17.10.2022
Справа №721/400/22
Провадження №2/721/121/2022
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Путильський районний суд Чернівецької області в складі:головуючої судді Стефанко У.Д., за участю секретаря судового засідання Свідунович Ю.Ю., позивача ОСОБА_1 , представника позивача ОСОБА_2 , представників відповідачів ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовомузасіданні в смт. Путила в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , інтереси якого представляє адвокат Стадник Ігор Петрович до Комунального некомерційного підприємства «Путильський центр первинної медико-санітарної допомоги» Путильської селищної ради, Вижницького району, Чернівецької області, Комунального некомерційного підприємства «Путильська багатопрофільна лікарня» Путильської селищної ради, Вижницького району, Чернівецької області про відшкодування матеріальної шкоди,
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з позовом про відшкодування матеріальної шкоди до Комунального некомерційного підприємства «Путильський центр первинної медико-санітарної допомоги» Путильської селищної ради, Вижницького району, Чернівецької області, Комунального некомерційного підприємства «Путильська багатопрофільна лікарня» Путильської селищної ради, Вижницького району, Чернівецької області.
Посилається на те, що він, як учасник бойових дій - інвалід війни 3 групи, має право на пільги, встановлені Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», для ветеранів війни, а саме безоплатне одержання ліків, лікарських засобів, імунобіологічних припаратів та виробів медичного призначення за рецептами лікарів.
Вказує, що протягом 2020 - 2021 років він неодноразово лікувався у відповідачів, однак незважаючи на безоплатне одержання ліків, змушений був придбавати призначені йому ліки за власні кошти.
12 жовтня 2020 року він звернувся за медичною допомогою до Комунального некомерційного підприємства "Путильський районний центр первинної медико-соціальної допомоги" до сімейного лікаря ОСОБА_5 , яка виписала йому рецепти на безкоштовні ліки № 682 та № 683 від 12.10.2020 року. Однак ліки за вказаними рецептами він змушений був купувати за власні кошти, оскільки у аптеці йому повідомили, що державні кошти на безкоштовні ліки за рецептами не виділяються.
22 жовтня 2022 року позивач звернувся із письмовою заявою до Комунального некомерційного підприємства "Путильський районний центр первинної медико-соціальної допомоги" для вирішення питання про видачу йому безкоштовно відповідних ліків, згідно виписаних рецептів, однак 03.11.2020 року він отримав від відповідача письмову відмову № 445 від 03.11.2020 року, відповідно до якої на придбання безкоштовних рецептів не були виділені кошти із місцевого бюджету. Тому, у грудні 2020 року він змушений був придбати ліки за власні кошти на загальну суму 1995 грн. 65 коп..
Крім того, у період із 09.11.2021 року по 15.11.2021 року він перебував на стаціонарному лікуванні в установі відповідача КНП "Путильська БЛ", де згідно до виписки № 2972 із медичної карти стаціонарного хворого, лікарем було виписано ряд ліків та медичних препаратів.
10.11.2021 року на письмове звернення до головного лікаря КНП "Путильська БЛ" про його безкоштовне лікування йому було відмовлено, у зв`язку із чим змушений був придбати призначені йому ліки за власні кошти на загальну суму 1385 грн.90 коп..
Просить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань, що передбачаються державним та місцевими бюджетами на охорону здоров`я з Комунального некомерційного підприємства "Путильський центр первинної медико-санітарної допомоги" Путильської селищної ради Вижницького району Чернівецької області ради на його користь матеріальну шкоду в розмірі 1995 грн. 65 коп та за рахунок бюджетних асигнувань, що передбачаються державним та місцевими бюджетами на охорону здоров`я з Комунального некомерційного підприємства "Путильська багатопрофільна лікарня" Путильської селищної ради Вижницького району Чернівецької області матеріальну шкоду в розмірі 1385 грн. 90 коп.
22.06.2022 року до суду від КНП "Путильський центр первинної медико-санітарної допомоги" надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого просять у позові відмовити за необґрунтованістю, зазначаючи, що КНП «Путильський центр первинної медико-санітарної допомоги» є закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає безоплатну первинну медичну допомогу, вживає заходи з профілактики захворювань населення та підтримки громадського здоров`я. Підприємство працює на підставі договору № 0000-НТК5-М000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, який укладений з Національною службою здоров`я України, та на підставі ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики, виданої Міністерством охорони здоров`я України. Згідно вище зазначеного договору, підприємство надає безоплатно медичні послуги, які прямо передбачені в самому договорі. В даному договорі зазначено опис медичних послуг, які надаються в рамках первинної медичної допомоги за договором про медичне обслуговування населення, однак не передбачено придбання ліків для відповідної пільгової категорії пацієнтів за програмою медичних гарантій.
КНП «Путильський центр ПМСД» є закладом з надання первинної медичної допомоги та згідно з договором з національною службою здоров`я України підприємство не уповноважене на закупівлю ліків по національному переліку основних лікарських засобів, а тому співпрацює з державними аптеками які заключили договір з Національною службою здоров`я України, оскільки вище зазначені аптеки закуповують безкоштовно ліки які входять до національного переліку основних лікарських засобів України, та на підставі рецептів виданих сімейними лікарями безкоштовно видають ліки пільговим категоріям населення.
Сімейним лікарем ОСОБА_5 було виписано рецепт на придбання ліків по безкоштовних рецептах, а саме таблетки Укрлів 0,5 №100 та Антраль 0.2 №60. В Національному переліку основних лікарських засобів, затвердженому Постановою КМУ №333 від 25.09.2009 р. (у чинній редакції та у редакції, що була чинною станом на 12.10.2020 року) відсутні вищезазначені ліки, а тому позивачу було відмовлено державною аптекою № 54, що знаходиться в смт. Путила в наданні вище зазначених ліків.
Обсяги видатків, що проводяться з місцевих бюджетів на соціальний захист і соціальне забезпечення, визначається відповідними місцевими органами влади при формуванні та затвердженні місцевих бюджетів, тобто забезпечення ліками окремої категорії осіб за рецептами лікарів віднесено до компетенції органів виконавчої влади за місцем проживання таких громадян.
КНП «Путильський центр ПМСД» не фінансується з місцевого бюджету, і кошти на придбання ліків по безкоштовних рецептах не виділялися на той час Путильською районною державною адміністрацію.
Касові чеки, надані позивачем до матеріалів справи на підтвердження купівлі ним ліків на загальну суму 1995 грн. 65 коп. не мають юридичної сили відповідно до ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» і про їхню недійсність зазначено у самих чеках.
22.06.2022 року надійшов відзив на позовну заяву від відповідача КНП «Путильська багатопрофільна лікарня» Путильської селищної ради, Вижницького району, Чернівецької області, відповідно доякого адміністрація КНП «Путильська БЛ» заперечує проти позовних вимог про відшкодування матеріальної шкоди, вважають їх необґрунтованими та просять відмовити у позові. Посилаються, що КНП «Путильська багатопрофільна лікарня» є закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає безоплатну вторинну медичну допомогу, вживає заходи з профілактики захворювань населення та підтримки громадського здоров`я. Підприємство у 2021 році працювало на підставі договору № 4024-Е421- Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій який укладений з Національною службою здоров`я України та на підставі ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики, виданої Міністерством охорони здоров`я України.
Згідно вищезазначеного договорупідприємство надаєбезоплатно медичніпослуги,відповідно доумов Договоруякого,забезпечує лікарськимизасобами пацієнтіввідповідно доНаціонального перелікуосновних лікарськихзасобів, медичними виробами та розхідними матеріалами.
У період з 09.11.2021 року по 15.11.2021 року позивач перебував на стаціонарному лікуванні в КНП «Путильська БЛ» в терапевтичному відділенні, де йому здійснено ряд лікарських призначень. КНП «Путильська БЛ» було безкоштовно видані усі ліки які зазначені в виписці із медичної карти стаціонарного хворого та вироби медичного призначення, окрім Тiвopтіна, Тіотризоліна та Мезиму Форте, оскільки у Національному перелік основних лікарських засобів, затвердженому Постановою КМУ №333 від 25.09.2009 (у чинній редакції та у редакції, що була чинною станом на 15.11.2021 року) відсутні зазначені ліки, із цієї підстави не були видані надані позивачу.
КНП «Путильська БЛ» не фінансується з місцевого бюджету і кошти на придбання безкоштовних ліків для пільгових категорій населення не виділялися ні з бюджету Путильської селищної ради ні з інших бюджетів.
Щодо наявних у матеріалах справи касових чеків на підтвердження позивачем придбання ліків на суму 1385 грн. 90 коп, зазначали, що такі не мають юридичної сили, оскільки не містять обов`язкових реквізитів та печатки підприємства.
В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_2 позовні вимоги підтримали просили суд позов задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві. Окрім того позивач пояснив, що звернувшись до сімейного лікаря в КНП «Путильський центр ПМСД», йому було виписано рецепт на ліки, які він мав отримати у аптеці безкоштовно. Дізнавшись у даному закладі про адресу аптеки, яка видає ліки за безкоштовними рецептами, а саме,що така знаходиться в АДРЕСА_1 , звернувся туди, де йому було відмовлено з підстав відсутності на той час фінансування таких послуг. Після повторної відмови через кілька днів у видачі препаратів зазначеною аптекою, придбав їх у аптеці на території лікарні. Чи входила дана аптека в перелік тих, що видають ліки за рецептами лікарів на безкоштовній основі, попередньо не дізнавався.
Щодо позовних вимог до КНП «Путильська БЛ» пояснив, що лікувався у лікарні з 09.11.2021 року по 15.11.2021 року, отримував безкоштовно ліки, медичні процедури, лабораторні обстеження, харчування, за винятком ліків: Тiвopтіна, Тіотризоліна та Мезиму Форте, які придбав за власні кошти. Вважав, що має право на безкоштовне лікування у повному обсязі, в зв`язку з чим і звернувся до суду.
В судовому засіданні представник відповідача КНП «Путильський центр ПМСД» Труфин М.І. позовні вимоги не визнала, зазначила, що вказане підприємство працює на основі Договору з Національною службою здоров`я України про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з 21.05.2020 року. Сімейним лікарем позивача у 2021 році, відповідно до підписаної останнім декларації, була ОСОБА_5 , яка працює у даному закладі. За зверненням позивача, сімейний лікар здійснила його огляд та виписала рецепт на безкоштовне придбання ліків. Сімейному лікарю невідомо, чи є в аптеці ліки, які вона вважає за потрібне призначити пацієнту, така інформація не є для лікаря необхідною та обов`язковою, однак до її повноважень входить виписувати безкоштовні рецепти за наявності відповідних обставин. У випадку позивача, сімейний лікар, як працівник КНП «Путильський центр ПМСД», виконала свої обов`язки у відповідності до закону та кола своїх повноважень, не порушуючи при цьому прав позивача. В свою чергу на КНП «Путильський центр ПМСД» не покладено обов`язку, відповідно до Договору з НСЗУ, видавати такі ліки за рецептами, оскільки функція з продажу ліків покладена на аптеки, з якими укладені договори НСЗУ про медичне обслуговування населення, відповідно до яких складаються запити на ліки, перелік та кошториси. Після проведення всіх необхідних дій аптеки зобов`зані видавати ліки за безкоштовними рецептами громадянам. В смт. Путила єдиним закладом, з яким укладено договір з НСЗУ, є аптека АДРЕСА_1 . І саме вказана аптека, якщо б відповідач придбав там ліки, повинна бути належним відповідачем у вказаній справі щодо вимог, які пред`явлені до ПМСД. Аптечний пункт № 1 ФОП ОСОБА_6 не надає безкоштовно ліки за рецептами, оскільки з ними не укладався договір з НСЗУ. Також зазначила, що з 2020 року їхнє підприємство не отримує жодних бюджетних асигнувань, що передбачаються місцевими бюджетами на охорону здоров`я. Щодо асигнувань з державного бюджету, кошти надходять тільки за програмою медичних гарантій відповідно до Договору з НСЗУ, у якому серед медичних послуг, які надаються Центром не передбачено видачу ліків за безкоштовними рецептами. З метою допомогти позивачу у безкоштовному придбанні ліків за рецептом, додатково зверталися до голови Путильської РДА щодо сприяння виділенню коштів ПМСД для придбання ліків для пільгових категорій людей району, але їхнє прохання було проігнороване. Щодо чеків аптечного пункту № 1 ФОП ОСОБА_6 наданих позивачем на підтвердження заподіяного, на його думку, розміру шкоди у сумі 1995,65 грн зазначила, що з чеків, як у них зазначено - «недійсний чек», не вбачається, які саме ліки позивачем були придбані на вказану суму, оскільки замість «назв препаратів» там зазначено слово «медикаменти», та відповідно дата на вказаних чеках не відповідає даті, хоча б наближеній до дати на рецепті. Просила в задоволенні позову до ПМСД відмовити як незаконному, необґрунтованому та заявленому до неналежного відповідача.
В судовому засіданні представник відповідача КНП «Путильська БЛ» Дудка М.І. позовні вимоги не визнав, просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог зазначаючи, що вказане підприємство працює на основі Договору з Національною службою здоров`я України про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з 06.05.2021 року. Відповідно до вказаного Договору, здійсненювалося медичне обслуговування позивача та у рамках програми медичних гарантій. Відповідно до вказаної програми позивачу були надані всі необхідні медичні послуги, зокрема: забезпечення первинного огляду, стаціонарне лікування у медичному закладі у відділенні, забезпечення проведення лабораторних досліджень, своєчасне знеболення, забезпечення цілодобового лікарського та медсестринського догляду, харчування в умовах стаціонару, забезпечення лікарськими засобами відповідно до Національного переліку основних лікарських засобів. З огляду на те, що препарати, за відшкодуванням вартості яких звернувся позивач, не входять до вказаного Національного переліку лікарських засобів, такі і не були йому надані, а тому шкоди позивачу КНП «Путильською БЛ» не завдано. Просив відмовити у задоволенні позову.
Фактичні обставинисправи, встановлені судом
Позивач ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується копією паспорта громадянина України НОМЕР_1 .
Згідно копії посвідчення серія НОМЕР_2 від 05.05.1996 року виданого Путильським райвійськоматом Чернівецької області, ОСОБА_1 має право на пільги встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій.
Відповідно до копії посвідчення серія НОМЕР_3 від 11.02.2014 року виданого Путильським УПСЗН, ОСОБА_1 є інвалідом ІІІ групи та має право на пільги встановлені законодавством України для ветеранів війни інвалідів війни.
Згідно копії рецептів КНП «Путильський центр ПМСД» № 683 та № 682 ОСОБА_1 , як учаснику бойових дій, інваліду війни виписані безкоштовно препарати Укрлів 0,5 №100 та Антраль 0.2 №60.
З копії п`яти чеків аптечного пункту № 1 ФОП ОСОБА_6 АДРЕСА_2 , вбачається, що 8, 10, 11 та 14 грудня 2021 року за «медикаменти» сплачено відповідно 945,61 грн, 436,00 грн, 74,40 грн, та 409,20 і 130,44 грн.
З копії виписки №2972 із медичної картки стаціонарного хворого ОСОБА_1 вбачається, що останній перебував на стаціонарному лікуванні в КНП «Путильська БЛ» з 09.11.2021 року по 15.11.2021 року з діагнозом Дифузний кардіосклероз. Гіпертонічна хвороба ІІ СН ІІ А ФК ІІІ. Хронічний панкреатит, загострення. Хронічний гастродуоденіт, н/ремісія. Хронічний гастрит, м/активний. Проведене лікування препаратами: Тівортін, Тіотріазолін, Сидиофарм, Конкор, Рамі Сандоз, Мезим Форте.
Згідно копій восьми чеків аптечного пункту ФОП ОСОБА_6 № 1 аптеки № 2 смт. Путила, вул. Українська, 38, вбачається, що в період часу з 10.11.2022 року по 15.11.2022 року були придбані ліки Тиатриазолин, Тівортін, Мезин Форте, система ПК-2102, шприц ін`єкційний, вата нестерильна, спирт етиловий на загальну суму 1385,90 грн.
З копії звернення ОСОБА_1 від 22.10.2020 року до головного лікаря КНП «Путильський центр ПМСД» ОСОБА_7 вбачається його прохання надати письмову відповідь щодо причин та підстав порушення його прав у зв`язку з відмовою отримати у аптеці ліки за безкоштовними рецептами № 682 та № 683 від 12.10.2020 та терміново вирішити вказане питання про видачу безкоштовних ліків згідно наданих йому рецептів.
З відповіді КНП «Путильський центр ПМСД» №445 від 03.11.2020 року вбачається, що кошти на придбання безкоштовних рецептів не були виділені з місцевого бюджету для пільгових категорій громадян. При поступленні коштів на рахунок КНП «Путильський центр ПМСД» буде здійснено оплату пільгових рецептів.
Із заяви ОСОБА_1 від 10.11.2021 року головному лікарю КНП «Путильська ЦРЛ» вбачається, що станом на 10.11.2021 року ОСОБА_1 перебував на стаціонарному лікуванні та звертався до головного лікаря за проведенням безкоштовного лікування згідно ЗУ «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
З відповіді КНП «Путильська ЦРЛ» від 12.11.2021 року ОСОБА_1 вбачається, що останнє надає медичні послуги населенню на підставі договору з Національною службою здоров`я України за відповідними пакетами медичних послуг. Відповідно, вищевказаним договором, пацієнтів не розділено на окремі соціальні категорії, тому кожен громадянин має право на безоплатну медичну допомогу в межах програми медичних гарантій, а саме надавач медичних послуг зобов`язується: забезпечити первинний огляд пацієнта з визначенням маршрутизації; проводити необхідні лабораторні та інструментальні обстеження; забезпечити знеболення на всіх етапах діагностики та лікування; забезпечити анестезію та анестезіологічний моніторинг вразі хірургічних втручань; забезпечити пацієнтів лікарськими засобами відповідно до Національного переліку основних лікарських засобів, медичними виробами та розхідними матеріалами; забезпечити цілодобовим лікарським та медсестринським доглядом; надавати реабілітаційні послуги; переводити за потреби в інші заклади; харчування пацієнтів в умовах стаціонару.
З договорів №0000-HTK5-M000 та 0000-1085-М000 між Національною службою здоров`я України (НСЗУ) (замовник) та Комунальним некомерційним підприємством «Путильський центр первинної медико-санітарної допомоги» (надавач) про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій вбачається, що предметом договору є зобов`язання надавача надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а зобов`язанням замовника оплачувати такі послуги відповідно до встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів. Медичні послуги та спеціальні умови їх надання визначаються у додатках до договору. З п.п.2 п. 19 договорів вбачається, що Надавач зобов`язується відповідати вимогам до надавача послуг з медичного обслуговування населення, з яким головними розпорядниками бюджетних коштів укладаються договори про медичне обслуговування населення, умовам закупівлі, у тому числі щодо доступності медичних послуг для осіб з інвалідністю відповідно до законодавства.
В Додатку 2 до Договору визначено опис медичних послуг, які надаються в рамках первинної медичної допомоги за договором про медичне обслуговування населення, серед яких відсутнє забезпечення медикаментами за випискою рецептів для пільгового забезпеченнями лікарськими засобами окремих груп населення.
З копії Витягу відомостей з бази даних Ліцензійного реєстру МОЗ України суб`єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з медичної практики вбачається, що рішення про видачу ліцензії КНП «Путильський центр ПМСД» за № 1813 прийняте 04.10.2018 року.
З Договору №4024-Е421-Р000 між Національною службою здоров`я України (замовник) та Комунальним некомерційним підприємством «Путильська центральна районна лікарня» Путильської районної ради Чернівецької області (надавач) (юридична особа на час існування правовідносин) про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій вбачається, що предметом договору є зобов`язання надавача надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а зобов`язанням замовника оплачувати такі послуги відповідно до встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів. Медичні послуги та спеціальні умови їх надання визначаються у Додатках до Договору. З п. 15 Договору вбачається, що пацієнт набуває прав на отримання медичних послуг з моменту звернення до надавача за направленням лікаря або лікуючого лікаря. З п. 28 Договору вбачається, що надавач зобов`язується забезпечити можливість отримання пацієнтами медичних послуг згідно з графіком, зазначеним у системі. В Додатку 4 до договору «Спеціальні умови надання медичних послуг», п.п.5 п.8.2 серед медичних послуг, які Надавач зобов`язується надавати згідно з договором визначено: Забезпечення лікарськими засобами відповідно до Національного переліку основних лікарських засобів, медичними виробами та розхідними матеріалами.
З копії Статуту КНП «Путильська багатопрофільна лікарня» Путильської селищної ради Вижницького району Чернівецької області, затвердженого рішенням Путильської селищної ради № 255/9-21 від 20.05.2021, вбачається, що КНП «Путильська багатопрофільна лікарня» є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків КНП «Путильська центральна районна лікарня» Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області.
З копії Витягу відомостей з бази даних Ліцензійного реєстру МОЗ України суб`єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з медичної практики вбачається, що рішення про видачу ліцензії КНП «Путильська центральна районна лікарня» за № 257 прийняте 05.02.2020 року.
З довідки від 21.06.2022 року виданої КНП «Путильський БЛ» вбачається, що протягом року 2021-2022 року з державного та міцевого бюджету кошти на придбання ліків для пільгових категорій населення не виділялися та бюджетом не передбачалися.
Мотиви, з яких виходить суд, та застосовані норми права.
Відповідно до ст. 49 Конституції України, кожен має право на охорону здоров`я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров`я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно.
Згідно ч.1 ст. 284 ЦК України фізична особа має право на надання їй медичної допомоги.
Конституційний Суд України в рішенні від 29 травня 2002 року № 10-рп/2002 роз`яснив, що положення частини третьої статті 49 Конституції України «у державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно» треба розуміти так, що у державних та комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається всім громадянам незалежно від її обсягу та без попереднього, поточного або наступного їх розрахунку за надання такої допомоги. Поняття медичної допомоги, умови запровадження медичного страхування, у тому числі державного, формування і використання добровільних медичних фондів, а також порядок надання медичних послуг, які виходять за межі медичної допомоги, на платній основі у державних і комунальних закладах охорони здоров`я та перелік таких послуг мають бути визначені законом.
Також Конституційний Суд України зазначав, що безоплатність медичної допомоги у державних і комунальних закладах охорони здоров`я не виключає можливості солідарної участі населення у додатковому фінансуванні галузі охорони здоров`я через фінансування цієї галузі за рахунок розвитку позабюджетних механізмів залучення додаткових коштів. Джерелами таких додаткових надходжень на фінансування галузі охорони здоров`я в цілому можуть бути і встановлені законом офіційні прямі платежі населення за медичні послуги другорядного значення.
Медична допомога - діяльність професійно підготовлених медичних працівників, спрямована на профілактику, діагностику, лікування та реабілітацію у зв`язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами… (ст.3 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я»).
Згідно ст.6 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» кожний громадянин України має право на охорону здоров`я, що, зокрема, включає кваліфіковану медичну допомогу, включаючи вільний вибір лікаря, вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій і закладу охорони здоров`я; оскарження неправомірних рішень і дії працівників, закладів та органів охорони здоров`я. Законами України можуть бути визначені й інші права громадян у сфері охорони здоров`я.
Держава згідно з Конституцією України гарантує всім громадянам реалізацію їх прав у сфері охорони здоров`я шляхом: в) фінансування надання всім громадянам та іншим визначеним законом особам гарантованого обсягу медичних і реабілітаційних послуг та лікарських засобів у порядку, встановленому законом; г) здійснення державного і можливості громадського контролю та нагляду в сфері охорони здоров`я; е) встановлення відповідальності за порушення прав і законних інтересів громадян у сфері охорони здоров`я (ст. 7 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» ).
Відповідно до ст.8 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» держава визнає право кожного громадянина на охорону здоров`я і забезпечує його захист. Кожен громадянин має право на безоплатне отримання у державних та комунальних закладах охорони здоров`я медичної допомоги, до якої належать: екстрена медична допомога; первинна медична допомога; вторинна (спеціалізована) медична допомога, що надається за медичними показаннями у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я; третинна (високоспеціалізована) медична допомога; паліативна допомога.
Частиною 4 цієї ж статті встановлено, що держава гарантує громадянам України та іншим визначеним законом особам надання необхідних медичних послуг та лікарських засобів за рахунок коштів Державного бюджету України на умовах та в порядку, встановлених законодавством.
Частинами 5-7 ст. 8 цього ж Закону передбачено, що у разі порушення законних прав і інтересів громадян у сфері охорони здоров`я відповідні державні, громадські або інші органи, підприємства, установи та організації, їх посадові особи і громадяни зобов`язані вжити заходів щодо поновлення порушених прав, захисту законних інтересів та відшкодування заподіяної шкоди. Судовий захист права на охорону здоров`я здійснюється у порядку, встановленому законодавством. Розроблення галузевих стандартів у сфері охорони здоров`я, проведення державної оцінки медичних технологій здійснюються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст.36 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» матеріальне, соціально-побутове і медичне забезпечення осіб з інвалідністю здійснюється у вигляді грошових виплат (пенсій, допомог, одноразових виплат), забезпечення медикаментами, технічними й іншими засобами, включаючи друковані видання із спеціальним шрифтом, звукопідсилюючу апаратуру та аналізатори, а також шляхом надання послуг по медичній, соціальній, трудовій і професійній реабілітації, побутовому та торговельному обслуговуванню.
Пункти 1, 6, 7, 9 ч. 1 ст. 6 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» надають право пацієнтам на отримання необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів належної якості за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених на реалізацію програми медичних гарантій, у надавачів медичних послуг; на оскарження рішень, дій чи бездіяльності надавачів медичних послуг або Уповноваженого органу та його територіальних органів в установленому законом порядку; на судовий захист своїх прав; інші права, передбачені законодавством.
За частиною 1, 2, 5, 6, 8 ст. 9 Закону України «Про державні гарантії медичного обслуговування населення», у разі потреби у медичних послугах та лікарських засобах за програмою медичних гарантій пацієнт (його законний представник) звертається до надавача медичних послуг у порядку, встановленому законодавством.
Пацієнт (його законний представник) реалізує своє право на вибір лікаря шляхом подання надавачу медичних послуг декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу. Надавачам медичних послуг забороняється відмовляти у прийнятті декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та веденні пацієнта, зокрема, на підставі наявності у пацієнта хронічного захворювання, його віку, статі, соціального статусу, матеріального становища, зареєстрованого місця проживання тощо, крім випадків, передбачених законодавством.
Надання медичних послуг та лікарських засобів за програмою медичних гарантій, пов`язаних з вторинною (спеціалізованою), третинною (високоспеціалізованою), паліативною медичною допомогою та медичною реабілітацією, здійснюється за направленням лікаря, який надає первинну медичну допомогу, або лікуючого лікаря в порядку, передбаченому законодавством, крім випадків, коли згідно із законодавством направлення лікаря не вимагається.
При наданні медичної допомоги в амбулаторних умовах лікарські засоби за програмою медичних гарантій надаються пацієнту на підставі рецепта лікаря суб`єктом господарювання, який здійснює діяльність з роздрібної торгівлі лікарськими засобами та уклав договір про реімбурсацію з Уповноваженим органом.
Надавач медичних послуг зобов`язаний поінформувати пацієнта про медичні послуги та лікарські засоби, які пацієнт може отримати в цього надавача за програмою медичних гарантій.
Відповідно до ст. 4 ЗУ "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", ветеранами війниє особи,які бралиучасть узахисті Батьківщиничи вбойових діяхна територіїінших держав. До ветеранів війни належать: учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники війни.
Як вбачається з посвідчень позивача серії АА № 168333 виданого Путильським райвійськкоматом та серії НОМЕР_3 виданого Путильським УПСЗН, останній має пільги встановлені законодавством України для ветеранів війни-учасників бойових дій та як інвалід 3 групи має пільги встановлені законодавством України для ветеранів війни інвалідів війни. Таким чином позивач належить до учасників бойових дій, та відповідно до ст. 133 Закону має право на безплатне одержання ліків, лікарських засобів, імунобіологічних препаратів та виробів медичного призначення за рецептами лікарів.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 21 Закону України «Про лікарські засоби» реалізація (відпуск) лікарських засобів громадянам здійснюється за рецептами та без рецептів лікарів. Реалізація (відпуск) громадянам лікарських засобів за рецептом лікаря здійснюється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.
Постановою Кабінету Міністрів України "Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань" від 17 серпня 1998 року N 1303 (надалі по тексту рішення - ПКМУ № 1303) (у редакції станом на 14.08.2021) передбачено, що безоплатний або пільговий відпуск лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування провадиться групам населення та за категоріями захворювань згідно здодатками 1і2. Безоплатно і на пільгових умовах відпускаються лікарські засоби, які зареєстровані в Україні в установленому порядку та включені до галузевих стандартів у сфері охорони здоров`я. Дія цієї постанови не поширюється на лікарські засоби, вартість яких відшкодовується за договорами про реімбурсацію, укладеними відповідно до законодавства. Відпуск лікарськихзасобів безоплатноі напільгових умоваху разіамбулаторного лікуванняосіб провадитьсяаптеками за рецептами, виписаними лікарями лікувально-профілактичних закладів за місцем проживання цих осіб.
Відповідно до п. 2 Переліку груп населення, у разі амбулаторного лікування яких лікарські засоби за рецептами лікарів відпускаються безоплатно або на пільгових умовах, (Додаток N 1 до Постанови КМУ N 1303 від 17 серпня 1998 року), до груп населення, в разі амбулаторного лікування яких лікарські засоби за рецептами лікарів відпускаються безоплатно, входять учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, постраждалі учасники Революції Гідності та особи, на яких поширюється діяЗакону УкраїниПро статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту;
Отже, позивач як учасник бойових дій має право на отримання лікарських засобів, які зареєстровані в Україні в установленому порядку та включені до галузевих стандартів у сфері охорони здоров`я, безоплатно. Тягар проведення витрат, пов`язаних з відпуском лікарських засобів на пільгових умовах, покладається на державний та місцевий бюджети.
Як встановлено судом та слідує з матеріалів справи, позивачем зазначено в якості відповідача 1 КНП «Путильський центр ПМСД», оскільки на його думку, саме останній заподіяв йому матеріальну шкоду у вигляді відмови видати безкоштовно лікарські препарати за рецептами сімейного лікаря.
Однак вказане суперечить вищенаведеним нормам законодавства, зокрема п. 2 Постанови КМУ № 1303 від 17.08.1998 р., відповідно до якої відпуск лікарських засобів безоплатно і на пільгових умовах у разі амбулаторного лікування осіб провадиться аптеками за місцем проживання цих осіб. Натомість відповідачем КНП «Путильський центр ПМСД» при здійсненні повноважень дотримано норм закону та виписано позивачу рецепти на безкоштовне придбання ліків, а отже в діях відповідача відсутня вина у заподіянні шкоди позивачу та порушенні його прав на безкоштовне отримання ліків за рецептами.
Згідно з ч. 2 ст. 48 ЦПК України, позивачем і відповідачем можуть бути фізичні і юридичні особи, а також держава. Відповідач - це особа, яка, на думку позивача, або відповідного правоуповноваженого суб`єкта, порушила, не визнала чи оспорила суб`єктивні права, свободи чи інтереси позивача. Відповідач притягається до справи у зв`язку з позовною вимогою, яка пред`являється до нього. Для правильного вирішення питання щодо визнання відповідача неналежним недостатньо встановити відсутність у нього обов`язку відповідати за даним позовом. Установлення цієї умови - підстава для ухвалення судового рішення про відмову в позові. Щоб визнати відповідача неналежним, крім названої умови, суд повинен мати дані про те, що обов`язок відповідати за позовом покладено на іншу особу. Про неналежного відповідача можна говорити тільки в тому випадку, коли суд може вказати особу, що повинна виконати вимогу позивача, - належного відповідача. Таким чином, неналежний відповідач - це особа, притягнута позивачем як відповідач, стосовно якої встановлено, що вона не повинна відповідати за пред`явленим позовом за наявності даних про те, що обов`язок виконати вимоги позивача лежить на іншій особі - належному відповідачеві. Тобто, визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача. Натомість, встановлення належності відповідачів й обґрунтованості позову - обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи. Пред`явлення позову до неналежного відповідача не є підставою для відмови у відкритті чи для закриття провадження у справі. За результатами розгляду справи суд відмовляє у позові до неналежного відповідача та приймає рішення щодо суті заявлених до належного відповідача вимог. Наведений вище правовий висновок висловила Велика Палата Верховного Суду у постанові від 17 квітня 2018 року (справа № 523/9076/16-ц).
Таким чином, з огляду на викладене, суд дійшов висновку, що відповідач за першою позовною вимогою - КНП «Путильський центр ПМСД» є неналежним.
Матеріали справи свідчать, що позивач у цій справі жодних клопотань про заміну первісного відповідача належним відповідачем або ж про залучення до участі у справі іншої особи як співвідповідача не заявляв. За таких обставин, враховуючи, що позов ОСОБА_1 пред`явлено до КНП «Путильський центр ПМСД», тобто до неналежного відповідача, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову.
Щодо позовних вимог до відповідача КНП "Путильська БЛ", яка є правонаступником КНП "Путильська ЦРЛ" судом встановлено наступне.
Відповідно до ст. 49 Конституції України кожен має право на охорону здоров`я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров`я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності. Держава дбає про розвиток фізичної культури і спорту, забезпечує санітарно-епідемічне благополуччя.
Згідно положень ст. 56 Конституції України, кожен має право на відшкодування за рахунок держави матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними діями чи бездіяльністю органів державної влади, їх посадових і службових осіб при здійсненні їх повноважень.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Закону України «Про державні фінансові гарантії обслуговування населення» (чинному на час виникнення спірних правовідносин) держава гарантує повну оплату згідно з тарифом за рахунок коштів Державного бюджету України надання громадянам необхідних їм медичних послуг та лікарських засобів, що передбачені програмою медичних гарантій.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про державні фінансові гарантії обслуговування населення» у межах програми медичних гарантій держава гарантує повну оплату необхідних медичних послуг та лікарських засобів, в тому числі, пов`язаних з наданням медичної допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами.
Таким чином, державою гарантується повна оплата медичних послуг та лікарських засобів, в тому числі, пов`язаних з наданням медичної допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами, за рахунок коштів Державного бюджету України, передбачених на реалізацію програми медичних гарантій, у надавачів медичних послуг.
Відповідно до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2020 році, затверджений постановою КМУ від 05.02.2020 №65 встановлено, що надавачі медичних послуг зобов`язані забезпечити наявність та застосування під час надання пацієнтам медичних послуг, що підлягають оплаті Національною службою здоров`я України (далі по тексту НСЗУ), всіх медичних виробів, витратних матеріалів та лікарських засобів, передбачених Національним переліком основних лікарських засобів, затвердженихпостановою КМУ від 25.03.2009 №333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення`необхідних для надання таких послуг відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров`я та специфікацій.
В силу п. 7 зазначеного Порядку НСЗУ оплачує надані медичні послуги згідно з тарифами та коригувальними коефіцієнтами, визначеними в цьому Порядку, на підставі звітів про медичні послуги, що складаються в порядку, передбаченому Типовою формою договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженоюпостановою Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» відповідно до укладеного договору в межах бюджетних асигнувань, визначених у плані асигнувань на відповідний період за відповідним напрямом. Вимагати та отримувати оплату від пацієнтів або їх представників за такі медичні послуги забороняється.
Таким чином, надавачі медичних послуг зобов`язані забезпечити наявність та застосування під час надання пацієнтам медичних послуг, що підлягають оплаті НСЗУ, всіх медичних виробів, витратних матеріалів та лікарських засобів для реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення.
Для реалізації даної програми медичних гарантій надавачі медичних послуг укладають договір з НСЗУ, в порядку передбаченому законом. Відповідно до укладеного договору НСЗУ оплачує надані медичні послуги на підставі звітів про медичні послуги та в межах бюджетних асигнувань, визначених у плані асигнувань на відповідний період за відповідним напрямом.
Судом встановлено, що КНП «Путильська центральна районна лікарня» є закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає безоплатну вторинну медичну допомогу, вживає заходи з профілактики захворювань населення та підтримки громадського здоров`я. Підприємство у 2021 році працювало на підставі договору № 4024-Е421- Р000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій який укладений з Національною службою здоров`я України та на підставі ліцензії на проведення господарської діяльності з медичної практики, виданої Міністерством охорони здоров`я України.
Відповідно до статуту КНП «Путильська багатопрофільна лікарня», затвердженого рішенням Путильської селищної ради № 255/9-21 від 20.05.2021 КНП «Путильська багатопрофільна лікарня» є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків КНП ««Путильська центральна районна лікарня» Путильської селищної ради Вижницького району Чернівецької області.
Відповідно до Договору НЗСУ (замовник) з однієї сторони та Комунальне некомерційне підприємство «Путильська центральна районна лікарня» (надавач) з іншої сторони уклали договір про те, що надавач зобов`язується надавати медичні послуги за програмою медичних гарантій пацієнтам, а замовник зобов`язується оплачувати такі послуги відповідно до встановленого тарифу та коригувальних коефіцієнтів (п. 8 Договору), строк дії договору з 06.05.2021 до 31.12.2021 (п. 48 Договору).
Медичні послуги та спеціальні умови їх надання визначаються у додатках до цього договору. Умови закупівлі та спеціфікації, визначені в оголошенні про укладення договору, є невід`ємною частиною договору (п. 9 Договору).
Цей договір є договором на користь третіх осібпацієнтів у частині надання їм медичних послуг надавача (п. 13 Договору).
Пацієнт набуває прав на отримання медичних послуг, пов`язаних з іншими видами медичної допомоги, крім первинної медичної допомоги, згідно з договором з моменту звернення до надавача за направленням лікаря, який надає первинну медичну допомогу, або лікуючого лікаря в порядку, встановленого МОЗ, або без такого направлення, якщо згідно із законодавством направлення лікаря не вимагається.
Відповідно до Додатку № 4 до Договору «Спеціальні умови надання медичних послуг», п.п.5 п.8.2 серед медичних послуг, які Надавач зобов`язується надавати згідно з договором визначено: Забезпечення лікарськими засобами відповідно до Національного переліку основних лікарських засобів, медичними виробами та розхідними матеріалами.
Оскільки у Національному перелік основних лікарських засобів, затвердженому Постановою КМУ №333 від 25.09.2009 (у чинній редакції та у редакції, що була чинною станом на 01.10.2021 року) відсутні зазначені ліки, із цієї підстави не були надані позивачу.
Національний перелік основних лікарських засобів (далі Нацперелік)містить перелік основних безпечних лікарських засобів із доведеною ефективністю, які використовуються під час лікування найпоширеніших захворювань в Україні. Нацперелік затверджено постановою № 333 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 року № 1081).
До Нацпереліку включаються лікарські засоби, необхідні для забезпечення надання медичної допомоги населенню, які зареєстровані в установленому законодавством порядку в Україні або (за необхідності) зареєстровані компетентним органом Сполучених Штатів Америки, Швейцарської Конфедерації, Японії, Австралії, Канади та лікарські засоби, що за централізованою процедурою зареєстровані компетентним органом Європейського Союзу та застосовуються на території цих країн чи держав - членів Європейського Союзу (підпункти 2 розділу І Порядку).
Держава гарантує доступ пацієнтів до ліків зазначених у Нацпереліку, тобто пацієнти мають право отримувати їхбезоплатно під час лікування у закладах охорони здоров`я(далі ЗОЗ), за умови що ці ліки зареєстровані в Україні. Не є винятком заклади екстреної та первинної медичної допомоги (стаття 54 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров`я").
Лікарські засоби, що в установленому законом порядку зареєстровані в Україні та включені до Нацпереліку підлягають закупівлі закладами і установами охорони здоров`я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів (пункт11постанови № 333).
До Нацпереліку можуть включатися лікарські засоби і не зареєстровані в Україні, але ЗОЗ можуть закуповувати і використовувати лише зареєстровані в Україні. Це передбачено для забезпечення можливості швидше робити доступними нові сучасні ліки: якщо препарат внесли до Нацпереліку, то виробник чітко розуміє, що препарат буде використовуватися, може навіть прорахувати свої прибутки від продажу, тому він буде зацікавлений у найшвидшій реєстрації препарату.
Станом на час надання медичної допомоги ОСОБА_1 на стаціонарному лікуванні, у період з 09.11.2021 року по 15.11.2021 року, реалізація державних гарантій відповідачем КНП "Путильською ЦРЛ" була забезпечена, позивачу надавалися всі медичні послуги відповідно до наведеної вище програми та специфікації 8.2 Додатку № 4 до Договору, зокрема: забезпечення первинного огляду, стаціонарне лікування у медичному закладі у відділенні, забезпечення проведення лабораторних досліджень, своєчасне знеболення, проведення необхідних інструментальних обстежень відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров`я, своєчасне знеболення на всіх етапах діагностики та лікування, надання медичної допомоги направленої на полегшення зняття чи усунення симптомів і проявів захворювання, забезпечення цілодобового лікарського та медсестринського догляду, харчування в умовах стаціонару, забезпечення лікарськими засобами, окрім Тiвopтіна, Тіотризоліна таМезиму Форте. Вказане підтверджено в судовому засіданні самим позивачем.
З огляду на те, що медичні препарати, за відшкодуванням вартості яких звернувся позивач, не входять до вказаного Національного переліку лікарських засобів, такі не були йому надані відповідачем.
Таким чином, з урахуванням зазначеного вище, суд не вбачає неправомірності в діях відповідача при наданні медичної допомоги ОСОБА_1 під час стаціонарного лікування у КНП "Путильська ЦРЛ", оскільки такі дії були спрямовані на забезпечення дотримання останнім надання медичних послуг, виробів, витратних матеріалів та лікарських засобів, необхідних для забезпечення пацієнта відповідно до програми медичних гарантій. Щодо медичних препаратів Тиатриазолин, Тівортін, Мезин Форте, за відшкодуванням вартості яких звернувся позивач, то такі медичні препарати відсутні у Національного переліку основних лікарських засобів, а відтак правомірно не були надані ОСОБА_1 лікувальним закладом, який діє в межах визначених Договором.
Відповідно до частини першої статті 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини (частина друга статті 1166 ЦК України).
Згідно ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
У зв`язку з наведеним, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 не доведено, що саме дії відповідача є протиправними та призвели до порушення його прав у виді заподіяння матеріальної шкоди. Не встановлено і винних дій відповідача, що призвели до таких збитків, відсутній причинний зв`язок у неотриманні позивачем лікарських засобів через дії відповідача, на які вказує сторона позивача.
Таким чином, суд розглянувши справу в межах визначених позивачем позовних вимог, оцінюючи належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, враховуючи те, що обставини, на які посилається позивач на підставу для задоволення позовних вимог щодо відшкодування шкоди за понесені витрати на лікування, дійшов висновку, що позовні вимоги не знайшли свого підтвердження.
За таких обставин суд обґрунтовано приходить до висновку щодо відсутності підстав для задоволення позову.
Відповідно доч.7ст.141ЦПК України,судові витрати компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Керуючись ст.ст. 258, 259, 263-265, 268, 273 ЦПК України, суд,-
У Х В А Л И В:
В задоволенні позову ОСОБА_1 , інтереси якого представляє адвокат Стадник Ігор Петрович до Комунального некомерційного підприємства «Путильський центр первинної медико-санітарної допомоги» Путильської селищної ради, Вижницького району, Чернівецької області, Комунального некомерційного підприємства «Путильська багатопрофільна лікарня» Путильської селищної ради, Вижницького району, Чернівецької області про відшкодування матеріальної шкоди - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом 30 днів з дня його проголошення, а в разі проголошення вступної та резолютивної частини рішення - з дня складання повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Чернівецького апеляційного суду.
Сторони у справі:
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП: НОМЕР_4 , місце реєстрації АДРЕСА_3 .
Відповідачі:
Комунальне некомерційне підприємство «Путильський центр первинної медико-санітарної допомоги» Путильської селищної ради, Вижницького району, Чернівецької області, місцезнаходження: смт. Путила, вул. Українська, 38, Вижницького району, Чернівецької області, ідентифікаційний код: 36754912;
Комунальне некомерційне підприємство «Путильська багатопрофільна лікарня» Путильської селищної ради, Вижницького району, Чернівецької області, місцезнаходження: смт. Путила, вул. Українська, 38, Вижницького району, Чернівецької області, ідентифікаційний код: 02005846.
Повний текст рішення складено 20 жовтня 2022 року.
Суддя Уляна СТЕФАНКО
Суд | Путильський районний суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2022 |
Оприлюднено | 28.03.2024 |
Номер документу | 106876820 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них |
Цивільне
Путильський районний суд Чернівецької області
Стефанко У. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні