Ухвала
від 13.03.2023 по справі 404/6580/22
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 404/6580/22

Номер провадження 1-кс/404/673/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2023 року м. Кропивницький

Слідчий суддя Кіровського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Кіровського районного суду міста Кіровограда клопотання слідчого СВ Кропивницького РУП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором Кропивницької окружної прокуратури ОСОБА_3 , про передачу в управління арештованого майна Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, по кримінальному провадженню 42022122010000241 за ч. 2 ст. 209 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СВ Кропивницького РУП ГУНП в Кіровоградській області, за погодженням з прокурором Кропивницької окружної прокуратури, звернувся до слідчого судді Кіровського районного суду міста Кіровограда з клопотанням, в якому просить:

з метою здійснення заходів з управління арештованим майном - корпоративні права ТОВ «Готель Лондон-Кіровоград» (ЄДРПОУ 36584807), юридична адреса: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. В`ячеслава Чорновола, 1-Д, а саме, частки в статутному капіталі ТОВ «Готель Лондон-Кіровоград» (ЄДРПОУ 36584807), яка належать засновнику та кінцевому бенефіціарному власнику громадянину російської федерації ОСОБА_5 , у розмірі 79% статутного капіталу в юридичній особі, тобто 16 826 695,87 грн., (шістнадцять мільйонів вісімсот двадцять шість шістсот дев`яносто п`ять тисяч вісімдесят сім гривень) гривень, що становить понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, передати в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для подальшої їх передачі в управління за договором або для реалізації в порядку та на умовах, визначених ст.ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» на яке судом раніше накладено арешт.

Розгляд клопотання про передачу арештованого майна проведений без участі представників ТОВ «Готель Лондон-Кіровоград», через ризик перешкоджання у вирішенні клопотання.

Прокурор клопотання підтримав, просить задовольнити.

На підставі ч. 2 ст.172 КПК України клопотання розглядається без повідомлення власників майна, їх представників, оскільки у разі повідомлення останніх про розгляд даного клопотання є ризик, що майно заявлене до передачі бути переоформлено.

Слідчим відділом Кропивницького РУП ГУНП в Кіровоградській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні 42022122010000241 за ч. 2 ст. 209 КК України (а.к. 7).

Громадянин РФ ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , здійснює фінансування агресивної війни з Україною, може сприяти подальшому проведення насильницьких дій на території України, шляхом оплати податків до бюджету РФ від прибутку суб`єктів підприємницької діяльності, які здійснюють свою господарську діяльність на території РФ, тимчасово окупованій АР Крим та на території України, кінцевим бенефіціарним власником яких є громадянин РФ, ОСОБА_5 .

Так, ОСОБА_5 є кінцевим бенефіціарним власником російської компанії (володіє 70% акцій) ТОВ «Центр штрихового кодування «Гексагон» (рос. ООО «Центр штрихованого кодирования «Гексагон»). Відомості згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб Російської Федерації: основний державний реєстраційний номер 1027739238537; ідентифікаційний номер платника податків НОМЕР_1 . Місцезнаходження юридичної особи 125195, Російська Федерація, м. Москва, вул. Смольна, 20 а, к. 10 (125195, Российская Федерация, г. Москва, ул. Смольная, 20 а, ком. 10), яка у період з 2019 року по теперішній час надає послуги та постачає продукцію автоматизованої ідентифікації (термінали збору інформації, сканери штрих-кодів, комплектуючі елементи для терміналів зчитування штрих-кодів та інше) російським державним установам: Федеральний казенний заклад «Виправна колонія № 1 Головного управління Федеральної служби виконання покарань по Челябінській області», Міністерству охорони здоров`я і демографічної політики магаданської області та ін.

Згідно офіційного реєстру НАЗК «ВійнаСанкції» за посиланням http: ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_5 має бути включений в санкційний список найближчим часом, оскільки згідно з розробленим офіційним планом дій щодо посилення санкцій поти Росії, ОСОБА_5 є ключовим керівником та членом правління російських компаній та банків, незалежно від громадянства особи.

03 березня 2022 року Верховною Радою України, з урахуванням Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, прийнято Закон України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської Федерації та її резидентів» (далі Закон), який визначає правові засади примусового вилучення з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) об`єктів права власності російської федерації як держави, яка почала повномасштабну війну проти України, та її резидентів.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону Російська Федерація держава, яка рішенням Верховної Ради України відповідно до Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 3314 «Визначення агресії» від 14 грудня 1974 року визнана державою-агресором і здійснює збройну агресію проти України; резиденти - юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є Російська Федерація та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано чи юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких є Російська Федерація та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-які формі) у юридичній особі.

Положення щодо статусу кінцевого бенефіціарного власника містяться у Законі України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення». Кінцевий бенефіціарний власник - будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив (контроль) на діяльність клієнта та/або фізичну особу, від імені якої проводиться фінансова операція. Кінцевим бенефіціарним власником є: для юридичних осіб - будь-яка фізична особа, яка здійснює вирішальний вплив на діяльність юридичної особи (в тому числі через ланцюг контролю/володіння). Ознакою здійснення прямого вирішального впливу на діяльність є безпосереднє володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи. Ознаками здійснення непрямого вирішального впливу на діяльність є принаймні володіння фізичною особою часткою у розмірі не менше 25 відсотків статутного (складеного) капіталу або прав голосу юридичної особи через пов`язаних фізичних чи юридичних осіб, трасти або інші подібні правові утворення, чи здійснення вирішального впливу шляхом реалізації права контролю, володіння, користування або розпорядження всіма активами чи їх часткою, права отримання доходів від діяльності юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування органів управління, а також вчинення правочинів, які дають можливість визначати основні умови господарської діяльності юридичної особи, або діяльності трасту або іншого подібного правового утворення, приймати обов`язкові до виконання рішення, що мають вирішальний вплив на діяльність юридичної особи, трасту або іншого подібного правового утворення, незалежно від формального володіння (п. 30, ч. 1 ст. 1 Закону).

Отже, кінцевим бенефіціарним власником (раніше - кінцевий вигодоодержувач підприємства) може бути: 1) особа, що прямо або через третіх осіб володіє часткою на 25% і більше в статутному капіталі підприємства та 2) особа, що має вирішальний вплив на управління або господарську діяльність юридичної особи безпосередньо або через інших осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, незалежно від формального володіння. Тобто, це особа, що має істотний вплив на управління юридичною особою та його майном.

Вигодонабувач», або «бенефіціар» (від фр. вenefice - прибуток, користь) наведене у словниках - це фізична або юридична особа, якій призначений грошовий платіж, одержувач грошей. Тобто, вигодонабувач (вигодоодержувач, бенефіціарій) - це справжній власник майна, який отримує доходи від свого майна, переданого в довірче управління іншій особі, юридичній або фізичній (при здачі в оренду, найм), або від використання своєї власності третіми особами.

27.01.2023 року, слідчим суддею Кіровського районного суду міста Кіровограда постановлено ухвалу про накладення арешту на 79 % частки статутного капіталу ТОВ «Готель Лондон-Кіровоград» (ЄДРПОУ 36584807), засновником та кінцевим бенефіціаром якого є громадянин Російської Федерації, ОСОБА_5 .

Відповідно до абз. 7 ч. 6 ст. 100 КПК речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, а в кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - до слідчого судді Вищого антикорупційного суду, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (ч. 7 ст. 100 КПК України).

Спеціальним механізмом для забезпечення збереження арештованого у кримінальному провадженні майна є визначений законодавством України інститут управління таким майном, який закріплено Законом України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».

Згідно з ч. 1 ст. 19 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство), є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

У пункті 4 частини першої статті 9 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.

Відповідно до частини третьої статті 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», Управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, що відраховуються безпосередньо з доходів від використання прийнятих в управління активів. Управитель не має права відчужувати активи, прийняті ним в управління.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передач іїх в управління.

Згідно до абзацу 2 ч. 1, ч. 2 ст. 19 Закону активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів. У разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.

Згідно ч.ч. 2, 3 ст. 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі.

Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості. Управитель має право на плату (винагороду), а також на відшкодування необхідних витрат, зроблених ним у зв`язку з управлінням активами, що відраховуються безпосередньо з доходів від використання прийнятих в управління активів. Управитель не має права відчужувати активи, прийняті ним в управління.

Дія договору про управління активами припиняється у разі скасування арешту прийнятих в управління активів або їх конфіскації, спеціальної конфіскації, іншого судового рішення про їх стягнення в дохід держави .

З огляду на викладене, для передачі майна в управління АРМА за рішенням слідчого судді, необхідно встановити наступне: факт накладення арешту на майно, вартість активів та відсутність письмової згоди власника на передачу арештованого майна в управління Агенству.

Як зазначено вище, корпоративні права арештовані ухвалою слідчого судді Кіровського районного суду від 27.01.2023 року. Згідно Закону та вимог КПК України, в управління передається майно, вартістю від 16 826 695,87 грн. (прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01.01.2023 становить 2684 грн). Вартість корпоративних прав, на які накладено арешт, перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, у зв`язку з цим зазначене арештоване майно може бути передане АРМА для здійснення заходів з управління ним для забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, та не завдасть шкоди кримінальному провадженню.

Згода власника арештованого майна на передачу його в управління Агенству в матеріалах клопотання відсутня.

Корпоративні права визнано речовим доказом у кримінальному провадженні, вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що підтверджується матеріалами клопотання, з метою подальшого здійснення заходів з управління ними, задля забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, слідчий суддя вважає доведеними підстави для передачі арештованого майна Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, а саме: частку в статутному капіталі ТОВ «Готель Лондон-Кіровоград» (ЄДРПОУ 36584807), яка належать засновнику та кінцевому бенефіціарному власнику громадянину Російської Федерації ОСОБА_5 , у розмірі 79% статутного капіталу в юридичній особі, тобто в сумі 16 826 695,87 грн., (шістнадцять мільйонів вісімсот двадцять шість шістсот дев`яносто п`ять тисяч вісімдесят сім гривень) гривень, що виправдовує переслідувані цілі органу досудового розслідування, а тому клопотання є обґрунтований та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 100, 172-174 КПК, ст.ст. 2, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів»,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СВ Кропивницького РУП ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_4 , погоджене прокурором Кропивницької окружної прокуратури ОСОБА_3 , про передачу арештованих корпоративних прав, задовольнити.

Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, передати в управління 79 % частки статутного капіталу ТОВ «Готель Лондон-Кіровоград» (ЄДРПОУ 36584807), засновником та кінцевим бенефіціаром якого є громадянин Російської Федерації, ОСОБА_5 .

Контроль за виконанням ухвали покласти на прокурора, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування по кримінальному провадженню 42022122010000241.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Кропивницького апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення. Ухвала набирає законної сили після закінчення строку на подачу апеляційної скарги, а при оскарженні ухвали після постановлення ухвали апеляційним судом при відхиленні апеляції.

Суддя Кіровського

районного суду

м.Кіровограда ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення13.03.2023
Оприлюднено20.03.2023
Номер документу109603056
СудочинствоКримінальне
Сутьпередачу в управління арештованого майна Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, по кримінальному провадженню 42022122010000241 за ч. 2 ст. 209 КК України

Судовий реєстр по справі —404/6580/22

Ухвала від 13.05.2024

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Кабанова В. В.

Ухвала від 13.05.2024

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Кабанова В. В.

Ухвала від 07.05.2024

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Завгородній Є. В.

Ухвала від 25.09.2023

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Кабанова В. В.

Ухвала від 25.09.2023

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Кабанова В. В.

Ухвала від 05.07.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Галаган О. В.

Ухвала від 05.07.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Галаган О. В.

Ухвала від 15.05.2023

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Кабанова В. В.

Ухвала від 15.05.2023

Кримінальне

Кропивницький апеляційний суд

Кабанова В. В.

Ухвала від 13.03.2023

Кримінальне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Завгородній Є. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні