Постанова
від 03.08.2010 по справі 2а-1258/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-1258/10/2370

03.08.2010 р. м. Ч еркаси

16 год. 49 хв.

Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого-судді Новіков ої Т.В.,

при секретарі - Найдьон А.В .,

за участю представників:

позивача - ОСОБА_2 (за д ов.ТОВ «Українська екологія» ),

відповідача - Лобунця А. В. (за дов. Державної інспек ції з контролю за цінами в Че ркаській області),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом ТОВ «Українська екологія»до Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Черкаській обла сті про визнання протиправ ним та скасування рішення № 48 від 15.03.2010р. та припису № 48 від 15.03. 2010р.,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмежен ою відповідальність «Україн ська екологія»звернулося д о суду з позовною заявою від 26.03.2010р. № 25 до Державної інспекц ії з контролю за цінами в Ч еркаській області про визнан ня протиправним і скасування рішення № 48 від 15.03.2010р. та припи с № 48 від 15.03.2010р. про застосуванн я економічних санкцій та не правомірного застосування ц ін (тарифів) при наданні послу г по вивезенню побутових від ходів. Обгрунтовуючи позовн і вимоги, позивач з посиланн ям на ст. 14 Закону України «Пр о житлово-комунальні послуги »№ 1875-ІV від 24.06.2004р., Правила надан ня послуг з вивезення побут ових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністр ів України від 10.12.2008р. №1070 та Поря док визначення виконання жит лово-комунальних послуг, зат вердженого наказом Державно го комітету з питань житлово -комунального господарства № 60 від 25.04.2005р., Інструкцію про пор ядок застосування економіч них та фінансових (штрафних ) санкцій органами державног о контролю за цінами, затвер дженої наказом Міністерств а економіки та з питань євр опейської інтеграції Украї ни, Міністерства фінансів Ук раїни від 03.12.2001р. №298/519 і зареєстро ваної в Міністерстві юстиції України 18.12.2001р. № 1047/6238, вважає що в ідповідачем неправомірно з астосовані економічні сан кції за порушення державної дисципліни цін, шляхом вилуч ення у дохід бюджету виручки на суму 651 061грн.00коп. та штрафу на суму 1 302 122грн.00коп.

Ухвалою суду від 30.04.2010р. зупи нено провадження в адміністр ативній справі № 2а-1258/10/2370 до наб рання законної сили судово го рішення Придніпровськог о районного суду м. Черкаси за позовом ОСОБА_3 - директ ора ТОВ «Українська екологія »на постанову Державної інс пекції з контролю за цінами в Черкаській області № 44 від 23.03.20 10р.

Ухвалою суду від 05.07.2010р. поно влено провадження в адміні стративній справі № 2а-1258/10/2370, у з в' язку з набранням законно ї сили судового рішення Прид ніпровського районного суду м. Черкаси, яким скасовано пос танову Державної інспекції з контролю за цінами в Черкась кій області № 44 від 23.03.2010р. в част ині притягнення гр. ОСОБА_3 до адміністративної відпо відальності на підставі ч. І ст. 165-2 КУпАП.

Під час судового засіда ння представник позивача пі дтримав позовні вимоги та п росив суд їх задовольнити.

Відповідач з позовом не погодився та надав до суду заперечення від 19.04.2010р. №1354, в як ому вказав на порушення поз ивачем вимог чинного закон одавства щодо надання плат них послуг при вивезенні по бутових відходів - законів У країни «Про ціни і ціноутво рення»від № 507-ХІІ від 03.12.1990р., «Пр о місцеве самоврядування в У країні»№280/97-ВР від 21.05.1997р., «Про жи тлово-комунальні послуги»№ 1 875-ІV від 24.06.2004р., Порядку формуван ня тарифів на послуги з вивез ення побутових відходів, зат верджених постановою Кабіне ту Міністрів України від 26.07.2006 р. № 1010. На думку відповідача, Т ОВ «Українська екологія»над авалися послуги з вивозу, ут илізації, розміщення та знеш кодження твердих побутових відходів в м. Черкаси за від сутності дозволу, встан овлених, затверджених і пого джених тарифів виконав чим комітетом та відповідни х рішень Черкаської міської ради, висновку щодо роз рахунку економічно обґрунто ваних планових витрат.

Розглянувши поданий адм іністративний позов та додан і до нього матеріали, заслуха вши пояснення представників сторін, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстави ни на яких грунтується позов , об' єктивно оцінивши доказ и, які мають значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Українськ а екологія», зареєстроване Ч еркаською районною державно ю адміністрацією Черкасько ї області як юридична особа , ідентифікаційний код 32357116, зді йснює господарську діяльніс ть у сфері надання послуг щод о переробки, зберігання, тран спортування відходів та інш их видів діяльності визначе них Статутом ТОВ «Українська екологія»і затвердженого за гальними зборами учасників з гідно протоколу № 16 від 15.12.2009р.

Державною інспекцією з к онтролю за цінами в Черкаськ ій області проведено переві рку діяльності позивача та с кладено акт № 0515 від 12.03.2010р., яким встановлено порушення зако нодавства щодо надання посл уг при вивезенні твердих поб утових відходів з території м. Черкаси.

Перевіркою встановлено, щ о згідно рішення виконавчог о комітету Смілянської місь кої ради Черкаської області від 22.02.2007р. №119 «Про визначення в иконавцем житлово-комунальн их послуг ТОВ «Українська ек ологія» та погодження тариф у на вивезення твердих побут ових відходів»позивача виз нано виконавцем житлово-кому нальних послуг в м. Сміла. Прот ягом 2007р., 2008р., та дев' яти місяц ів 2009р. позивачем застосовано тарифи з вивезення твердих п обутових відходів відповідн о до рішення Смілянської міс ької ради Черкаської області № 119 від 22.02.2007р. Разом з тим, ТОВ «Українська екологія» було укладено 31 договір з підприєм ствами м. Сміла на вивезення твердих побутових відходів, у зв' язку з чим за 9 місяців 2009р.підприємством вивезено 3 2 46,92куб.м сміття на загальну сум у 74 674грн.13коп. Дебіторська забо ргованість по м. Сміла станом на 01.10.2009р. складала 20 800грн.35коп.

Зі змісту акту перевірки вбачається, що ТОВ «Українсь ка екологія»з 01.10.2009р. послуги з вивезення твердих побутови х відходів у м. Сміла не надав алися, про що зазначено у вит ягу з протоколу засіданням к онкурсної комісії з проведен ня конкурсу з надання послуг з вивезення та утилізації тв ердих побутових та негабари тних відходів з житлового фо нду комунальної власності те риторіальної громади м. Сміл а від 16.07.2009р., оскільки переможц ем конкурсу з надання зазнач ених послуг на відповідній т ериторії визнано СКВП «Комун альник».

Разом з тим, перевіркою в становлено, що ТОВ «Українсь ка екологія»займається виве зенням твердих побутових ві дходів з території міста Че ркаси. Підставою для надання зазначених послуг є заява юридичної особи, на підст аві якої укладається дог овір та складається ак т виконаних робіт, з визна ченням вартості послуг з кож ним замовником окремо відпов ідно до додатку договору. Оп лата послуг здійснюється юри дичними особами через банків ські установи згідно з рахун ком та актом здачі-прийняття робіт (надання послуг).

Судом встановлено, що ста ном на 01.01.2009р. між позивачем і підприємствами міста Черкас и укладено 176 договорів на вив езення та розміщення тверди х побутових відходів (станом на 01.01.2010р. - укладено 160 договорі в). Так, у 2009р. підприємством бул о вивезено 33 733, 42 куб. м сміття на загальну суму 931 058грн.60коп., а в січні 2010р. - 2 290,85куб.м сміття на суму 66 331грн.02коп.

ТОВ «Українська екологі я»звернулася до виконавчого комітету Черкаської місько ї ради з проханням визнати пі дприємство виконавцем житло во-комунальних послуг щодо вивезення, утилізації, розмі щення та знешкодження тверд их побутових відходів у жит ловому фонді м. Черкаси (листи від 22.10.2009р. № 430, від 28.12.2009р. № 444), за ре зультатом розгляду яких поз ивачеві було відмовлено (ли ст від 30.09.2009р. № 2575, від 13.01.2010р. № 3212-18), з п осиланням на необхідність о тримання позивачеві дозвол у та ліміту на розміщення від ходів на 2010р. Отже, позивачем п ослуги з вивезення твердих побутових відходів надавали ся підприємством за відсутно сті дозволу та без погодженн я тарифів з органом місцевог о самоврядування та без пози тивного висновку з Держінсп екцією в Черкаській області щодо розрахунків економічн о обґрунтованих планових вит рат пов' язаних з наданням п ослуг. Крім того, позивача не в изнано Черкаською міською ра дою переможцем та не надано с убпідрядного договору з КП « Черкаська служба чистоти», я ке визнано виконавцем послуг з вивезення побутових відхо дів на території м. Черкаси.

Однак, як вбачається зі сп рави, інформації-розшифровк и нарахувань та сплати з виве зення сміття за лютий та бер езень 2010р. підприємством не н адавалися.

Разом з тим, перевіряючим и визначено виручку позивача на суму 651 061грн.00коп. за період з 01.04.2009р. по 01.02.2010р. при наданні по слуг з вивезення сміття, що ст ало підставою для її вилучен ня, як необґрунтовано отрима ної, у зв' язку з чим Державно ю інспекцією з контролю за ці нами в Черкаській області ви несено рішення № 48 від 15.03.2010р. пр о вилучення у дохід бюджету с уму виручки у розмірі 651 061грн.0 0коп., штраф на суму 1 302 122грн.00коп . і зобов' язано позивача в мі сячний термін усунути поруш ення відповідно до припису № 48 від 15.03.2010р. та претензії № 978 ві д 15.03.2010р. (а.с.18-20).

З врахуванням вимог Код ексу адміністративного суд очинства України (ч.І ст.72), обст авини, встановлені судовим р ішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної с или, не доказуються при розгл яді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особ а, щодо якої встановлені ці о бставини. Обов' язковість рі шень суду є конституційною з асадою судочинства передбач еною Конституцією України та відтвореною у нормах Кодекс у адміністративного судочин ства України.

Суд звертає увагу, що ріше нням Придніпровського район ного суду м. Черкаси від 28.04.2010р. справа №2а-1539/10 поновлено строк на оскарження постанови Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Черкаській облас ті директору ТОВ «Українськ а екологія»- ОСОБА_3 та ска совано постанову Державної і нспекції з контролю за цінам и в Черкаській області №44 від 23.03.2010р. щодо притягнення ОСОБ А_3 до адміністративної від повідальності за відсутнос ті складу правопорушення на підставі ч. І ст. 165-2 КУпАП.

Наслідком набрання зако нної сили судовим рішенням в ід 21.05.2008р. є його преюдиційність , коли обставини, які були вс тановлені даною постановою, що набрала законної сили, в од ній адміністративній справ і, не можуть оспорюватися в ін шій судовій справі і є обов' язковими при винесенні іншо го судового рішення.

В судовому рішенні Придн іпровського районного суду м . Черкаси від 28.04.2010р. справа №2а-153 9/10 встановлені обставини, які мають значення для даної а дміністративної справи № 2а-1 258/10/2370, що спростовують наявніс ть порушення позивачем зако нодавства при здійсненні гос подарської діяльності, оскіл ьки для надання послуг по в ивозу твердих побутових відх одів між позивачем та фізич ними особами - суб' єктами підприємницької діяльності були укладені договори та с амостійно визначено замовн ика для надання зазначених послуг, що не суперечить п. 1.4 Порядку визначення виконан ня житлово-комунальних послу г, затвердженого наказом Дер жавного комітету з питань жи тлово-комунального господар ства № 60 від 25.04.2005р. та вимог Зако ну України «Про місцеве само врядування в Україні». Відпо відно до договорів сторонам и визначена ціна за надання послуг по вивозу твердих поб утових відходів, яка не супе речить рішенню Черкаської мі ської ради № 1221 від 29.08.2008р. та Поря дку формування тарифів на по слуги з вивезення побутових відходів, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни № 1010 від 26.07.2006р.

Отже, з врахуванням п. 2 ч. І ст. 28 Закону України «Про міс цеве самоврядування в Украї ни» та п. 1.4 наказу № 60 від 25.04.2005р., с уд дійшов висновку, що позив ач при здійсненні господарсь кої діяльності щодо надання послуг по вивозу твердих по бутових відходів, правомірн о надавав послуги на підста ві договорів укладених із за мовниками.

Таким чином, у визначенні поняття «виконавець» ст. 1 Закону України «Про житло во-комунальні послуги»№ 1875-ІV в ід 24.06.2004р., зазначено, що це є суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальн ої послуги споживачу відпові дно до умов договору.

Отже, в розумінні п.3 ч. ІІ ст. 21 Закону України «Про житл ово-комунальні послуги» №1875-IV від 24.06.2004р. та п. 3 Правил надання послуг з вивезення побутови х відходів, затверджених пос тановою Кабінету Міністрів України № 1070 від 10.12.2008р. позиваче м надавалися послуги з виве зення побутових відходів на підставі укладених договор ів з фізичними а юридичними особами на загальну кількіс ть 160 станом на 01.01.2010р., які не стос уються житлового сектору, пі дприємств державної та кому нальної власності. Вартість послуг визначена позивачем з дотриманням вимог Порядку формування тарифів на послу ги з вивезення побутових від ходів, затвердженого постано вою Кабінету Міністрів Украї ни № 1010 від 26.07.2006р. та рішення Чер каської міської ради № 1221 від 29 .08.2008р., яким визначені тарифи н а надання вказаних послуг, що спростовує висновок відпов ідача про недотримання позив ачем вимог ст. 30 Закону Укра їни «Про житлово-комунальні послуги»щодо нормативного регулювання та застосуванн я цін (тарифів) на вивезення відходів.

Таким чином, суд дійшов висновку про неправомірне з астосування до позивача ек ономічних санкцій згідно рі шення № 48 від 15.03.2010р. та припису № 48 від 15.03.2010р.

З врахуванням викладено го, суд дійшов висновку про наявність підстав для задов олення адміністративного п озову.

Відповідно до ст. 162 Кодекс у адміністративного судочин ства України, при вирішенні с прави по суті суд може задово льнити адміністративний поз ов повністю або частково чи в ідмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі задоволення адміністративн ого позову суд може прийняти постанову про визнання прот иправними рішення суб' єкта владних повноважень чи окре мих його положень, дій чи безд іяльності і про скасування а бо визнання не чинним рішенн я чи окремих його положень, пр о поворот виконання цього рі шення чи окремих його положе нь із зазначенням способу йо го здійснення.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Код ексу адміністративного судо чинства України, кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення, крім в ипадків, встановлених статте ю 72 цього кодексу.

На підставі ч.3 ст.160 КА С України в судовому засідан ні 03.08.2010р. проголошено вступну т а резолютивну частини постан ови, виготовлення постанови здійснюватиметься, з урахув анням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Україн и.

На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст. ст. 158-159, 16 1-163 Кодексу адміністративного судочинства України ,суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний по зов задовольнити повністю.

Визнати протиправним т а скасувати рішення № 48 від 15.03. 2010р. «Про застосування економ ічних санкцій за порушення державної дисципліни цін»та припису № 48 від 15.03.2010р. «Про вико нання законних вимог щодо у сунення порушень державної дисципліни цін».

Постанова набирає за конної сили відповідно до ст . 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оск аржена до Київського апеляці йного адміністративного суд у через Черкаський окружний адміністративний суд в поряд ку, передбаченому ст. ст.185-187 Код ексу адміністративного судо чинства України.

Повний текст постанови в иготовлений 09 серпня 2010 року.

Суддя Т.В.Новікова

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2010
Оприлюднено17.08.2010
Номер документу10747671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1258/10/2370

Ухвала від 12.04.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Ухвала від 30.03.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Ухвала від 23.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Ухвала від 05.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В. Новікова

Ухвала від 17.03.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 03.08.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.В.Новікова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні