ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
№ 2а-1258/10/2370
03.08.2010 р. м. Ч еркаси
16 год. 49 хв.
Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого-судді Новіков ої Т.В.,
при секретарі - Найдьон А.В .,
за участю представників:
позивача - ОСОБА_2 (за д ов.ТОВ «Українська екологія» ),
відповідача - Лобунця А. В. (за дов. Державної інспек ції з контролю за цінами в Че ркаській області),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом ТОВ «Українська екологія»до Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Черкаській обла сті про визнання протиправ ним та скасування рішення № 48 від 15.03.2010р. та припису № 48 від 15.03. 2010р.,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежен ою відповідальність «Україн ська екологія»звернулося д о суду з позовною заявою від 26.03.2010р. № 25 до Державної інспекц ії з контролю за цінами в Ч еркаській області про визнан ня протиправним і скасування рішення № 48 від 15.03.2010р. та припи с № 48 від 15.03.2010р. про застосуванн я економічних санкцій та не правомірного застосування ц ін (тарифів) при наданні послу г по вивезенню побутових від ходів. Обгрунтовуючи позовн і вимоги, позивач з посиланн ям на ст. 14 Закону України «Пр о житлово-комунальні послуги »№ 1875-ІV від 24.06.2004р., Правила надан ня послуг з вивезення побут ових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністр ів України від 10.12.2008р. №1070 та Поря док визначення виконання жит лово-комунальних послуг, зат вердженого наказом Державно го комітету з питань житлово -комунального господарства № 60 від 25.04.2005р., Інструкцію про пор ядок застосування економіч них та фінансових (штрафних ) санкцій органами державног о контролю за цінами, затвер дженої наказом Міністерств а економіки та з питань євр опейської інтеграції Украї ни, Міністерства фінансів Ук раїни від 03.12.2001р. №298/519 і зареєстро ваної в Міністерстві юстиції України 18.12.2001р. № 1047/6238, вважає що в ідповідачем неправомірно з астосовані економічні сан кції за порушення державної дисципліни цін, шляхом вилуч ення у дохід бюджету виручки на суму 651 061грн.00коп. та штрафу на суму 1 302 122грн.00коп.
Ухвалою суду від 30.04.2010р. зупи нено провадження в адміністр ативній справі № 2а-1258/10/2370 до наб рання законної сили судово го рішення Придніпровськог о районного суду м. Черкаси за позовом ОСОБА_3 - директ ора ТОВ «Українська екологія »на постанову Державної інс пекції з контролю за цінами в Черкаській області № 44 від 23.03.20 10р.
Ухвалою суду від 05.07.2010р. поно влено провадження в адміні стративній справі № 2а-1258/10/2370, у з в' язку з набранням законно ї сили судового рішення Прид ніпровського районного суду м. Черкаси, яким скасовано пос танову Державної інспекції з контролю за цінами в Черкась кій області № 44 від 23.03.2010р. в част ині притягнення гр. ОСОБА_3 до адміністративної відпо відальності на підставі ч. І ст. 165-2 КУпАП.
Під час судового засіда ння представник позивача пі дтримав позовні вимоги та п росив суд їх задовольнити.
Відповідач з позовом не погодився та надав до суду заперечення від 19.04.2010р. №1354, в як ому вказав на порушення поз ивачем вимог чинного закон одавства щодо надання плат них послуг при вивезенні по бутових відходів - законів У країни «Про ціни і ціноутво рення»від № 507-ХІІ від 03.12.1990р., «Пр о місцеве самоврядування в У країні»№280/97-ВР від 21.05.1997р., «Про жи тлово-комунальні послуги»№ 1 875-ІV від 24.06.2004р., Порядку формуван ня тарифів на послуги з вивез ення побутових відходів, зат верджених постановою Кабіне ту Міністрів України від 26.07.2006 р. № 1010. На думку відповідача, Т ОВ «Українська екологія»над авалися послуги з вивозу, ут илізації, розміщення та знеш кодження твердих побутових відходів в м. Черкаси за від сутності дозволу, встан овлених, затверджених і пого джених тарифів виконав чим комітетом та відповідни х рішень Черкаської міської ради, висновку щодо роз рахунку економічно обґрунто ваних планових витрат.
Розглянувши поданий адм іністративний позов та додан і до нього матеріали, заслуха вши пояснення представників сторін, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстави ни на яких грунтується позов , об' єктивно оцінивши доказ и, які мають значення для розг ляду справи і вирішення спор у по суті, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Українськ а екологія», зареєстроване Ч еркаською районною державно ю адміністрацією Черкасько ї області як юридична особа , ідентифікаційний код 32357116, зді йснює господарську діяльніс ть у сфері надання послуг щод о переробки, зберігання, тран спортування відходів та інш их видів діяльності визначе них Статутом ТОВ «Українська екологія»і затвердженого за гальними зборами учасників з гідно протоколу № 16 від 15.12.2009р.
Державною інспекцією з к онтролю за цінами в Черкаськ ій області проведено переві рку діяльності позивача та с кладено акт № 0515 від 12.03.2010р., яким встановлено порушення зако нодавства щодо надання посл уг при вивезенні твердих поб утових відходів з території м. Черкаси.
Перевіркою встановлено, щ о згідно рішення виконавчог о комітету Смілянської місь кої ради Черкаської області від 22.02.2007р. №119 «Про визначення в иконавцем житлово-комунальн их послуг ТОВ «Українська ек ологія» та погодження тариф у на вивезення твердих побут ових відходів»позивача виз нано виконавцем житлово-кому нальних послуг в м. Сміла. Прот ягом 2007р., 2008р., та дев' яти місяц ів 2009р. позивачем застосовано тарифи з вивезення твердих п обутових відходів відповідн о до рішення Смілянської міс ької ради Черкаської області № 119 від 22.02.2007р. Разом з тим, ТОВ «Українська екологія» було укладено 31 договір з підприєм ствами м. Сміла на вивезення твердих побутових відходів, у зв' язку з чим за 9 місяців 2009р.підприємством вивезено 3 2 46,92куб.м сміття на загальну сум у 74 674грн.13коп. Дебіторська забо ргованість по м. Сміла станом на 01.10.2009р. складала 20 800грн.35коп.
Зі змісту акту перевірки вбачається, що ТОВ «Українсь ка екологія»з 01.10.2009р. послуги з вивезення твердих побутови х відходів у м. Сміла не надав алися, про що зазначено у вит ягу з протоколу засіданням к онкурсної комісії з проведен ня конкурсу з надання послуг з вивезення та утилізації тв ердих побутових та негабари тних відходів з житлового фо нду комунальної власності те риторіальної громади м. Сміл а від 16.07.2009р., оскільки переможц ем конкурсу з надання зазнач ених послуг на відповідній т ериторії визнано СКВП «Комун альник».
Разом з тим, перевіркою в становлено, що ТОВ «Українсь ка екологія»займається виве зенням твердих побутових ві дходів з території міста Че ркаси. Підставою для надання зазначених послуг є заява юридичної особи, на підст аві якої укладається дог овір та складається ак т виконаних робіт, з визна ченням вартості послуг з кож ним замовником окремо відпов ідно до додатку договору. Оп лата послуг здійснюється юри дичними особами через банків ські установи згідно з рахун ком та актом здачі-прийняття робіт (надання послуг).
Судом встановлено, що ста ном на 01.01.2009р. між позивачем і підприємствами міста Черкас и укладено 176 договорів на вив езення та розміщення тверди х побутових відходів (станом на 01.01.2010р. - укладено 160 договорі в). Так, у 2009р. підприємством бул о вивезено 33 733, 42 куб. м сміття на загальну суму 931 058грн.60коп., а в січні 2010р. - 2 290,85куб.м сміття на суму 66 331грн.02коп.
ТОВ «Українська екологі я»звернулася до виконавчого комітету Черкаської місько ї ради з проханням визнати пі дприємство виконавцем житло во-комунальних послуг щодо вивезення, утилізації, розмі щення та знешкодження тверд их побутових відходів у жит ловому фонді м. Черкаси (листи від 22.10.2009р. № 430, від 28.12.2009р. № 444), за ре зультатом розгляду яких поз ивачеві було відмовлено (ли ст від 30.09.2009р. № 2575, від 13.01.2010р. № 3212-18), з п осиланням на необхідність о тримання позивачеві дозвол у та ліміту на розміщення від ходів на 2010р. Отже, позивачем п ослуги з вивезення твердих побутових відходів надавали ся підприємством за відсутно сті дозволу та без погодженн я тарифів з органом місцевог о самоврядування та без пози тивного висновку з Держінсп екцією в Черкаській області щодо розрахунків економічн о обґрунтованих планових вит рат пов' язаних з наданням п ослуг. Крім того, позивача не в изнано Черкаською міською ра дою переможцем та не надано с убпідрядного договору з КП « Черкаська служба чистоти», я ке визнано виконавцем послуг з вивезення побутових відхо дів на території м. Черкаси.
Однак, як вбачається зі сп рави, інформації-розшифровк и нарахувань та сплати з виве зення сміття за лютий та бер езень 2010р. підприємством не н адавалися.
Разом з тим, перевіряючим и визначено виручку позивача на суму 651 061грн.00коп. за період з 01.04.2009р. по 01.02.2010р. при наданні по слуг з вивезення сміття, що ст ало підставою для її вилучен ня, як необґрунтовано отрима ної, у зв' язку з чим Державно ю інспекцією з контролю за ці нами в Черкаській області ви несено рішення № 48 від 15.03.2010р. пр о вилучення у дохід бюджету с уму виручки у розмірі 651 061грн.0 0коп., штраф на суму 1 302 122грн.00коп . і зобов' язано позивача в мі сячний термін усунути поруш ення відповідно до припису № 48 від 15.03.2010р. та претензії № 978 ві д 15.03.2010р. (а.с.18-20).
З врахуванням вимог Код ексу адміністративного суд очинства України (ч.І ст.72), обст авини, встановлені судовим р ішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної с или, не доказуються при розгл яді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особ а, щодо якої встановлені ці о бставини. Обов' язковість рі шень суду є конституційною з асадою судочинства передбач еною Конституцією України та відтвореною у нормах Кодекс у адміністративного судочин ства України.
Суд звертає увагу, що ріше нням Придніпровського район ного суду м. Черкаси від 28.04.2010р. справа №2а-1539/10 поновлено строк на оскарження постанови Дер жавної інспекції з контролю за цінами в Черкаській облас ті директору ТОВ «Українськ а екологія»- ОСОБА_3 та ска совано постанову Державної і нспекції з контролю за цінам и в Черкаській області №44 від 23.03.2010р. щодо притягнення ОСОБ А_3 до адміністративної від повідальності за відсутнос ті складу правопорушення на підставі ч. І ст. 165-2 КУпАП.
Наслідком набрання зако нної сили судовим рішенням в ід 21.05.2008р. є його преюдиційність , коли обставини, які були вс тановлені даною постановою, що набрала законної сили, в од ній адміністративній справ і, не можуть оспорюватися в ін шій судовій справі і є обов' язковими при винесенні іншо го судового рішення.
В судовому рішенні Придн іпровського районного суду м . Черкаси від 28.04.2010р. справа №2а-153 9/10 встановлені обставини, які мають значення для даної а дміністративної справи № 2а-1 258/10/2370, що спростовують наявніс ть порушення позивачем зако нодавства при здійсненні гос подарської діяльності, оскіл ьки для надання послуг по в ивозу твердих побутових відх одів між позивачем та фізич ними особами - суб' єктами підприємницької діяльності були укладені договори та с амостійно визначено замовн ика для надання зазначених послуг, що не суперечить п. 1.4 Порядку визначення виконан ня житлово-комунальних послу г, затвердженого наказом Дер жавного комітету з питань жи тлово-комунального господар ства № 60 від 25.04.2005р. та вимог Зако ну України «Про місцеве само врядування в Україні». Відпо відно до договорів сторонам и визначена ціна за надання послуг по вивозу твердих поб утових відходів, яка не супе речить рішенню Черкаської мі ської ради № 1221 від 29.08.2008р. та Поря дку формування тарифів на по слуги з вивезення побутових відходів, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни № 1010 від 26.07.2006р.
Отже, з врахуванням п. 2 ч. І ст. 28 Закону України «Про міс цеве самоврядування в Украї ни» та п. 1.4 наказу № 60 від 25.04.2005р., с уд дійшов висновку, що позив ач при здійсненні господарсь кої діяльності щодо надання послуг по вивозу твердих по бутових відходів, правомірн о надавав послуги на підста ві договорів укладених із за мовниками.
Таким чином, у визначенні поняття «виконавець» ст. 1 Закону України «Про житло во-комунальні послуги»№ 1875-ІV в ід 24.06.2004р., зазначено, що це є суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальн ої послуги споживачу відпові дно до умов договору.
Отже, в розумінні п.3 ч. ІІ ст. 21 Закону України «Про житл ово-комунальні послуги» №1875-IV від 24.06.2004р. та п. 3 Правил надання послуг з вивезення побутови х відходів, затверджених пос тановою Кабінету Міністрів України № 1070 від 10.12.2008р. позиваче м надавалися послуги з виве зення побутових відходів на підставі укладених договор ів з фізичними а юридичними особами на загальну кількіс ть 160 станом на 01.01.2010р., які не стос уються житлового сектору, пі дприємств державної та кому нальної власності. Вартість послуг визначена позивачем з дотриманням вимог Порядку формування тарифів на послу ги з вивезення побутових від ходів, затвердженого постано вою Кабінету Міністрів Украї ни № 1010 від 26.07.2006р. та рішення Чер каської міської ради № 1221 від 29 .08.2008р., яким визначені тарифи н а надання вказаних послуг, що спростовує висновок відпов ідача про недотримання позив ачем вимог ст. 30 Закону Укра їни «Про житлово-комунальні послуги»щодо нормативного регулювання та застосуванн я цін (тарифів) на вивезення відходів.
Таким чином, суд дійшов висновку про неправомірне з астосування до позивача ек ономічних санкцій згідно рі шення № 48 від 15.03.2010р. та припису № 48 від 15.03.2010р.
З врахуванням викладено го, суд дійшов висновку про наявність підстав для задов олення адміністративного п озову.
Відповідно до ст. 162 Кодекс у адміністративного судочин ства України, при вирішенні с прави по суті суд може задово льнити адміністративний поз ов повністю або частково чи в ідмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі задоволення адміністративн ого позову суд може прийняти постанову про визнання прот иправними рішення суб' єкта владних повноважень чи окре мих його положень, дій чи безд іяльності і про скасування а бо визнання не чинним рішенн я чи окремих його положень, пр о поворот виконання цього рі шення чи окремих його положе нь із зазначенням способу йо го здійснення.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Код ексу адміністративного судо чинства України, кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення, крім в ипадків, встановлених статте ю 72 цього кодексу.
На підставі ч.3 ст.160 КА С України в судовому засідан ні 03.08.2010р. проголошено вступну т а резолютивну частини постан ови, виготовлення постанови здійснюватиметься, з урахув анням вимог ч. 4 ст. 167 КАС Україн и.
На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 9, 69-71, ст. ст. 158-159, 16 1-163 Кодексу адміністративного судочинства України ,суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний по зов задовольнити повністю.
Визнати протиправним т а скасувати рішення № 48 від 15.03. 2010р. «Про застосування економ ічних санкцій за порушення державної дисципліни цін»та припису № 48 від 15.03.2010р. «Про вико нання законних вимог щодо у сунення порушень державної дисципліни цін».
Постанова набирає за конної сили відповідно до ст . 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оск аржена до Київського апеляці йного адміністративного суд у через Черкаський окружний адміністративний суд в поряд ку, передбаченому ст. ст.185-187 Код ексу адміністративного судо чинства України.
Повний текст постанови в иготовлений 09 серпня 2010 року.
Суддя Т.В.Новікова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.08.2010 |
Оприлюднено | 17.08.2010 |
Номер документу | 10747671 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Т.В.Новікова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні