Рішення
від 23.12.2022 по справі 904/2123/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.12.2022м. ДніпроСправа № 904/2123/22

за позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Київ в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства" Українська залізниця", м. Дніпро

до Товариства з обмеженою відповідальністю "СП ТАТА ГРУП", м. Дніпро

про стягнення

Суддя Ярошенко В.І.

Без участі представників сторін

ПРОЦЕДУРА

Акціонерне товариство "Українська залізниця", в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства" Українська залізниця" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СП ТАТА ГРУП" про стягнення заборгованості у розмірі 117 220, 67 грн, яка складається з штрафу за постачання товарів у розмірі 69 766, 19 грн та пені за прострочення строків заміни товару у розмірі 47 454, 48 грн.

Ухвалою суду від 10.08.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 904/2123/22. Вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Встановлено відповідачу строк протягом 15-ти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі про подання до суду відзиву на позовну заяву.

16.08.2022 від відповідача надійшла заява про ознайомлення з матеріалами справи.

25.08.2022 від відповідача надійшло клопотання.

26.09.2022 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.

Також разом з відзивом на позовну заяву відповідач подав зустрічну позовну заяву.

Ухвалою суду від 07.10.2022 повернути зустрічну позовну заяву і додані до неї документи.

Розглянувши поданий відповідачем відзив на позовну заяву, суд зазначає наступне.

Згідно зі статтею 118 Господарського процесуального кодексу України право на вчинення процесуальних дій втрачається із закінченням встановленого законом або призначеного судом строку. Заяви, скарги і документи, подані після закінчення процесуальних строків, залишаються без розгляду, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Статтею 119 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення. Встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду. Про поновлення або продовження процесуального строку суд постановляє ухвалу.

Суд зазначає, що з матеріалами справи № 904/2123/22 представник відповідача, адвокат Омелян О.О., ознайомився 16.08.2022, а відзив на позовну заяву відповідачем було подано лише 26.09.2022, майже через 1, 5 місяці.

Раніше, 25.08.2022 в клопотанні в обґрунтування причин пропуску строку на подання відзиву відповідач зазначив, що представник відповідача лише 16.08.2022 ознайомився з матеріалами справи, копії позовної заяви не було отримано. Крім того, введення воєнного стану з 24.02.2022, ускладнює отриманню відповідних письмових доказів та вплинуло на робочий час відповідача.

Проте, суд зазначає, що вищезазначене раніше свідчить про те, що введення воєнного стану не створює перешкод для належного представництва інтересів відповідача адвокатом Омеляном О.О. Будь-яких доказів наявності обмежень, впроваджених у зв`язку з воєнним станом, які унеможливили своєчасне подання представником відповідача відзиву, ним до матеріалів справи не надано. Крім того, суд наголошує, що у період з серпня 2022 року по вересень 2022 року на території міста Дніпро активні бойові дії не ведуться. Тому посилання відповідача на введення воєнного стану як на причину неможливості вчинення відповідних процесуальних дій є необґрунтованими.

Наявності інших поважних причин пропуску продовженого судом строку подання відзиву відповідачем належними та допустимими доказами не доведено. Тому відзив Товариства з обмеженою відповідальністю підприємства "СП Тата Груп" підлягає залишенню судом без розгляду на підставі частини 2 статті 118 Господарського процесуального кодексу України.

Судом враховано, що завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

Відповідно до частини 2 статті 2 Господарського процесуального кодексу України суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданням господарського судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі.

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору (рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі "Смірнова проти України").

При цьому, згідно з практикою Європейського суду з прав людини щодо тлумачення положення "розумний строк" вбачається, що строк, який можна визначити розумним, не може бути однаковим для всіх справ. Критеріями оцінки розумності строку є, зокрема складність справи та поведінка заявників.

Так, у справі "Хосце проти Нідерландів" 1998 суд вирішив, що тривалість у 8,5 років є розумною у контексті ст. 6 Конвенції, у зв`язку зі складністю справи, а у справі "Чірікоста і Віола проти Італії", 15-річний строк розгляду визнано Європейським судом з прав людини виправданим, у зв`язку з поведінкою заявників.

З огляду на викладене, з метою дотримання принципів господарського судочинства, суд розглянув справу в межах розумного строку.

В порядку статті 240 Господарського процесуального кодексу України судом прийнято рішення у справі.

АРГУМЕНТИ СТОРІН

Позиція позивача

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов`язань за Договором поставки № ПР/НХ - 21634/НЮ від 18.11.2021, в частині оплати штрафу за постачання товарів та за прострочення строків заміни товару.

Позиція відповідача

Позиція відповідача не береться судом до уваги у зв`язку з пропуском строку для подання відзиву.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ТА ДОКАЗИ, ЩО ЇХ ПІДТВЕРДЖУТЬ

18.11.2021 між Товариством з обмеженою відповідальністю «СП ТАТА ГРУП» (далі постачальник, відповідач) та Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства" Українська залізниця" (далі покупець, позивач) було укладено договір поставки № ПР/НХ-21634/НЮ (далі договір).

Відповідно до пункту 1.1 договору, предметом договору є поставка постачальником покупцю запасних частин до автомобільної та автотракторної техніки (далі - товар) згідно зі специфікацією №1 (додаток №1). Рік виготовлення - 2021.

Найменування, кількість товару зазначені у специфікації № 1 (додаток № 1). Виробник товару зазначені у специфікації № 1 (додаток № 1) (пункти 1.2 1.3 договору).

Якість товару, який поставляється, повинна відповідати вимогам НД, які зазначені у Специфікації № 1 (додаток № 1) (пункт 2.1 договору).

Відповідно до пункту 2.3 договору, підтвердженням якості товару з боку постачальника є наступні документи: декларація постачальника про відповідність № 2589 (термін дії декларації з 15.09.2021 по 31.12.2022), сертифікат якості, паспорт, етикетка, які надаються постачальником товару покупцю при складанні договору, та при постачанні товару на склад з кожною партією.

Згідно з пунктом 2.5 договору гарантійний термін зберігання - 1 рік з дня отримання продукції кінцевим споживачем до моменту її введення в експлуатацію. Гарантійний термін експлуатації - 2 роки від дня отримання продукції кінцевим споживачем.

При виявленні дефектів товару, невідповідності кількості або якості вказаних у товаро-супровідних документах, виклик представника постачальника для участі в прийманні по якості, якості та складанні двостороннього Акту обов`язковий (пункт 2.7 договору).

Пунктом 2.8 договору передбачено, що якщо протягом гарантійного терміну зазначеного у п. 2.5 договору, будуть виявлені приховані дефекти товару або якість товару не буде відповідати умовам договору або під час приймання товару буде виявлено недостачу товару, постачальник за свій рахунок зобов`язується замінити товар на якісний та такий, що відповідає умовам договору, здійснити до поставку товару протягом 20 календарних днів з моменту письмово повідомлення покупця.

Відповідно до пункту 2.10 договору покупець має право повернути постачальнику неякісний товар.

Пунктом 4.1 договору встановлено, що товар повинен бути поставлений постачальником не пізніше 25 робочих днів від дня відправлення покупцем письмової рознарядки (підтвердженням відправлення постачальнику є касовий чек та опис поштового відділення) та відсканованому вигляді з обов`язковим накладенням ЕЦП керівника підрозділу, відповідального за укладання договору на електронну адресу постачальника tender.tata-group@ukr.net з електронної адреси покупця K.Pavlenko@dp.uz.gov.ua. Дати відправлення засобами поштового зв`язку та електронною поштою повинні співпадати.

За пунктом 4.3 договору поставка товару проводиться партіями протягом строку дії договору тільки на підставі наданої письмової рознарядки покупця, яка вважається дозволом на поставку та є підтвердженням готовності покупця до приймання товару.

Зі сторони покупця рознарядка підписується з урахуванням вимог статуту покупця щонайменше двома таким уповноваженими особами:

директор (особа, що виконує його обов`язки) регіональної філії:

перший заступник директора (особа, що виконує його обов`язки) регіональної філії;

заступник директора (особа, що виконує його обов`язки) регіональної філії, згідно з розподілом обов`язків:

головний інженер (особа, що виконує його обов`язки) регіональної філії.

Відповідно до пункту 4.5 договору, датою поставки вважається дата підписання сторонами акту приймання-передачі товару.

Товар постачається на склад покупця - структурного підрозділу «Дніпровський Головний матеріально-технічний склад» регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця», 52520, Дніпропетровська обл, Синельниківський район, смт. Іларіонове, вул. Харківська, 1а на умовах DDР (згідно з INCOTERMS 2010) у IV кварталі 2021 року (пункт 4.6 договору).

Ціна постачальника на запасні частини до автомобільної та автотракторної техніки визначається торгами. Загальна сума договору складає 905 856, 00 грн (дев`ятсот п`ять тисяч вісімсот п`ятдесят шість гривень 00 копійок) з урахуванням ПДВ 150 976, 00 грн (сто п`ятдесят тисяч дев`ятсот сімдесят шість гривень 00 копійок) (пункти 5.1 5.2 договору).

Прийом товару здійснюється покупцем на складі структурного підрозділу «Дніпровський головний матеріально-технічний склад» регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця», 52520, Дніпропетровська область, Синельниківський район, смт. Іларіонове, вул. Харківська, 1а з вимогами інструкції № П-6 від 15.06.1965 «О порядке приёмки продукции производство-технического назначения товаров народного потребления по количеству» зі змінами та доповненнями та Інструкцією № П-7 від 25.04.1966 «О порядке приёмки продукции производство-технического назначения и товаров народного потребления по качеству» зі змінами та доповненнями за наявності товарному провідних документів: товарно-транспортної накладної, рахунку-фактури, документів, які підтверджують якість товару, копії сертифікату (паспорту) якості виробника на товар. Також відповідно до пункту 201.1 статті 201 розділу V Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань Постачальник платник податку - зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) у встановлений цим Кодексом термін».

Відповідно до пункту 7.4 договору постачальник в погоджений термін, але не більше 20 календарних днів з моменту письмового повідомлення покупця, робить за свій рахунок заміну неякісного товару на якісний товар та такий, що відповідає умовам договору.

Згідно з пунктом 10.3 договору, постачальник за даним договором несе відповідальність:

- за несвоєчасну поставку товару, постачальник сплачує покупцю пеню у розмірі 0, 1 % від суми непоставленого в строк товару за кожен день прострочення,

- за прострочення поставки товару понад 30 днів додатково сплачується штраф у розмірі семи відсотків від вказаної суми, та покупець має право достроково в односторонньому порядку розірвати договір, попередивши постачальника у письмовій формі за 10 днів до дати розірвання ;

- за постачання товарів неналежної якості постачальник сплачує покупцю штраф у розмірі 20% від вартості поставленого неякісного товару. у разі прострочення строку заміни товару на якісний та покупець має право достроково в односторонньому порядку розірвати договір, переливши постачальника у письмовій формі за 10 днів до дати розірвання.

- за прострочення строків заміни товару на якісний та такий, що відповідає умовам договору. погоджених відповідно до п 2.8, 7.4 договору. постачальник сплачує покупцю пеню у розмірі 0, 1% від вартості товару, що має бути замінений, за кожен день прострочення.

- за непоставку чи недопоставку товарів постачальник сплачує покупцю штраф у розмірі 20% від суми договору, та покупець має право достроково в односторонньому порядку розірвати договір, попередивши постачальника у письмовій формі за 10 днів до дати розірвання.

Термін дії договору з моменту його підписання сторонами і до 31.12.2021 року.

16.12.2021 року покупець засобами поштового зв`язку та електронною поштою на адресу постачальника направив письмову рознарядку за вих № НЗЕ/НГ-2-3/1276 від 16.12.2021, вказана рознарядка підписана заступником директора регіональної філії Сергієм Шаповаловим та головним інженером регіональної філії Юрієм Тищенком.

В якості доказів направлення рознарядки засобами поштового зв`язку є касовий чек з описом поштового відправлення, а електронною поштою - роздруківка з електронного листування сторін (скріншот).

Отже, 16.12.2021 покупцем постачальнику надано письмовий дозвіл на поставку запасних частин до автомобільної та автотракторної техніки згідно зі специфікацією № 1.

У відповідності до видаткової накладної № 18911 від 21.12.2021 по товарно-транспортній накладній № 18911 від 21.12.2021 Постачальником поставлено 36 товарних позицій на суму 831 180, 82 грн з ПДВ.

23.12.2021 при проведенні вхідного контролю продукції СП «Дніпровський Головний матеріально-технічний склад» були виявлені невідповідності, про що складено акт № 339 від 23.12.2021 «Про виявлені при вхідному контролі недоліки продукції».

Зміст недоліків продукції:

1. Стартер 7402.3708 в кількості 5 штук на суму 44 490 грн - на корпусі виробів нанесено маркування «зготовлено в Белоруссии», у той час як вищезазначеним договором передбачено, що виготовлювачем продукції повинно бути ТОВ "Сервіскар-Д" Україна.

2. Свіча запалювання А-11Р в кількості 50 шт на суму 1 620 грн - на корпус нанесено маркування «Россия», у той час як вищезазначеним договором передбачено, що виготовлювачем продукції повинно бути ТОВ "Сервіскар-Д" Україна.

3. Підшипник вижимний 986714 в кількості 1 шт на суму 169, 51 грн - на виробі нанесено маркування ДК (Дорожня Карта), у той час як вищезазначеним договором передбачене що виготовлювачем продукції повинно бути ТОВ "Сервіскар-Д" Україна у той час як вищезазначеним договором передбачено, що виготовлювачем продукції повинно бути ТОВ "Сервіскар-Д" Україна.

4. Радіатор 33021-1301010-01 в кількості 1 штука на суму 2 052 грн - на виробі нанесено маркування ДК (Дорожня Карта), у той час як вищезазначеним договором передбачене що виготовлювачем продукції повинно бути ТОВ "Сервіскар-Д" Україна.

5. Клапан прискорювальний 100.351801 в кількості 3 шт на суму 1403, 64 грн - на виробах нанесено маркування ДК (Дорожня Карта), у той час як вищезазначеним договором передбачено, що виготовлювачем продукції повинно бути ТОВ "Сервіскар-Д" Україна.

6. Генератор 287К-370-1000 в кількості 1 штука на суму 2 998, 80 грн - корпус виробу має механічні пошкодження (подряпини) у місці нанесення маркування.

7. Турбіна у зборі 8.9456 в кількості 1 штука на суму 15 540 грн - на корпус виробу нанесено маркування завод Турбокомпрессор у той час як вищезазначеним договором передбачено, що виготовлювачем продукції повинно бути ТОВ "Сервіскар-Д" Україна.

8. Амортизатор передньої підвіски 15-2905006-11 в кількості 2 штуки на суму 3 657 грн - вироби мають візуальні відмінності один від одного, у той час як вони повинні бути абсолютно однаковими, та на корпусі двох виробів нанесено маркування 15-9050006-10 та назві виробника Агат, у той час як вищезазначеним договором передбачено, що виготовлювачем продукції повинно бути ТОВ "Сервіскар-Д" Україна.

9. Компресор 2-х циліндровий 5336-3509012-10 в кількості 1 штука на суму 6 960 грн - на корпусі нанесено логотип виробника ДК (Дорожня карта), який не відповідає умовам договору поставки, у той час як вищезазначеним договором передбачено, що виготовлювачем продукції повинно бути ТОВ "Сервіскар-Д" Україна.

10. Двигун дизеля Д-245.9Е в кількості 1 шт на суму 269 940 грн - в паспорті на продукцію зазначена дата виготовлення продукції 24.09.2020, що є порушенням п. 1.1. умов договору поставки, яким передбачено, що дата виготовлення товару повинна бути 2021 рік.

З підстав викладеного, листом за вих. № НХ-3/8 від 28.12.2021 постачальник був повідомлений про факт постачання неякісного товару, про що свідчить роздруківка з електронного листування сторін (скріншот).

04.01.2022 до СП «Дніпровський Головний матеріально-технічний склад» для участі в прийманні по кількості, якості та складання двостороннього акту прибув представник ТОВ «СП Тата Груп» Олійник Євген Сергійович, повноваження якого підтверджувались генеральним дорученням № 1.

04.01.2022 складено двосторонній Акт про фактичну якість і комплектність продукції № 339/2, де в пункті 25.3 комісія встановила, щодо невідповідності наступного товару вимогам НД або договору поставки, а саме:

- стартер 7402.3708 в кількості 5 штук на суму 44 490 грн - на корпусі виробів нанесено маркування «зготовлено в Белоруссии»;

- свіча запалювання А-11Р в кількості 50 шт на суму 1620 грн - на корпусі нанесено маркування «Россия»;

- підшипник вижимний 986714 в кількості 1 шт на суму 169, 51 грн, радіатор 33021-1301010-01 в кількості 1 штука на суму 2 052 грн, клапан прискорювальний 100.351801 в кількості 3 шт на суму 1403, 64 грн - на виробах нанесено логотип ДК (Дорожня Карта);

- генератор 287К-370-1000 в кількості 1 штука на суму 2 998, 80 грн - корпус виробу мас механічні пошкодження (подряпини) у місці нанесення маркування;

- турбіна в зборі 8.9456 в кількості 1 штука на суму 15 540 грн - на корпусі виробу нанесено маркування завод Турбокомпрессор;

- амортизатор передньої підвіски 15-2905006-11 в кількості 2 штуки на суму 3 657 грн - вироби мають візуальні відмінності один від одного, у той час як вони повинні бути абсолютно однаковими, та на корпусі двох виробів нанесено маркування 15-9050006-10 та назва виробника Агат;

- компресор 2-х циліндровий 5336-3509012-10 в кількості 1 штука на суму 6 960 грн - на корпусі нанесено логотип виробника, який не відповідає умовам договору поставки;

- двигун дизеля Д-245.9Е в кількості 1 шт на суму 269 940 грн - в паспорті на продукцію зазначена дата виготовлення продукції 24.09.2020, що є порушенням п. 1.1 умов договору поставки.

У пункті 25.4 вказаного акту комісія зазначила, що підлягає заміні постачальником/виробником: позиції згідно п. 25.3 даного акту.

Представник ТОВ «СП Тата Груп» Олійником Є.С. Акт про фактичну якість і комплектність продукції № 339/2 підписав з припискою, а саме: «Згідно вищенаведених позицій буде надано роз`яснення від виробника, щодо нанесених логотипів або маркувань інших виробників. Згідно дизельного двигуна постачальник проведе заміну. Також будуть замінені свічі запалювальні 50 шт, амортизатор 2 штуки, генератор 1 шт».

Станом на день подачі позову роз`яснень щодо нанесених логотипів або маркувань інших виробників надано не було, продукція замінена не була.

Вищезазначене і стало причиною звернення позивача до суду з позовом, в якому останній просить суд стягнути з відповідача штрафу за постачання товарів неналежної якості у розмірі 69 766, 19 грн та пені за прострочення строків заміни товару у розмірі 63 487, 23 грн.

ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ СТОРІН, ВИСНОВКИ СУДУ

Щодо стягнення

Частиною 1 статті 612 Цивільного кодексу України визначено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Згідно зі статтею 230, пунктом 4 статті 231 Господарського кодексу України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання. У разі, якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором.

Згідно з статтею 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання.

У відповідності до частини 2 статті 551 Цивільного кодексу України якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства. Розмір неустойки, встановлений законом, може бути збільшений у договорі. Сторони можуть домовитися про зменшення розміру неустойки, встановленого актом цивільного законодавства, крім випадків, передбачених законом.

З наведених норм вбачається, що сторони договору, за відсутності встановлених спеціальними законами обмежень, не позбавлені права передбачити у договорі господарську санкцію, що стягується за прострочення негрошового зобов`язання у відсотках до суми невиконаного зобов`язання за кожен день прострочення, та звернутися з вимогою про її стягнення у зв`язку з простроченням зобов`язання.

Згідно з пунктом 10.3 договору, постачальник за даним договором несе відповідальність:

- за несвоєчасну поставку товару, постачальник сплачує покупцю пеню у розмірі 0, 1 % від суми непоставленого в строк товару за кожен день прострочення,

- за прострочення поставки товару понад 30 днів додатково сплачується штраф у розмірі семи відсотків від вказаної суми, та покупець має право достроково в односторонньому порядку розірвати договір, попередивши постачальника у письмовій формі за 10 днів до дати розірвання ;

- за постачання товарів неналежної якості постачальник сплачує покупцю штраф у розмірі 20% від вартості поставленого неякісного товару. у разі прострочення строку заміни товару на якісний та покупець має право достроково в односторонньому порядку розірвати договір, переливши постачальника у письмовій формі за 10 днів до дати розірвання.

- за прострочення строків заміни товару на якісний та такий, що відповідає умовам договору. погоджених відповідно до п 2.8, 7.4 договору. постачальник сплачує покупцю пеню у розмірі 0, 1% від вартості товару, що має бути замінений, за кожен день прострочення.

- за непоставку чи недопоставку товарів постачальник сплачує покупцю штраф у розмірі 20% від суми договору, та покупець має право достроково в односторонньому порядку розірвати договір, попередивши постачальника у письмовій формі за 10 днів до дати розірвання.

При виявленні дефектів товару, невідповідності кількості або якості вказаних у товаро-супровідних документах, виклик представника постачальника для участі в прийманні по якості, якості та складанні двостороннього Акту обов`язковий (пункт 2.7 договору).

23.12.2021 при проведенні вхідного контролю продукції СП «Дніпровський Головний матеріально-технічний склад» були виявлені невідповідності, про що складено акт № 339 від 23.12.2021 «Про виявлені при вхідному контролі недоліки продукції».

Листом за вих № НХ-3/8Ш від 28.12.2021 Товариство з обмеженою відповідальністю «СП ТАТА ГРУП» повідомлений про факт постачання неякісного товару, про що свідчить роздруківка з електронного листування сторін (скріншот).

04.01.2022 до СП «Дніпровський Головний матеріально-технічний склад» для участі в прийманні по кількості, якості та складання двостороннього акту прибув представник ТОВ «СП Тата Груп» Олійник Євген Сергійович, повноваження якого підтверджувались генеральним дорученням № 1.

04.01.2022 складено двосторонній Акт про фактичну якість і комплектність продукції № 339/2.

Представник ТОВ «СП Тата Груп» Олійником Є.С. Акт про фактичну якість і комплектність продукції № 339/2 підписав з припискою, а саме: «Згідно вищенаведених позицій буде надано роз`яснення від виробника, щодо нанесених логотипів або маркувань інших виробників. Згідно дизельного двигуна постачальник проведе заміну. Також будуть замінені свічі запалювальні 50 шт, амортизатор 2 штуки, генератор 1 шт».

Пунктом 2.8 договору передбачено, що якщо протягом гарантійного терміну зазначеного у п. 2.5 договору, будуть виявлені приховані дефекти товару або якість товару не буде відповідати умовам договору або під час приймання товару буде виявлено недостачу товару, постачальник за свій рахунок зобов`язується замінити товар на якісний та такий, що відповідає умовам договору, здійснити до поставку товару протягом 20 календарних днів з моменту письмово повідомлення покупця.

Як вже зазначалось, 04.01.2022 за участі представника постачальника був складений Акт про фактичну якість і комплектність продукції № 339/2.

Тому 04.01.2022 вважається днем, коли постачальник був повідомлений про факт постачання неякісного товару, отже строк зобов`язання товару на якісний та такий, що відповідає умовам договору є таким, що настав 24.01.2022.

Відповідачем роз`яснень щодо нанесених логотипів або маркувань інших виробників надано не було, продукція замінена не була.

Перевіривши заявлену до стягнення з відповідача суму штрафу та пені, суд дійшов висновку, що розрахунок останньої є обґрунтованим, арифметично вірним та таким, що не суперечить нормам чинного законодавства, у зв`язку з чим вимоги в цій частині підлягаю задоволенню в повному обсязі, а саме штрафу за постачання товарів неналежної якості у розмірі 69 766, 19 грн та пені за прострочення строків заміни товару у розмірі 63 487, 23 грн.

Згідно з статті 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідачем не спростовано належними засобами доказування обставин, на які посилається позивач в обґрунтування своїх позовних вимог.

Таким чином, позовні вимоги Акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства" Українська залізниця" є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

СУДОВІ ВИТРАТИ

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України витрати зі сплати судового збору в розмірі 2 481 грн покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 231, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «СП Тата Груп» (49000, м. Дніпро, вул. Караваєва, буд. 39; ідентифікаційний код 40257391) на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03150, м. Київ, вул. Єжи ґедройця, 5; ідентифікаційний код 40075815) в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (49600, м. Дніпро, пр-т Дмитра Яворницького, 108; ідентифікаційний код 40081237) штраф за постачання товарів неналежної якості у розмірі 69 766, 19 грн, пеню за прострочення строків заміни товару у розмірі 63 487, 23 грн та витрати зі сплати судового збору в розмірі 2 481 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя В.І. Ярошенко

Дата ухвалення рішення23.12.2022
Оприлюднено29.12.2022
Номер документу108133368
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —904/2123/22

Постанова від 26.06.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 06.02.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Ухвала від 27.01.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Орєшкіна Еліна Валеріївна

Судовий наказ від 16.01.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ярошенко Вікторія Ігорівна

Рішення від 23.12.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ярошенко Вікторія Ігорівна

Ухвала від 07.10.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Ярошенко Вікторія Ігорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні