Постанова
від 12.08.2010 по справі 2а-6228/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 серпня 2010 року < Текст > Справа № 2а-6228/10/0870

за позовною заявою Товар иства з обмежено відповідаль ністю «ГРІН ТА ПАРТНЕРИ», м. Запоріжжя

до Державної податкової ін спекції у Ленінському районі м. Запоріжжя

про скасування акту та зобо в' язання вчинити дії

У складі головуючого с удді Нечипуренко О.М.

при секретарі суд ового засідання Бриль А.В.

за участі представників ст орін:

від позивача - Ткаченко С.Ю. (довіреність № 15 від 12.08.2010)

від відповідача - Дячен ко Ю.Т. (довіреність № 10266/10/10-010 ві д 21.06.2010)

Товариство з обмежено в ідповідальністю «ГРІН ТА ПАР ТНЕРИ» (далі - ТОВ «ГРІН ТА ПАР ТНЕРИ» або позивач) звернуло сь до Запорізького окружного адміністративного суду із п озовом до Державної податков ої інспекції у Ленінському р айоні м. Запоріжжя (далі - ДПІ у Ленінському районі м. Запо ріжжя або відповідач), у якому просить:

визнати протиправним та ск асувати акт ДПІ у Ленінськом у районі м. Запоріжжя від 25.06.2010 № 275 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість (далі - ПДВ) ТОВ «ГРІН Т А ПАРТНЕРИ»;

зобов' язати ДПІ у Ленінсь кому районі м. Запоріжжя відн овити дію свідоцтва № 11716855 про реєстрацію пла тника ПДВ ТОВ «ГРІН ТА ПАРТНЕ РИ», виданого ДПІ у Ленінсько му районі м. Запоріжжя 24.06.2004, сер ії НВ № 286096;

зобов' язати ДПІ у Ленінсь кому районі м. Запоріжжя внес ти запис до Реєстру платникі в податку на додану вартість про відміну анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість ТОВ «ГРІН ТА П АРТНЕРИ»

Ухвалою суду від 09.08.2010 відкри то провадження у адміністрат ивній справі №2а-6228/10/0870, та призна чений судовий розгляд на 12.08.2010.

У судовому засіданні 12.08.2010 су дом, відповідно до ст.160 КАС Укр аїни, сторонам проголошено в ступну та резолютивну частин и постанови, разом з тим оголо шено про час виготовлення по станови у повному обсязі.

Відповідно до ст. 41 Кодексу а дміністративного судочинст ва, у судовому засіданні здій снюється повне фіксування су дового засідання за допомого ю технічних засобів, а саме: ко мплексу «Камертон».

Позивач підтримав заявлен і позовні вимоги і просить за довольнити їх у повному обся зі. Зокрема вказав, що як вбача ється з Акту, підставою дл я анулювання свідоцтво платн ика ПДВ комісією стало: звіль нення такої особи від сплати цього податку за рішенням су ду або з будь-яких інших причи н. Нормативною підставою заз начено пп. «в» п. 9.8. ст. 9 Закону У країни «Про податок на додан у вартість».

Пояснює, що на час проведенн я анулювання реєстрації пози вача були відсутні обставини , визначені пп. «в» пункту 9.8. ст . 9 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме по зивач не ставав суб'єктом інш их спрощених систем оподатку вання, які визначають особли вий порядок нарахування чи с плати податку на додану варт ість, відмінний від тих, що вст ановлені Законом, чи звільня ють таку особу від сплати цьо го податку за рішенням суду з будь-яких інших причин.

За наведених обставин, вваж ає акт про анулювання реєстр ації платника ПДВ неправомір ним та таким, що підлягає скас уванню.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечив з підстав, вик ладених у запереченнях та за значив, що підставою для анул ювання реєстрації платника П ДВ ТОВ «ГРІН ТА ПАРТНЕРИ» є пі дпункт «в» пункту 9.8 статті 9 За кону, яким передбачено можли вість анулювання реєстрації з будь - яких інших причин.

Вказав, що фахівцями Д ПІ у Ленінському районі м. Зап оріжжя, на виконання вимог на казу ДПА України від 18.04.2008 № 266 „П ро організацію взаємодії орг анів державної податкової сл ужби при опрацюванні розшифр овок податкових зобов'язань та податкового кредиту з под атку на додану вартість у роз різі контрагентів", при звірц і показників податкової звіт ності по ТОВ «ГРІН ТА ПАРТНЕР И» за результатами автоматиз ованого співставлення встан овлено факти декларування по даткових зобов'язань менше, н іж податкового кредиту за пе ріод: липень 2008 на суму 80, 00 грн. з контрагентом ТОВ «МЕГА ДЕВЕ ЛОПМЕНТ».

З урахуванням викладеного вважає, що це є підставою для анулювання реєстрації платн ика ПДВ позивача та просить у задоволені позову відмовити повністю.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавш и пояснення представників ст орін, суд,-

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «ГРІН ТА ПАРТНЕРИ» в ус тановленому законом порядку зареєстрований як платник П ДВ, про що видано свідоцтво п ро реєстрацію платника подат ку на додану вартість №11716855 від 24.06.2004.

25.06.2010 комісією ДПІ У Ленінськ ому районі м. Запоріжжя відно сно позивача складений акт № 275 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість ТОВ «ГРІН ТА ПАРТНЕР И», відповідно до якого коміс ією прийнято рішення про ану лювання реєстрації вказаног о платника податку.

Вказаний Акт складено ві дповідно до наказу ДПІ у Лені нському районі м. Запоріжжя № 677 від 19.09.2008, за наслідками встан овлення факту декларування п одаткових зобов'язань менше, ніж податкового кредиту за п еріод: липень 2008 на суму 80, 00 грн. з контрагентом ТОВ «МЕГА ДЕВЕ ЛОПМЕНТ», що є підставою для а нулювання реєстрації платни ка ПДВ відповідно до пп. «в» п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про под аток на додану вартість» та р озпорядження Кабінету Мініс трів України від 09.09.2009 № 1120-р «Дея кі питання адміністрування п одатку на додану вартість».

Не погоджуючись із прийнят им рішенням про анулювання реєстрації платника податк у на додану вартість позивач звернувся до суду.

Розглянувши матеріали спр ави та документи, надані стор онами додатково, заслухавши представників сторін, суд вв ажає позовні вимоги обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню, зважаючи на н аступне:

Відповідно до ст.9 КАС Украї ни, суд при вирішенні справи к ерується принципом законно сті, відповідно до якого орга ни державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їх ні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів України, а також міжнародни х договорів, згода на обов'яз ковість яких надана Верховно ю Радою України.

Суд застосовує інші норма тивно-правові акти, прийнят і відповідним органом на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .

Підставами для визнання не законними (нечинними) актів в судовому порядку є невідпов ідність їх вимогам чинного з аконодавства та/або визначен ій законом компетенції орган у, який видав цей акт. Обов' яз ковою умовою визнання акта н едійсним є також порушення у зв' язку з прийняттям відпо відного акта прав та охороню ваних законом інтересів підп риємства чи організації - поз ивача у справі.

Згідно до ст.19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством. Органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та Законами Украї ни.

Відповідно до п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбуваєт ься у випадках, якщо:

а)платник податку, який до м ісяця, в якому подається заяв а про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з по ложеннями пп.2.3.1 п.2.3 ст.2 цього За кону більше двадцяти чотирьо х календарних місяців, включ аючи місяць реєстрації, та ма є за останні дванадцять пото чних календарних місяців обс яги оподатковуваних операці й, менші за визначені зазначе ним підпунктом;

б)ліквідаційна комісія пла тника податку, оголошеного б анкрутом, закінчує роботу аб о платник податку ліквідуєть ся за власним бажанням чи за р ішенням суду (фізична особа п озбувається статусу суб'єкта господарювання);

в)особа, зареєстрована як пл атник податку, реєструється як платник єдиного податку а бо стає суб'єктом інших спрощ ених систем оподаткування, я кі визначають особливий поря док нарахування чи сплати по датку на додану вартість, від мінний від тих, що встановлен і цим Законом, чи звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з б удь-яких інших причин;

г)зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього Закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у ст.6 та ст.8-1 цього Закону;

ґ)особа, зареєстрована як пл атник податку, не надає подат ковому органу декларації з ц ього податку протягом дванад цяти послідовних податкових місяців або подає таку декла рацію (податковий розрахунок ), яка (який) свідчить про відсу тність оподатковуваних пост авок протягом такого періоду , а також у випадках, визначени х законодавством стосовно по рядку реєстрації суб'єктів г осподарювання;

ТОВ «ГРІН ТА ПАРТНЕРИ» не є суб'єктом спрощеної системи оподаткування або платником єдиного податку та не звільн ений від сплати ПДВ за рішенн ям суду або з будь-яких інших п ідстав, є платником податку н а додану вартість на загальн их підставах, а тому застосув ання до нього, в якості підста ви скасування реєстрації пла тника ПДВ абзацу «в» п. 9.8 ст. 9 За кону України «Про податок на додану вартість» є незаконн им.

Крім того, порядок анулюван ня свідоцтва платника податк у на додану вартість також за кріплено у Положенні про реє страцію платників податку на додану вартість, затверджен ого наказом Державної податк ової адміністрації України в ід 01.03.2000 №79 (далі - Положення).

Так, п.25 Положення також пере дбачено, що реєстрація діє до дати її анулювання, яке відбу вається у випадках, визначен их п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР, якщо зо крема особа, зареєстрована я к платник податку, реєструєт ься як платник єдиного подат ку або стає суб'єктом інших сп рощених систем оподаткуванн я, які визначають особливий п орядок нарахування чи сплати податку на додану вартість, в ідмінний від тих, що встановл ені Законом № 168/97-ВР, чи звільня ють таку особу від сплати цьо го податку за рішенням суду а бо з будь-яких інших причин (пп . «в» п.25 Положення). Анулювання реєстрації здійснюється шля хом анулювання Свідоцтва та виключення платника податку на додану вартість з Реєстру .

Зокрема, пп.25.2 Положення зобо в' язує податковий орган при йняти самостійне рішення про анулювання реєстрації на пі дставах, визначених у пп. «в» ц ього пункту.

Так, пп.25.2.1 п.25 Положення встан овлено, що органи державної п одаткової служби здійснюють постійний моніторинг платни ків податку на додану вартіс ть, які включені до Реєстру, та приймають рішення про анулю вання реєстрації відповідни х платників податку на додан у вартість у разі існування п ідстав, зокрема, визначених у пп. «в» п.25 цього Положення. Так е рішення може бути прийнято за наявності відповідних пі дтвердних документів (відомо стей):

Свідоцтва або корінця Свід оцтва про право сплати єдино го податку суб'єктом малого п ідприємництва - юридичною ос обою за ставкою єдиного пода тку 10 відсотків чи документа п ро застосування інших спроще них систем оподаткування, як і визначають особливий поряд ок нарахування чи сплати под атку на додану вартість, відм інний від тих, що встановлені Законом №168/97-ВР (підстава - пп . «в» п.9.8 ст. 9 Закону);

судового рішення про анулю вання податкової реєстрації чи Свідоцтва, про звільнення від сплати податку на додану вартість (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР );

документа, який свідчить, що згідно з відповідним законо давчим актом особа, яка зареє стрована як платник податку на додану вартість, звільняє ться від сплати цього податк у, не є платником податку або н е має права на збереження ста тусу платника податку (підст ава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97 -ВР );

інформації органів реєстр ації актів цивільного стану, повідомлення державного реє стратора або відомостей з Єд иного державного реєстру щод о смерті фізичної особи - підп риємця (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР) ;

судового рішення про оголо шення фізичної особи - підпри ємця померлою, про визнання ф ізичної особи - підприємця бе звісно відсутньою, про визна ння фізичної особи - підприєм ця недієздатною або обмеженн я її цивільної дієздатності, або інформації щодо такого р ішення органів реєстрації ак тів цивільного стану, повідо млення державного реєстрато ра або відомостей з Єдиного д ержавного реєстру (підстава - пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР) ;

свідоцтва або корінця Свід оцтва, яким підтверджується закінчення терміну дії Свідо цтва (підстава - пп. «в» п.9.8 ст .9 Закону № 168/97-ВР );

документа, який підтверджу є закінчення строку, на який б уло створено платника податк у, укладено договір про спіль ну діяльність, угоду про розп оділ продукції (підстава - п п. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР ).

Крім того, Положенням перед бачений перелік доказів (док ументів, відомостей), на підст аві яких проводиться анулюва ння платника податку на дода ну вартість на підставі пп. «в » п.9.8 ст.9 Закону №168/97-ВР, у якому д екларація з податку на додан у вартість та додатки до неї д аним переліком не передбачен і.

Отже, пп. «в» п.9.8 ст.9 Закону №168/ 97-ВР не ставить в залежність а нулювання реєстрації платни ка ПДВ у зв' язку із декларув анням податкових зобов' яза нь менше, ніж податкового кре диту за відповідний період т а по відповідному контрагент у, а тому відповідач не мав зак онних підстав для анулювання реєстрації позивача платник ом ПДВ.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що Акт про анулювання реєстра ції платника ПДВ № 275 від 25.06.2010 ДП І у Ленінському районі м. Запо ріжжя є неправомірним, таким , що не ґрунтується на нормах ч инного законодавства та пору шує права і законні інтереси платника податків Товарист ва з обмежено відповідальніс тю «ГРІН ТА ПАРТНЕРИ».

Відповідно до ст. 2 КАС Укра їни, завданням адміністрати вного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фіз ичних осіб, прав та інтересі в юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб'єктів владних повнов ажень, крім випадків, коли щод о таких рішень, дій чи бездіял ьності Конституцією чи закон ами України встановлено інши й порядок судового проваджен ня.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаєть ся на відповідача, якщо він за перечує проти адміністратив ного позову.

З урахуванням наведе ного, суд вважає, що відповіда чем не доведено правомірніст ь прийнятого ним рішення, а то му воно є протиправним та під лягає скасуванню, а позовні в имоги Товариства з обмежено відповідальністю «ГРІН ТА ПА РТНЕРИ» є обґрунтованими та доведеними.

Відповідно до ст.162 КАС Украї ни у разі задоволення адміні стративного позову суд може прийняти постанову про визна ння протиправним рішення суб 'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасува ння або визнання нечинним рі шення чи окремих його положе нь...

Відповідності до п. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвале не на користь сторони , яка не є суб'єктом владних по вноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету Україн и (або відповідного місцевог о бюджету, якщо іншою стороно ю був орган мі сцевого самовр ядування, його посадова чи сл ужбова особа).

З урахуванням викладеного , на користь позивача з держав ного бюджету підлягають до с тягнення судові витрати спла чені ним при подачі позовної заяви.

Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов товариства з обмеже ною відповідальністю «ГРІН Т А ПАРТНЕРИ» до Державної под аткової інспекції у Ленінськ ому районі м. Запоріжжя про ск асування акту та зобов' яза ння вчинити дії - задовольн ити.

2. Визнати протиправним та с касувати акт Державної подат кової інспекції у Ленінськом у районі міста Запоріжжя № 275 в ід 25.06.2010 р. затверджений 29.06.2010, про анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть Товариства з обмеженою ві дповідальністю «ГРІН ТА ПАРТ НЕРИ» (ідентифікаційний код 32068452).

3. Зобов'язати Державну пода ткову інспекцію у Ленінськом у районі м. Запоріжжя віднови ти дію свідоцтва № 11716855 про реє страцію платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРІН ТА ПАРТНЕРИ», виданого Державною податковою інспек цією у Ленінському районі м. З апоріжжя 24.06.2004, серії НБ № 286096, інд ивідуальний податковий номе р 320684508283.

4. Зобов'язати Державну пода ткову інспекцію у Ленінськом у районі м. Запоріжжя у внести запис до Реєстру платників п одатку на додану вартість пр о відміну анулювання реєстр ації платника податку на дод ану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРІН ТА ПАРТНЕРИ».

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляцій ної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 25.08.2010.

Суддя О.М. Нечипуренко

Дата ухвалення рішення12.08.2010
Оприлюднено30.08.2010
Номер документу10899696
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6228/10/0870

Постанова від 12.08.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 05.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 13.10.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 24.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 24.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 21.08.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 25.08.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Постанова від 12.08.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 09.08.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні