Матеріа л № 3-1779/10
П О С Т А Н О В А
20 серпня 2010 року
Суддя Запорізького районн ого суду Запорізької області Гончаренко П.П.,
розглянувши матеріали, що надійшли з Відділу внутрішн ьої безпеки при ДПА у Запоріз ькій області УВБ ДПА України про притягнення до адмініст ративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМА ЦІЯ_2, уродженка м. Запоріжж я, громадянки України, працюю чої головним державним подат ковим ревізором-інспектором ДПІ у Запорізькому районі За порізької області, проживаю чої та зареєстрованої за адр есою: АДРЕСА_1,
за правопорушення, передба чене п. «г» ч.1 ст. 5 Закону Украї ни «Про боротьбу з корупцією »,
В С Т А Н О В И В :
Згідно протоколу про адмі ністративне правопорушення , пов*язане з корупцією від 17.08.201 0р., встановлено, що ОСОБА_1 , займаючи посаду в органах де ржавної податкової служби го ловного державного податков ого ревізора-інспектора відд ілу податкового контролю юри дичних осіб ДПІ у Запорізько му районі Запорізької област і, порушила спеціальні обмеж ення, встановлені у відношен ні державних службовців, пер едбачені п. «г» ч. 1 ст. 5 Закону У країни «Про боротьбу з коруп цією».
07.06.2010 р. ОСОБА_1 наказом ДПІ у Запорізькому районі була п ризначена на посаду головног о державного податкового рев ізора-інспектора відділу под аткового контролю юридичних осіб, в ДПІ у Запорізькому рай оні працює з грудня 2006 року.
26.12.2006 року ОСОБА_1 прийняла присягу державного службовц я та попереджена про спеціал ьні обмеження, встановлені З аконами України «Про боротьб у з корупцією» та «Про держав ну службу».
Згідно п. 1.3. розділу 1 «Посадо вої інструкції», затверджено ї 08.07.2010 року начальником ДПІ у З апорізькому районі, ОСОБА_1 , в своїй службовій діяльнос ті керується Конституцією Ук раїни, Законами України, інши ми нормативно-правовими акта ми.
Відповідно до п.п. 2.12.10, п.п. 2.12.19 ро зділу 3 «Посадової інструкці ї», на неї покладено функції п роведення зустрічних переві рок платників ПДВ та докумен тальних (планових та позапла нових) перевірок, відповідно до п.п. 2.22.1. розділу 2 на неї покла дено функції отримання та оп рацювання запитів інших орга нів державної податкової слу жби.
На адресу ДПІ у Запорізьком у районі надійшов запит ДПІ у Шевченківському районі № 147/7/23 -216 від 13.01.2010 р. на проведення зуст річної перевірки ТОВ «Розумі вське агро» (код за ЄДРПОУ 31429619) з питань взаємовідносин з ТО В «МАІК «Новація» (код за ЄДРП ОУ 36605271) за період вересень-жовт ень 2009 р.
В запиті зазначено, що співр обітниками ДПІ у Шевченківсь кому районі проводиться поза планова документальна перев ірка щодо правомірності форм ування податкового кредиту т а правильності визначення ві д»ємного значення ПДВ за пер іод вересень-жовтень 2009 р., тому на виконання п.п. 4.5 п. 4 Наказу ДП А України від 18.08.2005 р. № 350 «Про зат вердження Методичних рекоме ндацій щодо взаємодії між пі дрозділами органів державно ї податкової служби України при організації та проведенн і перевірок достовірності на рахування бюджетного відшко дування податку на додану ва ртість», наказу від 21.05.2003 р. № 233 «П ро затвердження Положення пр о банк даних о сумнівних фіна нсових операціях» у зв»язку з тим, що дана операція виклик ає певні сумніви, просить про вести зустрічну перевірку ТО В «Розумівське агро» (код за Є ДРПОУ 31429619), залученого до схеми постачання вищевказаного пі дприємства у 1 ланці та є безпо середнім постачальником ТОВ «МАІК «Новація». Зазначений запит було розписано на голо вного державного податковог о ревізора-інспектора відділ у податкового контролю юриди чних осіб ДПІ у Запорізькому районі м. Запоріжжя ОСОБА_1 «для виконання».
15.03.2010 р. листом за № 2620/10/23-212 ДПІ у За порізькому районі, на адресу підприємства ТОВ «Розумівсь ке агро» було направлено зап ит про надання у термін до 25.03.2010 р. пояснення та документальн ого підтвердження з питань в заємовідносин з ТОВ «МАІК «Н овація» у вересні-жовтні 2009 р. ( отримано посадовими особами СГД 16.03.2010 р.).
26.03.2010 р. листом № 15 (вх.. № 1616/10 від 30.03. 2010 р.) ТОВ «Розумівське агро» бу ло надано письмову ДПІ у Запо різькому районі відповідь та копії усіх необхідних докум ентів, що підтверджують взає мовідносини з ТОВ «Розумівсь ке агро» у вересні-жовтні 2009 р. зазначений лист з додатками було розписано на начальника відділу податкового контрол ю юридичних осіб Плечун С.П ., та фактично згідно надани х пояснень передано начальни ком відділу для виконання О СОБА_1
Лише 27.07.2010 р. головним державн им податковим ревізором-інсп ектором відділу податкового контролю юридичних осіб ДПІ у Запорізькому районі м. Запо ріжжя ОСОБА_1 на лист № 147/7/23-21 6 було підготовлено лист № 8297/7/23- 211 на адресу ДПІ у Шевченківсь кому районі м. Запоріжжя, в яко му зазначено, що згідно вимог ст.. 11 Закону України № 509-ХІІ від 04.12.1990 р. «Про державну податков у службу в Україні» із змінам и та доповненнями підприємст ву на юридичну адресу було на діслано повідомлення з проха нням на протязі 10 днів надати пояснення та документальне п ідтвердження щодо вище вказа них відносин, але на теперішн ій час інформація не надана. П ри отриманні документів чи і ншої інформації Ват запи т буде виконано та оформлено згідно наказу ДПА України ві д 11.09.2008 р. № 584 в найкоротший термі н.
Але, фактично запит за № 2620/10/23-2 12 від 15.03.2010 р. було отримано посад овими особами підприємства о собисто під підпис, а 26.03.2010 р. лис том № 15 (вх.. № 1616/10 від 30.03.2010 р.) ТОВ «Ро зумівське агро» було надано письмову відповідь та копії документів, що підтверджують взаємовідносини з ТОВ «Розу мівське агро» у вересні-жовт ні 2009 р. зазначений лист було ро зписано на начальника відділ у податкового контролю юриди чних осіб Плечун С.П. та пе редано виконавцю запиту ОС ОБА_1
Відповідно до п.п. 4.4 п. 4 Наказу ДПА України від 18.08.2005 р. № 350 «Пров едення перевірки з питань пр авових відносин» забезпечує ться підрозділом податковог о контролю юридичних осіб (оп одаткування фізичних осіб) о ргану державної податкової с лужби, де суб»єкт господарюв ання, щодо якого проводиться перевірка з питань правових відносин за ланцюгом, знаход иться на податковому обліку. Результати перевірки з пита нь правових відносин оформлю ються у порядку, передбачено му наказом ДПА України від 11.09.2 008 р. № 584 «Про затвердження зраз ків форм актів перевірок та М етодичних рекомендацій щодо їх оформлення» зі змінами та доповненнями.
Термін виконання запиту на проведення перевірки з пита нь правових відносин не пови нен перевищувати двадцять ка лендарних днів від дня надхо дження запиту.
Відповідно до п.п. 4.5 п. 4 Наказу ДПА України від 18.08.2005 р. № 350: Орган податкової служби, який пров одив перевірку з питань прав ових відносин постачальника , зобов»язаний забезпечити о рганізацію та проведення пер евірки з питань правових від носин постачальника наступн ої ланки у випадку, коли такі с уб»єкти господарювання пере бувають на обліку в цій же ДПІ без додаткового запиту на пр оведення такої перевірки пос тачальника наступної ланки. Перевірки з питань правових відносин постачальників лан ок (крім першої) ланцюгів пост ачання обмежити перевіркою с уб»єктів господарювання, сум а ПДВ по проведених операція х з якими становить за один по датковий період 10 тис. грн.. і бі льше для юридичної особи та 5 т ис. грн.. і більше для фізичної особи. Відповідно до ст.. 11-1 Зак ону України № 509-ХІІ від 04.12.1990 р. «П ро державну податкову службу в Україні» із змінами та допо вненнями : «плановою виїзної перевіркою вважається перев ірка платника податків щодо своєчасності достовірності , повноти нарахування та спла ти ним податків та зборів (обо в»язкових платежів), яка пере дбачена у плані роботи орган у державної податкової служб и і проводиться за місцезнах одженням такого платника под атків чи за місцем розташува ння об»єкта права власності, стосовно якого проводиться планова виїзна перевірка».
Планова виїзна перевірка п роводиться за сукупними пока зниками фінансово-господарс ької діяльності платника под атків за письмовим рішенням керівника відповідного орга ну державної податкової служ би не частіше одного разу на к алендарний рік.
Позаплановою виїзною пере віркою вважається перевірка , яка не передбачена в планах р оботи органу державної подат кової служби і проводиться з а наявності хоча б однієї з та ких обставин:
1. За наслідками перевіро к інших платників податків в иявлено факти, які свідчать п ро порушення платником подат ків законів України про опод аткування, валютного законод авства, якщо платник податкі в не надасть пояснення та їх д окументальні підтвердження на обов»язковий письмовий з апит органу державної податк ової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту;
2. Платником податків не под ано в установлений строк под аткову декларацію або розрах унки, якщо їх подання передба чено законом;
3. Виявлено недостовірніст ь даних, що містяться у податк овій декларації, поданій пла тником податків, якщо платни к податків не надасть поясне ння та їх документальні підт вердження на обов»язковий пи сьмовий запит органу державн ої податкової служби протяго м десяти робочих днів з дня от римання запиту;
4. Платник податків у встано вленому порядку скаргу про п орушення законодавства поса довими особами органу держав ної податкової служби під ча с проведення планової чи поз апланової виїзної перевірки , в якій вимагає повного або ча сткового скасування результ атів відповідної перевірки;
5. У разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отри маних від особи, яка мала прав ові відносини з платником по датків, якщо платник податкі в не надасть пояснення та їх д окументальні підтвердження на обов»язковий письмовий з апит органу державної податк ової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до ст.. 1 Закону України «Про інформацію» ві д 2 жовтня 1992 року № 2657-ХІІзі змін ами та доповненнями : «Під інф ормацією цей Закон розуміє д окументовані або публічно ог олошені відомості про події та явища, що відбуваються у су спільстві, державі та навкол ишньому природному середови щі».
Статтею 2 цього Закону встан овлено загальні правові осно ви одержання, використання, п оширення та зберігання інфор мації, закріплює право особи на інформацію в усіх сферах с успільного і державного житт я України, а також систему інф ормації, її джерела, визначає статус учасників інформацій них відносин, регулює доступ до інформації та забезпечує її охорону, захищає особу та с успільство від неправдивої і нформації.
Відповідно до статті 3 цього Закону : «Дія цього Закону пош ирюється на інформаційні від носини, які виникають у всіх с ферах життя і діяльності сус пільства і держави при одерж анні, використанні, поширенн і та зберіганні інформації».
Відповідно до статті 5 цього Закону : «Основними принципа ми інформаційних відносин є гарантованість права на інфо рмацію, відкритість, доступн ість інформації та свобода ї ї обміну, об»активність, віро гідність інформації, повнота і точність інформації, закон ність одержання, використанн я, поширення та зберігання ін формації».
Відповідно до статті 7 цього Закону : «Суб»єктами інформа ційних відносин є: громадяни України; юридичні особи; держ ава…».
Відповідно до статті 8 цього Закону : «Об»єктами інформац ійних відносин є документова на або публічно оголошувана інформація про події та явищ а в галузі політики, економік и, культури, охорони здоров»я , а також у соціальній, екологі чній, міжнародній та інших сф ерах».
Відповідно до статті 18 цьог о Закону : «основними видами і нформації є: статистична інф ормація; адміністративна інф ормація (дані); масова інформа ція; інформація про діяльніс ть державних органів влади т а органів місцевого і регіон ального самоврядування; прав ова інформація; інформація п ро особу; інформація довідко во-енциклопедичного характе ру; соціологічна інформація» .
Відповідно до статті 21 цьог о Закону : «Інформація держав них органів та органів місце вого і регіонального самовря дування - це офіційна докум ентована інформація, яка ств орюється в процесі поточної діяльності законодавчої, вик онавчої та судової влади, орг анів місцевого і регіонально го самоврядування.
Основними джерелами цієї і нформації є: законодавчі акт и України, інші акти, що прийма ються Верховною Радою та її о рганами, акти Президента Укр аїни, підзаконні нормативні акти, ненормативні акти держ авних органів, акти органів м ісцевого і регіонального сам оврядування.
Інформація державних орга нів та органів місцевого і ре гіонального самоврядування доводиться до відома заінте ресованих осіб шляхом:
Опублікування її в офіційн их друкованих виданнях або п оширення інформаційними слу жбами відповідних державних органів і організацій;
Опублікування її в друкова них засобах масової інформац ії або публічного оголошення через аудіо- та аудіовізуаль ні засоби масової інформації ;
Безпосереднього доведення її до заінтересованих осіб (у сно, письмово чи іншими спосо бами)…
Джерела і порядок одержанн я, використання, поширення та зберігання офіційної інформ ації державних органів та ор ганів місцевого і регіональн ого самоврядування визначаю ться законодавчими актами пр о ці органи».
Відповідно до статті 26 цьог о Закону : «Джерелами інформа ції є передбачені або встано влені Законом носії інформац ії: документи та інші носії ін формації, які являють собою м атеріальні об»єкти, що збері гають інформацію, а також пов ідомлення засобів масової ін формації, публічні виступи».
Відповідно до статті 27 цьог о Закону : «Документ - це пере дбачена законом матеріальна форма одержання, зберігання , використання і поширення ін формації шляхом фіксації її на папері, магнітній, кіно-, ві део-, фотоплівці або на іншому носієві. Первинний документ - це документ, що містить в с обі вихідну інформацію. Втор инний документ - це докумен т, що являє собою результат ан алітико-синтетичної та іншої переробки одного або кілько х документів».
Відповідно до статті 47 цьог о Закону : «Порушення законод авства України про інформаці ю тягне за собою дисциплінар ну, цивільно-правову, адмініс тративну або кримінальну від повідальність згідно з закон одавством України. Відповіда льність за порушення законод авства про інформацію несуть особи, винні у вчиненні таких порушень як: необґрунтована відмова від надання відпові дної інформації; надання інф ормації, що не відповідає дій сності; несвоєчасне надання інформації; навмисне прихову вання інформації; примушення до поширення або перешкоджа ння поширенню певної інформа ції, а також цензура; поширенн я відомостей, що не відповіда ють дійсності, ганьблять чес ть і гідність особи; безпідст авна відмова від поширення п евної інформації…».
Відповідно до статті 47 цьог о Закону : «Порушення законод авства України про інформаці ю тягне за собою дисциплінар ну, цивільно-правову, адмініс тративну або кримінальну від повідальність згідно з закон одавством України. Відповіда льність за порушення законод авства про інформацію несуть особи, винні у вчиненні таких порушень, як: необґрунтована відмова від надання відпові дної інформації; надання інф ормації, що не відповідає дій сності; несвоєчасне надання інформації; навмисне прихову вання інформації; примушення до поширення або перешкоджа ння поширенню певної інформа ції, а також цензура; поширенн я відомостей, що не відповіда ють дійсності, ганьблять чес ть і гідність особи; безпідст авна відмова від поширення п евної інформації…».
Таким чином, в порушення п.п . 4.4. п. 4 Наказу ДПА України від 18.08 .2005 р. № 350, ст..ст. 5, 27, 33, 47 Закону Украї ни «Про інформацію» від 02.10.1992 р. № 2657-ХІІ зі змінами та доповнен нями головним державним пода тковим ревізором-інспекторо м відділу податкового контро лю юридичних осіб ДПІ у Запор ізькому районі Запорізької о бласті ОСОБА_1 на запит ДП І у Шевченківському районі № 147/7/23-216 від 13.01.2010 р. (вх.. № 250/7 від 29.01.2010 р.) н а проведення зустрічної пере вірки ТОВ «Розумівське агро» (код за ЄДРПОУ 31429619) з питань вза ємовідносин з ТОВ «МАІК «Нов ація» (код за ЄДРПОУ 36605271) за пер іод вересень-жовтень 2009 р. було підготовлено лист № 8297/7/23-211 від 2 7.07.2010 р. на адресу ДПІ у Шевченкі вському районі, в якому зазна чено недостовірну інформаці ю, яка не відповідає дійсност і.
Зазначене порушення призв ело до неможливості підтверд ження співробітниками ДПІ у Шевченківському районі м. За поріжжя податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «МАІК «Новація» по взаєм овідносинах з ТОВ «Розумівсь ке агро» в розмірі 330528,67 грн. за п еріод вересень-жовтень 2009 р.
В судовому засіданні право порушник ОСОБА_1 пояснила про обставини правопорушенн я та провину визнала та поясн ила, що дійсно, зустрічну пере вірку по запиту ДПІ у Шевченк івському районі м. Запоріжжя вона не проводила, т.я. не було повного пакету документів щ одо взаємовідносин з контраг ентом.
Вина ОСОБА_1 у скоєнні пр авопорушення, пов*язаного з к орупцією, підтверджується ма теріалами, що долучені до про токолу про адміністративне п равопорушення:
Поясненнями генерального директора ТОВ «Розумівське а гро» ОСОБА_3, головного бу хгалтера ТОВ «МАІК «Новація» ОСОБА_4;
Копією запиту № 779/27-095 від 11.08.10 р. начальника ВВБ при ДПА у За порізькій області УВБ ДПА Ук раїни до начальника ДПІ у Шев ченківському районі м. Запор іжжя;
Копією актуального запит у щодо проведення зустрічної перевірки № 147/7/23-216 від 13.01.2010 р. до ДП І у Запорізькому районі Запо різької області та ДПІ у Шевч енківському районі м. Запорі жжя;
Копією запиту № 778/27-095 від 11.08.10 р. начальника ВВБ при ДПА у За порізькій області УВБ ДПА Ук раїни до начальника ДПІ у Зап орізькому районі;
Копіює відповіді № 8942/8/23-212 ві д 11.08.2010 р. ДПІ у Запорізькому рай оні Запорізької області;
Копією наказу № 30-о від 07.06.2010 р. про призначення ОСОБА_1 з 08.06.2010 р. на посаду головного де ржавного податкового ревізо ра-інспектора відділу податк ового контролю юридичних осі б на період соціальної відпу стки по догляду за дитиною до досягнення нею 3-річного віку ОСОБА_6, як таку, що пройшла за конкурсом;
Копією Присяги державног о службовця від 26.12.2006 р. та копіє ю Попередження про спеціальн і обмеження, встановлені Зак оном України «Про державну с лужбу», «Про боротьбу з коруп цією» щодо прийняття на держ авну службу та проходження д ержавної служби, підписані 01.1 2.2006 р.;
Копією Посадової інструк ції головному державному под атковому ревізору інспектор у по проведенню документальн их перевірок відділу податко вого контролю юридичних осіб ДПІ у Запорізькому районі За порізької області ОСОБА_1 , ознайомленій 08.06.2010 р.;
Довідкою № 793 від 12.08.2010 р. надано ю головним державним податко вим ревізором-інспектором 2-г о оперативного сектору ВВБ п ри ДПА у Запорізькій області УВБ ДПА України Півень Л.Ю. на адресу начальника ВВБ при ДПА у Запорізькій області УВ Б ДПА України.
Згідно п. «г» ч.1 ст.5 «Спеціал ьні обмеження щодо державних службовців та інших осіб, упо вноважених на виконання функ цій держави, спрямовані на по передження корупції» Закону України «Про боротьбу з кору пцією» державний службовець , або інша особа, уповнова жена на виконання функцій де ржави, не має права відмовлят и фізичним та юридичним особ ам в інформації, надання якої передбачено правовими актам и, умисно затримувати її, нада вати недостовірну чи неповну інформацію.
Згідно ст.8 Закону України « Про боротьбу з корупцією» по рушення будь-якого із зазнач ених у статті 5 цього Закону об межень тягне за собою адміні стративну відповідальність у вигляді штрафу в розмірі п*я тнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Розглянувши матеріали спр ави та враховуючи вимоги ст. 33 КпАП України, суддя приходит ь до висновку про необхідніс ть накладення на правопорушн ика стягнення, достатнього д ля його виховання, а саме - ш трафу у розмірі п*ятнадцяти н еоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі викладеного , керуючись ст.ст. 33, 283, 284 КУпАП, ст .ст. 5, 8 Закону України «Про боро тьбу з корупцією», суддя
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 визнати винно ю у скоєнні правопорушення, п ередбаченого п. «г» ч. 1 ст. 5 Зак ону України «Про боротьбу з к орупцією» та накласти адміні стративне стягнення у вигляд і штрафу в розмірі 255 (двісті п» ятдесят п»ять) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 на кор исть Державного бюджету Запо різького району, р/р 31110106700122, код 21 081100, код ЄДРПОУ 34677014, УДК в Запоріз ькій області, МФО 813015 штраф в су мі 255 грн.
Скаргу на постанову та про тест прокурора по справі про адміністративне правопоруш ення може бути подано протяг ом 10 днів з дня винесення пост анови.
СУДДЯ П.П.Гончар енко
Суд | Запорізький районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2010 |
Оприлюднено | 25.08.2010 |
Номер документу | 10826561 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
Резнік Ю. В.
Адмінправопорушення
Березнівський районний суд Рівненської області
Мельник Василь Ярославович
Адмінправопорушення
Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області
Кузьменко В'ячеслав Володимирович
Адмінправопорушення
Приморський районний суд Запорізької області
Булашев Роман Леонідович
Адмінправопорушення
Станично-Луганський районний суд Луганської області
Дьоміна Олена Петрівна
Адмінправопорушення
Крюківський районний суд м.Кременчука
Якимець Тетяна Євстафіївна
Адмінправопорушення
Хмільницький міськрайонний суд Вінницької області
Біла Людмила Михайлівна
Адмінправопорушення
Косівський районний суд Івано-Франківської області
Гордій Володимир Іванович
Адмінправопорушення
Канівський міськрайонний суд Черкаської області
Штих Катерина Михайлівська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні