Ухвала
від 14.11.2022 по справі 420/25523/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/25523/21

У Х В А Л А

14 листопада 2022 року м.Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Білостоцький О.В., розглянувши в порядку, визначеному ч. 5 ст. 262 КАС України матеріали адміністративної справи за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Трі-буд» до Державної служби України з безпеки на транспорті, Південного міжрегіонального управління Укртранзбезпеки про визнання протиправними та скасування постанов, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «Трі-Буд» до Державної служби України з безпеки на транспорті, Південного міжрегіонального управління Укртранзбезпеки, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №312358 від 27.09.2021 року, винесену Південним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки, якою накладено на ТОВ «Трі-Буд» штраф у розмірі 17000,00 грн.

- визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №312359 від 27.09.2021 року, винесену Південним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки, якою накладено на ТОВ «Трі-Буд» штраф у розмірі 1700,00 грн.

Ухвалою суду від 07.02.2022 року адміністративну справу №420/25523/21 судом було прийнято до розгляду, у справі було відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами в порядку ч.5 ст.262 КАС України. Відповідачу запропоновано в 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на адміністративний позов.

Ухвалою від 06.04.2022 року у справі №420/25523/21 було витребувано у Головного управління ДПС в Одеській області інформацію та належним чином засвідчені докази відносно того, чи подавалось ТОВ «Трі-Буд» повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту відносно ОСОБА_1 , чи надавались ТОВ «Трі-Буд» відомості про нарахування заробітної плати (доходу) ОСОБА_1 за вересень 2021 року.

На виконання ухвали суду від 06.04.2022 року, Головне управління ДПС в Одеській області 24.10.2022 року надіслало лист, в якому зазначено, що надати запитувану інформацію суду не вбачається на можливе, оскільки в ухвалі суду від 06.04.2022 року не було надано достатньої кількості даних відносно ОСОБА_1 для пошуку інформації у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.

Згідно ч.4 ст.9 КАС України, суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Відповідно до ч.4 ст.77 КАС України суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу (ч.3 ст.80 КАС України).

Згідно ч. 6-9 ст. 80 КАС України будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.

Відповідно до статті 23 КЗпП України працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пункт 14.1.195 пункту 14.1 статті 14 ПК України дає визначення поняттю «працівник» - це фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону.

Відповідно до п.1 постанови КМУ «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» від 17 червня 2015 року №413 установлено, що повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) та/або резидентом Дія Сіті до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв`язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначені Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року №2464-VI та Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №449 від 20.04.2015 року (далі - Інструкція №449).

Статтею 2 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» зазначено, що виключно цим Законом визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску; орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність; порядок здійснення державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску.

Статтею 12 зазначеного Закону в редакції Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи» від 04.07.2013 року №406-VII до завдань центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, віднесено забезпечення адміністрування єдиного внеску шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою єдиного внеску.

Пунктом 1 частини першої статті 4 Закону №2464-VI встановлено, що платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до ч.4 статті 2 Закону №2464-VI платники єдиного внеску зобов`язані подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до цього Закону, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України. Форма, за якою подається звітність про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку), встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

З огляду на зазначене, з метою повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи по суті суд вважає за необхідне витребувати у Головного управління ДПС в Одеській області всі повідомлення щодо прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту, подані товариством з обмеженою відповідальністю «ТРІ-БУД» (код ЄДРПОУ 36110434, юридична адреса:65003, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, 115, офіс 901), починаючи з 2019 року; а також інформацію та належним чином засвідчені докази відносно того, чи міститься у звітах, поданих товариством з обмеженою відповідальністю «ТРІ-БУД» (код ЄДРПОУ 36110434), починаючи з 2021 року, відомості про нарахування ОСОБА_1 єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) (у разі наявності відомостей надати відповідні звіти до суду).

При цьому суд вказує, що у суду відсутні інші відомості відносно ОСОБА_1 .

Частиною 2 ст. 241 КАС України визначено, що всі процедурні питання, пов`язані з рухом справи в суді першої інстанції, а також клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, вирішуються судом шляхом постановлення ухвал.

Керуючись ст. ст. 5-11, 9, 14, 77, 80, 90, 236, 241, 243, 248, 256, 293-295 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Витребувати у Головного управління ДПС в Одеській області всі повідомлення щодо прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту подані товариством з обмеженою відповідальністю «ТРІ-БУД» (код ЄДРПОУ 36110434, юридична адреса:65003, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, 115, офіс 901), починаючи з 2019 року; а також інформацію та належним чином засвідчені докази відносно того, чи міститься у звітах, поданих товариством з обмеженою відповідальністю «ТРІ-БУД» (код ЄДРПОУ 36110434), починаючи з 2021 року, відомості про нарахування ОСОБА_1 єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) (у разі наявності відомостей надати відповідні звіти до суду).

Доручити Головному управлінню ДПС в Одеській області надати до Одеського окружного адміністративного суду (65062, м.Одеса, вул. Фонтанська дорога, 14) витребувану судом інформацію та додаткові письмові докази протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя Білостоцький О.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2022
Оприлюднено16.11.2022
Номер документу107286020
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/25523/21

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 11.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Постанова від 11.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 04.01.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 22.12.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 22.12.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 22.12.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

Ухвала від 14.11.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні