07.09.2022 Справа № 490/3005/22
н\п 1-кс/490/2279/2022
Центральний районний суд м. Миколаєва
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 вересня 2022 року м. Миколаїв
Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора відділуМиколаївської обласноїпрокуратури ОСОБА_3 про арешт майна, -
В С Т А Н О В И В:
СУ ГУНП в Миколаївській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22022150000001077 від 12.07.2022, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 110-2 КК України.
Досудове розслідування розпочато за матеріалами УСР в Миколаївській області ДСР НПУ за фактом здійснення протиправної діяльності суб`єктів господарювання, які зареєстровані та здійснюють свою господарську діяльність на території Миколаївської області, власниками яких є Республіка Білорусь, підприємства та громадяни Республіки Білорусь, які вчиняють кримінальні правопорушення шляхом фінансування дій, направлених на насильницьку зміну та повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні.
Так, у ході досудового розслідування установлено, що на території Миколаївської області здійснюють свою діяльність ряд юридичних осіб, в тому числі які являються нерезидентами України та зареєстровані на території Республіки Білорусь, а саме:
-ВАТ «Будівельно монтажний трест № 8» (код ЄДРПОУ 100067972), зареєстроване за адресою: Республіка Білорусь, Мінська область, місто Мінськ, вул. Піонерська, буд. №37. Основним видом економічної діяльності являється будівництво автомобільних доріг. Керівник громадянин Республіки Білорусь ОСОБА_4 ;
-ВАТ «Дорожньо будівельний трест № 4 м. Брест» (код ЄДРПОУ 200274482), зареєстроване за адресою: Республіка Білорусь, Брестська область, м. Брест, вул. Калініна, буд. №63. Основним видом економічної діяльності являється будівництво автомобільних доріг. Керівник громадянин Республіки Білорусь ОСОБА_5 .
Крім того, за оперативними даними та за результатами аналізу загально доступного сайту публічних закупівель «prozorro» та додатку «Clarity Project» встановлено, що ВАТ «Будівельно монтажний трест № 8», за період часу 2018-2022 років являвся учасником у 38 публічних закупівлях «prozorro» та визнаний переможцем у 16 закупівлях на загальну суму 2,41 млрд. грн. Підписав фактично 15 договорів на суму 2,38 млрд грн. та очікується підписання одного договору на 23,50 млн. грн. Автошляхи на яких відповідно укладених договорів проводились ремонтні роботи асфальтного покриття розташовані на територіях Київської, Черкаської, Кіровоградської, Херсонської та Миколаївської областей. При цьому, згідно офіційно завантажених документів на платформу «prozorro» вказана юридична особа надавала довідку про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів обладнання та устаткування тощо) на адресу Служби автомобільних доріг у Миколаївській області (вих.№4-5/2471016 від 07.10.2021). З вказаної довідки вбачається, що ВАТ «Будівельно монтажний трест №8» зазначало про наявність та намір використання 39-ти одиниць власної спеціальної техніки, серед якої: автомобілі бортові, автокрани, гусеничні екскаватори, колісні екскаватори, бульдозери, автогрейдери, котки, котки вібраційні двовальцеві, котки тандемні, котки тандемні асфальтові, котки дорожні самохідні, пневмоколісні котки, самохідні ґрунтові котки, поливально-мийні машини, асфальтоукладники, автогудронатори, фрези самохідні дорожні, самоскиди.
У той же час, ВАТ «Дорожньо будівельний трест № 4 м. Брест» за період часу 2017-2022 років був учасником у 130 публічних закупівлях «prozorro» та визнаний переможцем у 29 закупівлях на загальну суму 2,84 млрд. грн. Підписав фактично 28 договорів на суму 2,84 млрд грн. Автошляхи на яких відповідно укладених договорів проводились ремонтні роботи асфальтного покриття розташовані на територіях Волинської, Рівненської, Житомирської, Київської, Полтавської, Херсонської та Миколаївської областей. При цьому, згідно офіційно завантажених документів на платформу «prozorro» вказана юридична особа надавала довідку про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів обладнання та устаткування тощо) на адресу Служби автомобільних доріг у Миколаївській області (вих.№03-10/2384-21 від 01.07.2020). З вказаної довідки вбачається, що ВАТ «Дорожньо будівельний трест №4 м.Брест» зазначала про наявність та намір використання 27-ми одиниць власної спеціальної техніки, серед якої: котки, котки дорожні, котки пневмоколісні, котки двовальцеві, котки вібраційні двовальцеві, асфальтоукладники, автогрейдери, гусеничні екскаватори, автогудронатори, фрези дорожні, бульдозери, машини поливомийні, самоскиди.
В ході виконання вищевказаних договорів, на умовах передбачених договорами, ВАТ «Будівельно монтажний трест №8» та ВАТ «Дорожньо будівельний трест №4 м.Брест» в період 2017-2022 років отримувало передбачену договорами оплату з державного бюджету України, з яких у свою чергу сплачувались в тому числі податки відповідними юридичними особами до державного бюджету Республіки Білорусь.
24.02.2022 відповідно Указу Президента України 64/2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої ст.106 Конституції України, ЗУ «Про правовий режим воєнного стану»: введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком 30 діб, який неодноразово було продовжено та який дії по теперішній час.
Так, з офіційних джерел, в тому числі Офісу Президента, Міністерства Оборони України встановлено, що близько 5:00 години, (03:00 UTC, 06:00за московським часом,UTC+3) ракетних ударів зазнали десятки міст по всій Україні, включаючи столицю України, а невдовзі українська прикордонна службазаявила, що її прикордонні пости з Росією таБілоруссюзазнали обстрілу з подальшим введенням на територію України військ Російської Федерації, в тому числі на північні регіони України з території Республіки Білорусь, де вони тривалий час знаходились на «спільних військових навчаннях» з представниками збройних сил Республіки Білорусь.
Таким чином, починаючи з 24.02.2022 та фактично по теперішній час Республіка Білорусь співпрацюючи з країною агресором Російською Федерацією, надає свої державні території, що межують з Україною для розташування сил та військової техніки, в тому числі авіації Російської Федерації, яка систематично по теперішній час веде обстріли різних регіонів України та в тому числі з території Республіки Білорусь.
Таким чином вбачається, що керівництво Республіки Білорусь своїми діями створили суттєву загрозу національні безпеці, суверенітету та територіальній цілісності України та значною мірою сприяли (в тому числі шляхом фінансування, також фінансування за рахунок коштів отриманих з державного бюджету України в ході виконання вищевказаних робіт по будівництву автомобільних доріг в України), під час підготовки, розв`язання та підтримання агресивної війни проти України зі сторони Російської Федерації.
Відповідно до п.1 ст.1 ЗУ «Про санкції» із змінами, внесеними згідно із Законом №2257-IX від 12.05.2022, з метою захисту національних інтересів, національної безпеки, суверенітету та територіальної цілісності України, протидії терористичній діяльності, а також запобігання порушенню, відновлення порушених прав, свобод та законних інтересів громадян України, суспільства та держави можуть застосовуватись спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (далі санкції).
Відповідно п.1 ч.1 ст.3 вищевказаного Закону, підставами для застосування санкцій є дії іноземної держави, іноземної юридичної чи фізичної особи, інших суб`єктів, які створюють реальні та/або потенційні загрози національним інтересам, національній безпеці, суверенітету і територіальній цілісності України, сприяють терористичній діяльності та/або порушують права і свободи людини і громадянина, інтереси суспільства і держави, призводять до окупації території, експропріації чи обмеження права власності, завдання майнових втрат, створення перешкод для сталого економічного розвитку, повноцінного здійснення громадянами України належних їм прав і свобод.
Відповідно п.11 ч.1 ст.4 вказаного Закону встановлено, що одним з видів санкцій є стягнення в дохід держави активів, що належать фізичній чи юридичній особі, а також активів, щодо яких така особа може прямо чи опосередковано (через інших фізичних чи юридичних осіб) вчиняти дії, тотожні за змістом здійснення права розпорядження ними.
Відповідно до ч.1 ст.51 ЗУ «Про санкції» із змінами, внесеними згідно із Законом №2257-IX від 12.05.2022, санкція передбачена пунктом 11 ч.1 ст.4 цього Закону, має винятковий характер та може бути застосована лише щодо фізичних та юридичних осіб, які своїми діями створили суттєву загрозу національній безпеці, суверенітету чи територіальній цілісності України (в тому числі шляхом збройної агресії чи терористичної діяльності) або значною мірою сприяли (в тому числі шляхом фінансування) вчиненню таких дій іншими особами, у тому числі до резидентів у розумінні Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів».
Згідно ч.2 ст.51 вказаного Закону, суттєве сприяння вчиненню дій або ухваленню рішень, зазначених у пункті 1 цієї частини, зокрема, але не виключно, шляхом:
-надання державі-агресору у користування території, цивільної або військової інфраструктури (шляхів сполучень, військових та цивільних аеродромів тощо), приміщень і територій для розміщення збройних формувань та техніки (казарм, гуртожитків, військових полігонів, баз, центрів бойової підготовки, таборів, тощо), цивільної, військової чи спеціальної техніки, іншого рухомого або нерухомого майна.
Крім того, відповідно ч.1 ст.1 КК України, Кримінальний кодекс України має своїм завданням правове забезпечення охорони прав і свобод людини і громадянина, власності, громадського порядку та громадської безпеки, довкілля, конституційного устрою України від злочинних посягань, забезпечення миру і безпеки людства, а також запобігання злочинам.
Так, 15.08.2022 в ході проведення слідчих (розшукових) дій у кримінальному провадженні додатково встановлено, що 22.09.2020 між ТОВ «Порт Очаків» та ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» (яке є уповноваженою стороною у договорі про спільну діяльність №АБ3-2 від 03.08.2018 від свого імені і від імені іншої сторони цього договору, а також довіреності, виданої: ВАТ «Будівельно-монтажний трест №8» від 09.08.2018, посвідчений нотаріусом Мінського міського нотаріального округу ОСОБА_6 , зареєстровано в реєстрі за №13-295, в особі директора ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна» ОСОБА_7 , що діє на підставі статуту) уклали Договір доступу до об`єктів інфраструктури №2041.
Відповідно п.1.1 Предметом договору є надання Власником Користувачу (транспорту, працівникам, та третім особам залученим до господарської діяльності Користувача) послуг з безперешкодного доступу до виробничих об`єктів інфраструктури Власника, а саме: бетонні майданчики №1, автодороги №11 (загальною площею 15000 кв.м.) визначені у Додатку №1 до даного Договору (надалі об`єкти інфраструктури / об`єкти користування), що входять до складу лабораторно виробничого комплексу з пунктом зважування, який належить власнику на праві власності, відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно серія НОМЕР_1 від 18.05.2011, виданого на підставі рішення виконкому Куцурубської сільської ради за №19 від 11.03.2011 зареєстрованого у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно: Витяг з реєстру прав власності на нерухоме майно Серія ССХ №738302, номер витягу: 29043455 виданого 17.02.2011 реєстратором Очаківської районної філії Миколаївського міжміського бюро технічної інвентаризації ОСОБА_8 (Реєстраційний номер: 1271767; номер запису: 77 в книзі: 1-ю; дата прийняття рішення про реєстрацію права власності 17.02.2011).
Відповідно п.1.1.1 Договору, місцезнаходження об`єктів інфраструктури: Миколаївська область, Очаківський район, с. Куцуруб, вул. Ольвійська, буд.3/1.
Також, п.2.1 Договору визначено: доступ до об`єктів користування надається Користувачу для використання його в господарській діяльності користувача, зокрема задля розміщення та експлуатації (використання) Користувачем власних комплексів установок, конструкцій, механізмів, ємностей, матеріалів тощо, які призначені для виробництва (виготовлення) асфальтобетонних та/чи бітумномінеральних та/чи щебневомастикових сумішей, використовуваних при будівництві та ремонті дорожнього покриття, сипучих матеріалів тощо, в тому числі з метою встановлення асфальтозмішувальної установки BENNINGHOVEN ECO 3000 (АЗУ ЕСО 3000, 2011 р.в.), контейнерного типу та іншого обладнання для виконання мети даного Договору.
У ході досудового розслідування 15.08.2022 на підставі ухвали слідчого судді проведено обшук земельної ділянки з кадастровим номером 4825182200:02:000:1004, що розташована на території Куцурубської с/ради, Очаківського району, Миколаївської області, у ході якого виявлено та вилучено майно, яке належить та використовується ВАТ «Будівельно монтажний трест №8», ВАТ «Дорожньо будівельний трест № 4 м. Брест», а саме:
-Асфальтобетонна змішувальна установка (завод) «BENNINGHOVEN ECO 300, №101341-145682», який складається з наступних елементів: змішувальна башня, на який міститься срібляста табличка з номерним написом №-023593; фундамент; секція зважування та змішування. на який міститься табличка з номерним написом №-810; модуль гарячої бункеровки; механічний грохот, на який міститься табличка з номерним написом №- НОМЕР_2 ; шнек, на який міститься табличка з номерним написом № НОМЕР_3 ; устаткування переміщення асфальту; бункери (2шт) накопичувач готової суміші; бункери (3 шт) готової суміші; асперація, на який міститься табличка з номерним написом №-122242; система подачі бітума (3 бочки), на яких міститься табличка з номерними написами № НОМЕР_4 , НОМЕР_5 , НОМЕР_6 ; сушильний барабан з горілкою, на якому міститься табличка з номерним написом № НОМЕР_7 ; компресор на якому міститься табличка з номерним написом № НОМЕР_8 ; трансформаторна (дизель генератор); модуль попереднього дозування, який складається з п`яти бункірів; галерея, на який міститься табличка з номерним написом №- НОМЕР_9 ; циліндрична ємкість об`ємом 40метрів кубічних; кабіна управління, на якій міститься табличка з номерним написом №603114203; господарське приміщення на якому міститься інвентарний номер 630. Назва за документами: асфальтозмішувальна установка BENNINGHOVEN ECO 3000 (АЗУ ЕСО 3000, 2011 р.в.), контейнерного типу.
Фактично, з урахуванням здобутих даних в ході досудового розслідування, а також відомостей зазначених у Договорі доступу до об`єктів інфраструктури №2041 від 22.09.2020 вбачається, що вищевказана асфальтозмішувальна установка належить Білоруському підприємству (ВАТ «Будівельно-монтажний трест №8»), чиї інтереси представляє ТОВ «Спільне Українсько-Білоруське підприємство «Белавтодор-Україна», що також підтверджується протоколом обшуку від 15.08.2022, де вона була виявлена та вилучена в ході санкціонованого обшуку за місцем свого знаходження відповідно умов Договору доступу до об`єктів інфраструктури №2041 від 22.09.2020.
Постановою слідчого від 15.08.2022 вищевказаний об`єкт визнано речовим доказом у кримінальному провадженні.
В рамках вказаного кримінального провадження, станом на 31.08.2022 жодній особі про підозру не було повідомлено.
В судове засідання прокурор подав клопотання в якому просив розглядати справу за його відсутності, вимоги клопотання підтримав.
18 серпня 2022 року ухвалою слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва клопотання прокурора відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_3 про накладення арешту на вищезазначене майно було повернуто для усунення недоліків.
На виконання зазначеної ухвали прокурором подане клопотання від 31 серпня 2022 року, зміст якого відповідає вимогам ч.2 ст.171 КПК України.
Вивчивши матеріали клопотання та кримінального провадження, приходжу до наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Згідно вимог п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів.
Відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому п. 1 ч. 2 цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.
Згідно ч. 1 ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Відповідно до ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: правову підставу для арешту майна; можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
З урахуванням того, що під час проведення обшуку було виявлено та вилучено речі, які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, відповідають критеріям, зазначеним у ст. 98 КПК України, а саме можуть бути предметом кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.110-2 КК України, а саме є майном, яке використовувалось суб`єктами господарської діяльності Республіки Білорусь, які здійснювали фінансування дій спрямованих на зміну конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, тобто є речовими доказами у кримінальному провадженні, з метою забезпечення їх збереження, огляду, проведення судових експертиз, недопущення відчуження та знищення, вважаю необхідним клопотання прокурора задовольнити.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 170 - 173 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання прокурора відділуМиколаївської обласноїпрокуратури ОСОБА_3 - задовольнити.
Накласти арешт на предмети, речі та документи, вилучені 15.08.2022 в ході проведення обшуку земельної ділянки з кадастровим номером 4825182200:02:000:1004, що розташована на території Куцурубської с/ради, Очаківського району, Миколаївської області, у ході якого виявлено та вилучено майно, яке належить та використовується ВАТ «Будівельно монтажнийтрест №8»,ВАТ «Дорожньо будівельнийтрест №4м.Брест»,а саме на:
Асфальтобетонна змішувальна установка (завод) «BENNINGHOVEN ECO 300, №101341-145682», який складається з наступних елементів: змішувальна башня, на який міститься срібляста табличка з номерним написом №-023593; фундамент; секція зважування та змішування. на який міститься табличка з номерним написом №-810; модуль гарячої бункеровки; механічний грохот, на який міститься табличка з номерним написом №- НОМЕР_2 ; шнек, на який міститься табличка з номерним написом № НОМЕР_3 ; устаткування переміщення асфальту; бункери (2шт) накопичувач готової суміші; бункери (3 шт) готової суміші; асперація, на який міститься табличка з номерним написом №-122242; система подачі бітума (3 бочки), на яких міститься табличка з номерними написами № НОМЕР_4 , НОМЕР_5 , НОМЕР_6 ; сушильний барабан з горілкою, на якому міститься табличка з номерним написом № НОМЕР_7 ; компресор на якому міститься табличка з номерним написом № НОМЕР_8 ; трансформаторна (дизель генератор); модуль попереднього дозування, який складається з п`яти бункірів; галерея, на який міститься табличка з номерним написом №- НОМЕР_9 ; циліндрична ємкість об`ємом 40метрів кубічних; кабіна управління, на якій міститься табличка з номерним написом №603114203; господарське приміщення на якому міститься інвентарний номер 630. Назва за документами: асфальтозмішувальна установка BENNINGHOVEN ECO 3000 (АЗУ ЕСО 3000, 2011 р.в.), контейнерного типу,
шляхом заборони здійснюватирозпорядження такористування нимидо скасуванняарешту у порядку, встановленому КПК України.
Ухвала підлягає негайному виконанню слідчими, у провадженні яких перебуває кримінальне провадження №22022150000001077.
Зобов`язати слідчого або прокурора вручити копії цієї ухвали особам у яких вилучено зазначене майно.
Роз`яснити,що відповіднодо ч.1ст.174КПК України,підозрюваний,обвинувачений,їх захисник,законний представник,інший власникабо володілецьмайна,представник юридичноїособи,щодо якоїздійснюється провадження,які небули присутніпри розглядіпитання проарешт майна,мають правозаявити клопотанняпро скасуванняарешту майнаповністю абочастково.Таке клопотанняпід часдосудового розслідуваннярозглядається слідчимсуддею,а підчас судовогопровадження -судом. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.
Крім того, на ухвалу протягом п`яти днів з дня її проголошення може бути подана апеляція до Миколаївського апеляційного суду.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Центральний районний суд м. Миколаєва |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2022 |
Оприлюднено | 14.05.2024 |
Номер документу | 106815819 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні