Ухвала
від 01.12.2022 по справі 540/6336/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 540/6336/21

УХВАЛА

01 грудня 2022 рокум. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПотоцької Н.В.

розглянувши у порядку письмового провадження заяву представника позивачів за вхід. №АВ/420/149/22 від 28.11.2022 року про зміну способу виконання рішення по адміністративній справі №540/6336/21,-

ВСТАНОВИВ:

19.01.2022 року Херсонським окружним адміністративним судом у справі №540/6336/21 постановлено ухвалу про закриття провадження у адміністративній справі та вирішене питання розподілу судових витрат, а саме стягнуто з Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь кожного з позивачів (7 осіб) по 908,00 гривень судового збору і по 215,00 гривень витрат на правничу допомогу.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 27.09.2022 року у цій справі змінено ухвалу Херсонського окружного адміністративного суду від 19.01.2022 року, визначивши у резолютивній частині до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області на користь кожного з позивачів витрат на правничу допомогу в сумі 3500,00 гривень.

21.10.2022 року з метою виконання цих судових рішень Одеським окружним адміністративним судом позивачам видано 14 виконавчих листів про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області на користь кожного з позивачів по 908,00 гривень судового збору і по 3500,00 гривень витрат на правничу допомогу.

28.11.2022 року за вх. №АВ/420/149/22 від представника позивачів надійшла заява про зміну способу та порядку виконання рішення суду, в якій заявник просить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області (ідентифікаційний код 44019766, Херсонська область, Скадовський район, с. Новомиколаївка, проспект Миру, будинок 26, поштовий індекс: 75712) на користь кожного позивача судові витрати за надання правничої допомогиадвоката у розмірі 3500,00 грн. та судового збору в розмірі 768,40 грн.

В обґрунтування заяви зазначено, що 14.10.2022 року представником сімох позивачів, адвокатом Р.Ставрост до Державної казначейської служби України було направлено інформаційний запит про казначейське обслуговування розрахункових рахунків Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області.

24.10.2022 року Державна казначейська служба України на інформаційний запит надала відповідь (лист № 8-12-12/14803) про те, що казначейські рахунки Новомиколаївській сільській раді Скадовського району Херсонської області (код за ЄДРПОУ 04402221) не відкривалися.

Разом з цим Казначейство повідомило, що рахунки Виконавчого комітету Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області відповідно до наказу Казначейства від 11.03.2022 № 69 «Про організацію роботи органів Казначейства у Херсонській області» обслуговуються Олександрійським управлінням Казначейства Кіровоградської області за адресою: вулиця Першотравнева, будинок 30, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000, номер телефону: (5235) 7-22-35.

Тобто, виконати судові рішення про стягнення коштів з Новомиколаївської Документ сформований в системі сільської ради Скадовського району Херсонської області неможливо в силу відсутності відкритих рахунків в органах казначейства у ради, але при цьому в органах казначейства відкриті рахунки на її виконавчий комітет.

У зв`язку з цим для виконання судового рішення необхідно змінити спосіб його виконання.

Відповідно до ч. 2 ст. 378 КАС України, заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Суд не вбачає необхідності для повідомлення учасників справи, та для виклику особи, яка подала заяву про зміну способу і порядку виконання судового рішення, також немає необхідності для призначення її розгляду у судовому засіданні з повідомленням заінтересованих сторін. Відтак, розгляд поданої заяви проводиться у порядку письмового провадження без повідомлення сторін.

Відповідно до ст. 4 КАС України письмове провадження розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

У відповідності до ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи вище викладене, суд вважає за можливе розглянути заяву в порядку письмового провадження.

Вирішуючи питання про зміну способу або порядку виконання рішення, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 3 ст. 33 Закону України "Про виконавче провадження" за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень", мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Отже, під зміною способу і порядку виконання рішення необхідно розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення у разі неможливості його виконання у встановленому раніше порядку і способом. При цьому, змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

Так, саме поняття "спосіб" і "порядок" виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке реалізується у виконавчому провадженні. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем. Під зміною способу виконання рішення суду необхідно розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення у разі неможливості його виконання у раніше встановлений спосіб.

Водночас, суд дійшов висновку, що резолютивна частина ухвали Херсонського окружного адміністративного суду від 19.02.2022 року та постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 27.09.2022 року є чіткою, зрозумілою за змістом, не припускає різного тлумачення, не вбачається недотримання вимоги ясності, визначеності судового рішення, що свідчить про те, що судове рішення не може містити положень, що викликають суперечки під час його виконання.

Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу заявника на те, що судове рішення, що набрало законної сили, стає незмінним (неспростовним). Тобто воно не може бути скасоване (змінене) судом, що його ухвалив. Основні і додаткові судження (висновки) суду по суті справи стають остаточними. Отже, суд, який ухвалив рішення, може внести до нього виправлення, які не торкаються суті відомостей, що викладені у рішенні.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання рішення суду, 21.10.2022 року з метою виконання судових рішень Одеським окружним адміністративним судом позивачам видано 14 виконавчих листів про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області на користь кожного з позивачів по 908,00 гривень судового збору і по 3500,00 гривень витрат на правничу допомогу.

14.10.2022 року представником сімох позивачів, адвокатом Р.Ставрост до Державної казначейської служби України було направлено інформаційний запит про казначейське обслуговування розрахункових рахунків Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області.

24.10.2022 року Державна казначейська служба України на інформаційний запит надала відповідь (лист № 8-12-12/14803) про те, що казначейські рахунки Новомиколаївській сільській раді Скадовського району Херсонської області (код за ЄДРПОУ 04402221) не відкривалися.

Разом з цим Казначейство повідомило, що рахунки Виконавчого комітету Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області відповідно до наказу Казначейства від 11.03.2022 № 69 «Про організацію роботи органів Казначейства у Херсонській області» обслуговуються Олександрійським управлінням Казначейства Кіровоградської області за адресою: вулиця Першотравнева, будинок 30, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000, номер телефону: (5235) 7-22-35.

Тобто, виконати судові рішення про стягнення коштів з Новомиколаївської Документ сформований в системі сільської ради Скадовського району Херсонської області неможливо в силу відсутності відкритих рахунків в органах казначейства у ради, але при цьому в органах казначейства відкриті рахунки на її виконавчий комітет.

У відповідності до ч.ч. 1,2 ст. 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР), виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Згідно з ч. 1 ст. 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск; затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання.

Відповідно до ч.ч. 2,3,5 ст. 51 Закону № 280/97-ВР кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету міської ради затверджується радою за пропозицією міського голови. Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб. Міська рада утворює у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури. Очолює виконавчий комітет міської ради міський голова.

Частиною 1 статті 94 КАС України визначено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 року №2456-VI за бюджетними призначеннями, визначеними рішеннями про місцеві бюджети головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Згідно ухвали Херсонського окружного адміністративного суду від 19.01.2022 року у справі №540/6336/21 закрито провадження у адміністративній справі та вирішене питання розподілу судових витрат, а саме стягнуто з Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області за рахунок її бюджетних асигнувань на користь кожного з позивачів (7 осіб) по 908,00 гривень судового збору і по 215,00 гривень витрат на правничу допомогу.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 27.09.2022 року у справі №540/6336/21 змінено ухвалу Херсонського окружного адміністративного суду від 19.01.2022 року в частині, визначивши у резолютивній частині до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області на користь кожного з позивачів витрат на правничу допомогу в сумі 3500,00 гривень.

Таким чином, єдиним боржником у зобов`язанні щодо сплати на користь позивачів судових витрат є виключно Новомиколаївська сільська рада Скадовського району Херсонської області.

При цьому, виконавчий комітет Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області не входить до складу учасників судового процесу адміністративної справи №540/6336/21 та не належить до складу сторін у правовідносинах, що стали предметом судового розгляду у даній адміністративній справі.

Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 27.09.2022 року у справі №540/6336/21 виконавчий комітет Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області не визначено боржником у правовідносинах щодо стягнення на користь кожного позивача судових витрат, боржником є виключно Новомиколаївська сільська рада Скадовського району Херсонської області.

Поряд з цим, згідно положень ст. 71 Закону № 280/97-ВР Новомиколаївська сільська рада Скадовського району Херсонської області та виконавчий комітет Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області самостійно відповідають за своїми зобов`язаннями.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вбачається, що Новомиколаївська сільська рада Скадовського району Херсонської області зареєстрована в якості юридичної особи 21.05.1997 року та має ідентифікаційний код юридичної особи 04402221, а Виконавчий комітет Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області зареєстрований в якості юридичної особи 09.12.2022 року та має ідентифікаційний код юридичної особи 44019766.

Отже, Новомиколаївська сільська рада Скадовського району Херсонської області та виконавчий комітет Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області є різними юридичними особами і мають різні повноваження та функції.

Суд звертає увагу, що Виконавчий комітет Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області (код ЄДРПОУ 44019766) як окрема самостійна юридична особа існував на час звернення позивача із позовом та вирішення справи по суті. Процесуальним статусом учасника справи, згідно з ст. 42 КАС України вказана юридична особа не наділена, оскільки не була залучена до участі у справі.

Подаючи до суду заяву про зміну способу і порядку виконання рішення суду, шляхом стягнення саме із виконавчого комітету Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області на користь кожного з позивачів судових витрат, заявник фактично просить суд змінити резолютивну частину рішення в частині зміни відповідача по справі, змінити рішення суду по суті та спосіб захисту, що є неможливим, оскільки таке судове рішення є незмінним.

Також, заявницею не надано до суду доказів, що у спірних правовідносинах Виконавчий комітет Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області є правонаступником Новомиколаївської сільської ради Скадовського району Херсонської області.

При цьому, суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені зокрема у постанові Верховного Суду від 16 липня 2020 року (справа №130/2176/17), які відповідно до вимог ч. 5 ст. 242 КАС України, підлягають врахуванню судом при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви про зміну способу і порядку виконання П`ятого апеляційного адміністративного суду від 27.09.2022 року у даній справі.

Керуючись ст.ст. 248, 256, 293-295, 378 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви представника позивачів за вхід. №АВ/420/149/22 від 28.11.2022 року про зміну способу виконання рішення по адміністративній справі №540/6336/21 відмовити.

Ухвала набирає законної сили відповідно до вимог ст. 256 КАС України та може бути оскаржена у порядку та строки визначені статтею 295 КАС України.

Головуючий суддяПотоцька Н.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2022
Оприлюднено05.12.2022
Номер документу107620646
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —540/6336/21

Постанова від 09.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 21.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Радчук А.А.

Ухвала від 01.12.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Постанова від 27.09.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 18.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 18.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 18.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні