УХВАЛА
м. Черкаси
05 жовтня 2022 року Справа № 580/7331/21
Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Трофімової Л.В. перевірив матеріали звітів заступника керівника Черкаської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу та спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» про виконання рішення суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/21
за позовом заступника керівника Черкаської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу (вул. Б. Хмельницького, 60, м. Черкаси, 18015, код ЄДРПОУ 02911119) [представники прокурори Чустрак Д.В., Святокум О.С., представник Державної екологічної інспекції Центрального округу Бодак О.М. згідно витягу з ЄДР в режимі відеоконференції]
до Степанківської сільської ради (вул. Героїв України, 124, с. Степанки, Черкаський район, Черкаська область, 19632, код ЄДРПОУ 26424111) [представник - не прибув]; Спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» (19616, Черкаська область, Черкаський район, с. Яснозір`я, вул. Гагаріна, 49, код ЄДРПОУ 21379512) [в.о. директора Марчук А.М. - за наказом, адвокат Чижов К.М. за довіреністю]; Черкаської районної ради (18003, м. Черкаси, вул. В`ячеслава Чорновола, 157, код ЄДРПОУ 25659510), [представник відповідача - І.В.Гриценко за довіреністю], третя особа - Черкаська обласна державна адміністрація (18001, Черкаська область, місто Черкаси, бульвар Шевченка 185, код ЄДРПОУ 00022668) [представник третьої особи - не прибув]
про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, постановив ухвалу
У справі №580/7331/21 встановлений судовий контроль ЄДРСР 104059381.
Рішенням суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/22: визнано протиправну бездіяльність спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» (код ЄДРПОУ 21379512) у невжитті заходів щодо ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища в адміністративних межах Степанківської сільської ради поза межами с.Хацьки за координатами 49.284754, 31.951418 та 49.284960, 31.952915 площами: 300 кв.м висотою 1 м; 68 кв.м висотою 1.5м; 68 кв.м висотою 1 м.; 63 кв.м висотою 1.2 м, що розміщені на земельній ділянці кадастровий номер 7124988000:03:003:0013; зобов`язано спеціалізоване комунальне підприємство «Райліс» (код ЄДРПОУ 21379512) вжити заходів щодо ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища в адміністративних межах Степанківської сільської ради поза межами с.Хацьки за координатами 49.284754, 31.951418 та 49.284960, 31.952915 площами: 300 кв.м висотою 1 м; 68 кв.м висотою 1.5м; 68 кв.м висотою 1 м.; 63 кв.м висотою 1.2 м, що розміщені на земельній ділянці кадастровий номер 7124988000:03:003:0013; зобов`язано заступника керівника Черкаської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу та спеціалізоване комунальне підприємство «Райліс» протягом 90 днів з дати набрання рішенням законної сили надати до суду звіт про виконання судового рішення з доказами на підтвердження.
26.07.2022 вх. № 21851/22 співвідповідачем - спеціалізованим комунальним підприємством «Райліс» наданий звіт про виконання рішення суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/22 для розгляду. В обгрунтуванні звіту відповідач зазначив, що несанкціоноване сміттєзвалище в адміністративних межах Степанківської сільської ради поза межами с. Хацьки за координатами 49.284754, 31.951418, 49.284960, 31.952915 площами 300 кв.м. висотою 1 м; 68 кв.м. висотою 1,5 м; 68 кв.м. висотою 1 м; 63 кв.м. висотою 1.2 м, що розміщені на земельній ділянці з кадастровим номером 7124988000:03:003:0013, 22.07.2022 було повністю ліквідовано спеціалізованим комунальним підприємством «Райліс» (докази у вигляді фотознімків надані в додатку до звіту).
05.08.2022 вх. № 22959/22 до суду надійшов звіт заступника керівника Черкаської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/22 для розгляду.
05.10.2022 прокурор заявив клопотання про встановлення нового строку подання звіту через неналежність доказів та доцільність здійснення перевірки факту ліквідації сміттєзвалища за участі Степанківської сільської ради та Черкаської районної ради, третьої особи з урахуванням повідомлення Черкаської обласної військової адміністрації.
05.10.2022 надійшло клопотання представника Державної екологічної інспекції Центрального округу, який у судовому засіданні просив про відкладення здійснення інспекцією позапланових заходів державного нагляду (контролю), направлених на перевірку стану виконання рішення суду у справі через потребу узгодження з Міністерством з огляду на дію постанови КМУ №303 під час режиму воєнного стану.
Усі учасники не заперечували щодо задоволення клопотання прокурора про встановлення нового строку подання звіту.
Відповідно до частини 2 статті 382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту.
Конституційний Суду України висновує, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, що набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абзац другий пункту 4 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України у справі від 30.06.2009 № 16-рп/2009). Невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (речення перше абзацу другого пункту 3 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України у справі від 25.04.2012 № 11-рп/2012). Виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.
02.09.2022 вх. № 26202/22 Черкаська окружна прокуратура надіслала до суду лист, де зазначила, позаяк доказами прокурора факт ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища спростувався, проте з поданого звіту спеціалізованим комунальним підприємством «Райліс» на виконання рішення суду від 17.03.2022 вбачається, що з метою виконання рішення суду необхідно просити (надається лист від 30.08.2022 №54-159-2757вих.22) Державну екологічну інспекцію Центрального округу вирішити питання про виїзд працівників екологічної інспекції для підтвердження/спростування факту ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища.
Відповіді на звернення прокурора 30.08.2022 №54-159-2757вих.22 у матеріалах справи немає.
14.09.2022 вих. №07-11/3649 представник Державної екологічної інспекції Центрального округу надіслав до суду заяву, де зазначив що на період воєнного стану, введеного Указом Презедента України від 24.02.2022 №64 «Про введення воєнного стану в Україні», припинено планові та позапланові заходи державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду (п.1 постанови Кабінету Міністрів від 13.03.2022 №303), просить відкласти розгляд питання щодо стану виконання рішення від 17.03.2022 у справі №580/7331/21 до відміни Кабінетом Міністрів України заборони на проведення планових і позапланових заходів державного нагляду (контролю).
30.09.2022 вх. № 29629/22 представник Державної екологічної інспекції Центрального округу надіслав до суду інформацію, де зазначив що вирішити питання щодо виїзду працівників Інспекції (на виконання листа Черкаської окружної прокуратури від 30.08.2022 №54-159-2757 вих. 22) для перевірки наявності чи відсутності сміттєзвалища, в межах виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду у справі №580/7331/21 наразі неможливо, позаяк постановою КМУ від 13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 №64 «Про введення воєнного стану в Україні».
Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
05.10.2022 у відкритому судовому засідання представник Державної екологічної інспекції Центрального округу повідомив, що не отримували звернення від спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» про здійснення позапланового заходу з метою перевірки забезпечення виконання рішення суду у справі № 580/7331/21. Питання практичної реалізації громадянами України права на звернення? ? регулюється Законом України «Про звернення громадян» (далі - Закон № 393/96-ВР) що, визначає перелік похідних прав, пов`язаних з правами громадянина під час розгляду звернення.
Особливості застосування заходів правового режиму воєнного стану визначеним у ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» (далі - Закон № 389-VIII) передбачені: встановленням посилення охорони та особливого режиму роботи органу влади, установи до якої подано звернення (п. 1 ч. 1 ст. 8 Закону № 389-VIII); запровадженням на певній території комендантської години (п. 5 ч. 1 ст. 8 Закону № 389-VIII); встановленням особливого режиму в`їзду і виїзду, обмеження свободи пересування, а також руху транспортних засобів (п. 6 ч. 1 ст. 8 Закону № 389-VIII). Відповідно до ст. 4 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» на територіях, на яких введено воєнний стан, можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації. Відповідно до ч. 3 ст. 9 Закону № 389-VIII в умовах воєнного стану особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, не несе відповідальність, у тому числі кримінальну, за рішення, дії чи бездіяльність, негативні наслідки яких неможливо було передбачити або які охоплюються виправданим ризиком, за умови, що такі дії (бездіяльність) були необхідні для відсічі збройної агресії проти України або ліквідації (нейтралізації) збройного конфлікту. Згідно з пунктом першим постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2022 № 440 у період воєнного стану для державних службовців та працівників державного органу, які перебувають на території України, за рішенням керівника державної служби в державному органі може запроваджуватися дистанційна робота у разі наявності організаційних і технічних можливостей для виконання їх посадових обов`язків.
Обов`язковість виконання судового рішення є важливою складовою права особи на справедливий суд, що гарантоване ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та є однією з основних засад судочинства, визначених ст. 129-1 Конституції України, статтями 14, 370 КАС України. Верховний Суд у постанові від 20.02.2019 у справі № 806/2143/15 звертав увагу на те, що застосування статті 382 КАС України має на меті забезпечення належного виконання судового рішення.
Одним з основних елементів верховенства права є принцип правової визначеності, який серед іншого передбачає, що у будь-якому спорі рішення суду, яке вступило в законну силу, не може бути поставлено під сумнів (пункт 61 рішення ЄСПЛ у справі Brumarescu проти Румунії, 28342/95). В основі принципу юридичної визначеності, як одного з істотних елементів принципу верховенства права, лежить відоме з римського права положення res judicata (лат. «вирішена справа»), відповідно до якого остаточне рішення правомочного суду, яке вступило в силу, є обов`язковим для сторін і не може переглядатися.
СКП «Райліс» до звіту надані кольові фотографії. Властивістю фотографії є відображення об`єктів навколишнього світу, а наявність або відсутність певного об`єкта відображається на фотознімку, його може надати учасник процесу як доказ.
За загальними принципами, електронними доказами є інформація в електронній (цифровій) формі, що містить дані про обставини, що мають значення для справи, зокрема електронні документи (в тому числі текстові документи, графічні зображення, плани, фотографії, відео- та звукозаписи тощо), веб-сайти (сторінки), текстові, мультимедійні та голосові повідомлення, метадані, бази даних та інші дані в електронній формі. Такі дані можуть зберігатися, зокрема, на портативних пристроях (картах пам`яті, мобільних телефонах тощо), серверах, системах резервного копіювання, інших місцях збереження даних в електронній формі (в тому числі в мережі Інтернет). Перелік джерел інформації, що підпадатимуть під поняття «електронний доказ», не є вичерпним.
Електронний доказ це інформація в електронній (цифровий) формі, що містить дані про обставини, що мають значення для справи (ч. 1 ст. 99 КАСУ) - фотографію як електронний документ віднесено саме до електронних засобів доказування. Фотографії, оригінали яких, можливо, є тільки в паперовій формі - досліджуються як речові докази. Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 99 КПК України матеріали фотозйомки, звукозапису, відеозапису й інші носії інформації (зокрема, й електронні) у межах кримінального процесу є документами.
Оцінивши підстави заявленого прокурорм клопотання, доводи представників сторін, дослідивши і вивчивши звіт спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» з доданими фотографіями, суд дійшов висновку про доцільність продовження судового контролю, зобов`язавши СКП «Райліс» та заступника керівника Черкаської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу надати до суду письмові звіти про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17.03.2022 у справі № 580/7331/21 з доказами на підтвердження до 05.12.2022.
Керуючись статтями 2, 9, 14, 241-243, 248, 256, 370, 382, Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Продовжити судовий контроль, зобов`язавши заступника керівника Черкаської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу та керівника Спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» (код ЄДРПОУ 21379512) надати до суду письмові звіти про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17.03.2022 у справі № 580/7331/21 з доказами на підтвердження до 05.12.2022.
Призначити судове засідання з розгляду звітів на 07.12.2022 о 10 годині 00 хвилин, що буде проводитись одноособово суддею Трофімовою Л.В. у приміщенні Черкаського окружного адміністративного суду за адресою: м. Черкаси, бульвар Шевченка, 117, із повним фіксуванням судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу - для Державної екологічної інспекції Центрального округу в режимі відеоконференції.
Ухвала набрала законної сили відповідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Шостого апеляційного адміністративного суду у зв`язку із початком функціонування модулів Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням підпунктів 15.1 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням рішення ВРП від 17.08.2021 № 1845/О/15-21 «Про затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи».
Копію ухвали направити учасникам справи.
Ухвала складена, проголошена, підписана 05.10.2022.
Суддя Лариса ТРОФІМОВА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2022 |
Оприлюднено | 07.10.2022 |
Номер документу | 106618117 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лариса ТРОФІМОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні