Ухвала
від 15.09.2022 по справі 755/8885/22
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №:755/8885/22

Провадження №: 1-кс/755/1712/22

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"15" вересня 2022 р. м.Київ

Слідчий суддя Дніпровського районного суду м.Києва ОСОБА_1 , при секретарі судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши у закритому судовому засіданні, в залі Дніпровського районного суду м.Києва, клопотання слідчого СВ Дніпровського УП ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Дніпровської окружної прокуратури м.Києва ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні №12022100040002140 та додані до нього матеріали, -

за участю сторін кримінального провадження:

прокурора ОСОБА_4 ,

В С Т А Н О В И В:

15.09.2022 року до слідчого судді Дніпровського районного суду м.Києва надійшло клопотання слідчого СВ Дніпровського УП ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Дніпровської окружної прокуратури м.Києва ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні №12022100040002140.

Відповідно до ст.35 КПК України автоматизованою системою документообігу суду було визначено головуючого - слідчого суддю ОСОБА_1 та передано їй матеріали 15.09.2022 року.

Відповідно до частини четвертої статті 234 КПК України клопотання про обшук розглядається в суді в день його надходження за участю слідчого або прокурора.

Враховуючи вказані вимоги закону, судом було призначено судовий розгляд клопотання в день його надходження, про що повідомлено у встановленому законом порядку учасників судового провадження.

Вимоги клопотання обґрунтовані тим, що від Управління Служби безпеки України в Чернігівській області було отримано інформацію щодо розтрати та заволодіння бюджетними коштами з боку посадових осіб КП «АТП-2528» Чернігівської міської ради (ЄДРПОУ 03358216) та ПП «ТТ-Нафта» (ЄДРПОУ 37021932).

Так, за результатами публічної закупівлі (UA-2021-01-25-004204-c) КП «АТП-2528» (далі - замовник) укладено договір з ПП «ТТ-Нафта від 30.03.2021 №30/03/21-0913 на постачання дизельного палива (700000 літрів за ціною 19,95 грн./л.), бензину А-92 (50000 літрів за ціною 18,3 грн./л.) та бензину А-95 (30000 літрів за ціною 18,75 грн./л.) на суму 18531000 гривень 00 копійок.

При цьому, після укладання договору, директором КП «АТП-2528» ОСОБА_5 укладено низку додаткових угод з ПП «ТТ-Нафта» (директор - ОСОБА_6 ) до договору від 30.03.2021 року №30/03/21-0913, якими ціна за одиницю товару була збільшена, а саме:

- додаткова угода №1 від 05.04.2021 року - ціна на дизельне паливо збільшена до 21,75 грн./л., на бензин А-92 до 20,12 грн./л., на бензин А-95 до 20,62 грн./л.;

- додаткова угода №2 від 20.04.2021 року - ціна на дизельне паливо збільшена до 22,00 грн./л., на бензин А-92 до 21,54 грн./л., на бензин А-95 до 22,00 грн./л.;

- додаткова угода №3 від 28.04.2021 року - ціна на дизельне паливо збільшена до 22,92 грн./л., на бензин А-92 до 22,00 грн./л., на бензин А-95 до 22,45 грн./л.;

- додаткова угода №4 від 01.06.2021 року - ціна на бензин А-92 збільшена до 23,5 грн./л., на бензин А-95 до 24,00 грн./л.;

- додаткова угода №5 від 02.08.2021 року - ціна на дизельне паливо збільшена до 24,12 грн./л., ціна на бензин А-92 складає 23,5 грн./л., на бензин А-95 24,00 грн./л.;

- додаткова угода №6 від 02.11.2021 року - ціна на дизельне паливо збільшена до 25,15 грн./л., ціна на бензин А-92 складає 23,5 грн./л., на бензин А-95 24,00 грн./л.;

- додаткова угода №8 від 31.01.2022 року - ціна на дизельне паливо збільшена до 26,23 грн./л., ціна на бензин А-92 до 24,9 грн./л., на бензин А-95 до 25,25 грн./л.

Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2005 року, роз`яснення Мінекономрозвитку від 27.10.2016 року №3302-06/34307-06 «Щодо змін істотних умов договору про закупівлю» та роз`яснення ОСОБА_7 . Від 30.01.2020 року, яке розміщене на офіційному веб-порталі Прозорро, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов`язань сторонами у повному обсязі, крім випадку зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку.

Крім цього, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

Водночас, за наявними даними, у період з 30.03.2021 року по 31.01.2022 року коливання ціни за дизельне паливо, бензин А-92 та А-95 на внутрішньому ринку нафтопродуктів було відсутнє.

Таким чином, посадовими особами КП «АТП -2528» за попередньою змовою з посадовими особами ПП «ТТ-Нафта» внесено зміни до договору від 30.03.2021 року №30/03/21-0913 та безпідставно збільшено ціну, що призвело до розтрати та заволодіння коштами територіальної громади м.Чернігів.

Відповідно до довідки (висновку) Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 07.07.2022 року встановлено, що дослідженням питання, щодо дотримання вимог законодавства в частині укладання за договорами закупівлі/поставки пального додаткових угод встановлено, що за результатами проведеної 18.03.2021 року тендерної процедури (відкриті торги, ID: UA-2021-01-25-004204-c) з закупівлі ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти (дизельне паливо, бензин А-92, А-95), очікуваною вартістю 18560000 гривень 00 копійок з ПДВ, було акцентовано пропозицію ПП «ТТ-Нафта» в розмірі 18531000 гривень 00 копійок з ПДВ як найвигіднішу та укладено Договір на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 кількістю - 780000 л (дизельне паливо - 700000 л, бензин А-92 - 50000 л, бензин А-95 - 30000 л)

В період дії договору, керуючись п.2 ч.4 ст.36 Закону України «Про публічні закупівлі» №922 від 25.12.2015 року (у редакції до 30.04.2022 року) (далі - Закон №922) до договору вносились зміни, зокрема:

- на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 05.04.2021 року та експертного висновку Чернігівської регіональної Торгово-промислової палати (далі - ЧР Торгово-промислова палата) від 02.04.2021 року №ЧК - 160 укладено Додаткову угоду №1 від 05.04.2021 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне з 19,95 грн. до 21,75 грн. без ПДВ, бензин А-92 з 18,30 грн до 20,12 грн. без ПДВ, бензин А-95 з 18,75 грн. до 20,62 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 05.04.2021 року;

- на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 20.04.2021 року та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 20.04.2021 року №ЧК - 191 укладено Додаткову угоду №2 від 20.04.2021 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 21,75 грн. до 22,00 грн. без ПДВ, бензин А-92 з 20,12 грн. до 21,54 грн. без ПДВ, бензин А-95 з 20,62 грн. до 22,00 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 20.04.2021 року;

- на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 28.04.2021 року та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 28.04.2021 року №ЧК - 208 укладено Додаткову угоду №3 від 28.04.2021 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 22,00 грн. до 22,92 грн. без ПДВ, бензин А-92 з 21,54 грн. до 22,00 грн. без ПДВ, бензин А-95 з 22,00 грн. до 22,45 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 28.04.2021 року;

- на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 01.06.2021 року та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 31.05.2021 року №ЧК - 272 укладено Додаткову угоду №4 від 01.06.2021 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: бензин А-92 з 22,00 грн. до 23,50 грн. без ПДВ, бензин А-95 з 22,45 грн. до 24,00 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 01.06.2021 року;

- на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 02.08.2021 року та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 02.08.2021 року №ЧК - 435 укладено Додаткову угоду №5 від 02.08.2021 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на 22,92 грн. до 24,12 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 02.08.2021 року;

- на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 02.11.2021 року та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 25.10.2021 року №ЧК - 705 укладено Додаткову угоду №6 від 02.11.2021 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 24,12 грн. до 25,15 грн. без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 02.11.2021 року;

- відповідно до п.11.7 Договору, ч.6 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв`язку із проведенням процедури закупівлі товарів, які закуповувались за цим Договором, на 2021 рік, укладено Додаткову угоду №7 від 30.12.2021 року щодо внесення змін до п.10.1. Розділу 10: «Строк дії Договору продовжується на наступний 2022 рік на строк, достатній для проведення процедури закупівлі товарів,які закуповувались за цим Договором, в обсязі, що не перевищує 20% суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в 2021 році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку»;

- на підставі звернення ПП «ТТ-Нафта» від 31.01.2022 року та експертного висновку ЧР Торгово-промислової палати від 31.01.2022 року №ЧК - 35 укладено Додаткову угоду №8 від 31.01.2022 року про збільшення ціни за одиницю товару до 10%: дизельне пальне на з 25,15 грн. до 26,23 грн. без ПДВ, бензин А-92 з 23,50 грн. до 24,90 грн. без ПДВ, бензин А-95 з 24,00 грн. до 25,25 грн без ПДВ, в зв`язку з різким подорожчанням нафтопродуктів. Умови додаткової угоди поширюються на відносини, що склалися з 31.01.2022 року. Також слід зазначити, що умови пропорційності зростання ціни при укладанні додаткових угод не дотримано.

Слід зазначити, що загальна вартість Договору після збільшення цін за одиницю продукції змінилася з 18531000 гривень 00 копійок до 20194816 гривень 80 копійок, тобто на 1663816 гривень 80 копійок збільшилася, що відображено в оборотно - сальдовій відомості по рахунку №631 за 2021 рік та накладними перелік, яких наведений в Додатку 2.

Крім того, було здійснено коригування обсягу палива передбаченого основним договором в сторону зменшення з 780000 літрів до 722300 літрів, різниця складає 57700 літрів, в тому числі: дизельного пального - 30 000 літрів, бензину А-92 - 10900 літрів, бензину А-95 - 16800 літрів.

Відповідно до п.11.3 Договору передбачено, зокрема: «Істотні умови цього Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків передбачених законодавством України: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії».

Згідно з ч.1 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Відповідно п.п.1, 2 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:

1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;

2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії.

Дослідженням питань: 1) відповідності дій замовника та ПП «ТТ-Нафта» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» під час укладання додаткових угод до договору від 30.03.2021 року №30/03/21-0913 та їх виконання в подальшому щодо збільшення ціни на одиницю товару та 2) відповідності дій замовника та ПП «ТТ-Нафта вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» під час укладання додаткових угод до договору від 30.03.2021 року №30/03/21-0913, у тому числі щодо обґрунтованості збільшення ціни за одиницю товару встановлено порушення вимог пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону.

Дослідженням вищевказаного питання встановлено, що у якості обґрунтування для підвищення цін за додатковими угодами, сторонами договору використані експертні висновки Чернігівської регіональної Торгово-промислової палати стосовно визначення середньо-ринкової роздрібної ціни на нафтопродукти станом на звітну дату в межах Чернігівської області.

Проте слід зазначити, що експертні висновки Чернігівської регіональної Торгово-промислової палати стосовно визначення середньо-ринкової роздрібної ціни на нафтопродукти станом на звітну дату в межах Чернігівської області, що були надані ПП «ТТ-Нафта», як обґрунтування та документальне підтвердження, фактично не мають ніякої інформації стосовно коливання ціни на нафтопродукти на ринку з дня укладання договору до дня прийняття рішення про укладання додаткових угод про збільшення вартості за одиницю. А отже, фактично прийняття такого рішення здійснено без обґрунтування та документально не підтверджено.

Крім того, умови при укладанні додаткових угод не дотримано, оскільки експертний висновок не містить тенденції росту (коливань) цін для обчислення пропорцій збільшення ціни з моменту укладання договору до дати укладання додаткової угоди - відсутній відсоток здорожчання товарів на ринку для підвищення цін на такий відсоток.

Слід зазначити, що пунктом 2 частини п`ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, у тому числі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.

При кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору сторони договору зобов`язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.

Стаття 652 Цивільного кодексу України передбачає, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

Обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод).

Додатковими ж угодами відбулось здорожчання товарів: дизельного пального на 31,48 %, бензину А-92 - на 36,07 %, бензину А-95 на 34,67 %.

Додатковими угодами, за якими здійснювалось придбання замовником пального в 2021 році відбулось здорожчання товарів: дизельного пального на 26,07 %, бензину А-92 - на 28,42 %, бензину А-95 на 28 %.

Слід зазначити, що фактично придбання пального в деяких випадках відбувалось за цінами меншими, ніж передбачено додатковими угодами. З огляду на викладене фактично відбулось здорожчання товарів: дизельного пального на 24,06 %, бензину А-92 - на 27,70 %, бензину А-95 на 27,09 %.

Враховуючи вищевикладене (перевищення 10% ліміту поряд з відсутністю підтвердження коливання цін та збільшенням суми, визначеної в договорі), Замовником безпідставно - з порушенням вимог пункту 2 частини п`ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.11.3 Договору №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року укладено додаткові угоди: №1 від 05.04.2021 року, №2 від 20.04.2021 року, №3 від 28.04.2021 року, №4 від 01.06.2021 року, №5 від 02.08.2021 року, №6 від 02.11.2021 року, №7 від 30.12.2021 року, №8 від 31.01.2022 року.

Крім того, як зазначалося вище по тексту довідки, оскільки сторонами договору було здійснено коригування обсягу палива, передбаченого основним договором, в сторону зменшення з 780000 літрів до 722300 літрів (різниця складає 57700 літрів, в тому числі: дизельного пального - 30 000 літрів, бензину А-92 - 10900 літрів, бензину А-95 - 16800 літрів) - КП «АТП-2528» недоотримано матеріальних ресурсів, за які сплачено, у вигляді недопоставленого вказаного обсягу пального.

Так, Комунальному підприємству «АТП-2528» за рахунок викладеного нанесено матеріальної шкоди на суму 1335564 грн:

- дизельне пальне - 718200 грн. (30000 літрів х 19,95 грн + ПДВ);

- бензин А-92 - 239364 грн. (10900 літрів х 18,30 грн + ПДВ);

- бензин А-95 - 378000 грн. (16800 літрів х 18,75 грн + ПДВ).

Таким чином, Комунальним підприємством «АТП-2528» за рахунок підвищення цін, внаслідок чого безпідставно збільшено суму договору (за що сплачено постачальнику пального) було недоотримано матеріальних ресурсів.

Постановою слідчого СВ Дніпровського УП ГУНП в м.Києві від 20.07.2022 року призначено судово-економічну експертизу.

Згідно висновку експерта за результатами проведення судово-економічної експертизи №81/22 від 29.07.2022 року нанесено матеріальної шкоди на суму 2473269 гривень 72 копійок.

Відповідальними особами були начальник КП «АТП-2528» ОСОБА_5 , директор ПП «ТТ-Нафта» ОСОБА_6 , якими підписані додаткові угоди.

Крім того встановлено, що додаткова угода №6 від 02.11.2021 року до договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року була підписана в.о. начальника КП «АТП-2528» ОСОБА_8 .

В ході проведення досудового розслідування встановлено, що згідно договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року, а саме: розділу №1 «Предмет договору», пункту 1.4 - товар відпускається через АЗС на території м.Чернігова у відповідності з потребами замовника через талони та/або заправні відомості. Згідно розділу 2 «Якість товару та гарантії» пункту 2.2 - постачальник повинен засвідчити якість товару, що поставляється, на кожну замовлену партію Товару належним документом (сертифікатом відповідності , посвідчення про якість або іншим документом, передбаченим для даного виду товару) який надається разом з товаром. Відповідно до Розділу 4 «Порядок здійснення оплати» пункту 4.1. - при закупівлі товару за власні кошти підприємства: розрахунки між Сторонами проводяться після отримання товару Замовником, у відповідності до виставленого рахунку-фактури та накладної, у безготівковій формі, шляхом перерахування Замовником коштів на рахунок Постачальника з відстрочкою платежу до 180 календарних днів з дати поставки Товару. До рахунку-фактури додається акт приймання-передачі товару та видаткова накладна.

Згідно розділу 5 «Поставка (відпустка) товару» пункту 5.7. вищевказаного договору - разом з товаром Постачальник надає Замовникові наступну документацію:

- Рахунок -фактура;

- Акт приймання-передачі товару;

- Паспорт якості товару;

- Податкова накладна;

- Видаткова накладна тощо.

Згідно розділу 10 «Строк дії договору» пункту 10.3 - додатки до договору: Додаток №1 - специфікація на товар; Додаток №2 - перелік АЗС на території м. Чернігова, на яких Постачальник гарантує виконання взятих на себе зобов`язань за цим договором.

Згідно розділу 11 «Інші умови» пункту 11.2 - цей договір укладається і підписується українською мовою у двох автентичних примірниках, що мають однакову юридичну силу.

Разом з цим інформація, що міститься у договорі №30/03/21-0913 від 30.01.2021 року, який був укладений між КП «АТП-2528» (замовник) та ПП

«ТТ-Нафта», а також у додатках до вказаного договору, не становить охоронювану законом таємницю визначену ст. 162 КПК України.

Згідно постанови Першого заступника Генерального прокурора про доручення здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні іншому органу досудового розслідування від 18.08.2022 року, доручено здійснювати досудове розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, у кримінальному провадженні №12022100040002140 від 02.08.2022 року слідчим СВ Дніпровського УП ГУНП в м.Києві.

Відповідно до матеріалів відпрацювання доручення співробітників оперативного підрозділу управління СБ України в Чернігівській області встановлено, що згідно договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913, за адресою: Чернігівська область, м.Чернігів, вул.1-го Травня, 173, перебуває комунальне підприємство «АТП-2528», в якому можуть зберігатись документи, що стосуються вищевикладених обставин.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна земельна ділянка з кадастровим номером 7410100000:02:014:0197 площею 3.374 га, за адресою: Чернігівська область, м.Чернігів, вул.1-го Травня, 173, належить територіальній громаді м.Чернігова в особі Чернігівської міської ради (код ЄДРПОУ 34339125), однак згідно рішення №16/VII-15, виданого 28.02.2017 року Чернігівською міською радою, КП «АТП-2528» Чернігівської міської ради, ЄДРПОУ 03358216 надано право постійного користування даною земельною ділянкою,

(РНОКПП 1253612674101).

Таким чином, з метою встановлення та одержання доказів, які можуть забезпечити швидке, повне і неупереджене розслідування всіх обставин у кримінальному провадженні є достатні підстави вважати, що на земельній ділянці з кадастровим номером 7410100000:02:014:0197 площею 3.374 га, за адресою: Чернігівська область, м.Чернігів, вул.1-го Травня, 173, де здійснює свою господарську діяльність комунальне підприємство «АТП-2528», зберігаються документи, які мають суттєве значення для кримінального провадження.

Вищезазначені документи, мають доказове значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення та які, при подальшому досудовому розслідуванні кримінального провадження, в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, будуть мати суттєве значення для встановлення та доведення важливих обставин у кримінальному провадженні, мають значення речових доказів та можуть бути використані як докази факту та обставин, вчинення кримінального правопорушення, а також необхідні для призначення судових експертиз, та які неможливо достовірно довести іншими способами.

Вказані предмети, речі і документи мають значення для досудового розслідування, оскільки містять інформацію про: час, місце, обставини вчинення злочинів, осіб, які причетні до їх вчинення, їх адреси та засоби зв`язку.

У відповідності до п.7 п.п.4 «Рішення координаційної наради з проблем судової експертизи при Міністерстві юстиції України» від 02 березня 2012 року проведення експертизи по копіям документів, а саме її висновок, формулюється виключно у вірогідній формі з відповідним обґрунтуванням, зокрема фактом відсутності оригіналу документа, тому у слідства виникає необхідність у безпосередньому вилучені саме оригіналів документів, а не їх копій для подальшого призначення судово-почеркознавчої експертизи.

Наведені вище обставини, які можуть бути встановлені у разі проведення обшуку, підлягають згідно із ст. 91 КПК України доказуванню у кримінальному провадженні, що покладається на сторону обвинувачення. Водночас в силу вимог статей 98-99 КПК України зазначені у клопотанні речі, предмети і документи, які сторона обвинувачення планує відшукати в ході обшуку, є джерелами доказів у кримінальному провадженні та можуть бути доказами під час судового розгляду.

Доступ до вищевказаних речей та документів або відомостей, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом їх витребування, відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, окрім як проведення обшуку, оскільки існує вірогідність, що особи, які причетні до вчинення кримінального правопорушення, що виражається у вищевикладених обставинах, можуть вчинити дій щодо знищення або спотворення вищевказаних речей та документів, які можуть бути використані в якості доказів у вищевказаному кримінальному провадженні знищення або спотворення речей та документів.

Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

На підставі вищевикладеного, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінальних правопорушень, які розслідуються у кримінальному провадженні, відшукання знарядь кримінальних правопорушень, а також виявлення предметів та документів, що мають значення для всебічного, об`єктивного та неупередженого розслідування необхідно провести обшук, а на земельній ділянці з кадастровим номером 7410100000:02:014:0197 площею 3.374 га, за адресою: АДРЕСА_1 , та усіх розташованих на ній споруд та будівель, де здійснює свою господарську діяльність комунальне підприємство «АТП-2528».

Відповідно до ч.4 ст.38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Згідно з ч.1 ст.223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні.

Відповідно до ч.2 ст.223 КПК України підставою для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Згідно з ч.1 ст.234 обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна (предмет злочину), яке було здобуте в результаті його вчинення.

Відповідно до ч.1 ст.233 КПК України ніхто не має право проникнути до житла чи іншого володіння особи без ухвали слідчого судді.

Враховуючи викладене, слідчий просить клопотання задовольнити та дозволити проведення обшуку.

В судовому засіданні прокурор підтримав клопотання, мотивуючи тим, що у іншому володінні за вказаною адресою можуть знаходитись знаряддя кримінального правопорушення, а також інші предмети, які мають значення для доказування.

Вислухавши доводи прокурора, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали у їх сукупності, суд приходить до висновку про необхідність задовольнити зазначене клопотання та дозволити проведення обшуку з наступних підстав.

Судом було встановлено, що 02.08.2022 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань було внесено відомості про скоєння кримінального правопорушення за ч.5 ст.191 КК України (кримінальне провадження №12022100040002140).

Відповідно до ч.1 ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Згідно з ч.3 ст.234 КПК України у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; підстави для обшуку; житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; речі, документи або осіб, яких планується відшукати. До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими прокурор, слідчий обґрунтовує доводи клопотання, а також витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.

Частиною четвертою статті 234 КПК України встановлено, що клопотання про обшук розглядається у суді в день його надходження за участю слідчого або прокурора.

Клопотання слідчого СВ Дніпровського УП ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Дніпровської окружної прокуратури м.Києва ОСОБА_4 , оформлене відповідно до вимог ст.234 Кримінального процесуального кодексу України. До матеріалів клопотання додані копії документів, оригінали яких оглянуті у судовому засіданні, якими слідчий обґрунтовує доводи клопотання, та Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження.

Відповідно до ч.2 ст.233 КПК України під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Не є житлом приміщення, спеціально призначені для утримання осіб, права яких обмежені за законом. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна земельна ділянка з кадастровим номером 7410100000:02:014:0197 площею 3.374 га, за адресою: Чернігівська область, м.Чернігів, вул.1-го Травня, 173, належить територіальній громаді м.Чернігова в особі Чернігівської міської ради (код ЄДРПОУ 34339125), однак згідно рішення №16/VII-15, виданого 28.02.2017 року Чернігівською міською радою, КП «АТП-2528» Чернігівської міської ради, ЄДРПОУ 03358216 надано право постійного користування даною земельною ділянкою, (РНОКПП 1253612674101).

Стаття 30 Конституції України гарантує кожному недоторканність житла чи іншого володіння особи. Так, згідно із цією статтею не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

Крім того, слідчий судя враховує, що згідно ч.5 ст.9 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.

Так, у справі "Бакланов проти росії" (рішення від 9 червня 2005 р.), так і в справі "Фрізен проти росії" (рішення від 24 березня 2005 р.), ЄСПЛ зазначив, що досягнення справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи лише тоді стає значимим, якщо встановлено, що під час відповідного втручання було дотримано принцип "законності" і воно не було свавільним.

Крім того, у справі "Ізмайлов проти росії" (п. 38 рішення від 16 жовтня 2008 р.) ЄСПЛ встановив, що для того, щоб втручання вважалося пропорційним, воно має відповідати тяжкості правопорушення і не становити "особистий і надмірний тягар для особи".

Відповідно до ст.8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Порушень вимог ст.234 КПК України, Глави 20 КПК України - слідчі (розшукові) дії, та Глави 2 КПК України - засади кримінального провадження, у судовому засіданні, слідчим суддею не виявлено, як і не було встановлено відомостей, які б беззаперечно свідчили, що надання дозволу на обшук становитиме особистий та надмірний тягар, тобто, апріорі, таке втручання не може вважатися свавільним, оскільки отримання дозволу на його проведення здійснено з дотриманням принципу законності та воно є пропорційним до тяжкості вчиненого правопорушення та відповідає справжнім інтересам суспільства.

Враховуючи викладене, слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, долучені до нього докази, за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин провадження, керуючись законом, оцінюючи сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку, вважає, що під час розгляду клопотання прокурором та матеріалами клопотання доведено факт можливого вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, підтверджено наявність достатніх передбачених законом підстав для проникнення до іншого володіння особи, оскільки перелічені у клопотанні речі можуть мати значення для досудового розслідування, можуть бути доказами під час судового розгляду, наявні достатні підстави вважати, що речі та документи, які планується відшукати, знаходяться у вказаному іншому володінні, тому клопотання є обґрунтованим і підлягає задоволенню для досягнення мети, регламентованої ч.1 ст.234 КПК України.

Згідно ч.1, 2 ст.236 КПК України слідчий, прокурор вживає належних заходів для забезпечення присутності під час проведення обшуку осіб, чиї права та законні інтереси можуть бути обмежені або порушені.

Керуючись ст.ст.1-2, 7-29, 166, 223, 233-236, 309, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання слідчого СВ Дніпровського УП ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Дніпровської окружної прокуратури м.Києва ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні №12022100040002140 - задовольнити.

Надати дозвіл слідчим групи слідчих СВ Дніпровського УП ГУ НП у м.Києві ОСОБА_3 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 та прокурорам Дніпровської окружної прокуратури м.Києва ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_4 , ОСОБА_25 чи за їх дорученням іншим уповноваженим особам, відповідно до вимог КПК України, та слідчим слідчої групи, які здійснюють досудове розслідування у кримінальному провадженні №12022100040002140 від 02.08.2022 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.5 ст.191 КК України, на проведення обшуку у іншому володінні особи, а саме земельній ділянці з кадастровим номером 7410100000:02:014:0197 площею 3.374 га, за адресою: АДРЕСА_1 , та усіх розташованих на ній споруд та будівель, де здійснює свою господарську діяльність комунальне підприємство «АТП-2528», де зберігаються документи, які мають суттєве значення для кримінального провадження, з метою виявлення та вилучення предметів та документів, які самостійно або в сукупності з іншими доказами можуть мати суттєве значення для встановлення об`єктивної істини та притягнення винних осіб до кримінальної відповідальності, а саме:

- оригіналу договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року, додаткові угоди, специфікація на товар, перелік АЗС на території м.Чернігів;

- оригіналів документів, що стосуються проведення експертизи кошторисної документації в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року;

- оригіналів документів на якість товару (сертифікат відповідності, посвідчення про якість або інші документи, передбачені для даного виду товару) в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року;

- оригіналів платіжних доручень, рахунків-фактури, товаро-транспортних накладних, виписки з банківських рахунків, акт-приймання передачі товару, видаткових накладних, податкових накладних, прибутковий ордер в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року;

- копій статутних документів (статуту, витяг про реєстрацію юридичної особи, наказ про призначення керівного складу організації, ліцензії на здійснення господарської діяльності) в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року;

- комп`ютерної техніки, магнітних та електронних інформаційних систем або їх частин, цифрових носіїв інформації, планшетів, засобів телефонного зв`язку, на яких в електронному вигляді містяться відповідні відомості що підтверджують протиправну діяльність в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року;

- оригіналів талонів та заправних відомостей по товару в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року;

- оригіналів оборотно-сальдових відомостей (в розгорнутому вигляді) та карток рахунків бухгалтерського обліку в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року;

- оригіналів листування між КП «АТП-2528» та ПП «ТТ-Нафта» в рамках договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року;

- оригіналів особових справ (накази про призначення, накази про звільнення, посадові інструкції та інші кадрові документи, що зберігаються в особовій справі) осіб відповідальних за укладання та виконання умов договору на закупівлю/поставку товару №30/03/21-0913 від 30.03.2021 року;

- оригіналів документів складених за період з 2021-2022 рік в кількості не менше 15, які містять оригінал підпису ОСОБА_5 (директор КП «АТП-2528»), ОСОБА_8 (головний інженер КП «АТП-2528»), ОСОБА_26 (головний бухгалтер КП «АТП-2528»), ОСОБА_27 (головний економіст КП «АТП-2528»), ОСОБА_6 (директор ПП «ТТ-нафта»);

- чорнових записів, які стосуються кримінального правопорушення, інших предметів та документів, які окремо, або в сукупності будуть підтверджувати чи спростовувати причетність до вчинення кримінального правопорушення.

Ухвала діє один місяць з дня її постановлення - до 15.10.2022 року.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя Дніпровського районного суду

м.Києва ОСОБА_1

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.09.2022
Оприлюднено22.09.2023
Номер документу106349461
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —755/8885/22

Ухвала від 03.05.2023

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Іваніна Ю. В.

Ухвала від 23.12.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Метелешко О. В.

Ухвала від 29.11.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 30.09.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 30.09.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 30.09.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 30.09.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 29.11.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 24.11.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Іваніна Ю. В.

Ухвала від 24.11.2022

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Іваніна Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні