Справа № 372/4844/21
Провадження № 2-588/22
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 серпня 2022 року м. Обухів
Обухівський районний суд Київської області у складі:
головуючого судді - Сташків Т.Г. ,
при секретарі - Павлик А.В.,
за участю:
позивача ОСОБА_1 ,
представника відповідача Кучми О.М. ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Обухівського районного суду Київської області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Обухівської міської ради Київської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Обухівської міської ради Київської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвалою Обухівського районного суду Київської області від 20.12.2021 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання.
Ухвалою Обухівського районного суду Київської області від 14.07.2022 року закрито підготовче провадження у цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Обухівської міської ради Київської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Призначено цивільну справу до судового розгляду по суті на 29.08.2022 року.
У судовому засіданні позивач підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні просила у задоволенні позову відмовити з підстав викладених у відзиві, а також зазначила, що у процесі обстеження земельної ділянки з кадастровим номером 3223110100:01:102:0400 комісією було встановлено, що придбані позивачем гараж здвоєний, який знаходиться за адресою АДРЕСА_1 не розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 3223110100:01:102:0400. Зважаючи на зазначене рішеннями сесії Обухівської міської ради Київської області від 28.10.2021 та 25.11.2021 року ОСОБА_1 було відмолено у передачі у приватну власність двох земельних ділянок кадастровий номер 3223110100:01:102:0398, площею 0,0056 га та кадастровий номер 3223110100:01:102:0400, площею 0,0036 га.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наступне.
Судом встановлено, що 27.07.2021 року ОСОБА_1 визнано переможцем аукціону, що підтверджується копією протоколу про результати електронного аукціону № UA-PS-2021-07-02-000069-2 від 28.07.2021 року.
За результатами аукціону між ОСОБА_1 та Обухівською міською радою Київської області укладено договір купівлі-продажу нежитлової будівлі (гараж (машиномісця) від 25.08.2021 року, за умовами якого Обухівська міська рада Київської області передала у власність позивачу нежитлову будівлю (гараж (машиномісце), розташовану за адресою: АДРЕСА_1 . Вказана нежитлова будівля (гараж (машиномісце) розташована на земельних ділянках кадастровий номер 3223110100:01:102:0398, площею 0,0056 га, та кадастровий номер 3223110100:01:102:0400, площею 0,0036 га, що належать Обухівській міській раді Київської області.
02.09.2021 року ОСОБА_1 звернувся до Обухівської міської ради Київської області з заявою про передачу йому в приватну власність двох земельних ділянок кадастровий номер 3223110100:01:102:0398, площею 0,0056 га, та кадастровий номер 3223110100:01:102:0400, площею 0,0036 га.
Рішенням Обухівської міської ради Київської області від 28.10.2021 року в задоволенні заяви відмовлено, оскільки під час поіменного голосування дане рішення не набрало потрібної кількості голосів.
Відтак, 04.11.2021 року ОСОБА_1 повторно звернувся до Обухівської міської ради Київської області з заявою про передачу йому в приватну власність двох земельних ділянок кадастровий номер 3223110100:01:102:0398, площею 0,0056 га, та кадастровий номер 3223110100:01:102:0400, площею 0,0036 га, що належать Обухівській міській раді Київської області.
Рішенням Обухівської міської ради Київської області від 25.11.2021 року в задоволенні заяви відмовлено, оскільки під час поіменного голосування дане рішення не набрало потрібної кількості голосів.
Одночасно, 23.11.2021 року з метою регулювання правових, економічних та організаційних основ по виявленню та розташуванню об`єкта нерухомого майна (гаражу) АДРЕСА_1 , земельна ділянка з кадастровим номером 3223110100:01:102:0400 відповідно до розпорядження заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Обухівської міської ради Київської області створено комісію, якою в ході обстеження земельної ділянки з кадастровим номером 3223110100:01:102:0400 встановлено розміщення на цій земельній ділянці малоповерхової забудови (гаража), не внесена в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.
У той же час, комісією встановлено, що придбаний ОСОБА_1 гараж є здвоєним, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , та не розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 3223110100:01:102:0400.
Відповідно до частини 1 статті 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Згідно з частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина 2 статті 116 Земельного кодексу України).
Відповідно до ч. 6 ст. 120 Земельного кодексу України істотною умовою договору, який передбачає набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, є кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв`язку з набуттям права власності на ці об`єкти, крім об`єктів державної власності, що підлягають продажу шляхом приватизації. Укладення договору, який передбачає набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що пов`язане з переходом права на частину земельної ділянки, здійснюється після виділення цієї частини в окрему земельну ділянку та присвоєння їй окремого кадастрового номера. У разі набуття права власності на жилий будинок (крім багатоквартирного), який розташований на землях державної або комунальної власності, що перебувають у користуванні іншої особи, та необхідності поділу земельної ділянки площа земельної ділянки, що формується, не може бути меншою, ніж максимальний розмір земельних ділянок відповідного цільового призначення, визначених статтею 121 Земельного кодексу України (крім випадків, коли формування земельної ділянки в такому розмірі є неможливим).
Як встановлено судом, предметом електронного аукціону № UA-PS-2021-07-02-000069-2 від 27.07.2021 року, переможцем якого визнано ОСОБА_1 , була нежитлова будівля (гараж (машиномісце), розташована за адресою: АДРЕСА_1 , на земельних ділянках кадастровий номер 3223110100:01:102:0398, площею 0,0056 га, та кадастровий номер 3223110100:01:102:0400, площею 0,0036 га, що належать Обухівській міській раді Київської області.
З огляду на наведене, ОСОБА_1 звертався 02.09.2021 року та 04.11.2021 року до Обухівської міської ради Київської області з заявою про передачу йому в приватну власність двох земельних ділянок кадастровий номер 3223110100:01:102:0398, площею 0,0056 га, та кадастровий номер 3223110100:01:102:0400, площею 0,0036 га.
Підставою для набуття прав на земельну ділянку є відповідне рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Згідно частин першої, другої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Відповідно до частини 5 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.
За положеннями частин 1, 2 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради щодо безоплатної передачі земельної ділянки комунальної власності у приватну власність (крім земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, та випадків передачі земельної ділянки власнику розташованого на ній жилого будинку, іншої будівлі, споруди) приймається не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.
Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради (частина 3 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Головною рисою рішення суб`єкта владних повноважень є його конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.
Із матеріалів справи слідує, що рішеннями Обухівської міської ради Київської області від 28.10.2021 року та від 25.11.2021 року в задоволенні заяви ОСОБА_1 про передачу в приватну власність двох земельних ділянок кадастровий номер 3223110100:01:102:0398, площею 0,0056 га та кадастровий номер 3223110100:01:102:0400, площею 0,0036, що належать Обухівській міській раді Київської області, відмовлено, оскільки під час поіменного голосування дане рішення не набрало потрібної кількості голосів відповідно до статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", частини 2 статті 68, статті 69 Регламенту Обухівської міської ради Київської області восьмого скликання, затвердженого рішенням Обухівської міської ради від 18.12.2020 року №32-2-УІІІ.
Відповідно до статті 68 Регламенту рішення ради приймається відкритим голосуванням більшістю голосів "ЗА" від загального складу ради за винятком випадків, зазначених у Регламенті. Проект рішення або пропозиція, які не отримали необхідної більшості голосів на підтримку, вважаються відхиленими. Таке відхилення проекту рішення заноситься до протоколу пленарного засідання.
Відкрите голосування на засіданні сесії міської ради є поіменним і може здійснюватись двома способами - простим та електронним. Способи голосування передбачені статтею 64 цього Регламенту (стаття 69 Регламенту).
Згідно з частиною першою статті 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Отже, підставами для визнання недійсним акта (рішення) є невідповідність його вимогам законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт, і порушення у зв`язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів позивача.
Судом враховано, що за результатами аукціону між ОСОБА_1 та Обухівською міською радою Київської області укладено договір купівлі-продажу нежитлової будівлі (гараж (машиномісця) від 25.08.2021 року, за умовами якого Обухівська міська рада Київської області передала у власність позивачу нежитлову будівлю (гараж (машиномісце), розташовану за адресою: АДРЕСА_1 . Вказана нежитлова будівля (гараж (машиномісце) розташована на земельних ділянках кадастровий номер 3223110100:01:102:0398, площею 0,0056 га, та кадастровий номер 3223110100:01:102:0400, площею 0,0036 га, що належать Обухівській міській раді Київської області.
Проте, 23.11.2021 року комісією за розпорядженням заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Обухівської міської ради Київської області встановлено, що придбаний ОСОБА_1 гараж що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 є здвоєним, та не розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 3223110100:01:102:0400.
Утім, обставини щодо помилкового зазначення в інформаційному повідомленні про проведення електронного аукціону знаходження об`єкта продажу - нежитлової будівлі (гараж (машиномісце), розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , на двох земельних ділянках, зокрема, на земельній ділянці з кадастровим номером 3223110100:01:102:0400, Обухівською міською радою Київської області наведені лише у відзиві на позовну заяву.
Суд наголошує, що вказані посилання відповідача не можуть бути враховані при вирішенні даного спору, оскільки, не були підставою для відмови позивачу у задоволенні його клопотань про передачу йому у приватну власність двох земельних ділянок та не зазначені в оскаржуваних рішеннях, оскільки рішеннями Обухівської міської ради Київської області ОСОБА_1 було відмовлено у задоволені заяви у зв`язку з тим, що під час поіменного голосування дане рішення не набрало потрібної кількості голосів.
Тобто, оскаржувані рішення відповідача не відповідають наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжують неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивачем виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Крім того, суд звертає увагу відповідача на те, що посилання про те, що в оголошенні електронних торгів помилково було зазначено дві земельні ділянки замість однієї належними та допустимими доказами не підтверджуються, оскільки результати аукціону та договір купівлі-продажу нежитлової будівлі (Гараж (Машиномісце) від 25.08.2021 року у передбачений законом спосіб не скасовано та на час розгляду справи є чинними.
Можливість застосування статі 1 Першого протоколу Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод до захисту "правомірних очікувань" щодо певного стану речей (у майбутньому) зазначена в рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Пайн Велі Девелопмент Лтд. та інші проти Ірландії" від 23.10.1991, в якому йдеться про те, що "правомірні очікування" можна вважати складовою частиною власності, що виникають у особи, якщо нею дотримано всіх вимог законодавства для отримання відповідного рішення уповноваженого органу, а тому вона мала усі підстави вважати, що таке рішення є дійсним та розраховувати на певний стан речей.
Враховуючи викладене, суд вважає, що рішення Обухівської міської ради Київської області від 28.10.2021 року та рішення Обухівської міської ради Київської області від 25.11.2021 року є протиправним та підлягає скасуванню.
Статтею 15 Цивільного кодексу України визначено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 09.07.2002 року № 15-рп/2002 кожна особа має право вільно обирати незаборонений законом спосіб захисту прав і свобод, у тому числі й судовий. Можливість судового захисту не може бути поставлена законом, іншими нормативно-правовими актами у залежність від використання суб`єктом правовідносин інших засобів правового захисту.
Враховуючи наявність порушеного права та необхідність застосування судом ефективного механізму для його відновлення, суд вважає за можливе зобов`язати Обухівську міську раду Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 02.09.2021 року про передачу йому у приватну власність двох земельних ділянок кадастровий номер 3223110100:01:102:0398, площею 0,0056 га та кадастровий номер 3223110100:01:102:0400, площею 0,0036, що належать Обухівській міській раді Київської області.
Покладення такого обов`язку на відповідача, не є перебиранням функції іншого суб`єкта владних повноважень в реалізації відповідних управлінських функцій і вирішенні питань, віднесених до виключної компетенції такого суб`єкта та зобов`язанням його приймати рішення, які входять до його компетенції чи до компетенції іншого органу, з огляду на обов`язковість ефективного механізму захисту порушеного права.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, оцінюючи подані доказами за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин в їх сукупності та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Згідно зі ст.141 ЦПК України понесені позивачем судові витрати підлягають стягненню з відповідача.
Ураховуючи викладене та керуючись ст. ст. 4, 76, 81, 259, 264-265, 268, 273 ЦПК України,
УХВАЛИВ:
Позов ОСОБА_1 задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Обухівської міської ради Київської області від 28.10.2021 року та рішення Обухівської міської ради Київської області від 25.11.2021 року про відмову у передачі у приватну власність двох земельних ділянок кадастровий номер 3223110100:01:102:0398, площею 0,0056 га та кадастровий номер 3223110100:01:102:0400, площею 0,0036, що належать Обухівській міській раді Київської області, ОСОБА_1 .
Зобов`язати Обухівську міську раду Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 . від 02.09.2021 року про передачу йому у приватну власність двох земельних ділянок кадастровий номер 3223110100:01:102:0398, площею 0,0056 га та кадастровий номер 3223110100:01:102:0400, площею 0,0036, що належать Обухівській міській раді Київської області.
Стягнути з Обухівської міської ради Київської області 08700, м. Обухів, вул. Київська, 10, ЄДРПОУ 35161650) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) витрати зі сплати судового збору у розмірі 908 грн. 00 коп. та витрати на правову допомогу у розмірі 10 000 грн.
Рішення суду може бути оскаржене до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги в тридцятиденний строк з дня проголошення рішення, а особами, які брали участь у справі, але не були присутні в судовому засіданні під час проголошення рішення з дня отримання копії цього рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Т.Г. Сташків
Суд | Обухівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2022 |
Оприлюднено | 15.09.2022 |
Номер документу | 106213080 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: |
Цивільне
Обухівський районний суд Київської області
Сташків Т. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні