Рішення
від 18.01.2023 по справі 686/26312/21
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/26312/21

Провадження № 2/686/1319/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 січня 2023 року м. Хмельницький

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області в складі:

головуючої - судді Павловської А.А.,

за участі секретаря судового засідання Цибульської Г.В.

представниці позивачки ОСОБА_1 ,

представниці відповідача ОСОБА_2 ,

справа № 686/26312/21;

сторони та інші учасники справи:

-позивачка ОСОБА_3 ,

-відповідач ПП «Ісленд ПЛЮС»,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за позовом ОСОБА_3 доприватного підприємства «Ісленд ПЛЮС» про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати і середнього заробітку за час затримки розрахунку -

ВСТАНОВИВ:

1.Стислий виклад позиції позивачки та заперечень відповідача

В листопаді 2021 року позивачка звернулася до суду з вище зазначеним позовом до відповідача, в якому просить стягнути зПП «ІслендПлюс» наїї користь нараховану,але невиплачену заробітнуплату,середній заробітокза весьперіод затримкирозрахунку подень ухваленнясудового рішення. Допустити негайне виконання рішення суду в частині стягнення заробітної плати, але не більше, ніж за один місяць.

Свої вимоги мотивує тим, що вона працювала напосаді прибиральникавиробничих приміщеньв ПП«Ісленд Плюс»з 03.02.2020р.За чассвоє роботизарекомендувала себеяк працелюбна,ввічлива тадоброзичлива працівниця,за щобула відзначенаграмотою підприємства.23.06.2021р.вона повідомиласвого безпосередньогокерівника пронеможливість продовженняроботи напосаді прибиральниказа станомздоров`я.30.06.2021р.її булозвільнено зап.1ст.36КЗпП України,надано копіюніби тонаказу прозвільнення №25к/тр,без підписудиректора табез печатки,без занесеннязапису втрудову книжкупро прийняттята звільненняз роботита безздійснення остаточногорозрахунку намомент звільнення.Станом на04.11.2021року ціпорушення неусунуті,а зтелефонної розмовиз начальникомвідділу клінінгуЛілею Шостак,її булоповідомлено проте,що кількістьїї відпрацьованихробочих днівнезаконно зменшенота щезнято коштиза виготовленняробочого костюму,який бимав забезпечуватисяпідприємством.Перевіркою управлінняДержпраці уХмельницькій областібуло встановленопорушення ст.29КЗпП України,а самероботодавцем небуло забезпеченоправо позивачкина роз`ясненняправ іобов`язківта непроінформовано підрозписку проумови праці,наявність наробочому місці,де вона працювала,небезпечних ішкідливих виробничихфакторів,та можливінаслідки їхвпливу наздоров`я,на їїправо напільги ікомпенсації зароботу втаких умовахвідповідно дочинного законодавстваі колективногодоговору;на ознайомленняз правиламивнутрішнього трудовогорозпорядку таколективним договором;на забезпеченнянеобхідними дляроботи засобами;тощо.Підтвердженням підробленнявідомостей провідпрацюванні дніта годиниз бокуроботодавця євідомості перевірки,викладені влисті -відповідіуправління Держпраціу Хмельницькійобласті від20.08.2021р.№ 4836/21(аркуш2,абзац 7),з зазначеннямтого,що роботодавцемне забезпеченодостовірний обліквиконуваної працівникомроботи згідност.30Закону України«Про оплатупраці».Вказані обставинипідтверджують тойфакт,що зметою уникненнявідповідальності заневиплату відпрацьованихнею дніві годинпраці,в томучислі втравні ічервні,підприємство вдалосядо фальсифікаціївідомостей пронібито повнийрозрахунок знею,а такожне внесловідомостей дотрудової книжки,про прийомта звільненняз роботи,що такожвідображено влисті управління.У вказаномулисті такожзазначено,що 30.06.2021підприємство видалоїй довідку,про те,що вонадійсно працювалатам,що невідповідає дійсності,так якні розрахунку,ні відомостейу трудовійкнижці,ні довідкипідприємства вонане отримувала,а даніпро повнийрозрахунок -сфабриковані. Крім того, вона звернулася до ПП «Ісленд Плюс», щоб їй видали довідку про нараховану, але не виплачену зарплату та довідку про середню зарплату за два місяці перед звільненням для подання їх до суду, однак довідку так і не отримала. Вказує, що свої позовні вимоги збільшить на день розгляду справи в суді після витребування вищезазначених довідок. Зазначає, що в день її звільнення - 30.06.2021 р., відповідач письмово не повідомив її про нараховані суми належні при звільненні та не здійснив виплату належних коштів, що є грубим порушенням ч. 1 ст. 116 КЗпП України.

Відповідно до п. 2, п. 8 Порядку обчислення середньої заробітної плати (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 року №100) вважає, що станом на 1 листопада 2021 року сума середньої заробітної плати, яку відповідач зобов`язаний сплатити на користь позивачки за час затримки розрахунку становить 26 193 грн. 60 коп. ( 6548,41 грн. /фактична заробітна плата за останні два місяці роботи/ 15 днів /кількість фактично відпрацьованих робочих днів за останні два місяці роботи/ = 436,56 грн. /розмір середньоденної заробітної плати/ х 60 днів /кількість робочих днів, які припадають на період затримки розрахунку).

19.10.2022 року позивачка уточнила позовні вимоги, в яких просить стягнути з відповідача на її користь недоплачену заробітну плату за час роботи та ведення недостовірного обліку, а також за весь період затримки розрахунку по день ухвалення судового рішення в сумі 115 562, 97 грн., з яких : не доплачено 23 665,13 грн. (відпустка без збереження); надурочні з компенсацією за лютий 2020 року - 398,74 грн.; середня з/п за час затримки розрахунку - 91 499,1 грн. Зазначає, що аналіз документів, які надав суду відповідач, свідчить про грубе порушення роботодавцем Конституції України та низки актів трудового законодавства відносно неї, що носять характер службового підроблення, за яке передбачена кримінальна відповідальність, з метою недостовірного обліку робочого часу, зокрема підтасовки норм відпрацьованого часу, підроблення низки заяв, що ніби то мною підписувалися, з метою зменшення кількості відпрацьованих годин, відповідно зменшення розміру заробітної плати, а також зменшення оподаткування. Зокрема, відповідачем були підроблені наступні документи; заява про надання відпустки від 17.03.2020р.; заява про надання відпустки від 03.04.2020р.; заява про надання відпустки від 22.05.2020р.; заява про надання відпустки від 30.12.2020р.; заява про надання відпустки від 07.04.2021р.; заява про надання відпустки від 19.04.2021 р.; заява про надання відпустки від 24.06.2021 р.; наказ про прийняття на роботу № 2к/тр від 31.01,2020р., а також наказ по підприємству № 13к/тр від 07.04.2021р. В день звільнення позивачки 30.06.2021 р., відповідач письмово не повідомив позивачки про нараховані суми належні при звільненні та не здійснив виплату належних коштів, що є грубим порушенням ч. 1 ст. 116 КЗпП України. Згідно з даними табеля обліку робочого часу за лютий 2020 року ПП «ІСЛЕНД ПЛЮС» Позивачкою у лютому 2020 року фактично відпрацьовано 14 днів/165 годин. При цьому згідно з листом Мінсоцполітики від 29.07.2019 р. № 133/0/206-19 Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2020 рік норма тривалості робочого часу на лютий 2020 року становить 160 годин. Таким чином, Позивачкою у лютому 2020 року відпрацьовано 5 годин (165 - 160 годин) надурочно, понад норму. Проте згідно з відомістю про нарахування заробітної плати за лютий 2020 року Позивачці було нараховано та відповідно виплачено заробітну плату за виконану роботу виключно виходячи з посадового окладу (4800 грн.), без врахування надурочних робіт.

Згідно з вимогами ч. 1, 2 ст. 106 КЗпП України робота в надурочний час оплачується в подвійному розмірі. Таким чином, за лютий 2020 року по даний час Позивачці залишається невиплаченою заробітна плата в сумі 300 грн. (4800 (оклад)/160(норма годин за лютий) *5 (надурочні години)*2 (подвійний розмір)) за надурочно відпрацьовані години. А також враховуючи коефіцієнт інфляції за період з березня 2020 року по вересень 2022 року - 40,8 %, відповідно до статті 34 Закону України «Про оплату праці» Позивачці слід провести та виплатити у жовтні 2022 року компенсацію втрати частини заробітної плати за лютий 2020 року у зв`язку із порушенням строків її виплати на загальну суму 98,74 грн. У березні 2020 року Позивачкою фактично відпрацьовано 16 днів/168 годин, з них у табелі обліку робочого часу за березень 2020 року ПП «ІСЛЕНД ПЛЮС» відображено як робочі тільки 8 днів/81 год, решта 8 днів/87год. належним чином не обліковано, не оплачено. Таким чином, за березень 2020 року по даний час Позивачці залишається невиплаченою заробітна плата в сумі 2457,83 грн (4800 (оклад) - 2342,17 (нарахована заробітна плата за 8 днів/81 год). А також враховуючи коефіцієнт інфляції за період з квітня 2020 року по вересень 2022 року - 39,7 %, відповідно до статті 34 Закону України «Про оплату праці» Позивачці слід провести та виплатити у жовтні 2022 року компенсацію втрати частини заробітної плати за березень 2020 року у зв`язку із порушенням строків її виплати на загальну суму 785,66 грн. У квітні 2020 року Позивачкою фактично відпрацьовано 12 днів/144 години, з них у табелі обліку робочого часу за квітень 2020 року ПП «ІСЛЕНД ПЛЮС» не відображено як робочі жодної години. Таким чином, за квітень 2020 року по даний час Позивачці залишається невиплаченою заробітна плата в сумі 4138,92 грн. (4800 (оклад)/167(норма годин за квітень)* 144(не оплачені години)). А також враховуючи коефіцієнт інфляції за період з травня 2020 року по вересень 2022 року - 38,6 %, відповідно до статті 34 Закону України «Про оплату праці» Позивачці слід провести та виплатити у жовтні 2022 року компенсацію втрати частини заробітної плати за квітень 2020 року у зв`язку із порушенням строків її виплати на загальну суму 1286,15 грн. У травні 2020 року Позивачкою фактично відпрацьовано 3 дні/36 годин, з них у табелі обліку робочого часу за травень 2020 року ПП «ІСЛЕНД ПЛЮС» не відображено як робочі жодної години. Таким чином, за травень 2020 року по даний час Позивачці залишається невиплаченою заробітна плата в сумі 1144,37 грн (4800 (оклад)/151 (норма годин за травень)*36(не оплачені години)). А також враховуючи коефіцієнт інфляції за період з червня 2020 року по вересень 2022 року - 38,2 %, відповідно до статті 34 Закону України «Про оплату праці» Позивачці слід провести та виплатити у жовтні 2022 року компенсацію втрати частини заробітної плати за травень 2020 року у зв`язку із порушенням строків її виплати на загальну суму 351,82 грн. У січні 2021 року Позивачкою фактично відпрацьовано 14 днів/151 година, з них у табелі обліку робочого часу за січень 2021 року ПП «ІСЛЕНД ПЛЮС» відображено як робочі тільки 5 днів/55 год, решта 8 днів/96год належним чином не обліковано, не оплачено. Таким чином, за січень 2021 року по даний час Позивачці залишається невиплаченою заробітна плата в сумі 3963,06 грн (6100 (оклад)- 2136,94 (нарахована заробітна плата за 5 днів/55 год). А також враховуючи коефіцієнт інфляції за період з лютого 2021 року по вересень 2022 року - 32,3 %, відповідно до статті 34 Закону України «Про оплату праці» Позивачці слід провести та виплатити у жовтні 2022 року компенсацію втрати частини заробітної плати за січень 2021 року у зв`язку із порушенням строків її виплати на загальну суму 1030,37 грн. У квітні 2021 року Позивачкою фактично відпрацьовано 15 днів/175 годин, з них у табелі обліку робочого часу за квітень 2021 року ПП «ІСЛЕНД ПЛЮС» відображено як робочі тільки 4 днів/48 год, решта 11 днів/127 год належним чином не обліковано, не оплачено. Таким чином, за квітень 2021 року по даний час Позивачці залишається невиплаченою заробітна плата в сумі 4407,51 грн (6100 (оклад) - 1692,49 (нарахована заробітна плата за 4 дні/48 год). А також враховуючи коефіцієнт інфляції за період з травня 2021 року по вересень 2022 року - 27,9 %, відповідно до статті 34 Закону України «Про оплату праці» Позивачці слід провести та виплатити у жовтні 2022 року компенсацію втрати частини заробітної плати за квітень 2021 року у зв`язку із порушенням строків її виплати на загальну суму 989,89 грн. У травні 2021 року Позивачкою фактично відпрацьовано 13 днів/144 годин, з них у табелі обліку робочого часу за травень 2021 року ПП «ІСЛЕНД ПЛЮС» відображено як робочі тільки 11 днів/121 год, решта 2 дні/23 год належним чином не обліковано, не оплачено. Таким чином, за травень 2021 року по даний час Позивачці залишається невиплаченою заробітна плата в сумі 1244,08 грн (6100 (оклад) - 4855,92 (нарахована заробітна плата за 11 днів/121 год). А також враховуючи коефіцієнт інфляції за період з червня 2021 року по вересень 2022 року - 26,2 %, відповідно до статті 34 Закону України «Про оплату праці» Позивачці слід провести та виплатити у жовтні 2022 року компенсацію втрати частини заробітної плати за травень 2021 року у зв`язку із порушенням строків її виплати на загальну суму 262,26 грн. У червні 2021 року Позивачкою фактично відпрацьовано 15 днів/160 годин, з них у табелі обліку робочого часу за червень 2021 року ПП «ІСЛЕНД ПЛЮС» відображено як робочі тільки 12 днів/125 год, решта 3 дні/35 год належним чином не обліковано, не оплачено. Таким чином, за червень 2021 року по даний час Позивачці залишається невиплаченою заробітна плата в сумі 1325,79 грн (6200 (оклад) - 4874,21 (нарахована заробітна плата за 12 днів/125 год.). А також враховуючи коефіцієнт інфляції за період з липня 2021 року по вересень 2022 року - 26,0 %, відповідно до статті 34 Закону України «Про оплату праці» Позивачці слід провести та виплатити у жовтні 2022 року компенсацію втрати частини заробітної плати за червень 2021 року у зв`язку із порушенням строків її виплати на загальну суму 277,42 грн.

На основі та відповідно до п. 2, п. 8 Порядку обчислення середньої заробітної плати (затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 8 лютого 1995 року №100) вважає, що станом на даний час сума середньої заробітної плати, яку Відповідач зобов`язаний сплатити на користь позивачки за час затримки розрахунку становить 91 499,1 грн. (12 200 грн. /фактична заробітна плата за останні два місяці роботи/ : 28 днів /кількість фактично відпрацьованих робочих днів за останні два місяці роботи/ = 435,71 грн./розмір середньоденної заробітної плати/ х 210* днів/кількість днів затримки розрахунку(липень 2021 року - вересень 2022 включно)). Де * середньомісячне число робочих днів = 28 (сумарне число робочих днів за два останні місяці перед звільненням)/2=14. 48 894,72 грн. (6548,41 грн. /фактична заробітна плата за останні два місяці роботи/ : 15 днів /кількість фактично відпрацьованих робочих днів за останні два місяці роботи/ = 436,56 грн. /розмір середньоденної заробітної плати/ х 112* днів/кількість днів затримки розрахунку(липень 2021 року - вересень 2022 включно)) - це по бухгалтерських даних якщо середньомісячне число робочих днів =15 (сумарне число робочих днів за два останні місяці перед звільненням)/2=7,5.

Всього не доплачено 23 665,13 грн (відпустка без збереження). Надурочні з компенсацією за лютий 2020 року - 398,74 грн Середня з/п за час затримки розрахунку - 91 499,1 грн. Це все нарахованими, тобто -19,5 % до виплати. Зазначені в табелі вихідні та робочі дні не співпадають з реальним графіком роботи, що виконувався позивачем, а також що підтверджується розбіжностями у табелях робочого часу і довідкою про нараховану заробітну плату, які підганялися в процесі слухання справи. Підтвердженням факту службового підроблення, що вплинув втому числі на розмір заробітної плати, окрім іншого, стало тривале затягування у наданні запитуваної управлінням інформації, а також відмова відповідача надавати управлінню Держпраці у Хмельницькій області відомості по електронному відвідуванні працівників, яке ж по їх даним, зберігається до закінчення звітного періоду. Стверджує, що під час складення табелів обліку робочого часу, відповідачем вносилися відомості не по фактично відпрацьованих позивачкою кількості робочих годин, а по частині відпрацьованих годин і по підробленим заявам про надання відпусток без збереження, які позивачка не ініціював і не підписував. Оскаржувати кількість відпрацьованих годин фактичним, під час роботи на підприємстві, позивачка не міг, так як відповідач грубо порушував норми трудового законодавства, які описувались вище, не надавав для ознайомлення документи, що підтверджено результатами перевірки і погрожував невиплатою заробітної плати і створенням нестерпних умов праці.

01.02.2022 року від відповідача надійшов відзив на позов в якому відповідач просить відмовити в задоволенні позову у зв`язку із наступним. Так, ОСОБА_3 працювала у ПП «Ісленд Плюс» на посаді прибиральник службових приміщень з 03.02.2020 року, згідно наказу на прийняття №2 к/тр від 30.01.2020р. та Наказом № 25к/тр від 29.06.2021 року, ОСОБА_3 була звільнена з обійманої посади 30.06.2021 року. З наказом про звільнення Позивачка була ознайомлена 29.06.2021 року, про що свідчить підпис останньої на наказі, та при ознайомленні Позивачки з наказом, Відповідач видав копію даного наказу ОСОБА_3 . Належність видання та оформлення наказу про звільнення ОСОБА_3 знайшло своє підтвердження під час проведення інспекційної перевірки інспектором Управління Держпраці у Хмельницькій області, результати якої зафіксовано Актом, складеним за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання вимог законодавства у сфері праці від 20.08.2021 року № ХМ 5746/183/АВ. Предметом здійснення інспекційного відвідування, згідно направлення на проведення інспекційного відвідування від 05.08.2021 року № 435/21 (копія додається) було додержання ПП «Ісленд Плюс» законодавства про працю. Так, згідно Акту (стор. 8 акту абзац 3), інспектором Управління Держпраці виявлено, що під час дослідження наказу № 25 к/тр від 29.06.2021 р. встановлено, що з даним наказом ОСОБА_3 ознайомлено під підпис 29.06.2021 р. Щодо твердження Позивачки про невнесення Відповідачем запису про звільнення в трудову книжку Позивача, то запис про звільнення працівника ОСОБА_3 не було здійснено Відповідачем по тій причині, що у трудовій книжці не було місця для здійснення записів. Відповідач неодноразового наголошував Позивачці про необхідність внесення відомостей до трудової книжки та забезпечення можливості внесення таких відомостей шляхом формування вкладиша до неї або видачі нової трудової книжки у продовження тої, що завершилася, за рахунок працівника, що відповідає нормам закону. Позивачка неодноразові прохання та вимоги Відповідача щодо забезпечення формування вкладиша до трудової книжки залишала без жодного реагування, тому здійснити запис у трудову книжку про звільнення працівника у Відповідача не було фізичної можливості з незалежних від нього підстав. Вимогу прозаповнення трудовоїкнижки призвільненні позивачкадо Відповідачане пред`являла. Наголошує, що жодних висновків про фальсифікацію відомостей чи невірне нарахування і виплату заробітної плати, невиплату заробітної плати, в тому числі і при звільненні, ОСОБА_3 ПП «Ісленд Плюс» інспектором Управління Держпраці у Хмельницькій області, під час перевірки Відповідача на предмет дотримання останнім законодавства про працю по відношенню до ОСОБА_3 не встановлено. Більш того, під час аналізу інспектором Управління Держпраці табелів обліку використання робочого часу ПП «Ісленд Плюс» за період роботи ОСОБА_3 - прибиральника службових приміщень на підприємстві не встановленоФактів недотримання ПП«Ісленд Плюс»норм тривалостіробочого часудля шестиденногоробочого тижняна 2020- 2021 роки. Позивачка у позові стверджує, що дані про розрахунок ПП «Ісленд Плюс» з нею при її звільненні сфабриковані, що розрахунок при звільненні вона не отримувала та просить стягнути середній заробіток за весь період затримки розрахунку з нею. Дані твердження Позивачки спростовуються Актом, яким зазначено, що під часінспекційного відвідуваннявстановлено,що при звільненні працівникапідприємством дотриманостроку розрахункупри звільненні, який передбачений статтею 116 КЗпП України (стор. 8); Відомістю розподілу виплат ПП «Ісленд Плюс» від 30.06.2021 р.; Відомістю розподілу виплат ПП «Ісленд Плюс» від 18.06.2021 р., згідно яких Відповідач здійснив з Позивачкою повний розрахунок з відповідними відрахуваннями в день звільнення, 30.06.2021 р., що відповідає ст. 116 КЗпП України, відповідно до норм якої при звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Так, вимоги Позивачки до ПП «Ісленд Плюс» про нарахування та стягнення нарахованої, але не виплаченої при звільненні заробітної плати та про виплату середньої заробітної плати за весь час затримки розрахунку, не знайшли своє підтвердження доказами, наданими Позивачем, натомість, факт повного розрахунку, у строки та порядку визначені законом, Відповідачем з Позивачкою при звільненні останньої підтверджуються викладеними Відповідачем обставинами і фактами, належними та достовірними доказами, наданими Відповідачем.

11.11.2022 року від відповідача надійшли пояснення в яких зазначено, що у день звільнення Позивача, Відповідач провів остаточний розрахунок, що підтверджений доказом у вигляді квитанції за № 210630СТ881925 від 30.06.2021. Вважає за необхідне повідомити, що у клопотанні про уточнення позовних вимог Позивачка зазначає, що вона працювала понаднормово та виконувала надурочні роботи. Інспектором Управління Держпраці у Хмельницькій області з вказаних обставин порушень не встановив, що підтверджується актом. Тому вважаю, що зазначені обставини знову ж не відповідають дійсності. Інформація щодо табелювання була надана Управлінню Держпраці у Хмельницькій області та Акт перевірки був надісланий Позивачу, порушень щодо фактів недотримання норми тривалості робочого часу не виявлено. Вважають, що всі обставини, які зазначила Позивачка не підтверджені жодним належним та допустимим доказом.

В судовому засіданні позивачка та її представниця позовні вимоги підтримали та просили задовольнити з підстав, наведених у позові.

Представниці відповідача в судовому засіданні просили відмовити в задоволенні позову з підстав, наведених у відзиві.

2.Заяви, клопотання, інші процесуальні дії у справі

Ухвалою Хмельницького міськрайонного суду від 05 листопада 2021 відкрито провадження у справі, призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Ухвалою Хмельницького міськрайонного суду від 03.12.2021 продовжено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

01.02.2022 року від відповідача надійшов відзив на позов.

11.02.2022 року від позивачки надійшло клопотання про визнання відзиву на позов поданого з порушенням процесуального строку та про витребування доказів.

Ухвалою Хмельницького міськрайонного суду від 22.02.22 року витребувано у відповідача оригінали усіх наказів, заяв, табелів робочого часу, інструктажів з охорони праці, звітів по позивачці за 20-21 р.р., а також оригінал повідомлення про направлення листа позивачці про отримання трудової книжки і довідки про доходи.

28.07.22 року позивачка подала клопотання про призначення у справі почеркознавчої експертизи та клопотання про вжиття заходів процесуального примусу до відповідача.

29.07.2022 року ухвалою Хмельницького міськрайонного суду витребувано у відповідача письмову інформацію з наданням підтверджуючих документів проте, хто у підприємстві з 20-21 р.р. мав право підпису наказів про прийняття на роботу та звільнення з роботи та надання відпусток.

26.06.2022 року позивачка подала клопотання про призначення у справі почеркознавчої експертизи.

Ухвалою Хмельницького міськрайонного суду від 26.06.22 року відмовлено в задоволенні клопотання позивачки про призначення експертизи.

18.01.2023 року розгляд справи закінчено ухваленням рішення суду по суті заявлених вимог.

3.Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин

ОСОБА_3 працювала у ПП «Ісленд Плюс» на посаді прибиральник службових приміщень з 03.02.2020 року, згідно наказу на прийняття №2 к/тр від 31.01.2020р.

Встановлено, що 29 червня 2021 року позивачка звернулася із заявою до відповідача про звільнення її з роботи за угодою сторін згідно п.1 ст. 36 КЗпП 30.06.2021 року.

Наказом № 25к/тр від 29.06.2021 року, ОСОБА_3 була звільнена з займаної посади 30.06.2021 року. З наказом про звільнення Позивачка була ознайомлена 29.06.2021 року, про що свідчить підпис останньої на наказі.

14.07.2021 року позивачка звернулася із заявою до Управління Держпраці в Хмельницькій області про порушення її прав відповідачем та просила здійснити перевірку щодо правильності нарахування та виплат всіх видів виплат, в тому числі за роботу зі шкідливими умовами праці, надбавки за роботу понад 8 годин, що постійно мало місце, за роботу у святкові та вихідні дні, компенсацію за невикористанні дні відпустки, подачу правильного звіту до відповідних органів та служб.

Листом Управління Держпраці в Хмельницькій області від 20.08.2021 року надана відповідь ОСОБА_3 .

Актом УправлінняДержпраці вХмельницькій областівід 20.08.2021року встановлено,що написьмову вимогуінспектора праціпро наданнядокументів адміністрацієюПП «ІслендПлює» уперіод з17.08.2021р.по 19.08.2021р.надано необхіднідля здійсненняінспекційного відвідуваннязасвідчені копіїдокументів таписьмові пояснення.За результатамианалізу наданихдокументів тапояснень встановленонаступне.Відповідно донаказу (розпорядження)№ 2к/трвід 31.01.2020р. ОСОБА_3 прийнято наосновну роботуз 03.02.2020р.на посадуприбиральника службовихприміщень,наказ виданона підставізаяви ОСОБА_3 від 31.01.2020р.З данимнаказом ОСОБА_3 ознайомили підпідпис 31січня 2020р.Під часаналізу трудовогодоговору від03.02.2020р.встановлено,що трудовийдоговір укладеноу письмовійформі відповіднодо вимогКЗпП України.Згідно зпп.2.3.п.2.«Особливі Умови»Трудового договорувід 03.02.2020р.за виконанняроботи Працівниковівстановлюється основназаробітна платау розміріпередбаченому штатнимрозкладом.У пп.2.4.п.2.«Особливі Умови»Трудового договорувід 03.02.2020р.Працівник відповіднодо умовданого Договорупрацює заумовами підсумованогообліку робочогочасу за календаремповного шестиденногоробочого тижнятривалістю 40годив зобліковим періодом1місяць. Відповідні»до пп.7.1.п.7«Робочий часі часвідпочинку» Правилвнутрішньою трудовогорозпорядку дляпрацівників ПП«Ісленд Плюс»,що затвердженіПротоколом загальнихзборів трудовогоколективу ПП«Ісленд Плюс»від 27.12.2010р.№ 1/2019норма робочоючасу заобліковий Періодвизначається закалендарем повногошестиденного робочоготижня тривалістю40годин зобліковим періодом1місяць.Напередодні святковихі неробочихднів,перерахованих уст.73КЗпП,тривалість роботискорочується на1годину длявсіх працівників(окрімтих,для якихвстановлений скороченийабо неповнийробочий час,та працюючихза підсумованимобліком робочогочасу).Відповідно доп.1наказу «Прозапровадження режимупідсумкового облікуробочого часу№ 3 від 27 грудня 2019 р. запроваджено з 01 січня 2020 року режим підсумкового обліку робочого часу працівникам ПП «Ісленд Плюс» з місячним обліковим періодом. У п. 2 наказу № 3 від 27.12.2019 р. зазначається: «визначити норму тривалості робочого тижня. При неповному робочому місяці з норми тривалості робочою часу вираховується час (у перерахуванні на робочі години) відпусток, неявок з тимчасової непрацездатності та інших неявок з дозволу адміністрації. Із опису виявлених порушень при проведення інспекційного відвідування підприємства встановлено наступне : Документів, що підтверджують факт ознайомлення ОСОБА_3 з наказом № 3, який розроблений на основі Правил внутрішнього трудового розпорядку, адміністрацією ПП «Ісленд Плюс» не надано. Відповідно до «Розпорядку роботи прибиральників службових приміщень ПП «Ісленд Плюс» встановлена тривалість робочого часу працівників. Під час аналізу витягів з табелів обліку використання робочого часу за період роботи ОСОБА_3 не встановлено фактів недотримання на ПП «Ісленд Плюс» норми тривалості робочого часу для шестиденного робочого тижня на 2020 2021 р. Бистрицька працювала в ПП «Ісленд Плюс» з 03.02.20 р. По 31.01.2020 р. ПП. «ІслендПлюс» порушено порядок ведення, видачі трудових книжок, що передбачений КЗпП. Запис про звільнення ОСОБА_3 до трудової книжки не внесено. У заяві ОСОБА_3 від 07.04.2021 р. зазначається: « ОСОБА_4 надати відпустку без збереження заробітної плати за згодою сторін на час карантину строком на 11 календарних днів з 08 квітня 2021 р. у відповідності до Постанови КМУ № 641. На підставі вищевказаної заяви видано наказ (розпорядження) про надання відпустки № 13 к/тр від 07.04.2021 р., згідно з яким період відпустки з 08.04.20201 р. по 18.04.2021 р. (11 календарних днів), проте у витязі з табеля обліку використання робочого часу за квітень 2021 р. 08.04.2021 р. та 09.04.2021 р. будь-які відмітки відсутні, що свідчить про те, що роботодавцем не забезпечено достовірний облік виконуваної працівником роботи.

Крім того, із акту, наказів на штатні розклади, штатних розкладів за період роботи ОСОБА_3 встановлено: відповідно до «Штатного розкладу», який введено в дію 01 січня 2020 р., для посади прибиральника службових приміщень встановлено посадовий оклад 4800.00 грн. Відповідно до «Штатного розкладу», який введено в дію 01 червня 2020 р., для посади прибиральника службових приміщень встановлено посадовий оклад 4900.00 грн. З 01.09.20 р. 5100грн., з 01.12.2020 р. 6100грн., з 01.06.2021р.- 6200 грн.

Під час дослідження відомостей нарахування заробітної плати за період з лютого 2020 р. по червень 2021 р. встановлено, що ОСОБА_3 : за лютий 2020 р. всього зараховано 4800 грн. оклад по годинах 4800,00 гри; всього утримано 936,00 грн: ПДФО - 864.00 грн., військовий збір - 72.00 грн: аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) 1967,13 грн., до виплати за 2-гу половину місяця 1896.87 грн. За березень 20 р. всього нараховано 2 342.17 грн: оклад по годинах - 2342.17 грн; всього утримано 267,54 грн: ПДФО - 232.41 грн., військовий збір - 35.13 грн.; аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) - 1885.45 грн., до виплати за 2-гу половину місяця -189,18 грн. За квітень 20 р. всього нараховано 0.00 грн.: оклад по годинах 0.00 грн. За травень 20 р. - всього нараховано 0.00 грн.: оклад по годинах 0.00 грн. За червень 20 р. - всього нараховано 4900 грн. оклад по годинах 4900,00 гри; всього утримано 955,50 грн: ПДФО - 882.00 грн., військовий збір - 73.50 грн: аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) 2047,14 грн., до виплати за 2-гу половину місяця 1897.36 грн. За липень 20 р. - всього нараховано 4900 грн. оклад по годинах 4900,00 гри; всього утримано 955,50 грн: ПДФО - 882.00 грн., військовий збір - 73.50 грн: аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) 2004,94 грн., до виплати за 2-гу половину місяця 1939.56 грн. За серпень 20 р. - всього нараховано - 2702.42 грн: оклад по годинах - 2702.42 грн; всього утримано - 337.80 грн; ПДФО - 297.26 грн., військовий збір - 40.54 грн; аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) 1912.48 грн., до виплати за 2-гу половину місяця 452.14 грн. За вересень 20 р.- всього нараховано 4189.32 грн: оплата лікарняних листів 4189.32 грн; всього утримано 816.91 грн.: ПДФО 754.07 грн., військовий збір 62.84 грн; аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) 0,00 грн., лікарняні 3372.41 грн., до виплати за 2-гу половину місяця - 0.00 грн. За жовтень 2020 р. всього нараховано 7172.86 грн: оклад по годинах 656.14 грн., оплата лікарняних листів - 6516.72 грн.: всього утримано 1587,88 грн.: ПДФО - 1480.29 грн., військовий збір 107.59 грн: аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) 0,00 грн., лікарняні 5245.96 грн., до виплати за 2-гу половину місяця 339,02 грн. За листопад 2020 р. всього нараховано 5100.00 грн: оклад по годинах - 5100,00 грн: всього утримано 994.50 грн: ПДФО - 918.00 грн., військовий збір 76,50 грн; аванс (виплачено за 1-шу половину місяця 2029, 16 грн., до виплати за 2-гу половину місяця - 2076.34 грн. За грудень 2020 р. всього нараховано 4819.63 грн.: оклад по годинах 3090.91 грн., оплата лікарняних листів 1728,72 грн., всього утримано 743.17 грн. : ПДФО- 686.01 грн., військовий збір 57.16 грн., : аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) 298.59 грн., лікарняні 579.85 грн., до виплати за 2-гу половину місяця 2189.60 грн. За січень 21 р. всього нараховано 2136.94 грн., оклад по годинах 2136.94 грн., всього утримано 212.40 грн: ПДФО - 180.35 грн., військовий збір - 32.05 гри: аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) 719.38 грн., до виплати за 2-гу половину місяця 1205.16 грн. За лютий 21 р. - всього нараховано 6100.00 грн: оклад по годинах 6100.00 грн: всього утримано - 1189.50 грн., ПДФО 1098.00 грн., військовий збір 91.50 грн., аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) - 2854,24 грн., до виплати за 2-гу половину місяця - 2056.26 грн. За березень 2021 р. всього нараховано - 6100.00 грн., оклад по годинах 6100 грн., утримано 1189.50 грн., ПДФО - 1098.00 грн., військовий збір 91.50 грн., аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) - 2427.03 грн., до виплати за 2-гу половину міс. 2483.47 грн. За квітень2021р.всього нараховано 1692.40грн.,оклад погодинах -1692.49гри:всього утримано 125.74 грн: ПДФО 100.35 грн., військовий збір - 25.39 грн: аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) 1362.45 грн., до виплати за 2-гу половину місяця 204.30 грн. За травень 2021 р. всього нараховано 4855.92 грн., оклад по годинах 4855.92 грн., утримано 946.91 грн: ПДФО - 874,07 грн., військовий збір - 72,84 грн., аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) - 1066.09 грн., до виплати за 2-гу половину місяця 2842.92 грн. За червень 2021 р. всього нараховано - 10662.03 грн, оклад по годинах 4874.21 грн., компенсація відпустки - 5787,82 грн., всього утримано 2079.10 гри: ПДФО 1919,17 грн., військовий збір - 159.93 грн., аванс (виплачено за 1-шу половину місяця)- 2563, 35 грн., до виплати за 2-гу половину місяця 6019.58 грн. Перевіркою встановлено, що виплата здійснювалася згідно відомостей розподілу виплат ОСОБА_5 .

Під час інспекційного відвідування встановлено, що при звільненні працівника підприємством дотримано строку розрахунку при звільненні, який передбачений ст.. 116 КЗпП України, та згідно з відомістю нарахування заробітної плати за червень 2021 року (яка наявна в матеріалах справи із відміткою банку , а.с. 90-92) ОСОБА_3 всього нараховано - 10662.03 грн. оклад по годинах 4874.21 грн., компенсація відпустки - 5787,82 грн., всього утримано 2079.10 грн.: ПДФО 1919,17 грн., військовий збір - 159.93 грн., аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) 2563.35 грн., до виплати за 2- гу половину місяця - 6019.58 грн. Дані кошти : 2563.35 грн. виплачено 18.06.21 р. згідно з відомістю розподілу виплат Ісленд Плюс від 18.06.21 р. № 210618СТ682342 ( з відміткою банку) та 6019.58 грн. виплачено 30.06.21 р. згідно з відомістю розподілу виплат ОСОБА_5 від 30.06.21 р. № 210630СТ881925 (з відміткою банку).

Згідно довідки ПП «Ісленд Плюс» ОСОБА_3 за період її роботи з 03.02.2020р. по 30 червня 2021р. була нарахована щорічна основна відпустка в кількості 34 (тридцять чотири) календарних дні: за період з 03.02.2020р. по 02.02.2021р. в кількості 24 к.д. ( розрахунок -тривалість щорічної відпустки 24 к.д. : 355 х стаж роботи за робочий рік 355 к.д. = 24), за період з 03.02.2021р. по 30.06.2021р. в кількості 10 к.д. ( розрахунок тривалість щорічної відпустки 24 к.д. : 355 х стаж роботи за останній робочий рік 143 к.д. = 10 к.д.), якою вона не скористалась та отримала грошову компенсацію за неї при звільненні.

Із довідки про доходи позивачки ПП « Ісленд Плюс» вбачається, що дохід позивачки у квітні 21 р. становив 1692,49 грн., а в травні 21 р. 4855, 92 грн. неутримання.

Із письмового пояснення відповідача від 10.08.22 р. вбачається, що згідно наказу № 3 від 27 грудня 2019р. на підприємстві запроваджено підсумковий облік робочого часу з місячним обліковим періодом. Встановлено норму тривалості робочого часу за обліковий період за календарем шестиденного робочого тижня, що регулюється «Розпорядком роботи прибиральників службових приміщень ПП «Ісленд Плюс»» затвердженим директором підприємства 27 грудня 2021р. За період роботи ОСОБА_3 тривалість її робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин, передбаченого чинним законодавством України, що підтверджується табелями обліку робочого часу, графіками виходів на роботу працівників. Виплата заробітної плати відбувалась з додержанням всіх вимог Кодексу законів про працю України та трудового законодавства України. На підприємстві для підвищення трудової дисципліни, та з метою ведення достовірного обліку відпрацювання робочого часу працівників запроваджена «система електронного контролю обліку робочого часу», про що повідомляється працівників при їх працевлаштуванні. Вищевказана система має обмеження по кількості записів та об`єму пам`яті, тому інформація на ній зберігається протягом місяця з моменту закінчення звітного місяця.

Згідно наданих для огляду суду даних табелів обліку робочого часу позивачки у ПП «ІСЛЕНД ПЛЮС» Позивачкою у лютому 2020 року фактично відпрацьовано 14 днів. У березні 2020 року Позивачкою фактично відпрацьовано 8 днів. У квітні 2020 року Позивачкою фактично відпрацьовано 0 днів. У травні 2020 року Позивачкою фактично відпрацьовано 0 днів. У червні 2020 р. Позивачкою фактично відпрацьовано 15 днів. У липні 2020 р. 16 днів. У серпні 2020 р. 9 днів. У вересні 2020 р. 0 днів (лікарняні). У жовтні 2020 р. 2 дні (лікарняні). У листопаді 2020 р. 16 днів. У грудні 2020 р. 9 днів. У січні 2021 року - 5 днів. У лютому 21 р. 14 днів. У березні 21 р. 16 днів. У квітні 2021 року 4 дні. У травні 2021 року -11 днів. У червні 2021 року -12 днів.

Із наданих для огляду суду заяв позивачки про надання відпусток та наказів відповідача вбачається, що позивачка ОСОБА_3 перебувала у відпустках без збереження заробітної плати з 17.03.20 р. по 03.04.20 р., з 04.04.20 р. по 24.04.20 р., з 25.04.20 р. по 11.05.20 р., з 12.05.20 р. по 24.05.20 р., з 25.05.20 р. по 31.05.20 р., з 08.01.21 р. по 24.01.21 р., з 08.04.21 р. по 18.04.21 р., з 19.04.21 р. по 05.05.21 р., з 24.06.21 р. по 29.06.21 р.

4.Докази та мотиви, відхилені судом

Щодо тверджень позивача, що її заяви на відпустки підроблені і що відповідач підтасував нормивідпрацьованого часу, суд не бере до уваги дані твердження, оскільки такі не підтверджені доказами.

Також суд не бере до уваги твердження позивачки про те, що вона відпрацювала більше днів, ніж зазначено у табелях, і що вона працювала надурочно, оскільки такі твердження також не підтверджені жодними доказами та спростовуються табелями обліку робочого часу позивача, а також актом перевірки Управління Держпраці в Хмельницькій області від 20.08.2021 року.

5.Мотивована оцінка аргументів сторін, порушення прав.

Заслухавши позивачку і представниць сторін, дослідивши докази, суд вважає, що в задоволенні позову слід відмовити з таких мотивів.

Із матеріалів справи встановлено, що при звільненні позивачки підприємством був проведений повний розрахунок із позивачкою та дотримано строку розрахунку при звільненні.

Так, згідно з відомістю нарахування заробітної плати за червень 2021 року (яка наявна в матеріалах справи із відміткою банку, а.с. 90-92) ОСОБА_3 всього нараховано - 10662.03 грн. оклад по годинах 4874.21 грн., компенсація відпустки - 5787,82 грн., всього утримано 2079.10 грн.: ПДФО 1919,17 грн., військовий збір - 159.93 грн., аванс (виплачено за 1-шу половину місяця) 2563.35 грн., до виплати за 2- гу половину місяця - 6019.58 грн. Дані кошти : 2563.35 грн. виплачено 18.06.21 р. згідно з відомістю розподілу виплат Ісленд Плюс від 18.06.21 р. № 210618СТ682342 (з відміткою банку) та 6019.58 грн. виплачено 30.06.21 р. згідно з відомістю розподілу виплат Ісленд Плюс від 30.06.21 р. № 210630СТ881925 (з відміткою банку).

Також встановлено,що позивачціповністю виплаченазаробітна платаза 20 21р.р.за фактичновідпрацьований неючас,що вбачаєтьсяіз табелівобліку робочогочасу,відомостей нарахуваннязаробітної плати,податкових розрахунківта ізакту перевіркиУправління Держпраці в Хмельницькій області від 20.08.2021 року.

А тому підстави для стягнення не доплачених 23 665,13 грн. (відпустка без збереження) та надурочних з компенсацією за лютий 2020 року в сумі 398,74 грн. відсутні.

Оскільки на день звільнення позивачки з нею не був проведений повний розрахунок, тому підстави для стягнення з відповідача на користь позивачки середнього заробітку за час затримки розрахунку при звільненні в сумі 91499,10 грн. також відсутні.

6.Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування

Частиною 1 статті 94 КЗпП України встановлено, що заробітна платаце винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Відповідно до ч. 1 ст. 115 КЗпП України заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органівпредставниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.

За змістом ч. 1 ст. 47 КЗпП України власник або уповноважений ним орган зобов`язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в статті 116 цього Кодексу.

Відповідно достатті 116 КЗпП Українипри звільненні працівника виплата всіх сум, що належать йому від підприємства, установи, організації, провадиться в день звільнення. Якщо працівник у день звільнення не працював, то зазначені суми мають бути виплачені не пізніше наступного дня після пред`явлення звільненим працівником вимоги про розрахунок. Про нараховані суми, належні працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган повинен письмово повідомити працівника перед виплатою зазначених сум. У разі спору про розмір сум, належних працівникові при звільненні, власник або уповноважений ним орган в усякому випадку повинен у зазначений у цій статті строк виплатити не оспорювану ним суму.

Статтею 117 КЗпП Українипередбачено, що в разі невиплати з вини власника або уповноваженого ним органу належних звільненому працівникові сум у строки, зазначені встатті 116 цього Кодексу, при відсутності спору про їх розмір підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку. При наявності спору про розміри належних звільненому працівникові сум власник або уповноважений ним орган повинен сплатити зазначене в цій статті відшкодування в тому разі, коли спір вирішено на користь працівника. Якщо спір вирішено на користь працівника частково, то розмір відшкодування за час затримки визначає орган, який виносить рішення по суті спору.

На підставі наведеного і керуючись ст. ст. 2, 12, 13, 30, 48, 76, 78, 81, 141, 247, 258, 259, 263 265 ЦПК України, суд -

УХВАЛИВ:

В позові ОСОБА_3 доприватного підприємства «Ісленд ПЛЮС» про стягнення нарахованої, але не виплаченої заробітної плати і середнього заробітку за час затримки розрахунку відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Хмельницького апеляційного суду шляхом подання в 30-ти денний строк з дня складення повного тексту рішення апеляційної скарги.

Дата складення повного тексту рішення суду 27.01.2023.

Суддя:

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення18.01.2023
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу108622928
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про виплату заробітної плати

Судовий реєстр по справі —686/26312/21

Ухвала від 13.04.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Постанова від 13.04.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Постанова від 13.04.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 13.04.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 13.03.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 13.03.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Ухвала від 06.03.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Янчук Т. О.

Рішення від 18.01.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Павловська А. А.

Рішення від 18.01.2023

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Павловська А. А.

Ухвала від 21.02.2022

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Павловська А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні