Постанова
від 07.03.2023 по справі 200/18312/21
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 березня 2023 року справа №200/18312/21

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: судді-доповідача Гаврищук Т.Г., суддів Блохіна А.А., Сіваченка І.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Громадської організації «Екологічна та правова безпека громад» на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 19 січня 2023 р. у справі № 200/18312/21 (головуючий І інстанції Кравченко Т.О.) за позовом Громадської організації «Екологічна та правова безпека громад» до Костянтинівської міської ради, Костянтинівського міського голови Азарова Олега Анатолійовича, третя особа: Виконавчий комітет Костянтинівської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

Громадська організація «Екологічна та правова безпека громад» (далі позивач, Громадська організація) звернулась до суду з позовом до Костянтинівської міської ради (далі відповідач 1), Костянтинівського міського голови Азарова Олега Анатолійовича (далі відповідач 2), третя особа: Виконавчий комітет Костянтинівської міської ради, в якому просила:

1. визнати незаконною бездіяльність Костянтинівської міської ради та Костянтинівського міського голови Азарова Олега Анатолійовича щодо не вчинення дій з приводу неприйняття:

- Статуту територіальної громади міста Костянтинівка;

- Положення про місцеві ініціативи міста Костянтинівка;

2. зобов`язати Костянтинівську міську раду та Костянтинівського міського голову Азарова Олега Анатолійовича вжити заходи щодо прийняття:

- Статуту територіальної громади міста Костянтинівка;

- Положення про місцеві ініціативи міста Костянтинівка,

шляхом виконання вимог регламенту Костянтинівської міської ради (затвердженого Рішенням міської ради від 11.12.2020 №1/7-5) та вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 19 січня 2023 року згідно вимог п.1 ч.1 ст. 236 КАС України зупинено провадження у справі № 200/18312/21-а до встановлення правонаступника, а саме до дня першого засідання першої сесії Костянтинівської міської ради, обраної після скасування воєнного стану.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить ухвалу суду першої інстанції скасувати та направити справу у суд першої інстанції для розгляду.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що судом необґрунтовано застосовано п.1 ч.1 ст. 236 КАС, оскільки рішення про дострокове припинення повноважень органів територіальної самоорганізації населення не приймались, не перебувають у стані ліквідації, злиття, приєднання, поділу, перетворення. Відповідно до витягу з ЄДР, Костянтинівська міська рада, Виконавчий комітет Костянтинівської міської ради не перебувають у стані припинення або ліквідації. Оскаржуване рішення не містить інформації про прийняття рішень про дострокове припинення повноважень органів територіальної самоорганізації населення, які приймались Костянтинівською міською військовою адміністрацією, так само оскаржуване рішення не містить інформації про перебування відповідачів та третьої сторони у стані ліквідації суб`єкта владних повноважень, злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі, задовольнити з наступних підстав.

Порядок зупинення провадження у справі визначено статтею 236 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 1 частини 1 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд зупиняє провадження у справі в разі: смерті або оголошення в установленому законом порядку померлою фізичної особи, ліквідації суб`єкта владних повноважень, іншого органу, а також злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи, які були стороною у справі, якщо спірні правовідносини допускають правонаступництво, - до встановлення правонаступника.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, позивач звернувся до суду з позовом до Костянтинівської міської ради, Костянтинівського міського голови Азарова Олега Анатолійовича про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

На час прийняття позовної заяви та відкриття провадження в адміністративній справі, так і на час розгляду справи по суті триває широкомасштабна військова агресія російської федерації, яка слугувала підставою для введення в Україні з 24 лютого 2022 року 05 години 30 хвилин воєнного стану Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України про введення воєнного стану».

Указом Президента України від 07 листопада 2022 року № 757/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», строк дії воєнного стану продовжений з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Закон України від 12 травня 2015 року № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі - Закон № 389) визначає зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб.

Частиною 1 статті 4 Закону № 389 передбачено, що на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.

Відповідно до частини 3 статті 4 Закону № 389 військові адміністрації населених пунктів утворюються в межах територій територіальних громад, у яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, а також в інших випадках, передбачених цим Законом.

Військову адміністрацію населеного пункту (населених пунктів) очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією Генерального штабу Збройних Сил України або відповідної обласної державної адміністрації.

Відповідно до п. 2-1 ст. 28 Закону № 389 у разі введення воєнного стану в окремих місцевостях у зв`язку із збройною агресією Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях:

1) у день набрання чинності актом Президента України про утворення військової адміністрації припиняються згідно із цим Законом повноваження, зокрема, сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад, їх виконавчих органів, сільських, селищних, міських голів, інших посадових та службових осіб місцевого самоврядування, які працюють у цих органах місцевого самоврядування, старост - у разі утворення військової адміністрації відповідного населеного пункту (населених пунктів);

3) військові адміністрації населених пунктів, районні, обласні військові адміністрації здійснюють свої повноваження до дня першого засідання першої сесії відповідної ради, обраної після скасування воєнного стану.

Указом Президента України від 10 квітня 2022 року № 225/2022 «Про утворення військової адміністрації» утворена Костянтинівська міська військова адміністрація Краматорського району Донецької області.

Цей Указ офіційно оприлюднений в «Урядовому кур`єрі» від 11 квітня 2022 року № 83 і набрав чинності 11 квітня 2022 року.

Пунктом 2 наказу начальника Костянтинівської міської військової адміністрації Краматорського району Донецької області від 11.04.2022р. №1 повноваження Костянтинівської міської рад вважати достроково припиненими з 11 квітня 2022р. відповідно до пункту 3 частини 1, частини 5 статті 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що в силу положень пп. 1 п. 2-1 ст. 28 Закону № 389 у день набрання чинності Указом Президента України від 10 квітня 2022 року № 225/2022 «Про утворення військової адміністрації», тобто 11 квітня 2022 року, припинені повноваження Костянтинівської міської ради, Виконавчого комітету Костянтинівської міської ради та Костянтинівського міського голови.

Водночас, наведене не є підставою для зупинення провадження у справі на підставі пункту 1 частини 1 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України.

Так, пунктом 1 частини 1 статті 236 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд зупиняє провадження у справі в разі ліквідації суб`єкта владних повноважень, іншого органу, а також злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи, які були стороною у справі, якщо спірні правовідносини допускають правонаступництво.

Отже, підставою для зупинення провадження у справі за наведеною нормою, є: - ліквідація суб`єкта владних повноважень, іншого органу, а також злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи, які були стороною у справі; - спірні правовідносини допускають правонаступництво.

У межах спірних правовідносинах такого не відбулося.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що судом першої інстанції безпідставно прийнято ухвалу про зупинення провадження у справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 320 КАС України підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи та порушення норм процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання.

Керуючись статтями 308, 311, 312, 315, 320, 321, 322, 325, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Громадської організації «Екологічна та правова безпека громад» на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 19 січня 2023 р. у справі №200/18312/21 - задовольнити.

Ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 19 січня 2023 р. у справі №200/18312/21 скасувати та повернути справу до суду першої інстанції для продовження розгляду справи.

Повний текст постанови складений 07 березня 2023 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Т.Г. Гаврищук

Судді: А.А. Блохін

І.В. Сіваченко

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2023
Оприлюднено09.03.2023
Номер документу109404491
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —200/18312/21

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Постанова від 07.03.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 19.01.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 01.06.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 01.06.2022

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні