ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
02 серпня 2010 року 11:16 № 2а-1362/10/2670
Окружний адміністра тивний суд міста Києва у скла ді головуючої судді Блажівс ької Н. Є., при секретарі судов ого засідання Миколаєнко І. О ., розглянув у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу
За позовом Державної податкової інс пекції у Шевченківському рай оні міста Києва
до
Третя особа
Приватного підприємств а «Феодал»
Шевченківська районна в мі сті Києві державна адміністр ація
про припинення юридичної особ и
У судовому засіданні 2 сер пня 2010 року відповідно до пунк ту 3 статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни проголошено вступну та ре золютивну частину Постанови .
О Б С Т А В И Н И С П Р А В И
Державна податкова ін спекція у Шевченківському ра йоні міста Києва (надалі - По зивач) звернулась до Окружно го адміністративного суду мі ста Києва з позовними вимога ми до Приватного підприємств а «Феодал» (надалі - Відпові дач) за участю Шевченківсько ї районної в місті Києві держ авної адміністрації (надалі - Третя особа) про припиненн я юридичної особи Приватного підприємства «Феодал».
Позовні вимоги мотивован і тим, що Відповідач фактично не знаходиться за вказаним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців місцезнаход женням, що унеможливлює здій снення контролю та нагляду з а його діяльністю з боку орга нів державної податкової слу жби.
Представник Відповідача проти позову заперечив та вк азав, що Приватне підприємст во «Феодал»знаходиться за ад ресою свого місцезнаходженн я і здійснює там відповідно с вою підприємницьку діяльніс ть.
Представник Третьої особ и явку уповноваженого предст авника до суду не забезпечив та подав клопотання про розг ляд справи за його відсутнос ті.
Відповідно до частини 2 ст атті 128 Кодексу адміністратив ного судочинства України неп рибуття в судове засідання с торін без поважних причин аб о неповідомлення ними про пр ичини неприбуття не є перешк одою для розгляду справи.
Керуючись вимогами частин и 6 статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, Суд вирішує справу на підст аві наявних в ній доказів.
Розглянувши подані док ументи і матеріали, заслухав ши представників Позивача та Відповідача, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окр ужний адміністративний суд м іста Києва,-
В С Т А Н О В И В
Відповідно до част ини 1 статті 33 Цивільного Коде ксу України юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов'язків іншим юридич ним особам - правонаступника м у результаті злиття, приєдн ання, поділу, перетворення (ре організації) або в результат і ліквідації за рішенням, при йнятим засновниками (учасник ами) юридичної особи або упов новаженим ними органом, за су довим рішенням або за рішенн ям органу державної влади, пр ийнятим у випадках, передбач ених законом.
Частиною 1 статті 59 Господар ського кодексу України перед бачено, що припинення діяльн ості суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його ре організації (злиття, приєдна ння, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням влас ника (власників) чи уповноваж ених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'є кта господарювання чи їх пра вонаступників, а у випадках, п ередбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.
Приватне підприємство «Ф еодал»зареєстроване Шевчен ківською районною у місті Ки єві державною адміністраціє ю 3 грудня 2003 року та присвоєно ідентифікаційний код № 32776267; ад реса реєстрації: місто Київ, в ул. Чапаєва, 10.
Як платник податків Приват не підприємство "Феодал" взят е на облік у Державній податк овій інспекції у Шевченківсь кому районі міста Києва.
Як вбачається з наданого Позивачем витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців, станом на 23 г рудня 2009 року не підтверджено статус відомостей про юриди чну особу - Приватне підприє мство "Феодал".
Водночас, до мате ріалів справи додано належни м чином завірену копію опису документів, що 27 травня 2010 року надавались Приватним підпри ємством "Феодал" державному р еєстратору для проведення ре єстраційної дії "Підтверджен ня відомостей про юридичну о собу", які отримані державним реєстратором Плетенець М. В.
27 жовтня 2009 року Ре гіональним управлінням Депа ртаменту контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів ДПА України у місті Киє ві видано ліцензію Приватно му підприємству "Феодал" на пр аво роздрібної торгівлі алко гольним напоями, терміном ді ї з 25 жовтня 2009 року до 24 жовтня 201 0 року (належним чином завірен а копія ліцензії у матеріала х справи).
До матеріалів спр ави додано також належним чи ном завірену копію договору оренди нежитлового приміщен ня від 1 лютого 2010 року, укладен о між ОСОБА_2 та Приватним підприємством "Феодал", відпо відно до якого останній прий няв в оренду (повне оперативн е управління) приміщення за а дресою місто Київ, вул. Чапаєв а, 10. Строк дії вказаного догов ору - до 31 грудня 2010 року.
1 січня 2010 року Держ авною податковою інспекцією у Шевченківському районі мі ста Києва видано свідоцтво № 2659000106 про право сплати єдин ого податку Приватному підпр иємству "Феодал" (місто Київ, в ул. Чапаєва, 10), що підтверджуєт ься належно завіреною копією вищевказаного свідоцтва, пі дписаного головою Державної податкової інспекції у Шевч енківському районі міста Киє ва Корнієвською О. М.
Відповідно до час тини 1 статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юри дичних та фізичних осіб-підп риємців" юридична особа прип иняється за судовим рішенням , підставою для прийняття яко го згідно з частиною 2 статті 3 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фіз ичних осіб-підприємців", зокр ема, є наявність в Єдиному дер жавному реєстрі юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців запису про відсутність ю ридичної особи за вказаним ї ї місцезнаходженням.
Пунктом 17 статті 11 Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні" передбач ено, що органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають, зокрема, право звер татися у передбачених законо м випадках до судових органі в із заявою (позовною заявою) п ро скасування державної реєс трації суб'єкта підприємниць кої діяльності.
Відповідно до вимог статті 2 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" з авданнями органів державної податкової служби є:
- здійснення контролю за д одержанням податкового зако нодавства, правильністю обчи слення, повнотою і своєчасні стю сплати до бюджетів, держа вних цільових фондів податкі в і зборів (обов'язкових плате жів), а також неподаткових дох одів, установлених законодав ством (далі - податки, інші пла тежі);
- внесення у встано вленому порядку пропозицій щ одо вдосконалення податково го законодавства;
- прийняття у випад ках, передбачених законом, но рмативно-правових актів і ме тодичних рекомендацій з пита нь оподаткування;
- формування та вед ення Державного реєстру фізи чних осіб - платників податкі в та інших обов'язкових плате жів та Єдиного банку даних пр о платників податків - юридич них осіб;
- роз'яснення зако нодавства з питань оподаткув ання серед платників податкі в;
- запобігання злоч инам та іншим правопорушення м, віднесеним законом до комп етенції податкової міліції, їх розкриття, припинення, роз слідування та провадження у справах про адміністративні правопорушення.
З системного аналізу ви щевказаних норм Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" вбачається, що до компетенції органів держ авної податкової служби відн есено контроль за додержання м податкового законодавства .
Водночас, відповідно до ча стин 1 та 2 статті 7 Закону Украї ни "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців" державний нагляд за дотриманням законо давства у сфері державної ре єстрації юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців з дійснює спеціально уповнова жений орган з питань державн ої реєстрації. Спеціально уп овноваженим органом з питань державної реєстрації є цент ральний орган виконавчої вла ди, який забезпечує реалізац ію державної політики у сфер і підприємництва, яким відпо відно до Положення про Держа вний комітет України з питан ь регуляторної політики та п ідприємництва, затвердженог о Указом Президента України № 721/2000 від 25 травня 2000 року, є Держа вний комітет України з питан ь регуляторної політики та п ідприємництва.
Згідно із частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Таким чином, оскільки до компетенції органів державн ої податкової служби не відн есено контроль за дотримання м законодавства у сфері держ авної реєстрації юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців, в тому числі контроль за достовірністю даних, які міс тяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців, зве рнення до суду з вимогою прип инення юридичної особи на пі дставі її відсутності за вка заним у Єдиному державному р еєстрі юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців місце знаходженням, виходить за ме жі повноважень органів держа вної податкової служби, що є п ідставою для відмови у задов оленні позову.
Водночас, Судом не заперечу ється право органів державно ї податкової служби на зверн ення до суду з позовом про при пинення юридичної особи чи п рипинення підприємницької д іяльності фізичної особи-під приємця у зв' язку з неподан ням податкової звітності.
Крім того, твердження Позив ача про відсутність Відповід ача за вказаним у Єдиному дер жавному реєстрі юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців місцем знаходження, а так ож про те, що така відсутність унеможливлює здійснення кон тролю та нагляду за його діял ьністю з боку органів держав ної податкової служби, спрос товується фактом подання Від повідачем податкової звітно сті до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі міста Києва.
Згідно статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення, крім випадків , встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Виходячи з меж заявлених по зовних вимог, пояснень предс тавників сторін, системного аналізу положень чинного зак онодавства України та матері алів справи, Суд дійшов висно вку, що викладені в позовній з аяві доводи Позивача є необґ рунтованими, та відповідно т акими, що задоволенню не підл ягають.
На підставі вищевикладен ого, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 17, 94, 99, 100, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, Окружний адміністратив ний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В
У задоволенні адміні стративного позову - відмов ити повністю.
Постанова може бути оска ржена в порядку та строки, виз начені статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя Н. Є. Блажівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2010 |
Оприлюднено | 01.09.2010 |
Номер документу | 10925689 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Блажівська Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні