441/180/22 2/441/60/2023
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.01.2023 Городоцький районний суд Львівської області в складі:
головуючого - Ференц О.І.
за участю секретаря судових засідань - Пеленської Х.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Городок за участю позивачки ОСОБА_1 , її представника ОСОБА_2 та представника відповідача ОСОБА_3 ОСОБА_4 , за правилами загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_3 , Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, - Городоцька міська рада Львівського району Львівської області, Приватне підприємство «Інформаційний кадастровий центр», державний реєстратор відділу № 1 ГУ Держгеокадастру у Львівській області Фостяк Н.С., про скасування державної реєстрації земельної ділянки, -
В С Т А Н О В И В:
03.02.2022 позивачка звернулася до суду із позовом, покликаючись на те, що вона є власницею будинку АДРЕСА_1 . В 2020 вона розпочала приватизацію земельної ділянки для обслуговування вказаного будинку, при виготовленні технічної документації нею було виявлено, що її сусідка ОСОБА_3 всупереч рішенню Городоцького районного суду Львівської області від 27.03.2015 та рішенню Городоцької міської ради № 2105 від 10.07.2014 при приватизації земельної ділянки для обслуговування належного їй будинку протиправно включила частину земельної ділянки, яка не має входити до кадастрового плану її земельної ділянки, так як є проїздом загального користування. Крім цього з Кадастрової карти України вбачається, що в Державному земельному кадастрі проведено державну реєстрацію земельної ділянки 4620910100:29:017:0147. У зв`язку з наведеним 16.01.2021 вона звернулася до Городоцької міської ради Львівської області, яка подала лист начальнику відділу Держгеокадастру у Городоцькому районі, в якому просила скасувати державну реєстрацію вищевказаної земельної ділянки з тих підстав, що, по-перше, в кадастровий план включено частину земельної ділянки, що є землями загального користування (проїздом), по-друге, протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини Заявниці. Між тим вказану вимогу відділом Держгеокадастру виконано не було. Листом Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 26.08.2021 її доньці відмовлено у скасуванні в Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 4620910100:29:017:0147 з місцем розташування в АДРЕСА_2 з тих підстав, що виправлення помилок, допущених при веденні Державного земельного кадастру здійснюється у відповідності до ст.37 Закону України «Про державний земельний кадастр», тобто такі зміни можна внести лише після внесення відповідних змін в технічній документації ОСОБА_3 .. Між тим відповідачка ОСОБА_3 відмовляється добровільно внести зміни в технічну документацію.
Вказувала, що оскільки ОСОБА_3 протиправно надала недостовірну інформацію ліцензованій земельній фірмі ПП «Інформаційний кадастровий центр» стосовно площі земельної ділянки, яку мала намір приватизувати, в таку площу було включено земельну ділянку, яка є заїздом загального користування, як наслідок було проведено державну реєстрацію земельної ділянки із кадастровим номером 4620910100:29:017:0147, що порушує її права і може порушувати права інших осіб в майбутньому, в досудовому порядку ОСОБА_3 не внесла відповідні зміни в технічну документацію, що унеможливлює скасування державної реєстрації земельної ділянки в позасудовому порядку. Просила суд постановити рішення, яким скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 0.0463 га, кадастровий номер 4620910100:29:017:0147, для будівництва та обслуговування житлового будинку в АДРЕСА_2 із скасуванням запису щодо вказаної земельної ділянки в Поземельній книзі.
В судовому засіданні позивач та її представник вимоги позовної заяви підтримали, додатково представник позивача пояснила, що спір між позивачкою та ОСОБА_3 з приводу спірного заїзду триває більше 20 років. При оформленні позивачкою правовстановлюючих документів на свою земельну ділянку з`ясувалося, що спірний проїзд уже неправомірно включений в сформовану земельну ділянку відповідачки. ОСОБА_1 опинилася в ситуації, коли обмежена в доїзді до належної їй нерухомості, наявність проїзду була встановлена рішенням суду, також через включення його в спірну земельну ділянку Городоцька міська рада Львівської області відмовила ОСОБА_5 в затвердженні технічної документації на землю. Рішенням міської ради ОСОБА_5 було зобовязано демонтувати стовпці з проїзду загального користування, також її зобов`язували привести у відповідність технічну документацію, але відповідачка відповідне рішення не виконала.
Представник відповідачки ОСОБА_3 ОСОБА_4 , подав суду письмові міркування щодо позовних вимог, згідно з якими проти задоволення позову заперечує з наступних міркувань. Жодних порушень з боку відповідачів при державній реєстрації спірної земельної ділянки немає, всі реєстраційні дії були вчинені у відповідності з вимогами чинного законодавства, яким регулюється дане питання, доказів протилежного позивачкою не надано. Відповідно до ст.24 Закону України «Про державний земельний кадастр» державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Для державної реєстрації земельної ділянки державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, документацію із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки а електронній формі та формі електронного документа. Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельної ділянки, протягом 14 днів з дня реєстрації заяви перевіряє відповідність документів вимогам законодавства, за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації. Підставою для такої відмови є подання заявником документів, передбачених частиною 4 цієї статті, не в повному обсязі, невідповідність поданих документів вимогам законодавства, знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. ОСОБА_3 з метою державної реєстрації спірної земельної ділянки 27.11.2013 подала до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області заяву про державну реєстрацію земельної ділянки та Технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право на земельну ділянку, виготовлену ПП «Інформаційно-кадастровий центр», тобто усі необхідні документи, передбачені ст.24 вищевказаного Закону. При цьому згідно даних Технічної документації спірна земельна ділянка в таких зовнішніх межах була встановлена та погоджена комісією в складі міського голови м. Городок, землевпорядника, землекористувача ОСОБА_3 та суміжного землекористувача ОСОБА_6 25.10.2012, план земельної ділянки в таких зовнішніх межах був погоджений головою Городоцької міської ради, а кадастровий план начальником управління Держгеокадастру у Городоцькому районі Львівської області. Як вбачається із Висновку управління Держгеокадастру у Городоцькому районі Львівської області № 3606 від 15.11.2012, розглянувши технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку, яка передається у власність ОСОБА_3 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, управління Держкомзему у Городоцькому районі Львівської області погоджує технічну документацію та підтверджує, що права інших осіб на користування земельною ділянкою площе. 0.0470 га не зареєстровані. Зважаючи на відсутність передбачених Законом підстав для відмови у державній реєстрації земельної ділянки за результатами перевірки, державним кадастровим реєстратором здійснено державну реєстрацію земельної ділянки площею 0.0463 га від 27.11.2013 та присвоєно кадастровий номер 4620910100:29:017:0147. З іншого боку, якщо мова йде про нібито допущену органом місцевого самоврядування помилку при погодженні зовнішніх меж або про технічну помилку, допущену землевпорядною організацією при визначенні цих меж, то варто зазначити, що внесення виправлень технічних помилок також чітко регламентовано профільним законодавством, однак нічого такого представниками Городоцької міської ради зроблено не було. Крім того зазначає, що згідно ст.9 Закону України «Про державний земельний кадастр» внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюється державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний кадастровий реєстратор має посвідчення Державного кадастрового реєстратора та власну печатку і, крім того, доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову в здійсненні таких дій. Таким чином з урахуванням предмета позову, скасування державної реєстрації земельної ділянки відноситься до виключної компетенції Державного кадастрового реєстратора, який, однак, до участі у справі в якості співвідповідача не залучений, що є окремою самостійною підставою для відмови у задоволенні позовних вимог.
Представниця відповідача Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, в судове засідання не з`явилася, згідно поданого відзиву на позовну заяву ст.24 Закону України «Про державний земельний кадастр» встановлено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. При цьому для реєстрації державному кадастровому реєстратору подаються заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, та документацію із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки, в електронній формі та формі електронного документа. Підставами для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є подання заявником документів не в повному обсязі, невідповідність поданих документів вимогам законодавства та знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається реєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. Державна реєстрація земельної ділянки скасовується державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі поділу чи об`єднання земельних ділянок, якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника, ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Відповідно до інформації Відділу № 1 Управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Львівській області для державної реєстрації спірної земельної ділянки ОСОБА_3 було подано заяву та технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, виготовлену ПП «Інформаційно-кадастровий центр», тобто усі необхідні документи, визначені ст.24 Закону України «Про Державний земельний кадастр». Зважаючи на відсутність передбачених Законом підстав для відмови у державній реєстрації земельної ділянки, за результатами перевірки Державним кадастровим реєстратором здійснено державну реєстрацію земельної ділянки площею 0.0463 га від 27.11.2013 та присвоєно кадастровий номер 4620910100:29:017:0147. Відтак вони не вбачають правових підстав для скасування в Державному земельному кадастрі державної реєстрації спірної земельної ділянки. Поруч з цим технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, виготовлена ПП «Інформаційно-кадастровий центр», не передавалася розробником на зберігання до місцевого фонду документації із землеустрою. Відповідно до інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що надходить в порядку взаємодії інформаційних систем Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у відповідності до ст.30 Закону, інформація про реєстрацію речового права на спірну земельну ділянку не надходила. В продовження вказала, що визначення відповідача (відповідачів), предмета та підстав спору є правом позивача, натомість установлення належності відповідача (відповідачів) й обґрунтованості позову обов`язком суду, який виконується під час розгляду справи. З урахуванням предмета та обсягу позовних вимог, суб`єктного складу спору, скасування державної реєстрації спірної земельної ділянки відноситься до виключної компетенції Державного кадастрового реєстратора, однак останній до участі у справі як співвідповідач не залучений, клопотань про його залучення в якості співвідповідача за цим позовом позивач не заявляв, що є окремою підставою для відмови в задоволенні позову. З огляду на усе вищенаведене просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.
Третя особа - державний реєстратор відділу № 1 ГУ Держгеокадастру у Львівській області Фостяк Н.С., в судовому засіданні пояснила, що в 2012 вона реєструвала спірну земельну ділянку ОСОБА_3 , оскільки до заяви було долучено усі необхідні документи і технічна документація, підстав для відмови в реєстрації не було. Повідомлень від органу місцевого самоврядування про включення в спірну земельну ділянку проїзду загального користування не було. У випадку відсутності реєстрації протягом одного року речового права на земельну ділянку державна реєстрація такої скасовується, але лише за рішенням суду, оскільки вони самостійно не встановлюють чи винна особа у відсутності реєстрації речового права на таку земельну ділянку.
Представники третіх осіб Городоцької міської ради Львівського району Львівської області та ПП «Інформаційний кадастровий центр», в судове засідання не з`явилися, від представника Городоцької міської ради Львівського району Львівської області надійшли письмові пояснення, в який міська рада просить задоволити вимоги позивачки, оскільки такі є обґрунтованими та підставними.
Заслухавши пояснення сторін та їх представників, третьої особи, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є одноосібним власником житлового будинку АДРЕСА_1 (а.с.10).
Рішенням Городоцької міської ради № 644 від 24.02.2004 затверджено уточнену площу 0.0437 га, межі і розміри земельної ділянки ОСОБА_3 по АДРЕСА_2 (а.с.11).
Рішенням Городоцької міської ради Львівської області № 2105 від 20.07.2014 «Про відмову гр. ОСОБА_3 у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку на АДРЕСА_2 для обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд» відмовлено ОСОБА_3 у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку площею 0.0463 га, що розташована в АДРЕСА_2 для обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, у зв`язку з включенням у межі земельної ділянки проїзду загального користування, , зобов`язано ОСОБА_3 привести технічну документацію, зазначену у п.1 даного рішення, у відповідність до площі і конфігурації, на яку давався дозвіл на розробку технічної документації згідно рішення міської ради № 751 від 12.06.2012, вилучивши із меж земельної ділянки площу проїзду загального користування , перепогоджену технічну документацію подати на затвердження чергової сесії міської ради (а.с.12).
Рішенням Городоцького районного суду Львівської області від 27.03.2015 у цивільній справі № 441/2161/14-ц позов задоволено, зобов`язано ОСОБА_3 демонтувати металеві стовпці кількістю шість штук та металеву сітку, яка складається із двох частин та які знаходяться в АДРЕСА_2 . Хмельницького між господарствами ОСОБА_3 та ОСОБА_7 ( АДРЕСА_2 та АДРЕСА_2 ), зобов`язано ОСОБА_3 в подальшому не чинити перешкоди в користуванні проїздом шириною 4 м довжиною 12 м, що знаходиться в АДРЕСА_2 між господарствами ОСОБА_3 та ОСОБА_7 ( АДРЕСА_2 та АДРЕСА_2 ). Як встановлено рішенням суду, відповідачка ОСОБА_3 самовільно захопила проїзд загального користування і, зокрема, перекрила його з двох боків, забетонувавши металеві стовпці та поставивши металеву сітку із АДРЕСА_2 , чим обмежила доступ позивачів ОСОБА_1 та ОСОБА_8 та інших мешканців до будинків по АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_1 та порушила їхні права, які підлягають відновленню шляхом усунення перешкод в його користуванні і, зокрема, звільнення вказаного проїзду від металевих стовпців та сітки (а.с.14-16).
Рішенням Городоцької міської ради Львівської області № 3036 від 20.10.2020 «Про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки (на місцевості) для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд ОСОБА_1 на АДРЕСА_1 » позивачці ОСОБА_1 надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0.0800 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_1 , за виготовленням якої їй рекомендовано звернутися до суб`єкта господарювання, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно із законом (а.с.13).
16.01.2021 ОСОБА_1 звернулася із заявою до міського голови Городоцької міської ради Львівської області із заявою про внесення питання про захоплення ОСОБА_3 проїзду загального користування на АДРЕСА_2 на розгляд земельної комісії та ініціювання звернення в районне управління Держгеокадастру про вилучення земельної ділянки ОСОБА_3 з реєстру ДЗК відповідно до Закону України «Про державний земельний кадастр» (а.с.17-18). Городоцька міська рада Львівської області звернулася до начальника відділу Держгеокадастру у Городоцькому районі із клопотанням про виправлення технічної помилки, вчиненої під час державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 4620910100:29:017:0147 із тієї підстави, що протягом року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника (а.с.19-20).
12.08.2021 ОСОБА_9 дочка позивачки, звернулася із заявою до начальника ГУ Держгеокадастру у Львівській області, в якій просила внести зміни до Державного земельного кадастру стосовно земельної ділянки з кадастровим номером 4620910100:29:017:0147, вилучивши частину земельної ділянки, що є проїздом загального користування шириною 4 м та довжиною 12 м, що знаходиться між домоволодіннями по АДРЕСА_2 та АДРЕСА_5 (а.с.21-22). Однак листом № Ш-543/0-991/6-21 від 26.08.2021 Головне управління Держгеокадастру у Львівській області повідомило ОСОБА_9 , що оскільки рішенням сесії Городоцької міської ради № 2105 від 10.07.2014 ОСОБА_3 відмовлено у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку на АДРЕСА_2 для обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд для усунення невідповідності, виправлення помилок, допущених при веденні Державного земельного кадастру здійснюється відповідно до ст.37 Закону України «Про державний земельний кадастр». Відповідно до ст.28 Закону України «Про землеустрій» розробники документації із землеустрою несуть відповідальність відповідно до закону за якість та безпеку заходів, передбачених цією документацією (а.с.23-24).
Як вбачається із Інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 17.01.2022, земельна ділянка з кадастровим номером 4620910100:29:017:0147 перебуває у комунальній власності, цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) (а.с.25).
Частиною 4 ст.13 Конституції України передбачено, що держава забезпечує захист прав усіх суб`єктів права власності і господарювання, їх рівність перед законом. Основний Закон України гарантує кожному право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю відповідно до закону (ст. 41).
Згідно із ст.79 ЗК України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Відповідно до ст.79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.
Частиною 1 ст.78 Земельного кодексу України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками.
Частиною першою статті 15 ЦК України визначено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
З урахуванням цих норм правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів, а також у разі звернення до суду органів і осіб, уповноважених захищати права, свободи та інтереси інших осіб або державні та суспільні інтереси.
Відповідно до ч.2 ст.116 ЗК України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
У частині третій статті 152 ЗК України передбачено, що захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: а) визнання прав; б) відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; в) визнання угоди недійсною; г) визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; ґ) відшкодування заподіяних збитків; д) застосування інших, передбачених законом, способів.
Згідно із частиною першої статті 153 ЗК України власник не може бути позбавлений права власності на земельну ділянку, крім випадків, передбачених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до ч.2 ст.116 ЗК України набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно із статтею 182 ЦК України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.Державна реєстрація прав на нерухомість є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов`язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленомузаконом. Відмова у державній реєстрації права на нерухомість, ухилення від реєстрації, відмова від надання інформації про реєстрацію можуть бути оскаржені до суду.Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.
Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно є юридичним фактом, який полягає в офіційному визнанні та підтвердженні державою набутого особою речового права на нерухомість та є елементом в юридичному складі (сукупності юридичних фактів), який призводить до виникнення речових прав. При цьому реєстрація права власності хоча і є необхідною умовою, з якою закон пов`язує виникнення речових прав на нерухоме майно, однак реєстраційні дії є похідними від юридичних фактів, на підставі яких виникають, припиняються чи переходять речові права, тобто державна реєстрація сама по собі не є способом набуття права власності. Вказаний за змістом правовий висновок неодноразово сформульований Верховним Судом, зокрема в постановах від 27.06.2018 у справі № 921/403/17-г/6, від 08.08.2019 у справі № 909/472/18, від 29.04.2020 у справі № 911/1455/19.
Відповідно до п. 107Постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру»державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та доприйняття рішенняпро їїзатвердження органомдержавної владиабо органоммісцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку.
Згідно ч.1 ст.24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної Книги на таку ділянку. Частиною 3 цієї ж статті передбачено, що державна реєстрація земельних ділянок здійснюється в тому числі за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи.
Підстави скасування державної реєстрації земельної ділянки визначені у ч.10 ст.24 Закону України «Про Державний земельний кадастр». Зокрема, до таких підстав віднесено поділ чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. При цьому ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). При цьому цією частиною ст.24 Закону встановлено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію.
Як вбачається з матеріалів справи,державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 4620910100:29:017:0147, була проведена за заявою відповідачки ОСОБА_3 , якій було надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою, на підставі технічної документації, розробленої ПП «Інформаційний кадастровий центр». Однак рішенням сесії Городоцької міської ради № 2105 від 10.07.2014 ОСОБА_3 відмовлено у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку на АДРЕСА_2 для обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, відтак речове право на такий об`єкт нерухомості у неї не виникло з її вини, оскільки орган місцевого самоврядування у даному рішенні вказав на підставі такої відмови включення у межі земельної ділянки проїзду загального користування, а також зобов`язував ОСОБА_3 привести технічну документацію у відповідність до площі та конфігурації, на яку надавався дозвіл на розробку технічної документації згідно рішення міської ради № 751 від 12.06.2012, вилучивши із меж земельної ділянки проїзд загального користування, чого нею зроблено не було.
З огляду на наведене, беручи до уваги те, що протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 4620910100:29:017:0147 речове право на неї у відповідачки ОСОБА_3 не зареєстровано з її ж вини, наявність державної реєстрації вказаної земельної ділянки порушує законні права та інтереси позивачки ОСОБА_1 , яка позбавлена можливості належним чином завершити процедуру приватизації земельної ділянки, виділеної їй органом місцевого самоврядування, керуючись ч.10 ст.24 Закону України «Про державний земельний кадастр» слід скасувати державну реєстрацію земельної ділянки площею 0.0463 га, кадастровий номер 4620910100:29:017:0147, для будівництва та обслуговування житлового будинку в АДРЕСА_2 із скасуванням запису щодо неї у Поземельній книзі.
При цьому суд не бере до уваги заперечення проти позову представниці Головного управління Держгеокадастру у Львівській області та представника відповідача ОСОБА_4 в тій частині, що належним відповідачем у даній справі мав бути державний кадастровий реєстратор, а не Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, оскільки відповідно до ст. 6 Закону України «Про державний земельний кадастр» ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, відповідно до ст. 9 цього ж Закону внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які проводять свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки відповідно до норм, встановлених ч. 8 ст. 9 та ч. 2 ст. 24 цього Закону. Оскарженню у цій справі підлягає не рішення державного кадастрового реєстратора про реєстрацію спірної земельної ділянки, а саме відмова Головного управління Держгеокадастру у Львівській області у скасуванні такої державної реєстрації після виникнення обставин, передбачених у ст.24 Закону України «Про державний земельний кадастр».
Також суд вважає, що позивачкою належним чином доведено порушення саме її прав при реєстрації спірної земельної ділянки, оскільки нескасована державна реєстрація такої унеможливлює належне складення нею технічної документації на земельну ділянку, яку вона має намір приватизувати. Крім цього порушення прав ОСОБА_1 захопленням відповідачкою проїзду загального користування уже було встановлено рішенням суду, яке набрало законної сили.
У зв`язку із задоволенням позовних вимог, керуючись вимогами ст.141 ЦПК України, підлягають стягненню в рівних частинах з відповідачів понесені позивачкою судові витрати з оплати судового збору.
Керуючись ст.5, 10, 18-19, 258, 263-265, 268 ЦПК України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов задоволити.
Скасувати державнуреєстрацію земельноїділянки площею0.0463га кадастровийномер 4620910100:29:017:0147,цільове призначення длябудівництва таобслуговування житловогобудинку,господарських будівельі споруд,місце розташування АДРЕСА_2 ,із скасуванням записупро дануземельну ділянкув Поземельнійкнизі.
Стягнути в рівних частинах з ОСОБА_3 (жительки АДРЕСА_2 ) та Головного управління Держгеокадастру у Львівській області (79019 м. Львів, вул. Чорновола, 4, код ЄДРПОУ 39769942) в користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , жительки АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) сплачену суму судового збору в сумі 992 (дев`ятсот дев`яносто дві) грн. 40 коп., тобто по 496 (чотириста дев`яносто шість) грн. 20 коп. з кожного.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до Львівського апеляційного суду.
Повний текст рішення складено 18.01.2023.
Головуюча Ференц О.І.
Суд | Городоцький районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2023 |
Оприлюднено | 20.01.2023 |
Номер документу | 108464656 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: |
Цивільне
Городоцький районний суд Львівської області
Ференц О. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні