Справа № 461/34/22 Головуючий у 1 інстанції: Романюк В.Ф.
Провадження № 22-ц/811/765/22 Доповідач в 2 інстанції: Шеремета Н.О.
У Х В А Л А
судового засідання
14 листопада 2022 року Львівський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:
головуючого: Шеремети Н.О.
суддів: Ванівського О.М., Цяцяка Р.П.
секретаря: Івасюти М.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові цивільну справу за апеляційною скаргою Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області на рішення Галицького районного суду м. Львова від 09 лютого 2022 року,
ВСТАНОВИВ:
у січні 2022 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області про визнання незаконним і скасування наказу, стягнення невиплаченої заробітної плати за час неправомірного відсторонення та моральної шкоди.
В обгрунтування позовних вимог покликається на те, що 09 грудня 2021 року його ознайомлено з наказом Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області № 153-к від 09 грудня 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 », яким його відсторонено від роботи з 09 грудня 2021 року у зв`язку з відмовою від обов`язкового профілактичного щеплення проти COVID-19 без збереження заробітної плати до усунення причин, що зумовили таке відсторонення і отримання допуску до роботи за результатами контролю. Стверджує, що наказ Регіонального центруз наданнябезоплатної вторинноїправової допомогиу Львівськійобласті № 153-к від 09 грудня 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 » суперечить Конституції України, Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також нормам національного законодавства, у зв`язку з чим є незаконним та підлягає скасуванню. Зазначає, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується, ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя, крім випадків, передбачених Конституцією України. Вказує, що жоден орган чи посадова особа не має права приймати рішення, які порушують встановлені Конституцією України права та свободи людини і громадянина, зокрема, щодо примусу до вакцинації, наслідком відмови від якої стало відсторонення його від роботи без збереження заробітної плати, тобто залишення без засобів для існування. Вважає, що Кабінет Міністрів України має право встановлювати карантин лише щодо тих хвороб, які законодавець визнав карантинними, а саме: чума, холера і жовта гарячка, а розширеного тлумачення карантинних хвороб не передбачено. Наголошує, що щеплення проти гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, не включені до календаря щеплень та не є профілактичними, відмова або ухилення від яких може бути причиною для відсторонення від виконання роботи. Звертає увагу, що законодавством не передбачено відсторонення від роботи без збереження заробітної плати у випадку відмови чи ухилення від проведення профілактичних щеплень, а заробітна плата є єдиним джерелом його доходів, відтак позбавлення виплати заробітної плати є грубим порушенням його конституційних прав на працю, здоров`я та життя. Стверджує, що він особисто вживав необхідних заходів власного захисту і захисту свого оточення у вигляді мінімізації контактів, дотримання дистанції, використання захисних масок і антисептика, відмови від пересування громадським транспортом, тощо, тобто добровільно виконував рекомендації МОЗ України щодо захисту від поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19. Зазначає, що його незаконне відсторонення від роботи взагалі не є способом захисту від поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19, а дискримінаційним порушенням його конституційних прав, зокрема, у сфері трудових відносин.
З наведених підстав просить:
-визнати незаконним та скасувати наказ Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області № 153-к від 09 грудня 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 »;
-зобов`язати Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області виплатити ОСОБА_1 невиплачену заробітну плату за час неправомірного відсторонення від роботи в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України щодо визначення середнього заробітку з моменту відсторонення по день фактичного допущення до роботи;
-зобов`язати Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області відшкодувати ОСОБА_1 моральну шкоду в розмірі 1 грн.
Рішенням Галицького районногосуду м.Львова від09лютого 2022рокупозов ОСОБА_1 задоволено.
Визнано незаконним та скасовано наказ Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області № 153-к від 09 грудня 2021 року «Про відсторонення від роботи ОСОБА_1 ».
Зобов`язано Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області виплатити ОСОБА_1 невиплачену заробітну плату за час неправомірного відсторонення від роботи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України щодо визначення середнього заробітку з моменту відсторонення по день фактичного допущення до роботи.
Допущено негайне виконання рішення суду в частині стягнення невиплаченої заробітної плати за час незаконного відсторонення від роботи у межах суми стягнення за один місяць.
Стягнуто з Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області на користь ОСОБА_1 моральну шкоду в розмірі 1 грн.
Стягнуто з Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області на користь ДСА України судовий збір у сумі 908,00 грн.
Рішення суду оскаржив Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області,в апеляційнійскарзі просить рішення суду скасувати та ухвалити нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позову повністю.
В судове засідання не з`явилися сторони, хоча були належним чином повідомлені про розгляд справи в суді апеляційної інстанції, тому відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України фіксація судового засідання з допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційне провадження у даній справі слід зупинити з огляду на таке.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (у іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду.
Під час апеляційного розгляду справи, колегією суддів встановлено, що ухвалою Великої Палати Верховного Суду від 07 вересня 2022 року прийнято до розгляду справу №130/3548/21 за позовом ОСОБА_2 до Акціонерного товариства «Укрзалізниця» про скасування наказу про відсторонення від роботи, поновлення на посаді та стягнення заробітної плати, в якій Великою Палатою Верховного Суду переглядається судове рішення в аналогічних правовідносинах.
Передаючи на розгляд Великої Палати Верховного Суду справу № 130/3548/21, Верховний Суд виходив з того, що з метою формування єдиної правозастосовчої практики у справах про відсторонення працівників від роботи з підстав їх відмови або ухилення від обов`язкових профілактичних щеплень проти гострої респіраторної хвороби СОVID-19 для забезпечення розумної передбачуваності судових рішень, а також задля запобігання судових помилок, які у подальшому не могли б бути виправлені відповідно до процесуального законодавства внаслідок неможливості касаційного оскарження судових рішень у малозначних справах, існує необхідність визначення:
- чи є правомірним, без прийняття органом законодавчої влади відповідного закону, шляхом прийняття підзаконних актів, встановлення обмежень права на працю в Переліку №2153 «Про затвердження Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов`язковим профілактичним щепленням» (далі Перелік № 2153) та Постанові № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі Постанова № 1236), яке полягає в встановленні обов`язковості профілактичних щеплень проти COVID-19 для певних працівників та запровадженні спеціального порядку відсторонення від роботи працівників, які відмовились або ухилились від профілактичних щеплень проти COVID-19;
-чи є порушенням вимоги рівності конституційних прав та дискримінаційним встановлення додаткових обмежень в Переліку № 2153, що полягають в обов`язковості профілактичних щеплень проти гострої респіраторної хвороби COVID-19 працівникам: центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів; місцевих державних адміністрацій та їх структурних підрозділів; закладів вищої, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, в тому числі спеціальних, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності та встановлення обов`язку в Постанові № 1236 керівників державних органів (державної служби), керівникам підприємств, установ та організацій здійснювати відсторонення від роботи (виконання робіт) працівників та державних службовців, обов`язковість профілактичних щеплень проти COVID-19 яких визначена переліком та які відмовляються або ухиляються від проведення таких обов`язкових профілактичних щеплень проти COVID-19 (враховуючи що, наприклад, на працівників юридичних осіб приватного права чи інших працівників такі обмеження не поширюються);
-чи є національне законодавство (Закон України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Інструкція про порядок внесення подання про відсторонення осіб від роботи або іншої діяльності Перелік № 2153 та Постанова № 1236) з питань відсторонення від роботи працівників, які відмовляються або ухиляються від проведення обов`язкових профілактичних щеплень проти COVID-19, таким, що дозволяє особі прогнозувати наслідки своєї її поведінки та яким чином мають застосовуватися норми цих правових актів, з урахуванням того, що в них передбачене різне і всупереч Конституції України правове регулювання.
Відтак, рішення Великої Палати Верховного Суду за наслідками вирішення вищезазначених правових питань має стати орієнтиром при вирішенні подібних справ судами першої та апеляційної інстанції, оскільки у переважній більшості випадків справи цієї категорії є малозначними в силу закону.
Враховуючи те, що оскаржуване судове рішення в даній справі та рішення Жмеринського міськрайонного суд Вінницької області від 24 січня 2022 року і постанова Вінницького апеляційного суду від 04 травня 2022 року у справі №130/3548/21 за позовом ОСОБА_2 до Акціонерного товариства «Укрзалізниця» про скасування наказу про відсторонення від роботи, поновлення на посаді та стягнення заробітної плати, які передані на розгляд Великої Палати Верховного Суду, ухвалені у подібних правовідносинах, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційне провадження у справі № 461/34/22 за позовом ОСОБА_1 до Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області про визнання незаконнимі скасуваннянаказу,стягнення невиплаченоїзаробітної платиза часнеправомірного відстороненнята моральноїшкоди слід зупинити до закінчення розгляду Великою Палатою Верховного Суду в касаційному провадженні справи №130/3548/21 за позовом ОСОБА_2 до Акціонерного товариства «Укрзалізниця» про скасування наказу про відсторонення від роботи, поновлення на посаді та стягнення заробітної плати.
Керуючись п. 10 ч. 1 ст. 252, ст. 381 ЦПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
зупинити апеляційне провадження у справі № 461/34/22 за апеляційною скаргою Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області на рішення Галицького районного суду м. Львова від 09 лютого 2022 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області про визнання незаконнимі скасуваннянаказу,стягнення невиплаченоїзаробітної платиза часнеправомірного відстороненнята моральноїшкоди до закінчення перегляду Великою Палатою Верховного Суду у касаційному порядку судового рішення у справі №130/3548/21 за позовом ОСОБА_2 до Акціонерного товариства «Укрзалізниця» про скасування наказу про відсторонення від роботи, поновлення на посаді та стягнення заробітної плати.
Ухвала набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня набрання нею законної сили шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Ухвала складена 14.11.2022 року.
Головуючий: Н.О. Шеремета
Судді: О.М. Ванівський
Р.П. Цяцяк
Суд | Львівський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2022 |
Оприлюднено | 21.11.2022 |
Номер документу | 107374216 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них |
Цивільне
Львівський апеляційний суд
Шеремета Н. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні