ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 липня 2010 року < Текст > Справа № 2а-5097/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді Янюк О.С.,
при секретарі судового зас ідання Світлицькій О.О.,
за участю представників:
позивача - Єгорова П.Ю. (паспорт СА008799 від 15.06.1995, ста тут від 25.04.2002);
Коновал ова В.М. (довіреність від 23.07.2010 №23107110-1);
відповідача - Міще нко О.В. (довіреність від 10.02.2010 №1817/10-011)
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовною заявою Приватн ого підприємства «Науково-ви робнича фірма «Мій будинок», м.Запоріжжя
до Державної податкової ін спекції у Ленінському районі м. Запоріжжя
про скасування акту та зобо в' язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
У липні 2010 року Приватне підп риємство «Науково-виробнича фірма «Мій будинок» (далі - П П «НВФ «Мій будинок», позивач ) звернулось до Запорізького окружного адміністративног о суду (далі-суд) із адміністра тивним позовом до Державної податкової інспекції у Ленін ському районі м.Запоріжжя (да лі - ДПІ у Ленінському район і м. Запоріжжя, відповідач), у я кому просить
визнати протиправним та ск асувати акт ДПІ у Ленінськом у районі м. Запоріжжя від 25.06.2010 № 288 про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість (далі - ПДВ) ПП «НВФ «Мій будинок»;
зобов' язати ДПІ у Ленінсь кому районі м. Запоріжжя відн овити дію свідоцтва №11711076 про р еєстрацію платника ПДВ ПП «Н ВФ «Мій будинок», виданого ДП І у Ленінському районі м.Запо ріжжя 15.07.2002, серія НБ №150498, індивід уальний податковий номер 319530408 281;
зобов' язати ДПІ у Ленінсь кому районі м. Запоріжжя внес ти запис до Реєстру платникі в податку на додану вартість про відміну анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість ПП «НВФ «Мій б удинок».
У судовому засіданні предс тавники позивача підтримали вимоги позовної заяви і прос или задовольнити їх у повном у обсязі, та надали пояснення , аналогічні викладеним у поз овній заяві. Зокрема вказуют ь, що знаходження позивача на спрощеній системі оподаткув ання зі сплатою 6% суми виручки від реалізації продукції не звільняє його від сплати ПДВ , на чому, на думку позивача, на полягає відповідач, і не є під ставою для анулювання реєстр ації платника ПДВ. Крім того з азначає, що в акті про анулюва ння реєстрації платника ПДВ за формою №6-ПДВ передбачено о бов' язкове заповнення граф и «документ, який підтверджу є наявність підстав для анул ювання реєстрації платника П ДВ». Проте в оскаржуваному ак ті жоден із документів, перел ічених в пп.25.2.1 Положення про р еєстрацію платників податкі в на додану вартість, не зазна чений. При цьому, вважає, що за значені у вказаній графі пол ожень пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону Укр аїни «Про додану вартість» є безпідставним, оскільки нор мативне обґрунтування не є і не може бути документальним підтвердженням наявності пі дстав для анулювання реєстра ції платника ПДВ. За наведени х обставин, вважає акт про ану лювання реєстрації платника ПДВ неправомірним та таким, щ о підлягає скасуванню.
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечив з підстав, нав едених у наданих заперечення х від 23.07.2010 №15495/10/10-011, та просив у йог о задоволені відмовити повні стю. Зазначає, що відповідно д о пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону України «Про податок на додану варті сть» від 03.04.1997 №168/97-ВР (у редакції, чинній на час виникнення спі рних правовідносин, далі - З акон №168/97-ВР) встановлено, що ре єстрація діє до дати її анулю вання, яка відбувається у вип адках якщо особа, зареєстров ана як платник податку, реєст рується як платник єдиного п одатку або стає суб'єктом інш их спрощених систем оподатк ування, які визначають особл ивий порядок нарахування чи сплати податку на додану вар тість, відмінний від тих, що вс тановлені Законом №168/97-ВР, чи з вільняють таку особу від спл ати цього податку за рішення м суду або з будь-яких інших пр ичин. Пояснює, що фахівцями ДП І у Ленінському районі м. Запо ріжжя на виконання вимог нак азу ДПА України від 18.04.2008 №266 «Про організацію взаємодії орган ів державної податкової служ би при опрацюванні розшифров ок податкових зобов' язань т а податкового кредиту з пода тку на додану вартість у розр ізі контрагентів» проведено звірку показників податково ї звітності по ПП «НВФ «Мій бу динок» шляхом автоматизован ого співставлення, за резуль татами якої встановлено факт и декларування податкових зо бов' язань менше, ніж податк ового кредиту за період - бе резень 2010 року на загальну сум у 5 833,33грн. по контрагенту - ЗАТ «ЗОЖК». З урахуванням виклад еного вважає, що це є підставо ю для анулювання реєстрації платника ПДВ позивача є пп. «в » п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР, яким пер едбачено можливість анулюва ння реєстрації з будь-яких ін ших причин.
На підставі ст.160 КАС України в судовому засіданні прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови.
Розглянувши подані докуме нти, заслухавши пояснення пр едставників позивача та відп овідача, судом установлені н аступні обставини.
ПП «НВФ «Мій будинок» в уста новленому законом порядку за реєструвався як платник ПДВ, про що йому 15.07.2002 видано свідоц тво про реєстрацію платника податку на додану вартість № 11711076 (серія НБ №150498).
Відповідно до наявного у по зивача свідоцтва про право с плати єдиного податку суб' є ктом малого підприємництва-ю ридичної особи від 01.04.2010 №828022209, ос танній також, перебуває на сп рощеній системі оподаткуван ня за стовкою єдиного податк у 6%.
25.06.2010 комісією ДПІ У Ленінськ ому районі м. Запоріжжя відно сно позивача складений акт № 288 про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість ПП «НВФ «Мій будинок» (далі - Акт), відповідно до яког о комісією прийнято рішення про анулювання реєстрації вк азаного платника податку. Із змісту Акта вбачається, що по дія, яка є підставою для анулю вання реєстрації ПДВ - «зві льнення такої особи від спла ти цього податку за рішенням суду або з будь-яких інших при чин», документ, який підтверд жує наявність підстав для ан улювання реєстрації ПДВ - « пп.«в» п.9.8 ст.9 Закону України « Про податок на додану вартіс ть» від 03.04.1997 №168/97-ВР». Датою анулю вання реєстрації платника по датку ПДВ є 25.06.2010.
У судовому засіданні предс тавник відповідача пояснив, що фактично підставою для пр ийняття рішення про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість є декла рування податкових зобов' я зань менше, ніж податкового к редиту за період - березень 2010 року на загальну суму 5 833,33грн , по контрагенту ЗАТ «ЗОЖК» (де кларація з податку на додану вартість за І квартал 2010 року), що в свою чергу підпадає під п п. «в» п.9.8 ст.9 Закону 168/97-ВР - «…або з будь-яких інших причин».
Не погоджуючись із прийнят им рішенням про анулювання реєстрації платника податк у на додану вартість позивач звернувся до суду.
Ураховуючи викладене, всеб ічно і повно з'ясувавши факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, суд вважає позов ні вимоги такими, що підлягаю ть частковому задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбуваєт ься у випадках, якщо:
а)платник податку, який до м ісяця, в якому подається заяв а про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з по ложеннями пп.2.3.1 п.2.3 ст.2 цього За кону більше двадцяти чотирьо х календарних місяців, включ аючи місяць реєстрації, та ма є за останні дванадцять пото чних календарних місяців обс яги оподатковуваних операці й, менші за визначені зазначе ним підпунктом;
б)ліквідаційна комісія пла тника податку, оголошеного б анкрутом, закінчує роботу аб о платник податку ліквідуєть ся за власним бажанням чи за р ішенням суду (фізична особа п озбувається статусу суб'єкта господарювання);
в)особа, зареєстрована як пл атник податку, реєструється як платник єдиного податку а бо стає суб'єктом інших спрощ ених систем оподаткування, я кі визначають особливий поря док нарахування чи сплати по датку на додану вартість, від мінний від тих, що встановлен і цим Законом, чи звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з б удь-яких інших причин;
г)зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього Закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у ст.6 та ст.8-1 цього Закону;
ґ)особа, зареєстрована як пл атник податку, не надає подат ковому органу декларації з ц ього податку протягом дванад цяти послідовних податкових місяців або подає таку декла рацію (податковий розрахунок ), яка (який) свідчить про відсу тність оподатковуваних пост авок протягом такого періоду , а також у випадках, визначени х законодавством стосовно по рядку реєстрації суб'єктів г осподарювання;
Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нкті «а» цього пункту, здійсн юється за заявою платника по датку.
Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нктах «б» - «ґ» цього пункту, з дійснюється за ініціативою в ідповідного податкового ор гану або такої особи.
Порядок реєстрації платни ків податку на додану вартіс ть, анулювання реєстрації пл атників податку на додану ва ртість, ведення реєстру плат ників податку на додану варт ість (далі - Реєстр), присвоєнн я індивідуального податково го номера платника податку н а додану вартість, оприлюдне ння даних з Реєстру, перереєс трації платників податку на додану вартість та заміни св ідоцтв про реєстрацію платни ків податку на додану вартіс ть, ведення документації при реєстрації/анулюванні реєст рації платників податку на д одану вартість, засвідчення копій свідоцтв про реєстраці ю платників податку на додан у вартість визначається Поло женням про реєстрацію платни ків податку на додану вартіс ть, затвердженого наказом Де ржавної податкової адмініст рації України від 01.03.2000 №79 (далі - Положення).
Так, п.25 Положення також пере дбачено, що реєстрація діє до дати її анулювання, яке відбу вається у випадках, визначен их п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР, якщо зо крема особа, зареєстрована я к платник податку, реєструєт ься як платник єдиного подат ку або стає суб'єктом інших сп рощених систем оподаткуванн я, які визначають особливий п орядок нарахування чи сплати податку на додану вартість, в ідмінний від тих, що встановл ені Законом № 168/97-ВР, чи звільня ють таку особу від сплати цьо го податку за рішенням суду а бо з будь-яких інших причин (пп . «в» п.25 Положення). Анулювання реєстрації здійснюється шля хом анулювання Свідоцтва та виключення платника податку на додану вартість з Реєстру .
Зокрема, пп.25.2 Положення зобо в' язує податковий орган при йняти самостійне рішення про анулювання реєстрації на пі дставах, визначених у пп. «в» ц ього пункту.
Так, пп.25.2.1 п.25 Положення встан овлено, що органи державної п одаткової служби здійснюють постійний моніторинг платни ків податку на додану вартіс ть, які включені до Реєстру, та приймають рішення про анулю вання реєстрації відповідни х платників податку на додан у вартість у разі існування п ідстав, зокрема, визначених у пп. «в» п.25 цього Положення. Так е рішення може бути прийнято за наявності відповідних пі дтвердних документів (відомо стей):
Свідоцтва або корінця Свід оцтва про право сплати єдино го податку суб'єктом малого п ідприємництва - юридичною ос обою за ставкою єдиного пода тку 10 відсотків чи документа п ро застосування інших спроще них систем оподаткування, як і визначають особливий поряд ок нарахування чи сплати под атку на додану вартість, відм інний від тих, що встановлені Законом №168/97-ВР (підстава - пп . «в» п.9.8 ст. 9 Закону);
судового рішення про анулю вання податкової реєстрації чи Свідоцтва, про звільнення від сплати податку на додану вартість (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР );
документа, який свідчить, що згідно з відповідним законо давчим актом особа, яка зареє стрована як платник податку на додану вартість, звільняє ться від сплати цього податк у, не є платником податку або н е має права на збереження ста тусу платника податку (підст ава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97 -ВР );
інформації органів реєстр ації актів цивільного стану, повідомлення державного реє стратора або відомостей з Єд иного державного реєстру щод о смерті фізичної особи - підп риємця (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР) ;
судового рішення про оголо шення фізичної особи - підпри ємця померлою, про визнання ф ізичної особи - підприємця бе звісно відсутньою, про визна ння фізичної особи - підприєм ця недієздатною або обмеженн я її цивільної дієздатності, або інформації щодо такого р ішення органів реєстрації ак тів цивільного стану, повідо млення державного реєстрато ра або відомостей з Єдиного д ержавного реєстру (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР) ;
Свідоцтва або корінця Свід оцтва, яким підтверджується закінчення терміну дії Свідо цтва (підстава - пп. «в» п.9.8 ст .9 Закону № 168/97-ВР );
документа, який підтверджу є закінчення строку, на який б уло створено платника податк у, укладено договір про спіль ну діяльність, угоду про розп оділ продукції (підстава - п п. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР ).
Проаналізувавши зміст нав едених норм, суд вважає, що реє страція особи як платника по датку на додану вартість з пі дстав, визначених цією нормо ю, анулюється у двох випадках : 1) у випадку реєстрації особи в якості платника єдиного по датку; 2) у випадку, якщо така ос оба стає суб'єктом інших спро щених систем оподаткування. Другий випадок цієї норми за конодавцем більш розширений , та включає у себе можливість звільнення особи від сплати податку на додану вартість я к за рішенням суду, так і у вип адку звільнення з будь-яких і нших, передбачених законом п ричин. Проте поняття «інші пр ичини» слід розуміти не як ок рему підставу, як це помилков о тлумачить відповідач, а в ко нтексті самого змісту даної норми - прив' язаності до вип адків, що не передбачають мож ливостей подальшої сплати ПД В. Тобто, законодавець має на у вазі не будь-які підстави, що н е враховані цим підпунктом, а лише ті, що звільняють особу в ід сплати податку на додану в артість у разі її переходу на інші спрощені системи опода ткування, чи з інших підстав з вільнення від такої сплати.
Крім того, Положенням перед бачений перелік доказів (док ументів, відомостей), на підст аві яких проводиться анулюва ння платника податку на дода ну вартість на підставі пп. «в » п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР, у якому д екларація з податку на додан у вартість та додатки до неї д аним переліком не передбачен і.
Отже, пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/ 97-ВР не ставить в залежність а нулювання реєстрації платни ка ПДВ у зв' язку із декларув анням податкових зобов' яза нь менше, ніж податкового кре диту за відповідний період т а по відповідному контрагент у, а тому відповідач не мав зак онних підстав для анулювання реєстрації позивача платник ом ПДВ.
За таких обставин суд вважа є, що позовні вимоги в цієї час тині підлягають задоволенню .
Відповідно до п.5 Положення, Реєстр платників податку на додану вартість - це автома тизований банк даних, створе ний відповідно до ст.9 Закону № 168/97-ВР для забезпечення реєстр ації та єдиного обліку платн иків податку на додану варті сть; єдиних принципів іденти фікації платників податку н а додану вартість; контролю з а справлянням податку на дод ану вартість; організації су цільного й вибіркового аналі зу.
Пунктом 17 Положення встанов лено, що формування та веденн я Реєстру здійснює Державна податкова адміністрація Укр аїни.
Державні податкові адміні страції в Автономній Респуб ліці Крим, областях, містах Ки єві та Севастополі здійснюют ь, зокрема, передавання змін і доповнень до Реєстру в центр альний орган державної подат кової служби України. (п.19 Поло ження). Державні податкові ін спекції в районах, містах і ра йонах міста, а також міжрайон ні та об'єднані здійснюють: пр иймання реєстраційних заяв, контроль за повнотою даних щ одо відповідності нормативн им документам; обробку даних реєстраційних заяв та форму вання файлів для передання д о регіональних органів подат кової служби; приймання файл ів з регіональних баз Реєстр у з присвоєними індивідуальн ими податковими номерами; ви дачу Свідоцтв та засвідчення копій; формування бази даних платників податку на додану вартість (п.20 Положення).
З урахуванням викладених н орм суд вважає, що позовні вим оги позивача в частині зобов ' язання ДПІ у Ленінському р айоні м. Запоріжжя внести зап ис до Реєстру платників пода тку на додану вартість про ві дміну анулювання реєстрації платника податку на додану в артість ПП «НВФ «Мій будинок » не підлягають задоволенню, оскільки до повноважень від повідача не належить безпосе реднє внесення відповідних в ідомостей до Реєстру.
Частиною 1 ст. 11 КАС України в становлено, що розгляд і вирі шення справ в адміністративн их судах здійснюються на зас адах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.
Відповідно до ч.1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: 1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; 2) з використанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії); 4) безсторонньо (неу переджено); 5) добросовісно; 6) ро зсудливо; 7) з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч .3 ст.2 КАС України).
У адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову (ч.2 ст.71 КАС України).
З огляду на вище викладене, суд вважає, що відповідачем н е доведено правомірність при йнятого ним рішення, а тому во но є протиправним та підляга є скасуванню, а позовні вимог и у цій частині є обґрунтован ими та доведеними.
Відповідно до ст.94 КАС Украї ни, якщо судове рішення ухвал ене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України (або в ідповідного місцевого бюдже ту, якщо іншою стороною був ор ган місцевого самоврядуванн я, його посадова чи службова о соба).
Якщо адміністративний поз ов задоволено частково, судо ві витрати, здійснені позива чем, присуджуються йому відп овідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задовол енні яких позивачеві відмовл ено.
Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов за довольнити частково.
2.Визнати протиправним та ск асувати акт Державної податк ової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя від 25.06.2010 №288 про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість Приватного підприємс тва «Науково-виробнича фірма «Мій будинок».
3.Зобов' язати Державну под аткову інспекції у Ленінсько му районі м. Запоріжжя віднов ити дію свідоцтва від 15.07.2002 №11711076 (серія НБ№150498) про реєстрацію п латника податку на додану ва ртість Приватного підприємс тва «Науково-виробнича фірма «Мій будинок».
4. В іншій частині позову від мовити.
5.Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Прива тного підприємства «Науково -виробнича фірма «Мій будино к» (код ЄДРПОУ 31953043) судовий збір у розмірі 2,26грн. (дві грн.26коп.). В идати виконавчий лист.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в по вному обсязі. Якщо постанову було проголошено у відсутно сті особи, яка бере участь у сп раві, то строк подання заяви п ро апеляційне оскарження обч ислюється з дня отримання не ю копії постанови. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається про тягом двадцяти днів після по дання заяви про апеляційне о скарження.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 28.07.2010.
Суддя (підпис) О.С.Янюк
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.07.2010 |
Оприлюднено | 06.08.2010 |
Номер документу | 10635070 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Янюк Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні