Ухвала
від 07.12.2022 по справі 580/7331/21
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

07 грудня 2022 року Справа № 580/7331/21

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Трофімової Л.В. за участі секретаря судового засідання Пунтуса Д.А. у відкритому судовому засіданні у межах судового контролю перевірив матеріали звітів заступника керівника Черкаської окружної прокуратури в інтересах держави (в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу) та спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» про виконання рішення суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/21

за позовом заступника керівника Черкаської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу (вул. Б. Хмельницького 60, м. Черкаси, 18015, код ЄДРПОУ 02911119) [представник прокурор Чустрак Д.В., представник Державної екологічної інспекції Центрального округу не прибув]

до Степанківської сільської ради (вул. Героїв України 124, с. Степанки, Черкаський район, Черкаська область, 19632, код ЄДРПОУ 26424111) [представник - Сінельнік А.В. згідно довіреності від 11.01.2022 №45/02-10]; Спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» (19616, Черкаська область, Черкаський район, с. Яснозір`я, вул. Гагаріна 49, код ЄДРПОУ 21379512) [в.о. директора Марчук А.М. - за наказом, адвокат Чижов К.М. за довіреністю]; Черкаської районної ради (18003, м. Черкаси, вул. В`ячеслава Чорновола 157, код ЄДРПОУ 25659510), [представник відповідача - не прибув],

третя особа - Черкаська обласна державна адміністрація (18001, Черкаська область, місто Черкаси, бульвар Шевченка 185, код ЄДРПОУ 00022668) [представник третьої особи - не прибув] про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, постановив ухвалу.

У справі №580/7331/21 встановлений судовий контроль ЄДРСР 104059381.

Рішенням суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/22: визнано протиправну бездіяльність спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» (код ЄДРПОУ 21379512) у невжитті заходів щодо ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища в адміністративних межах Степанківської сільської ради поза межами с.Хацьки за координатами 49.284754, 31.951418 та 49.284960, 31.952915 площами: 300 кв.м висотою 1 м; 68 кв.м висотою 1.5м; 68 кв.м висотою 1 м.; 63 кв.м висотою 1.2 м, що розміщені на земельній ділянці кадастровий номер 7124988000:03:003:0013; зобов`язано спеціалізоване комунальне підприємство «Райліс» (код ЄДРПОУ 21379512) вжити заходів щодо ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища в адміністративних межах Степанківської сільської ради поза межами с.Хацьки за координатами 49.284754, 31.951418 та 49.284960, 31.952915 площами: 300 кв.м висотою 1 м; 68 кв.м висотою 1.5 м; 68 кв.м висотою 1 м.; 63 кв.м висотою 1.2 м, що розміщені на земельній ділянці кадастровий номер 7124988000:03:003:0013; зобов`язано заступника керівника Черкаської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Центрального округу та спеціалізоване комунальне підприємство «Райліс» протягом 90 днів з дати набрання рішенням законної сили надати до суду звіт про виконання судового рішення з доказами на підтвердження.

26.07.2022 вх. № 21851/22 співвідповідачем - спеціалізованим комунальним підприємством «Райліс» наданий звіт про виконання рішення суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/22 для розгляду. В обгрунтуванні звіту відповідач зазначив, що несанкціоноване сміттєзвалище в адміністративних межах Степанківської сільської ради поза межами с. Хацьки за координатами 49.284754, 31.951418, 49.284960, 31.952915 площами 300 кв.м. висотою 1 м; 68 кв.м. висотою 1,5 м; 68 кв.м. висотою 1 м; 63 кв.м. висотою 1.2 м, що розміщені на земельній ділянці з кадастровим номером 7124988000:03:003:0013, 22.07.2022 повністю ліквідоване спеціалізованим комунальним підприємством «Райліс» (докази - фотознімки надані в додатку до звіту). 05.08.2022 вх. № 22959/22 до суду надійшов звіт заступника керівника Черкаської окружної прокуратури про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/22 для розгляду.

15.09.2022 призначений розгляд звітів заступника керівника Черкаської окружної прокуратури та спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» на 05.10.2022.

05.10.2022 прокурор заявив клопотання про встановлення нового строку подання звіту через неналежність доказів (фотознімків) та доцільність здійснення комісійної перевірки факту ліквідації сміттєзвалища за участі Степанківської сільської ради та Черкаської районної ради. Усі учасники не заперечували щодо задоволення клопотання прокурора про встановлення нового строку подання звіту. 05.10.2022 судом продовжений судовий контроль. Суд зобов`язав заступника керівника Черкаської окружної прокуратури та керівника Спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» (код ЄДРПОУ 21379512) надати до суду письмові звіти про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17.03.2022 у справі № 580/7331/21 з доказами на підтвердження до 05.12.2022, судове засідання з розгляду звітів призначене на 07.12.2022.

05.12.2022 вх. 37826/22 співвідповідачем - спеціалізованим комунальним підприємством «Райліс» наданий звіт про виконання рішення суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/22 з кольоровими фотознімками і актом комісії. В обгрунтуванні звіту відповідач зазначив, 25.11.2022 з метою перевірки забезпечення виконання рішення суду щодо ліквідації СКП «Райліс» сміттєзвалища проведене обстеження об`єкта (за участі прокурора Черкаської окружної прокуратури Святокума О.С., в.о. директора СКП «Райліс» Марчука А.М., начальника відділу юридичного управління та управління обєктами комунальної власності виконавчого апарату Черкаської районної ради Гриценко І.В., юрисконсульта виконавчого комітету Степанківської сільської ради Сінельник А.В., керівництва СКП «Райліс»), що розміщений на земельній ділянці з кадастровим номером 7124988000:03:003:0013 за географічними координатами 49.284754, 31.951418, 49.284960, 31.952915 в адміністративних межах Степанківської сільської ради поза межами с. Хацьки, Черкаського району, Черкаської області (далі об`єкт обстеження). За результатами огляду об`єкта обстеження встановлена повна ліквідація та відсутність несанкціонованого сміттєзвалища (площами 300 кв.м висотою 1 м; 68 кв.м висотою 1.5 м; 68 кв.м висотою 1 м; 63 кв.м висотою 1.2 м), що підтверджується актом від 25.11.2022 про результати обстеження об`єкта з фотофіксацією місця, де ліквідоване стихійне сміттєзвалище (фото додаються до звіту). У звіті представник співвідповідача зазначає, що враховуючи повну ліквідацію СКП «Райліс» несанкційованого сміттєзвалища рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17.03.2022 у справі № 580/7331/21 є виконаним.

06.12.2022 вх. № 37995/22 до суду надійшов звіт заступника керівника Черкаської окружної прокуратури про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/22, де зазначив, що з метою виконання судового рішення, додається копія акта від 25.11.2022, що складений за результатами комісійного обстеження місця несанкціонованого сміттєзвалища (за географічними координатами 49.284754, 31.951418, 49.284960, 31.952915) про повну ліквідацію та відсутність несанкціонованого сміттєзвалища (площами 300 кв.м висотою 1 м; 68 кв.м висотою 1.5 м; 68 кв.м висотою 1 м; 63 кв.м висотою 1.2 м), що підтверджується проведеною фотофіксацією місця ліквідації стихійного сміттєзвалища (копії фотокарток до акту додані).

07.12.2022 до суду надійшла заява представника Державної екологічної інспекції Центрального округу, де представник зазначив, що підтримує позицію Черкаської окружної прокуратури, враховуючи інформацію про виконання рішення суду, не заперечує щодо прийняття судом звітів про виконання рішення суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/21.

Відповідно до статті 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України. Суб`єктами, на яких поширюється обов`язковість судових рішень являються всі органи державної влади і органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, посадові чи службові особи та громадяни.

Відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Згідно з ч. 2, 3 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Конституційний Суд України у рішенні від 30.06.2009 №16-рп/2009 зазначив: метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, що набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз.1 пп.3.2 п.3, абз.2 п.4 мотивувальної частини).

Згідно зі статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують під час розгляді справ Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод та практику Суду як джерело права. Виконання рішення, винесеного будь-яким судом, має розглядатись як невід`ємна частина «судового процесу» для цілей статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як невід`ємна частина судового розгляду. Право на судовий захист було б ілюзорним, якби правова система держави дозволяла щоб остаточне зобов`язальне рішення залишалося бездієвим на шкоду одній із сторін.

Відповідно до статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і належить виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Судом встановлено, що згідно з актом від 25.11.2022 про результати обстеження об`єкта за географічними координатами 49.284754, 31.951418, 49.284960, 31.952915, що розміщений на земельній ділянці кадастровий номер 7124988000:03:003:0013 встановлено повну ліквідацію та відсутність на земельній ділянці несанкціонованого сміттєзвалища площами 300 кв.м висотою 1 м; 68 кв.м висотою 1.5 м; 68 кв.м висотою 1 м; 63 кв.м висотою 1.2 м, що підтверджується проведеною фотофіксацією місця ліквідації стихійного сміттєзвалища (т. 4 а.с. 30, т.4. а.с. 47) та визнається учасниками справи.

СКП «Райліс» та Черкаська окружна прокуратура до акту (підписаний прокурором Черкаської окружної прокуратури, в.о.директора СКП «Райліс», представником Черкаської районної ради, представником Степанківської сільської ради) надали геопозицію з координатами 49, 28507°С, 3195051°В та сім кольорових фотографій про результати обстеження об`єкта за географічними координатами зазначеними в рішенні Черкаського окружного адміністративного суду (т. 4 а.с. 31-32, 48-49).

За загальними принципами, електронними доказами є інформація в електронній (цифровій) формі, що містить дані про обставини, що мають значення для справи, зокрема електронні документи (в тому числі текстові документи, графічні зображення, плани, фотографії, відео- та звукозаписи тощо), веб-сайти (сторінки), текстові, мультимедійні та голосові повідомлення, метадані, бази даних та інші дані в електронній формі. Такі дані можуть зберігатися, зокрема, на портативних пристроях (картах пам`яті, мобільних телефонах тощо), серверах, системах резервного копіювання, інших місцях збереження даних в електронній формі (в тому числі в мережі Інтернет). Перелік джерел інформації, що підпадатимуть під поняття «електронний доказ», не є вичерпним. Властивістю фотографії є відображення об`єктів навколишнього світу, а наявність або відсутність певного об`єкта відображається на фотознімку, його може надати учасник процесу як доказ. Електронний доказ - це інформація в електронній (цифровий) формі, що містить дані про обставини, що мають значення для справи (ч. 1ст. 99 КАСУ) - фотографію як електронний документ віднесено саме до електронних засобів доказування. Фотографії, оригінали яких, можливо, є тільки в паперовій формі - досліджуються як речові докази. Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 99 КПК України матеріали фотозйомки, звукозапису, відеозапису й інші носії інформації (зокрема, й електронні) у межах кримінального процесу є документами.

Згідно з ч. 1. 2 статті 383 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Як зазначено у першому принципі Декларації конференції ООН з охорони навколишнього природного середовища (1972, Стокгольм) люди мають фундаментальне право на вільні, якісні та адекватні умови життя в навколишньому середовищі, якість якого дає змогу вести гідне та благополучне життя. Відповідно до ст. 26 Основ законодавства України про охорону здоров`я передбачено, що держава забезпечує охорону навколишнього природного середовища як важливої передумови життя і здоров`я людини шляхом: охорони живої і неживої природи; захисту людей від негативного екологічного впливу; досягнення гармонійної взаємодії особи, суспільства та природи, раціонального використання і відтворення природних ресурсів.

Черкаська окружна прокуратура та спеціалізоване комунальне підприємство «Райліс» надали докази про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17.03.2022 у справі №580/7331/22, що визнається учасниками справи, суд дійшов висновку, що звіт є таким, що підтверджує виконання судового рішення відповідачами і належить до прийняття.

Керуючись статтями 2, 9, 14, 19, 241-243, 248, 250, 256, 293-294, 370, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Прийняти звіт заступника керівника Черкаської окружної прокуратури та керівника Спеціалізованого комунального підприємства «Райліс» про виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 17.03.2022 у справі № 580/7331/21 - визнати рішення суду виконаним.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання відповідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України і може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Шостого апеляційного адміністративного суду у зв`язку із початком функціонування модулів ЄСІТС відповідно до підпунктів 15.1, 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням рішення ВРП від 17.08.2021 №1845/О/15-21 «Про затвердження Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи». Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала складена, підписана 08.12.2022.

Суддя Лариса ТРОФІМОВА

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2022
Оприлюднено14.12.2022
Номер документу107809398
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів; екологічної безпеки поводження з відходами

Судовий реєстр по справі —580/7331/21

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 05.10.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 14.09.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Рішення від 16.03.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Рішення від 16.03.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 02.02.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 18.01.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 11.01.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

Ухвала від 19.11.2021

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Лариса ТРОФІМОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні