Ухвала
від 16.09.2022 по справі 755/8885/22
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/8885/22

Провадження №: 1-кс/755/1711/22

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"16" вересня 2022 р. Слідча суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань Дніпровського районного суду м. Києва клопотання слідчої СВ Дніпровського управління поліції ГУ Національної поліції у м. Києві ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку у рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 12022100040002140 від 02 серпня 2022 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України,

У С Т А Н О В И Л А :

До слідчої судді Дніпровського районного суду м. Києва надійшло клопотання слідчої Дніпровського управління поліції ГУ Національної поліції у м. Києві ОСОБА_4 , за погодженням з прокурором Дніпровської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_5 , про надання дозволу на проведення обшуку у рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 12022100040002140 від 02 серпня 2022 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України.

Мотивуючи клопотання слідча посилається на те, від Управління Служби безпеки України в Чернігівській області було отримано інформацію, щодо розтрати та заволодіння бюджетними коштами з боку посадових осіб КП «АТП-2528» Чернігівської міської ради (ЄДРПОУ 03358216) та ПП «ТТ-Нафта» (ЄДРПОУ 37021932).

За результатами публічної закупівлі (UA-2021-01-25-004204-c) КП «АТП-2528» (далі - замовник) укладено договір з ПП «ТТ-Нафта від 30.03.2021 № 30/03/21-0913 на постачання дизельного палива (700 000 літрів за ціною 19,95 грн./л.), бензину А-92 (50 000 літрів за ціною 18,3 грн./л.) та бензину А-95 (30 000 літрів за ціною 18,75 грн./л.) на суму 18 531 000 гривень.

При цьому, після укладання договору, директором КП «АТП-2528» ОСОБА_6 укладено низку додаткових угод з ПП «ТТ-Нафта» (директор - ОСОБА_7 ) до договору від 30.03.2021 № 30/03/21-0913, якими ціна за одиницю товару була збільшена, а саме: додаткова угода № 1 від 05.04.2021 - ціна на дизельне паливо збільшена до 21,75 грн./л., на бензин А-92 до 20,12 грн./л., на бензин А-95 до 20,62 грн./л.; додаткова угода № 2 від 20.04.2021 - ціна на дизельне паливо збільшена до 22,00 грн./л., на бензин А-92 до 21,54 грн./л., на бензин А-95 до 22,00 грн./л.; додаткова угода № 3 від 28.04.2021 - ціна на дизельне паливо збільшена до 22,92 грн./л., на бензин А-92 до 22,00 грн./л., на бензин А-95 до 22,45 грн./л.; додаткова угода № 4 від 01.06.2021 - ціна на бензин А-92 збільшена до 23,5 грн./л., на бензин А-95 до 24,00 грн./л.; додаткова угода № 5 від 02.08.2021 - ціна на дизельне паливо збільшена до 24,12 грн./л., ціна на бензин А-92 складає 23,5 грн./л., на бензин А-95 24,00 грн./л.; додаткова угода № 6 від 02.11.2021 - ціна на дизельне паливо збільшена до 25,15 грн./л., ціна на бензин А-92 складає 23,5 грн./л., на бензин А-95 24,00 грн./л.; додаткова угода № 8 від 31.01.2022 - ціна на дизельне паливо збільшена до 26,23 грн./л., ціна на бензин А-92 до 24,9 грн./л., на бензин А-95 до 25,25 грн./л.

Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2005, роз`яснення Мінекономрозвитку від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 «Щодо змін істотних умов договору про закупівлю» та роз`яснення ОСОБА_8 від 30.01.2020, яке розміщене на офіційному веб-порталі Прозорро, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов`язань сторонами у повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку.

Крім цього, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

Водночас, за наявними даними, у період з 30.03.2021 по 31.01.2022 коливання ціни за дизельне паливо, бензин А-92 та А-95 на внутрішньому ринку нафтопродуктів було відсутнє.

Таким чином, посадовими особами КП «АТП-2528» за попередньою змовою з посадовими особами ПП «ТТ-Нафта» внесено зміни до договору від 30.03.2021 № 30/03/21-0913 та безпідставно збільшено ціну, що призвело до розтрати та заволодіння коштами територіальної громади м. Чернігів.

Відповідно до довідки (висновку) Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 07.07.2022 встановлено, що дослідженням питання, щодо дотримання вимог законодавства в частині укладання за договорами закупівлі/поставки пального додаткових угод встановлено, що за результатами проведеної 18.03.2021 тендерної процедури (відкриті торги, ID: UA-2021-01-25-004204-c) з закупівлі ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти (дизельне паливо, бензин А-92, А-95), очікуваною вартістю 18 560 000,00 грн з ПДВ, було акцентовано пропозицію ПП «ТТ-Нафта» в розмірі 18 531 000,00 грн з ПДВ як найвигіднішу та укладено Договір на закупівлю/поставку товару № 30/03/21-0913 від 30.03.2021 кількістю - 780000 л (дизельне паливо - 700000 л, бензин А-92 - 50000 л, бензин А-95 - 30000 л)

В період дії договору, керуючись п.2 ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922 від 25.12.2015 (у редакції до 30.04.2022) (далі - Закон № 922) до договору вносились зміни, зокрема: на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 05.04.2021 та експертного висновку Чернігівської регіональної Торгово-промислової палати (далі - ЧР Торгово-промислова палата) від 02.04.2021 № ЧК - 160 укладено Додаткову угоду № 1 від 05.04.2021 про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне з 19,95 грн до 21,75 грн без ПДВ, бензин А-92 з 18,30 грн до 20,12 грн без ПДВ, бензин А-95 з 18,75 грн до 20,62 грн без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 05.04.2021; на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 20.04.2021 та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 20.04.2021 № ЧК - 191 укладено Додаткову угоду № 2 від 20.04.2021 про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 21,75 грн до 22,00 грн без ПДВ, бензин А-92 з 20,12 грн до 21,54 грн без ПДВ, бензин А-95 з 20,62 грн до 22,00 грн без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 20.04.2021; на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 28.04.2021 та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 28.04.2021 № ЧК - 208 укладено Додаткову угоду № 3 від 28.04.2021 про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 22,00 грн до 22,92 грн без ПДВ, бензин А-92 з 21,54 грн до 22,00 грн без ПДВ, бензин А-95 з 22,00 грн до 22,45 грн без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 28.04.2021; на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 01.06.2021 та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 31.05.2021 № ЧК - 272 укладено Додаткову угоду № 4 від 01.06.2021 про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: бензин А-92 з 22,00 грн до 23,50 грн без ПДВ, бензин А-95 з 22,45 грн до 24,00 грн без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 01.06.2021; на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 02.08.2021 та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 02.08.2021 № ЧК - 435 укладено Додаткову угоду № 5 від 02.08.2021 про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на 22,92 грн до 24,12 грн без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 02.08.2021; на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 02.11.2021 та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 25.10.2021 № ЧК - 705 укладено Додаткову угоду № 6 від 02.11.2021 про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 24,12 грн до 25,15 грн без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 02.11.2021; відповідно до п. 11.7 Договору, ч.6 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв`язку із проведенням процедури закупівлі товарів, які закуповувались за цим Договором, на 2021 рік, укладено Додаткову угоду № 7 від 30.12.2021 щодо внесення змін до п. 10.1. Розділу 10: «Строк дії Договору продовжується на наступний 2022 рік на строк, достатній для проведення процедури закупівлі товарів, які закуповувались за цим Договором, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в 2021 році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку»; на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 31.01.2022 та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 31.01.2022 № ЧК - 35 укладено Додаткову угоду № 8 від 31.01.2022 про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 25,15 грн до 26,23 грн без ПДВ, бензин А-92 з 23,50 грн до 24,90 грн без ПДВ, бензин А-95 з 24,00 грн до 25,25 грн без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 31.01.2022. Також слід зазначити, що умови пропорційності зростання ціни при укладанні додаткових угод не дотримано.

Слід зазначити, що загальна вартість Договору після збільшення цін за одиницю продукції змінилася з 18531000,00 гривень, до 20194816,80 гривень, тобто на 1663816,80 гривень збільшилася, що відображено в оборотно - сальдовій відомості по рахунку 631 за 2021 рік та накладними перелік яких наведений в Додатку 2.

Крім того, було здійснено коригування обсягу палива передбаченого основним договором в сторону зменшення з 780000 літрів до 722300 літрів, різниця складає 57700 літрів, в тому числі: дизельного пального - 30 000 літрів, бензину А-92 - 10900 літрів, бензину А-95 - 16800 літрів.

Відповідно до вимог п. 11.3 Договору передбачено, зокрема: «Істотні умови цього Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків передбачених законодавством України: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії».

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Відповідно до вимог п.п. 1, 2 ч. 5 ст. 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:

1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;

2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.

Дослідженням питань: 1) відповідності дій замовника та ПП «ТТ-Нафта» вимогам Закону вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» під час укладання додаткових угод до договору від 30.03.2021 № 30/03/21-0913 та їх виконання в подальшому щодо збільшення ціни на одиницю товару та 2) відповідності дій замовника та ПП «ТТ-Нафта вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» під час укладання додаткових угод до договору від 30.03.2021 № 30/03/21-0913, у тому числі щодо обґрунтованості збільшення ціни за одиницю товару встановлено порушення вимог пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону.

Дослідженням вищевказаного питання встановлено, що у якості обґрунтування для підвищення цін за додатковими угодами, сторонами договору використані експертні висновки Чернігівської регіональної Торгово-промислової палати стосовно визначення середньо-ринкової роздрібної ціни на нафтопродукти станом на звітну дату в межах Чернігівської області.

Проте слід зазначити, що експертні висновки Чернігівської регіональної Торгово-промислової палати стосовно визначення середньо-ринкової роздрібної ціни на нафтопродукти станом на звітну дату в межах Чернігівської області, що були надані ПП «ТТ-Нафта», як обґрунтування та документальне підтвердження, фактично не мають ніякої інформації стосовно коливання ціни на нафтопродукти на ринку з дня укладання договору до дня прийняття рішення про укладання додаткових угод про збільшення вартості за одиницю. А отже, фактично прийняття такого рішення здійснено без обґрунтування та документально не підтверджено. (Детальна інформація в Додатку № 1)

Крім того, умови при укладанні додаткових угод не дотримано, оскільки експертний висновок не містить тенденції росту (коливань) цін для обчислення пропорцій збільшення ціни з моменту укладання договору до дати укладання додаткової угоди - відсутній відсоток здорожчання товарів на ринку для підвищення цін на такий відсоток. (Детальна інформація в Додатку № 1)

Слід зазначити, що пунктом 2 частини п`ятої статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, у тому числі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.

При кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору сторони договору зобов`язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

Стаття 652 Цивільного кодексу України передбачає, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

Обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод).

Додатковими ж угодами відбулось здорожчання товарів: дизельного пального на 31,48 %, бензину А-92 - на 36,07 %, бензину А-95 на 34,67 %.

Додатковими угодами, за якими здійснювалось придбання замовником пального в 2021 році відбулось здорожчання товарів: дизельного пального на 26,07 %, бензину А-92 - на 28,42 %, бензину А-95 на 28 %.

Слід зазначити, що фактично придбання пального в деяких випадках відбувалось за цінами меншими, ніж передбачено додатковими угодами. З огляду на викладене фактично відбулось здорожчання товарів: дизельного пального на 24,06 %, бензину А-92 - на 27,70 %, бензину А-95 на 27,09 %.

Враховуючи вищевикладене (перевищення 10% ліміту поряд з відсутністю підтвердження коливання цін та збільшенням суми, визначеної в договорі), Замовником безпідставно - з порушенням вимог пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону та п.11.3 Договору № 30/03/21-0913 від 30.03.2021 укладено додаткові угоди: № 1 від 05.04.2021, № 2 від 20.04.2021, № 3 від 28.04.2021, № 4 від 01.06.2021, № 5 від 02.08.2021, № 6 від 02.11.2021, № 7 від 30.12.2021, № 8 від 31.01.2022.

Крім того, як зазначалося вище по тексту довідки, оскільки сторонами договору було здійснено коригування обсягу палива, передбаченого основним договором, в сторону зменшення з 780000 літрів до 722300 літрів (різниця складає 57700 літрів, в тому числі: дизельного пального - 30 000 літрів, бензину А-92 - 10900 літрів, бензину А-95 - 16800 літрів) - КП «АТП-2528» недоотримано матеріальних ресурсів, за які сплачено, у вигляді недопоставленого вказаного обсягу пального.

Так, Комунальному підприємству «АТП-2528» за рахунок викладеного нанесено матеріальної шкоди на суму 1335564 гривень: дизельне пальне - 718200 грн (30000 літрів х 19,95 грн + ПДВ); бензин А-92 - 239364 гривень (10900 літрів х 18,30 грн + ПДВ); бензин А-95 - 378000 гривень (16800 літрів х 18,75 грн + ПДВ).

Загалом Комунальному підприємству «АТП-2528» за рахунок підвищення цін, внаслідок чого безпідставно збільшено суму договору (за що сплачено постачальнику пального) та недоотримано матеріальних ресурсів.

Постановою слідчого СВ Дніпровського УП ГУНП в м. Києві від 20 липня 2022 року призначено судово-економічну експертизу.

Як вбачається з даних, що містяться висновку експерта за результатами проведення судово-економічної експертизи №81/22 від 29 липня 2022 року, нанесено матеріальної шкоди на суму 2 473 269, 72 гривень.

Відповідальними особами були начальник КП «АТП-2528» ОСОБА_6 , директор ПП «ТТ-Нафта» ОСОБА_7 , якими підписані додаткові угоди.

Крім того встановлено, що додаткова угода №6 від 02.11.2021 року до договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 була підписана в.о. начальника КП «АТП-2528» ОСОБА_9 .

У ході проведення досудового розслідування встановлено, що згідно договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021, а саме: розділу №1 «Предмет договору», пункту 1.4 - товар відпускається через АЗС на території м. Чернігова у відповідності з потребами замовника через талони та/або заправні відомості. Згідно розділу 2 «Якість товару та гарантії» пункту 2.2 - постачальник повинен засвідчити якість товару, що поставляється, на кожну замовлену партію Товару належним документом (сертифікатом відповідності , посвідчення про якість або іншим документом, передбаченим для даного виду товару) який надається разом з товаром. Відповідно до Розділу 4 «Порядок здійснення оплати» пункту 4.1. - при закупівлі товару за власні кошти підприємства: розрахунки між Сторонами проводяться після отримання товару Замовником, у відповідності до виставленого рахунку-фактури та накладної, у безготівковій формі, шляхом перерахування Замовником коштів на рахунок Постачальника з відстрочкою платежу до 180 календарних днів з дати поставки Товару. До рахунку-фактури додається акт приймання-передачі товару та видаткова накладна.

Згідно розділу 5 «Поставка (відпустка) товару» пункту 5.7. вищевказаного договору - разом з товаром Постачальник надає Замовникові наступну документацію: Рахунок -фактура; Акт приймання-передачі товару; Паспорт якості товару; Податкова накладна; Видаткова накладна тощо.

Згідно розділу 10 «Строк дії договору» пункту 10.3 - додатки до договору: Додаток №1 - специфікація на товар; Додаток №2 - перелік АЗС на території м. Чернігова, на яких Постачальник гарантує виконання взятих на себе зобов`язань за цим договором.

Згідно розділу 11 «Інші умови» пункту 11.2 - цей договір укладається і підписується українською мовою у двох автентичних примірниках, що мають однакову юридичну силу.

Разом з цим інформація, що міститься у договорі №30/03/21-0913 від 30.01.2021, який був укладений між КП «АТП-2528» (замовник) та ПП «ТТ-Нафта», а також у додатках до вказаного договору, не становить охоронювану законом таємницю визначену ст. 162 КПК України.

Згідно постанови Першого заступника Генерального прокурора про доручення здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні іншому органу досудового розслідування від 18 серпня 2022 року, доручено здійснювати досудове розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, у кримінальному провадженні №12022100040002140 від 02 серпня 2022 року слідчим СВ Дніпровського УП ГУНП у м. Києві.

Відповідно до матеріалів відпрацювання доручення співробітників оперативного підрозділу управління СБ України в Чернігівській області встановлено, що за адресою: АДРЕСА_1, розташоване офісне приміщення, де здійснює свою господарську діяльність ПП «ТТ-Нафта», в якому можуть зберігатись документи, що стосуються вищевикладених обставин.

Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, нежитлова будівля «нафтобаза» з господарськими будівлями та спорудами», площею 277.3 га, за адресою: АДРЕСА_1, належить на праві власності Товариство з обмеженою відповідальності «Виробничо-комерційна фірма «Агронафтопродукт», код ЄДРПОУ 22830363, (РНОКПП 22468174233).

Таким чином, з метою встановлення та одержання доказів, які можуть забезпечити швидке, повне і неупереджене розслідування всіх обставин у кримінальному провадженні є достатні підстави вважати, що за фактичною адресою: АДРЕСА_1, в якому зберігаються документи, які мають суттєве значення для кримінального провадження.

Вищезазначені документи, мають доказове значення для встановлення істини у кримінальному провадженні та які, при подальшому досудовому розслідуванні кримінального провадження, в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, будуть мати суттєве значення для встановлення та доведення важливих обставин у кримінальному провадженні, мають значення речових доказів та можуть бути використані як докази факту та обставин, вчинення кримінального правопорушення, а також необхідні для призначення судових експертиз, та які неможливо достовірно довести іншими способами.

Вказані предмети, речі і документи мають значення для досудового розслідування, оскільки містять інформацію про: час, місце, обставини вчинення злочинів, осіб, які причетні до їх вчинення, їх адреси та засоби зв`язку.

Відповідно до вимог до п.7 п.п.4 «Рішення координаційної наради з проблем судової експертизи при Міністерстві юстиції України» від 02 березня 2012 року проведення експертизи по копіям документів, а саме її висновок, формулюється виключно у вірогідній формі з відповідним обґрунтуванням, зокрема фактом відсутності оригіналу документа, тому у слідства виникає необхідність у безпосередньому вилучені саме оригіналів документів, а не їх копій.

Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав, просив його задовольнити з підстав викладених у клопотанні.

Вивчивши клопотання, додані до нього документи, якими слідча обґрунтовує доводи клопотання, слідча суддя приходить до наступного.

Відповідно до вимог ст. 91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню: 1) подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення); 2) винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив і мета вчинення кримінального правопорушення; 3) вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір процесуальних витрат; 4) обставини, які впливають на ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, характеризують особу обвинуваченого, обтяжують чи пом`якшують покарання, які виключають кримінальну відповідальність або є підставою закриття кримінального провадження; 5) обставини, що є підставою для звільнення від кримінальної відповідальності або покарання; 6) обставини, які підтверджують, що гроші, цінності та інше майно, які підлягають спеціальній конфіскації, одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення та/або є доходами від такого майна, або призначалися (використовувалися) для схиляння особи до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення чи винагороди за його вчинення, або є предметом кримінального правопорушення, у тому числі пов`язаного з їх незаконним обігом, або підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення; 7) обставини, що є підставою для застосування до юридичних осіб заходів кримінально-правового характеру. 2. Доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.

Відповідно до вимог ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб. Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Дане клопотання про проведення обшуку відповідає положенням ст. 234 КПК України, оскільки містить короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання, підстави для обшуку, його мета, дані про власника квартири, у якій планується проведення обшуку, та дані про особу у фактичному володінні якої вони знаходяться. До клопотання долучено документи, якими слідча обґрунтовує доводи клопотання.

Слідчою суддею перевірені можливості та встановлено пропорційний баланс між тим, що має слідчий на меті віднайти під час проведення даного обшуку та які б мали менший ступінь втручання у права та свободи осіб, тому слідча суддя не вважає його непропорційним переслідуваній меті.

Таким чином, слідча суддя приходить до висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, а саме надання дозволу на проведення обшуку у нежитлової будівлі «нафтобаза» з господарськими будівлями та спорудами», площею 277,3 кв.м, за адресою: АДРЕСА_1 , у якій розташоване офісне приміщення, де здійснює свою господарську діяльність ПП «ТТ-Нафта», при цьому враховує, що потреби досудового розслідування у даному випадку виправдовують саме такий ступінь втручання в права та інтереси фізичних осіб.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 233-236 КПК України, слідча суддя, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Клопотання слідчої СВ Дніпровського управління поліції ГУ Національної поліції у м. Києві ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку у рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 12022100040002140 від 02 серпня 2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України - задовольнити.

Надати дозвіл: слідчим групи слідчих ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 та прокурорам Дніпровської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_24 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_25 , які здійснюють досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 12022100040002140 від 02 серпня 2022 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191 КК України на проведення обшуку нежитлової будівлі «нафтобаза» з господарськими будівлями та спорудами», площею 277,3 кв.м, за адресою: АДРЕСА_1, у якій розташоване офісне приміщення, де здійснює свою господарську діяльність ПП «ТТ-Нафта», де зберігаються документи, які мають суттєве значення для кримінального провадження, з метою виявлення та вилучення предметів та документів, які самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для встановлення об`єктивної істини та притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності, а саме документи:

-Оригінал договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021, додаткові угоди, специфікація на товар;

-Оригінали документів, що стосуються проведення експертизи кошторисної документації в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021;

-Оригінали документів на якість товару (сертифікат відповідності, посвідчення про якість або інші документи, передбачені для даного виду товару) в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021;

-Оригінали платіжних доручень, рахунків-фактури, товаро-транспортних накладних, виписки з банківських рахунків, акт-приймання передачі товару, видаткових накладних, податкових накладних, прибутковий ордер в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021;

-копії статутних документів (статуту, витяг про реєстрацію юридичної особи, наказ про призначення керівного складу організації, ліцензії на здійснення господарської діяльності) в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021;

-оригінали оборотно-сальдових відомостей (в розгорнутому вигляді) та карток рахунків бухгалтерського обліку в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021;

-оригінали листування між КП «АТП-2528» та ПП «ТТ-Нафта» в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021;

-оригінали особових справ (накази про призначення, накази про звільнення, посадові інструкції та кадрові документи, що зберігаються в особовій справі) осіб відповідальних за укладання та виконання умов договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року;

Визначити строк дії ухвали, який не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.

Ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.

Інформація про приватне життя особи, отримана в порядку виконання даного судового рішення, не може бути використана інакше як для виконання завдань кримінального провадження.

Кожен, кому наданий доступ до інформації про приватне життя особи, в порядку виконання даного судового рішення, зобов`язаний запобігати розголошенню такої інформації.

Ухвала про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи може бути виконана слідчим чи прокурором. Для участі в проведенні обшуку може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в обшуку має право запросити спеціалістів. Слідчий, прокурор повинен вжити належних заходів для забезпечення присутності під час проведення обшуку осіб, чиї права та законні інтереси можуть бути обмежені або порушені.

Обшук житла чи іншого володіння особи на підставі ухвали слідчого судді повинен відбуватися в час, коли завдається найменша шкода звичайним заняттям особи, яка ними володіє, якщо тільки слідчий, прокурор не вважатиме, що виконання такої умови може суттєво зашкодити меті обшуку.

Перед початком виконання ухвали слідчого судді особі, яка володіє житлом чи іншим володінням, а за її відсутності - іншій присутній особі повинна бути пред`явлена ухвала і надана її копія. Слідчий, прокурор має право заборонити будь-якій особі залишити місце обшуку до його закінчення та вчиняти будь-які дії, що заважають проведенню обшуку. Невиконання цих вимог тягне за собою передбачену законом відповідальність.

У разі відсутності осіб у житлі чи іншому володінні копія ухвали повинна бути залишена на видному місці у житлі чи іншому володінні особи. При цьому слідчий, прокурор зобов`язаний забезпечити схоронність майна, що знаходиться у житлі чи іншому володінні особи, та неможливість доступу до нього сторонніх осіб.

Обшук на підставі ухвали слідчого судді повинен проводитися в обсязі, необхідному для досягнення мети обшуку. За рішенням слідчого чи прокурора може бути проведено обшук осіб, які перебувають в житлі чи іншому володінні, якщо є достатні підстави вважати, що вони переховують при собі предмети або документи, які мають значення для кримінального провадження. Обшук особи повинен бути здійснений особами тієї ж статі.

Слідчий, прокурор під час проведення обшуку має право відкривати закриті приміщення, сховища, речі, якщо особа, присутня при обшуку, відмовляється їх відкрити або обшук здійснюється за відсутності вищевказаних осіб.

При обшуку слідчий, прокурор має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення обшуканого житла чи іншого володіння особи чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, які не входять до переліку, щодо якого прямо надано дозвіл на відшукання в ухвалі про дозвіл на проведення обшуку, та не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.

Особи, у присутності яких здійснюється обшук, при проведенні цієї слідчої (розшукової) дії мають право робити заяви, що підлягають занесенню до протоколу обшуку.

Другий примірник протоколу обшуку разом із доданим до нього описом вилученого майна (за наявності) повинен бути вручений особі, у якої проведено обшук, а в разі її відсутності - повнолітньому членові її сім`ї або його представникові, а при проведенні обшуку на підприємстві, в установі або організації другий примірник протоколу вручається керівнику або представникові підприємства, установи або організації.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідча суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення16.09.2022
Оприлюднено21.09.2023
Номер документу106340990
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення обшуку у рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 12022100040002140 від 02 серпня 2022 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191 КК України

Судовий реєстр по справі —755/8885/22

Ухвала від 03.05.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Іваніна Ю. В.

Ухвала від 23.12.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Метелешко О. В.

Ухвала від 29.11.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 30.09.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 30.09.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 30.09.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 30.09.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 29.11.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 24.11.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Іваніна Ю. В.

Ухвала від 24.11.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Іваніна Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні