Постанова
від 11.08.2010 по справі 4/259
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

11 серпня 2010 року 10:25 № 4/259

За позовом ОСОБА_1

до Головного управління Пенс ійного фонду України в м. Києв і

про визнання відмови № 27932/12 від 07 .11.2007 протиправною, її скасуван ня та зобов' язання здійснит и перерахунок пенсії

Суддя Вовк П.В.

Секретар судового засідан ня Голод В.С.

Представники:

позивач ОСОБА_2, ОСОБА_3

представник відповідача не з' явився

На підставі ч. 3 ст. 160 КАСУ в с удовому засіданні 11.08.2010 прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний те кст складено і підписано 12.08.2010.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_1 (надалі Позивач ) звернувся до Окружного адмі ністративного суду міста Киє ва з позовною заявою до Голов ного управління Пенсійного ф онду України в місті Києві (на далі Відповідач) про визнанн я відмови № 27932/12 від 07.11.2007 протипр авною у зв' язку з підвищенн ям грошового забезпечення ві дповідної категорії військо вослужбовців, скасування ріш ення про відмову, визначення права на перерахунок, зобов' язання перерахувати пенсію з 01.04.2007 року.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 22 .05.2008 відкрито провадження в ад міністративній справі № 4/259.

Позивач позов підтримує та просить суд задовольнити по зов у повному обсязі.

Позовні вимоги мотивовані тим, що згідно з положеннями З акону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнени х з військової служби та деяк их інших осіб», постанови Каб інету Міністрів України від 28 березня 2007 року №594 "Деякі пита ння грошового забезпечення в ійськовослужбовців, осіб ряд ового та начальницького скла ду у 2007 році", наказу Міністра о борони України від 14.04.2007 року №1 75 "Про встановлення граничних розмірів премії військовосл ужбовцям Збройних сил Україн и" йому, як військовому пенсіо неру, повинна бути перерахов ана пенсія, однак Відповідач відмовив йому у цьому, чим пор ушив його законні права.

У судове засідання предст авник Відповідача не з' явив ся, через канцелярію суду над ійшли письмові заперечення н а позов та клопотання про роз гляд справи за відсутності В ідповідача.

Дослідивши матеріали спр ави, суд -

ВСТАНОВИВ:

Ч.2 ст.19 Конститу ції України закріплено, що органи державної влади, їх п осадові особи зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Указом Президента Украї ни від 01 березня 2001 року №121/2001 зат верджено Положення про Пенсі йний фонд України. Відповідн о до п.2 цього Положення Пенсій ний фонд України у своїй діял ьності керується Конституці єю та законами України, актам и Президента України, Кабіне ту Міністрів України та цим П оложенням.

Як встановлено в судовому з асіданні, позивач знаходитьс я на обліку в Головному управ лінні Пенсійного фонду Украї ни в місті Києві і отримує пен сію відповідно до чинних зак онодавчих актів України як в ійськовий пенсіонер.

Станом на 01.04.2007 року ч.3 ст.43 Зако ну України "Про пенсійне забе зпечення осіб, звільнених з в ійськової служби та деяких і нших осіб" передбачала, що пен сії особам офіцерського скла ду, прапорщикам і мічманам, ві йськовослужбовцям надстрок ової служби та військової сл ужби за контрактом, особам, як і мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей об числюються з розміру грошово го забезпечення за останньою штатною посадою перед звіль ненням, враховуючи відповідн і оклади за посадою, військов им (спеціальним) званням, проц ентну надбавку за вислугу ро ків, щомісячні додаткові вид и грошового забезпечення (на дбавки, доплати, підвищення) т а премії в розмірах, устан овлених законодавством ( у редакції Закону України ві д 04.04.2006 р. N 3591-IV)

Разом з тим, дію частини тре тьої статті 43 було зупинено на 2007 рік згідно із Законом Укра їни від 19.12.2006 р. N 489-V.

Відповідно до частин треть ої статті 43 із змінами, внесен ими згідно із Законом Україн и від 28.12.2007 р. N 107-VI, пенсії особам оф іцерського складу, прапорщик ам і мічманам, військовослуж бовцям надстрокової служби т а військової служби за контр актом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та ч ленам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпеч ення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військови м (спеціальним) званням, проце нтну надбавку за вислугу рок ів, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (над бавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, устано влених законодавством, та у п орядку, встановленому Кабіне том Міністрів України.

При цьому зміни, внесені п ідпунктом 4 пункту 29 розділу II З акону України від 28.12.2007 р. N107-VI, виз нано такими, що не відповідаю ть Конституції України (є нек онституційними), згідно з Ріш енням Конституційного Суду У країни від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008.

Згідно із ч.3 ст. 63 цього Закон у в редакції Закону України в ід 16.12.2004 р. N 2255-IV, із змінами, внесен ими згідно із Законом Україн и від 03.04.2007 р. N 857-V, усі призначені з а цим Законом пенсії підляга ють перерахунку у зв'язку зі з міною розміру хоча б одного з видів грошового забезпеченн я відповідних категорій війс ьковослужбовців, осіб, які ма ють право на пенсію за цим Зак оном, або у зв'язку із введення м для зазначених категорій о сіб нових щомісячних додатко вих видів грошового забезпеч ення (надбавок, доплат, підвищ ень) та премій у розмірах, в становлених законодавством . Перерахунок пенсій здій снюється на момент виникненн я права на перерахунок пенсі й і провадиться у порядку, вст ановленому Кабінетом Мініст рів України, у строки, передба чені частиною другою статті 51 цього Закону.

Статтею 105 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік»установлено, що умов и оплати праці працівників п ідприємств, установ та орган ізацій, що фінансуються чи до туються з бюджету, керівникі в підприємств, заснованих на державній, комунальній влас ності, а також умови грошовог о забезпечення військовослу жбовців (осіб рядового і нача льницького складу) затвер джуються виключно Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 105 Зак ону України "Про Державний бю джет України на 2007 рік" та з мет ою підвищення рівня соціальн ого захисту військовослужбо вців, осіб рядового і начальн ицького складу Кабінет Мініс трів України 28.03.2007 року прийняв постанову N594 «Деякі питання г рошового забезпечення війсь ковослужбовців, осіб рядовог о і начальницького складу у 200 7 році», згідно із якою дозволе но, зокрема, Міністерству обо рони здійснювати у поточному році, починаючи з 1 квітня, пре міювання військовослужбовц ів, осіб рядового та начальни цького складу (насамперед ос іб рядового, сержантського т а старшинського складу, які п роходять військову службу за контрактом, осіб рядового, мо лодшого та середнього началь ницького складу та осіб моло дшого офіцерського складу) понад встановлений законод авством розмір у межах видат ків, передбачених для грошов ого забезпечення у 2007 році.

Відповідно до постанови К абінету Міністрів України ві д 28.03.2007 року №594 «Деякі питання гр ошового забезпечення військ овослужбовців, осіб рядового і начальницького складу у 2007 р оці»Міністром оборони Украї ни прийнято наказ «Про встан овлення граничних розмірів п ремії військовослужбовцям З бройних Сил України». Даним н аказом введено в дію з 01.04.2007 рок у граничні розміри премії, як а може бути виплачена у відсо тках від грошового забезпече ння військовослужбовцям.

У пункті 1 наказу Міністра о борони України від 14.04.2007 року № 175 "Про встановлення граничних розмірів премії військовосл ужбовцям Збройних Сил Україн и" передбачено, що з 1 квітня 2007 р оку введені в дію граничні ро зміри премії, яка може бути ви плачена у відсотках від грош ового забезпечення військов ослужбовцям рядового, сержан тського, старшинського та оф іцерського складу, які прохо дять військову службу за кон трактом у Збройних Силах Укр аїни, виходячи з посадових ок ладів і стажу безперервної в ійськової служби.

Таким чином, враховуючи вищ езазначені правові норми, по станова Кабінету Міністрів У країни від 28.03.2007 року №594 та наказ Міністра оборони України ві д 14.04.2007 року №175 дозволяли, зокрем а, Міністерству оборони здій снювати у поточному році, поч инаючи з 1 квітня, преміювання військовослужбовців, осіб р ядового та начальницького ск ладу (насамперед осіб рядово го, сержантського та старшин ського складу, які проходять військову службу за контрак том, осіб рядового, молодшого та середнього начальницьког о складу та осіб молодшого оф іцерського складу) понад в становлений законодавством розмір у межах видатків, пере дбачених для грошового забез печення у 2007 році.

Як з' ясовано судом під ч ас розгляду та вирішення спр ави, постанова Кабінету Міні стрів України від 28.03.2007 року №594 т а наказ Міністра оборони Укр аїни від 14.04.2007 року №175 втратили ч инність. Так, зокрема, постано ва Кабінету Міністрів Україн и від 28.03.2007 року №594 втратила чинн ість згідно з постановою Каб інету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб р ядового і начальницького скл аду»від 7 листопада 2007 року N1294.

Разом з тим, в пункті 1 Указу П резидента «Про державну реєс трацію нормативно-правових а ктів та інших органів викона вчої влади» від 03.10.1992 року № 493/92, п ередбачено, що з 1 січня 1993 року нормативно-правові акти, які видаються міністерствами, і ншими органами виконавчої вл ади, органами господарського управління та контролю і які зачіпають права, свободи й за конні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстр ації

В суді не підтвердилося, що на час розгляду справи наказ Міністра оборони України ві д 14.04.2007 року №175 "Про встановлення граничних розмірів премії в ійськовослужбовцям Збройни х сил України" зареєстровани й згідно із вищезазначеним У казом Президента України.

З огляду на пункт 5 Положенн я про державну реєстрацію но рмативно-правових актів міні стерств, інших органів викон авчої влади, органів господа рського управління та контро лю, що зачіпають права, свобод и й законні інтереси громадя н або мають міжвідомчий хара ктер, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 28 грудня 1992 р. N731, відповідни й наказ Міністра оборони не п ідлягає державній реєстраці ї як нормативно-правовий акт .

Згідно із Указом Президент а України «Про опублікування актів законодавства України в інформаційному бюлетені "О фіційний вісник України" від 13 грудня 1996 року N1207/96 у інформаці йному бюлетені публікуються державною мовою: закони Укра їни; укази і розпорядження Пр езидента України, постанови і розпорядження Кабінету Мін істрів України, що мають норм ативний характер; акти Конст итуційного Суду України; нор мативно-правові акти Націона льного банку України; міжнар одні договори України, що наб рали чинності; нормативні ак ти міністерств, інших центра льних органів виконавчої вла ди, зареєстровані Міністерст вом юстиції України.

Тож у інформаційному бюлет ені "Офіційний вісник Україн и" публікуються закони та інш і нормативно-правові акти Ук раїни, акти Конституційного Суду України.

Окрім того, у п.п.1 пункту 8 Пор ядку оприлюднення у мережі І нтернет інформації про діяль ність органів виконавчої вла ди, що затверджений постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 4 січня 2002 р. N3, передбачено , що на веб-сайті міністерства , іншого центрального органу виконавчої влади розміщуєть ся така інформація, зокрема, н ормативно-правові акти з пит ань, що належать до компетенц ії органу. Даний Порядок не пе редбачає розміщення на веб-с айті міністерства, іншого це нтрального органу виконавчо ї влади усіх правових актів, в иданих відповідним органом в лади.

Підстав вважати, що даний на каз повинен пройти державну реєстрацію у Міністерстві юс тиції України та бути офіцій но оприлюднений немає.

Отже, вбачається, що відпові дний наказ Міністра оборони України не має ознак нормати вно-правового акта.

У рішенні Конституційного Суду України у справі за конс титуційним зверненням Київс ької міської ради професійн их спілок щодо офіційного тл умачення частини третьої ст атті 21 Кодексу законів про пра цю України (справа про тлумач ення терміну "законодавство" ) від 9 липня 1998 року N 12-рп/98 зазнач ається, що термін "законодавс тво", зокрема, треба розуміти т ак, що ним охоплюються зак они України, чинні міжнародн і договори України, згода на о бов'язковість яких надана Ве рховною Радою України, а тако ж постанови Верховної Ради У країни, укази Президента Укр аїни, декрети і постанови Каб інету Міністрів України, при йняті в межах їх повноважень та відповідно до Конституці ї України і законів України. З цього випливає, що наказ М іністра оборони України у тл умаченні Конституційного Су ду України не є законодавств ом.

За таких обставин, суд вважа є, що відповідач як суб' єкт в ладних повноважень, діючи в м ежах наданих йому повноважен ь та у спосіб, що передбачений Конституцією України та зак онами України, не має достатн іх підстав для виконання нак азу Міністра оборони України №175 від 14.04.2007 року "Про встановле ння граничних розмірів премі ї військовослужбовцям Зброй них Сил України" і проводити п ерерахунок пенсії позивачу.

При цьому, з метою однаковог о застосування судами загаль ної юрисдикції положень Конс титуції та законів України, с удом враховується позиція ад міністративних судів у даній категорії справ. Зокрема, бер еться до уваги ухвала Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 28.01.2009 року у с праві № 22-а-9884/08 за позовом гр. О СОБА_4 до Головного управлі ння Пенсійного фонду України в м. Києві про скасування ріше ння та зобов' язання вчинити певні дії, ухвала Вищого адмі ністративного суду від 28.04.2009 ро ку у справі за позовом ОСОБ А_5 до Військового комісарі ату АР Крим, Головного управл іння Пенсійного фонду АР Кри м про перерахунок пенсії, постанова Верховного Суду У країни від 24.10.2009 року у справі з а позовом ОСОБА_6 до Голов ного управління Пенсійного ф онду України про зобов' язан ня до перерахунку пенсії, в як их в аналогічному спорі відм овлено у задоволенні позову.

Таким чином, з' ясувавши обставини справи та перевір ивши їх доказами, суд дійшов в исновку про відмову у задово ленні позову.

Керуючись ст.ст. 2,158,162 КАСУ, су д.

ПОСТАНОВИВ:

1. У задоволенні адмі ністративного позову відмов ити.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Відповідно до ст. 186 КАС Украї ни апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції. Апеляцій на скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення. У разі застосува ння судом частини третьої ст атті 160 цього Кодексу, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови. Якщо суб' єкта в ладних повноважень у випадка х та порядку, передбачених ча стиною четвертою статті 167 цьо го Кодексу, було повідомлено про можливість отримання ко пії постанови суду безпосере дньо в суді, то десятиденний с трок на апеляційне оскарженн я постанови суду обчислюєтьс я з наступного дня після закі нчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єк том владних повноважень пові домлення про можливість отри мання копії постанови суду. А пеляційна скарга на ухвалу с уду першої інстанції подаєть ся протягом п' яти днів з дня проголошення ухвали. Якщо ух валу було постановлено у пис ьмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржу є, апеляційна скарга подаєть ся протягом п' яти днів з дня отримання копії ухвали. Якщо суб' єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії ухвали суду бе зпосередньо в суді, то п' яти денний строк на апеляційне о скарження ухвали суду обчисл юється з наступного дня післ я закінчення п' ятиденного с троку з моменту отримання су б' єктом владних повноважен ь повідомлення про можливіст ь отримання копії ухвали суд у. Апеляційна скарга, подана п ісля закінчення строків, уст ановлених цією статтею, зали шається без розгляду, якщо су д апеляційної інстанції за з аявою особи, яка її подала, не знайде підстав для поновленн я строку, про що постановляєт ься ухвала.

Суддя П.В.Вовк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.08.2010
Оприлюднено31.08.2010
Номер документу10903437
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4/259

Судовий наказ від 04.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 19.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 09.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Рішення від 21.09.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 19.08.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Рішення від 05.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Постанова від 11.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 03.07.2007

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Білоус В.В.

Постанова від 09.06.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Овечкін В.Е.

Рішення від 21.05.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні