Справа № 2-445/10
Р І Ш Е Н Н Я
ІМ'ЯМ УКРАЇНИ
06 серпня 2010 року Троїцьки й районний суд Луганської об ласті у складі:
головуючого судді - Бондаре нко Л.І.,
при секретарі - Соломіній В. В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в смт. Трої цьке цивільну справу за позо вом ОСОБА_1 до Управління пенсійного фонду України у Т роїцькому районі Луганської області про стягнення недоп лаченої щомісячної державно ї соціальної допомоги дітям війни, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до су ду з вказаним позовом, в якому зазначив, що він має правовий статус "Дитини війни", відпові дачем йому не оплачувалося п ідвищення до пенсії передбач ене ст. 6 Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" .
Позивач просить суд зобов' язати відповідача виплатити йому щомісячне підвищення д о пенсії в розмірі 30% мінімал ьної пенсії за віком, за пері од, як випливає із заявлених в имог, з 01 січня 2009 року по 30 червн я 2010 року та звільнити його від сплати судових витрат по спр аві.
Позивач у судове засідання не з'явився, про час і місце сл ухання справи був повідомлен ий належним чином, згідно под аної позовної заяви просить розглянути дану справу без й ого участі.
Представник позивача у суд ове засідання не з'явився, про час і місце слухання справи б ув повідомлений належним чин ом, надав суду заяву про розгл яд справи без його участі, поз овні вимоги підтримує у повн ому обсязі.
Відповідач свого представ ника у судове засідання не на правив, надав суду письмові з аперечення проти позову з пр оханням справу розглянути бе з участі його представника. У своїх запереченнях проти по зову посилається на те, що йог о дії є правомірними, оскільк и вони здійснені на підставі Постанови КМ України № 530 від 28 .05.2008р.
Суд вважає за можливе справ у розглянути у відсутності с торін, на підставі наявних у н ій доказів.
Суд, дослідивши докази зібр ані у справі вважає що позовн і вимоги підлягають задовол енню, за наступними підстава ми.
Згідно реєстраційного ном еру позов надійшов до суду 06.07.2 010р.
Згідно з посвідченням сері ї НОМЕР_1 позивач має стат ус "дитини війни".
Згідно зі ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією України.
При прийняти нових законів або внесенні змін до чинних з аконів не допускається звуже ння змісту та обсягу існуючи х прав та свобод. Також, згідно ч. 2 ст. 3 ЗУ "Про соціальний захи ст дітей війни" визначено, що д ержавні соціальні гарантії д ітям війни, встановлені цим З аконом, не можуть бути обмеже ні або скасовані іншими норм ативно-правовими актами.
Проте, абзацом першим пункт у 8 постанови КМУ від 28.05.2008 року № 530 "Деякі питання соціального захисту окремих категорій г ромадян" встановлено, що підв ищення пенсії дітям війни пр оводиться у таких розмірах: з окрема, з 1 жовтня 2008 року - 49 гр.80к оп. У такому розмірі відповід ач здійснював виплату підвищ ення до пенсії дітям війни пр отягом 2009 року, не зважаючи на т е, що відповідно до ст. 8 Консти туції України в Україні визн ається та діє принцип верхов енства права. Конституція Ук раїни має найвищу юридичну с илу. Закони та інші нормативн о-правові акти приймаються н а основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Пунктом 1 частини 1 статті 92 К онституції України передбач ено, що виключно законами Укр аїни визначаються права і св ободи людини і громадянина, г арантії цих прав і свобод. Отж е, за конституційними нормам и, виходячи з пріоритетності законів над підзаконними ак тами, при визначенні розміру підвищення до пенсії дитині війни застосуванню підлягаю ть ст. 6 ЗУ "Про соціальний захи ст дітей війни", а не Постанова КМУ № 530 , яка істотно звужує об сяг встановлених законом пра в.
Статтею 71 Закону України "Пр о Державний Бюджет України н а 2009 рік" Кабінету Міністрів Ук раїни надано право у 2009 році в становлювати розміри соціа льних виплат, які відповідно до законодавства визначають ся залежно від розміру мінім альної заробітної плати, в аб солютних сумах у межах асигн увань, передбачених за відпо відними бюджетними програма ми. Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих випл ат, вихідним критерієм розра хунку яких є розмір мінімаль ної заробітної плати. Відпов ідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки р озмір зазначених соціальних виплат згідно із законом Укр аїни "Про соціальний захист д ітей" залежить від розміру мі німальної пенсії за віком. Су д вважає, що розрахунок заявл ених сум необхідно проводити з розміру мінімальної пенсі ї за віком, встановленого ч. 1 с т. 28 Закону України "Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування", оскільки ін шого розміру такої пенсії за конодавством не передбачено . Відповідно до ст.28 ч.1 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання" мінімальний розмір пе нсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового міні муму для осіб, які втратили пр ацездатність, визначеного за коном.
Законом України "Про Держав ний Бюджет України на 2009 рік" ус тановлено у 2009 році прожитков ий мінімум на одну особу та дл я тих, хто відноситься до осно вних соціальних і демографіч них груп населення, в розміра х, що діяли у грудні 2008 року.
З огляду на загальні засади пріоритету законів над підз аконними нормативними актам и суд вважає, що відповідач п ротягом 2009 року та і в 2010 році по винен був нараховувати та пр овадити виплату щомісячної соціальної допомоги позивач у згідно Закону України "Про с оціальний захист дітей війни ", а не постанови КМУ № від 28.05.2008 р оку №530, які істотно звужують о бсяг установлених законом пр ав позивача.
Відповідно до ст.4 ЦПК Украї ни, здійснюючи правосуддя, су д захищає права, свободи та ін тереси фізичних осіб у спосі б, визначений законами Украї ни. У силу вимог частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Суд приходить до висновку, щ о Управління Пенсійного фонд у України в Троїцькому район і Луганської області як орга н, якому делеговано повноваж ення щодо призначення і випл ати пенсій та доплат до них, по винно було діяти у відповідн ості з вимогами статті 6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни" і здійснити п озивачу відповідні нарахува ння, але у порушення вимог ука заної статті таких нарахуван ь не проводило, чим і допустил о протиправну діяльність, що призвело до порушення прав п озивача. Тому суд вважає, що ви моги позивача підлягають зад оволенню з зобов'язанням від повідача провести перерахув ання та виплату належних сум позивачу відповідно до Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни" . Враховуючи , що позивачу сплачується під вищення до пенсії у розмірі 10% прожиткового мінімуму для о сіб, які втратили працездатн ість, то відповідач повинен п ровести позивачу перерахуно к та виплату щомісячної держ авної соціальної допомоги зг ідно зі ст.6 Закону України "Пр о соціальний захист дітей ві йни" з урахуванням здійснени х виплат за заявлений позива чем період не виходячи за меж і позовних вимог.
Суд не приймає до уваги вим оги позивача стосовно стягне ння конкретних сум згідно на даних ним розрахунків, оскіл ьки вирішує питання лише про спонукання відповідача до з дійснення перерахунку та вип лати належних сум згідно Зак ону №2195-IV.
Позивачем заявлена вимога про нарахування та виплату н едоплаченої щомісячної держ авної соціальної допомоги як дитині війни. Формулювання п озовної вимоги є некоректним з огляду на те, що у даному вип адку стягненню підлягає недо плачена сума підвищення до п енсії як дитині війни.
Відповідно до ст. 88 ЦК Україн и з відповідача на користь де ржави підлягають стягненню в итрати на інформаційно-техні чне забезпечення розгляду сп рави у розмірі 37 гривень. Згід но Декрету Кабінету Міністрі в України "Про державне мито" П енсійний фонд України звільн ений від сплати судового збо ру.
На підставі викладеного та у відповідності до ст. ст. 8, 19, 22, 5 5, 92, 147, 152 Конституції України, ст. 6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни", керую чись статтями 10, 11, 15, 60,88, 213-215 ЦПК Укр аїни, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги ОСОБА_1 з адовольнити.
Визнати неправомірною без діяльність Управління Пенсі йного фонду України у Троїць кому районі Луганської облас ті щодо не підвищення ОСОБА _1 до пенсії за віком, як дити ні війни з 01.01.2009 року по 30.06.2010 рік.
Зобов'язати Управління Пен сійного фонду України у Трої цькому районі Луганської обл асті здійснити нарахування т а виплату на користь ОСОБА_ 1 щомісячної соціальної дер жавної допомоги до пенсії у р озмірі 30% мінімальної пенсії, передбаченої ст.6 Закону Укра їни "Про соціальний захист ді тей війни" з 01.01.2009 року по 30.06.2010 рік з урахуванням здійснених ви плат.
Стягнути з Управління Пенс ійного фонду України у Троїц ькому районі Луганської обла сті на користь держави - 37 (трид цять сім) гривень витрат з інф ормаційно-технічного забезп ечення розгляду цивільної сп рави.
Апеляційна скарга на рішен ня суду подається протягом д есяти днів з дня його оголоше ння.
Суддя
Суд | Троїцький районний суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2010 |
Оприлюднено | 13.08.2010 |
Номер документу | 10708456 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Троїцький районний суд Луганської області
Бондаренко Леонід Іванович
Цивільне
Козельщинський районний суд Полтавської області
Оксенюк Михайло Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні