Справа № 279/5511/21
Провадження № 1-кс/279/979/22 У Х В А Л А
іменем України
07 жовтня 2022 року
Слідчий суддя Коростенського міськрайонного суду Житомирської області ОСОБА_1 , з секретарем ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Коростень з розгляду клопотання прокурора Коростенської окружної прокуратури ОСОБА_6 по кримінальному провадженню №42021062350000034 від 01.07.2021 року за ч.2 ст.191, ч.3 ст.191, ч.1 ст.366, ч.2 ст.366, ч.2 ст.367 КК України, про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженця м.КоростеняЖитомирської області, громадянинаУкраїни, звищою освітою,працює напосаді заступниканачальника Управлінняжитлово-комунальногогосподарства виконавчогокомітету Коростенськоїміської ради-начальник відділужитлово-комунальнихпослуг таблагоустрою,зареєстрованого тапроживаючого заадресою: АДРЕСА_1 ,раніше несудимого,
В С Т А Н О В И В :
Прокурор звернувся з клопотанням про відсторонення від посади підозрюваного ОСОБА_4 по кримінальному провадженню №42021062350000034 від 01.07.2021 року за ч.2 ст.191, ч.3 ст.191, ч.1 ст.366, ч.2 ст.366, ч.2 ст.367 КК України, в якому вказав, що Коростенською окружною прокуратурою здійснюється нагляд за додержанням законів під час досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42021062350000034 від 01.07.2021, за підозрою ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2ст.366,та ч.2ст.367 КК України та ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.
Досудове розслідування у зазначеному вище кримінальному провадженні, здійснюється слідчими слідчого відділення Коростенського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Житомирській області.
Досудовим розслідуванням встановлено, що у 2014 році ОСОБА_4 , приступив до виконання обов`язків заступника начальника управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради начальника відділу житлово-комунальних послуг та благоустрою Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради, код ЄДРПОУ 26279382, (надалі за текстом УЖКГ).
Згідно з п. 4.1. Положення про УЖКГ, яке затверджено рішенням Коростенської міської ради десятої сесії VII скликання від 24.11.2016 №422, управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади міським головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.
Відповідно до посадової інструкції а саме п. 2. Завдання та обов`язки:
Заступник начальника управління начальник відділу житлово-комунальних послуг та благоустрою Управління ЖКГ:
2.1. Здійснює керівництво діяльністю управління, несе персональну відповідальність перед міським головою за виконання покладених на управління завдань.
2.2. Розподіляє обов`язки між працівниками управління та визначає ступінь їх відповідальності.
2.3. Здійснює в межах повноважень, контроль за роботою комунальних підприємств, що відноситься до сфери діяльності Управління ЖКГ.
2.4. Бере участь в розробці та реалізації річних і місячних планів роботи Управління ЖКГ.
2.5. Забезпечує збір та узагальнення виробничої та статистичної інформації підприємств, що відноситься до сфери діяльності Управління ЖКГ.
2.6. Готує та подає пропозиції щодо реформування і розвитку житлово-комунального господарства міської територіальної громади, поліпшення роботи підприємств ЖКГ, впровадження заходів з енергозбереження.
2.7. Готує проекти міських цільових програм з питань, що входять до компетенції Управління ЖКГ, організовує їх виконання, забезпечує подання звітів про хід і результати виконання цих програм.
2.8. Готує пропозиції до проекту місцевого бюджету щодо фінансування заходів з будівництва, капітального ремонту та реконструкції об`єктів комунальної власності міської територіальної громади в частині об`єктів житлово-комунального господарства та благоустрою.
2.9. Проводить моніторинг підготовки об`єктів житлово-комунального господарства Коростенської міської територіальної громади до роботи в осінньо-зимовий період, здійснює контроль за реалізацією заходів, спрямованих на забезпечення сталої роботи житлово-комунального господарства Коростенської міської територіальної громади під час осінньо-зимового періоду, а також в умовах виникнення стихійних лих, аварій, катастроф і ліквідації їх наслідків.
2.10. Сприяє створенню на території Коростенської міської територіальної громади об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, координує їх діяльність.
2.11. Забезпечує зберігання протоколів зборів співвласників багатоквартирних будинків (з питань визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміни умов договору
4.2.1Розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання управління;
4.2.2Подає міському голові пропозиції про призначення і звільнення з посад посадових осіб управління, керівників комунальних підприємств, що відносяться до сфери діяльності управління;
4.2.3Затверджує за погодженням з профільним заступником міського голови положення про структурні підрозділи і функціональні обов`язки управління;
4.2.4Призначає на посаду і звільняє з посади працівників управління, прийнятих за трудовою угодою;
4.2.5Забезпечує та контролює в Управлінні дотримання працівниками внутрішньо трудового розпорядку, трудової дисципліни, вимог «Інструкції з діловодства у міськвиконкомі», регламенту роботи виконавчого комітету міської ради, знання Правил ділового етикету, Правил та норм охорони праці, техніки безпеки та протипожежного захисту.
Відповідно до п. 5.9 Управління несе повну відповідальність за збереження матеріальних цінностей.
Пунктом 5.10 встановлено, що доходи управління використовуються виключно для фінансування видатків на своє утримання для реалізації мати (цілей, завдань) та напрямів основної діяльності. Отриманні доходи управління або їх частини не можуть бути розподілені серед засновників (учасників), членів управління працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов`язаних з ними осіб.
Пунктом 5.11 забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників) членів такої організації, працівників крім оплати їхньої праці і нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов`язаних з ними осіб.
Згідно з п. 1.3 посадової інструкції начальника управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради, яку затверджено головою Коростенської міської ради 28.10.2011 (далі по тексту Посадова інструкція ОСОБА_4 ,), з якою під підпис ознайомлений ОСОБА_4 , начальник УЖКГ в своїй роботі керується Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про звернення громадян», «Про державну службу», «Про засоби масової інформації» та іншими законодавчими та нормативними актами центральних органів виконавчої влади, що відносяться до сфери його діяльності, рішеннями обласної ради, прийнятими в межах її повноважень, розпорядженнями голови облдержадміністрації, актами місцевого самоврядування, Положенням про УЖКГ, Інструкцією по діловодству у міськвиконкомі, Регламентом роботи виконкому та даною інструкцією. Повинен знати правила ділового етикету, Правила та норми охорони праці, техніки безпеки та протипожежного захисту.
Пунктом 1.5 посадової інструкції встановлено, що начальнику УЖКГ підпорядковані: заступник начальника, начальники та посадові особи вказаного управління, працівники управління, інспекції з благоустрою, керівники житлово-комунальних підприємств.
Згідно до пункту 1.6 посадової інструкції, обов`язки начальника управління на період його відпустки виконує заступник начальника управління.
Пунктом 2 посадової інструкції ОСОБА_4 , на останнього згідно займаної посади покладено наступні завдання та обов`язки:
-начальник управління здійснює керівництво діяльністю відділів УЖКГ виконкому та інспекції з благоустрою та підпорядкованих підприємств;
-видає накази по Управлінню, які обов`язкові до виконання всіх працівників управління та керівників комунальних підприємств;
-визначає компетенцію посадових осіб Управління, розробляє та подає на затвердження міському голові посадові інструкції посадових осіб Управління, затверджує посадові інструкції Управління та положення про структурні підрозділи Управління;
-представляє інтереси Управління в усіх установах, організаціях міста;
-розпоряджається майном та коштами Управління, укладає договори, інші угоди для здійснення Управлінням своїх функцій, видає доручення;
-здійснює контроль за виконанням рішень міської ради, виконкому, розпоряджень міського голови всіма житлово-комунальними підприємствами;
-забезпечує дотримання фінансової дисципліни;
-готує пропозиції до проектів міського бюджету щодо фінансування капітального ремонту та реконструкції житлових будинків, програм розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою міста, інженерного захисту територій;
-організовує благоустрій міста та здійснює контроль за станом благоустрою міста, виробничих територій, організацією озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створенням місць відпочинку громадян;
-організовує за рахунок бюджетних коштів і на пайових засадах будівництво, реконструкцію і ремонт об`єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, а також шляхів місцевого значення;
-організовує технічний нагляд за будівництвом, реконструкцією, капітальним та поточним ремонтом об`єктів житлово-комунального господарства, проведенням робіт по благоустрою міста;
-організовує виготовлення проектно-кошторисної документації на виконання робіт по благоустрою міста, будівництву, реконструкції, капітальному та поточному ремонту об`єктів житлово-комунального та соціального призначення;
-організовує контроль за додержанням проектних рішень, терміну будівництва, вимог Державних будівельних норм і других нормативних документів при виконанні робіт на об`єктах житлово-комунального господарства;
-організовує в установленому порядку закупівлю товарів, робіт і послуг, необхідних для виконання завдань Управління;
Таким чином, обіймаючи посаду в.о. начальника УЖКГ, ОСОБА_4 здійснює організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а тому відповідно до ст. 18 КК України є службовою особою.
Досудовим розслідуванням встановлено, що в точно невстановлений досудовим розслідуванням час в м. Житомир 01.06.2020 між ТОВ «Вадіус», ЄДРПОУ 38862073, в особі директора ОСОБА_9 , як виконавця, та Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради в особі начальника управління ОСОБА_7 , як замовника, укладено договір № 60 на виконання проектної документації та проходження експертизи кошторисної документації.
Згідно з п. 1 договору, замовник доручає, а виконавець приймає на себе виконання проектної документації: «Робочий проект «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiськоi ради в м. Коростень» у відповідності з завданням на проектування та кошторисом, що є невід`ємною частиною даного договору. Термін виконання документації протягом 30 календарних днів з моменту підписання замовником договору, отримання вихідних даних. Код CPV ДК 021:2015 Державного класифікатора продукції та послуг: 71320000-7- Послуги з інженерного проектування.
Згідно з п. 2 договору, вартість виконання робіт у відповності з протоколом про договірну ціну складає: 49 726,00 грн. без ПДВ (у т.ч. проходження експертизи з ПДВ). Джерелом фінансування робіт є кошти бюджетних джерел фінансування.
Згідно з п. 4 договору, за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за даним договором виконавець і замовник несуть відповідальність у відповідності з діючим законодавством.
В точно невстановлений досудовим розслідуванням час в м. Києві 01.06.2020 директором ТОВ «Експерт проект груп», ЄДРПОУ 41403089, ОСОБА_10 затверджено експертний звіт № 309-549-20/КШ щодо розгляду кошторисної частини проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiськоi ради в м. Коростень», замовником будівництва якого вказано УЖКГ виконавчого комітету Коростенської міської ради, генеральний проектувальник ТОВ «ВАДІУС», який виконано відповідальним експертом ОСОБА_11 , кваліфікаційний сертифікат АЕ №005036, на номерному бланку серії ЕПГ № 002549. Згідно експертного звіту, загальна кошторисна вартість будівництва у поточних цiнах станом на «25» травня 2020 року складає 1 521,737 тис. грн., у тому числі: будiвельно-монтажні роботи - 1 134,261 тис. грн.; iншi витрати - 387,476 тис. грн. Відповідно до п. 2 примітки, - ціни на устаткування та матеріальні ресурси прийняті за даними замовника відповідно до п. 5.5. ДСТУ НБД.1.1-2:2013.
07.08.2020 в м. Коростень між Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради в особі виконуючого обов`язки начальника управління ОСОБА_4 як замовника, та ТОВ «Будхауселіт», ЄДРПОУ 42772190, в особі ОСОБА_8 , як генпідрядника, укладено договір про закупівлю робіт № 70.
Згідно з пунктом 1 договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020 замовник доручає, а генпідрядник забезпечує відповідно до проектноi документації та умов договору виконання будівельних робіт на об`єкті будівництва: ДСТУ Б.Д.1.1-1-2013 «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiської ради в м. Коростень» (ДК 021:2015: 45450000-6 Інші будівельні роботи), адреса розташування об`єкта: 11500, Житомирська обл., м. Коростень, вул. Грушевського, біля будiвлi мiської ради.» При цьому склад та обсяги робіт, що доручаються до виконання генпідряднику, визначенi проектною документацією. Склад та обсяги робіт можуть бути переглянуті в процесі будівництва у pusi внесення змін до проектної документації у порядку, зазначеному у п.53 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 року №668 (зі змінами та доповненнями) (далі - Загальні умови).
За умовами п. 2 договору, - договірна ціна робіт визначається на основі твердого кошторису, що є невід`ємною частиною Договору (Додаток 1) і складає 1 140 000,00 грн. (Один мільйон сто сорок тисяч гривень 00 копійок), у тому числі ПДВ - 190 000,00 грн. Уточнення договірної ціни здійснюється у разі виникнення обставин, передбачених у п. 24 Загальних умов та у порядку, визначеному Державними будівельними нормами та іншими законодавчими актами в галузі будівництва та містобудування.
Відповідно до п. 3 договору, - початок та закінчення робіт, зазначених у п. 1.2. договору, визначається календарним графіком виконання робіт (Додаток 2), який є невід`ємною частиною договору, але не раніше 7 (семи) днів з дня виконання замовником зобов`язань щодо передачі проектної документації, передачі дозвільної документації, надання будівельного майданчика та/або фронту робіт. Строки виконання робіт можуть бути змінені з внесенням відповідних змін у договір підряду в разі виникнення обставин непереборної сили, в залежності від обсягів реального фінансування, внесення змін до проектної документації, виникнення інших обставин, що можуть вплинути на строки виконання робіт.
Відповідно до п. 4 договору, генпідрядник зобов`язаний виконати з використанням власних ресурсів та у встановлені строки роботи вiдповiдно до проектної та кошторисної документації, передати замовнику у порядку, передбаченому законодавством договором, закінчені роботи, забезпечити ведення та передачу замовнику в установленому порядку документів про виконання договору, у разі наявності зворотних матеріалів на будівельному майданчику (або об`єкті) передати балансоутримувачу на підставі акту, складеного спеціальною комісією у складі представників замовника, генпiдрядника, матеріально вiдповiдальних осіб балансоутримувача та проектної організації. Виконувати належним чином iншi зобов`язання, передбачені договором Цивільним і Господарським кодексами України, загальними умовами, та іншими законодавства.
Згідно з п. 5 договору, забезпечення робіт матеріалами, устаткуванням та послугами здiйснюється із урахуванням положень загальних умов, забезпечення робіт матерiалами та устаткуванням здійснює генпідрядник, який вiдповiдає за їх якість і відповiднiсть вимогам, установленим нормативними документами та проектною документацією. При цьому генпідрядник зобов`язаний узгоджувати із замовником постачальників матеріалів та устаткування.
Відповідно до п. 10 договору, контроль замовника за якістю робіт, матеріалів, устаткування буде здiйснюватися згідно з нормативними вимогами та положеннями загальних умов. З метою контролю за відповідністю робіт та матеріальних ресурсів установлених вимогам замовник забезпечує здійснення технічного нагляду за будівництвом у порядку, встановленому законодавством. З метою контролю за відповідністю будівельно-монтажних робіт проектній документації замовник забезпечує авторський і технічний нагляд за відповідністю виконаних робіт умовам договору, відповідністю обсягів робіт проекту, кошторису, а матеріалів, конструкцій виробів - стандартам i технiчним умовам вiдповiдно до чинного законодавства. При виявленні відхилень замовник видає генпідряднику розпорядження про їх усунення або призупинення робіт.
Згідно з п. 11 договору, фінансування робіт (будівництва об`єкта) здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджету. Зобов`язання сторін щодо фінансування визначаються положеннями загальних умов та планом фінансування робіт, який є невід`ємною частиною договору (Додаток 3).
Відповідно до п. 12 договору, розрахунки за виконані роботи здійснюються із урахуванням положень загальних умов на підставі акту приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2В) та довідки про вартість виконаних будiвельних робіт та витрати (форма КБ-3). Генпідрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, готує акти і довідки і подає їх разом з виконавчою документацією для підписання замовнику. Замовник підписує подані генпідрядником документи, що підтверджують виконання робіт або обґрунтує причини відмови їх підписання. Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, визначається в межах вартості робіт, передбачених договірною ціною, із урахуванням виконаних обсягів робіт та їх вартості за одиницю виміру. При цьому, розрахунки за виконані роботи здійснюються при надходженні коштів з відповідного бюджету на зазначенi цiлi, в межах наявного фінансового ресурсу на єдиному казначейському рахунку протягом 30 календарних днів та на підставі пред`явлених та писаних сторонами форм КБ-3 «Довiдка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати», КБ-2В «Акти приймання виконаних будівельних робіт».
Згідно з п. 13 договору, приймання-передача закінчених робіт (об`єкта будівництва) здійснюється відповідно до вимог загальних умов та інших нормативних актів, які регламентують прийняття закінчених об`єктів в експлуатацію. Передача виконаних робіт генпідрядником і приймання їх замовником оформлюється актом про виконані роботи. Завершення виконання робіт оформлюється актом готовності об`єкта до експлуатації. Оформлення актів, додатків і необхідних документів до них здійснюються генпідрядником.
Відповідно до додаткової угоди № 3 до договору про закупівлю робіт № 70 від 07.08.2020, укладеної в місті Коростень 28.12.2020, в зв`язку з закінченням робіт по об`єкту «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будівлі міської ради в м. Коростені» зменшити вартість робіт в 2020 році на 78 514,03 грн., а п 2.1. договору викласти у наступній редакції: «Договірна ціна робіт визначається на основі твердого кошторису, що є невід`ємною частиною договору (Додаток 1) і складає 1 061 485.97 грн. з ПДВ.
Пунктом 1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачено, що стандарт установлює основні правила визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів, лінійних об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам`яток архітектури та містобудування. Цей стандарт носить обов`язковий характер при визначенні вартості будівництва об`єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ і організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Пункт 3.18 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» вказує, що кошторис, який визначає вартість виконаних будівельних робіт за період, встановлений у договорі складається за примірною формою КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» та примірною формою КБ-3 «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати».
Пункт 6.4.1 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачає, що взаєморозрахунки за обсяги виконаних робіт проводяться за період, встановлений в договорі.
Пунктом 6.3 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» передбачені особливості складання та узгодження договірних цін.
Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Договірна ціна може встановлюватись за твердим (тверда договірна ціна) та приблизним (динамічна договірна ціна) кошторисом.
Твердий кошторис (тверда договірна ціна) встановлюється незмінним на весь обсяг будівництва з наданням виконавцем робіт гарантій, в тому числі фінансових, щодо реалізації проектних рішень в установлені строки за фіксовану ціну.
В порушення вказаних вимог законодавства, в м. Коростені в невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 07.08.2020, перебуваючи на посаді виконуючого обов`язки начальника УЖКГ ОСОБА_4 неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, підписавши з ТОВ «Будхауселіт» договір про закупівлю робіт № 70, надав генпідряднику будівельний майданчик та/або фронт робіт, всупереч положенням ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», - право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Виконувати будівельні роботи без подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт забороняється.
В подальшому, 22.10.2020 точно невстановлений час та місці, ОСОБА_4 без фактичного подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт, на виконання договору № 70 від 07.08.2020 по об`єкту «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будівлі міської ради в м. Коростені», без попередньої перевірки достовірності внесених даних, підписано акт № 2 приймання виконаних будівельних робіт форми КБ-2в від 22.10.2020 та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3 від 22.10.2020 на загальну суму 644 424, 16 гривень, які перераховано на рахунок ТОВ «Будхауселіт» відповідно до платіжних доручень № 2 від 23.10.2020 в повному обсязі.
Таким чином встановлено, що ОСОБА_4 перебуваючи на посаді виконуючого обов`язки начальника управління ЖКГ виконавчого комітету Коростенської міської ради, зловживаючи своїм службовим становищем, в порушення вимог п.6.4.4.1 ДСТУ Б Д.1.1-1-2013 «Правила визначення вартості будівництва», що затверджені наказом Мінрегіонбуду від 05.07.2013 № 293, не перевіривши обсяги та вартість фактично виконаних робіт, від 22.10.2020 підписав акт приймання виконаних будівельних робіт № 2 форми КБ-2В за жовтень 2020 та довідку про вартість виконаних будівельних робіт форми КБ-3 за жовтень 2020 по об`єкту: «Капітальний ремонт покриття дитячого майданчика по вул. Грушевського біля будiвлi мiської ради в м. Коростень обсяги виконаних робіт та витрат в яких не відповідали фактичним, оскільки були завищені, внаслідок чого відповідно до комплексної судової будівельно - технічної та товарознавчої експертизи №1034/1146/1558/1559/22-25 від 28.07.2022 року завищено вартість робіт на суму 278728,56 гривень, чим завдав збитків бюджету Коростенської об`єднаної територіальної громади на вказану суму.
Своїми діями, які виразились в неналежному виконанні своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки, ОСОБА_4 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України.
Своїми діями, які виразились у внесенні до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, що спричинило тяжкі наслідки, ОСОБА_4 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 366 КК України.
ОСОБА_4 29 серпня 2022 року у відповідності до вимог ст.ст. 111, 112, 278 КПК України, повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 367 та. 2 ст. 366 КК України.
Наявність обґрунтованої підозри ОСОБА_4 у вчиненні інкримінованих йому кримінальних правопорушень повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:
1)договором № 70 від 07.08.2020 про закупівлі робіт та додатками до нього;
2)додатковою угодою № 1 до договору № 70 від 07.08.2020 про закупівлю. робіт;
3)рахунком на оплату № 18 від 04 вересня 2020 року;
4)довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрат;
5)актами приймання виконання будівельних робіт;
6)видатковою накладною № 44 від 19.10.2020;
7)висновком експертів за результатами проведення комплексної судової будівельно-технічної та товарознавчої експертизи №1034/1146/1558/1559/22-25 від 28.07.2022;
8)матеріалами тимчасового доступу до руху коштів ТОВ «Будхауселіт» та іншими доказами, які містяться у матеріалах кримінального провадження.
Заступник начальника управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради начальника відділу житлово-комунальних послуг та благоустрою Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради ОСОБА_4 наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-розпорядчими функціями, а тому відповідно до ст. 18 КК України являється службовою особою.
Саме вищезазначені службові повноваження, якими наділений ОСОБА_4 , безпосередньо сприяли вчиненню ним інкримінованих йому правопорушень.
Під час досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , як заступник начальника управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради начальника відділу житлово-комунальних послуг та благоустрою Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради має доступ до будьяких документів, що зберігаються у вказаному управлінні, у зв`язку з чим, з метою уникнення кримінальної відповідальності, використовуючи при цьому свої можливості та стійкі зв`язки, беззаперечно може вчиняти дії, спрямовані на знищення, приховування або спотворення будь-яких речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.
Окрім того враховуючи, що свідки у вказаному кримінальному провадженні перебувають в організаційному підпорядкуванні, відносинах підлеглості та трудових відносинах з підозрюваним, ОСОБА_4 має об`єктивну можливість шляхом погроз, залякування та шантажу примусити їх змінити показання, з метою ухилення від кримінальної відповідальності, а також перебуваючи на посаді, матиме можливість вчинити інше кримінальне правопорушення.
Частиною 1 ст. 154 КПК України передбачено, що відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.
За вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України передбачене покарання у виді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України - карається позбавленням волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.
Відповідно дост.12КК Україникримінальні правопорушення,передбачене ч.2ст.366та ч.2ст.367КК Українивідносяться донетяжких злочинів.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив його задовольнити. Підозрюваний ОСОБА_4 та його захисник заперечили проти задоволення клопотання.
В судовому засіданні встановлено, що групою слідчих СВ КоростенськогоРУП ГУНПв Житомирськійобласті та слідчим управлінням ГУНП в Житомирській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження №42021062350000034від 01.07.2021року зач.2ст.191,ч.3ст.191,ч.1ст.366,ч.2ст.366,ч.2ст.367 КК України. Вислухавши пояснення прокурора, пояснення підозрюваного та думку його захисника, дослідивши матеріали судового та досудового кримінальних проваджень, допитавши свідка, встановлено наступне: Згідно ст.131 ч.1 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням (ст.132 ч.3 КПК України). Застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження, як відсторонення від посади, з метою запобігання вищевказаним ризикам передбачає доведення в сукупності фактів, які свідчать про існування таких ризиків та наявність у обвинуваченого можливості здійснення протиправних дій шляхом використання займаної посади. Приймаючи рішення про відсторонення обвинуваченої особи від займаної посади суд досліджує мотиви, наведені в клопотанні, правову підставу, а також оцінює ефективність застосування даного заходу забезпечення кримінального провадження поряд із наслідками такого застосування для інших осіб. Відсторонення від посади є одним з видів забезпечення провадження, яке, згідно положень ст.154 КПК України, може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу. Під час досудового розслідування відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді на строк не більше двох місяців, який може бути продовжено. Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином (ст.157 ч.1 КПК України) . Зміст вказаної норми дає можливість зробити висновок про те, що такий захід забезпечення кримінального провадження як відсторонення від посади застосовується саме з метою запобігання можливості знищення чи підробки речей і документів, впливу на свідків, протиправному перешкоджанню кримінальному провадженню іншим чином. Застосування такого заходу забезпечення з метою унеможливлення вчинення нового правопорушення чи продовження протиправної діяльності не передбачено. Таку функцію виконують запобіжні заходи. У своєму клопотанні прокурор наводить лише припущення щодо можливих ризиків, які можуть мати місце у випадку обіймання підозрюваним своєї посади та обгрунтовується також і тим, що підозрюваний може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування. При цьому будь-яких фактичних даних, якіб вказували на наявність зазначених у клопотанні ризиків на час розгляду клопотання слідчому судді не надано. Прокурор в судовому засіданні обґрунтовуючи клопотання тим, що існують обставини, які дають підстави вважати, що ОСОБА_4 , як заступник начальника управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради начальника відділу житлово-комунальних послуг та благоустрою Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Коростенської міської ради має доступ до будьяких документів, що зберігаються у вказаному управлінні, у зв`язку з чим, з метою уникнення кримінальної відповідальності, використовуючи при цьому свої можливості та стійкі зв`язки, беззаперечно може вчиняти дії, спрямовані на знищення, приховування або спотворення будь-яких речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення. Окрім того враховуючи, що свідки у вказаному кримінальному провадженні перебувають в організаційному підпорядкуванні, відносинах підлеглості та трудових відносинах з підозрюваним, ОСОБА_4 має об`єктивну можливість шляхом погроз, залякування та шантажу примусити їх змінити показання, з метою ухилення від кримінальної відповідальності, а також перебуваючи на посаді, матиме можливість вчинити інше кримінальне правопорушення. Закон покладає на сторону обвинувачення обов`язок довести наявність достатніх підстав вважати, що такий захід є необхідний для уникнення обставин, зазначених в ч.1 ст.157 КПК України. Сам по собі факт перебування підозрюваного на посаді не є підставою для відсторонення його від посади, враховуючи відсутність доведеності тих обставин, які є необхідними для застосування такого виду заходу забезпечення кримінального провадження. Згідно п.3 ч.2 ст.157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя зобов`язаний врахувати наслідки такого відсторонення для інших осіб. Затаких обставин,суд вважає,що узадоволені клопотанніпро відстороненняпідозрюваного ОСОБА_4 від посади заступниканачальника Управлінняжитлово-комунальногогосподарства виконавчогокомітету Коростенськоїміської ради-начальник відділужитлово-комунальнихпослуг таблагоустрою - слід відмовити. На підставі викладеного, керуючись статтями 154-157 КПК України,-
П О С Т А Н О В И В :
В задоволенні клопотання про відсторонення від посади ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відмовити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Копія згідно з оригіналом
Суд | Коростенський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2022 |
Оприлюднено | 17.01.2023 |
Номер документу | 106688979 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Кримінальне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Недашківська Л. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні