Ухвала
від 22.11.2022 по справі 640/12354/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1У Х В А Л А

22 листопада 2022 року м. Київ № 640/12354/20

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Аверкова В.В., розглянувши заяву державного виконавця про зміну способу та порядку виконання судового рішення в адміністративній справі,

за позовом ОСОБА_1

до 1) Шевченківської районної у місті Києві адміністрації в особі Відділу

контролю за благоустроєм Шевченківської районної у місті Києві

адміністрації

2) Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської

міської ради (Київської міської державної адміністрації)

3) Комунального підприємства "Київблагоустрій"

третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Злагода "ЛТД"

про визнання протиправним та зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Шевченківської районної у місті Києві адміністрації в особі Відділу контролю за благоустроєм Шевченківської районної у місті Києві адміністрації, Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства "Київблагоустрій", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Товариства з обмеженою відповідальністю "Злагода "ЛТД" про визнання протиправним та зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року адміністративний позов ОСОБА_1 до Шевченківської районної у місті Києві адміністрації в особі Відділу контролю за благоустроєм Шевченківської районної у місті Києві адміністрації, Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства "Київблагоустрій", третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Злагода, Лтд" про визнання протиправними дії, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено. Визнано протиправними дії Шевченківської районної у місті Києві адміністрації в особі Відділу контролю за благоустроєм Шевченківської районної у місті Києві адміністрації щодо винесення припису та скасувати припис Відділу контролю за благоустроєм Шевченківської районної у місті Києві адміністрації від 01 червня 2020 року, складений головним спеціалістом Гулим Т.С. про встановлення порушення благоустрою, а саме встановлення тимчасової огорожі, без контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою, за адресою: АДРЕСА_1 . Зобов`язано Комунальне підприємство "Київблагоустрій" видати ОСОБА_1 контрольну картку на тимчасове порушення благоустрою, за адресою: АДРЕСА_1 . Зобов`язано Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Комунальне підприємство "Київблагоустрій" вжити заходів до поновлення порушених прав, які визнані такими постановами Окружного адміністративного суду міста Києва, прав ОСОБА_1 , шляхом повернення до попереднього стану нежитлової будівлі за адресою: АДРЕСА_1 .

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 30 грудня 2021 року рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року залишено в силі.

Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Частиною першою статті 325 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.

Таким чином, на підставі статей 255, 325 Кодексу адміністративного судочинства України рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року в адміністративній справі № 640/12354/20 набрало законної сили 30 грудня 2021 року.

На виконання вказаного рішення Окружний адміністративний суд міста Києва 07 лютого 2022 року видав виконавчі листи.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 лютого 2022 року заяву ОСОБА_2 про заміну сторони виконавчого провадження - задоволено. Замінено стягувача у виконавчих листах Окружного адміністративного суду міста Києва від 07.02.2022 №640/12354/20, а саме ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на його правонаступника - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_2 ).

В подальшому до Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла заява державного виконавця Шевченківського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про зміну способу і порядку виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року.

У вказаній заяві державний виконавець зазначає, що 24 серпня 2022 року на адресу відділу надійшов лист від боржника яким повідомлено, що Комунальне підприємство «Київблагоустрій» не є уповноваженим органом щодо видачі контрольних карток та/або прийняття рішення про їх зупинення (анулювання). КП «Київблагоустрій» повідомив державного виконавця, що органом який здійснює видачу контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою та уповноважений приймати рішення про зупинення (анулювання) дії контрольної картки є Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 листопада 2022 року призначено розгляд заяви у судовому засіданні на 22 листопада 2022 року. В судове засідання викликано заявника та учасників справи. Роз`яснено, що неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду заяви.

У судове засідання 22 листопада 2022 року заявник та учасники справи не прибули, про дату, час та місце розгляду заяви були належним чином повідомленні.

Суд перейшов до подальшого розгляду заяви у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані заяви, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на таке.

Згідно частини другої статті 7 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" у разі якщо рішення суду не виконано протягом двох місяців з дня винесення постанови про відкриття виконавчого провадження, крім випадків коли стягувач перешкоджає провадженню виконавчих дій, державний виконавець, зобов`язаний звернутися до суду із заявою про зміну способу і порядку виконання рішення.

Відповідно до частини третьої статті 33 Закону України "Про виконавче провадження", за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, виконавець за заявою сторін, має право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.

Відповідно до частин першої-третьої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Таким чином, суд має право встановити чи змінити спосіб або порядок виконання рішення у випадку наявності обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Пунктом 3 резолютивної частини рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року суд зобов`язав Комунальне підприємство "Київблагоустрій" видати ОСОБА_1 контрольну картку на тимчасове порушення благоустрою, за адресою: АДРЕСА_1 .

24 серпня 2022 року на адресу відділу надійшов лист від боржника яким повідомлено що Комунальне підприємство «Київблагоустрій» не є уповноваженим органом щодо видачі контрольних карток та/або прийняття рішення про їх зупинення (анулювання). КП «Київблагоустрій» повідомив державного виконавця, що органом який здійснює видачу контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою та уповноважений приймати рішення про зупинення (анулювання) дії контрольної картки є Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Частиною першою статті 5 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» Управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

Відповідно до частини першої статті 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Правила благоустрою міста Києва були затверджені рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051 (далі по тексту - Правила благоустрою).

Відповідно до пунктів 15.1.1. 15.1.3. Правила благоустрою підставою на порушення існуючого благоустрою та його відновлення у місті Києві є контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою. Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення на період виконання земляних і монтажних робіт, пов`язаних з прокладанням, перекладанням, ремонтом, у тому числі ліквідації аварій інженерних мереж і споруд, будівництвом і ремонтом будинків, транспортних магістралей, доріг, площ, інженерних вишукувань, благоустроєм та озелененням територій, надається на підставі письмового звернення замовника (забудовника), в якому повинні бути вказані адреса, назва та характеристика виконуваних робіт. До листа додається заявка встановленої форми (інформація про виконавця робіт і замовника). Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є органом, який здійснює видачу контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою при виконанні земельних, будівельних та інших робіт та капітальних ремонтів на території м. Києва без будь-яких погоджень та затверджень Київським міським головою та іншими посадовими особами виконавчого органу Київради.

Пунктами 15.2.1 - 15.2.3 Правила благоустрою встановлено, що заявник звертається до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з заявкою встановленої форми. До заявки додаються необхідні документи в залежності від виду робіт та договір Головного управління економіки та інвестицій щодо необхідності сплати пайової участі або відсутності підстав для її отримання. Заявка та надані документи опрацьовуються в Департаменті міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) і за результатами видається контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою.

Відповідно до пункту 15.5.2 Правил благоустрою зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою застосовується в разі: - виникнення непереборних при продовженні робіт загроз безпеці населенню та території; - значних порушень затвердженої проектної документації, містобудівних, будівельних і санітарних норм і правил у частині забезпечення безпеки населення і територій, недотримання режиму охорони об`єктів культурної спадщини і т. п.; - невиконання або несвоєчасного виконання виявлених порушень під час призупинення дії ордера; - невиконання замовником (забудовником) обов`язків згідно з угодою (контрактом) на будівництво або рішення громадських слухань; - виявлення грубих порушень установленого порядку оформлення ордерів, закінчення терміну дії дозвільної документації, на підставі якої видано ордер; - значних порушень вимог забезпечення упорядкованого середовища життєдіяльності в період будівництва, які створюють загрозу безпеці населення і території, порушують режим безперервного інженерного забезпечення, транспортного і комунально-побутового забезпечення населення та прилеглих територій; - звернення Головного управління економіки та інвестицій, в разі відсутності сплати пайової участі або неналежного виконання зобов`язань згідно з договором пайової участі на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста. У разі зупинення (анулювання) дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою власник повертає його до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації). Рішення про скасування або призупинення дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою приймає Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що повідомляє в письмовій формі замовнику (підряднику) та зацікавленим організаціям.

Пунктом 15.6 Правил благоустрою встановлено, що контроль за виконанням робіт на об`єктах благоустрою здійснюється Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) шляхом прийняття робіт щодо поновлення благоустрою після його відновлення.

Суд зазначає, що відповідно до пункту 2 Положення про Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Департамент відповідно до рішення Київської міської ради від 08 грудня 2016 року № 544/1548 «Про деякі питання діяльності виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» перейменовано з Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), який відповідно до рішення Київської міської ради від 15 березня 2012 року № 198/7535 «Про діяльність виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» було перейменовано з Головного управління контролю за благоустроєм виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

З аналізу наведених норм вбачається, що органом який здійснює видачу контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою та уповноважений приймати рішення про зупинення (анулювання) дії контрольної картки є Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Разом з тим, розпорядженням Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) від 11 лютого 2021 року внесено зміни до Положення про Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відповідно до пункту 5.37 вказаного Положення Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) видає контрольні картки на тимчасове порушення благоустрою на час виконання земельних, будівельних та інших робіт і капітальних ремонтів, продовжує їх, закриває, припиняє, зупиняє (анулює).

Таким чином, на думку суду, існують обставини, які ускладнюють виконання судового рішення, яке набрало законної сили.

Враховуючи викладене, з метою забезпечення виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року, суд приходить до висновку про необхідність задоволення заяви державного виконавця та зміни способу і порядку виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року шляхом заміни у пункті 3 резолютивної частини рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року Комунального підприємства "Київблагоустрій" на Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 241, 248, 378, 379, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У Х В А Л И В :

1. Задовольнити заяву державного виконавця Шевченківького відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Гайнутдінової Олени Валеріївни про зміну способу і порядку виконання судового рішення.

2. Змінити спосіб і порядок виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року шляхом заміни у пункті 3 резолютивної частини рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 вересня 2020 року Комунального підприємства "Київблагоустрій" на Департамент міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно з частиною другою статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала, постановлена судом під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення/

Суддя В.В. Аверкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.11.2022
Оприлюднено28.11.2022
Номер документу107513534
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —640/12354/20

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Голяшкін Олег Володимирович

Ухвала від 01.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Перепелиця А.М.

Ухвала від 22.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 16.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 12.04.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Ухвала від 15.02.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Балась Т.П.

Постанова від 30.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Постанова від 30.12.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні