виправлення без реального відбування покарання.
Із таким висновком погоджується колегія суддів, оскільки судом першої інстанції дотримано вимоги ст.ст. 50, 65 КК України та призначено ОСОБА_7 покарання, яке відповідає особі обвинуваченої та ступеню тяжкості вчиненого кримінального правопорушення.
Враховуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційні скарги слід залишити без задоволення, а вирок суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст. ст. 405, 407, 419 КПК України, колегія суддів,-
ПОСТАНОВИЛА :
Апеляційні скарги першого заступника керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_10 та захисника обвинуваченої ОСОБА_7 адвоката ОСОБА_8 залишити без задоволення.
Вирок Шевченківського районного суду м. Києва від 8 грудня 2021 року щодо ОСОБА_7 залишити без змін.
Ухвала може бути оскаржена до Верховного Суду протягом трьох місяців з дня її проголошення.
Суддя Суддя Суддя
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2022 |
Оприлюднено | 24.01.2023 |
Номер документу | 106139088 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності |
Кримінальне
Київський апеляційний суд
Дрига Андрій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні